Rodina

Otázka pro maminky: Látkové, nebo jednorázové plenky?

Kdy dítě posazovat na nočník a kdy řešit přechod z plenek, to zajímá každou maminku. Každé dítě je ale jiné, nejde poměřovat jiné děti kamarádek, které už jsou bez plenek nebo naopak nejsou. Samostatnou kategorií je téma plenek. Jaké používat? Řada maminek se totiž vrací k látkovým plenkám, které používaly naše maminky a babičky.

 Pokud jste maminka, která to aktuálně řeší, vybíráte dětem vždy jen to nejlepší, pečlivě studujete každou etiketu a nákup jednorázových plen berete jako samozřejmost? Pokud nepatříte k zapřisáhlým ekologům, jsou jednorázové plenky jistě pohodlnější a snazší cestou.

plenky

Všechna pro ale mají i svá proti. Na jednorázové a látkové plenky se zaměřil František Peterka z internetového obchodu Proděti.cz.

Dětské pleny by měly splňovat tři základní parametry:

  • zajistit správný růst kyčlí
  • udržet miminko v suchu
  • být příjemné a pohodlné

V dnešní době tyto požadavky splňují víceméně všechny pleny, stále se však, ale najde řada rozdílů, především mezi plenami látkovými a jednorázovými. Které jsou ekologičtější, zdravější a levnější?

Jednorázové pleny jsou pohodlnější. Hlavně pro maminky

„Nespornými výhodami jednorázových plenek je především úspora času a snadné používání. Oproti látkovým plenám jsou ale výrazně dražší, náročnější na výrobu a neekologické. Výrobou i samotným používáním plen vzniká velké množství odpadu,“ říká František Peterka A co vás možná překvapí je, že se na výrobu jednorázových plen používá i ropa.

Látkové pleny. Šetří přírodu a peněženku, ale zapřáhnou maminky

„Látkové pleny jsou oproti jednorázovým méně finančně náročně a to až o polovinu. Je ale třeba počítat s vyšší pořizovací cenou v porovnání s jednorázovými plenami, investice se vám, ale brzy vrátí. Výhodou látkových plen je i materiál, ze kterého jsou vyráběné. Jedná se především o bavlnu, bambus, vlnu nebo konopí,“ říká František Peterka. Látkové pleny se vyplatí, i pokud vezmeme v potaz jejich údržbu, především tedy praní. Sušit je můžeme na šňůře a moderní pleny již není třeba žehlit, což ušetří čas.

Kromě ulehčení práce a ušetření času jsou tedy nesporné výhody na straně plen látkových, přesto je jejich prodej zanedbatelný. Procentuálně se nákup plen pohybuje u jednorázových okolo 95% a u látkových jen 5%.

Jak to vidíte vy? Jsou látkové plenky přežitek nebo je naopak vnímáte jako návrat k něčemu, co bylo rozhodně lepší než papírové plenky, které jsou zátěží pro planetu z hlediska odpadků?

   
16.04.2015 - Děti - autor: (red)

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [47] xdita [*]

    taky spousta Sml50 co nosí jednorázovky má problém s kyčlema. Jsem pro látkové a záněty u nás nikdo neměl Sml23 a večer místo PC se žehlilo Sml16

    superkarma: 0 26.04.2015, 14:13:40
  2. [46] Magdalen [*]

    latkové rozhodně! Jsou ekoSml16

    superkarma: 0 25.04.2015, 13:30:55
  3. [45] Leena [*]

    Altamora — #43 Souhlasím s Tebou, těch vlivů na záněty močáku a ledvin je určitě víc...

    Ale doktoři v té nemocnici prostě odpozorovali, že s tímhle typem zánětů častějš hospitalizujou miminka, který nosej látkovky. Žádnout studii na to ale nedělali, proto se neoháněli žádnym výzkumem, jen to té mamince řekli jako radu.

    Verča27 — #44 V tom máš uričtě pravdu, látkovky jsou ekologičtější Sml22

    Ale čtvrthodina denně se mi nezdá. Kamarádka u mě byla pár dní a přišlo mi, že to neustálý kompletování kalhotek s plenama, namáčení, praní, věšení, sušení, sundávání ze šňůry, skládání, uklízení a přenášení zabralo docela hodně času (a to ona není ani pomalá, ani nešikovná).

    superkarma: 0 17.04.2015, 23:57:41
  4. [44] Verča27 [*]

    Bébina — #18

    No já nevím, neřekla bych, že ta cca čtvrthodina mého času denně navíc je tak vzácná. A u kupy maminek na mateřské také není, jinak by neseděly u PC, že jo? Sml58 pro mě je podstatnější, že po mém dítěti nezůstane tuna nerecyklovatelného odpadu, co se tady bude možná válet až 400 let.

    1. na komentář reaguje Leena — #45
    superkarma: 0 17.04.2015, 13:02:57
  5. avatar
    [43] Altamora [*]

    Leena — #42 Máš pravdu v tom, že moje generace měla období, kdy holky trpěly zánětem močového měchýře. To bylo v době, kdy jsme nosily silonky, sukně těsně pod zadek a kabáty rovněž. Já to nedělala a problémy jsem neměla. Nevzpomínám si ale, že by si kterákoliv z matek stěžovala na to, že její malá holčička v batolecím věku má tento problém. Jak je to s jednorázovými plenami v souvislosti se záněty močového měchýře v pubertě a dospělosti, to je podle mého mínění předčasné spekulovat. Alespoň u nás, kde se rozšířily relativně nedávno. Nevím o tom, že by se dělala nějaká studie, která by to věrohodně dokumentovala. Dojem několika lékařů nic nedokazuje.

    Pokud se týká propagačních keců příznivkyň různých "alternativních" přístupů, toho člověk na webu najde hodně a většina je značně tendenční, ne-li přímo vylhaná. Od té doby, co má internet skoro každý, je šíření pitomostí tak snadné a rychlé, že se jeden nestačí divit.

    1. na komentář reaguje Leena — #45
    superkarma: 0 17.04.2015, 11:45:42
  6. [42] Leena [*]

    Altamora — #41 pokud si vzpomínám, v generaci mojí mámy hodně ženskejch trpělo na opakovaný záněty močáku, vzájemně si v práci radily recepty na urologický čaje.

    Samozřejmě to nemusí souviset, ale taky může.

    Každopádně chlad je rizikovej faktor u zánětu vaječníků, močáku, ledvin. A látkovky jsou o hodně studenější.

    Moje některý kamarádky taky látkujou a nerozmlouvám jim to, pokud jsou do toho nadšený.

    Ale na druhou stranu mě štvou nepravdivý informace, který dneska výrobci látkovek šířej, aby prodali.

    Například někde na youtube je test, jak jsou látkovky krásně propustný a jednorázovky vůbec. Určitě to někde najdete, dávaj tam plenu na sklenici s vroucí vodou a zagumičkujou ji. Já ten test doma schválně zkusila, dokonce i s plenama, který podle mě v tom testu maj a ty "zlý" jednorázovky propouštěly páru úplně stejně jako látkovky. Takže ten test je lež jako věž Sml31

    1. na komentář reaguje Altamora — #43
    superkarma: 1 16.04.2015, 23:19:25
  7. avatar
    [41] Altamora [*]

    Leena — #40Naše děti používaly látkové pleny, nám taky dávali látkové pleny, ony tenkrát jiné nebyly. Nevzpomínám si, že by kvůli tomu tenkrát děti nějak zvlášť trpěly záněty ledvin.

    Dnes bych u malých dětí používala jednorázové, u starších přes den látkové, aby jim byly nepříjemné a nutilo je to spojit si močení s pocitem na močení, aby nenosily pleny do čtyř let.

    1. na komentář reaguje Leena — #42
    superkarma: 2 16.04.2015, 22:19:37
  8. [40] Leena [*]

    Po porodu mi bylo tak, že jsem na látkovky ani nepomyslela.

    Později jsem si spočítala finanční rozdíl mezi jednorázovkama a látkovkama. Ale ne tak, jak to počítají tendenčně některé látkařské servery, spočítala jsem opravdové náklady na lákování, tj. pořízení různých velikostí plen, spotřebu vody, pracího prášku, elektriky, tepla(protože v zimě bych musela v sušicí místnosti topit) atd. a vyšlo mi, že bych látkovánim ušetřila 35 korun týdně...Sml68 a když jsem viděla, kolik to sežere času, kvůli takhle malý úspoře bych do toho nikdy nešla.

    To opravdu radši ten čas věnuju rodině nebo odpočinku.

    Navíc kamarádka nadšeně látkařila, pak jí odvezly dceru do nemocnice s těžkým zánětem ledvin – a doktoři jí řekli, že jí nechtěj radit, ale že to je z látkovek, že to maj empiricky ověřený. A my jsme si vzpomněli, že vlastně další naše kamamrádka, co před lety látkovala, taky u dcery řešila zánět ledvin.

    Takže to mokro je možná dobrý k rychlejšímu odplínování, ale pro močák a ledviny určitě ne.

    Takže já jsem volila jednorázovky.

    Ale samozřejmě ať se každej rozhodne podle sebe.

    A je mi jasný, že ještě před 25 lety nebyl žádnej výběr.

    1. na komentář reaguje Altamora — #41
    superkarma: 1 16.04.2015, 21:12:37
  9. avatar
    [39] diblice [*]

    tak z pohledu babičky jedině jednorázovky, jinak u dětí jsem si užila oboje, mám mezi nima rozdíl 17 let, ale plíny jsem žehlila snad jen do 6 neděl, pak už ne, ale stačilo to máchání a praní každý druhý den, nejhorší bylo sušení v zimě

    superkarma: 0 16.04.2015, 19:51:34
  10. [38] Klára Křížová [*]

    kobližka — #37No tak je to ale napříč dobou. Vždy bude skupina matek, které to budou pečlivě řešit a ty, které budou líné a pohodlné. Myslím, že dřív bylo i hodně dětí, které měly proteklé látkové plíny a bylo času dost na výměnu..

    superkarma: 1 16.04.2015, 18:06:08
  11. avatar
    [37] kobližka [*]

    Klára Křížová — #36 Jenže v tom je ten trik Sml33 maminka hřeší na ty jednorázovky,nechá v tom prcka skoro půl dne (občas vidím,jak nadité je mají Sml57) a dítě je přesto pořád suché.Samozřejmě že nemusíte s mým názorem souhlasit.Je to v matkách a v těch jednorázovkách.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #38
    superkarma: 3 16.04.2015, 17:04:14
  12. [36] Klára Křížová [*]

    kobližka — #34jenže na to je trik, přes jednorázovou plenku se uvážou kalhotky s plenkou - jednou či dvěma látkovými a je to stejný efekt jako kdyby dítě mělo 3 plíny z látky.

    Já si myslím, že pocit sucha děti od nočníku neoddálí. Pokud matka dítě učí na nočník, tak určitě ne.

    1. na komentář reaguje kobližka — #37
    superkarma: 1 16.04.2015, 16:58:14
  13. avatar
    [35] morgan [*]

    Když se mi před 20-ti lety narodil 1. syn a krátce na to 2., "papíraky" teprve začínaly a byly dražší než dnes. Tak jsem je kombinovala: do papírů látkové a jedny vydržely 1 den. Třetí syn byl už převážně na papírových plenách a kyčle neutrpěly ani u jednoho z nich.

    superkarma: 0 16.04.2015, 16:56:37
  14. avatar
    [34] kobližka [*]

    Klára Křížová — #24 Trošku bych se k tomu i přikláněla.Ono dítě v těch jednorázkovkách je vlastně pořád v suchu,nic ho nenutí se projevit,že se mu to nelíbí.

    Mě je jasné,že dnešní maminky se k látkovým plenkám už asi nevrátí,ona ta úspora času,práce a pohodlí,je zřetelná.Až se jednou přijde na to,že ty jednorázovky nebyly vlastně vůči miminku šetrné ani zdravé,zase se nejede zpátky na látkovky.V době automatických praček a sušiček bych to neviděla tak tragicky.

    A jka k píše samečka - ony ty jednorázové plenky se dost zmačkají v jakousi koudel a snad proto neposkytují pro kyčle toho miminka to,co plenky látkové.

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #36
    superkarma: 2 16.04.2015, 15:54:57
  15. [33] patricia077 [*]

    samecka — #30 Dnes na vývoj kyčlí látkové pleny nemají vliv, dají se dát na papírové pleny bohužel ani to nám nepomohlo, nejdřív jsme dostali speciální kalhotky a pak na půl roku Pavlíkovy třmeny, ale lepší než operace!

    superkarma: 0 16.04.2015, 15:52:01
  16. [32] kaataa [*]

    mamaoma — #25proc takove zobecnovani? takove byly i driv. ten, kdo se chce starat, tak se stara a je rad za usetreny cas.

    Co treba jednorazove vlozky? Kazdy mesic se pouzivaji cca kazda 40 let. To je podle mne horsi nez jeden rok jednorazove pleny.

    superkarma: 0 16.04.2015, 15:12:31
  17. [31] Klára Křížová [*]

    samecka — #30S tím se tedy ještě nesetkala, s takovým doporučením lékaře... vždyt se dá dát látková kvůli kloubům na jednorázovou.

    superkarma: 1 16.04.2015, 14:22:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] samecka [*]

    Nám pan doktor jednorázovky nedoporučil. Pro dobrý vývoj kyčlí tlačil maminky do látkových plen - dokonce "širokého" balení - tj. tři látkovky - jedna středem, dvě omotat kolem nožiček. Papírovky jsem dávala na noc. A je pravda, že obě děcka se vztekala a nechtěla být v mokrých počuraných plenkách a dožadovala se nočníku, takže o roce a půl jsme měli plenky uklizené na půdě.Sml58Sml16

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #31
    2. na komentář reaguje patricia077 — #33
    superkarma: 1 16.04.2015, 14:16:38
  2. avatar
    [29] Kadla [*]

    Při prvním synovi ještě jednorázovky nebyly, takže jsem si užila látkových a stálo to za prd. Věčně to protékalo, kluk se v noci kvůli mokru pořád budil... Za druhého syna už se začaly pomalu objevovat první jednorázovky.. Manžel byl spořivý, tak je nechtěl kupovat, takže jsme najeli na staré látkové, jenže se ukázalo, že synek má na "mokro" těžkou alergii, stačilo, aby byl v počůrané plence pár minut (než jsem an to přišla) a exzém jsme léčili 14 dní.. Takže manžel chca nechca musel začít kupovat jednorázovky.. Byly drahé, nebyla to tenkrát v začátcích žádná velká kvalita, ale úspora času a úleva to teda byla velká.. Jo a pokud jde o nočník, tak oba kluci začali chodit na nočník zhruba ve stejnou dobu, takže v plenkách to fakt není..

    superkarma: 0 16.04.2015, 14:07:40
  3. avatar
    [28] LudPa [*]

    Kdysi jsem měla pro dcery látkové, jiné nebyly. Dnes používá dcera pro vnoučka jednorázové. Hlídám každý týden a na jednorázovky nedám dopustit.

    superkarma: 0 16.04.2015, 13:36:12
  4. [27] Madiva33 [*]

    Za mě určitě jednorázové plenySml22, vyzkoušela jsem látkové, ale po pár dnech jsem tuto moji snahu vzdala. Nevím kde jsem dělala chybu, ale vždy mi látkovky protekly.

    superkarma: 0 16.04.2015, 13:35:08
  5. [26] patricia077 [*]

    Látkové i papírové mají své výhody a nevýhody, upřímně bych nejradši nepoužívala ani jedny, ale dcera kolem roku chodila celkem slušně na nočník a teď v roce a půl odmítá jak nočník tak dětské prkénko na záchodě a nepomáhá nic, zkrátka se zvedne a odejde..dětská lékařka mi řekla, že je to normální a že to chce čas :-(..holt každé dítě je jiné..

    superkarma: 0 16.04.2015, 12:50:41
  6. [25] mamaoma [*]

    Moje 2 děti se narodily r. 1967 a 1970 - jednorázové pleny nebyly. Protože jsem s dětmi k prarodičům jezdila z již. Čech do Prahy, koupila jsem buničinu a širokou gázu a "cestovní plenky" jsem vyrobila. Dospělá dcera pak pracovala ve vzorkovně textilu. Firma se rušila a dcera tehdy zakoupila zásobu látkových plen Kč 3,-/ks ! Ptám se: "Proč tolik" a dcera odpověděla: Brácha přeci taky bude mít rodinu - to se spotřebuje - a měla plnou pravdu. Dnešní moderní maminky nemusejí pleny namáčet-vyvářet-prát: šoupnou dítěti Pampersku. Měly by tedy ušetřit aspoň čas = více se věnovat dítěti, ale ani to nedělají - čas raději "prokecají" !!

    1. na komentář reaguje kaataa — #32
    superkarma: 6 16.04.2015, 10:52:43
  7. [24] Klára Křížová [*]

    myslíte, že chození na nočník, počůrávání a osvojení návyků s vylučováním závisí na plenkách? Já si to tedy nemyslím. Každé dítě je jiné a pokud ho matka vede k tomu, aby na nočník chodilo a pochopilo, co se od něj chce - díky svému nastavenému vývoji k tomu dojde. Jedno, jaké má zrovna pleny.

    1. na komentář reaguje kobližka — #34
    superkarma: 6 16.04.2015, 10:27:56
  8. avatar
    [23] denkas [*]

    Já měla látkové a až když 3. Dítěti byl rok sem měla automatu. Takže sem si užila i vyvařování v hrnci na sporáku. Nijak mě to nevadilo. Co mě vadilo,byly ty plíny v nohavici dítěte a v noci pročůraný. Ale někdy v roce 1972 sem si jednou koupila jednorázové pleny,byly to takový velký vložky. Použili sme je,když sme jeli na výlet. Jo a vnučky,ty většinou měli jednorázový a rozhodně se dlouho nepočůrávaly.Zrovna tak i v těch hadravých byly děti,co je dlouho nosily.

    superkarma: 0 16.04.2015, 10:22:42
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    Bébina — #18 Přesně z toho důvodu jsem používala jednorázovky. Ať si to má každý, jak chce, ale pro mě byl ušetřený čas to nejcennější. Navíc, když jsem kojila, za nic jiného jsem neutratila.

    superkarma: 2 16.04.2015, 09:29:51
  10. avatar
    [21] Pentlička [*]

    Jsem ráda, že už tohle opravdu řešit nemusím, dětem je 29 a 27 let. Je to opravdu oříšek, protože jednorázovky jsou pohodlné, ale zase drahé a ničí přírodu, látkové jsou vopruz. Za mě byly jen látkové a strašně mě štvalo, že jsem musela denně prát, každou plínku vzít do ruky, pokakané očistit nejdřív o hovínek, po vyprání pověsit, po usušení sundat. Do tří měsíců dítěte jsem je i žehlila, pak jen skládala, ale i to byla otrava. A kromě toho snadno prosákly, dítě se v nich pohnulo a hned všecko vyteklo na dupačky a do postýlky. Tehdy bych dala nevímco za jednorázovky.

    superkarma: 1 16.04.2015, 09:23:40
  11. [20] kaataa [*]

    ziju v zahranici a zde se chodi do skolek od 7 mesicu. od nas vyzaduji prinest jednorazove pleny. takze neni ani co resit.

    superkarma: 0 16.04.2015, 09:08:39
  12. [19] kaataa [*]

    kareta — #13 to same. take jsem se pokousela a vzdycky to proteklo. vzdala jsem to Sml30

    superkarma: 0 16.04.2015, 09:05:07
  13. [18] Bébina [*]

    Že by jednorázovky byly dražší? Nejdražší komodita na světě je čas. Nedá se ničím nahradit, nedá se znásobit, nepřibývá, jen stále ubývá. Takže ta doba, kdy matka pere, věší, žehlí, skládá, látkové pleny, je mnohem dražší, než když zaplatí za jednorázovku.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #22
    2. na komentář reaguje Verča27 — #44
    superkarma: 5 16.04.2015, 09:01:59
  14. [17] Vivanka [*]

    To že se dítě počůrává není jednorázovkama, ale jeho pohodlností. Děcka jsou chytré jak rádio. Proč by se namáhaly když jejich hodné maminky jim dají další plenku. Já měla látkové na dva dny a přišlo mi to děsné. Dítě pořád mokré, včetně oblečení. A v noci? nevím proč by se kvůli mokré plíně mělo x-krát budit. V jednorázových mají suchý zadek. Samozřejmě že by to i dněšní maminky zvládly, ale není lepší trávit čas s dětma, než prát, žehlit, prát a žehlit a 100x zase dokola??? Navíc nemám kamarádku, ani známou, která by měla dítě v pamperskách do 3 let, to jsem nikdy neslyšela...

    superkarma: 2 16.04.2015, 08:56:35
  15. avatar
    [16] Zuzča [*]

    Mám relativně čerstvou zkušenost, vzhledem k níže uváděným zkušenostem, s látkovými plenami - 5 let a i jednorázovkami - 9 let. U starší dcery jsem používala jen jednorázovky, bez pleny se musela docela dlouho učit a bez byla ve 2 1/4 letech.

    S mladší dcerou jsem jednorázovky používala v šestinedělí, pak jsme přešli na "moderní" látkové a nakonec se mi na doma nejvíc osvědčili i klasické látkové + moderní vycpávky. Na noc musela ale mít jednorázové, protože spala pěkně celou noc a i ty papírovky občas byly durch. A plínu si sundala sama 3 měsíce před 2. narozeninami.

    ALE: starší dcera chodí stále v noci min. jednou na WC, druhá jak kdy. Ale spíše méně a určitě ne každou noc.

    Navíc látkovky jsem zvolila z pohodlnosti. Nechtělo se mi sledovat pořád akce na plíny, navíc jsme naa dědině a znamenalo to naložit dvě děti do auta, někam dojet, teď třeba plíny v akce už nebyly (byly vyprodané) a zbytečná cesta. Tak jsem oprala, uschlo, nachystala (moderní plíny se nežehlí a ke zničení bakterií stačí prát na 60, což plínky umožňují, vyvářet se nesmí).

    Kdybych měla další dítě, jdu do látkovek znovu.Sml67

    superkarma: 0 16.04.2015, 08:41:20
  16. avatar
    [15] Suzanne [*]

    ZdenaZ — #11Syn je dospělý a nepočůrává se.Sml58 Nedělal to ani ve školce, kam chodil od dvou let (a fous). A to jsem klasické pleny používala fakt jen v šestinedělí. Tím to nebude.

    superkarma: 0 16.04.2015, 08:30:44
  17. [14] Klára Křížová [*]

    ZdenaZ — #11Dítě kterému jsou 3 a jde do školky musí být bez plenek a musí pít z hrnku. aspoň tak je to to u nás.

    superkarma: 0 16.04.2015, 08:15:34
  18. avatar
    [13] kareta [*]

    Tak měla jsem ty ambice, že budu šetřit přírodu, ale přešlo mne to při prvním přebalování a pokaděných dupačkách. Já prostě do plen zabalit dítě neumím. Všechny měly jednorázovky.Sml80

    1. na komentář reaguje kaataa — #19
    superkarma: 2 16.04.2015, 08:15:02
  19. [12] Klára Křížová [*]

    Používala jsem jednorázové. U staršího dítěte látkové. Dodnes vzpomínám, jaká to byla akce, stále prát, žehlit, převážet pleny. Na chatu jsem nemohla na déle naž 2 dny, nebylo kde plenky vyprat.

    superkarma: 0 16.04.2015, 08:14:34
  20. [11] ZdenaZ [*]

    jednorázové pleny za nás nebyly a všechno se zvládlo vyváření žehlení teď jsou maminky pohodlné dětem pleny nevadí příjdou do mateřské školy a počůrávají se protože neumí chodit na nočník včas natož na nízký záchůdekSml80Sml80

    1. na komentář reaguje Klára Křížová — #14
    2. na komentář reaguje Suzanne — #15
    superkarma: 2 16.04.2015, 08:10:10
  21. avatar
    [10] OlgaMarie [*]

    OlgaMarie — #9 Vypadlo mi za 3 ...

    superkarma: 0 16.04.2015, 07:55:10
  22. avatar
    [9] OlgaMarie [*]

    Látkové a máchat ručněSml30! měsíce po porodu jsem zas měla svých 47 kg!Sml52

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #10
    superkarma: 0 16.04.2015, 07:53:39
  23. avatar
    [8] kaba [*]

    dávala jsem první půl rok jen látkové, kvůli kloubům. Potom už jen jednorázové. Za nás byli jednorázové plenky i dost drahé. Balení stálo kolem 500 Kč a mateřská byla 2000 Kč Sml15

    superkarma: 0 16.04.2015, 07:12:12
  24. [7] Rikina [*]

    Potomkovi je 32, takže tenkrát zas tolik na výběr nebylo. Látkové a šmytec. Což teda byla pecka, protože u prvního robátka jsem neměla automaticku pračku, praní a hlavně máchání zabralo nehorázně času. S vyvařováním jsem se nenamáhala, a s žehlením taky ne, takže jsem byla za krkavčí matku. Sml80 U druhého potomka jsem už automatku měla, ta prala sama, tak už mi to nevadilo.

    Snacha používá oboje, z valné většiny látkové, bavlna i bambus. Jednorázovky spíš výjimečně, když s dítkem jde někam na delší dobu, nebo cestuje autem. Ony ty jednorázovky jsou docela drahé, a na mateřské se dá utrácet za smysluplnější věci pro dítě, než za to, co robě počurá a vyhodí se to. Sml57

    superkarma: 3 16.04.2015, 07:01:50
  25. [6] assaly [*]

    jednorázovky za nás nebyly, ale dcera byla brzy úplně bez plen, vadilo jí mokro, dneska s nimi děti běhají strašně dlouho - díky tomu že nejsou v mokru nemají potřebu se naučit na nočník. Navíc my to tehdy zvládly s vířivkou a mácháním ve vaně, dneska je pro některé mámy i ta automatka moc pracná Sml16. Jen na cesty je to super.

    superkarma: 4 16.04.2015, 06:57:00
  26. avatar
    [5] Yasminne28 [*]

    jednorázovky

    superkarma: 1 16.04.2015, 06:50:41
  27. avatar
    [4] Suzanne [*]

    Je to teda už 23 let, co jsem řešila pleny. Ale byla jsem velmi vděčná za jednorázovky. Látkové jsem používala asi jen v začátku.

    superkarma: 1 16.04.2015, 06:35:25
  28. avatar
    [3] tepito [*]

    Pro mimčo jen to nej- takže látkové. Práci navíc zvládla předchozí generace maminek bez újmy, dnešní by to taky zvládly.

    superkarma: 7 16.04.2015, 06:10:24
  29. [2] Lenda26 [*]

    za mě jednorázové Sml16

    superkarma: 2 16.04.2015, 04:39:39
  30. [1] mechanik [*]

    Látkové pleny šetří peněženku i přírodu a hlavně,dítě se naučí dřív chodit na nočník.Jednorázové pleny bych doporučila na cestováníSml59

    superkarma: 7 16.04.2015, 03:08:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme