.

Pátý český voják z Afghánistánu je mrtev

Novinky

Pátý český voják z Afghánistánu je mrtev

V Ústřední vojenské nemocnici zemřel voják, který byl minulý týden v úterý zraněn při sebevražedném útoku v Afghánistánu. Rotmistr Jaroslav Lieskovan je tak pátou českou obětí úterního útoku u vojenské základny v Bagrámu. Muž byl do Česka převezen ve velmi vážném stavu v neděli.

K tragédii došlo minulé úterý během kontroly míst odpaliště raket poblíž spojenecké základny Bagrám. Vojáci mluvili s místními obyvateli, když se mezi nimi odpálil sebevražedný útočník. Atak nepřežili další čtyři vojáci - četař Ivo Klusák, desátník Libor Ligač, desátník Jan Šenkýř a rotmistr David Beneš.

cc

Ilustrační foto

Čeští vojáci budou tento týden pohřbeni ve své vlasti, a to s vojenskými poctami. Tragédie, která postihla českou vojenskou misi v Afghánistánu, pak může dočasně změnit charakter hlídek našich vojáků, neboť se jedná o opakované útoky. Dle ministra obrany Martina Stropnického se nyní připravuje strategie dalšího postupu.

Tímto si dovolujeme vyjádřit upřímnou a hlubokou soustrast všem pozůstalým.

 

 

   
15.07.2014 - Redakční novinky - autor: Veronika Pavlíková

Komentáře:

  1. avatar
    [25] peetrax [*]

    janaa1 — #11 na druhou stranu tam nikdo každého jednoho konkrétního muže jít nenutí, navíc dnes už není problém zjistit, jaké dopady - i po návratu - to může mít.

    Neshazuju tím zásluhy vojáků, to ne, ale je to dobrovolná volba, jít v dnešní době do armády, ne? Než mě označíš za dalšího ze závistivců - já vojákům fakt co závidět nemám.

    A jinak ohánění se, že v Čechách tohle a támhleto - fakt myslíš, že jinde ve světě si nezávidějí? Že jenom u nás v ČR? Sml34

    superkarma: 3 15.07.2014, 20:54:27
  2. avatar
    [24] v.poho [*]

    mamijarka — #2 Ono je třeba si uvědomit, že lidi obyčejně dělají práci pro peníze a je v podstatě jedno, jestli pro ty peníze dělají prodavačku, práci na směny na bouchačkách, řídí kamion , budují si kariéru ve fabrice anebo jedou na misi.

    Takže opravdu nechápu, proč někomu proto, že jede na misi, vyčítat, že to dělá pro prachy? Ty bys to dělala zadarmo?Sml80

    superkarma: 0 15.07.2014, 17:47:53
  3. avatar
    [23] janaa1 [*]

    češi snad nejsou patrioti, už jsem se rozhodla, že komentáře u článků o padlých hrdinech radši číst nebudu, je mi z těch komentářů úzko a smutno..ještě že tak neuvažují všichni lidi,ale jen hrst zamindrákovaných závistivých pitomců...tím nemyslím ted ženu in, já omylem zabloudila na diskuze na zpravodajských servrech a facebookuSml80

    superkarma: 1 15.07.2014, 16:52:53
  4. avatar
    [22] kobližka [*]

    hubajda — #21 To máš pravdu Sml22

    superkarma: 0 15.07.2014, 14:15:27
  5. avatar
    [21] hubajda [*]

    kobližka — #19 to je pravda hodne lidi vidi jen ty penize ale to druhe nevidi a neplati to jen u vojaku ale myslim nejak tak vseobecne nas narod je hodne zavistivej a hodne lidem schazi ucta

    1. na komentář reaguje kobližka — #22
    superkarma: 0 15.07.2014, 14:05:22
  6. avatar
    [20] hubajda [*]

    janaa1 — #18 mozna jse to ted zmenilo ale je to par let nazpatek tak borec na benzince se chlubil ze jde tam a ze to bude super veget a nemluve o tech kackach co dostane take asi zalezi jak kdo to pojme vim co se tam ted momentalne deje mam tam hodne dobreho znameho jsme dost ve spojeni a ten zas nerika ze je to super videla jsem jak to tam je a ja bych tam nesla ale zas na druhou stranu kazdy vi kam jde a kdyz je vojak musi pocitat ze se neco stane

    superkarma: 0 15.07.2014, 14:01:12
  7. avatar
    [19] kobližka [*]

    janaa1 — #17 Máš pravdu - úcta nám teda chybí a pořád se jenom rozebírají peníze!

    1. na komentář reaguje hubajda — #21
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:56:55
  8. avatar
    [18] janaa1 [*]

    hubajda — #16 to si nikdo z nich nemyslí, on už ten výcvik je dost kruztej a drsnej

    1. na komentář reaguje hubajda — #20
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:49:00
  9. avatar
    [17] janaa1 [*]

    přesně tak, každý kdo nejvíc mluví o tom, jak tam jdou opro peníze ve chvíli nebezpečí bude volat po ochraně armády nejen naší, která je malá,ale i po těch ostatních z NATO.Prostě to tak je spolupráce, rozkazy,ochrana těch kteří to potřebují. Je mi líto, že to hrdinství těch kluků někdo nechce vidět...ostatní státy jsou asi víc patrioti a uvědomují si to, k hrdinům mají úctu.V čechách úcta chybí, kouká se jen jestli nemají o pár korun víc než soused..Sml31

    1. na komentář reaguje kobližka — #19
    superkarma: 1 15.07.2014, 13:47:43
  10. avatar
    [16] hubajda [*]

    kobližka — #14 no ja to myslela jen jako obrazne ze si mysli ze se tam nic nestane a ze si odkroutej pul roku a maj dobre vydelane kacky

    1. na komentář reaguje janaa1 — #18
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:46:12
  11. avatar
    [15] hubajda [*]

    janaa1 — #13 no muj znamej nechtel jit a musel byl jednou a moc dobre vedel o cem to je a tak jit nechtel a stejne musel

    superkarma: 0 15.07.2014, 13:44:02
  12. avatar
    [14] kobližka [*]

    I když tam třeba někteří jdou kvůli penězům,jak je tady mnohde zdůrazňováno,nic to neubírá na jejich statečnosti a i tak bychom si všichni takových mužů měli vážit! A ne tady rozebírat důvody,které je k tomu vedly.Třeba ta poznámka o potěšení s vojandami...a co? Byla snad některá z nás v takové vypjaté stresové situaci,kdy jde o život,že si dovolí soudit???

    hubajda — #5 Myslím,že vojáci,kteří procházejí speciálním výcvikem před nástupem na misi,určitě ví,že to žádná procházka růžovým sadem nebude.

    1. na komentář reaguje hubajda — #16
    superkarma: 2 15.07.2014, 13:36:15
  13. avatar
    [13] janaa1 [*]

    Allma — #12 v současné době profi armády už ti mladí kluci mají téměř jistotu že půjdou na misi.Jsme v NATO a musí se účastnit.Kdo se tam chce dostat jsou většinou ti starší, ti se hlásí dobrovolně.Berou to jako čest a zakončení své kariéry. Voják má tvrdý dril a musí poslouchat velení.Sám nerozhoduje v těhle věcech skoro nic

    1. na komentář reaguje hubajda — #15
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:32:57
  14. avatar
    [12] Allma [*]

    janaa1 — #11 na tu misi se hlásí a někteří dělají vše proto aby se tam dostali. Vybírají si podle  výsledků.

    1. na komentář reaguje janaa1 — #13
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:10:03
  15. avatar
    [11] janaa1 [*]

    je to strašný.O to víc, když čtu ty šílený komentáře o žoldácách.Kdo je voják plní rozkazy.nevybírá si jestli chce nebo nechce na misi.A věřtě že spousta řemeslníkůmá vyšší platy než voják na misi.horší je to, že jinde ve světě sivojáků váží jako hrdinů, my jim tady spíláme a urážíme je.Pro ty co prošli misemi žádné výhody a nic se pro ně nedělá, přesto spousta z nich trpí velkými potížemi po tom co tam prožili, psychické nevyjímaje..viz třeba syndrom válečného veterána...můj přítel na misi byl, vím očem mluvím...noční můry, nespavost,atd atd..ono to není jednoduché povolání...je mi jich líto,těch padlých, strašně líto.a jejich rodin taky

    1. na komentář reaguje Allma — #12
    2. na komentář reaguje peetrax — #25
    superkarma: 0 15.07.2014, 13:06:38
  16. avatar
    [10] Allma [*]

    mamijarka — #2 nesedí jenom s dalekohledem. Někteří se ještě chválí jak si tam užívají sexu s vojandamaSml24

    superkarma: 0 15.07.2014, 13:03:26
  17. avatar
    [9] Věrulinka [*]

    mamijarka — #2 Sml22 souhlasím s tebou Sml22

    je to smutné, ale pro peníze Sml15

    superkarma: 0 15.07.2014, 12:50:15
  18. avatar
    [8] datura [*]

    Náš soused byl v Afganistánu taky, potřeboval vydělat na dům, peníze mu chodily na účet, manželka mu ho vyluxovala, takže když se vrátil, byl na nule a před rozvodem. Taky nechápu, jak tam někdo odejde od tří malých dětí, že dá přednost penězům, domu, autu a nevím čemu. S tím, že to není jen virtuální boj, že v něm neobživnou si asi moc neuvědomují.

    superkarma: 0 15.07.2014, 12:46:10
  19. avatar
    [7] hubajda [*]

    vladka321 — #6 Osobně si myslím, že pokud vojáci dostanou rozkaz, tak si moc vybírat nemohou----     presne napsane ja to mohu rict mam zpravy od zdroje 

    superkarma: 0 15.07.2014, 12:37:50
  20. avatar
    [6] vladka321 [*]

    Osobně si myslím, že pokud vojáci dostanou rozkaz, tak si moc vybírat nemohou. A pokud se tam někdo dostane za peníze a pro peníze? Víte, jsou to vojáci a plní své úkoly s nasazením svých životů a možná pro lepší životy svých blízkých. Pokud se jim to povede a povedlo, potom je to dobře. A nejenom pro ně a jejich rodiny. Oni něco dokázali a to je fakt. Terorismus je velmi nebezpečná věc, která může postihnout každého z nás a to i civilisty a oni jsou tam i pro to, aby ochránili naše životy, naše rodiny.

    Kéž by svoje úkoly všichni plnili tak svědomitě, jako oni a klidně i za peníze. Vezměme si jen naše zákonodárce a myslím, že všem potom bude jasné, o čem píši a co chci říci. Ty jsme si zvolili, také jim jdou peníze z našich daní a jejich výsledky? Jejich životy? Životy jejich rodin? Jak na tom jsou?

    Je to nesrovnatelné, ale těm vojákům já ten jejich žold tedy přeji!!!!

    1. na komentář reaguje hubajda — #7
    superkarma: 3 15.07.2014, 12:31:03
  21. avatar
    [5] hubajda [*]

    mamijarka — #2 vetsina to dela pro penize ale nekteri si mysli ze to bude prochazka ruzovym sadem ale ve skutecnosti je vse jnak je tam desny horko(nedavno tam bylo 40 stupnu) a zadna vlhkost a kdyz tam clovek jde musi pocitat ze se tam muze stat neco takoveho ze nejede na dovolenou

    1. na komentář reaguje kobližka — #14
    superkarma: 0 15.07.2014, 12:20:48
  22. [4] Nikar [*]

    mamijarka — #2 rozdupávat Vás nikdo nemusí, myslím, že mnoho lidí sdílí stejný názor. Je škoda každého života, o to víc, že víme, že to byl Čech, na druhou stranu je pravdou, že mnoho z nich tam jde kvůli penězům. Ale myslím, že zazlívat jim to asi nikdo nebude, každý chce zabezpečit rodinu a každý to dělá, jak umí. Upřímnou soustrast rodinám, i když to tady asi těžkou budou číst.

    superkarma: 0 15.07.2014, 12:02:04
  23. avatar
    [3] glady [*]

    jim kluků moc líto,upřímnou soustrast jejich rodinám Sml79

    superkarma: 0 15.07.2014, 11:59:08
  24. [2] mamijarka [*]

    Je to moc smutné, kor když děti ztratily své otce, ženy své muže a rodiče své syny. ALE....je to válka a s tím tam museli ti chlapi jít, že je potká něco takového a že tam nebudou jen sedět s dalekohledem. A vůbec nechápu, proč tam jsou naši vojáci, kteří nepadli za naši vlast ale pro Američany, kterým tam jeli pomáhat. Je to bohužel tak a jeden voják dokonce řekl, nevím, zda jeden z nich,ale prý potřebuje peníze na dům a hypotéku a toto je snadný způsob ,jak si dobře vydělat. to je můj názor a klidně mě rozdupejte.Sml31Sml31

    1. na komentář reaguje Nikar — #4
    2. na komentář reaguje hubajda — #5
    3. na komentář reaguje Věrulinka — #9
    4. na komentář reaguje Allma — #10
    5. na komentář reaguje v.poho — #24
    superkarma: 1 15.07.2014, 11:52:59
  25. avatar
    [1] kobližka [*]

    Jenom ten,kdo tam má syna,manžela nebo bratra,ví,jaká to je skutečně tragédie.

    superkarma: 0 15.07.2014, 11:44:51

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme