Rodina

Paed.Dr. Daniela Vaškebová: Hyperaktivní dítě potřebuje odbornou pomoc

Paní Blanka před 16 lety porodila po dvou neúspěšných těhotenstvích konečně zdravé dítě. Byl to chlapec a dala mu jméno Filípek. Celá rodina se z jeho narození radovala, brzy ho však začali mít všichni plné zuby. Až na paní Blanku, ta za něho bojovala.

Hyperaktivní dítě

Filip chvíli neposeděl, neustále byl ve střehu a pořád něco vyváděl.

Když ještě chodil do školky, učitelky ho paní Blance opakovaně vracely, že si s ním neví rady, ať ho přeřadí do jiné školky. Asi po třetím přeřazení se paní Blanka naštvala, a protože v době, kdy byl Filip malý, ještě nebyla povinná předškolní docházka, nechala ho doma u babičky. Byla to taková ta trpělivá babička, která stejně jako matka jeho chování neustále omlouvala: Je to rošťák, on z toho vyroste.
Rošťák Filip však z toho nevyrostl. Když začal chodit do školy, jeho nepozornost a aktivita se ještě stupňovala. Nedokázal sedět v lavici bez hnutí, neustále sebou šil, zničehonic se třeba začal procházet po třídě a rušil tím ostatní spolužáky.

V druhé třídě si paní Blanku zavolali do školy a navrhli jí, ať jde se synem na psychologické testy, případně že by bylo nejlepší ho přeřadit do nějaké speciální školy. Ona se ale urazila, že její dítě žádnou speciální školu nepotřebuje, že je to úplně normální kluk jako všichni ostatní, a návrh školy razantně odmítla. Nechtěla se smířit s myšlenkou, že její Filípek je „vyřazen z kolektivu“.
Po vleklých problémech s třídní učitelkou nakonec syna přece jen přeřadila, ale ne do speciální, nýbrž do normální základní školy na druhém konci města. Dokonce si od lékaře vyběhala potvrzení, že Filip se může při hodinách projít. Zřejmě už tady nastala chyba, že místo toho, aby lékař rozpoznal u dítěte hyperaktivitu a mamince poradil, ustoupil jejím nátlakům a poslal ho zpátky do normální školy.

V tu dobu byla paní Blanka už nějaký čas rozvedená, manžel ji opustil, když byly Filipovi čtyři roky, a od té doby žádný bližší vztah nenavázala, poněvadž její partneři Filipa nezkousli.

Filip vychodil základní školu s odřenýma ušima, nebyl hloupý, ale jeho známky byly v převážné míře ovlivněny jeho chováním.
Nyní je prvním rokem na strojní průmyslovce, kde nemá problémy s učením, ale s chováním. Hrozí mu vyloučení za kázeňské přestupky. Kde se stala chyba?

Na to jsme se zeptali Paed.Dr. Daniely Vaškebové, z brněnské Abbia kliniky, specializující se na problematiku léčení dětí s hyperaktivitou.

Paní doktorko, jde v případě u Filipa o hyperaktivitu?
Ano, z výše uvedeného si dovoluji odhadovat s největší pravděpodobností na poruchu ADHD, česky poruchu pozornosti s hyperaktivitou.

Udělala matka chybu v tom, že ho nedala na radu třídní učitelky do speciální školy?
Ano i ne, to se zpětně říci nedá. Jednu chybu ale udělala zcela jistě, totiž tu, že si nenechala poradit a nenechala synovi správně stanovit diagnózu. Sobě i jiným namlouvala, že dítě je v pořádku.

Pravdou je, že ještě zhruba před deseti lety jsme nebyli s nápravou i diagnostikou této poruchy tak daleko jako dnes, ale určitě by si všichni ušetřili spoustu problémů, kdyby se Filipovi od počátku důkladně věnoval speciální pedagog. Je to vždy o lidech. I na běžné škole, kde by důsledně spolupracoval pedagogický specialista s učitelem a rodinou, by se dalo mnohé zlepšit či odstranit. Zpětně jsou to ale jenom spekulace.

Jak výuka na takových školách probíhá? Anebo existují i jiné metody léčby, s tím, že dítě může zůstat v „normální škole“?
Jednak je na takových školách ve třídě méně dětí a pedagogové mají speciálně pedagogické vzdělání a vědí, jak konkrétně s takovými dětmi pracovat. Je dobré se vždy  seznámit s prostředím, zaměřením i přístupem k dětem v každé konkrétní škole.
Dítě s diagnózou ADHD má ale více možností, může mu ve třídě pomáhat jeho vlastní asistent, může poruchu zvládat i sám pod pravidelným dohledem speciálního pedagoga, může docházet na terapie neurobiofeedbacku na kliniku, jakou máme u nás, těch možností je celá řada.
Ale jako první krok je vždy nutné spojit se s odborníkem, v tomto případě buď s dětským lékařem, speciálním pedagogem, diagnózu může stanovit i dětský psychiatr nebo neurolog.
Tato porucha je na pomezí neurologie, speciální pedagogiky i psychologie, v těžších případech i psychiatrie.
Záleží i na míře obtíží, znám vystudované lékaře s lehčími formami ADHD a znám děti, které mají opravdu velké problémy, protože na tuto problematiku se často váží ještě různé poruchy učení, poruchy chování, psychické problémy, epilepsie či jiné neurologické problémy.

Jak se díváte na přístup pana doktora, který napsal povolení k chození po třídě na klasické základní škole, zdá se vám to normální?
To je těžké soudit, nevím o tom spoustu detailů. Asi se snažil vyhovět matce, zřejmě toto opatření moc nepomohlo. Spíš mi tam chybí zpětná vazba škola – rodič – specialista. Měli se, podle mého názoru, po nějaké době sejít a říci si, zda toto opatření pomohlo, či nikoliv, případně hledat jinou cestu.

Od jakého věku dítěte můžeme rozeznat, že třeba jen nezlobí, ale že se jedná o hyperaktivitu?
Pokud se ptáte konkrétně jenom na hyperaktivitu, tak si toho rodič může povšimnout už v hodně raném věku dítěte, takové dítě bývá hodně neklidné, plačtivé, nespokojené, špatně spinká, bývá neklidné i u jídla, nevydrží ani u her, později vykonává spoustu neúčelných pohybů, většinou trpí častými úrazy, protože nedokáže dobře vyhodnotit situaci a bývá i hodně impulzivní. Ve starším věku třeba nevydrží na herním místě, nedokáže stát v řadě apod.
Jak začne mluvit, projevuje se tato porucha často i v řeči - překřikuje ostatní, mluví, když není tázáno, atd atd.

Dá se hyperaktivita nazvat chorobou?
Ano, je třeba na ni tak pohlížet, většinou se ale nevyskytuje sama o sobě. Při vyšetření mozku na EEG lze pozorovat konkrétní odchylky od normy. Dítě s takovouto chorobou se může chovat „normálně“ asi tak, jako může nemocný skákat na zlomené noze. Když budeme zlomenou nohu jenom litovat nebo se na ni zlobit, taky jí moc nepomůžeme.

A jak je léčitelná? Odezní například s přibývajícím věkem, nebo si ji nese člověk až do dospělosti?
Záleží na mnoha faktorech, ty nejlehčí formy mohou opravdu odeznít samy. Ale léčitelná rozhodně je, dokonce i v plné míře. Například my na naší klinice kombinujeme metody – EEG biofeedbacku a dalších jiných biofeedbecků, dále specielně pedagogické metody, existuje i léková terapie. Osvědčuje se nám velice neurobiofeedback, kde se vlastně mozek doléčí sám pod dohledem odborného terapeuta. Tato metoda je zcela bez vedlejších účinků, pro dítě je zábavná a bezbolestná a výsledky jsou trvalé. Poměrně dobře se daří odstraňovat tento problém i u dospělých, jen to trvá trošku déle.

Kvůli Filipově nezvladatelnému chování má paní Blanka i problém najít si nového partnera. Pokud si ho najde, vzápětí ji opustí. Jak by se měli chovat ti partneři?
Toto je docela častý problém. Dítě s touto poruchou vytváří kolem sebe pocit neklidu a chaosu, narušuje partnerům pocit intimity a podobně. Partneři budou muset mít mnoho trpělivosti, měli by být seznámeni s problematikou této poruchy a snažit se pomoci většinou vyčerpané matce a nespokojenému dítěti. Zní to jako pohádka, ale znám takové partnery.

A závěrem, co byste poradila paní Blance? Jak postupovat ve výchově Filipa? Je mu 16 let, to je hodně problematický věk.
Paní Blance bych poradila s Filipem okamžitě zajít na nějaké pracoviště, kde s neurofeedbackem pracuje psycholog nebo speciální pedagog s psychoterapeutickým výcvikem. Tato porucha má organický základ – tedy je třeba správně nastavit Filipovu mozkovou činnost a podle mého názoru je už nezbytná pomoc i dobrého psychoterapeuta, pro oba. A rozhodně si přestat namlouvat, že se TO spraví samo.

Z příběhu paní Blanky lze vyčíst, že odborná pomoc je nutná, z mých slov snad to, že jim oběma může být zase někdy fajn. :)

Děkuji za vaše odpovědi

 panidoktorka

Paed.Dr. Daniela Vaškebová

www.neurobiofeedback.cz

   
21.03.2012 - Děti - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [36] babočka12 [*]

    evcaj — #33 Napsala jste to naprosto přesněSml67Sml22.také mám doma syna s ADHD.

    superkarma: 0 01.03.2013, 05:34:51
  2. avatar
    [35] dasena [*]

    Hyperaktivní dítě je lepší než nemocné, z hyperaktivity vyroste, nemoc děti je vždy nepoříjemná věc

    superkarma: 0 28.02.2013, 10:00:13
  3. avatar
    [34] blesksoft [*]

    máme psychowalkmana Sml67

    superkarma: 0 29.12.2012, 08:56:46
  4. [33] evcaj [*]

    Dobrý den, náš syn má ADHD již diagnostikováno, nejprve jsme byli upozorněni ve školce již ve 3 letech... syn byl neposedný, impulsivní, vykřikoval...skákal do řeči atd. nejprve jsme vyhledali psycholožku v místě bydliště, ale ta nám příliš nepomohla..rada typu..neříkejte mu, že je zlobivý byla na nic..tak jsem si našla na netu stránky o ADHD a téměř vše na syna sedělo, proto jsme našli specialistu ve Zlíně dr. Kouřila. Momentálně jej navštěvujeme.. prošli jsme si vyšetření na EEG, ped.psych.poradně a hold má ADHD s hyperaktivitou..

    Na začátku roku, začal být i agresivní, vztekal se a odmlouval...nic nepomáhalo, takže mu odborník předepsal kapky na uklidnění a musím říct, že to zabralo skvěle.. navíc líp usíná a v klidu bez vztekání vstává.. Už nám po bytě nepobíhá ještě ve 23 hod. i když v posteli je uložen od půl 8. Usne nejpozději do půl 9.. takže super! Navíc bere vitamíny Esprico. Je s ním lepší domluva..i ve školce jej teď konečně chválí. Školka mu navíc zajistila asistentku..

    Myslím si, že je nejduležitější vyhledat odbornou pomoc a nečekat, že se to zlepší samo! Přečetla jsem si o téhle nemoci všechno co se dalo a i tak se pořád učím, jak se synem zacházet! Hlavní je být důsledný! My jsme navíc začali používat žetonový systém odměn.... za to, že se sám oblékne, vyčistí zuby, obuje, uklidí pokoj..ve školce je hodný na děti, poslouchá paní učitelky atd. dostává žetonky, když to nesplní nic nedostane. To mu ale potom chybí např. na večerníček, pohádku...takže se snaží..další žetonky si šetří a pak jdeme za odměnu např. do kina, na bazén, nebo si může našetřit na nějaké malé autíčko...

    Držím pěsti všem rodičům, kteří mají děti s touto nemocí, není to rozhodně jednoduché! A navíc, pokud od okolí slýcháte, že by potřeboval spíš na zadek...nebo pár facek...věřte, že do 3 let, než jsme zjistili, že za to vážně nemůže byl trestán dost! Momentálně spíše používáme metodu zákazu a hlavně ty žetony! :-) Navíc tělesné tresty na tyhle děti  nepomáhají - ještě víc se zatvrdí a začnou být třeba i agresivní.. a stejně příště budou jednat stejně, protože nejprve konají a pak teprve přemýšlí...

    1. na komentář reaguje babočka12 — #36
    superkarma: 1 22.03.2012, 11:07:43
  5. avatar
    [32] capkova [*]

    Pro dnešní uspěchaný život je hyperaktivita výhra.

    superkarma: 0 22.03.2012, 09:23:29
  6. [31] Jala [*]

    Taky si myslím, že spousta rodičů se ráda zaklíná větami o hyperaktivních dětech, i když je mnohdy jejich dítě trochu nevychované. Tím nechci říci, že ADHD neexistuje.

    Velmi podobně je to s dyslexií. Někteří rodiče se svým dětem snaží ulehčit život tím, že pro dítě v této oblasti žádají úlevy i tam, kde by se to dalo zvládnout.

    Ale raději nechci bagatelizovat.

    superkarma: 0 22.03.2012, 00:12:58

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kobližka [*]

    Juričková — #23 carmi — #13 Tohle označení "mám hyperaktivní dítě" používá dneska skoro každá druhá maminka.Je to stejné zaklínadlo jako když řeknu "mám depku" a jde vlastně jen o mojí špatnou náladu.Prosím,nezaměňovat nevychované a nezvládnutelné dítě za hyperaktivní!Před časem byl unás na návštěve dobrý kamarád a zrovna jsme se na tohle téma bavili a on řekl holou pravdu.Že není zase až tolik hyperaktivních dětí,jsou jenom děti špatně vychované.Něco na tom asi bude.

    superkarma: 0 21.03.2012, 22:50:07
  2. [29] Trefa [*]

    Trefa:znam takovy pripad ze vsi,ale jen lekarske vysetreni a pomoc.to Vas lituji.

    superkarma: 0 21.03.2012, 22:18:49
  3. [28] free [*]

    Myslím, že to bude problém mého vnuka.  Udolal by rotu vojáků.  Neposedí a pořád v akci.  Horší je, že jakmile se mu nepodaří něco napoprvé, popadá ho hrozný vztek.

    superkarma: 0 21.03.2012, 20:42:03
  4. avatar
    [27] Kytinkak [*]

    magic11 — #11 souhlasím s tebou, mám sousedku a oni mají holku a vidím tu jejich výchovu

    superkarma: 0 21.03.2012, 20:26:55
  5. [26] jukl [*]

    určitě by to cgtělo odbornou pomoc

    superkarma: 0 21.03.2012, 18:49:34
  6. avatar
    [25] ekleinovka [*]

    Hyperaktivní - zřejmě - lehce - byl můj první syn.Také neposeděl,učení mu šlo samo,byl pohybově nadaný,tak se utavoval sportem,postupně byl klidnější a klidnější.Dříve se to odborně neřešilo,prostě ve škole zlobil a nosil poznámky,které jsem podepisovala a žákajdy schovávala,co ,,soudružka" dokázala stvořit za slohSml16

    superkarma: 0 21.03.2012, 18:31:42
  7. [24] doginka [*]

    my už líétáme po vyšetřeních od 4let, na EEg jsme taky byli(v pěti), ale v takovémhle věku i paní doktorka řekla, že to zatím nejde s určitostí zjistit.Od září jdeme do školy, a pak se prý uvidí

    superkarma: 0 21.03.2012, 17:32:56
  8. [23] babočka12 [*]

    blesksoft — #16 souhlasím s vámi.také mám doma dítě s ADHD,a jsem alergická na slova "moje dítě je hyperaktivní",a přitom je jejich dítě naprosto normální.Spousta rodičů se za tento termín dnes schovává,aniž by to byla pravda.

    mamince Filipa přeji spoustu trpělivosti,a aby brzy navštívili odbornou pomoc,určitě jim oběma pomohouSml22Sml16.držím pěsti,a přeji hodně štěstí,zdraví a pohodySml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    superkarma: 0 21.03.2012, 11:17:23
  9. avatar
    [22] ifulinkaa [*]

    ToraToraTora — #19 jenže tohle je názor jen hrstky rodičů, více je těch, které své potomče nechají vychovávat jiné a pak jen nadávají na neschopnost školy a jiných, kteří s dítětem přijdou do styku ve smuslu "výchovy"

    kozicka — #20 aspoň jsi klidnější, že víš, jak se máš chovat ty, nejen to dítě. pomohlas mu, i když ono si to třeba teď neuvědomuje.

    Filip z článku bude mít ještě dlouho potíže, než sám dospěje a pochopí, že se musí změnit, jestli pochopí...

    superkarma: 0 21.03.2012, 11:17:10
  10. [21] FAXÍK [*]

    Super článek, paní učitelka měla po 14- ti dnech podezření na poruchu soustředění u mojí dcery v 1. třídě. Ta se nakonec nepotvrdila, ale paní psycholožka mi poradila, že mám nechat dceru vyšetřit a že to dělám hlavně pro dceru a když to bude včas, tak to bude jen dobře! Jsem ráda, že jsem udělala pro dceru maximum a hlavně, že je v pořádku. Sml59

    superkarma: 0 21.03.2012, 11:01:15
  11. avatar
    [20] kozicka [*]

    ifulinkaa — #15 Netuším, jak je to v praxi. Podle mne to závisí od doktora, naše dětská nás posílala na neurologii. Kdyby nás byla poslala třeba za psychologem, možná by to byl určil jinakSml80. Ale od toho neurologa to je prostě přesné.

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #22
    superkarma: 0 21.03.2012, 10:50:58
  12. avatar
    [19] ToraToraTora [*]

    ifulinkaa — #12 Máš pravdu, předsedo. Je potřeba se dětem věnovat a ne to nechávat na škole, na doktorech, na kroužcích. Od nás musí dostat maximum. V šesti se to dá uhnat na razítko, ale je třeba nezapomínat, že ve dvaceti už za ním stát maminka s doktorem nebude.

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #22
    superkarma: 0 21.03.2012, 10:47:12
  13. [18] magic11 [*]

    blesksoft — #16 tak tak, je spousta dětí, které opravdu za svoji extra živost nemohou, ale daleko víc je těch, které by potřebovaly občas plácnout a hlavně důslednost a trvat na svém.

    superkarma: 0 21.03.2012, 10:40:59
  14. [17] magic11 [*]

    kozicka — #14 to jste jedni z mála Sml67Sml59

    superkarma: 0 21.03.2012, 10:39:54
  15. avatar
    [16] blesksoft [*]

    máme také ADHD diagnostikováno od neurologa po EEG - hrozně mi vadí jak maminky zlobivých dětí řeknou je hyperaktivní a hotovo

    1. na komentář reaguje magic11 — #18
    2. na komentář reaguje Juričková — #23
    superkarma: 0 21.03.2012, 10:31:30
  16. avatar
    [15] ifulinkaa [*]

    kozicka — #14 a myslíš, že takové vyšetření podstoupí všechna dítka, nebo mohou mít potvrzení a nemoci jen tak, od doktora, řečeno "na hubu"? nechci si dělat srandu, jen mne to fakt zajímá

    1. na komentář reaguje kozicka — #20
    superkarma: 0 21.03.2012, 10:28:33
  17. avatar
    [14] kozicka [*]

    ifulinkaa — #12 ale to se dá poznat docela snadno u neurologa podle EEG. Byli jsme se synem, zjistili, že hyperaktivita to rozhodne není, je jenom temperamentní cholerik. Tak jsme se zaměřili na výchovné metody, je to dnes mnohem lepší.

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #15
    2. na komentář reaguje magic11 — #17
    superkarma: 1 21.03.2012, 10:22:52
  18. avatar
    [13] carmi [*]

    magic11 — #11 Jo, taky mám pocit, že dnes se mnohdy na hyperaktivitu svádí pouze neschopnost rodičů dítě vychovat. Tím se nechci dotknout těch, které mají s touto nemocí opravdu problémy.

    1. na komentář reaguje kobližka — #30
    superkarma: 1 21.03.2012, 10:14:19
  19. avatar
    [12] ifulinkaa [*]

    magic11 — #11 ToraToraTora — #8 mám taky ten dojem. rodiče nemají na děti čas, jsou nedůslední, dítě dostane první poslední a pak má najednou nemoc. za nás bylo dítě neposlušné, dostalo na zadek. věřím, že výchovou by se mnoho případů nemoci dalo eliminovat a čas by odborníci věnovali těm opravdu potřebným

    1. na komentář reaguje kozicka — #14
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #19
    superkarma: 1 21.03.2012, 10:14:13
  20. [11] magic11 [*]

    Dnes se ale na hyperaktivitu svádí často i neschopnost rodičů zvládat jejich děti, bohužel, vidím to u mojí sestry, nejsou s manželem důslední, kluk si dělá co chce a má z nich srandu, tak čekám, kdy si zajdou k doktorovi pro papír, aby se mu nemuseli věnovat vůbec Sml68Sml23

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #12
    2. na komentář reaguje carmi — #13
    3. na komentář reaguje Kytinkak — #27
    superkarma: 2 21.03.2012, 09:43:32
  21. [10] lenzden [*]

    zajímavý článek, můj synek bude asi taky hyperaktivní

    superkarma: 0 21.03.2012, 09:29:25
  22. avatar
    [9] ladouch [*]

    Mám vnoučka, který se narodil jako nedonošený a snaše řekli, že je také hyperaktivní, je pravda, že také chvíli neposedí a nesoustředí se, také jí poslali do poradny tak uvidíme.

    superkarma: 0 21.03.2012, 09:25:20
  23. avatar
    [8] ToraToraTora [*]

    ifulinkaa — #7 Z mnoha případů mám pocit, že to lze poznat těžko, zvlášť ty lehčí formy ADHD a mnohdy se zřejmě ustoupí tlaku rodičů, protože ve zvrácené době je takový rodič daleko ochotnější připustit, že jeho dítě je nemocné, než že nezvládl výchovu. I proto počet případů narůstá.

    K článku: Pokrok v poznatcích ohledně ADHD jde rychle kupředu a myslím, si, že v té době, kdy bylo Filípkovi 6, i kdyby byl diagnostikován správně, že ne vždy je ta možnost přeřadit dítě na tu správnou školu, mít k ruce asistenta nebo jen najít inteligentního a ochotného pedagoga.

    1. na komentář reaguje ifulinkaa — #12
    superkarma: 0 21.03.2012, 09:23:51
  24. avatar
    [7] ifulinkaa [*]

    jak poznáte hyperaktivitu od roztržitosti a neposlušnosti?

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #8
    superkarma: 0 21.03.2012, 08:44:53
  25. avatar
    [6] wich [*]

    Onehdy jsem četla, tuším v Harper's Bazar příběh paní, která vlastní nějakou prestižní taneční školu (omluva předem, fakt si nevzpomenu). K tancování se dostala tak, že nebyla schopna zvládnout režim ve škole, patřila k těm dětem, co chvíli neposeděly, z pohledu dnešní terminologie byla hyperaktivní. Učitel doporučil mamince, aby ji přeložila na školu s rozšířenou výukou tance. Děvče ve škole prospívalo, dnes vlastní svoji taneční školu a dělá průpravy např. pro různé TV soutěže. Co jsem si to přečetla, na "hyperaktivitu" nahlížím trochu jinak, než nám cpali na pajdáku.

    superkarma: 0 21.03.2012, 08:06:29
  26. avatar
    [5] Jindriska8 [*]

    Navštívit odborníka a poradit se jak postupovat.Musím v takovém případě udělat vše pro dítě.Sml22

    superkarma: 0 21.03.2012, 07:41:49
  27. [4] jithule [*]

    zajímavý článek i komentáře

    superkarma: 0 21.03.2012, 07:18:06
  28. [3] step1 [*]

    Důležité je, aby si hyperaktivitu dítěte připustili Ti nejbližší. Mohou tím dítěti hodně pomoct.

    superkarma: 0 21.03.2012, 07:16:36
  29. [2] lidicka [*]

    Každý rodič se těžko smiřuje s tím, že jeho dítě není  úplně v "pořádku". V tomto případě je však vyšetření u odborníka důležité, hlavně pro dítěSml22

    superkarma: 0 21.03.2012, 06:54:05
  30. avatar
    [1] blesksoft [*]

    syn má ADHD a chodíme už  let k psycholožce a denně děláme různá cvičení na rozvoj mozku percepční metodou k tomu Omega  a Ginko

    superkarma: 0 21.03.2012, 06:31:37

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme