Reklama

otrubové placky

Objevte s námi snadné a velice chutné placky z ovesných otrub. Nejen že jsou moc dobré, ale díky svému složení jsou vhodným pečivem při dietě nebo v případě, že chcete trochu detoxikovat váš organismus.

Když jsem domů donesla svůj první sáček ovesných otrub, tak se můj manžel trochu divil. Otruby? Tím se přece vždycky krmil dobytek?!

Proč ovesné otruby?

Jsou velice bohaté na vlákninu a proteiny. V žaludku výrazně zvětší svůj objem a tím vás zasytí na delší dobu. Mají ale mnoho dalších výhod, pro které se vyplatí zařadit je pravidelně do jídelníčku.

  • pomáhají při problémech s pálením žáhy
  • zlepšují činnost střev, podporují trávení
  • detoxikují tlusté střevo
  • detoxikují organismus
  • upravují hladinu glykemického indexu
  • snižují hladinu cholesterolu

Dobré důvody, proč si dopřát dvě lžíce otrub denně. Můžete si je přimíchat do smoothie nebo do snídaňového jogurtu nebo kaše. Otrubové placičky jsou však úplně nejdokonalejší!

Rozpis surovin je na tři až čtyři placky - tedy jednu porci. Při větším množství si suroviny vynásobte.

Suroviny

  • 2 lžíce ovesných otrub
  • 2 lžíce tvarohu nebo jogurtu
  • 1 vejce
  • špetka prášku do pečiva
  • dochucení - sladké, slané, pikantní...

Postup

Všechny suroviny smíchejte a připravte těsto. Z toho dělejte placičky na plech vyložený pečícím papírem.

Pečte na 200 °C, čtvrt hodiny.

Jak můžete placičky dochutit?

Výborné jsou sladké i slané. Do sladkých přidejte skořici, med, trochu džemu nebo část ovesných otrub nahraďte jablečnými. Dochuťte kokosem, přidejte trochu nastrouhaných jablek...

Se slanými si vyhrajete ještě více. Kombinace tvarůžky a šunka je dokonalá. Dochuťte placičky kmínem, fenyklem, bylinkami, oblíbenou směsí koření, česnekem, kari, cibulkou, kousky masa... Fantazii se meze nekladou.

Dobrou chuť přeje Elly.

Výborné tipy z našeho magazínu

frittata di zucchine

slané palačinky

ovesné mléko

Zdroj fotografií: Alena Kolaříková