Vztahy

Otcem v padesáti? Pánové, už na to nemáte!

Vždycky když vidím muže „v letech“, jak tlačí kočárek, přemýšlím, jestli je to děda, nebo táta. Být otcem po padesátce přece není nic neobvyklého. Muž může plodit do smrti, ale jakým je otcem, to je otázka. Má na malé dítě dost sil a trpělivosti?

otec

Milanovi bylo padesát, když se seznámil s Bárou. Jí bylo třicet a chtěla miminko. Jemu to lichotilo a čechralo chlapské sebevědomí. Je ještě jura a „má“ na to, aby sbalil o dvacet let mladší ženu a založil s ní novou rodinu. A tak se s tím pochlubil i kamarádům.

Jenomže ti jeho nadšení nesdíleli. Místo aby mu klepali na rameno a pochlebovali, jaký je pašák, pustili se do něj. „Ty ses úplně zbláznil, v tomhle věku by sis měl užívat klidu a čekat spíš na vnoučata než tlačit kočár, přebalovat a v noci vstávat k miminu. Na to už nemáš, chlape!  A ber taky ohled na to dítě. Až půjde do školy, tobě bude skoro sedmapadesát a ostatní se mu budou smát, že nemá tatínka, ale dědečka!“

Nenechal si to vymluvit a jejich „rady“ bral jako projev závisti. Oni mají doma zapšklé stárnoucí manželky a jemu jeho štěstí nepřejí! Rozkmotřili se a dlouho se neviděli.

Po nějakém čase se Milan ozval. Zašli společně na pivo a kamarádi byli pochopitelně zvědaví, jak se mu daří. Na první pohled bylo jasné, že to žádná sláva nebude. Počáteční nadšení vyprchalo. Má sice tříletého kluka Kubíka, ale rozvod na krku. Jakmile přišel o dobře placenou práci, přestal být pro manželku atraktivní. Našla si mladého milence a Milana pustila k vodě.

„Čert vem nevděčnou zlatokopku,“ spíš ho mrzí, že ztrácí Kubíka. Pomalu se mu odcizuje. Nejdřív mu ho manželka vůbec nechtěla „půjčovat“, všelijak se vymlouvala na nemoc, školku v přírodě a kdesi cosi. Tahanice o syna trvaly skoro rok a za tu dobu si Kubík na tátu odvykl. O to těžší pak bylo znovu navázat a Milana stálo spoustu úsilí Kubíka zabavit, když ho měl konečně u sebe. Musel si v duchu přiznat, že udržet krok s tříletým klučinou je trochu nad jeho síly. Kopat balonem, jezdit na kole, udělat oběd, číst pohádky, skládat stavebnice, pořád vymýšlet něco nového, aby se Kubík nenudil. Jakmile nastane pauza, začne se ptát po mamince. Nezřídka brečí, vzteká se a není k utišení. Je to strašně vyčerpávající.

Milan se snaží, ale už nemá tu trpělivost a výdrž, aby mu mohl být dobrým „parťákem“. Místo aby od otce odcházel plný dojmů a nerad, sedí se zabaleným batůžkem v předsíni a čeká, až matka zazvoní.

A to je samozřejmě voda na její mlýn: „Vidíš, ani toho kluka už nezvládneš, jsi starý!“

   
20.07.2011 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] blesksoft [*]

    zlatokopky jdou jen po penězích a nic jim není cizí i děti k tomu využívaj a chlapi v přechodu jsou snadná oběť

    superkarma: 0 17.12.2011, 10:02:29
  2. avatar
    [38] peetrax [*]

    Suzanne — #37 Sml67

    superkarma: 0 01.08.2011, 12:27:24
  3. avatar
    [37] Suzanne [*]

    Moje babi měla první dítě ve 42, druhé ve 45, pančto byla slečna učitelka a nesměla se vdát, dokud pracovala. Pak odešla do invalidního důchodu a pořídila si dětiSml30 Nicméně proč to píšu - dožila se nejen maturity svých dcer, ale také maturity svých vnoučat, ba dokonce jednu promoci. A i pravnoučete. Sousedce zemřel tatínek v pětatřiceti, když jí bylo třináct. Z tohoto pohledu bych tedy až tak nehodnotila. 

    Co mě na tom celém zaráží, že třiapadesátiletý chlap má takový problém udělat oběd, kopnout do míče a tak... Vždyť je to probůh mladej člověk! Co bude dělat za deset - dvacet let? Ne s dítětem, ale sám se sebou?

    1. na komentář reaguje peetrax — #38
    superkarma: 0 01.08.2011, 12:19:04
  4. avatar
    [36] kebulkaevulka [*]

    Anai — #10 No tak jako,žena bys to možná dala,ale s dítetem by mohl být velmi závažný problém,chlap s tím problém nemá,ale 50 letou matku si vážně nedovedu představitSml68

    superkarma: 0 31.07.2011, 22:16:12
  5. [35] Kato_otak [*]

    Anai — #10 Pro oba "rodiče" je "50" věk, kdy podle mne, zplození dítěte tolerovat jen pokud je to pro každého z nich jejich vůbec první a doposud se jim nedařilo... Konec konců, příroda je velmi často moudřejší než lidé a u těhotenství v pokročilejším věku dost často přichází jeho samovolné ukončení. Tož tak.

    superkarma: 0 29.07.2011, 17:49:02
  6. avatar
    [34] kobližka [*]

    wich — #32 Sml22Sml30

    Anai — #10 No,mít dítě jako žena kolem padesátky,promiň,to je vážně trochu moc a nejen ze zdravotního hlediska.Jestli se na něj cítíš,to tě teda obdivuju.

    superkarma: 0 22.07.2011, 22:43:43
  7. avatar
    [33] wich [*]

    Pentlička — #28 užívat dovolených, výletů a kultury je dle tvého bývalého žít jako důchodce? Tak to jsem důchodkyní už od dětství a hrozně ráda Sml30 Promiň Pentličko, ale to je prostě debil a pubertu dítěte mu v jeho 65 letech hrozně přeju Sml57

    superkarma: 0 20.07.2011, 21:43:46
  8. avatar
    [32] wich [*]

    Pentlička — #28 užívat dovolených, výletů a kultury je dle tvého bývalého žít jako důchodce? Tak to jsem důchodkyní už od dětství a hrozně ráda Sml30 Promiň Pentličko, ale to je prostě debil a pubertu dítěte mu v jeho 65 letech hrozně přeju Sml57

    1. na komentář reaguje kobližka — #34
    superkarma: 1 20.07.2011, 21:43:42
  9. avatar
    [31] evelyn [*]

    Kdo chce kamSml32 ja nechtela dite ani po tricitce, byla to pro me nocni mura, ted predstava malych urvancu mi zveda chlupy i kde je nemam a lide, kteri si je porizuji takle pozde si naivne mysli ze tim omladnou, opak je pravdou.

    superkarma: 0 20.07.2011, 21:11:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] syrrit [*]

    Pentlička — #28 pentličko, ten tvůj tě nejen celý život využíval a používal a když tě použil, tak tě odhodil, což se občas stane, je to smutné, ale že ti ještě k tomu vymyl mozek, takže ho po x letech nepřestáváš obdivovat je vážně nepochopitelné.

    superkarma: 2 20.07.2011, 21:05:05
  2. avatar
    [29] femme [*]

    můj bývalý kolega je pár let podruhé ženatý a nedávno si mi postěžoval, že už nemá na toho svého malého kluka nervy, klukovi je 5, kolegovi 58 Sml22 odbyla jsem ho slovy, že si za to může sám Sml24

    superkarma: 0 20.07.2011, 20:15:39
  3. avatar
    [28] Pentlička [*]

    Můj ex si vzal o 17 let mladší ženu, už s dítětem a v 48 letech si pořídili další. Zatím to zvládá velmi dobře. 

    Naopak já se těšila, jak si budeme po osamostatnění dětí užívat dovolených, výletů a kultury a na to mi řekl, že nechce žít jako důchodce.

    Každý je prostě jiný. Někdo chce mít v 50 klid a někdo se cítí na malé dítě.

    1. na komentář reaguje syrrit — #30
    2. na komentář reaguje wich — #32
    3. na komentář reaguje wich — #33
    superkarma: 0 20.07.2011, 18:45:01
  4. avatar
    [27] twisster [*]

    ..... starší chlap a mladá holka? Výsledek = brečej vobá,von že má moc,vona že má máloSml68Sml22Sml22

    superkarma: 0 20.07.2011, 16:05:20
  5. avatar
    [26] pajda [*]

    Rikina — #18 spíš práce tatínka - celý týden má klídek, pohodu a pivečko, případně tlevizku a o víkendu se má najednou hýbat? A věnovat se děcku? To je nad síly i těch výrazně mladších...a ženskou bych do toho vůbec netahala.

    superkarma: 0 20.07.2011, 14:58:01
  6. [25] Anai [*]

    Alenka0010 — #20 Já taky! Sml52 Ten můj mladý by se zbláznil nejen s dvacítou, ale i třicítkou či čtyřicítkou - je totálně přepracovaný a vyžaduje max. toleranci a domácí servis. To jedině že by se zhroutil, nechal vyhodit z práce a začal nový, zcela jiný život Sml16

    superkarma: 0 20.07.2011, 14:07:05
  7. avatar
    [24] maje [*]

    Barbucháč — #23 NESTRAŠ. už to radši přenechám jiným.Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 20.07.2011, 13:31:24
  8. avatar
    [23] Barbucháč [*]

    maje — #22 tak už abys začala, abys pak nechovala v těch padesátiSml33Sml32

    1. na komentář reaguje maje — #24
    superkarma: 0 20.07.2011, 13:29:27
  9. avatar
    [22] maje [*]

    a taky bych musela najít lepšího otce (chvilku to trvá a než ho člověk prověří, to zabere taky chvilku).Sml24Sml24

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #23
    superkarma: 0 20.07.2011, 13:08:00
  10. avatar
    [21] maje [*]

    jednapani — #17 nějak mi došlo, že už na to nemám. chuť, čas ani nervy. asi stárnuSml80Sml24Sml24

    superkarma: 0 20.07.2011, 13:06:51
  11. avatar
    [20] Alenka0010 [*]

    jednapani — #17 Taky si myslím totéž. Zrovna nedávno jsem četla názor nějakého padesátiletého majitele reklamní agentury v časopise Ona Dnes, dle něho by se mělo uzákonit, aby se chlapi ženili až po 40-ce a brali si dvacítky, prý jsou dnes v takové kondici, že by se se stejně starou ženskou nudili. Opravdu jsem se od srdce zasmála Sml30.

    1. na komentář reaguje Anai — #25
    superkarma: 0 20.07.2011, 12:42:13
  12. avatar
    [19] Altamora [*]

    Rikina — #18 Myslím, že je to práce obou rodičů. Kdyby se dítěti věnoval od jeho narození, věděl by, jak s ním mluvit a co s ním dělat a matka by syna nenahlodala. Takto otec vlastně dostává nějakého aliena a neví, co si s ním počít. Máš pravdu v tom, že se to stává i mladším otcům. Dokud je dítě malé, tak s ním "neztrácejí" čas, jsou děsně unavení z práce, a pak nechce dítě čas ztrácet s otcem.

    superkarma: 0 20.07.2011, 12:30:43
  13. [18] Rikina [*]

    Hmm, řekla bych, že je rozdíl normálně vychovávat dítě ve fungující rodině, a mít jednou za čas na krku rozmazleného fracka, který se nudí, vzteká a není k utišení - to bude práce maminky. Sml57 Zřejmě doufá, že se tak potomek otci znechutí a už ho nebude chtít na pravidelné návštěvy. To se ale stává i mladým tatínkům. Sml80 

    1. na komentář reaguje Altamora — #19
    2. na komentář reaguje pajda — #26
    superkarma: 2 20.07.2011, 12:02:15
  14. avatar
    [17] jednapani [*]

    maje — #16 Co se stalo? Několikrát sis tu povzdechla, jak moc bys chtěla další dítě, ale osud a finance to nedovolí?

    Mně je dost přes 50 a představa, že by se mi tu denně hemžilo malé dítě, není zrovna lákavá. Vnoučata ještě nemám, ale vidím to na "poňuchmat, kdykoli pohlídat, a vrátit".

    Zajímavé je, že chlap padesátník, který si má mladou milenku nebo manželku, je považovaný celkem za normální jev. Tak když se cítí na mladou ženu, měl by s tím snad brát taky tu možnost, že bude mít dítě, ne? Jinak je to dost sobecké jednání.

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #20
    2. na komentář reaguje maje — #21
    superkarma: 0 20.07.2011, 11:55:34
  15. avatar
    [16] maje [*]

    Florencie — #7 souhlas. můj otec zemřel, když mi bylo 14 let (jemu 43). to je život. ale nervy na malé dítě nemají kolikrát ani mladší muži. mně je 31 a představa dalšího dítěte mě neláká. a když náhodou ano, tak si to představím a radši si dám čokoládu

    1. na komentář reaguje jednapani — #17
    superkarma: 0 20.07.2011, 10:58:12
  16. avatar
    [15] Florencie [*]

    Anai — #10 Chápu, být úplně bez otce musí být horší.

    superkarma: 0 20.07.2011, 10:55:42
  17. [14] Klára Křížová [*]

    Můj kamarád co mu je 50 teď zrušil milenku, co chtěla dítě. Prostě jí řekl, že na to nemá a že ho nechce.

    Jeden můj bývalý kolega, je mu 52, je to takový rozumbrada, má rád svůj klid furt něco čte. Má teď 7mi letého kluka, dost hyperaktivního a stále mluvícího. Taky dost náročnou manželku, co jí je 35, která od něj vyžaduje pomoci v domácnosti a pozornost k její osobě... prý kdyby věděl, do čeho jde, tak by do toho nelezl. Je unavený, zdrchaný a je rád v práci Sml30

    superkarma: 0 20.07.2011, 10:34:23
  18. [13] Anai [*]

    jastura — #8 Mému otci zemřela matka, když mu bylo 14 a otec, když mu bylo 27 let - prostě byli nemocní. Stát se může - no a jak daleko to dotáhl! Dodnes je umělecky činný. Sml30

    superkarma: 1 20.07.2011, 10:14:38
  19. [12] Anai [*]

    OlgaMarie — #9 Oli, jen trénuj a buď ráda, že Ti vnoučata zvyšují fyzičky - bez nich bys ten výlet asi neabsolvovala! Ale jsi dobrá - hned tři dohromady! Víš, ono to není apriori o sílách, ale o té zodpovědnosti, ne?

    superkarma: 0 20.07.2011, 10:12:40
  20. [11] Dana Haklová [*]

    Florencie — #7 Další důvod, proč nemít děti v pozdním věku. Jak k tomu pak přijdou, když jim rodiče brzy zemřou? Mně zemřel táta, když mi bylo 32, moje děti si ho už skoro nepamatují a to je strašná škoda

    superkarma: 0 20.07.2011, 10:11:37
  21. [10] Anai [*]

    Florencie — #7 Víš, znám spoustu dětí, kteří svého otce téměř nepoznali a neměli ani dědečka - co by za něj dali! Takže lepší nějaký fungující tatínek či dědeček v jakémkoliv věku, než žádný! Jinak ano, spousta mužů okolo padesátky se na dítě necítí, protože nechtějí měnit svůj životní styl. Já, kdybych měla to štěstí a otěhotněla ještě před padesátkou a měla šanci porod ve zdraví přežít, tak bych do toho šla, proč ne? Kdyby tedy byl ochodný i otec....Sml58 Když vidím, co je dnes vymožeností... praktická nosítka, autosedačky a kočárky a jednorázové pleny.. Když jsem to ve 30 zvládla i s výdělečnou činností, nedostatkem peněz, bez auta a "po staru", tak proč ne cca ve 45-50 se vším konfortem?

    1. na komentář reaguje Florencie — #15
    2. na komentář reaguje kobližka — #34
    3. na komentář reaguje Kato_otak — #35
    4. na komentář reaguje kebulkaevulka — #36
    superkarma: 0 20.07.2011, 10:11:01
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    Dana Svobodová — #6 Jsem vděčná, že vnoučata ke mně chtějí a už se ujišťují, že příští léto budou zase u nás. Mám je zde 2.týden. Chce to jen vymyslet program ve dvou verzích na počasí a mít plán na jídlo, abych neplejtvala časem, až když zde jsou, vymýšlením. Také to chce mít dostatečnou finanční rezervu, protože vstupy letos docela podražily.

    Upřímně: Sml52 Začínám být s fyzičkou u konce.Sml52 Pro děti (11, 8 a 6 let) není problémem ujít 15 km do kopce, kdežto já si v nejbližší době lodičky neobuju.Sml30 

    1. na komentář reaguje Anai — #12
    superkarma: 0 20.07.2011, 10:09:20
  23. [8] jastura [*]

    Podle mě je to i nezodpovědné. Znám dva lidi, kteří byli vychovávání generací prarodičů. Známému otec zemřel, když byl v pubertě a maminka tuším brzy po té, teď je z kluka bezdomovec s chováním důchodce. Dívčina, co se mnou chodila do školy byla v patnácti taky mladou důchodkyní. Naštěstí jí děcka ze třídy pomáhali, aby se uchytila mezi vrstevníky a dali jednomu učiteli vyžrat urážku, kterou jí před celou třídou jednou pověděl.

    1. na komentář reaguje Anai — #13
    superkarma: 0 20.07.2011, 10:00:33
  24. avatar
    [7] Florencie [*]

    Anai — #1 Nemůžu s tebou souhlasit. Tátovi bylo 50 když jsem se narodila. A když mi bylo dvacet, umřel. Neuvidí co jsem dokázala, mého partnera, případné děti atd... Už proto by si to ti chlapi měli rozmyslet Sml22 Chybí mi a závidím vrstevníkům, kteří mají oba rodiče.

    1. na komentář reaguje Anai — #10
    2. na komentář reaguje Dana Svobodová — #11
    3. na komentář reaguje maje — #16
    superkarma: 0 20.07.2011, 09:33:57
  25. [6] Dana Haklová [*]

    Přesně tak. Člověk může sice v padesáti vypadat skvěle, ale na malé dítě už prostě nemá nervy. Mé sestře je devětačtyřicet a dělá jí potíže hlídat vnoučata. Vydrží to jen chvilku a pak je s radostí předá rodičům

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #9
    superkarma: 1 20.07.2011, 09:33:14
  26. avatar
    [5] Barbucháč [*]

    Dana Svobodová — #4 a nejen muži, mně už by malé robě taky přes práh nesměloSml57Sml30 Necítí se na to má nervová soustavaSml16

    superkarma: 0 20.07.2011, 09:24:43
  27. [4] Dana Haklová [*]

    Anai — #1 Samozřejmě, že se najdou výjimky, ale když jsem se na tohle téma bavila se svými vrstevníky- muži, 90% by už malé dítě nechtělo. Už by se na to necítili.

    1. na komentář reaguje Barbucháč — #5
    superkarma: 1 20.07.2011, 09:20:49
  28. avatar
    [3] OlgaMarie [*]

    átéčko — #2 Já měla také lepší vztah s dědečkem. Když jsem se narodila, bylo tátovi 36 a dědovi 71! Dodnes si pamatuju, jak jsme chodili kosit louku, děda sekal, já si tam hrála s květy vojtěšky a chodila do potoka nabírat vodu do nádobky na brousek. Měl úžasnou trpělivost. Nevýhoda je ale právě onen věk. Čeho se se mnou dožil?

    superkarma: 0 20.07.2011, 09:17:05
  29. avatar
    [2] átéčko [*]

    To je pravda Anai!

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #3
    superkarma: 0 20.07.2011, 08:56:25
  30. [1] Anai [*]

    A proč ne? Mě třeba vychoval dědeček a trošku taky strýc - otec nefungoval prakticky vůbec. Jediná nevýhoda, že dědeček zemřel, když mi bylo 13 v 66 letech, ale měl těžkou cukrovku a je to už 43 let - dnes je medicína dál. Aktivní věk se posouvá, stejně jako odchod do penze. Proč, když je žena dneska kočka ve 40 a dříve byla už usedlá matrona, nemůže muž jako otec skvěle fungovat v padesáti? V příběhu šlo o krach vztahu, nikoliv otcovství.

    1. na komentář reaguje Dana Svobodová — #4
    2. na komentář reaguje Florencie — #7
    superkarma: 1 20.07.2011, 07:55:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme