Bulvár

Osminásobná matka - blázen nebo světice?


Kdybyste potkali paní Polákovou na ulici, nenapadne vás, že je na ní něco zvláštního. Pěkná, štíhlá, upravená, vypadá na pětatřicet. Před pár dny ale oslavila čtyřicítku a má osm dětí. Jak se žije s osmi dětmi? Má vůbec čas sama na sebe?

V jejich vršovickém bytě je krásně uklizeno a mně se ani nechce věřit, že tady žije desetičlenná rodina. Z kuchyně nesměle vykukuje čtrnáctiletý Tadeáš. Paní Poláková mi prozrazuje, že v horním patře se schovává ještě čtyřletý Davídek. Vzápětí se rozbrečí kočárek na balkóně a nejmladší Kryštůfek se chce také přivítat s návštěvou. Maminka si ho bere na klín a v průběhu rozhovoru ho průběžně kojí.

 

Plánovali jste tolik dětí už od začátku?

„Já jsem chtěla vždycky mít šest dětí. Jsem ze čtyř sourozenců, manžel tedy jen ze dvou, ale chtěli jsme mít velkou rodinu. My jsme to pak už neplánovali. Vždycky jsem říkali, že tohle už je poslední, od čtvrtého dítěte. Ale nevyšlo to a teď sem ráda. A teď už je to snad opravdu konec. I když ještě bych chtěla, ale už jsem taková vyčerpaná. Zdraví už mi tolik neslouží. Ten věk už na to není. Také si myslím, že pro ty děti to není dobré, mít tak staré rodiče.“

 

Jak jste vyřešili bydlení pro tolik lidí?

"Všechno, co přicházelo, jsme řešili za pochodu. Když se narodil první syn, bydleli jsme ještě v podnájmu v 1+1. Pak jsme vyměnili byt se sestrou. Byl ale příliš malý, tak jsem ho spojili s půdou nad námi a máme ještě jedno patro. Teď se sem všichni vejdeme, ale na uklízení je to až moc velké,“ stěžuje si paní Poláková.

 

Kolik je dětem let a jak se jmenují?

„Nejstaršímu je 19, to je Vojta, Magda je jediná holka, té je 18, Michalovi je 16, Tadeášovi je 14, Matějovi 11, Martinovi je 9 a půl, Davídkovi jsou 4, Kryštůfkovi je 11 měsíců.“

 

Co dělají?

„Vojta bude za rok maturovat na gymnáziu, Magda tam chodí taky, ale ta chodila nejdřív čtyři roky na konzervatoř, Michal tam chodí taky, Tadeáš, Matěj a Martin chodí na základní školu k Voršilkám. Tadeáš bude také dělat přijímačky na gymnázium.“

 

To je úžasné, že jsou všechny tak chytré a ctižádostivé. Máte nějaký „recept“ na jejich výchovu?

„Já sem na ně spíš mírná. Na prvním místě se pořád zabývám tím,aby vztahy mezi nimi byly dobré. Ono těch vztahů je tu opravdu hodně.“

 

Žárlí na sebe?

„Ani ne nijak výrazně, ale asi jako všechny děti. Nějaká podvědomá žárlivost tam je, takže si člověk musí dávat pozor, aby nikomu nenadržoval. A je to těžké, protože každý je jiný. Někdo je větší introvert a ta cesta k němu se hledá hůř. Snažím se je vychovat k tomu, aby měly u sebe vzájemnou oporu. Občas mezi nimi vznikají konflikty, občas se naštvou, ale vycházejí spolu celkem dobře. Často se mě známí ptají, jestli se perou, tak to musím říct, že ne.“

 

Starají se o sebe navzájem?

„To jo, určitě. Zvlášť Kryštůfek je šťastný dítě, protože jsou na něj všichni hodní a berou ho ven a starají se.“

 

Jak na vás reaguje okolí, když zjistí, že máte osm dětí?

„Musím říct, že jsem se ještě nesetkala s blbou reakcí. Všichni jsou vstřícní. Tady v ulici jsme samozřejmě známí, lidi v baráku jsou k nám hrozně tolerantní, když jim dupeme nad hlavami. Jsou moc hodní a vycházejí nám vstříc.“

 

Máte nějaké výhody nebo úlevy ze strany státu? Poskytli vám třeba státní byt?

Paní Poláková se zasměje: „No, byt to vůbec ne. Pobírám takový ty přídavky jako všichni. Není to úplný minimum, ale moc to není. A hlavně se to pořád mění. Každý měsíc mi přijde nějaká změna, třeba o deset korun. Jsem vděčná, že alespoň něco dostávám. Teď mám ještě rodičovský příspěvek, až nebude, tak to bude horší. Teď se to má teda zvýšit od ledna, ale… Občas by se hodila nějaká finanční pomoc.“

 

Co by vám nejvíc pomohlo?

„Občas by se hodilo trochu víc peněz. Děti nepřetržitě chodí s platbami do školy a do kroužků. Je fakt, že nám dávají určité slevy třeba do kroužků, když tam chodí dvě děti, tak platíme jen za jedno. Nebo si třeba můžeme zažádat o příspěvek na školu v přírodě. Nebo nám prostě počkají s platbou. Většinou nám vyjdou všude vstříc. Ale ty menší děti chodí do školy k Voršilkám, a to je křesťanská škola a tam je těch chudých dětí hodně. My se snažíme toho nevyužívat, protože to stejně proplácejí zpětně a my ty peníze potřebujeme teď.  A od toho státu něco dostat, to je takového vyřizování, člověk musí sehnat tolik potvrzení, kde, co a za kolik utratil. Pak se k vám přijdou ještě nečekaně podívat do bytu, jestli si nežijete nad poměry…“

 

Pak rychle dodává: „Na paní ze sociálky si ale nemůžu stěžovat, vždycky mi poradí, jak o co zažádat. Když tam mám chybu, tak mi volá  a kontroluje, abychom nepřišli o nějaké dávky, které nám náleží.“

 

Máte ještě čas sama na sebe?

„Je to horší, ale teď si budu dělat řidičák. Tak se na to hrozně těším. Už jsem taková… Přeci jenom sebevědomí mi trochu kleslo za těch 19 let, co jsem doma. Do prázdnin bych to chtěla mít hotový. Mám z toho, ale trochu strach, že to nezvládnu. Vy máte řidičák?“

 

Mám, ale zas nemám auto, tak je mi na nic. Ale myslím, že nemusíte mít strach, když jste uřídila osm dětí, tak jedno auto zvládnete s přehledem. Hlavní je se rychle rozhodovat.

„V tom zrovna nejsem nejlepší. Tedy v takovém tom běžném životě jo, ale když třeba děti chtějí jet na tři tábory ve stejném termínu a já jim mám vybrat ten správný, tak je to úplně nad moje síly,“  směje se.

 

Máte třeba čas si přečíst knížku?

„To jo, já čtu hrozně ráda. Je fakt, že u toho většinou usnu. Když mám ale nějakou knihu, do  které se začtu pořádně,  tak nevidím a neslyším.“

 

Pomáhá vám manžel doma?

„On se musí hlavně hodně ohánět v práci, aby nás uživil. Ale jezdí vždycky jednou týdně na velký nákup, což já bytostně nesnáším. Za to jsem mu vděčná.“

 

Jak vypadá váš obyčejný den?

„Ráno vstanu, na několikrát je všechny vzbudím. Udělám snídani. Nakojím Kryštůfka a udělám všem svačiny, což teda hrozně nesnáším, ale co se dá dělat. No a přes den jsem doma s Kryštůfkem a Davídkem, tak dělám domácí práce, uklízím, peru, žehlím, vařím oběd atd.  Pak přijdou děti postupně ze školy a mají pořád hlad, tak pořád něco připravuji. Odpoledne jim pomáhám s věcmi do školy a pak vařím večeři. Večer jdu uložit Kryštůfka, on špatně usíná, tak si musím lehnout vedle něj. Je blbý, že je to zrovna taková doba, kdy  mě nejvíc potřebují i ty starší děti. Kolikrát usnu vedle něj a pak musím zase vstávat a věnovat se těm ostatním.

Tak ale vypadá jenom ten ideální den. Většinou musím pořád něco vyřizovat. Na úřadech, ve škole, nakupovat s těmi menšími oblečení atd.“

 

Litovala jste někdy, že máte tolik dětí?

„Nikdy. Když je vidíte vyrůstat, tak vidíte ten smysl v nich. Je mi samozřejmě líto, že jsem nikdy nepracovala a chtěla jsem i víc studovat, ale počkám, až Kryštůfek vyroste, a pak bych chtěla pracovat třeba se starými lidmi. Prostě nějakou práci, která má smysl. Mám vystudovanou nástavbu sociálně-právní obor, tak bych se tomu ráda věnovala.“

 

Tahle maminka mi naprosto zbořila všechny mýty o tom, jak by měla žena, která vychovává osm dětí,  vypadat. Plna zažitých stereotypů jsem si myslela, že to musí být utahaná „mamina“, která se obětuje pro rodinu a nic jiného nezná. Že musí být uštvaná a unavená. A že mít tolik dětí je šílenství.

 

Paní Poláková je krásná, inteligentní, usměvavá žena, která se sice vzdala kariéry, ale její život je naplněný až po okraj. Její děti jsou vzorně a s láskou vychované a nemám pochyby o tom, že v životě uspějí. Takže jí děkuji za rozhovor a pro vás ostatní to doufám bude příjemná inspirace.

 

A ještě něco. Když jsem ráno odcházela z domu se slovy, že jdu dělat rozhovor s paní, co má osm dětí, říkali mi, že to pro mě bude nejlepší antikoncepce. Opak je pravdou. Prostě vidím, že když se chce, všechno jde. I s noblesou.  

 

2. Člověk který se o nic nezajímá.

   
14.04.2006 - Společnost - autor: Katka Stárková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [182] Janulina [*]

    Gabubabu: pánbíčkářka a vymývačka mozků Gabubabu

    superkarma: 0 18.04.2006, 16:53:07
  2. avatar
    [181] Alenka0010 [*]

    kesy, Janulina: taky nejste moc tolerantní,co?

    superkarma: 0 18.04.2006, 11:12:07
  3. avatar
    [180] Meander [*]

    jaku: Gabubabu: Taky si dejte vlažnou heřmánkovou lázeň

    superkarma: 0 18.04.2006, 10:28:36
  4. avatar
    [179] jaku [*]

    gwen: teda pokud jsi to nemyslela ironicky, tak potěš Bůh....chtěla bych vědět, kde máš stanovenou věkovou hranici - kdy necháš utratit své rodiče, kdy ti začnou být na obtíž... fuj, je mi na

    superkarma: 0 17.04.2006, 21:03:57
  5. avatar
    [175] Meander [*]

    Zdenka04: Dej si vlažnou heřmánkovou lázeň.

    superkarma: 0 17.04.2006, 16:15:53
  6. [174] Zdenka04 [*]

    gwen to nemyslíš Vážně co jsi napsala o důchodcích ?,,,že né,?? tak začni u svych rodiců, nabo babičky a dědečka pokud nějakého máš ano!!!! To je budeme zabijet jak pišeš ,??? a co pak ti v kriminálu ti jsou OK????na Ty my neplatíme ?,ale důchodci si odpracovali tak co tu pišeš za blábol??? taky pracovali a živili důchodce tak nevím co proti ním máš ty taky budeš stará ,nebo si myslíš ,že né?,

    superkarma: 0 17.04.2006, 15:09:59
  7. avatar
    [173] gwen [*]

    tenisák: v podstatě s tebou souhlasím, ale to soc. pojištění je tak vysoké proto, že je tu potřeba živit hlavně armádu důchodců, kteří mají relativně vysoký důchod, na který si jednak nevydělali a nenaspořili.
    Pokud by se soc. poj. snížilo, tak by i klesla nezaměstnanost, ale zároveň bychom museli začít vybíjet důchodce.
    Každá žena nikdy nebude mít 8 dětí, to se neboj. Neplodných je u nás hodně. A každý se nechce obětovat pro rodinu.
    Ano, míň důchodců by jedině prospělo.

    superkarma: 0 17.04.2006, 09:56:47
  8. avatar
    [172] Janulina [*]

    Vivian: Myslela jsem to tak, že tyhle dávky neplatí "stát", ale platíme je všichni vlastně ze svého (z platů). Takže kdyby se na soc. pojištění neodvádělo tolik, byly by vyšší mzdy a nemusely by se dávat přídavky na děti. Když si člověk vypočítá, kolik mu zůstane, když zaměstnavatel za něho zaplatí třeba 40 000,- (po odečtení takových těch sociálních a zdr. pojištění a daní), pak je to sotva na chleba.

    Vivian: A jak by to dopadlo, kdyby každá žena měla 8 dětí a nikomu by se nechtělo pracovat? A když vidím ty hnusná sídliště, myslím, že je nás až dost a míň lidí by jedině prospělo.

    superkarma: 0 16.04.2006, 18:31:42
  9. avatar
    [171] Vivian [*]

    Janulina: já osobně respektuju Beruščin (jiný) názor, jen mě nadzvedlo, jak neuvěřitelně sprostě ho vyjádřila.

    tenisak: tvoje uvažování opravdu nechápu Pokud se nebudeme rozmnožovat, pokud bude u nás úmrtnost dlouhodobě vyšší než porodnost, tak prostě vymřeme, to ti nedochází? Je sice hezký, že je tzv. normální mít jen 1-2 děti, ale vzhledem k míře úmrtnosti to prostě nestačí na to, aby populace dřív nebo později nevymřela... Kdo bude pracovat, až tady bude většina starých a nemocných...?

    Uznávám, že náš stát rozhazuje v sociální oblasti zbytečně mnoho peněz, ale zrovna maminám s dětma bych to rozhodně nevyčítala Ony se starají o budoucí generace tohohle národa, rodí a vychovávají lidi, kteří tady budou pracovat, vydělávat a vytvářet hodnoty, až my budeme starý a už nebudeme moct... tak proč by je stát neměl podporovat? Nemusel by podporovat chronické flákače, ze kterých nemá žádný užitek, ale u matek s dětmi je ta podpora podle mě naprosto v pořádku.
    Vím, že náš sociální systém je špatný, ale podpora rodičů ve své podstatě rozhodně špatná není (ačkoli by ji určitě šlo praktikovat mnohem efektivněji )

    superkarma: 0 16.04.2006, 15:47:20
  10. avatar
    [170] Agnes X [*]

    kesy: teda holka, ty ses nám nějak rozpálila...
    přečti si příspěvek, který napsala Beruška:
    Proč mám jásat nad tím, že nějaká ženská nemaká a celý život pobírá různé mateřské a jiné sociální dávky a přídavky za to, že si to holt jenom užívá v posteli a nemyslí na následky. Mě za to stát nic nedá, holt si antikoncepci platím ze svého bez příspěvků.

    Takže na tohle pár holek reagovalo. Proto s tím příspěvkem na antikoncepci...

    A na co jsem reagovala já, bylo tvé čtení mezi řádky. I když se nezmiňuje o kamarádkách, nemůžeš udělat závěr, že žádné nemá, že nemyslí na budoucnost apod.
    A opět závěr, že mě vyhovuje rozdělení rolí a podobné nesmysly..

    Prosím tě, trochu se uvolni a uklidni, nikdo tě nenapadá, takže se hoď trochu do pohody a svět bude růžovější..

    superkarma: 0 16.04.2006, 11:49:13
  11. avatar
    [168] Janulina [*]

    Proč někomu říkáte, že má špatný názor a odsuzujete ho, protože je jiný, než ten Váš? Viděla jsem to tady v diskusi několikrát. Myslím, že ten, kdo v diskusi napadá názor jiného, je netolerantní.

    Když si to beruška myslí, tak jí napište, že máte jinej názor, ale nemusíte ji urážet. Přece nic není černobílé.

    superkarma: 0 16.04.2006, 09:56:18
  12. avatar
    [167] Janulina [*]

    deti: myslím, že by to zvládla každá, kdyby nedělala nic jiného než se o ty děti starala

    superkarma: 0 16.04.2006, 09:52:03
  13. avatar
    [166] deti [*]

    Klobouk dolů před paní Polákovou.Osm dětí bych asi nezvládla.

    superkarma: 0 15.04.2006, 23:25:46
  14. avatar
    [162] Agnes X [*]

    kesy: Také jsem pročetla diskuzi a nepřijde mi, že by se někdo do Berušky navážel kvůli tomu, že bere antikoncepci, ale kvůli tomu, jak to napsala a jak to vyznělo.
    A docela mě pobavilo tvé hodnocení. To že nemá žádné vzdělání (sama se zmiňuje, že nějaké má), že nemá žádné kamarádky (jak jsi na tohle přišla??) a že nemyslí na to co s ní a s dětmi bude a že je jí to jedno...

    Zajímavé na reakcích je, jak sami sobě nastavujeme zrcadlo a takhle to vypadá, že je to spíš tvůj příběh a pocit, než její. Takže...to že nemáš kamarádky není problém paní Polákové, ani nikoho jiného – ale pouze tvůj – zamysli se nad tím a nebuď naštvaná na celý svět

    superkarma: 0 15.04.2006, 22:38:10
  15. avatar
    [161] jaku [*]

    verousek:

    superkarma: 0 15.04.2006, 22:03:12
  16. avatar
    [159] verousek [*]

    tenisak: až budš v důchodu, tak na tebe bude někdo muset dělat, třeba zrovna ty její děti ...

    superkarma: 0 15.04.2006, 20:17:47
  17. avatar
    [156] Libča [*]

    jo a dodavam, doufam ze si to precte... ma moc hezky deti. teda ten prcek na fotce je proste rozkosny

    superkarma: 0 15.04.2006, 12:23:30
  18. avatar
    [155] Libča [*]

    me ten rozhovor prijde velmi hezky, pani Polakova je normalni mamina, to ze ma osm deti, silene ji obdivuji, smekam pred ni, a ..... zavidim??? trosicku, protoze je dle meho mineni citove bohata. To ze si vzdychla ohledne financi?? No a co?? Ja taky vzdycham ze by to chtelo obcas vic penez a mam jen dve deti, ruku nenastavuji ale i tak... si povzdechnu kdo to dneska v dnesni dobe nedela?
    Ja jsem jeden cas snila o ctyrech detech... .mam dve a nekdy mam vseho nad hlavu.
    Proste p. Polakova mi prijde normalni, ba uzasna a fakt ji moc obdivuji a doufam ez ji tu nektere pripominky nezklamou... ale ona je asi uplne normalni zenska a takovymi recmi se urcite rozhazet neda.

    superkarma: 0 15.04.2006, 12:22:37
  19. avatar
    [154] Stonožka1 [*]

    gwen: Díky,Darju prostě miluju. Kdysi jsem měla natočenejch 8 hodin na videokazetě,ale zničila se ve starým videu a nikde jsem to pak už nedohledala.

    superkarma: 0 15.04.2006, 08:47:04
  20. avatar
    [153] ANAJKA [*]

    Paní Poláková moc vás obdivuju a přeji Vám silné nervy na úřadech a hodně lásky zdraví a štěstí celé vaši rodině

    superkarma: 0 14.04.2006, 23:34:24
  21. avatar
    [151] svetluszka [*]

    gwen: ta ušetřila peněz za tampony..

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:33:45
  22. avatar
    [150] gwen [*]

    Helča2: Kam se hrabe tvoje babička na jistou ruskou ženu. Ta měla dětí 69 (což jest svět. rekord). Vrhala to(to již není porod, ale vrh) po dvou, třech, čtyřech.

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:32:10
  23. avatar
    [149] gwen [*]

    Stonožko 1: mrkni se na outpost-daria.com

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:27:08
  24. avatar
    [148] svetluszka [*]

    Helča2: ..není babička z Lašťan?.. ..Taky tu bydlí paní se 17-ti dětma..

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:17:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [146] Prskoletka [*]

    Paní Poláková má můj obdiv já zvládla 2 kluky a to ještě s 8letým rozdílem.Nedokážu si představit více dětí,ale jak je vidět jde to.Držím palce.

    superkarma: 0 14.04.2006, 18:04:47
  2. avatar
    [145] gwen [*]

    Stonožka1: prachy

    superkarma: 0 14.04.2006, 17:10:58
  3. avatar
    [144] edith1975 [*]

    Tedy já gratuluji a hlavně obdivuji paní Polákovou, já mám 2 děti 5 a 2 a půl a stačí mi. Manžel sice něco hovoří o třetím (sám je ze 3), ale já už si netroufám. Kord v dnešní době. U nás v obci bydlí paní, má 6 dětí, a je to hrůza. Děti jsou nevychované, postrach všech. Paní Poláková je jiný případ a klobouk dolů, hodně štěstí a trpělivosti

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:54:16
  4. avatar
    [141] Stonožka1 [*]

    gwen: A co bys chtěla?

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:18:46
  5. [140] Zdenka04 [*]

    jaku jé tak to musíš být hodná opravdu moc ,nebo jak píšeš vychovat cizí děti to je opravdu odvaha a je to i dar mít jen tu odvahu

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:11:41
  6. avatar
    [139] jaku [*]

    Zdenka04: to máš pravdu. Kdysi jsem o tom uvažovala - ale "nějak" jsme otěhotněli a tím se to vyřešilo samo.Máme jen svoje a stačí nám to .Milovat "cizí" děcko musí bejt něco jiného.A pokud to klape, tak klobouk dolů před takovými lidmi.

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:07:08
  7. [138] Zdenka04 [*]

    jaku ,ale jsem ráda ,že někdo je takovej opravdu i to když si někdo veme děti na vychovu taky je to odvaha myslím ještě větší

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:02:34
  8. [137] Zdenka04 [*]

    medved no piši tu ,že je to každého volba . Já taky né nemám ani na to nervy

    superkarma: 0 14.04.2006, 16:00:24
  9. avatar
    [136] jaku [*]

    Zdenka04: přípitek

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:54:40
  10. avatar
    [135] medved [*]

    ja si myslim, ze kdo chce kam, pomozme mu tam..ale osobne bych osm deti nechtela mit ani nahodou...asi jsem prilis materialne zalozena, ale pripada mi, ze s tolika detmi je clovek silene omezeny...vzdyt tak velka rodina nemuze ani na blby vylet (jedine ze by meli autobus) a jet MHD mi prijde jako utopie...o dovolene asi ani nemluve...vlastne pani domu jen vari a vari a vyplnuje papiry, aby dostala ruzne davky nic pro me

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:53:51
  11. [134] Zdenka04 [*]

    jaku jasné jsem pro hi hi

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:51:57
  12. [133] Zdenka04 [*]

    odivuji lidičky co maji více děti než3 opravdu je to zodpovědnost to musíte uznat ať maji vše, jak vzdělání ,tak pak práci je to starost né jak některá etnika mají děti a stát starej se berou socku a budou brát i jejich děti myslím si teda většina

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:50:23
  13. avatar
    [132] jaku [*]

    Zdenka04: ok, příměří. Taky znám rodiny, jejichž děti,když mi přelezou práh, tak tajně tluču hlavou do zdi. A rozhodně nejsem uražená

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:47:57
  14. [131] Zdenka04 [*]

    jaku já Tě nechtěla urazit jen jsem napsala co vím a je to opravdu pravda ,ale každej je jinej nikomu nic neberu jen jsem chtěla napsat ,že není záruka ,kde je hodně dětí ,že je taky budou mít a chtějí je někdo je sám abude chtít kupu dětí beru to ,ale taky musíte brát jak někdo nechce mit děti nebo jedno?? já mám dvě . A jsem jedináček a manžel ze 4 dětí, opravdu je to různé a každého věc . Můj názor.

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:42:57
  15. avatar
    [130] jaku [*]

    Zdenka04: nedalo mi to, volala jsem dceři(18) a zeptala jse se jí, kolik chce mít dětí.Smála se, mám ti vyřídit, že ona chce mít 3, další dcera(17) taky 3. A další mé děti nevím, protože jsou z části na výopravě se skautama a poslednímu (pátému) jsou 4 roky. Jo - a mám ti vyřídit, že u nás je to OK ,

    superkarma: 0 14.04.2006, 15:14:25
  16. [129] Zdenka04 [*]

    taky smekám před p. Polákovou zvolila si co chtěla má to mít jen chci Vám tu napsat ,že znám taky rodinku se 7 dětmi nikam nemůžou na návtěvu nebo jsou jako sarančata a z bytu udělají málem kůlničku na dříví a jak se těch dětí zeptáte kolik by chtěli oni děti tak řeknou žádné ,nebo jenom jedno tak nevím co ?,a proč nechtěji taky tolik dětí???proč asi ,??, určitě není zase tak OK kde je tolik dětí!!!!!!!!!!

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:54:18
  17. avatar
    [128] Tanzi [*]

    Beruška1: máš fakt hloupé řeči a myslím, že naprosto správně ti to napsala Jaku v přísp.č.123

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:51:04
  18. avatar
    [127] Alenka0010 [*]

    Beruška1: na národnosti naprosto nezáleží, pokud se ta rodina dobře o děti stará a rodiče pracují, nechápu, proč to sem pleteš. Ani nechápu tvoji logiku. To jako podle tebe porodila 8 dětí jen proto, že ji to baví v posteli, jo? A tvoje představa, že "různé mateřské a sociální dávky" jsou nějaká výhra, je taky naprosto zcestná.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:49:59
  19. avatar
    [126] korytar [*]

    Beruška1: aha a protože si něco nemůžeš dovolit, tak je z tebe zapšklá potvora Alenka0010 te vystihla přesně...závist z tebe tebe totiž naprosto prská.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:40:50
  20. avatar
    [125] Malenka [*]

    Beruška1:Ono nezáleží ani tak na rase jako spíš na přístupu k těm dětem, víš?

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:39:19
  21. avatar
    [124] korytar [*]

    Beruška1:

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:38:43
  22. avatar
    [123] jaku [*]

    Beruška1: nikoho neoslavuju jako hrdinku či bohyni. Pokud poznám Romku, co má 8 nebo klidně 15 dětí, který choděj do školy, táta do práce...tak na ni budu koukat stejně jako na tuhle paní, kvůli které se tu všichni hádáme.
    Jen si nemyslím, že bys měla někoho zatracovat kvůli dětem.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:35:28
  23. avatar
    [122] jaku [*]

    Malenka: podle mne jsme měly jet do Karibiku ( a v kožichu)PRÁVĚ ZA TU MATEŘSKOU... to je přece ta sociální dávka ...teď nechápu, proč jsem vlastně nejela...

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:33:17
  24. avatar
    [121] Beruška1 [*]

    Samozřejmě dámy, jen do mě. Já dítě mám a víc jsem si jich nepořizovala, protože holt díky mým finančním možnostsem a rodinné situaci si to nemohu dovolit. Jo jen by mě zajímalo, zda byste měli tolik pochopení, kdyby ta matka byla Romka, Vietnamka, Arabka či jiná národnost, která ovšem v naší zemi má občanství a žije tu již mnoho let. To by pochopení nebylo, co. Ale bílá Češka je oslavována jako bohyně a hrdinka.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:30:18
  25. avatar
    [120] Malenka [*]

    jaku: to víš, že jo. Ale myslím, že v Karibiku,kam jsem nám zamluvila pobyt hned potom, ti bude trochu vedro.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:26:21
  26. avatar
    [119] Alenka0010 [*]

    Beruška1: nechápu, že může být někdo tak netolerantní jako ty. Tak jako byla volba paní Polákové mít 8 dětí, je tvoje volba děti nemít a kupovat si antikoncepci. A kdo by ti jako na ni měl přispívat? Platíme si ji snad všechny, kdo ji bereme. Tenhleten přístup k životu, že jako se o mě má stát pořád starat, mě od těchto lidí doslova sere. Nauč se konečně samostatnosti a nezáviď druhým. Závist z tebe totiž naprosto prská.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:15:20
  27. avatar
    [118] doubek [*]

    Tak tuto diskuzi jsem si přečetla opravdu poctivě.Potěšilo mně, že většina zúčastněných jsou rozumné ženy s dobrým přístupem k rodině a dětem.
    Korytar a Sonic moc krásně řečeno
    Sensitiveskina a Beruško vaše názory jsou hanebné a svědčí o nějaké chybě ve vaší výchově.

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:14:08
  28. avatar
    [117] jaku [*]

    Malenka: rezervuj jeden i pro mne,prosím, právě čekám poslední mateřskou

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:14:06
  29. avatar
    [115] Malenka [*]

    jaku: Asi jo.Za chvíli přijdu o mateřskou a pak můžu požádat o ty dávky, tak právě čekám s nákupem norkového kožichu až na potom...

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:09:18
  30. avatar
    [114] jaku [*]

    oprava - dávky....

    superkarma: 0 14.04.2006, 14:06:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme