Píše se rok 1962. V Británii vzniká skupina Rolling Stones a premiéru má první film o Jamesi Bondu se Seanem Connerym. Pracovníci továrny Laktos v Praze na Vysočanech mají však jiné starosti. Právě vymýšlejí legendu, která se dalších padesát let bude držet na špici oblíbenosti u většiny Čechů. Nejspíš se už nikdy nedozvíme, koho na samém začátku 60. let, napadlo zamrazit tvaroh se smetanou a cukrem. Jisté je však to, že vysočanská továrna tak dala tehdejší Československé republice tradiční zmrzlinu Míša. Tvarohovou pochoutku, která si od svého vzniku uchovala svůj charakter, název a i logo s medvídkem.

Míša

Tehdejší výrobek se od toho dnešního lišil tím, že měl tvar kvádru o objemu 33 ml a nebyl na dřívku. Zabalen byl v pergamenovém papíru s logem medvídka a stál 50 haléřů. Vyráběl se ze směsi tučného tvarohu, smetany a cukru. Celá výroba byla jednoduchá a výrobek byl balen ručně v teplotách hluboko pod nulou. Osmnáct pracovnic mlékárny vyrobilo v těchto podmínkách kolem tisícovky kusů za hodinu.

Podstatnou modernizaci přineslo stěhování výroby Míši do Zdounek u Kroměříže na přelomu 60. a 70. let. V roce 1973, po dlouhodobých schvalovacích procedurách, se pro výrobu Míši začal používat odstředěný tvaroh. Díky jeho použití zmrzlina získala lepší konzistenci, lépe se čerpala, čímž vzrostla efektivita výroby až o 140 procent. I její chuť se vylepšila. Míša navíc také změnil tvar, zvětšil se objem na 55 ml a dostal dřívko - tím získal podobu, v jaké ho známe dnes.

V nezměněné podobě Míša překonal Sametovou revoluci, rozdělení Československa, přelom tisíciletí a letos oslaví již padeátileté výročí. Tradiční ledová pochutina zaznamenala výraznější změnu, když se kromě tvarohové příchutě začala vyrábět i meruňková a jahodová. Později se Míša objevuje i v rodinném balení ve třech variantách - bílá, kakaová a jahodová v praktických plastových vaničkách. „Nejoblíbenější a nejprodávanější je ale stále varianta čistě tvarohová. Zajímavostí určitě je, že v České republice se tvarohová zmrzlina konzumuje nejvíce ze všech evropských zemí,“ dodává Olga Benešová, technická manažerka firmy Unilever.

Zmrzliny Míša jsou vyráběny z kvalitních surovin, jsou plné tvarohu a smetany. Míša tvaroh na dřívku obsahuje 53% tvarohu a za padesát let svého života se takřka nezměnil. Stále nás vítá v bílém obalu s medvídkem, zahalený do kakaového kabátku.

V současné době je podíl zmrzliny Míša na našem trhu 10,4% a již třetí rok boduje v hlasování o nejoblíbenější produkt Klasa. V roce 2009 a 2010 se umístil na 1. místě a v roce 2011 na 2. místě.

Míšu zná 97% dospělé populace a 96% dětí. Společnost Unilever ji má ve svém portfoliu od roku 2006. Zmrzlinu Míša lze koupit také na Slovensku.

Oslavte s Míšou 50 let!

U příležitosti tak významného výročí, připravil Míša pro všechny soutěž, ve které můžete vyhrát každý den let balonem, vodácký víkend nebo pobyt na horské chatě. Zkrátka každý si v soutěži najde to své. Navíc každý den obdrží prvních 50 soutěžících lístek do kina. To aby mohlo vyhrát co nejvíce z vás.

A jak se soutěže zúčastnit?

Kupte si libovolné balení zmrzliny Míša, odešlete 3 soutěžení kódy v termínu soutěže (1. 4.-31. 7. 2012) a obratem zjistíte, co vyhráváte. Kódy můžete odesílat pomocí SMS na tel.: 900 88 06, nebo webové brány na www.misa50.cz. (Soutěž neplatí pro Míšu v kelímku.) Více informací na www.misa50.cz

Tak hodně štěstí v soutěži a spoustu sladkých chvil s Míšou!

Reklama