Dress code, business casual, black tie, informal... Jsou pro vás tyto pojmy španělská vesnice? V dnešní době se bez nich ale téměř neobejdete. Pokud nechcete mít z ostudy kabát, nebo spíše mikinu, jako dokumentarista Robert Sedláček, který se pro státní vyznamenání na Pražský hrad dostavil v softshellové mikině, je na čase si je osvojit, jelikož s českými ekvivalenty se téměř nesetkáte.

Není to tak dávno, kdy stály pojmy „Češi a móda“ prakticky v protikladu. Podle průzkumu agentury Native PR a společnosti SC&C se však tato situace pomalu zlepšuje. Stále více Čechů věnuje otázce oblékání větší pozornost a o módu se v dnešní době aktivně zajímá nejen 67 % žen, ale i téměř celá polovina českých mužů (45 %). Volba vhodného outfitu pro nejrůznější příležitosti však bývá v případě Čechů stále občas nešťastná – celá pětina dotazovaných přiznává, že v tomto ohledu selhává.

y\scf

 

 Dress code? Pro Čechy stále vyšší dívčí

Casual, business casual nebo smart casual? Pojmy, které jasně definují styl oblékání pro různé příležitosti, zorientovat se v nich však většina (99 %) Čechů nedokáže. Nejmenší problém jim dělá správně rozklíčovat dress code Black Tie a White Tie, nejhůře určují Informal a Business Casual. Míra orientace v této problematice jde ruku v ruce se vzděláním (nejlépe se vyznají vysokoškolsky vzdělaní a společensky aktivní Češi do 30 let věku), překvapivě zde příliš nezáleží na pohlaví.

Casual
Jde o „volný pracovní styl“. Využívá se při méně formálních událostech.

Business casual
Oblečení do zaměstnání. Základem jsou dlouhé kalhoty a košile u mužů, sukně a halenka u žen.

Smart casual
Styl elegantní a módní. Muži oblékají košili se zajímavým límečkem, ženy například Capri kalhoty a kabátek stejné barvy.

Black tie
U mužů jde o smoking a motýlek, ženy volí večerní róby či elegantní koktejlové šaty.

White tie
Jedná se o nejvyšší požadavek na oblečení účastníka prestižní akce. Pánové musí být ve fraku, dámy oblékají zářivé dlouhé róby.

Informal
V rámci Informal stylu na sebe můžete obléknout de facto cokoliv, co k dané příležitosti považujete za vhodné.

Reklama