Vztahy

Panelákové story

Náš panelový dům nebo-li králíkárna, jak tomu mnozí říkají, přesně řečeno, náš vchod, není jen tak obyčejný. Vyznačuje se především “normálně - nenormálními lidmi”, tudíž náš vchod je vchod hororový, o kterém by se dal napsat sáhodlouhý román “Život v králíkárně”.

Když jsme se před šesti lety přestěhovali ze staré zástavby, byli jsme nad míru spokojeni. Byli jsme totiž konečně ve svém. A tak jsme se těšili na to, jak se nám v novém bytečku bude hezky žít.
Sousedi ze začátku nebyli příliš vidět. A tak jsme si mnuli ruce a radovali se, jaký je klid a jak jsme si dobře vybrali.
Ale netrvalo dlouho a sousedé se pomalu začali množit, potkávali jsme jich čím dál víc. Ale byli jsme rádi. Aspoň jsme věděli, že v baráku nežijeme sami.
Po pár měsících bydlení jsme už však moc nadšení nebyli.

Sousedům nad námi začali děti růst a dostali se do předškolního věku. A tak nám začali dupat, skákat a hulákat nad hlavami. To by nám ani tak nevadilo, jsou to přeci děti. Ale jejich rodiče…Napadlo je, že si zrekonstruují byt. A tak den co den, večer co večer, víkend co víkend nebylo slyšet nic jiného než rány, vrtání, atd. A to až do pozdních večerních hodin. Do kuchyně si dali dlažbu, to abychom slyšeli, že už jsou doma a že právě usedají ke stolu. Den co den nám totiž vrzají dlaždičky nad hlavou.
Ale jinak to jsou tiší sousedé. :-)

Naproti na patře máme pro změnu cizince. Italská rodina. Skoro o nich nevíme. To jen tehdy, když se u nich projeví italská krev. To nelítají věci z okna, nýbrž rovnou sami sebe navzájem vyhazují z oken. :-)
Ale nemít tyto sousedy, to bychom se ani nezasmáli. Bereme to už jako legraci, oni to totiž tak nemyslí. Je to lepší než detektivka v televizi, nebo spíš zábavný pořad. :-)

V jednom z bytů zase pro změnu žije pouze pes. Pes, který má byt 3+1 pro sebe. To je luxus. To nemáme ani my. V příštím životě bych chtěla být psem.
Každý den, od večera do rána, chudinka, vyje do té doby, než se opojený páníček vrátí z tahu.
Ale páníček je jinak slušný. Pozdraví, podrží dveře…:-)

Puberťáci, to je snad nejhorší kategorie nájemníků. Ano, také jsme byli mladí. Ale dnešní mládež, to je katastrofa! Aspoň ta, co se schází u nás v domě.
Z kočárkárny si udělali rádoby klubovnu – takové doupě, ve které se scházelo snad celé sídliště.
Denně, až do pozdních večerních hodin se ozývala hlasitá hudba a domem se táhnul "trávový" odér. Všude po domě se válely odpadky. Na schodech nedojedený rohlík, ve výtahu nedopitá lahev limonády, i nožička párku či kolečko salámu se našlo.


My, jakožto slušní nájemníci, jsme to vždy uklidili, ale za pár dní se to opakovalo. A tak jsme to vzdali.
I přes neustálé stížnosti na bytovém družstvu se nic nedělo. Až po dvou měsících konečně partička, ačkoli velmi nerada, opustila svůj brloh a aby neodešla jen tak, zanechala po sobě slušný nepořádek. Pomalované zdi, roztříštěné sklo, papíry,… Prostě neskutečná špína, že i pes by tam nevykonal svou potřebu, jak by se štítil. Možná tak krysám by se tam líbilo. Pro ty jediné by to byl ráj. Docela se divím, že nás ještě nenavštívily.
A takhle už je to asi dva měsíce a nikdo s tím nic nedělá. Ale aspoň je klid…

Teda byl, doteď. Zrovna včera ráno jsme měli šokující budíček. A to jsem se těšila, jak si konečně přispím. Chtěla jsem vstávat o hodinu později, než mám ve zvyku, ale místo toho jsem spala o dvě hodiny méně.
V pět hodin ráno byl budíček pro celý dům. Nějaký “normální “ soused se trochu zbláznil. Pustil si na plné pecky rádio – asi nějaká kvalitní věž s kvalitními basy, se super-vooferem, surroundem a nevím s čím ještě, až se otřásal celý dům. Jakoby to bylo vedle v pokoji.
Sen to bohužel nebyl, byla to realita a dost tvrdá.
Budíček trval přesně patnáct minut. Potom bylo konečně ticho. Buď věž tím náporem nevydržela, nebo se soused konečně probudil :-)

Ale jinak je to slušný dům. Až na pár problémků jsme spokojeni.
Sousedi jsou ohleduplní, hodní, slušní…. :-)

Vidíte, že to není zase tak špatné bydlet v paneláku. Aspoň je nějaké vzrůšo... :-)

     
   
27.04.2004 - Láska a vztahy - autor: Jitka Vokurková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [150] Vivian [*]

    děti začali růst

    superkarma: 0 29.04.2004, 23:16:45
  2. avatar
    [147] Drahuška [*]

    Eva_Fl: když je ten venkovní bazén krytej, dá se používat i déle než jen dva měsíce v roce

    superkarma: 0 29.04.2004, 16:38:57
  3. avatar
    [146] Olka [*]

    Ještě bych doplnila něco o sousedech: k jedné sousedce se chodíme dívat na štěňátka, jinou sousedku doučuju po večerech matematiku, další sousedka má děti s mojí ve školce, jiné jsem doporučila pro vnučku naši paní učitelku na flétnu, další sousedka si u nás prohlížela zasklení balkónu (aby si ho dala udělat stejně), jeden dědeček (asi 90-letý) se stará o kytičky před domem a vždycky spolu prohodíme pár slov, s jednou sousedkou jsem se seznámila vlastně jen díky tomu, že má dceru téhož jména jako já (ale o 30 let starší), jeden ze sousedů dal do sušárny pingpongový stůl a vyzval nás, abychom si tam kdykoliv přišli zahrát, ...
    Neznám samozřejmě všech 70 partají v našem domě, ale s většinou z nich vycházíme velmi dobře.

    superkarma: 0 29.04.2004, 10:42:27
  4. avatar
    [144] Olka [*]

    Já jenom žasnu, jak všichni na paneláky nadáváte. Jistě, i u nás slyšíme, jak někteří ze sousedů tráví nedělní siestu s vrtačkou v ruce. A na našem záchodě každé ráno někdo kouří (teda nikdo tam není, to se táhne asi od sousedů zdola). Ovšem pochybuju, že v cihlovém domě by to bylo výrazně lepší.
    Výhled máme na park s rybníkem, kosové nám vyzpěvují na stromě před domem, ti proti paneláku evidentně nic nemají. Já na sídliště (Lužiny, Praha 13) nedám dopustit.
    I manžel si velmi rychle zvykl, že nemusí nosit uhlí ze sklepa, ba i jízda výtahem mu poměrně přirostla k srdci. Dokonce mu ani nevadí, že u nás teče teplá voda a vůbec leccos funguje.

    superkarma: 0 28.04.2004, 17:30:13
  5. avatar
    [140] risina [*]

    Zase si rýpnu - chudák čeština... Píše se neboli a ne nebo-li, nadmíru a ne nad míru, děti začaly a ne začali.

    superkarma: 0 27.04.2004, 21:14:36
  6. avatar
    [139] Gedžitka [*]

    My právě teď řešíme spor s příliš hlučnými sousedy, kteří si ne a ne nechat říct. A stejně tak většina sousedů už neunesla ten bordel po puberťácích, kteří tu mají pronajaté ty státní byty, čemuž přispěla korupce našich drahých úředníků, a začala se řešit i tato situace. Dneska ráno natřeli nově výtah, nevydrželo to ani do brzkého odpoledne. Hned byl poškrábanej. A kravál? Ani nemluvit. Jo a taky nám tu skáčou opilí puberťáci z oken z 6 patra, taky prima, dobrý divadlo na Silvestra. I ohníček ve sklepě je prima. ...

    superkarma: 0 27.04.2004, 20:59:11
  7. avatar
    [138] Vivian [*]

    borufka: díky za držení palečků, vypadá to, že něco bude

    superkarma: 0 27.04.2004, 19:34:58
  8. avatar
    [137] Ťapina [*]

    Taky máme úklid placený. Nedovedu si představit, jak bych to stíhala, kdyby na mě jednou za tři týdny "vyšla chodba", jako u rodičů v domě. A ta paní, co to dělá, je ráda nejen že si přivydělá, ale taky že může spoustu času trávit na chodbě a vyzvídat od kolemjdoucích drby

    superkarma: 0 27.04.2004, 18:47:36
  9. avatar
    [130] Vivian [*]

    My teprve vlastní bydlení sháníme Do paneláku klidně půjdu, snad budu mít štěstí na sousedy .

    superkarma: 0 27.04.2004, 16:02:55
  10. avatar
    [125] Žábina [*]

    Elinor: jo už jsem si to přečetla, tak to by u nás nefungovalo ani náhodu ...

    superkarma: 0 27.04.2004, 15:10:00
  11. avatar
    [124] Žábina [*]

    Elinor: a jak se ten poplatek vybírá???

    superkarma: 0 27.04.2004, 15:09:04
  12. avatar
    [122] Luciš [*]

    Stejně si mama půlpatro vytírá každý týden sama, nebude si přece tahat bordel do bytu, že.

    superkarma: 0 27.04.2004, 15:05:09
  13. avatar
    [121] medved [*]

    u nas je na uklid placena sila...zadne kazdy sve patro...a je to 1000% lepsi...platime kazdy mesic par kacek a je poradek

    superkarma: 0 27.04.2004, 15:04:16
  14. avatar
    [120] Luciš [*]

    borufka: platí se to v rámci služeb a fondu oprav... Ale pozor, musí s tím všichni souhlasit. Naši platí 80/měsíc na osobu a dost nadávají. Paní přijde jednou za dva měsíce (i když se na půdě buduje), pokropí schody a rozvíří smetáčkem prach, cachtance z té vody jsou vždycky o patro níž na stěně a dveřích

    superkarma: 0 27.04.2004, 15:04:12
  15. avatar
    [116] jasmina [*]

    Lentilka, Zabina
    Diky holky

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:39:46
  16. avatar
    [111] Brett [*]

    Bydlela jsem ve 12 patrovem panelaku nejakych 15 let a nemohu si stezovat. Asi vsechno je v lidech, my jsme tenkrat byli mladi a spousta veci nam nevadila. Ted bydlim v cihlovem dome, a kdyz si soused (stary nahluchly pan) pusti vecer na plny pecky televizi, tak mame 2 programy najednou. A to je sila.
    Na bydleni v panelaku si nemohu stezovat. A i dnes, kdy vlastne cast bytů je v osobnim vlastnictvi, v dome s celkem asi 90 najemniky, je poradek, cisto, vsechno funguje. Pravda je, ze tam nebydli zadni cikani, ale opravdu asi slusni lide.

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:21:39
  17. avatar
    [109] mišička [*]

    mám pocit, že dnes lidi zavřou dveře a kdyby bylo u dveří i naděláno, tak je jim to jedno. Důležité, že doma mají čisto a voňavoučko........dalo by se o tom dlouho povídat. A kuřáci na balkonech, co nemají návod na používání popelníků a vyhazují vajgle.....

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:15:05
  18. avatar
    [108] medved [*]

    Natalie: ano ano...trumpetista hraje prevazne stupnice a jeden nebo dva songy ...kdyby mel aspon nakej repertoar
    jeste ze se vetsinou hudebne vyziva, kdyz jsme v praci

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:13:31
  19. avatar
    [107] mišička [*]

    u nás v baráku se úklidy dělají, velký tj. sklepy a malý tj. na patře. Týdenní bych to už nenazývala. Jak si kdo vzpomene, tak se to jde umýt. U sousedů vedle je malé dítě a když se přiveze z velku kočárek tak je to psycho...někdy se vyznačí cestička od výtahu opadaným blátem z venku, v zimě jsou to kaluže atd... a mladá paní je na mateřské a skoro 3 týdny přemlouvá své ručičky, aby se umoudřily a udělaly malý úklid..

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:11:17
  20. avatar
    [104] mišička [*]

    gerda, bohužel paní ječí jak Viktorka u splavu a já bohužel jsem už z ní vynervovaná, že bych asi musela proglém řešit s vulgárními slovy a to nechci. Zkusím dopis do schránky, třeba to zabere....

    superkarma: 0 27.04.2004, 14:06:58
  21. avatar
    [101] mišička [*]

    Vidím, že se opět našlo téma na problém, který je celorepublikový. Já bydlela v 6-tibytovce a dětí tam bylo spoustu. Nikdy si nepamatuji, že by na nás někdo křičel. Teď žiju v paneláku a mám "štěstí" na sousedy o patro výš. Sousedka má nejvíc práce v neděli večer, kdy začně nervozně pobíhat po bytě...podotýkám, že koberce nikde kvůli kočce nemají a pobíhání´= převalování váhy celého těla na paty nohou. Kočička si ráda hraje s kuličkou a tak se to s kuličkou cinká po kachličkách o 106. Nikdy se nikdo nedívá na hodiny kolik je...Sem tam přijde její manžel domů s porouchaným ciferníkem a pak to ječení......raději vypadnout z bytu a počkat si na čerstvém vzduchu, až to skončí.....

    superkarma: 0 27.04.2004, 13:52:41
  22. avatar
    [100] Křeček [*]

    Taky bydlím v paneláku, na modřanském sídlišti, ještě víc než rámus mi vadí špína, v domě i venku, na každém metru čtverečním aspoň dvě ho..., všude odpadky, vajgly, sem tam stříkačka..... ale ono se to při množštví lidí, kteří tu žijou, dá těžko uhlídat....

    superkarma: 0 27.04.2004, 13:30:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [97] Peťula [*]

    Ještě reakce na šáju č. 60: my máme v domečku plyn, moderní termostat (který je na mě mooooc chytrý), takže mi je přesto zima. A ohledně sousedů, v paneláku to jsou cizí lidi, ale doma mi třeba švagr dělá kravál ačkoli uspávám dítě a nebere na to ohled, a to je z rodiny. Takže někdy zlatí panelákový sousedi

    superkarma: 0 27.04.2004, 12:50:19
  2. avatar
    [96] evusche [*]

    v paneláku jsem bydlela půl roku s přítelem, než jsme se přestěhovali k našim do baráčku...a že by mi vyloženě vadilo, že si někdo pustí hudbu? Horší bylo zvyknout si na to, že každý den před pátou ranní bouchaly dvěře a byly slyšet klíče v zámcích...no to já na vesnici v baráku neměla , ale stačil mi měsíc, zvykla jsem si....dokonce i na trolejbus, který tam svištěl už od 4 h ráno a pořád to tam bzučelo jako v úle. No holt na konečný no... Jo a musím dodat: CO BYCH ZA TO DALA, KDYBYCH MOHLA BYDLET ALESPOˇN V TÉ KRÁLÍKÁRNĚ!!!!

    superkarma: 0 27.04.2004, 12:32:43
  3. avatar
    [95] Ladia [*]

    gerda: už nebydlíme v paneláku

    superkarma: 0 27.04.2004, 12:27:31
  4. avatar
    [92] werka [*]

    bydlím v malém paneláku (7 vchodů, ve vchodě 8 bytů), výhled do parku, na druhé straně na MŠ. Obchody, doktoři, služby, školy, metro - všechno pár kroků. Barák jsme asi před 4 roky zprivatizovli jako družstvo, máme novou fasádu, vyměněná okna. Sousedi v naprosté pohodě, náš je hýčkaný benjamínek baráku, kdykoliv má nějaký problém (zapomenuté klíče, nešel mu odemknout barák ...) - vždycky mu někdo pomůže. Teď dostal od sousedů pod námi volňásky na hokej, na Vánoce a Velikonoce vždycky dostane nějakou saldkost minimálně od dvou partají, se sousedkou si nosíme ochutnat občas buchty nebo vánoční cukroví, když mi dojde něco při vaření, není problém si dojít půjčit ... Hluk mi nepřipadá nějak dramatický - přivrtat obrázek nebo uříznout kus prkna, musí bočas každý, ostatně sousedi přežijí, že hraje v předsíni fotbal, my zas přežili dobu, kdy se sousedův kluk učil na trubku . Bytová jádra jsme rekonstruovali už skoro všichni, takže jsme pros ebe měli vzájmené pochopení - ten kdo stavěl po sobě v baráku uklízel, takže jsem se nebrodili bincem, a kdo nestavěl, nenadával, že se u někoho v půl sedmé večer ještě vrtá ...
    Sumasumárum - já jsem v paneláku docela spokojená. Akorát bych uvítala komoru a pokoj pro hosty ... (nebo aspoň jedno)

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:28:47
  5. avatar
    [91] Eva_CZ [*]

    Ja chci po bydleni : pohodli, prostor, soukromi a klid... Na peci o pozemek jsem vcera sjednala firmu, ktera se dokonce ptala, kdy ma jezdit, aby nas nerusila... Jednou tydne posekaji travnik, prorezou kere, sesteluji ostrikovace atd.
    Spunty do usi jsem vyresila vlastni loznici... Uz si neumim predstavit, ze bych zila v byte. V Praze jsem zila v cihlaku, byt mi pripadal velky - asi 90m2 pro me a syna..
    Ted jsme 3, takze 300m2... Nejak mi narostly naroky...
    Nevim, na co v CR venkovni bazen, na ty dva mesice bych tohle asi vubec neresila...

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:23:15
  6. avatar
    [90] Luciš [*]

    Medvěd: Vím, o čem píšeš. Naši mají čelistu Moravské filharmonie a manželka učí doma klavír a zpěv. Vždycky se najde ňákej inteligént, upřímnou soustrast.

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:22:55
  7. avatar
    [88] medved [*]

    no ono staci, kdyz mate v dome hudebnika (trumpetistu), ktery potrebuje cvicit (coz chapu), nedela to v noci, ale pokud vam nekdo troubi v baraku sest hodin denne tak je to tak na a co s tim ? vsem to leze na nervy, jenze on cvicit musi
    sousedka nad nama je zase takova kaca pitoma, ze krmi holuby, a tudiz nas balkon vypada ...uz jsem se rozhodla, ze ji jeste jednou nacapam pri teto bohulibe cinnosti, tak vybehnu nahoru s kbelikem a necham ji uklidit nas balkon
    psi to je kapitola sama pro sebe
    ale jinak bydlim v panelaku rada

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:19:18
  8. avatar
    [86] Ťapina [*]

    Ladia: Máme balkón, ve vaně je klid a vůně taková, jakou si tam naplácám, ty zvuky nejsou nijak hrozné. Registruju, že nahoře běhají děti, ale neruší mě to. Já bych se zas zbláznila v domě, když bych tam měla být úplně sama

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:07:16
  9. avatar
    [83] Luciš [*]

    Ladia: No já všechno, jak píšeš zažila i v tom 4+1 starém, cihlovém. Rekostrukce bytu nad náma trvala asi půl roku, bydlí tam dva lidi, ale ti mají jaksi obrácený režim, takže čurbes do 2 do rána, pracovali stejně jak my, v 16.00 byli doma a zase bordel, takže nechápu. Před nima tam byla rodina se dvěma dětma a ti byli tiší v klidu. Jak podvrtali barák a udělali ze sklepů hospodu, tak tam taky začalo být vedro, dřív tam byl ve vedrech nádherný chládek. Teď si naši s tou hospodou nemůžou otevřít ani okno v tom vedru, protože cítí přepálený olej, mě se vždycky navalovalo. Rozhodně pro mě lepší je vybrat klidný panelák v zeleni za městem.

    superkarma: 0 27.04.2004, 11:01:59
  10. avatar
    [82] Ladia [*]

    marta-b: všechno Malej prostor, dupání těch nad náma, milióny zvuků, rachocení, sousedů, příšerný vedro, žádnej balkón, žádný prostor, kam bych mohla bez obav dítko vypustit samotné, to, že když jsem si lehla do vany a ti nad náma zrovna třeba smažili játra, celou moji idylku zkazili příšerným smradem...
    Jednoduše řečeno mám ráda klid a soukromí

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:52:26
  11. avatar
    [80] Ťapina [*]

    gerda: a ještě něco. Když si na vesnici u mého plotu udělá soused skládku, tak jsem na něj sama a co neuhádám, to nemám. Když v paneláku bude jeden hulvát cvičit o půlnoci na bicí, tak se na něj seběhne celý barák a nemá šanci.

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:46:46
  12. avatar
    [77] SMPE [*]

    Souhlasím s Peťou 22.

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:45:33
  13. avatar
    [69] šája [*]

    Holky, fakticky...jak se špuntama slyšíte budíka?

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:37:16
  14. avatar
    [67] marta-b [*]

    Ladia: proč ne? Co ti tam nejvíc vadilo? Třeba si bydlení v paneláku moc maluju, tak abych pak nebyla zklamaná, že jsem si to představovala jinak .

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:32:42
  15. [65] pirlenka [*]

    V paneláku jsem bydlela od malička s rodičema, před 2 lety jsme s koupili domek s malou zahrádkou a jsem MOC spokojená...klid, pohodička, na zahrádce...v předchozí králíkárně bordel, rámus, nasr..o ve sklepě

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:32:09
  16. avatar
    [64] šája [*]

    Lilka: Pokud je na zahradě posezení, je to určitě prima. Já ale doslova trpím, když mě tchyně pořád nutí, ať přijedu na barák ke švagrovi, že ugrilujeme...sedíme pak na židlích rozestavěných dokola na trávě, není kam odložit skleničku, kolem nás skáčou dva psi kolem hromady stavebního materiálu Nějak mě o nebere jenže jí to nedokážu vysvětlit

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:29:57
  17. avatar
    [62] Ladia [*]

    Já bych v paneláku zešílela. Bydleli jsme v paneláku 2 roky a nedalo se to, tohle není bydlení pro nás

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:24:57
  18. avatar
    [60] šája [*]

    Žábina: I do baráku se dá zavést plyn, plynový kotel a termostat...za to pohodlí taková investice určitě stojí Ovšem záleží na lokalitě, ne všude plyn mají

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:23:09
  19. avatar
    [59] Žábina [*]

    Peťula: kámoška taky z paneláku se vdala a bydlí teď s v rod.domku...taky si nemůže zvyknout...říká mi vždycky - představ si, já musím přidávat do kotle, když na to zapomenu, máme zimu ...ale na druhou stranu, má taky holčičku, sedne si s ní na zahradu, dá jí tam hračky a .....

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:19:50
  20. avatar
    [58] šája [*]

    Ťapina: v takovém tichu bydlela moje babička...barák plnej důchodců to bylo taky o nervy

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:15:53
  21. avatar
    [57] marta-b [*]

    Taky si se budeme brzy pořizovat byt v paneláku a docela už se na to hodně těšíme, protože to bude konečně NAŠE a budeme ve svým hnízděčku . Nechtěla bych bydlet na velkým sídlišti, to by vadilo, ale dají se sehnat i paneláky mezi činžákama a zelení. V jednom takovým máme vyhlídnutý 3+1, tak snad to vyjde, o víkendu se tam jdeme podívat. A cena se vejde do milionu, což taky jde. Prchám z Prahy, tady bych nastálo žít nechtěla .

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:15:17
  22. avatar
    [56] Ťapina [*]

    Přece nechcete žít ve zvukoprázdnu? Já jsem za svoji králíkárnu šťastná a neměnila bych. Vyrůstala jsem v dokonalém tichém cihláči, kde se všichni chovali jako myšky. To je tak na pořádnou depku.

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:12:08
  23. avatar
    [55] emma [*]

    vida kolik lidí používá špunty do uší! a mě se smáli, že je to pro starý dědky...

    superkarma: 0 27.04.2004, 10:09:34
  24. avatar
    [53] Luciš [*]

    Bydlení v paneláku většinou ocení lidé, kteří předtím žili třeba s dětma v malém bytě nebo u rodičů a jsou rádi, že mají konečně vlastní bydlení. Taky bych se chtěla dočkat klidně stačí i vlastní 2+1 v králíkárně na sídlišti

    superkarma: 0 27.04.2004, 09:56:29
  25. avatar
    [52] Peťula [*]

    Nenapsala jsem, že předtím jsem bydlela celý život v paneláku. Manžel je na tom přesně opačně, v paneláku by umřel. Ale na druhou stranu, letos jsem si založila malou zahrádku, jen vyběhnu a jsem s malou venku na dvorečku (ale dvorek používám až letos, minulých 5 let ho obýval pes, kterého jsem se bála, takže dvorek byl jeho a já ač v domku, jsem používala pouze balkon

    superkarma: 0 27.04.2004, 09:49:05
  26. avatar
    [50] Peťula [*]

    Žábino, souhlasím s tebou, taky ukázkový panelákový typ. Vdala jsem se do rodinného domku, kde vysloveně "trpím": všude táhne, je zima, obzvlášť na chodbě, často i v koupelně, brrrr. Ale jinak si nestěžuju, máme dvorek a tak, ale když se s manželem dohaduju, neopomenu připomenout, že v paneláku by mi bylo líp

    superkarma: 0 27.04.2004, 09:34:24
  27. [49] Hanule [*]

    Bez ucpávek bych vůbec nepřežila náš pobyt v prvním bytečku. Nad námi bydlel mladík vlasy až po ramena a přibližne od druhé hodiny ranní až do šesti pouštěl dost nahlas muziku. Na prosby reagoval přidáním decibelů. Byla to hrůza.
    Po čtyřech letech jsme se přestěhovali. Je zde klid (s porovnáním předešlého). Takže občasný mejdan či jiné zvuky s radostí toleruji.
    Díky tomu, že bydlíme v paneláku, můžeme jezdit každý víkend na výlety a nemusím se starat o zahrádku, domek atd.
    Samozřejmě chápu, že zase někomu jinému vyhovuje být na zahrádce a neplahočit se po vlastech českých.

    superkarma: 0 27.04.2004, 09:30:08
  28. avatar
    [48] šája [*]

    už několikrát jsme se shodli s na tom, že pokud baráček, tak spíš jen chalupu na víkendy a prázdniny nebo na únik před inverzí....Bydlíme v cihláku v centru města a vztahy jsou tady asi stejné jako na sídlišti z panelů je to v lidech Do paneláku bych nešla ne kvůli hluku a lidem, ale kvůli tomu, že stavební úpravy v paneláku jsou prakticky nemožné, dopravní obslužnost sídliště aspoň tady u nás je katastrofální a projekt "regenrace panelových sídlišť" zatím v plenkách, všude binec , ruší se školy a podobně

    superkarma: 0 27.04.2004, 09:26:28
  29. avatar
    [42] valentina [*]

    Pavluska: tak to ja dam radsi dva az tri miliony za byt v Praze v panelaku,nez si stavet dum na kraji Prahy nebo snad jeste dal...kdyz nekdy vidim ty domky, nahusteny jeden na druhym, taky zadne soukromi, zahradka malicka, vsude daleko, ze musi mit kazdy clen rodiny auto...tak to fakt ne , a hlavne si taky radsi uzivam vikend jinak nez praci na baracku nebo na zahrade...myslim, ze je to o prioritach

    superkarma: 0 27.04.2004, 08:55:10
  30. avatar
    [38] *modrá [*]

    Bydlíme v paneláku a asi máme štěstí, znám všechny partaje, všichni jsou slušní, že by někdo přehnaně rámusil si nepamatuju. Když někdo něco vylepšuje nebo opravuje, nebo když něco oslavuje tak se to dá vydržet. Nestěžuju si.

    superkarma: 0 27.04.2004, 08:37:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme