Bulvár

Paní učitelko, jste normální?


To, že žáci často nevycházejí se svými učiteli, je sice nepříjemné, leč běžné. Ovšem stává se, že nemalé konflikty mají s učiteli i rodiče. Těžko říci, zda je častěji chyba na straně rodičů, či učitelů. Pravdou je, že v očích dítěte by autoritu měl mít jak rodič, tak i učitel. A pokud jedna nebo druhá strana tuto autoritu záměrně shazuje, je to jen a jen na úkor samotného dítěte.

My se dnes zaměříme na situace, kdy těmi paličáky a aktéry konfliktů jsou sami rodiče. Ne každý rodič totiž dokáže vidět své dítě v objektivním světle. Řada rodičů mívá naprosto zkreslené představy o tom, jaký jejich potomek skutečně je.

Šikanovat jiné? Nesmysl! To by on nikdy neudělal!
Propadá z matiky? Tak je to jasné! Učitel si na něj zasedl!
Zase má poznámku? Učitelé jsou vážně neschopní a neumí si sjednat pořádek!
Má neomluvené hodiny? To je blbost! Hned mu napíšu omluvenku!

I takto rodiče uvažují. Problém je, že tímto chováním své dítě nechrání, ale naopak mu, byť nevědomky, ubližují. Dítě pak žije v jistotě, že mu vše projde, že učitel je nula, které se nemusí bát. Že rodiče za něj vždy vše vyřeší… 

A o tom, že konflikty s rodiči jsou skutečně věcí všední, že se jedná o problém, nad kterým je třeba se zamyslet, svědčí i rozhovor s paní Evou, učitelkou na SOU v Kladně. 

Za ty roky, co učíte, jak často jste se dostala do konfliktu s rodiči?Učím 13 let a učím odborné předměty, které znám i ze své dlouholeté praxe (22 let). A protože si sama pamatuji, jak někdy bez zábran řekl pedagog své mínění o dítěti, sama sobě jsem slíbila, že i kdyby se jednalo o to největší kvítko pod sluncem, já na něm najdu třeba jednu jedinou dobrou vlastnost a upozorním i na ni. Takže konfliktů moc nebylo, ale je pravda, že před takovými 10 lety nebyly vůbec… Začaly se objevovat až tak 4 roky nazpět. Bohužel, od svých kolegů vím, že hádek s rodiči si zažili už moc a moc. A někdy byly opravdu nehezké.

Nastala situace, kdy si rodiče tvrdošíjně stáli za svým a nebyla s nimi, takříkajíc, kloudná řeč?
Já jsem měla v loňském roce případ šikany a matka té dívky byla velice ostrá až hrubá a za žádnou cenu nechtěla připustit, že by její dítě mohlo něco podobného provádět. Křičela na mě, na výchovnou poradkyni, dokonce i na ředitelku učiliště. Když se však její dcera veřejně přiznala (můj pocit byl, že se za matku styděla), zmlkla, ale že by se omluvila, toho jsme se nedočkali. 

Můžete nám říci nějaký konkrétní případ, kdy sami rodiče nezvládli své chování?
V loňském školním roce jsme byli nuceni vyloučit žákyni, která skoro vůbec nechodila do školy, a když se náhodou objevila, neměla s sebou vůbec nic a nepracovala v hodině. Celý ten proces trval více než půl roku, rodiče byli informováni, věděli, jak to může skončit. Přesto, když k vyloučení došlo, vtrhla matka do mé vyučovací hodiny a z jejích úst jsem já i žáci slyšeli perly typu: „Ty ku..o rasistická, ty sv..ě nečistá! Rakovinu na tebe, chcípni!“ Zachovala jsem ledový klid a věřte, že jednoduché to nebylo, jen jsem si říkala, že by bylo pod mou úroveň reagovat stejně. Snad víc než já byly vyděšené děti ve třídě a po odchodu matky jsem zjistila, jak moc velkou oporu v nich mám.

Pokud nastane se žákem skutečný problém a rodiče si tento fakt nechtějí připustit, a naopak dítě bezhlavě brání, jak celou věc řešíte?
Je to opravdu složité a díky bohu jsem zatím takový případ řešit nemusela. Je to o to horší, že pravomoci pedagogů jsou neskutečně omezené. Bohužel platí to, že rodiče se zaleknou až tehdy, když po velkém počtu neomluvených hodin je jim sděleno, že celá věc bude předána na sociální odbor. Takže se bohužel potvrzuje, že dokud nejde o peníze, nejde o nic. 

Stalo se vám někdy, že vám rodiče dokonce i vyhrožovali?
Měla jsem ve třídě chlapce, který měl na vysvědčení tři nedostatečné. Rodiče dost nevybíravým způsobem křičeli na chodbách školy, že zavolají TV Nova a že ona sjedná pořádek…
Kolegyně na tom byla ještě hůř. Po nemilém rozhovoru s rodiči jí otec žákyně řekl, že ještě uvidí… A viděla. Den nato jí kámen rozbil okenní tabuli v jejím domku. Po důsledném šetření vyšlo najevo, že kámen hodila sama žákyně… ovšem nápad to byl jejího otce.
 

Jakou chybu, podle vás, rodiče nejčastěji dělají při komunikaci s kantorem?
Asi to, že se bojí mluvit na rovinu. Nevím, zda již měli nějakou špatnou zkušenost, ale podle mne je tohle hlavní chyba. Ten kantor přece pozná, jestli to, co rodiče říkají, je pravda. Znají jejich dítě, které někdy bezelstně prozradí více, než by sám učitel chtěl. Ale s těmito informacemi se musí zacházet velmi citlivě a ne je použít proti rodičům. 

Myslíte si, že v současné době autorita učitelů prudce klesá i díky rodičům?
To je jen jeden z více důvodů. Ale nejen rodiče učitele před dítětem shazují. Vezměte si, jak a s jakým despektem o nás informují média. Myslíte si, že to přidá na autoritě?
Když se dítě dozví, že vysokoškolsky vzdělaný učitel po 30 letech praxe, s nervy doslova nadranc má základní plat necelých 23 000 hrubého, tak často slyšíme: „A proč to tedy děláte? To brácha má za dva melouchy doma!“ Raději se neptáme, v čem bratr „podniká“. My pracujeme po večerech, někdy v sobotu a v neděli a zadarmo. To nás v očích dětí rozhodně nepovýší.
A jako další je nemožnost účinného trestu. Nějaké poznámky, důtky, snížené známky z chování, to je u těch problémových dětí směšné. A ony to moc dobře vědí.

Děkuji za rozhovor.

A co vy, milé čtenářky? Máte v rodině učitele, který se také dostal do konfliktu s rodiči?
Nebo sama učíte a zažila jste něco podobného na vlastní kůži?
Hlasovala byste pro zavedení fyzických trestů ve škole?
Napište nám svůj názor…

   
17.09.2007 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [70] Meander [*]

    Dášule: Studuje to dálkově, první stupeň. Dělá ředitelku základky a jeden čas to vypadalo, že bez pedagogické VŠ ji dělat nebude smět. Nakonec to byla prý blbost, protože má dostatek praxe, ale tu školu se rozhodla dodělat. A teď umírá hrůzou z výmyku. Ono v padesáti podávat gymnastické výkony není asi kdovíjaká radost.

    superkarma: 0 18.09.2007, 12:15:28
  2. avatar
    [69] Dášule [*]

    Mnozí rodiče nejsou schopni své děti pořádně vychovat, ale pořád mají pocit, že učit nic není. Kantoři b y měli děti především učit. Zvýšení platu nezvedne automaticky kvalitu kantorů, ale může způsobit to, že opravdu nepůjdou na peďák ti, do se nedostali na fildu, ale lidé, kteří by učili rádi, ale vyberou si přece jen raději lépe finančně zajištěný obor. Pokud by školy mohly nabídnout vyšší plat za vyšší kvalitu, nemuseli by brát každého, kdo je ochoten učit. Náš stát nemá finančně na nic. Je zajímavé, že páni poslanci a senátoři si na navýšení svých platů seženou peníze vždycky.

    superkarma: 0 17.09.2007, 21:36:32
  3. [68] gentiana [*]

    marketa.brenikova: Já to nemyslela ve zlým, ale potkala jsem pár dobrých učitelů a spoustu blbých. Jak za dob, kdy jsem studovala, tak v souvislosti s prací. A že jsou učitelé, kteří kafrají, že v příručce pro matematiku k první třídě nejsou výsledky k příkladům, protože kdo se s tím má počítat (první třída - počítání do dvaceti, kdyby to někdo nevěděl), viděla jsem učitele, kteří v roce 2001 netušili, že už pět let není osmiletá, ale devítiletá základní docházka, protože oni učili v druhý třídě a co je jim po tom.
    Při vší úctě k těm dobrým, těch nedobrých je jaksi víc. Takže když se začne mluvit o učitelích jako o celku, mluví se spíš nedobře.
    Ale že je chyba v systému, které umožňuje nadlimitní počet lůzrů ve školtsví, to je jiná věc.

    superkarma: 0 17.09.2007, 21:33:48
  4. [67] EvaH [*]

    bella-donna: Která žena by taky asi sama ze svého platu uživila rodinu? Ve svém okolí takovou ani neznám. Ale to už by bylo jiné téma. Tady jde o to, že učitelům se zdají jejich platy nízké, ale já si myslím že plno lidí dělá taky těžkou a náročnou práci a ani tolik nemá. Třeba by si učitelé zasloužili víc peněz, ale kde je brát?

    superkarma: 0 17.09.2007, 21:01:21
  5. [64] EvaH [*]

    bella-donna: No a jelikož nadšenců je pomálu, tak spíš narazíme na skupinu druhou, která hlavně křičí jaká to je práce a chce jen peníze.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:48:49
  6. avatar
    [63] Anouk [*]

    bella-donna: Chce to motivovat prvni skupinu

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:44:31
  7. [61] EvaH [*]

    bella-donna: Myslím, že to právě není práce jako každá jiná. Do této práce se musí vložit daleko víc než rutina.Učitel, který si odučí své a víc se o děti nezajímá není právě dobrý učitel.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:37:58
  8. [59] EvaH [*]

    Anouk: Nezdá se mi, že by učitelé hromadně opouštěli školy a šli dělat něco jiného - lepšího. Ale věřím tomu, že školy mají problém sehnat dobrého učitele.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:28:30
  9. avatar
    [58] Anouk [*]

    EvaH: Tys me nepochopila U ucitelu je problem opacny Nektere skoly nemohou ucitele sehnat, tak pak proste uci kdekdo Myslim, ze nezamestnanych ucitelu moc nebude, zato tech, kteri delaji neco jineho (rozumej lepsiho ) je asi dost.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:24:01
  10. [56] EvaH [*]

    Anouk: Jenže tak to je dnes u více prací. Paní co seděla v kanclu a práce ji bavila o ni přišla při reorganizaci podniku, celou dobu nic nenašla a tak krájí salámy. Určitě ji to taky nebaví a dokonce má i míň peněz. Takže chyba je zase někde jinde.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:19:45
  11. avatar
    [55] Anouk [*]

    cicinka: Jenze tady jde o to, ze ucit proste nemuze "KAZDEJ" (jak se tady nekdo mylne domniva ). Podle me se dobry ucitel rodi, na PdF se muze neco priucit, ale jakysi pedagogicky talent proste potrebuje. Jenze takovy clovek vetsinou muze delat i nejakou uplne jinou o dost lepe placenou praci. Co myslis, ze si vybere? A pak proste urcita cast ucitelu uci proto, ze na nic lepsiho nemeli, ta prace je netesi a nejde jim a deti je nesnasi a oni nic nenauci
    Jinak ja si za kvalitni zbozi priplatim rada

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:10:46
  12. [54] EvaH [*]

    wich: Já vím, chápu. Ona ta chyba je asi někde jinde, jiné jsou dnes jak děti tak učitelé, doba nepřeje morálce a duševním hodnotám. V každé době ale byli učitelé dobří a učitelé špatní, jenže špatný učitel si málokdy přizná, že je špatný nebo že na ty "spratky" nemá nervy a odejde dělat něco jiného.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:05:26
  13. avatar
    [53] Anouk [*]

    wich: Jenze to je zacarovany kruh Dokud budou platy male, tak bude dobrych ucitelu malo Protoze ti, kteri by se na ucitele hodili, pujdou delat neco lepe placeneho a nejspis i mene stresujiciho. S tim souvisi i vysoke procento zen ve skolstvi.
    Hubatejsi a drzejsi haranstvo neni podle me produkt skolstvi, ale rodicu. Skola snad nema zastupovat rodinu ve vychove deti ke slusnosti. Bohuzel urcita cast rodicu dite do skoly proste odlozi, nechce nic vedet o tom, co se ve skole deje, a zajima se pouze o to, aby melo dite dobre vysvedceni.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:02:29
  14. avatar
    [52] wich [*]

    cicinka: Souhlasím s tebou. Taky si myslím, že učitelské povolání je oproti jiným, co musí chodit bouchat do fabriky na dvanáctky, chodí sedření domů za pár korun a stávka = vyhazov, úplná selanka.

    superkarma: 0 17.09.2007, 20:00:24
  15. [51] EvaH [*]

    Docela mě vytáčely i poznámky, které děti (i když ne moc často) donesly. Poznámka nic neřeší, spíš ukazuje, že učitel se nezabývá dítětem a přehodí problém,který by měl vyřešit sám na rodiče, kteří u toho ani nebyli. Poznámka typu "vyrušuje při hodině" je to samé jako když učitel napíše "vaše dítě neumím zaujmout". Co rodič má z podobnými vzkazy dělat,taky si je přečte po své práci, kde musí něco odvést a možná za menší plat než má učitel.

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:59:19
  16. avatar
    [50] wich [*]

    EvaH: Ono to hodně lidí bere jako poslání, dokud nenastoupí na nějakou pochybnou praxi, kterou mu škola zajistí. Většinou praxe člověku vezme iluze a práci začne potom brát jako rutinu

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:54:33
  17. avatar
    [49] cicinka [*]

    Anouk: Zaujala mě věta "Aby byli pedagogovékvalitni je třeba jim zvýšit plat. To bych chtěla vidět,kdybych ti řekla,že mi za ušití něčeho musíš zaplatit o 1000 víc,abych to udělala kvalitně.Já musela dělat kvalitně bez ohledu na plat,jinak bych neměla práci.A já mám pifku jen na tu jednu učku.Psala jsem,že je tam spousta jinejch dobrejch,kteří berou dítě takové jaké je.Ale ty stesky učitelů...ať už jdou do háje,kam bysme došli,kdybysme stávkovali všichni,nikdo by nedělal.

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:54:25
  18. avatar
    [48] wich [*]

    Anouk: Dobrý učitel opravdu tráví hodiny přípravami. Ale dobrý učitel také bývá jeden či dva na škole. Většinou jedou podle zajetých kolejí a stodvacet let svého působení učí děti stejným způsobem .
    Aby se učitelům mohly zvedat platy, museli by začít odvádět výkony. Já bych svým zaměstnancům nepřidala ani korunu, kdybych neviěla výsledky jejich práce . Už tak jsou zaměstnanci trest. Výsledky školství jsou vidět - čím dál hubatější a drzejší harantstvo, v hlavě nic, líné, jak veš .

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:52:09
  19. [47] EvaH [*]

    bella-donna: Měla padla. Ale stejně mě to mrzelo,myslím si, že když někdo učí děti, měl by to mít v sobě a chovat se i v normálním životě příkladně. Být učitelem si představuju, že by to mělo být poslání.

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:47:43
  20. avatar
    [46] wich [*]

    Meander: Já jsem taky měla celý druhák trauma, protože mě na konci letního semestru čekal výmyk a největší onanovatelka u hrazdy . Každý týden jsem trávila v tělocvičně, až jsem si připadala,že mě zdobí, jak ty říkáš, ramena východoněmecké plavkyně

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:46:34
  21. avatar
    [45] Anouk [*]

    cicinka: Ty by sis asi opravdu mela to ucitelske povolani vyzkouset. Dobry ucitel travi mnoho hodin pripravami, jak pekne popsala marketa.brenikova. Navic takovy ucitel musi byt behem hodiny vetsinou celou dobu maximalne soustreden a to take neni uplna legrace. Pises, ze Tve deti chodi do soukrome skoly - pak snad muzes trochu vice zasahovat do jejiho chodu a dat najevo, kdyz se Ti neco nelibi nebo nejsi spokojena s ucitelkou, ne?
    Aby byli pedagogova kvalitni, je dle meho treba jim zvysit plat (pak bude PdF studovat vice lidi ze zajmu a ne proto, ze se jinam nedostali, pak nebudou nadani jedinci ze skolstvi tak snadno prchat). Take je nutne, aby se zvysila socialni prestiz ucitelu, nevim proc je znacna cast rodicu bere jako sve nepritele a jeste jim zavidi prazdniny.

    superkarma: 0 17.09.2007, 19:30:53
  22. avatar
    [44] Dášule [*]

    Cinderela: Vyrůstala jsem v době, kdy říct doma o kantorovi, že je blbec /nemluvím o termínu vůl/ znamenalo dostat pár facek. Fakt je ten, že na některé kantory vzpomínám dodnes. Nutno přiznat, že i kantoři se chovali trochu jinak. Byli jsme velká, ale venkovská škola a náš učitel ve druhé třídě se vykašlal na osnovy a v prvouce nás učil, jak si čistit zuby, jak vyčistit boty, jak jíst příborem nebo příšít knoflík. Že to nebylo v osnovách? Ale bylo to důležité pro nás. Když chodil do školy syn, poznala jsem i to, že kantorka, která něco neví a žák ji na to upozorní, se může zachovat normálně nebo mu to odvede jinak. Syn nebyl vybrán do školy s matematickou třídou, přestože to všichni ve třídě čekali. Ale zažila jsem i kantorku, která v době, kdy se děti nesměly dělit podle schopností a při dělené výuce jich mělo být v obou skupinách stejně, udělala menší skupinu a tam byli ti, kteří potřebovali matematiku víc vysvětlit a střídaly se tam děti, které byly delší dobu nemocné. Když všechno dohnaly, šly do větší skupiny.
    A k tomu táta si to vyřídí. Ať si rodiče tyhle věci vyřizují, ale neměli by to říkat před dětmi tak, aby si děti myslely, že mohou všechno.

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:51:27
  23. avatar
    [41] Dášule [*]

    Meander: Záleží na oboru, který studuje. Na FTVS se dělal zápočet z tenisového podání.

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:38:47
  24. avatar
    [40] Cinderela [*]

    Dášule: Milá Dášule,měla byste dostat zlatý metál za to, jak dokonale stojíte na straně učitelů.Takový rodič jako jste Vy, snad už vůbec neexistuje.Dnes, bohužel,jsme ti poslední,koho uznávají rodiče, natož děti, jako autoritu.Děti jen vyhrožují , rodiče pak kantory urážejí.Od dětí slyšíte jen: "Na to nemáte právo", "Já to řeknu doma a táta či máma si to s váma vyřídí" Použít jen malý pohlavek by pak stálo učitele místo a vzít dítě za ruku nebo za rameno a pobídnout ho k chůzi či odchodu do třídy, znamená vysloužit si od něho větu:"Já to doma řeknu, že mě osaháváte" A to jen kapka z toho moře drzostí, které si dnes musíme nechat líbit. Své povinnosti ale děti nepovažují za důležité.

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:26:01
  25. [39] EvaH [*]

    bella-donna: Oni i učitelé se chovají někdy dost netradičně. Onehdy jsem viděla dívenku s cigárem v ruce a s pivem na klíně ve společnosti takových zvláštních týpků a vida, ona to byla úča ze základky. Taky šla dost dobře příkladem....

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:23:09
  26. [38] EvaH [*]

    Taky mě vždy štvalo, když jsme na rodič. sdruženích jen slyšeli, že děti zlobí. Nekonal se žádný individuální přístup, běda jak některé dítě "vyčuhovalo" z řady a chtělo mít svůj názor. Docela bych uvítala, kdyby děti měly nějaké hodiny, kde by se učily jednat s lidmi, společenskému chování a mezilidským vztahům. Učitelé pro děti moc pochopení nemají a meti mými přáteli jich je dost takových, kteří učí právě pro ty dlouhé prázdniny.

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:19:57
  27. avatar
    [37] cicinka [*]

    Jaštěrička: No jo víc se učit.Já tu svou práci dělala moc ráda,až ten plat mi jí znechutil.A na učitelku jsem si vytvořila svůj názor z osobních setkání.Syn má poruchy učení.A místo,aby to respektovaly,tak mu nadávaj a druhý den ve škole ho povzbudí těma kecama o propadnutí.To mě štve a ty jejich věčný stěžování na plat.Tak at jdou taky někam jinam,ne?Jako to tu radíš mně.Znám i skvělé učitele a proti těm nemám nejmenších výtek.Takže to o něčem asi vypovídá.Když učitel dokáže u méně úspěšného žáka vyzdvihnout i nějakou jeho přednost nebo úspěch,je to skvělé.Ale tahle a ještě jedna to teda rozhodně nedělá.A ty prázdniny mají,máme kamaráda učitele tamtéž,nevšimla jsem si,že by o malých prázdninách chodil do práce.A kdyby,tak jen na dvě hodinky

    superkarma: 0 17.09.2007, 18:04:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [35] wich [*]

    Dášule, Horalka: Máma nějaké roky pracovala ve školství. Je pravda, že pedagogové na ZŠ mají stejně jako děti dva měsíce prázdnin (mínus jeden týden, kdy je sejří, že musí školu připravovat na nový školní rok), podzimní, zimní, jarní, velikonoční aj. prázdniny, ředitelské volno a to vše placeno . Gentiana má pravdu.

    superkarma: 0 17.09.2007, 17:27:55
  2. avatar
    [34] Meander [*]

    Moje sestra studuje pajdu a je poněkud vyděšená, že jedna z nejdůležitějších zoušek je založena na tom, že musí zvládnout výmyk, běh a plavání na čas.

    superkarma: 0 17.09.2007, 17:23:58
  3. avatar
    [33] wich [*]

    marketa.brenikova: No jo, jenomže co my, kteří studujeme tyto školy ze zájmu?

    superkarma: 0 17.09.2007, 17:20:56
  4. avatar
    [27] Dášule [*]

    Nevím, proč se tady pořád omílají ty 3 měsíce prázdnin. Pokud vím, v létě je to 7 týdnů a kde je ten zbytek? Ono totiž to, že mají prázdniny děti neznamená automaticky, že mají prázdniny kantoři. V každé škole jsou akce, které je nutno udělat čas od času v kuse a dělají se třeba v době pololetek apodobně. Uznávámj, že různá volna, která teď jsou módní by se měla řešit tak, aby byla v provozu školní jídelna a něco na způsob družiny pro děti, jejichž rodiče nemají zvlášť děti na první stupni kam dát. Taky dost dobře nechápu, proč by si měla učitelka volat rodiče do školy, snad mají rodiče přehled o známkách a když vidí, že se něco děje, mohou si schůzku domluvit. Jenže domluvit, ne jako kdysi moje spolupracovnice, která se prostě sbalila, šla do školy a rozčilovala se, že tam učitelka není nebo že jí učitelka řekla, že musí počkat, protože má jednání s někým, kdo se objednal. Nikdy nezapomenu na učitelku, která dělala dětem při výběru střední školy ve Slušovicích. Dcera tam do školy nechodila, ale potřebovali jsme informace o středních školách této oblasti, věnovala se nám téměř 2 hodiny a ještě nám dala spoustu materiálů.
    Je tady hodně řečí o pohlavku. Dámy, kolik vašich manželů by souhlasilo s tím, že jejich potomek dostane občas ve škole pohlavek a jak by to mnohým rodičům učitelka vysvětlovala. Dokud se nepřestane v domácnostech mluvit o kantorech tak, jak se vyjadřují tady některé z vás, nelze čekat, že si budou děti učitelů vážit. Ony totiž dobře vědí, že téměř vždy se jim podaří doma vysvětlit, že kantorka je blbá, špatně vysvětluje a zasedla si na ně. A co si myslet o výchově v rodině u dítěte, které na výzvu učitelky, aby se přezulo řekne, že má boty za 2000 a za kolik máte boty vy? Podotýkám, že nejsem kantorka a nikdo z rodiny není kantor. Kantoři mých dětí byli různí, ale nikdy jsem s nimi neměla problémy.

    superkarma: 0 17.09.2007, 16:47:42
  5. avatar
    [26] marketa.brenikova [*]

    wich: na ped.fakultě v Praze je jen maličko těch, kteří jsou odborníci, rozhýbali školskou reformu a ví, o čem učí. Zbytek je opravdu tristní, to máte pravdu obě dvě. Studenti fakulty, kteří pak nechtějí učit, mají pak tuto školu za trest a dobře jim tak

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:31:16
  6. avatar
    [25] Luciš [*]

    Já před lety učila AJ na učňáku za 15 hrubého jako absolventka a kamoška Bc. dělá druhý rok mistrovou odborného výcviku, těch dvacet hrubého má a nemůže si to vynachválit
    Já bych asi zblbla dělat to pořád, to je fakt , bylo hodně málo studentů, které to zajímalo a chtěli se učit, že jim angličtina v životě na něco bude

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:16:23
  7. avatar
    [24] OlgaMarie [*]

    Tělesné tresty?
    Byla jsem na srazu ZŠ po 40 letech.S úsměvem jsme vzpomínali na přeražené ukazovátko o XYna a ještě mu ho učitel zlomené dal se vzkazem, ať tátovi vysvětlí,proč tak málo vydrželo.Nikdo neměl modřiny a nikdo si doma nestěžoval,protože by to bylo ještě horší.Fajn byli i spolužáci,jak vzpomínali,že základku prolezli s odřenejma ušima a na učňáku byli králi.Díky i učitelům,co dali pohlavek a nepsali se s poznámkou.

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:15:23
  8. avatar
    [23] wich [*]

    Přečetla jsem diskusi a do puntíku souhlasím s gentianou. Ještě bych dodala, že mimo toho, že na pedagogické fakulty jsou přijímáni mimo těch, co se nedostali na fildu, fakulty také pohrdají lidmi z oboru a praxe a raději přijímají ty, kteří neviděli dítě ani přes plot

    superkarma: 0 17.09.2007, 14:05:36
  9. avatar
    [22] marketa.brenikova [*]

    cicinka: nesmíte věřit všemu, co se říká v televizi . To, že jsou platy na soukromé škole určitě jiné, si myslela i většina rodičů z té naší soukromé školy, než jsem té většině při odchodu řekla, kolik jsem brala. Někomu jen spadla čelist, někdo rovnou práskal dveřma a s vedením školy rozvázal kamarádské vztahy...

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:54:42
  10. avatar
    [21] Jaštěrička [*]

    cicinka: Nezlob se,ale k tomu,že jsi dělala za minimální plat...tak jsi se měla holt víc učit Tyhle závistivý výlevy miluju,tak jsi před tu katedru jdi stoupnout Podotýkám,že nejsem učitelka a nikdy jsem nebyla.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:48:28
  11. avatar
    [20] cicinka [*]

    marketa.brenikova: No to jsem si taky myslela,ale nedávno o těchto platech mluvili v telev.novinách a dokonce nějaká učitelka a ještě jí to nestačilo.A my máme kluky na soukromé škole a tam jsou ty platy taky určitě jiné a jak to vypadá.Tak te´d tedy nevím na čem jsem.Ale já byla štastná i za tu minim.pořád jsem si říkala,buď ráda,že máš práci,jiní nemají ani to.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:46:25
  12. avatar
    [19] Jaštěrička [*]

    marketa.brenikova: Jenže ono to je fakt strašně o osobnosti pedagoga...mám velké srovnání teď,kdy mi syn přestoupil po přestěhování na jinou školu,dítě jsem nevyměnila,ale on se do školy TĚŠÍ, v sedmé třídě...čím to asi bude? Jinak souhlas, ty 3 měsíce prázdnin nezávidím,jinak by byla polovina osazenstva škol zralá na blázinec.Tak je blbá kombinace dobrý učitel(ka)-mizerný ředitel(ka)..to bylo právě na klukově minulé škole,většina kantorů,co za něco stála,prchla buď ze školství úplně nebo na jinou školu

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:45:47
  13. avatar
    [18] marketa.brenikova [*]

    doměny=odměny

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:43:33
  14. avatar
    [17] marketa.brenikova [*]

    cicinka: za 23 000 by Vám učitelé asi líbali ručky. Potíž je v tom, že doměny, které má ředitel na učitele rozdává často kamarádům a těm, co mají funkci - ne těm, co pracují lépe nebo víc. Já začínala před pěti lety na 9 tisících měsíčně a před třemi lety jsem měla jedenáct. Na státní škole. Na soukromé o něco málo víc, ale těch 23 to stejně nebylo. Neznám ve svém okolí jediného učitele, který by bral aspoň 20 000.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:42:35
  15. avatar
    [16] wich [*]

    Učitele na školách by měli na nějaký čas úplně zrušit. Bachaře a diktátory na to harantstvo !

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:35:09
  16. avatar
    [15] cicinka [*]

    myše: blanca: Jo přesně tak.Já co vím,tak jí nemají rády ani děti a ni rodiče.Jo a domluvit se s nima na něčem,když jsem dělala do půl čtvrté...Svatá prostotu to už tam dávno nikdo není.A to jim škola začíná od půl deváté,chodí si to na teplé obídky,já v práci mohla akorát studenej párek nebo housku s něčím a ještě si budou stěžovat na plat?Za co?já makala celejch osm hodin v kuse,a za minimální mzdu.Ale když si zákaznice pískla,tak jsem musela raketovou rychlostí,že mi šéfka stepovala nad hlavou.Já si myslím,že těch 23000 je až až.A ty jejich věčné prázdniny mi taky leží v žaludku,tolik dovolené nemáme s manžou dohromady abysme obstarali děti.
    Ale zase na druhou stranu,já bych asi učit nechtěla.Dneska už ne.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:26:33
  17. avatar
    [14] marketa.brenikova [*]

    gentiana: já jsem učila tři roky - jsem ten typ, co chtěl být vždycky pedagog. Přípravy jsem si dělat nepřestala. Rodiče chodili učit se mnou do hodin, pokddu dělali něco, co se nám hodilo do výuky. Dětem jsem chytsla atématické plány na každý týden se sebehodnotícím archem - považovala jsem takovou péči za samozřejmost. A na to mě připravila fakulta. Po škole jsem zůstávala v budově snad nejdéle, protože jsem neustále trávila čas přípravou nebo konzultacemi s rodiči - nechápala jsem kolegy, kteří ve 12:00 popadli brašnu a zmizeli pryč. Jenže po takovém školním roce by člověk potřeboval 2 roky prázdnin a ne 3 měsíce volna... Nikdy jsem nezažila namáhavější práci, která by byla tak mizerně zaplacená.
    Takže si teď dělám ty prázdniny.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:25:57
  18. avatar
    [13] blanca [*]

    cicinka: vininka: tak zrovna jednu takovou pí.učitelku mají moje děti na 1.stupni. Přijde mi, že ji děti vyloženě otravují. Doučování navíc, to nehrozí, ONA přece nemá čas, má malé dítě. No, leckterá mamina má malé dítě a chodí do práce... ,ale to je asi něco jiného.
    Děti jí mají až od třetí třídy (teď jsou ve čtvrté), ale to, jak jsou z celé učitelky, vůbec ze školy, znechucení, mi skoro až nahání strach. Neříká, že jsem do školy chodila vyloženě natěšená, nadšená, ale děti jsou otrávení, nemají o nic zájem, nebaví je naprosto nic, žádná snaha,... přitom to první dva roky bylo úplně opačně. Mám takový dojem, že je učitelka prostě nedokáže dostatečně motivovat, zaujmout, nic jim nevysvětlí,.., děti pak vyrušují, zlobí a nám rodičům na rodičáku pak vykládá, že jim máme doma domluvit, že mají být ukáznění, nezlobit,... To si ale myslím, že je to ona, kdo si má udělat pořádek ve třídě.

    superkarma: 0 17.09.2007, 13:19:47
  19. avatar
    [12] myše [*]

    Ano jsou učitelé a Učitelé. Zažili jsme obojí. Syn měl od 3.-5.tř. paní učitelku, která si je ani za tři roky nezapamatovala jménem, kluky zásadně oslovovala příjmením, holky např. Aničko..., úkoly nosili zásadně druhý den, i přesto že danný předmět měli třeba až za týden, při schůzkách s rodiči (pochopitelně, že nejpozději od 14h, déle ona ve škole čekat nebude)jsem se nikdy nedozvěděla nic konstruktivního, syn byl "poťouchlý darebák, který čeká kdy by mohl někomu ublížit"... neustále si pletla Matěje s Martinem, no, hlavně že tam stále učí. Když syn přestoupil na druhý stupeň, změna veliká. Třídní učitelka s ními komunikuje mailem nebo sms s dětmi i v 10h večer, naprosto pohodová ženská. Loni měli nejskvělejší učitelku na angličtinu, ale bohužel zemřela. Syn když se to dozvěděl, tak brečel až do večera. Je to strašně individuální. Pro mírné tělesné tresty jsem všemi deseti. Pohlavek ale musí přiletět ihned, žádné "za dveře" nebo "pojď si pro výprask" a podobně - to zavání ponižováním a snadno se to zvrhne...

    superkarma: 0 17.09.2007, 12:34:01
  20. avatar
    [11] vininka [*]

    cicinka: Učit by měli jen lidé s pozitivním vztahem k dětem a ti ostatní by si to měli rozmyslet, než pokazí co se dá...

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:47:39
  21. avatar
    [10] cicinka [*]

    Jsou učitelé a učitelé.Kázeńské prohřešky -pochopím,když uč.klukovi vynadá,či něco jiného.Ale aby mi na něj nadávala druhý den školy,že něco nevěděl a k tomu ho povzbudila větou o propadnutí na konci roku,to už je u mně silná káva.Jí jsem řekla,že mi to přijde úchylné,navíc když už to opakuje třetím rokem.To jste měly vidět jak zůstala čumět.A podle ní se nic nestalo,ona to tak vážně nebere.
    Synové mají ještě jinou učitelku,která je družinářkou,ale dřívě učila I.stupeń a když je potřeba,tak supluje.Když ta mi řekne jak to klukovi šlo a že ho musí popohnat ap.aby se rozjel v práci,zní to úplně jinak a nikdy bych si nedovolila jíkritizovat.jelikož ona při kritice dokáže i pochválit a povzbudit.Ale ta dotyčná,jednak děsně skřehotá a ráčkuje(učí český jazyk)a vůbec je taková blahosklonná a já jí nevěřím ani pozdrav.Ale synovi říkám,že se musí snažit,že zadarmo v životě nic není.Jenže,když stále slyší jen kritiku a řvaní a nadávání tak to časem otupí a už nereaguje.Myslím si,že ona nemá ráda děti a nechápu proč učí.Nedokáže děti brát jako individualitu a pokud nejsou všichni stejně chytří a rychlý ap.tak to už je na ní moc práce.A to má ve třídách po 12-16 dětech.A řekne,že už se jim víc věnovat nemůže.

    superkarma: 0 17.09.2007, 11:20:38
  22. avatar
    [9] vininka [*]

    arjev: kalašnikov....

    superkarma: 0 17.09.2007, 10:07:52
  23. avatar
    [8] arjev [*]

    V dnešní době mají učitelé okleštěné pravomoci,ba naopak je přihráno na stranu žákům.
    Před rokem 1989 měli žáci obavu, že mohou být vyloučeni z učení či střední školy. Dnes jim nic takévého nehrozí, protože vědí, že škola dostává dotace podle počtu žáků a každý ředitel si pořádně rozmyslí, jestli žáka vyloučí či ne. Většina ředitelů "domlouvá" učitelům, aby si to vyříkali sami se žáky a nějak to zahráli do autu.
    V současné době mám tu čest pracovat s hajzlíky a hodil by se kalašnikov.

    superkarma: 0 17.09.2007, 10:03:34
  24. [7] gentiana [*]

    Nojo - a co to vzít z druhé strany? Na pajdák jde ten, kdo se nedostal na fildu. Tedy, v naprosté většině. Jsou i tací, kteří by chtěli být učiteli. A spousta lidí studuje na pajdáku, aniž by chtěli učit. Když už v tom školství skončí, tka jenom do té doby, než si najdou něco lepšího, rozuměj lépe placeného. Opět, nejsou tací všichni, jde o většinu.
    Na pedagogických fakultách zhusta učí pseudoodborníci, kteří živé dítě viděli, jenom když měli vlasní a nesnědli ho coby nemluvně.
    Když čerstvě vystudovaný učitel přijde do školy a chce si dělat něco po svém, ti služebně starší ho velmi rychle usadí, že tady se novoty zavádět nebudou, že oni učí 20 let a funguje to. Opět, výjimkám čest.
    Jo, a učitelé mají tři měsíce dovolené. Placené.
    A že by škola komunikovala s rodiči? Ani rany. Kdyby bylo tak jaksi normální, že si učitel domluví schůzku, protože Pepíček se horší v češtině a že by bylo vhodné něco s tím vymyslet hned, ne až bude propadat, tak by ubylo konfliktních situací. Jenomže, viděl někdo někdy učitele ve škole po vyučování?
    Věřím, že existujou tací, kteří si každou hodinu připravují zvlášť... ale většina z nich si vystačí s tím, co se naučili na fakultě a s prvníma přípravama, které si udělali.
    Tedy, nechci na učitele kydat špínu, vím, že je to složitější, že za ty peníze bych se asi taky moc neštvala s detailama, taky vím, že ministerstvo se vyhýbá jakékoli konstruktivní činnosti... ale není to všecko jenom tak, že děti jsou zlé a rodiče jsou zlí a učitelé jsou chudáci.

    superkarma: 0 17.09.2007, 10:02:28
  25. avatar
    [6] Modré z nebe [*]

    Já neměla s vyučujícími problém a naši taky ne, příp. poznámku/kritiku učitelů si naši ode mně nenechali ani vysvětlit - učitel měl vždycky pravdu a já byla potrestána ... a musím říct, že vždycky právem

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:42:13
  26. avatar
    [5] vininka [*]

    Na třídní schůzce přítelovy dcery jsem učitelku sama upozornila, že náš brouček při prověrkách opisuje, kde může. Zjistily jsme to, když jsme jí jednou příklady z matematiky, ktreré psala v prověrce dali doma vypočítat doma...z 12 měla dobře 2 Většina rodičů mě asi měla za magora...ale já myslím, že jsem jí spíš prospěla

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:39:35
  27. avatar
    [4] rek11 [*]

    Na zakladce to bylo v poho a dobry-ucitelky desne bezva.Problemy jsem zacala mit na stredni . Kde se ucitelka s moji ctenou matkou rozhodly,ze za muj o dva stupne horsi prospech zcela jiste muze, v te dobe, uz dvouleta znamost Nemuzu to poradne stravit dodnes Tohle byla jen jedna z veci,co se mi tam dela...fuj bleee.Jen chci rict,ze to má vzdy dve strany.Na druhou stranu vim ty story,ktere mi vypravi moje kamaradka ucitelka...

    superkarma: 0 17.09.2007, 09:11:13
  28. avatar
    [3] kominice [*]

    Lindaa: Nenaděláš nic.Pár facek to spraví ale víc to bude bolet tebe než pubertálního klacka.Fakt je že je jedno jestli zmetek provedl něco ráno nebo odpoledne.To není zvíře které nemůžeš trestat za loužičku po několika hodinách.Ale souhlasím s tebou:ať si pořádek i za cenu pár facek sjedná učitel.

    superkarma: 0 17.09.2007, 08:47:53
  29. [2] Lindaa [*]

    Na jednu stranu jsem ráda, ze me ucitelé informují co drahý potomek zase vyvedl, ale na druhou stranu si já vecer prectu v zákajde prohresek a promluvím holce do duse a výsledek = 0. Co já muzu udelat s prohreskem 6-8hodin starým? Promluvíme si o tom a pokud mám stestí je mi slíbeno, ze se to nezopakuje. Ale to funguje v první tríde, normálnímu pubertákovi je nejaké kecání do duse ukradený, hlavne at uz mají klid. Takze jsem pro at si porádek zjedná ucitel a pokud to neumí jinak tak i pohlavkem (ovsem za tento názor bych tady skoncila minimálne v psychologické poradne). Ale vázne, jak to resíte Vy ostatní? Kdyz já si v 7 vecer prectu, ze holka v 10 dopoledne hodila po spoluzacce pavouka, nakopla klavír apod. co s tím muzu udelat? (Krome výchovného promluvení du duse, ze to se nedelá, ale uprímne receno, kdybych si povídala se zdí, bude výchovný úspech stejný a nekdy mozná vetsí).

    superkarma: 0 17.09.2007, 08:28:10
  30. avatar
    [1] kominice [*]

    Neučím ani učitele v rodině nemám , ale mám 13ti letého syna a když jsem viděla co si ve škole děti o přestávce dovolí sama jsem třídní navrhla,pokud to bude nutné ať mu jednu střelí a bude pokoj.Chvíli se bránila že nesmí ale když se přidalo víc rodičů ukázalo se že je to účinnější než poznámky.A je taky pravda že to žáci berou a doma se ani nezmíní že nějakou tu výchovnou chytili.

    superkarma: 0 17.09.2007, 08:09:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme