Bulvár

„Paja“: Adopce na dálku změní někomu život

Myslím Míšo, že dobrým počinem je také adopce na dálku. Stačí zauvažovat. Kdyby každý, kdo trochu může…

Jedno dítě,  kterému můžeme pomocí svých finančních prostředků nabídnout důstojnější život. Adopce na dálku.

Paradox momentální reality tkví v tom, že ačkoliv se dnešní svět tváří jako vyrovnaný a pokrokem schválený standard, pravda je jiná..

Jak vlastně člověk, který dotuje  dítě cca 300,- měsíčně, zasáhne do jeho budoucího života?

dZkusme si jen na chvíli připustit fakt, že zatímco my jíme v drahých restauracích a spíme pod prachovými peřinami, se na druhém konci světa obouvá devítiletý chlapec do sandálů z plastových lahví.

Nespravedlnost? Ne... výsost narození.

Zatímco tady si děti hrají na vojáky se stříkací pistolí, pro jiné je otázkou žití místo puzzle rychlost složení samopalu…

Hodně emotivní byl nedávný pokus lidí zabývajících se touto tématikou.

Jednoduchá otázka pro dítě:

„Co by sis přál, kdyby sis mohl splnit tři přání?“

Chlapec z USA na dotaz:

  • 1. Playstation 3
  • 2. Nové boty
  • 3. Vyhrát v loterii

Stejně starý chlapec ze Severní Afriky:

  • Přál bych si, aby bratrovi zmizely ty velké boule na rukou... To bych byl opravdu rád...“

Co vlastně přinese naše malá finanční výpomoc člověku, kterému blízcí umírají jeden po druhém a jehož vyhlídky na vzdělání končí na smetišti, které je jedinou možností obživy?

Pavlína


 

Naprosto souhlasím.TADY je odkaz, kdybyste měli možnost, třeba v rámci své firmy… na děti se můžete podívat a něco si o nich přečíst. Míša

Znáte někoho ve svém okolí, nebo případně firmu, která se takto ujala nějakého dítěte? Šli byste do toho? Pište stále na redakce@zena-in.cz.  Dnes se zabýváme otázkou charity.

   
06.11.2009 - Blog redakce - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [31] paníliška [*]

    evelyn — #30 JO, původně jsem si to myslela taky. Sml24 A taky mě udivilo, že chtěli platbu za celý uplynulý rok, já myslela, že patit budu až od doby registrace. Sml30

    superkarma: 0 09.11.2009, 19:21:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] evelyn [*]

    paníliška — #29 jak MUSIS? To snad je tva dobra vule kolik das, jestli dasSml2

    1. na komentář reaguje paníliška — #31
    superkarma: 0 08.11.2009, 22:27:36
  2. avatar
    [29] paníliška [*]

    No, já jsem se takhle před pár lety rozhodla adoptovat indickou holčičku a šla jsem na to přes katolickou charitu - zdálo se mi to důvěryhodné. Registrovala jsem se někdy v prosinci, pak poslala potřebnou částku. Charita mě začala bombardovat dopisy, že musím uhradit i celý minulý rok. To jsem tedy ještě udělala a za nějakou dobu jsem dostala dopis od "mého" dítěte, z něhož jsem se dozvěděla, že studuje v Kanadě. Dodnes netuším, jak to tedy vlastně bylo a jak je možné, že dítě z chudé rodiny, které potřebuje sponzora, navštěvuje školu v Kanadě, nebo co vlastně chtěl někdo, kdo za tím dopisem stál, sdělit. a protože těch otazníků bylo dost a odpověď jsem nedostala, sponzorství jsem ukončila a už se do něj zapojovat nehodlám.

    1. na komentář reaguje evelyn — #30
    superkarma: 0 08.11.2009, 22:12:26
  3. avatar
    [28] monca13 [*]

    Rikina — #26 Zajímavé informace v tom článku, ale komu už má šlověk věřit, když tohle dělá katolická Charita, která říká: "Miluj bližního svého jako sebe sama." a lež je smrtelný hřích?

    superkarma: 0 08.11.2009, 18:58:20
  4. [27] dadma [*]

    Na jiném servru pro ženy a děti se nás dalo dohromady asi přes 60 lidí a adoptovaly jsme  tři děti,na které posíláme peníze ,kdo kolik může a nebo chce dát,máme účet v bance.Nyní ,se ale vyskytl problém,že někdo zjistil, že všechny peníze nejdou na adopci.Děti máme adoptované přes Humanistické Hnutí Dialog a také k nim patří Humanisti NARovinu.Děvčata zjistily ,že peníze na projekt adopcí a to 25% jdou na zcela jiné účely, těchto organizací a to je hodně peněz.Skutečné náklady na dítě jsou 5.400,-Kč a my platíme 7.200,-Kč ročně.Takže nyní děvčata zjištují co se dá.Nechceme přestat přispívat na naše africké děti,ale na druhou stranu ani někomu cpát dost velkou sumu peněz a nevíme na co je používá.

    superkarma: 0 07.11.2009, 22:56:21
  5. [26] Rikina [*]

    Odkaz na mnou zmiňované články v magazínu Koktejl:

    http://www.g2.cz/cs/cestovani/koktejl/146.shtml

    1. na komentář reaguje monca13 — #28
    superkarma: 0 07.11.2009, 21:17:43
  6. avatar
    [25] monca13 [*]

    Máme adoptovanou už řadu let společně s kamarádkou dívku z Indie, která díky našim penězům (vzhledem k tomu, že jsme na ni dvě, není to tak moc) může studovat. Adopce je přes Charitu, pravidelně od "naší dcery" dostáváme dopisy i s fotografiemi, takže víme, že naše peníze jdou tam, kam mají.

    superkarma: 0 07.11.2009, 18:30:16
  7. avatar
    [24] cristy.crow [*]

    marcela-1 — #22 Jenže o evropské děti, byť v děcáku, je postaráno. Mají kde bydlet, co jíst, mají povinnou školní docházku.

    Adopce na dálku se soutředí na děti, které nemají skoro nic.

    superkarma: 0 07.11.2009, 15:53:24
  8. avatar
    [23] cristy.crow [*]

    Nebudu řešit, kolik peněz a kam se z mého malého příspěvku dostane přímo k dítěti. Prostě je dávám a doufám, že lidi nejsou taková prasata.

    Mně to příjde tak nějak logické. Stejně tak jako dát  kačku bezdomovci. Tech pár korun mi život neochudí. A že si za to koupí chlast? To už není moje starost ale jeho rozhodnutí.

    Kdyby člověk neustále vyhledával odůvodnění, proč NEDAT a z JAKÉHO důvodu, bylo by to s námi vážně dost nahnutý.

    superkarma: 1 07.11.2009, 15:51:51
  9. avatar
    [22] marcela-1 [*]

    adopce na dálku?proč ne?ale i u nás je spoutta dětí,které potřebují pomoc

    1. na komentář reaguje cristy.crow — #24
    superkarma: 0 07.11.2009, 13:57:18
  10. [21] Rikina [*]

    Radek Kříž — #16 však já neříkám nepomáhat a vůbec si nevšímat. Na to je pozdě. Na světě je velká spousta míst, kde tamní obyvatelstvo žilo celkem spokojeně a dokázalo v místních podmínkách nejen přežívat, ale i být úspěšné a vybudovat překvapivé kultury. Než tam přišli příslušníci euroatlantické civilizace, a překopali místní pořádky k obrazu svému. Sml57 A nejsou to jen armády s vývozem demokracie, je to i tzv. misionářská činnost, co mělo decimující vliv. Pod záminkou "pozdvihnutí" civilizační úrovně se někde více a někde méně nápadně exploatovaly místní zdroje. Na nevměšování se si už hrát nemůžeme. Můžeme se pokusit minimalizovat škody. A tak nakonec třeba stavíme nemocnice a léčíme tam nemoci, které by místní obyvatelé nikdy neměli, kdybychom je tam nezavlekli. Smysluplná pomoc je kupříkladu hledání vody a následné budování studen v Afghánistánu. Pomoct jim tam postavit něco, co má trvalou hodnotu, a můžou to využít všichni, ne jen jednotlivec. Je hezké sponzorovat roztomilou okatou šestiletou indickou holčičku, ale ten program je jen na 5 let, a co dál? Naučí se číst a psát, dobře. Bude ji ten sponzor podporovat dál, ještě dalších 10 i víc let, než by vystudovala vyšší školy? Má to vůbec smysl, když se v 15 letech vdá, což není v Indii zrovna řídký jev? U kolika těchto na dálku adoptovaných dětí už vidíme nějaké výsledky? Sml80 Domnívám se, že je to spíš aktivita pro klidnější spánek a lepší svědomí toho sponzora. Něco jsem udělal, aby byl svět lepší ( no, udělal - vyplnil složenku, nebo příkaz k úhradě Sml57).

    superkarma: 2 07.11.2009, 09:46:05
  11. avatar
    [20] Michaela Kudláčková [*]

    femme — #18 hmmm   máš pravdu, ani jedna dívka. Ale normálně v "nabídce" jsou - kamarád, který má firmu má takto pod patronátem tři dívenky a jednoho chlapce.

    superkarma: 0 07.11.2009, 09:39:26
  12. avatar
    [19] evelyn [*]

    pravdepodobne jsem cynik, ale souhlasim s Rikinou. Taky tu davali nejakej dokument se spoustou dilu, kdy se nejaci tri nadsenci rozhodli venovat bohulibe cinnosti a udelali sbirku na skolu, ale nezustali jen u toho, jeli tam dolu a chteli se praci zucastnit a dohlizet na financovani, aby se to neprosustrovalo na hovadiny. Lidi lini, bez uplatku ani prstem nepohli, ...no projekt ukoncili  uplnym znechucenim puvodne nadsenych osob, penize zmizely v cerne dire, budovani skoly skoncilo tam kde zacalo, nekde u zakladu. Takze ani nahodou se takovych hovadin neucastnim, radeji dam na zvireci utulky nez verbez, co jen natahuje dlan a druhou rukou ti vykrada kapsuSml57

    superkarma: 0 06.11.2009, 21:50:38
  13. avatar
    [18] femme [*]

    Michaela Kudláčková — #13  už funguje Sml22 ale postrádám tam děvčata Sml80 ale ty jsou v těchto zemích v drtivé většině brány jen za služky, které nemají právo na vzdělání Sml31 Sml68

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #20
    superkarma: 0 06.11.2009, 18:11:39
  14. avatar
    [17] dlasma [*]

    FAXÍK — #15 Souhlasím !Sml67

    superkarma: 0 06.11.2009, 16:37:00
  15. avatar
    [16] Radek Kříž [*]

    Rikina — #14 Mně nepřijde správné říkat. Oni si tam tak žijou, tak je nechte. Nevšímejte si jich... nevíte co z toho vzejde.

    Neříkám něco jim vnucovat, ale pokud o naši pomoc stojí a pomůže jim, tak bych ji dal.

    To neznamená, že souhlasím s křižáckými výpravami různých západních armád do rozvojových zemí a umělý vývoz demokracie a kapitalismu do prostředí, kde pro to nemají základní předpoklady.

    Ale tady se jedná o pomoc konkrétním lidem.

    1. na komentář reaguje Rikina — #21
    superkarma: 1 06.11.2009, 14:58:43
  16. [15] FAXÍK [*]

    adopce na dálku je super věc Sml67Sml59

    1. na komentář reaguje dlasma — #17
    superkarma: 1 06.11.2009, 14:55:41
  17. [14] Rikina [*]

    Radek Kříž — #9 ale taky jsem četla cosi o tom, jak se ten, na něhož se rodina skládala, vzdělal, rozkoukal se ve světě, a pak se za tu rodinu styděl. Nebo se jednoduše nevrátil do rodné vesnice, aby tam pomáhal ostatním, ale zůstal v Evropě a zařídil si tam svůj život. Netvrdím, že to tak dopadne vždycky. Taky může nastat případ, že si do Evropy tu celou širokou rodinu přiveze, a pak tady máme další problém s přistěhovalci, kteří nejsou schopni se integrovat, žijí ze sociálních dávek, nenaučí se ani jazyk země, do které přijeli, ale domáhají se práv a výhod.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #16
    superkarma: 0 06.11.2009, 14:44:20
  18. avatar
    [13] Michaela Kudláčková [*]

    lajenkaa — #11 A teď?

    1. na komentář reaguje femme — #18
    superkarma: 0 06.11.2009, 14:42:19
  19. avatar
    [12] Michaela Kudláčková [*]

    sala — #10 To není možný mě jo ... já se ještě podívám

    superkarma: 0 06.11.2009, 14:40:20
  20. [11] lajenkaa [*]

    Taky mi nefunguje odkaz.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #13
    superkarma: 0 06.11.2009, 14:11:30
  21. [10] sala [*]

    Míšo mě ten odkaz taky nefunguje.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #12
    superkarma: 0 06.11.2009, 14:03:37
  22. avatar
    [9] Radek Kříž [*]

    Rikina — #8 Ten model odcizení bych takto neviděl. Dost jsem četl o tom, jak se celé rodiny skládají na jednoho, aby vycestoval, popřípadě se vzdělal, aby rodině pomohl. Myslím, že my lidé vychovaní západoevropskou vivilizací, říznutou bolševickým nevšímaním si potřeb ostatních si ani nedokážeme představit rodinné vztahy mezi těmi nejchudšími z nejchudších.

    1. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 1 06.11.2009, 13:35:59
  23. [8] Rikina [*]

    Zhruba před rokem byla reportáž v magazínu Koktejl - jeli se podívat přímo na místo, a chtěli vidět to sponzorované dítě, jak se mu vede, a jak byly peníze investovány. Přes obrovské obstrukce se nakonec dostali, kam chtěli a dítě viděli. Výsledek - z odeslaných peněz sotva třetina se dostala až k dítěti, zbytek uvízl někde "na trase". Doporučuju, bylo to dost zajímavé čtení. Zejména přístup typu "co tady otravujete, přece vám posíláme jednou za rok zprávu" potěší, to člověk potom hned posílá ty peníze s větším nadšením, že. Sml57 Osobně se domnívám, že takto sponzorované dítě se vyčlení z vlastní komunity, a je pak nešťastné, protože nepatří nikam. Díky vzdělání ví, že jinde se žije velmi odlišně, ale že ono má málo šancí toho dosáhnout, a jeho vrstevníci, kteří neměli to štěstí, aby je někdo na dálku adoptoval, ho budou mít vždycky za jakousi bílou vránu. Což se může projevit i v rámci jedné rodiny, taková sourozenecká žárlivost mívá mnohem menší příčiny, než je přísun financí z daleké Evropy. Nevím, jestli to těm dětem je skutečně ku prospěchu. Sml80

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #9
    superkarma: 0 06.11.2009, 12:59:55
  24. avatar
    [7] delfi.na [*]

    no právě, člověk by přispěl, ale jde jen o to, jestli pomoc dojde na místo určení. Kolikrát pošlu dárcovskou SMS a pak se dočtu, že z XX peněz jde XX na služby operátora, XX na nevím co a bůhví kolik zbyde vlastně na to, na co jsem chtěla přispět

    superkarma: 1 06.11.2009, 12:52:32
  25. avatar
    [6] ifulinkaa [*]

    enka1 — #5 pokud se někdy vyhrabu ze svých potíží,zkusla bych to,ale před  tím bych hoodně musela o tom přečíst.

    mě se líbí projekt škola v africe,ale ty děti musí být prve zdravé a najedené,aby se mohly učit.tak pomoc začíná. jsem ráda za narození tady

    superkarma: 0 06.11.2009, 12:47:28
  26. avatar
    [5] enka1 [*]

    ifulinkaa — #2 Tady bych se nebála.

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #6
    superkarma: 0 06.11.2009, 12:37:04
  27. avatar
    [4] Michaela Kudláčková [*]

    Kofola — #1 ...UŽ TO JE Sml22

    superkarma: 0 06.11.2009, 12:21:41
  28. avatar
    [3] Michaela Kudláčková [*]

    Kofola — #1 jejda!!!

    superkarma: 0 06.11.2009, 12:18:16
  29. avatar
    [2] ifulinkaa [*]

    tohle je opravdu dobrý nápad,znám pár lidí,kteří takové dítě někde ve světě mají.jenže stále jsem pesimista a přemýšlím,jestli by pomoc doputovala na správné místo určení.

    1. na komentář reaguje enka1 — #5
    superkarma: 0 06.11.2009, 12:17:47
  30. avatar
    [1] Kofola [*]

    Já nevím milá redakce, ale pod TADY je odkaz zase na zenu-in Sml15  Možná snad špatně klikám .... Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #3
    2. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #4
    superkarma: 0 06.11.2009, 12:14:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme