Říká vám něco Czech Press Photo? Je to výstava fotografií českých novinářů a fotoreportérů. Některé z fotografií si pak mohou odnést cenu, o jejímž udělení rozhoduje odborná porota. Letos to bylo již popatnácté.

Již od roku 2002 mohou také samotní návštěvníci, tedy i vy, rozhodovat o divácké ceně. A právě včera si autor vítězného snímku svou cenu převzal.

Výsledek toho lidového hlasování je každý rok značně překvapivý a odpověď na otázku „Jaký snímek na vás osobně nejvíc zapůsobil?“ by si pravděpodobně zasloužila důkladnější odbornou analýzu sociologickou i psychologickou. Nač svou volbou diváci nejvíc reagují? Co do ní vědomě či podvědomě vkládají?

Letos návštěvníci nejvíce ocenili smysl pro humor. Souhra náhod dala vzniknout nový nevulgární politický vtip. A tak si cenu diváků  15. ročníku výstavy Czech Press Photo 2009, která koncem února skončila, získal snímek  „Paroubkovy rybičky“ fotografa Jana Zátorského (MF Dnes).

Paroubek

V divácké anketě, které se zúčastnilo 10 105 diváků, hlasovalo pro tento snímek 2622 lidí. Až daleko za ním, s počtem 903 hlasy, se jako druhý umístil snímek Joa Klamara „Prezident Barack Obama v Praze“, jemuž mezinárodní odborná porota loni na podzim přiřkla hlavní cenu soutěže.

Cenu diváků v podobě skleněné plastiky vytvořené sklárnou Ruckl Crystal převzal autor snímku při otevření výstavy The Best of Czech Press Photo uspořádané u příležitosti 15. narozenin novinářské soutěže.

Jak se vám „Paroubkovy rybičky“ líbí?

Reklama