Rodina

Otec u porodu

Je třeba se „na cestě“ k porodu zahlcovat informacemi, připravovat se? Není lepší plout na vlnách postupujících týdnů a řešit situaci, v okamžiku O? Tedy při první a druhé době porodní?

„Je určitě rozdíl mezi neinformovanou ženou, která přijde na porodní sál, a ženou, jež informace získávala z fundovaných pramenů, ptala se na věci nejasné, a tím také získávala sebevědomí,“ říká porodní asistentka Pavla Dvořáčková. „Taková žena ví, co ji čeká, co může chtít a co se jí může poskytnout. Ví tedy, že jí u porodu může být psychickou a fyzickou oporou partner.“

S manželem jsme moc nehovořili o tom, zda u porodu bude, ale když jsem řekla, že jsem se dozvěděla o kurzu Otec u porodu, překvapivě souhlasil.

„Partner Vám nejlépe pomůže v první době porodní,“ vysvětluje paní Dvořáčková, „pokud můžete, buďte co nejdéle doma ve známém prostředí. Samozřejmě to neplatí při odteklé plodové vodě či při krvácení. Partner vám může napustit vanu teplou vodou, která Vám uvolní svaly. Pokud zrovna nebudete chtít do vany, tančete.“

Tancovat, při stazích?! Jak jsme se dozvěděli, jde to – je to vlastně takové pohupování s přešlapováním, jako při ploužáku, kdy si žena dá ruce na ramena muže a on na její boky. Rodička si mírným pohupováním „rozvolňuje“ svaly pánevního dna a zároveň uvolňuje kyčle.

„Bolest můžete také mírnit tím, že od ní odvedete pozornost jinam. Ať už dýcháním nebo masáží zad v kříži. Tu vám může partner provádět molitanovými míčky či jinou terapeutickou pomůckou. Důležité je, aby se žena nestahovala bolestí do sebe, ale naopak. Ať už doma, nebo v porodnici, je dobré využít např. balonu, na který si sednete, dáte nohy od sebe a snažíte se uvolnit.“

Součástí první doby porodní je i příprava k porodu – klystýr, popřípadě užití Yal gelu, a oholení. Oholit se můžete i doma. Tu hodinu, po kterou se budete připravovat, má partner pauzu – jste sama. Ale nebojte, svoji psychickou oporu uvidíte znovu na porodním sále.

„Partner Vám zde může být velkou oporou při tlačení – například v pozici, kdy tlačíte na bobku a on stojí za vámi. Sice Vás drží pod pažemi, ale vpodstatě nevisíte, ale opíráte se o jeho nohy,“ vysvětluje Pavla Dvořáčková.


Co si z přednášky odnesl můj manžel? Podle jeho slov hlavu jako meloun plnou spousty informací, které bude po zbývající tři měsíce třídit a vstřebávat, aby byl na příslušný den řádně připraven – lépe než já - a mohl za mne myslet (na to spoléhám…) :-)))

Já tímto moc děkuji paní Pavle Dvořáčkové porodní asistentce z porodnice u Sv. Apolináře v Praze za jasně podané informace a za trpělivé odpovídání na otázky přítomných dvojic.

   
10.05.2004 - Těhotenství a porod - autor: Tereza

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [227] *Kotě* [*]

    Eva: děkuju.

    superkarma: 0 17.05.2004, 00:57:45
  2. avatar
    [218] *Kotě* [*]

    Sandy: No, to máš naprostou pravdu, ještě že nic nevím.

    superkarma: 0 14.05.2004, 23:40:42
  3. avatar
    [215] *Kotě* [*]

    ivetaa: Nevím, proč máš pocit, že mě musíš litovat. Ani nevím, proč je ti tak proti srsti, že nechci mít muže u porodu. Jde-li o ošklivé životní zkušenosti - tedy extrémní situace, tak těch mám i ve svých "pouhých" 28 letech víc než dost. Leckterá padesátiletá žena toho nezažila tolik co já. Skutečně nechápu, z čeho pramení tvoje averze...

    superkarma: 0 14.05.2004, 20:26:45
  4. avatar
    [213] *Kotě* [*]

    ivetaa a další: Myslím, že už jste trochu mimo. Já se před svým manželem neustále nepřetvařuji a nekontroluji. Nikde jsem ani nic takového nenapsala. Nechodím neustále nalíčená a nastrojená, i když jsem ráda hezky upravená i doma, ale spíše kvůli svému dobrému pocitu. Kdyby byl můj manžel nemocný a nemohoucí, rozhodně by pro mě nepřestal být přitažlivý. Mluví se tu o porodu - a já považuji porod za extrémní situaci, u které si myslím, že muž nemusí zrovna být. Nevidím na porodu nic mystického ani úžasného, prostě přijde na svět dítě, které si moc přeju. Netoužím po tom, aby u toho byl můj muž a v této extrémní situaci mě viděl. Kdyby na tom on sám trval, asi bych s tím souhlasila, ale on řekl, že ponechá eventuální rozhodnutí na mně. Máme spolu překrásný vztah a já mu naprosto věřím, ale tady se jedná o mé osobní pocity, které jsou takové, jaké jsou. Jinak rozhodně nebudu mít problém před svým mužem kojit, ostatně to tu psal někdo úplně jiný, není nutné to vkládat do úst mně. Mrzí mě, že moje příspěvky vyvolaly tak negativní reakce. Nikdy bych si nepomyslela, že to, že nechci z osobních důvodů muže u porodu, může vyvolat takovou vlnu negace ze strany ostatních žen.

    superkarma: 0 14.05.2004, 19:42:58
  5. avatar
    [207] chrpa [*]

    ´173:přesně .

    superkarma: 0 14.05.2004, 08:39:46
  6. avatar
    [204] *Kotě* [*]

    Sisi: "Madonin komplex" - psychická porucha, která nastává výhradně u mužů. Spočívá v tom, že muž již není schopen ve své partnerce vidět sexuální bytost, pouze matku svých dětí. Příčiny bývají různé, nejčastěji je na vině vztah k vlastní matce. Je to porucha psychologicky léčitelná.

    superkarma: 0 14.05.2004, 01:45:48
  7. avatar
    [200] *Kotě* [*]

    ljenka: To fakt nemůžu posoudit na základě jediného příspěvku... slyšelas někdy termín Madonin komplex?

    superkarma: 0 13.05.2004, 23:52:25
  8. avatar
    [197] *Kotě* [*]

    ljenka: Jo? A v čem konkrétně? Že se mi nelíbilo, když jistá přispěvatelka rezolutně napsala "my jsme měli jasno, že postižené nikdy"? Ale to bych sem netahala.

    Mně se nelíbí, že se tu naznačuje, že otec, který nechce být u porodu, není dobrý otec ani partner, a že takový vztah stejně nevydrží... nebo že žena, která nechce otce u porodu, případně jí vadí, když ji někdo vidí při kojení, je povrchní a nezralá... To už je trochu mimo mísu. Já znám několik žen, které nepřipustily, aby je KDOKOLI viděl při kojení a nejsou nezralé ani povrchní. Už jsem to psala mnohokrát, každý má práh intimity jinde. Proto není nutné se napadat.

    superkarma: 0 13.05.2004, 23:39:27
  9. avatar
    [194] *Kotě* [*]

    ljenka: Když tomu tak chceš říkat... myslím, že trochu něco jiného je vyjádřit nesouhlas s tím, co někdo píše a něco jiného je napadat se osobně za něco, co už přesahuje rámec napsaného...

    superkarma: 0 13.05.2004, 23:21:52
  10. avatar
    [192] *Kotě* [*]

    Myslím, že se tu debata zvrhla v osobní napadání, což mi přijde trochu smutné.

    superkarma: 0 13.05.2004, 22:48:03

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [189] astra [*]

    Sandy: taky jsem to poznala a nebylo to jen pár týdnů.Někde jsem četla že někteří muži se s příchodem hůř vyrovnávají,že žárlí protože se jejich ženy nevěnují pouze jim,ale hlavně .

    superkarma: 0 13.05.2004, 19:37:08
  2. avatar
    [182] chrpa [*]

    chlapi,pardon

    superkarma: 0 13.05.2004, 15:10:23
  3. avatar
    [181] chrpa [*]

    Některé z Vás to podávají, že správní chlapy jsou jen ti, kteří jsou s manželkou u porodu a taky mají nejlepší charakter a vůbec ten jejich vztah je po všech stránkách nej. Z toho by mohlo vyplynout,že když není manžel u porodu, tak ten vztah asi nevydrží a brzy se rozvedou. Protože už je tam asi něco špatně,že? Pěkná hloupost.

    superkarma: 0 13.05.2004, 15:09:10
  4. avatar
    [175] astra [*]

    mimochodem příroda zařídila prsa pro kojení dětí to až mužští jedinci si z nich udělali sexuální symbol...

    superkarma: 0 12.05.2004, 21:48:28
  5. avatar
    [161] *Kotě* [*]

    Ling: Mluvili jsme o tom spolu. Řekl, že by u porodu rád byl se mnou, ale že si to neumí moc představit a že pokud já nechci, je to samozřejmě na mně, do ničeho mě nutit nebude.

    superkarma: 0 11.05.2004, 22:01:37
  6. avatar
    [158] risina [*]

    Pettys: Otázka je, jesti by k tomu zhoršení sexuálního života u vás nedošlo i bez jeho přítomnosti u porodu.. ale to jsou spekulace.
    Kotě: Bude to jen na tobě a na něm, jak se jednou rozhodnete, máš tu názory z obou stran.

    superkarma: 0 11.05.2004, 19:57:04
  7. avatar
    [156] *Kotě* [*]

    Pettys: Jo, tak to je přesně to, čeho se bojím a co tu ostatní přispěvatelky nechtěly vůbec připustit, že se může stát. Můj muž je hrozně citlivý člověk a dovedu si představit, že takhle nějak by mohl porod zamávat i s ním. Navíc bych se ani já necítila dobře při představě, že mě při porodu uvidí... prostě mi za to možné narušení našeho vztahu nestojí, na to je pro mě můj muž příliš důležitý. Ostatně si říkám, porod zvládlo samotné tolik ženských přede mnou, proč bych to nezvládla i já.

    Moc děkuju za tvůj názor.

    superkarma: 0 11.05.2004, 16:11:21
  8. avatar
    [155] astra [*]

    já byla poprvé rodit sama ( tam tehdy nepustili)a přišlo mi to jako velký trápení utrpení.Podruhé jsme byli spolu a bylo to úplně něco jinýho.Ani to tak nebolelo i když to trvalo déle a celkový průběh byl horší.

    superkarma: 0 11.05.2004, 16:08:29
  9. avatar
    [154] Pettys [*]

    Já jsem muže u porodu měla, dost mi to pomohlo, ale bohužel nastalo to, čeho se obává Kotě. Dívá se na mě už jinak, náš sexuální život se dost změnil k horšímu. Ani nechce druhé dítě, znovu tohle absolvovat včetně čekání, jestli se bude po komplikovaném porodu vyvíjet normálně. Můj závěr je, že bych tam znovu chlapa nebrala. Pro ty, co ještě nerodily - vám přítomnost patnera možná pomůže, ale nikdy nevíte, co se mu pak bude honit hlavou, samy to prožíváte jinak než on z pozice diváka. Případné ochlazení vztahu za to nestojí.
    Ten můj jednak nesnáší nemocniční prostředí, vztah k dceři jako k miminku taky moc neměl, větší vztah k ní si začal vytvářet až ve třech letech.

    superkarma: 0 11.05.2004, 15:35:02
  10. avatar
    [152] risina [*]

    K.: No, ony jsou prostě profesionálky a nevěřily, že při třetím porodu už bych mohla poznat, že se to blíží - zvlášť když u těch prvních dvou to bylo totéž - vypadalo to jako že to ještě dlouho nebude, a pak se děti do 10 minut vykulily. Při druhém porodu mi sestra říkala - proboha netlačte, ještě tu není pan doktor - pan doktor mě 5 minut předtím prohlédl a rozloučil se, že končí službu... pak se vracel od dveří a stihl to až na placentu.

    superkarma: 0 11.05.2004, 14:44:30
  11. avatar
    [150] risina [*]

    U nás už teď není hekárna, od začátku jsi v té samé místosti, kde rodíš - takže bys musela manžela vyhnat, když se to bude blížit. Ješztě jsem si vzpomněla, jak bylo dobře, že jsme ho tam měla - sestřičky si pořád myslely, že ještě rodit nebudu, já jim tvrsila, že už ano - prohlásily, že mě tlačí močový měchýř, a poslaly mě vyčurat. A cestou z WC už pode mnou manžel držel ruku, aby mimi nevypdlo - nebýt tam, tak jsem asi vyklopila dceru do mísy

    superkarma: 0 11.05.2004, 14:25:01
  12. avatar
    [146] chrpa [*]

    K: a víš,že ani nevím. Tenkrát to nešlo, takže jsme o tom ani nemluvili. A teď už to taky nemá smysl. Nebo, že bych se zeptala?

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:55:34
  13. avatar
    [139] chrpa [*]

    K: nemám proto důvod. Je to o pocitu. Když si to představím, tak nee.Na čekačce ano, ale u porodu už ne. Cítím to přesně jako Eta příspšvek 118.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:38:20
  14. avatar
    [135] Irena1 [*]

    Eta: jé, vidíš a já to slyšela obráceně - jak sportovkyně špatně rodí, protože mají všechno zpevněné

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:36:40
  15. avatar
    [132] Irena1 [*]

    K. proč si většina z vás myslí, že je to pro muže ochuzení? Některý to prožije rád a některý o to prostě nestojí....pak jsou ti, kterým je to jedno a přizpůsobí se ženě.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:28:24
  16. avatar
    [131] chrpa [*]

    K: já jsem manžela u porodu neměla, protože tehdy to ještě nešlo. Ne proto, že kráva to má stejné. Myslím si, že i kdybych měla tu možnost, nechtěla bych.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:27:18
  17. avatar
    [127] chrpa [*]

    K: každý nemá stejné bolesti. Máš štěstí. Já jsem skutečně dost trpěla.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:16:53
  18. avatar
    [125] chrpa [*]

    K:špatně jsi pochopila. Já jsem se necítila jako kráva, ale probíhalo to stejně. I ta kravička rodila v bolestech.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:08:44
  19. avatar
    [123] chrpa [*]

    K:tys rodila jinak? Popiš.

    superkarma: 0 11.05.2004, 13:00:05
  20. avatar
    [121] chrpa [*]

    Kotě: nenech se vytáčet. Nechtěla bych taky, aby byl manžel u porodu. Asi je nejlepší, jak píše Eta. Viděla jsem rodit krávu a když jsem později rodila já, tak jsem si uvědomila, že je to úplně stejné.

    superkarma: 0 11.05.2004, 12:26:29
  21. avatar
    [117] Irena1 [*]

    Každej chlap je jinej - jeden je možná skvělá opora u porodu, ale doma pak může být bordelář, otrava nebo mizerný táta. A jiný holt zas nesnese krev, ale jinak vám snese modré z nebe - s tím nic nenaděláte, proč předělávat lidi k obrazu svému? A stejně tak jsou rozdílné i ženy.

    superkarma: 0 11.05.2004, 09:13:57
  22. avatar
    [114] Irena1 [*]

    Hmmm, myslím, že se fakt do Kotěte pouštíte zbytečně moc a už se tu začíná slovíčkařit... Myslím,že sama sebe zná nejlíp právě ona a proto se zachová tak, jak jí to bude vyhovovat. Přijde mi to, jako kdybyste někomu nutili jogurt jen proto, že vám chutná a je zdravý...a ona ho nesnáší a je jí po něm zle. Prostě to teď vidí jinak než vy - a co? Je proto horší?

    superkarma: 0 11.05.2004, 08:21:58
  23. avatar
    [113] risina [*]

    Kotě: Můj muž mi po poroddu dcery řekl, že čekal, že to bude mnohem horší, taky měl asi představu spousty krve atd., ale myslím, že mě viděl v mnohen horších stavech, než při porodu. Třeba v děsné opici, kdy jsem se fakt styděla, protože to bylo něco, co jsem si způsobila sama a nic na co by člověk měl být pyšný. A já jeho taky, a přežili jsme to . A že před manželem nechodíš ani zpocená a tak - prosím tě, a co sex? Při tom se taky člověk zapotí A viděla ses někdy při orgasmu? Já myslím, že ten škleb, který u toho mám, musí vypadat příšerně, a přece už jsem slyšela, že jsem v té chvíli nejkrásnější...

    superkarma: 0 11.05.2004, 08:00:44
  24. avatar
    [111] *Kotě* [*]

    Irka: Jo, a na tom, že jsem člověk, na tom už fakt nevidím vůbec nic, na co bych měla být pyšná, spíš naopak.

    superkarma: 0 11.05.2004, 01:45:51
  25. avatar
    [110] *Kotě* [*]

    Irka: No, jsem fakt divná. Nevidím nic zvláštního na tom, že dokážu (snad) porodit dítě. Dokáže to většina žen a nijak se o to nezaslouží, neboť se tak narodí. Těším se, až budu mít miminko, ale na porodu nic extra nevidím.

    superkarma: 0 11.05.2004, 01:43:56
  26. avatar
    [108] *Kotě* [*]

    Irka - nejsem prihlasena: OK, já ti to neberu, akorát mě to teda rozhodně nepřimělo změnit názor, ba naopak. Když jsem se ráno ptala, nebyla jsem si až tak úplně jistá, zato teď vím s jistotou, že teda určitě NE.

    Na to, že jsem schopná rodit, rozhodně pyšná nejsem a nechápu, proč by mělo být na co. Nic výjimečného mi na tom nepřipadá. Nevšimla jsem si, že by samice jiných živočišných druhů byly nějak na svou schopnost rodit hrdé.

    superkarma: 0 10.05.2004, 23:56:33
  27. avatar
    [106] *Kotě* [*]

    Anonym (105): A co ti konkrétně vadí?

    superkarma: 0 10.05.2004, 23:36:10
  28. avatar
    [103] *Kotě* [*]

    Irka1: OK, možná, a co já s tím mám dělat? Říct si, sakra, chovám se jak malá holka, jen ať tam muž se mnou je, to je správné a dospělé, a pak si to vyčítat?

    Ostatně mi nikdo nevysvětlil, proč je vlastně nechtít muže u porodu tak špatné a zavrženíhodné.

    Čekala jsem postřehy, zkušenosti... a dočetla jsem se, jsem ráda a rozšířila jsem si úhel pohledu, akorát jsem nečekala, že se tu do mě pustíte a vynadáte mi...

    superkarma: 0 10.05.2004, 23:29:39
  29. avatar
    [102] Irka1 [*]

    *Kotě*: ne, to jsem nerekla, ale myslet si, ze se mu zosklivis, myslet si, ze pri porodu zenska vypada priserne, protoze jsi videla video....to je na urovni maly holky.

    superkarma: 0 10.05.2004, 23:24:46
  30. avatar
    [101] *Kotě* [*]

    Irka1: Nechtít chlapa u porodu je pubertální?

    superkarma: 0 10.05.2004, 23:19:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme