Rodina

OZP vymáhá odškodnění od Ivany Königsmarkové

OZP - Oborová zdravotní pojišťovna - vymáhá finanční náklady na léčbu po neúspěšném domácím porodu od porodní asistentky Königsmarkové. O případu jsme vás již informovali dříve. Königsmarkové se zastává Česká ženská lobby...

K rukám generální ředitele OZP, inženýra Ladislava Friedricha, kandidáta věd, zaslala v minulých dnech Česká ženská lobby následující dopis, který žádá pozastavení vymáchání léčebných nákladů spojených s porodem, o kterém jsme vás informaovali ve článku: Česká ženská looby podporuje Ivanu Königsmarkovou.

Dopis České ženské lobby přetiskujeme v plném a nezměněném znění...


Vážený pane generální řediteli,

obracíme se na Vás ve věci vymáhání nákladů na léčbu vůči paní Ivaně Königsmarkové. Odhlížíme nyní od toho, jakým způsobem proběhl soud v její věci, a zamýšlíme se nad samotnou otázkou vymáhání nákladů léčení.
V žádném podobném případě jsme od Vaší ani žádné jiné zdravotní pojišťovny v České republice nezaznamenali, že by kdy vymáhala podobnou částku po souzeném lékaři. Takto neodůvodněně diametrálně odlišný přístup k podobným případům lékařů a samostatné porodní asistentky vnímáme jako diskriminační.
Vůči paní Königsmarkové jde o částku existenčně likvidační. Navíc u velké části požadovaných nákladů ani není nijak vysvětlena souvislost s jejím údajným zaviněním (např. pozdější náklady na léčbu infekce nebo pobyt na JIP kvůli vdechnutí mléka).
Porodní asistentky svým důrazem na osvětu a prevenci, a zejména paní Königsmarková, za roky své praxe také Vaší pojišťovně ušetřily mnohé náklady na zbytečné zásahy.
Jejich práce je pro nás rodiče a naše děti nenahraditelná. Díky nim se můžeme svobodně rozhodnout, jaký typ služeb a místo si vybereme během těhotenství a porodu. Jejich péče je pro nás spojena se vzorným respektováním našeho práva na informovaný souhlas. Představuje pro nás a naše děti péči maximálně šetrnou a bezpečnou, tak jak to sledují doporučení Světové zdravotnické organizace.
Bohužel v České republice je dosud velmi náročné samostatnou porodní asistentku najít. Velmi se obáváme, že v důsledku uvedeného postupu Vaší pojišťovny se pro nás dostupnost péče samostatných porodních asistentek ještě podstatně zhorší a dojde tak k normalizaci porodnictví podobné té komunistické. Vždyť skutečná volba je možná jen tam, kde jsou k dispozici různé druhy péče.
Na základě těchto argumentů Vás žádáme, o přehodnocení postupu Vaší pojišťovny a ustoupení od vymáhání této úhrady výloh na léčení.
Dáte tak Vašim klientům a klientkám jasný signál, že jste pojišťovna moderní, která stojí na straně svých pojištěnců. Ukážete, že Vaše pojišťovna respektuje nezbytnost celé škály služeb v období těhotenství a porodu, tak jak je to již běžné ve vyspělých demokratických zemích.

S pozdravem,

Jana Smiggels Kavková
Předsedkyně České ženské lobby


Jaký je váš názor na tuto kauzu, milé čtenářky. Měla by, podle vás, Königsmarková platit léčebné náklady?

   
23.01.2012 - Těhotenství a porod - autor: Jakub D. Kočí

Komentáře:

  1. [17] Saritka [*]

    Nikdy bych nechtěla doma rodit a  ani těm dnešní mladým nerozumím. Vždyť nikdy se neví, jak to proběhne  a co se může stát.Sml23

    superkarma: 0 01.03.2012, 17:11:38
  2. [16] lidicka [*]

    Vůbec nejsem zástancem domácích porodů.Průběh  porodu nelze totiž nikdy dopředu předvídat. Těhotenství může být bez komplikací, které však můžou v daleko větším rozsahu nastat u porodu.Sml15

    superkarma: 0 24.01.2012, 06:20:39
  3. avatar
    [15] pajda [*]

    Rikina — #13 kterákoliv, která je dost hloupá, aby naletěla na reklamu řeči typu "u nás je všechno špatně a jedině MY to děláme dobře" - řekla bych jedovatě, že takových je u nás docela hodně.

    superkarma: 0 23.01.2012, 20:21:39
  4. avatar
    [14] femme [*]

    já prostě nechápu nastávající matky, že do domácích porodů vůbec jdou Sml80

    superkarma: 0 23.01.2012, 18:56:54
  5. [13] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #12 Upřímně řečeno nechápu, jak by mohla porodní asistentka dál dělat svou práci a nemít pokaždé znovu před očima ten nepovedený případ, a nemít ruce svázané strachem, že se to může zopakovat. Sml80 A která matka by se jí svěřila - beze strachu, že se to může zopakovat? Sml14 

    1. na komentář reaguje pajda — #15
    superkarma: 0 23.01.2012, 17:09:38
  6. avatar
    [12] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #11 pro me osobne by na te odpovednosti bylo asi nejhorsi to, ze jsem primo mel podil na neci smrti, nebo ujme na zdravi, ty penize to je urcite zle, ale asi by me spis dostalo vedomi toho, co jsem zpusobil

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    superkarma: 0 23.01.2012, 17:03:52
  7. [11] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #9 No a v tom "nést zodpovědnost" je zřejmě to jádro pudla. Sml80 Dámy chtějí mít svobodu volby, ale případný průšvih včetně následků aby měl na triku někdo jiný. Nejlépe všichni ostatní prostřednictvím zdravotní pojišťovny. Sml57

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #12
    superkarma: 0 23.01.2012, 16:56:11
  8. [10] Rikina [*]

    Radek Kříž — #6 Lékaři jsou vesměs zaměstnanci nemocnic, takže škoda je vymáhána na té nemocnici, a ta si to potom se svým zaměstnancem vyřeší. Sml80 Že to nemá vždycky takovou publicitu... no a proč by mělo? Kdyby se mělo v médiích široce psát o každém, kdo něco zvrzal, tak by tam nebyl prostor na zajímavější zprávy. Sml57 No a paní K. se sama hrnula do mediálních vyjádření a sama tomu dávala tu publicitu, poskytovala rozhovory a v nich se vyjadřovala dost nevybíravě. Jako že ona jediná je ta, co ví, jak se správně rodí a ostatní jsou tupci. Sml80 Což je taky můj subjektivní pocit. Ale soud již nějak rozhodl, a ten, předpokládám, nekoná jen dle pocitů.

    superkarma: 0 23.01.2012, 16:50:06
  9. avatar
    [9] Lukáš Čejka [*]

    Radek Kříž — #8 ja vim ze pojistene jsou i nemocnice atd., takze asi v pripade ze je rozhodnuto o pochybeni lekare, nebo lekarskeho zarizeni tak to prave vyridi ty pojistovny a proto se mozna o tom vubec nemluvi - coz by asi platilo i o te porodni asistence a lobby.

     Ja se o to moc nezajimam, tak nevim jestli neco zvrtala a nebo jestli se proti ni nekdo spiknul - asi bych to stejne neumel posoudit.

    Kazdopadne je jasne, ze pokud jses nejaka porodni asistentka  a  dojde na lamani chleba, tak lekari te vzhledem ke svym medicinskym znalostem - ktere narozdil od te asistenky maji - proste vzdycky dostanou. Stejne by to bylo u nejakeho lecitele. Je proste nesmyslne predstirat, ze nejaka asistenka, nebo lecitel je nahradou za lekare. To by ale nemelo nikomu branit si na svou odpovednost vybrat jestli chce lecitele nebo lekare a za takove rozhodnuti pak nest odpovednost. A stejne tak kdyz se nekdo rozhodne byti lecitelem nebo tou asistentkou necht jim je a opet na svou odpovednost Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #11
    superkarma: 0 23.01.2012, 16:34:48
  10. avatar
    [8] Radek Kříž [*]

    Lukáš Čejka — #7 no, to nevím, ale neslyšel jsem, že by Zdr. poj. chtěl apeníze za zpackanou léčbu...

    V tomhle případě lékaři, kteří s ejinak krejí i v očividných případech pochybení - spolčili proti Konigsmarkové a ušili na ní pěknou boudu...

    Je to můj subjektivní pocit. O případ se zajímám od začátku...

    Tady jdeo zastrašení porodních dul ne o zákon a spravedlnost..

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #9
    superkarma: 0 23.01.2012, 16:26:00
  11. avatar
    [7] Lukáš Čejka [*]

    Radek Kříž — #6 oni lekari jsou prave pojisteni ne?  Sml80

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #8
    superkarma: 1 23.01.2012, 16:19:42
  12. avatar
    [6] Radek Kříž [*]

    Mně by takovéhle vymáhání škod nevadilo, kdyby taktio byli popotahováni i lékaři, kteří něco zpackají.

    O takovém případu jsem neslyšel...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #7
    2. na komentář reaguje Rikina — #10
    superkarma: 0 23.01.2012, 16:17:17
  13. avatar
    [5] Lukáš Čejka [*]

    Rikina — #4 Sml22

    ten sef te pojistovny je ted v pekne prekerni situaci - kdyz neodpusti, bude nelida a pojistovna bude sobecka, zpatecnicka atd., kdyz ji to skutecne odpusti, tak kazdy dalsi takovy, podobny pripad se bude domahat tehoz, protoze jak sama lobby ve svem dopise naznacuje - ke vsem se  ma pristupovat tak nejak stejne Sml32

    superkarma: 1 23.01.2012, 15:58:49
  14. [4] Rikina [*]

    Lukáš Čejka — #2 ovšem, pojištění odpovědnosti je přece běžná věc. Sml80 Sama bych bez toho svoji práci nedělala, a tam nejde o životy, jen o prachy. Sml57 

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #5
    superkarma: 0 23.01.2012, 15:28:41
  15. [3] Rikina [*]

    Jako v jiných oblastech - chce-li někdo nadstandard, nechť si jej spánembohem zaplatí, nevím, proč by "různé druhy péče" měli dámám hradit solidárně ostatní pojištěnci, kteří mají tu smůlu, že jsou u téže pojišťovny. Sml80 To je jedna věc. Druhá věc je, že paní byla odsouzena a pokud někdo něco vymáhá, patrně tak činí na základě pravomocného rozsudku. Proč by měl jen tak ustupovat a nechat se ukřičet nějakou lobby? Naopak, je dobře, že jestli se dosud náhrady škody nevymáhaly, nebo se vymáhaly laxně, že někdo konečně začal pořádně. Sml24 

    superkarma: 0 23.01.2012, 15:27:39
  16. avatar
    [2] Lukáš Čejka [*]

    Mozna by se Ceska zenska lobby mohla spis soustredit na to, aby se tyto porodni asistenkty musely povinne pojistovat pro kryti skod vzniklych v souvislosti s jejich povolanim  - nejake pojisteni profesni odpovednosti. Pak by nemuseli psat vyzvy spravcum verejneho zdravotniho pojisteni, protoze by to hradila jejich pojistovnaSml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #4
    superkarma: 3 23.01.2012, 15:20:48
  17. avatar
    [1] Suzanne [*]

    Souhlasím s paní Kavkovou.

    superkarma: 0 23.01.2012, 15:17:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme