Také jste naletěli? V dopisní schránce jste objevili letáček zvoucí na jednodenní výlet „za hubičku“? S podrobnou trasou a programem a – jen tak mimochodem – s dodatkem o „drobné“ reklamní akci, které se v rámci zájezdu zúčastníte? A samozřejmě s písemným ujištěním, že si kromě „úžasných“ zážitků z cesty dovezete domů i „úžasný“ praktický dárek!

Výlet na Karlštejn, návštěva velkopopovického pivovaru, oběd U Karlíčka ve Velké Bíteši, kostelecký masokombinát nebo sklárny v Novém Boru… To jsou typické cíle výletů jen za neuvěřitelných 99 káčé.

Jednodenní reklamní zájezdy slibují návštěvu nějakého zajímavého místa, pohoštění a dárek. Po prohlídce atrakce pak následuje třeba v restauraci podmanivá nabídka zboží. Šikovní prodejci nabízejí „zázračné“ výrobky (nepřipékací nádobí, antialergické deky, kuchyňské roboty drtící i beton, nože řezající ocel...) a loví hlavně mezi staršími lidmi, kteří snáze podlehnou jejich psychologickým fintám. Ti nakonec na splátky koupí drahou věc, kterou vlastně ani nepotřebují.

Když se jim „výhodný“ nákup druhý den rozleží v hlavě, mají jedinou šanci, jak se z toho dostat: Pokud byla kupní smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, lze se ze smlouvy písemně do čtrnácti dnů vyvázat. Ale pozor, i salonek v restauraci může být legální provozovnou. Proto pečlivě čtěte kupní smlouvu!

Už jste někdy vy nebo někdo z vašich známých podlehli lákavé nabídce laciného výletu spojeného s prezentací nějakého produktu, a pak jste litovali? Řešili jste později zbytečný nákup, nebo jste jen vztekle zastrčili krabici se „super skvělou výhodnou koupí“ do sklepa, komory nebo dokonce rovnou do kontejneru?

Reklama