Bulvár

OSN ZAHÁJILA VOJENSKOU AKCI! Velení již převzali Američané

Po té, co včera po rozhodnutí OSN o zahájení vojenské operace, která měla pomoci libyjcům, Muammar Kaddáfí vyhlásil příměří, které vzápětí prušil, dnes začala OSN bombardovat vojesnké cíle v Libyi...

Dohromady deset zemí z patnáctičlenné Rady bezpečnosti se vyslovilo pro zahájení útoku, který má pomoci povstalcům svrhnout režim Muammara Kaddáfího a pomoci tak Libyi ke svobodě.

Proti nebyl nikdo.

Pět členů včetně Ruska a Číny, se zdrželo hlasování. Moskva ani Peking ale nevyužily svého práva veta.

Nejde o okupaci libyjského území, ale o vojenskou akci s cílem chránit libyjský lid a pomoci mu bojovat za svobodu, což znamená svrhnout Kaddáfího režim," pravil Baroin pro rozhlasovou stanici RTL.

Prvních úderů se nezúčastní Spojené státy. Ty mají u Libye připravených pět letadlových lodí a ponorku na jaderný pohon.

Podle serveru CTV News, jsou ze vzduchu jsou připraveny k úderu bojové letouny F-16, F-15 i F-22. Pomoc přislíbila i Kanada, bojovými letadly CF-18.

Itálie, Jordánsko, Katar a Spojené arabské emiráty poskytnou své vojenské základny.

Libyjští povstalci rozhodnutí OSN vítají.

Kaddáfí na oplátku "přislíbil", že na jakoukoliv intervenci zvenčí odpoví útoky na vojenské i civilní cíle ve Středozemním moři.


Stanovisko České republiky vyjádřil český ministr obrany Alexandr Vodnra slovy: „Rezoluce OSN je logický krok, jak zabránit masakru civilního obyvatelstva města Benghází, jehož úmysl plukovník Kaddáfí včera oznámil“.

Dále řekl, že přímo útoku se Češi nezúčastní, protože na to naše země nemá technické prostředky. Počítáme ovšem, že se budeme případně podílet na humanitární pomoci.

Bývalý prezident České republiky pan Václav Havel vojenský zásah podporuje jako nezbytný.

Naše současná hlava státu pan prof. Václav Klaus s ním naopak nesouhlasí.


V PÁTEK, KRÁTCE PŘED 14:00 oznámil Libyjský ministr zahraničí Músá Kúsa, že Libye vyhlašuje okamžité příměří a podrobuje se rezoluci OSN. Rovněž tím zastavuje veškeré vojenské operace v zemi.
Informovala o tom agentura AFP


SOBOTA 19.3.2011 - PO NEDODRŽENÍ KADDÁFÍHO SLIBU DANÉHO OBČANŮM LIBYE, BYLA ZAHÁJENA VOJENSKÁ AKCE OSN, která má pomoci libyjcům ke svobodě.

Přes to, že Libye vyhlásila příměří a slíbila všechny jednotky stáhnout, došlo v noci na dnešek k útokům Kaddáfího jednotek na město Benghází.

Civilní obyvatelstvo v noci a ráno opouštělo Benghází směrem na východ. Ústy leteckého dispečera, který s rodinou opouštěl město, vzkázali tamní lidé směrem k OSN : "Nechceme čekat, až nás všechny zabijí, než svět zasáhne. Jsme velmi zklamaní.
Když jsme slyšeli o rezoluci OSN, byli jsme šťastní a mysleli jsme, že získáme svobodu, ale nyní jsme byli ponecháni zabijákům.
" , uvedla to agenura Reuters.

Kaddáfí naopak prohlásil: Jakákoliv západní vojenská akce proti Libyi bude brána jako "čistá agrese"!
 
Dále uvedl, že vyhlášení bezletové zóny je neplatné a zaslal dopisy lídrům západních mocností a OSN. Po mluvčím vzkázal, že západ "bude litovat" pokud se bude do situace v Libyi plést.

Německo trvá dle vyjádření Angely Merkelové na tom, že se vojenských akcí účastnit nebude.

V 14:45 Oznámila agentua Reuters, že francouzské letectvo shodilo první bombu na území Libye.

V tuto chvíli na území Libye dopadají bomby OSN...

23:20 - Válečná loď Spojených států vyslala na Libyi střely s plochou dráhou letu a k útoku na Kaddáfího se přidala v těchto hodinách také armáda Anglie.

Velení nad vojenskou akcí proti režimu Muammara Kaddáfího, již převzal Američané.

Libyjská televize také aktuálně oznámila, že útoky zasáhly i obytné čtvrti Tripolisu. Dále měly být zasaženy zásobníky ropy v Misurátě. Žádný nezávislý zdroj ale prozatím tuto informaci nepotvrdil.

Již více, než 110 amerických a britských raket bylo vysláno na Kaddáfího protiletadlový systém.

Brzy se do operace zapojí také Španělsko, které pošle čtyři stroje F-8, a také se k nim přidají stroje některých arabských států.

 

   
19.03.2011 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] malvina [*]

    Solei — #57 a navíc ... zbraně  jsou  jako  každá  jiná komodita, a pokud  se  neválčí....jsou ve skladech,   nejdou na odbyt.

    superkarma: 0 30.03.2011, 09:47:50
  2. avatar
    [57] Solei [*]

    Nějak se mi nedaří porozumět proč američané podporují povstalce. To si myslí, že jim pak dají na ropu slevu?

    Vždyť jim Kadáfí právě za to, že se mu tam netlačej prodával ropu a kupoval od nich zbraně. Byl to výhodný kšeft pro obě strany.

    1. na komentář reaguje malvina — #58
    superkarma: 0 21.03.2011, 11:13:36
  3. avatar
    [56] aninas [*]

    Alka1 — #50 Presne tohle jsem psala kousek niz Sml67Sml67

    superkarma: 0 21.03.2011, 06:46:07
  4. avatar
    [55] Kaylie [*]

    Američané nikdy nebojovali aniž by k tomu neměli svůj prioritní záměr. Což je ropa!!!!, ropa  a zase ropa a druhá závažná věc je zkoušení nových zbraní, nemocí apod. Nikdy nic neudělali ve prospěch trpícího lidu.

    Pokud někde "jako" účinně pomohli, hodili tam pár pytlů jídla a léků.

    Víte kolik vojenská technika a vůbec věci s tím související stojí peněz? A jak by ty peníze byly potřeba jinde? To si každý domyslí.Sml31Sml32Sml32Sml32

    superkarma: 1 21.03.2011, 01:47:26
  5. avatar
    [54] RenataP [*]

    SNÍŽEK — #45 pokud bude vládnout mužský princip a ženská energie bude utlačovaná...tak ano. Bohužel: Chapy jsou ztělesněním ega a agrese...

    a kde dneska najdeš ženskou? Takovou, která má tu svou křehkost a nezměnila se v mužatku, chodící od nevidím do nevidim do práce, aby uživila rodinu??Sml24

    superkarma: 0 20.03.2011, 20:56:33
  6. avatar
    [53] Alka1 [*]

    OlgaMarie — #51 Hlavně máme informace jednostranné (ty oficiální)...Sml3

    superkarma: 0 20.03.2011, 19:32:52
  7. avatar
    [52] kareta [*]

    OlgaMarie — #51 no...když jí to vyhovuje, tak proč ne. Hlavně že je spokojená.  Ony se ty arabky doma blbě nemají! Co jsem potkala, jsou to rozmazlený panovačný a náročný megerySml80

    superkarma: 0 20.03.2011, 19:28:43
  8. avatar
    [51] OlgaMarie [*]

    Alka1 — #50 Ale Libye svět potřebuje právě tak, jako svět potřebuje libyiskou ropu. Myslím, že máme o celkové situaci informací málo nebo jsou zkreslené naším pohledem na lidská práva. Koulela jsem očima, když Češka vychovaná a žijící v Praze konvertovala k islámu a vysvětlovala, proč je jí islám bližší než křesťanství.

    1. na komentář reaguje kareta — #52
    2. na komentář reaguje Alka1 — #53
    superkarma: 0 20.03.2011, 19:24:29
  9. avatar
    [50] Alka1 [*]

    Michaela Kudláčková — #49 Libye je islámská země a tato ideologie se naprosto neslučuje s naším pojetím lidských práv a demokracie. K nastolení demokracie by musel tento stát zrušit islám, což je nemyslitelné. Útok na Libyi = útok na islám a až pomine revoluční euforie části Libyjců, tak si to líbit nenechají...Sml15

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #51
    2. na komentář reaguje aninas — #56
    superkarma: 0 20.03.2011, 18:48:03
  10. avatar
    [49] Michaela Kudláčková [*]

    SNÍŽEK — #38 ..to by bylo samozřejmě to nejlepší. Ovšem ve světě, kde je EGO a to v jakékoli podobě nadřazené všemu, je to zatím těžké.

    Vybojovat mír je paradox, ale neudělat nic v momentě, když někdo trpí, je také k ničemu.

    Kéž by bylo možné zasednout s Kaddáfím k jednacímu stolu a vysvětlit mu diplomaticky, že vraždit vlastní lidi je špatné, že nechat odstřelovat lidi na ulicích je špatné, že dát povel ke střelbě do každého, kdo se pokusí pomoci zraněnému je také špatné, že držet lid v poslušlosti pomocí strachu je ošklivé, že diktatura není cestou ke spokojenosti.....

    Kéž by to pak hned pochopil a omluvil se všem a demokraticky ctil názor svého lidu.

    Kéž má OSN prioritně v hledáčku blaho Libyjců.Sml80

    1. na komentář reaguje Alka1 — #50
    superkarma: 0 20.03.2011, 18:10:22
  11. avatar
    [48] malvina [*]

    átéčko — #33 myslím, že to je to pravé vjádření podstaty věci. Tady teče  ropa. A  zásoby  ropy se  geometrickou  řadou vyčerpávají.....Míše děkuji  za pěkný  komentář.

    superkarma: 0 20.03.2011, 18:07:07
  12. avatar
    [47] aninas [*]

    kareta — #34 Uz cela leta, pod plastikem "demokracie" [hlavne USA]  vedou valky proti islamu

    superkarma: 0 20.03.2011, 16:56:21
  13. avatar
    [46] aninas [*]

    kareta — #34 Myslim si, ze zavedeni [i jakekoli nasilne nastoleni] demokracie v arabskych a muslimskych zemich je zcela nemozneSml15

    superkarma: 0 20.03.2011, 16:49:47
  14. avatar
    [45] SNÍŽEK [*]

    RenataP — #42 ano přesně to,ale to můžou zničit celou zemi,blázni,Atlantida byla prý zničena taky díky pokusům co se jim vymkly z ruky,historie se bude opakovat a lidé nebudou mít rozum nikdy?Sml31

    1. na komentář reaguje RenataP — #54
    superkarma: 0 20.03.2011, 16:11:50
  15. avatar
    [44] haluška [*]

    pri nočnom bombardovaní zahynulo 48 civilistov. Bisťu dade, tí sú ochránení dokonale a navždySml68

    superkarma: 0 20.03.2011, 15:33:13
  16. avatar
    [43] evelyn [*]

    kareta — #34 beres mi to z klavesniceSml67

    superkarma: 0 20.03.2011, 12:32:38
  17. avatar
    [42] RenataP [*]

    myslíte HAARP?

    Sml80 já se teda spíš přikláním k Sml22

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #45
    superkarma: 0 20.03.2011, 11:33:51
  18. avatar
    [41] SNÍŽEK [*]

    Michaela Kudláčková — #39 díky za odpověď,věřím ve Tvůj správný názor a na zdravý  rozum Američanů,snad v tom videu chtěli jen vyvolat paniku,musela jsem se s vámi podělit,nebo mi to nešlo na rozum a nemohla jsem to pustit z hlavy.

    OlgaMarie — #40 právě,tyhle následky pokusů mohou mít pro zemi katastrofální dopad,sami se zničíme

    superkarma: 0 20.03.2011, 07:50:43
  19. avatar
    [40] OlgaMarie [*]

    Michaela Kudláčková — #39 Sml80Spíš jde o to, že my stále nevíme, jak nějaké pokusy na jedné straně zeměkoule mohou/nemohou ovlivnit jiná dění na druhé...

    Když zabřednu do bájí: Jakmile na západě Francie začali kácet kameny menhirových řad, začalo se posouvat moře. Došlo jim to, až když byl Mont Saint Michel oddělen od pobřeží. A to neměli v úmyslu.

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #41
    superkarma: 0 20.03.2011, 07:33:39
  20. avatar
    [39] Michaela Kudláčková [*]

    SNÍŽEK — #37 ...v dnešní době nelze nic hodit do kategorie "nemožné", ale já tomu nevěřím.Sml23

    Ne, proto, že bych měla o Amících tak úchvatné mínění, ale prostě proto, že si nemyslím, že jsou úplně bez mozku. Celý ten web ve mě vzbuzuje nedůvěru.

    Ne, že by to technicky bylo nemožné, ale zkoušet to takovým způsobem, nebo se takto o cokoli snažit, je jednoduše v dnešní době od civilizovaného světa .... je to kravina. Ale je to můj názor. Sml23

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #40
    2. na komentář reaguje SNÍŽEK — #41
    superkarma: 0 19.03.2011, 23:01:18
  21. avatar
    [38] SNÍŽEK [*]

    jakoukoliv válku odsuzuji,dostanou lidé rozum aby se státy sjednotily a chránily zemi?Spíš ji totálně zničí. Sml68

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #49
    superkarma: 0 19.03.2011, 21:57:51
  22. avatar
    [37] SNÍŽEK [*]

    http://www.gloria.tv/?media=136963

    nevím co si mám myslet o pravdivosti tohoto videa,bylo by možné,že jsou Američané takoví blázni,že by vyvolali umělé zemětřesení v Japonsku?Šokovalo mne to,jaký máte názor? Sml80

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #39
    superkarma: 0 19.03.2011, 21:54:12
  23. avatar
    [36] Alka1 [*]

    Humanitární bomby...Sml24

    superkarma: 1 19.03.2011, 20:26:20
  24. avatar
    [35] Alka1 [*]

    Rozsah a význam vnitrostátního konfliktu v Libyi byl západními médii soustavně přeháněn. Letecké síly VB, Francie a USA budou podnikat nálety na libyjské území na základě humanitárních důvodů a přitom jde vlastně o záchranu vojensky nekompetentních povstalců. Přitom právě vzbouřenci údajně porušili bezletovou zónu. Sml80

    V Bahrajnu ve stejnou dobu pokojně demonstrují bezbranní občané, kteří požadují demokratické reformy a jsou po desítkách stříleni, ale tady zmíněné 3 mocnosti důvod k intervenci nevidí, naopak tam zasahují vojenské síly cizích režimů, které jsou ale americkými spojenci.

    Lybie se v minulosti snažila o omezený dialog s opozicí, včetně umírněných islamistů. Režim v Bahrajnu na požadavek dialogu rovnou střílí. Přesto západní mocnosti zasahují proti Libyi.

    Bez masivního bombardování, dodávek zbraní a výcviku nemají vzbouřenci šanci uspět. Mezinárodní "humanitární" akce povede k prodloužení ozbrojeného konfliktu i utrpení obyvatelstva, na jehož konci bude možná nový režim, ale nikdo teď nemůže vědět, jestli lepší nebo horší než současný. Sml15 

    Právě Kaddáfího režim pomáhal financovat prezidentskou kampaň Nicolase Sarkozyho. A čemu jinému, než zvýšení jeho současných mizerných preferencí by tato válka pomohla...Sml24

    superkarma: 3 19.03.2011, 15:37:50
  25. avatar
    [34] kareta [*]

    Muammar je liška podšitá, takový brilantní a asertivní krok asi Sarkozy neočekával- dobře mu tak! Ohledně civilistů- v reportážích se točilo asi 20 maníků s nožema v zubech a s bazukama v rukách, pozujíc na teréňácích...kdyby se tam masakrovalo obyvatelstvo, měli by podstatně větší ztráty, naopak si myslím, že je při MK většina lybijců a povstalci jsou mladí, nadržení nezaměstnaní, kteří vykradli místní muničáky! Nefandím jim, Kaddáfí je záruka stability v regionu, popř. jiný diktátor. Doporučuju číst i jiné zprávy než polobulvární a tendenční!! Demokracie v lybii? HAHAHA! To je severní afrika, pologramotní beduíni...k demokracii je třeba jiné složení obyvatelstva! Moc se těším, až MK požádá OSN o pomoc k zásahu proti teroristůmSml52 Vyjebe s nima!Sml57

    1. na komentář reaguje evelyn — #43
    2. na komentář reaguje aninas — #46
    3. na komentář reaguje aninas — #47
    superkarma: 3 18.03.2011, 22:53:12
  26. avatar
    [33] átéčko [*]

    Michaela Kudláčková — #14 Koho požádali Libyjci o pomoc. Jak? jako my Rusy v 68? Já jsem proti jakémukoliv násilí. Amíci se s prominutím naserou jen tam, kde je ropa.Když jsem se ptala před lety svého přítele Karla Kryla, proč amíci nepomohli nám, když jsme byli v háji, odpověděl: Krev není ropa, děvče.

    1. na komentář reaguje malvina — #48
    superkarma: 5 18.03.2011, 21:36:21
  27. avatar
    [32] Kimmy [*]

    Tuna je link na video od tej organizacie ktoru spominam nizsie keby to niekoho zaujmalo, ale cele video je v anglictine: http://www.youtube.com/watch?v=Ms4NIB6xroc (Born and Raised in a Concentration Camp)

    superkarma: 0 18.03.2011, 19:17:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Kimmy [*]

    malvina — #23  Presne tak, ja sa cudujem, ze to ostatny svet nechava len tak - vsak tam su porusovane a popierane ludske prava nehoraznym sposobom uz desatrocia. Som pocula (aj citala) ze v sev. Korei pri odvazani nejakeho politickeho previnilca do ich koncentracnych (pracovnych) taborov beru hned tri generacie jednej rodiny, t.j. ak sa "zlocinu" dopustil napriklad dedecek, tak zoberu jeho deti a este aj vnucata. Takto potom cela rodina - ako trest a preventivne varovanie ostatnym - zije v koncentraku. Citala som o tom nedavno knihu, volala sa Pjongjanske akvaria - memoar od niekoho, co to prezil - ale som ju ani nedokazala docitat. Fuj. Este som pocula chlapika z jednej americkej organizacie citovat, ze koncentracne tabory v sev. Korei su najvacsou a velmi dobre organizovanou humanitarnou katastrofou tohoto storocia (mimochodom to bol asi nejaky americky korejec alebo miesany korejec-american, to len tak poznamka na okraj aby sa nepovedalo ze sa im do vnutrostatnych zalezitosti neopravnene miesaju cudzinci).

    superkarma: 0 18.03.2011, 19:14:57
  2. avatar
    [30] Altamora [*]

    No jo, mají ropu, tam je třeba jítSml57. V jiných zemích je masakrováno obyvatelstvo už léta, ale nemají ropu, tak jim tam jen posílají zbraně a potraviny, aby jim ty války vydrželi co nejdéleSml57

    superkarma: 3 18.03.2011, 16:57:52
  3. avatar
    [29] Michaela Kudláčková [*]

    ToraToraTora — #25  souhlasím. http://zena-in.cz/images/smiles/sml22.gi... Jsem proti všemu, co smrdí zbraněmi a zabíjením, ale tady umírali lidé po stovkách a prosili svět o pomoc.

    A k tomu by svět hluchý být němel, ikdyž je smutné, že to znamená snahu, pomocí války dojít k míru.

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:51:24
  4. avatar
    [27] malvina [*]

    ToraToraTora — #26 no a  já myslela , že už sedíš na ministerstvu obrany a  radíš Vondrovi, ...... Potřebuje stále   ješte nějaké  nové,neprofláknutné poradce.

    superkarma: 4 18.03.2011, 14:31:08
  5. avatar
    [26] ToraToraTora [*]

    malvina — #23 Myslela jsem si, že tvé informace plynou jen z televize. Sml80 Hodně štěstí při koukání na čétédvojku.

    1. na komentář reaguje malvina — #27
    superkarma: 0 18.03.2011, 14:16:35
  6. avatar
    [25] ToraToraTora [*]

    Michaela Kudláčková — #14 My jsme rychle zapomněli. A místo abysme své přizdisráčství po revoluci zahodili s rudými vlajkami a odznáčky SSM, naučili jsme se ho maskovat za kdeco.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #28
    2. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #29
    superkarma: 0 18.03.2011, 14:15:32
  7. avatar
    [24] Michaela Kudláčková [*]

    CityCat — #19 áááá...tak vida Sml52Sml52...nečetla jsem Tě...

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:15:13
  8. avatar
    [23] malvina [*]

    Severní Korea je jednou ze zemí, která je velmi izolovaná od okolního světa a kde jsou soustavně porušována lidská práva. Zprávy mnoha organizací za lidská práva a zahraničních vlád obviňují severokorejskou vládu z jejich omezování; nejvíce kritizováno je omezování práva Severokorejců na svobodné opuštění své země.Severní Korea je obviňována ze zřizování koncentračních táborů. Odhaduje se, že je v těchto táborech zadržováno 

    200 000 lidí, včetně dětí, které se narodily „[color=#ba0000]třídnímu nepříteli[/color]“[Jeden z dokumentárních pořadů televize BBC ukázal, že v jednom z těchto táborů testují Severokorejci na vězních chemické zbraně v plynové komoře. Všechna média jsou státní a jsou cenzurována. Reklama se do této země dostala poprvé až v roce 2008. Na běžné obyvatele to ovšem nemá vliv, protože často nevědí ani jak taková televize, nebo radiostanice vypadá.....

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #26
    2. na komentář reaguje Kimmy — #31
    superkarma: 0 18.03.2011, 14:14:50
  9. avatar
    [22] Michaela Kudláčková [*]

    Ještě to celé může být zastrašovací akce...se vyděsí dědek a stáhne, třeba..

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:14:41
  10. avatar
    [21] ToraToraTora [*]

    CityCat — #19 No vida....i teroristi projeví čas od času zbytky rozumu.Sml67

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:13:45
  11. avatar
    [20] ToraToraTora [*]

    malvina — #17 Sleduj trochu zprávy, tam nejsou jen potlačována lidská práva, tam jsou zabíjeni civilisté. Ale chápu, lepší být pacifista až za hrob....za mnoho hrobů, mnoho masových hrobů.  A pro vnesení světla do věci bych nesměšovala írán, pákistán, tibet a koreu....jen pokud bych věděla o těchto zemích uplné kulové

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:13:05
  12. [19] CityCat [*]

    Teď zpráva z ČT24 - v Lybii je vyhlášeno příměří.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #21
    2. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #24
    superkarma: 0 18.03.2011, 14:06:23
  13. avatar
    [18] OlgaMarie [*]

    malvina — #17 Stále nechápu, když na jednom konci světa dojde k takovému neštěstí, jinde se rozhoduje o ... Snad jsme všichni LIDÉ!

    superkarma: 0 18.03.2011, 14:01:44
  14. avatar
    [17] malvina [*]

    ToraToraTora — #13 TTT- těch   vojenských  konfliktů a problému kde  jsou  potlačovaná  lidská práva,..... je   tolik, že  nevím  kde  by se podle  Tebe  mělo  začít "hned  bombardovat" aby se srovnala   náprava? Severní KOREA, Tibet?Východní Timor?Honduras?Pakistán?Irán?

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #18
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #20
    superkarma: 1 18.03.2011, 13:55:05
  15. avatar
    [16] ifulinkaa [*]

    Michaela Kudláčková — #14on v tom jistě není sám,těchto stejně smýšlejících tam bude celá armáda. Sám Kadáfí by nic nezmohl. Má jistě silnou podporu stoupenců. My musíme podpořit ty nevinné, my jsme ta strana,která pomůže. S každým takovým konfliktem se bojím válek. Ať jde třeba jen o boj v malém měřítku,bude to mí dopad na celý svět. Ekonomika,suroviny, devastace přírody...

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:51:33
  16. avatar
    [15] Gloria [*]

    Michaela Kudláčková — #14 Miso, dekuji, velice dobre jsi to napsala, pamatuji 68 rok a dodnes jsem to Rusakum neodpustila! 

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:49:08
  17. avatar
    [14] Michaela Kudláčková [*]

    To je těžké tohle jen tak strhat...v momentě, když sami Libyjci požádali svět o pomoc, jen tak nečinně přihlížet a říct, pomozte si sami...

    V osmašedesátém jsme tady, zatímco nás mastili rusáci doufali a žádali, aby nám západní svět pomohl. On to neudělal s tím, že se nechce vměšovat. Mnozí to západu dodnes neodpustili...mnozí říkají "svět se nás tehdy vykašlal"...

    Očima Libyjců toužících po svobodě, těch, do kterých se střílí jako do zvěře, jsem pro, sudnat Kaddáfího jako tyrana.

    Očima druhýma se bojím světového konfilktu a reakce toho magora.

    1. na komentář reaguje Gloria — #15
    2. na komentář reaguje ifulinkaa — #16
    3. na komentář reaguje ToraToraTora — #25
    4. na komentář reaguje átéčko — #33
    superkarma: 0 18.03.2011, 13:40:32
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    malvina — #12 Ano, tak budeme přihlížet libijskému masakru civilistů a zaštiťovat se ekologií a láskou k modré planetě. Jak si můžeme vážit země po které chodíme, když pro nás lidský život nic neznamená

    1. na komentář reaguje malvina — #17
    superkarma: 0 18.03.2011, 13:33:45
  19. avatar
    [12] malvina [*]

    OlgaMarie — #7 Olgo, určitě víš, že těch lidí   následkem nemoci  z ozáření v Japonsku  bude  mnohem  více. Já to   taky  nechápu. Jakoby katastrofa  na jednom  konci planety , nebyla pro nás všechny  varováním... jak se  chováme k přírodě, k ovzduší, k  modré planetě.

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #13
    superkarma: 0 18.03.2011, 13:21:22
  20. avatar
    [11] malvina [*]

    DanaD — #2 naprostý souhlas s názorem Sml67

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:17:52
  21. avatar
    [10] átéčko [*]

    Souhlasím s panem Klausem.Sml67

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:17:52
  22. avatar
    [9] malvina [*]

    jak může soudný  člověk   napsat,   souhlasím s bombardováním...... nechápu. Nedávno   jsem  četla   v  časopise  NG national  geo....   úvahu  o tom, že  tuny  bomb které  shazovali    amící  na Afganistán,  způsobí   velmi "velké  problémy" v oblasti Aziie,změny počasí,  sesuvy půdy, zemětřesení ..... Japonsko  je  toho  důkazem.

    superkarma: 1 18.03.2011, 13:16:32
  23. avatar
    [8] ifulinkaa [*]

    aniž bych četla článek,myslím,že nás president bude vždy chtít vyčnívat a nechce souhlasit s níkým. globální oteplován taky neexistuje.

     pokud si ten K(adáfí)anál vybral jako cíl bezbranné,asi je potřeba mu ukázat sílu,že ji nemá jen on

    superkarma: 0 18.03.2011, 13:01:40
  24. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Sml80Vůbec nechápu, jak se na jednom konci světa může rozhodovat válečně, když na druhém umírají lidé zásahem přírodních sil. Kam dnes směřovat humanitární pomoc? Do bojové zóny Libye nebo do neštěstím prosáklého Japonska? Nebo vyčkat až zemětřesení urve Kalifornii?Sml80 

    1. na komentář reaguje malvina — #12
    superkarma: 1 18.03.2011, 12:57:33
  25. avatar
    [6] RenataP [*]

    jako by těch průserů na světě nebylo dost...ještě si hošíčci začnou hrát na válku, či co,??Sml31

    superkarma: 0 18.03.2011, 12:56:51
  26. avatar
    [5] SStream [*]

    Je to země jako každá jiná a neměla by se vnímat jako chudý příbuzný velikánů, zvlášť, když má poměrně velkou oporu v dalších islámských zemích. Jednání byla vedena po ekonomické linii, což je dle mého názoru velmi správné, bohužel však bez valných výsledků. Evropa by neměla zasahovat do vnitrostátních konfliktů jiných zemí, i když nás to po ekonomické stránce velmi ohrožuje. Z humanistického pohledu bychom samozřejmě měli persekuovaným civilistům pomoci, nikoliv však ozbrojeným zásahem. To spíš vypadá na tvorbu nových kolonií.

    superkarma: 3 18.03.2011, 12:42:24
  27. avatar
    [4] Michaela Kudláčková [*]

    ToraToraTora — #3 Sml22 Souhlasím s Tebou...Sml67Sml22

    superkarma: 0 18.03.2011, 12:32:53
  28. avatar
    [3] ToraToraTora [*]

    Nejsem pro ozbrojený útok, ale přihlížet krveprolití na civilistech není možné. Pokud Kadáffí jako odpově´d na možnou ofenzivu dá v plac útok na civilní cíle ve středozemním moři, tak je to prachsprostej terorista a vrah. S těmi se nevyjednává.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #4
    superkarma: 0 18.03.2011, 12:28:05
  29. avatar
    [2] DanaD [*]

    Sml31 take jsem proti bombardovani... nic dobreho z toho nevzejdeSml31Sml31

    1. na komentář reaguje malvina — #11
    superkarma: 1 18.03.2011, 12:19:08
  30. avatar
    [1] ahoi [*]

    Tak nevím, tohle je opravdu rozporuplná záležitost.

    Pochybuji, že při zásahu spojenců zemře míň civilistů...

    OSN je organizace, která by měla válku zastavit, ne podporovat.

    Nadruhou stranu, Kaddáfí nemá všech pět pohromadě a "jeho lidé" za ním stojí už jen ze strachu

    Mým názorem je, že by si stát měl vyřídit své vnitřní záležitost sám, pokud nepřekračuje hranice své země...

    superkarma: 0 18.03.2011, 12:12:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme