Bulvár

Paroubek x Bublan - rozhovor

Nemám rád, technomuziku, ani lidi, co porušují zákony. Ale přímo nesnáším policejní násilí.  I proto sem přidávám následující fitkivní rozhovor. A myslím si, že až tak fiktivní nebude. Takhle totiž dle mého názoru vypadá myšlení těch nabubřelých aparátčíků, co máme v naší stud budící vládě.


Fonografický přepis z videozáznamu ze zasedání vlády ČR – 13. červenec 2005

 

Paroubek: Tak už jsme se tak nějak za ten čas sblížili, víte, kdo jsem, a já jsem mohl poznat vaši nelehkou práci. Ostatně známe se už z dřívějška, ale ted jsem váš šéf a situace je trochu jiná. Za chvíli máme prázdniny a dovolené. Tak mi řekněte, jestli vás ve vašich rezortech něco trápí. Víte, že mi to říct můžete, rozumím si s každým.

Bublan (hlásí se): Já bych něco měl, pane premiére.

Paroubek: Á, vida. Tak ven s tím.

Bublan: Minulý rok, pane premiére, jsme měli v létě takové, řekl bych, trochu potíže s tou akcí CzechTek. Veřejnost z toho byla pobouřena a Panu Grossovi se to taky nelíbilo.

Paroubek: To jsou ti nebezpeční anarchisti, že?

Bublan: Tak trochu jo. Je pravda, že nás veřejnost kritizovala, že jsme nezasáhli dřív. My už dva měsíce nacvičujeme, jak v takové situaci jednat, ale o od zpravodajců víme, že oni si k tomu letos pronajali louku. Celkem velkou louku.  

Paroubek: A co. Berou drogy, berou. Dělají bordel a kraval, dělají. Je veřejnost na naší straně, je. Tak co po mně chcete?

Bublan: No jak jim to nemáme povolit, když mají legálně pronajatý pozemek a přístupová cesta je veřejná a přes tu může chodit každý.

Paroubek: Přece se takovými budižkničemu nebudete párat. To jste chlap, Bublane! Má někdo nějaký návrh? (Nikdo se nehlásí a všichni se dívají do podlahy). No vidíte, mlčíte. A je to tak jednoduché. Prostě jim to nedovolíme.

Bublan: Ale jak to mám udělat?

Paroubek: Máte mapu, kde to má být?

Bublan (vytahuje mapu): Tady.

Paroubek (studuje nejprve mapu): Prostě je tam z tý silnice nepustíte. A basta.

Bublan: Jenže to zablokujeme dálnici.

Paroubek: Však jo, víte, jak na ně budou lidi nasraný?

Bublan: Jenže oni se roztáhnou do okolí i do obcí, mají jich být tisíce.

Paroubek: Tu verbež lidi nesnáší, ne? Takže až lidi z těch vesnic poznají, co jsou ti technaři vlastně zač, dají nám za opět za pravdu a my zakročíme. Neříkejte mi, že máte málo chlapů.

Bublan: Chlapů máme dost, ale oni se budou určitě chtít dostat na ten pozemek i jinudy, bývá jich strašně moc. Půjdou třeba tudy (Bublan ukazuje na mapě lesní cesty).  

Paroubek: A máme je. Dívejte. Dělají bordel, dělají. Může někdo vstupovat na cizí pozemek a dělat tam bordel, nemůže. Takže vy je, Bublane, necháte těmi lesními cestami a všude okolo normálně vpouštět. Jako že se nic neděje. Dejme to mu tak půlden je nechte chodit volně sem a tam. Ale pustíte je tam až za čas. Až se lidi na dálnici naserou. No a pak oni poruší zákony, že vstoupili na cizí pozemek a je to.

Bublan: Ale to je tak akorát na pořádkovou pokutu. A to nás na takovou věc musí upozornit majitel. Lidi chodí na loukách normálně a nikdo neví, že by snad nemohli chodit po cizích loukách.

Paroubek: Jenže my ty pozemky normálních a spořádaných občanů musíme chránit. Co když jim je ti feťáci poničí, kdo to pak bude uklízet, podmítat, zasévat? Sám jste říkal, že je jich hodně. Prostě a jednoduše. Necháte je tam za čas přijít a uděláte to tak, aby byli hlavně na těch cizích pozemcích. No a pak zasáhnete.

Bublan: Ale jak zasáhneme?

Paroubek: Normálně. Dáte jim pořádnou nakládačku. Však si kluci z pohotovostního pluku -  jak jim teď vlastně říkáme? -  dlouho nezacvičili, ne?

Bublan: No, já nevím.

Paroubek: Člověče, co jste to za chlapa? Překračují zákony, překračují. Máme podporu lidu, máme. Tak co chcete víc.

Bublan: Ale co když se tam něco někomu stane?

Paroubek: Chlape, neserte mně. Chcete reformovat polici, chcete. A myslíte, že vás budou policajti poslouchat, když budete měkýš? Nebudou. Vy si musíte získat respekt. Podívejte se na mně. Jsem tři měsíce premiér a jak se mě ti modří ptáci bojí. Takhle se musí policajti bát vás. Pak si ty kluky získáte. Věřte mi. Když jsem byl šéfem v restauracích a jídelnách, chodili ke mně na knedlíky a pivko, a tak jsme občas prohodili slovo. Já ty kluky znám. Tak jasný?

Bublan: Ano, pane premiére. Víte, že zítra je výročí pádu Bastily?


A co si myslíte vy? Do jaké míry ten rozhovor může odpovídat realitě?

Slyšeli jste Nohavicovu píseň? Už zase bijou děti?

   
08.08.2005 - Společnost - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [237] tanecnice [*]

    Technari jsou drsnejsi trampove.Nebavi je chodit na drahe diskoteky,rock je nebavi.A v lete proste chteji byt venku,a poslouchat muziku. Kolik dealeru tento rok policie zatkla? Toto nechapu.Prodavat drogy je nelegalni! Chodit po louce ne! Takze proc policie busila do lidi, nahazala snad stovky slzneho plynu?! misto zadani obcanskeho prukazu a prohledavani podezrelych osob? Bez drog se mladez obejde! Bez svobody NE!

    superkarma: 0 21.08.2005, 16:01:31
  2. avatar
    [235] Avilka [*]

    Mahara: napr. v usporiadani technopárty s bohapustou chlastačkou, drogovačkou a jeb...kou ,povýšenou za vyššie ciele ľudstva.

    superkarma: 0 10.08.2005, 00:02:36
  3. avatar
    [233] Avilka [*]

    106: Občas som ti holka rada, že sme voči Vám v niektorých veciach malé "zaostalé" Slovensko.

    superkarma: 0 09.08.2005, 12:13:44
  4. avatar
    [231] Suzanne [*]

    Srovnávání se sametovou revolucí mi přijde víc než úchylné. Zase bijou naše děti...Jarku, trochu se ti to popletlo, ne?
    Vše už bylo řečeno.

    radek.kriz: jediné, co mi vadí, je, že se stejnou razancí nezasahuje policie i proti skinům, fašistům apod.

    superkarma: 0 09.08.2005, 00:20:55
  5. avatar
    [230] Avilka [*]

    Blues 212- ale choď ty naivko..

    Nyotaimori: Nezavoláme hasičov?

    BTW - techno na Slovensku v pohode. Zabásli 3 držiteľov drog..

    superkarma: 0 08.08.2005, 22:47:50
  6. avatar
    [229] Avilka [*]

    Radek do stal na tej párty po nose, alebo som to nejak špatne pochopila?



    superkarma: 0 08.08.2005, 22:44:22
  7. avatar
    [227] evelyn [*]

    Nyotaimori: dosed byl odlozem pro spatne pocasi, maji pristat zitra po 11:00

    superkarma: 0 08.08.2005, 21:24:40
  8. avatar
    [223] Májík [*]

    radek.kriz: s tím Senátem bych moc neoperovala, víme, co to je za instituci a kolik lidí jí v týhle zemi volilo, čímž dali jasně najevo, co si o ní myslí. A zbytek viz Convalaria 215.

    superkarma: 0 08.08.2005, 19:37:55
  9. avatar
    [221] Acinka [*]

    radek.kriz: naprosto s tvým názorem souhlasím

    superkarma: 0 08.08.2005, 18:47:39
  10. avatar
    [220] Acinka [*]

    Stojím za technařema i když techno neposlouchám, to co předvedli politici a policie to je fakt hrůza

    superkarma: 0 08.08.2005, 18:41:26
  11. [219] Rikina [*]

    median:

    superkarma: 0 08.08.2005, 17:24:27
  12. [217] Rikina [*]

    Akorát tady uvolňujeme negativní energii - proč si radši neřekneme něco milého, příjemného, radostného ? Třeba že britský robot uvolnil tu uvízlou ruskou ponorku, takže se 7 členů posádky neutopilo, a že to bylo o fous. To je přece pěkná pozitivní informace, a já to těm ruským klukům přeju. A všem ostatním hezký zbytek dnešního dne

    superkarma: 0 08.08.2005, 17:21:42
  13. [214] Rikina [*]

    radek.kriz: to se nám tu nějak rozvířily vášně :-)))) Jediným slovem jsem neřekla, že můj názor je jediný správný a že mám všechny informace. Nemám. Ale podle těch, co mám, si myslím to, co si myslím, a obhajuju si to, což se snad může ? Výslovně jsem zdůraznila, že jde jenom o můj soukromý názor, na podkladě informací, které mám k dispozici v tomto okamžiku, tak nevím, proč ta ironie a nepřátelství směrem ke mně...

    superkarma: 0 08.08.2005, 17:12:31
  14. avatar
    [213] Radek Kříž [*]

    Rikina: Aha, takze jedine muj nazor je spravny, ja jedina mam vsechny informace a jak rikam tak to je?

    To je dobre pro diskusi vedet.

    A k tomu jak je ministerstvo a policie ochotne vysvetlit sve postupy.

    Kdyby bylo vse v poradku proc by byly takoveto texty?? : ¨

    Prezident Klaus se sešel s ministrem vnitra Bublanem. Postěžoval si, že s ním kabinet nekomunikuje. Už týden čeká na odpověď, proč policie postupovala proti CzechTeku tak tvrdě. Znovu požádal vládu, aby mu vysvětlila "formu, zadání, organizaci a provedení" policejního zásahu.

    viz.: http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A050808_130042_domaci_bih

    nebo: http://www.novinky.cz/domaci/62482-prezident-zopakoval-sve-otazky-k-czechteku.html

    superkarma: 0 08.08.2005, 17:04:33
  15. avatar
    [212] Blues [*]

    106: Co mají, prosím tě, společného arabští teroristé s posluchači techna? Tuhle tvou posedlost jsem pořád nějak nepochopila?
    Ti teroristé se cíleně připravují na útoky s cílem zabít co nejvíc lidí a zničit naši civilizaci.
    Technaři poslouchají "divnej randál", za jehož zvuků se svíjejí v davu, přičemž svůj trans často přiživují legálními i nelegálními drogami. Po skončení takové párty se vrátí, odkud přišli a nezbydou po nich žádné mrtvoly. Cílem technopárty není zabíjení a likvidace společnosti! Chtějí se pobavit a "vylejt si hlavy", ať už k tomu použijí prostředky kapalné či jiné, není to jiný cíl, než mají pravidelní návštěvníci pivnic.

    superkarma: 0 08.08.2005, 17:04:14
  16. [211] Rikina [*]

    radek.kriz 209: toho jsem si všimla, a pokládám to za plýtvání časem senátorů, že se tím vůbec zabývali...

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:59:43
  17. avatar
    [209] Radek Kříž [*]

    106: zasadne nesouhlasim s tvym prirovnanim

    ja technokulturu radim vedle hippies

    je to kultura mladych a z velke vetsiny z nich vyrostou lide, kteri budou platit dane atd... Z apar let budou sporadanymi obcany.

    Znate ten vyrok myslim si, ze Churchiluv, ale muzu se mylit...:

    Kdo nebyl v 18.ti levicak nema srdce, kdo jim zustal do 40ti nema rozum?

    A nakonec ukaze cas.

    Jen atk mimochodem - vy kteri za tim policejnim zakrokem stojite - vsimli jste si, ze ho odsoudila i ustavni instituce zvana Senat?

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:55:58
  18. [207] Rikina [*]

    median 204: to je jedna ze sporných otázek, která se teprve bude zkoumat pomocí různých komisí a právníků. Osobně si myslím, že zákon byl porušen a poté následovalo varování, které většina neuposlechla a potom teprve došlo k tvrdšímu zákroku. Opakuju, že je to můj osobní názor, podle informací, které mám k dispozici, a to z různých zdrojů, nejen z komerční TV. Mimo jiné i od osobního účastníka, který přes hubu nedostal, protože respektoval autoritu policie a neházel po nikom flašky a šutry.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:54:45
  19. [200] Rikina [*]

    radek.kriz: tak jednou jde o princip, a podruhé jde o podupanou louku, jak se to zrovna hodí... to není rozumná diskuse, tohle. 10 000 lidí si prostě nemůže dělat, co chce, z pouhého titulu, že jich je 10 000, a protože jim to nestačilo říct, muselo se jim to vysvětlit pádnějšími prostředky. Věděli, že porušují zákon, a nehodlali se o tom bavit, protože si mysleli, že v množství je síla. Nejde o louku, jde o to, nenechat tady řádit lidi, co znají jen svá práva, a povinnosti programově odmítají.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:46:51
  20. avatar
    [199] liman [*]

    median: na tohle nemůžeš dopředu připravit taktiku, buď zasáhneš nebo ne a zbytek se řeší za pochodu - proto jsou a budou zmatky

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:37:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [198] Radek Kříž [*]

    liman: Milý Limane, nejsme v zasade v rozporu. To co popisujete jako vynuceni pruchodu prava jsou krasna slova.

    Ale nasledujici zaznelo v debatach nekolikrat.

    Kdyz prejde ulici na cervenou chlap - straznik, ci policista v zadnem pripade neni opravnen vzit pistoli a zastrelit ho. Ani nema pravo vzit obusek a zbusit ho. Spolecenska nebezpecnost je totiz mala.

    Kdyz se rozhodne skupina 10 000 lidi vjet na louku a stravit tam tyden tak dle meho nazoru take neni duvod do nich vjet vodnima delama a slznym plynem. Spolecenska nebezpecnost jejich letosniho konani byla dle meho nazoru miziva...

    Vy se predpokladam domnivate ze ne. ze ta podupana louka byla horsi nez zraneni ucastniku technoparty i policistu

    A v tom je ten zasadni rozdil.

    ja proste nesouhlasim s tim, aby policiste plytvaly svymi prostredky na podobne zpackane monstrakce.

    jako efektivnejsi by se zcela jiste ukazalo jednotlive perlustrovani lidi porusujich zakon atd. atd...

    existuji i jine policejni taktiky nez davani lekci mladezi obusky...

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:36:02
  2. avatar
    [196] Meander [*]

    median: Nebudu se s tebou dohadovat. Bylo by to stejně smysluplné jako snaha o rozveselení urny s babiččinými ostatky

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:31:21
  3. [194] Rikina [*]

    liman:

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:30:21
  4. avatar
    [191] Meander [*]

    median: Tohle nepovídala "jedna paní".

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:22:54
  5. avatar
    [190] Kekka [*]

    Convalaria: chudáci policajti. Je mi jich líto čím dál víc!

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:22:19
  6. avatar
    [189] liman [*]

    radek.kriz: promiňte Radku, ale myslím, že to co píšete je pravda - ale trochu v jiném pořadí: souhlasím s vámi, že není normální vzít vodní dělo a kordon policistů a zbít tančící lidi...

    Zkuste se na to podívat v pořadí, jak to vlastně je: řadu let je u nás, ať se to komu líbí nebo ne, porušován zákon, je k nám dováženo smětíčko, které jinde nechtějí a u nás se neustále spoléhá na to, že policie platnost zákona vymáhat nebude - nejedná se jen o techno, vemte si prostituci v pohraničí, drogové mafie apod. To je něco, na co v demokratických zemích (když už je tak nazýváme s pocitem, že u nás demokracie není a nebude), našli prostředky. Proto se to vše tlačí k nám, je to celkem logické. A my máme dvě možnosti: buď se na to budeme jen dívat a pak nemáme šanci mít tady pořádek v ničem a nebo s tím něco budeme dělat. A je podle mne celkem jasné, že na setkání tak velkého davu asi nepošleme dvě dopravní hlídky s pokutovými bloky - nebo snad ano?
    Skutky, které má hnutí technařů za ty léta svého ježdění po Evropě za sebou hovoří celkem jasně, někde se s nimi vypořádali formou zákona a někde ještě ne.
    Na muziku se vždy nabalí spousta lidí, kteří si přijedou "zavolnit", poblbnout apod. Pokud to vše má řád, je to zvládnutelné jak po organizační stránce tak i z hlediska bezpečnostního, je to v pohodě. Riziko tu sice je vždycky, ale je přijatelné. U CT to je asi trochu jinak - hlavně z hlediska množství osob, způsobu organizace (nebo spíše žádné) a nabalené trestné činnosti. Asi si nebudeme nalhávat, že bez drog techno vůbec nemůže existovat - myslím v této podobě jako je CT.
    Takže tu je prvotní bod a od něj bychom měli brát další postup. Každý stát si musí chránit výkon práva na svém území, je to jeho povinnost. Pokud někdo poruší zákon, musí být postižen. Pokud se výkonu práva jakýmkoli způsobem vzpírá, bude k tomu přinucen, ať se nám to líbí nebo ne. Přece si nebudeme vykládat o tom, že naší jedinou a velmi nemilou povinností je placení daní!
    Pro vynucení průchodu práva jsou určeny prostředky a způsob jejich použití. Ty musí být úměrné, ale v žádném případě nesmí být nedostatečné, protože právo zkrátka musí mít průchod.
    Píšete, že zatarasili dálnici, kdo ji zastavil - policie to nebyla, kolony vznikly při odbočování na pozemek, kde se technaři zasekli - vždyť na dálnici platí přísnější dopravní předpisy - nesmí se tu zastavit a stát, nesmí se tu pochodvat pěšky, už vůbec ne tančit apod. Tak kde je právo?? A kdo ho má vymoci?? Tady se přece vůbec nejedná o politickou orientaci, tady jde jen a jen o to, že naše fungování (nás všech) je vymezeno nějakými zákonnými normami a to že nás bude 5000 přece není volnou vstupenkou k čemukoli! To vyvolá jen jediné - nepřijede dopravní hlídka, ale pořádková jednotka, která udělá pořádek, jak má v názvu. To je vše, o ničem jiném to není, pouze jen o zákonech, jejich vymahatelnosti a o pořadí skutků. Excesy jednotlivých lidí jsou kapitola druhá, ta se řeší jinak, protože opět vše má svůj právní rámec, jedno koho se to týká.
    Navíc bych chtěl říct jednu věc: všichni se ohánějí svými svobodami, ale to není proti právu. V okamžiku, kdy sám potlačím něčí svobodu, musí mne zákon dostihnout, jinak je to zmatek a stát v tom nemůže fungovat. A asi se shodneme na tom, že chceme mít klid na to vydělávat peníze (myslím obecný klid), dodržování pravidel, kterých se můžeme držet a které nám dávají určitou jistotu, že co je naše, to nám nikdo nesmí vzít stejně jako to, že my si nemůžeme brát co je cizí!

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:21:59
  7. avatar
    [188] Meander [*]

    Rikina: Prej profesionál

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:21:56
  8. [184] Rikina [*]

    radek.kriz: Taky ti neberu právo na tvůj názor. Ale mezi námi je poněkud rozdíl, ty jsi novinář, profesionál. Svoje soukromé názory bys možná měl prezentovat jinde a jinak, a mediální prostor využívat k šíření informací nestranných, ke zveřejňování faktů, ne domněnek a nepodložených teorií. Možná jsem to ale já, kdo chápe špatně novinářskou etiku, a možná žena-in není server vhodný k politickým prezentacím...

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:18:10
  9. avatar
    [183] Meander [*]

    Sorry, tak jsem se rozčílila, že dělám překlepy.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:17:21
  10. avatar
    [182] Meander [*]

    median 180: Už fakt přeháníš.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:16:44
  11. avatar
    [181] Meander [*]

    median: Zažila jsem dobu, kdy jsem trávila většinu času v péči právníků a snažila vymotat z průsedů, které způsobil můj exmanžel a odmítl za ně nést následky. Podle práva jsem je měla nést já. Tak jsem v boji za svou záchranu postupovala v souladu se zákony. A šlo to. Bylo to drahé, ale vícee méně se to podařilo.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:16:21
  12. avatar
    [179] Meander [*]

    median: To je ale natolik známý fakt, že o něm opravdu není třeba polemizovat.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:14:05
  13. avatar
    [176] Radek Kříž [*]

    Rikina: Pravo na tvuj nazor ti neberu.

    Samozrejme, ze toho co se stalo zneuziva spousta lidi, politickych stran atd..

    zaklad je vsak v tom, ze Policie se nezachovala jako policie, ale jako trestna ceta, ktera nema za ukol zjednat poradek, ale ma za ukol dat za vyucenou.

    O tom tady celou dobu pisu.

    A to zadna policie na svete delat nema, pokud tedy nezijeme v policejnim state

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:11:51
  14. [174] Rikina [*]

    radek.kriz: oni říkají "máme právo omezit toho, kdo porušuje zákon a ještě se tomu vysmívá". Ten zákrok byl naprosto oprávněný, i když patrně během něj došlo k excesům na obou stranách. Bohužel se tohoto faktu politicky využívá naprosto zavrženíhodným způsobem, a média, místo co by se snažila objektivně informovat, rozmazávají emocionální výlevy lidí, kteří o věci vědí prd a vořech, ale potřebují se zviditelnit. To platí v tomto případě i pro tento server, což je smutné.

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:08:39
  15. avatar
    [173] Meander [*]

    "Tys tam byl/-a?" je ten neprofláknutější "argument" vůbec...

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:03:39
  16. avatar
    [172] Blues [*]

    Jsme jako ty žáby, co je pomalu ohřívají. "Tohle je v pořádku, to se MNÉ netýká, to je proti TAMTĚM a ty já nemám rád/a". Až bude voda klokotat, bude pozdě chápat, že to vždycky začíná "tamtěma".
    Ostatně, proč fašouni se svýma "oslavama narozenin" taky nepatří mezi "tamty"? Že by byli hezky ostříhaní a čistě oblečení?

    superkarma: 0 08.08.2005, 16:02:05
  17. avatar
    [166] Radek Kříž [*]

    Asi mate pravdu, je normalni vzit vodni delo, obrnence, tonfy, pistole a jet na louku a tam zbit tancici lidi, ...

    Je normalni na pul den zatarasit dalnici a tvrdit, my ne to oni...

    Ale az se to obrati proti vam, tak pak nebrecte.

    Ja jsem kdysi tocil dokumenty s lidma, ktery zavreli komousi bezpravne do vezeni.

    Jedni manzele byli komousi jak poleno, ale nekdo se spletl a ukazal na ne, ze jsou rozvraceci a protoze tehdy se potirala inteligence a oni byli ucitele tak je preventivne zavreli, mucili a tloukli a na zaver dostali dozivoti...

    Kdyz jsem se jich ptal, proc byli pred tim komuniste. Co je na tom lakalo tak mi rekli, ze meli pocit, ze bude poradek. ze komunisti dobre zatocili s fasistama, ze se s nima nemazlili...

    Do dneska nepochopili, ze prave ta poradkumilovnmost, ta pravne nepodlozena autorita preventivnich zakroku proti Nemcum po valce je dovedla do cel, kde je mucili.... a do sini, kde je soudili...

    Tady se socani snazi o podobne veci. Rikaji - mame pravo nekoho omezit, bez toho aby porusil zakon. Misto standardnich postupu, delaji rychle hura zpackane akce doprovazene policejni brutalitou...

    Schvalme jim jejich konani. Podporme je v tom, ze poradek musi byt a bude - za kazdou cenu - a zopakujme si historickou spiralu o ktere blahe pameti mluvil Marx, Engels a Lenin...

    Jen mimochcodem, ja jsem pravicak jak poleno, ale ze bych schvaloval vodni delo proti lidem co poslapali louku u dalnice, kde neni nic oseto, to teda ne...

    na to musi mit clovek zaludek...

    superkarma: 0 08.08.2005, 15:40:54
  18. avatar
    [159] Kekka [*]

    Sandy: nezbývá mi, než s tebou souhlasit. A to ve všem. Nechtěla jsem srovnávat listopad a tuto akci. Jen ten zásah mi přišel poněkud podobný. I když je pravda, že te´d jsem na místě nebyla. Mně prostě jen vadí násilí, natož na bezbranných (i když souhlasím, že značně sjetých lidí).

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:54:35
  19. avatar
    [158] Meander [*]

    1567: To je fakt.

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:52:05
  20. avatar
    [157] 1567 [*]

    Meander:máš pravdu,ale chtěla jsem ho jenom připomenout(je na začátku) aby ho vidělo více očí,protože to je potřeba vidět!! v televizi to dávat nebudou

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:44:12
  21. avatar
    [156] Meander [*]

    1567: Tenhle link už jsem sem dávala.

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:37:31
  22. avatar
    [155] Odemětobě [*]

    Asi bych souhlasila s limanem.Najaře se syn zmínil,že by ho to na CzechTek lákalo taky.Tak jsme se teď dobře dívali na záběry v televizi.Výsledek? Nepojede nikam a jestli zatouží po modřinách,jsem ochotná ho zbít sama.V naivitě svých 16 let si myslel,že ti lidi tam jezdí jen kvůli hudbě a funguje jakási pořadatelská služba se sanitkou v záloze.

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:36:55
  23. avatar
    [154] 1567 [*]

    Tak tohle bych také nechtěla mít za barákem......
    http://czechfet.ic.cz/

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:34:28
  24. avatar
    [151] Májík [*]

    liman:

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:24:40
  25. avatar
    [149] Blues [*]

    Majucha: http://www.csfd.cz/film.php?6996

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:23:00
  26. avatar
    [148] Májík [*]

    Manx: řeklas to přesně tak, jak to cítím já. Opět jsme se mohli přesvědčit, že politika je jenom neskutečné házení špíny jedné strany na druhou a hodí se k tomu cokoliv, tak tentokrát holt Czechtek, uvidíme, co to bude příště

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:22:19
  27. avatar
    [145] liman [*]

    Nevím jak vám, ale poslední dny, když slyším slovo "techno", je mi zle. Pořád se omílá, kdo byl v prácu a kdo ne, co se mělo udělat apod. Nevím jak kdo máte zkušenost s chováním lidí v davu, ale zde se vše vymyká jakémukoli přirovnání a to neberu v potaz drogy, alkohol a rauš z monotónní, hlasité hudby. Určitě si vzpomenete na minulý rok nebo na roky předtím, kdy se tato akce jen tzv. dozorovala - byl z toho jen problém pro policii a majitele domů, pozemků apod. Vůbec se nedivím, že byla zvolena taktika "pokud to půjde a bude k tomu nějaký zákonný důvod, zakážeme je". Je dost složité zajistit, aby se rozešel dav asi 50 rozvášněných lidí ne tak když se jedná o několik tisíc. Dav, který má kolem 10 000 lidí je nemožné někam nasměrovat, aniž by vznikly škody na zdraví a možná i životech. Jestli si vzpomenete, před počátkem CT se již hovořilo o tom, že se očekává účast cca. 30 ooo lidí a to je dav, který se jednoduše nedá uhlídat - takže policie měla na vybranou - najít už zpočátku důvod jak to zastavit a přelít do jiné země a nebo tomu nechat volný průběh. Nevěřím tomu, že by kdokoli z velitelů plánoval tak velký střet - na to neměli dost lidí a to co použili bylo asi tak vše, co mohli mít k dispozici. Potom snad už jedině armáda - a to u nás naštěstí nelze. Na dav 5000 lidí lze nasadit ještě tak s nějakým úspěchem asi 1000 policistů. Pro víc stejně není vybavení a poslat je tam tak jako na MF v Praze v letních mundurech je o život. Proto asi taky využili toho, že se auta technařů zasekla na sjezdu na pozemek, kam nemohli vjet kvůli terénu. Zablokovali dálnici a byla šance to rozpustit tak, že by tvrdé jádro ze zahraničí vytlačili přes Rozvadov pryč z republiky. Všem asi bylo jasné, že to je zlom a technaři se nedali, otočili se a dostali se na louky jinými cestami. A tady nastal problém, podle mne velení policistů nepočítalo s tím, že jim na ty pozemky najedou technaři odjinud a bylo zaděláno na problém. Aby se to zvládlo, museli jednoduše vše ukončit a neměli jinou šanci, protože pokud by nezasáhli, už by to nikdo nezvládnul.
    Co se týká těch sloganů - bijí naše děti - asi by bylo dobré se podívat na náš právní řád: pro takovou informaci, pokud vaše dítko , kterému není 18 let bude v nějaké hospůdce nasávat, byť jedno pivo a při kontrole se na to přijde, máte na krku sociálku, máte zřejmě po přídavcích a asi taky právní problém. Pokud se na takovou akci vypraví 15 leté dětičky, popíjejí, fetují, mlátí se s policisty, kteří je vyzvali k odchodu, měli by mít rodiče úplně stejný problém - do 18 let totiž za svá dítka odpovídají. Takže pokud by můj syn na něco takového odjel a dostal přes hubu, asi bych mu dal z druhé strany a teprve potom bych nadával na policajty. Jednoduše tam taková dítka nemají co dělat - to není o zábavě, to je o porušování zákonů. Úplně mne fascinuje, jak "dětičky" spontánně manifestují, hledí na obří obrazovky náhodou vytažené z tašky a poslouchají hulákání o nespravedlnosti a o tom, jak neformální to vše je. Vždyť to je manipulace jak prase, vše má svůj řád a navíc ještě pro pár rádoby vyvolených, kteří stojí v pozadí všichni ti blázni pracují zdarma.
    Je tady plno řečí o demokracii a že si přece každý může dělat co chce. To ale není pravda, demokracie musí být jak řemen, každý musí znát co může a co ne aby nepoškozoval druhého - je o to o osobních právech všech, ne jen někoho, kdo se chce bavit. Je velká škoda, že u nás neexistuje žádný relevantní zákon, který umožní takové akce pojmenovat : je to podle zákona nebo není to podle zákona. Nějak si nikdo nechce uvědomit, že nelze pořád hovořit o tom, že co není zakázáno, je povoleno. To by potom musel být zákon na každou blbost a stejně by to nefungovalo - existuje přece i jiné měřítko a to je skutečnost, že zákon je od toho, aby se dodržoval - byť je sebeblbější - protože ho přece někdo schválil a ten někdo je volenou autoritou. Nemusím s tím souhlasit, ale to je tak asi vše, co s tím mohu udělat. K těm zákonům ale je také represivní složka, které se říká policie a ta je tady od toho, aby vymáhala platnost práva, čili těch zákonů. Takže nejde o to, že by tu byl policejní stát, ale o vymahatelnost práva!

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:17:16
  28. avatar
    [144] Blues [*]

    Majucha: No, jestli jsi na umění, tak asi takové filmy nesleduješ - akční horror o poloupírovi, co bojuje proti ostatním upírům :-)

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:16:27
  29. avatar
    [141] Blues [*]

    106: Generační protest nikdy není konstruktivní, už ze své podstaty. V určitým věku člověk prostě neví, co vlastně chce, ale ví, že nechce to, co zastává generace jeho rodičů. Pak dospěje, usadí se a je po protestu. Pravda, někdo nedospěje nikdy, ale i takoví lidé jsou a to ve všech generacích, s tím nic nenaděláš.
    No vidíš, a mně třeba štvou právě zelení, pro jejich demagogické argumenty a protože se věnují hlavně tomu, co jim přinese mediální slávu a ne tomu, co opravdu škodí. Ale neberu ti to.

    Majucha: Třeba Blade?

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:10:06
  30. avatar
    [138] Kekka [*]

    Majucha: no vidíš, jak umíš být citlivá

    superkarma: 0 08.08.2005, 14:08:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme