Vztahy

Osamělé Vánoce

Mezi lidmi, které znám, je několik lidí, především žen, které budou trávit letošní Vánoce osaměle a smutně. Jedna z nich přišla před nedávnem o manžela, který se zabil při autohavárii, další manžel utekl za milenkou.

A já vám budu vyprávět příběh ženy, která se přátelí s mou maminkou. Říkat jí budu třeba Lenka.

Lenka je rozvedená asi deset let. S manželem se rozešli docela v dobrém, uznali, že si přestali rozumět a neklape jim to. Její dcery, které měly tehdy 13 a 10 let zůstaly u ní, k tátovi jezdily občas na víkendy a prázdniny. Lenka se jim snažila vytvořit příjemný domov, koupit jim všechno, co potřebovaly a velice dobře se o ně starala.  

Jak ale děvčata rostla, přestávala je matka zajímat. Trávila dny se svými přátely, večery a noci na diskotékách. A Lenka jim v tom nebránila, protože chtěla být hodná a oblíbená maminka.
Pokračovalo to tak, že si holky chodily domů jen pro peníze, vyspat a najíst se, a už tehdy trávila Lenka většinu času sama. Jedinou změnou byly návštěvy kamarádek.

Když bylo starší dceři devatenáct, našla si práci a odstěhovala se do města. Ta mladší si do jejich bytu okamžitě nastěhovala přítele. Ale tomu se Lenka vůbec, ale vůbec, nelíbila, a tak přesvědčili společně Lenku, aby jim byt přenechala a přestěhovala se do ubytovny.

A Lenka chtěla být zase hodná a oblíbená maminka, a tak se z bytu odstěhovala. To bylo letos na jaře.

Starší dceru viděla Lenka naposledy před půl rokem. Od té doby s ní dvakrát mluvila po telefonu. Mladší dcera k Lence sama na návštěvu nepřijde. Pokud k ní jde Lenka, nikdy ji nezastihne doma. Několikrát se jí stalo, že viděla, jak se za oknem pohnula záclona, a přesto nikdo neotevřel.

Když se Lenka před týdnem domlouvala se svou mladší dcerou, jestli u ní může být na Štědrý den, aby nebyla sama, byla odmítnuta. Mají prý své plány, přijedou přítelovi rodiče a kamarádi, takže by bylo lepší, kdyby hodná a oblíbená maminka nechodila.

Takže je na Vánoce sama. Moje maminka k ní určitě zajde, najde si pro ni ten čas, protože ji má ráda a ví, že to Lenka velice těžce nese.

Lenka nedovede pochopit, co udělala špatně? Proč se k ní její dcery takhle zachovaly? Copak jim nebyla dobrou matkou?

        
   
23.12.2003 - Láska a vztahy - autor: elly

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [88] elfos [*]

    Kuk vzkazík, Karry :-)

    superkarma: 0 30.12.2003, 18:57:27
  2. avatar
    [82] Barunka [*]

    Électra: ...
    To bych si radši nechala useknout ruku, než je dát jednou do domova důchodců.
    ..A jak bys to řešila, kdyby rodiče potřebovali celý den pomoc a tys byla ráda, že práci vůbec máš?? Až by ses chtěla do práce vrátit, tak kam? Kde tě vezmou, když budeš přestárlá??

    superkarma: 0 29.12.2003, 14:23:09
  3. avatar
    [79] medved [*]

    ja nechapu, ze sunny pise, ze Lenka chtela byt "hodna" ....ja myslim, ze jestli dite po necem touzi, tak to jsou mantinely toho co muze a co ne....bouri se proti nim, ale musi je mit !!! kdyz se diteti dovoli "vsechno" je to v podstate asi to nejhorsi co se da udelat a ja bych za to zadny vdek necekala

    superkarma: 0 29.12.2003, 11:32:27
  4. avatar
    [78] elfos [*]

    Karry a Lenkalaro... o pár slaboších VÍM (není to nikdo z Ž.in!! Teda :-) , aspoň tu o nikom takovém nevím) - ale, Lenka ze Sunnynčina povídání k nim určitě nepatří

    superkarma: 0 28.12.2003, 21:47:33
  5. avatar
    [77] elfos [*]

    Rozárko
    (to že mám pocit, že chceš pomoct, Rozárko)


    A paní Lence, Sunnynko, prosím tě, vyřiď, že jí moc držím palce - ať se drží, a neztrácí sílu a naději - ono se to zas může obrátit k lepšímu ... Mám známou, jejíž syn se tak zbláznil... našel si ženu, která.. asi jí jeho rodina nějak nebyla vhod - prostě, oženil se, nechal se od ní nějak zblbnout či co, ale úplně přerušil s rodinou, rodiči i sourozenci veškeré styky (nevím proč, co to najednou.. kde se to vzalo).. ta známá to nesla dost těžce (bodejť), přestože má bezva muže a další 2 děti.... trvalo to dlouho, ale nakonec se jejich rodinné vztahy a vazby zase obnovily.. dobře to dopadlo..

    No... v každém případě by Lenka měla mít pár dobrých přátel, co ji nenechají (nejen o Vánocích) samotnou. Že přeji hodně hezkého

    superkarma: 0 28.12.2003, 21:40:53
  6. avatar
    [73] Gumídek [*]

    Velice smutný článek,doufám ,že tak na stará kolena nedopadnu.

    superkarma: 0 28.12.2003, 11:15:51
  7. avatar
    [71] Kocicka [*]

    co udělala špatně? Všechno....já se sebou takhle doufam nikdy cloumat nenecham!

    superkarma: 0 27.12.2003, 15:36:58
  8. avatar
    [69] Lotka [*]

    Vím, že je hodně zažité - kdo se ptá, nechce dát....ale musíme si uvědomit, že je tak nějak jiná doba - asertivní

    superkarma: 0 26.12.2003, 19:45:44
  9. avatar
    [68] Lotka [*]

    sunnynka: Taky mám raději přímé otázky a přímé odpovědi, než dohadování. Věštec nejsem a raději se zeptám nebo jestli nabídnout nic nechci, tak se neptám. Řekla dceři Lenka narovinu, že by u ní chtěla být?

    superkarma: 0 26.12.2003, 19:44:35
  10. avatar
    [65] pajda [*]

    sunnynka: podívej, oni to pravdu vědět nemusí...moje kamarádka na cokoliv, co jí kdo vytkne, odpovídá stereotypně formulí:"No já to nestíáhám, mám toho moc, to se nedá stihnout..." a je úplně jedno, jestli jí vytkneš, že něco nudělala v práci nebo ji upozorníš, že má špatně zavázanou botu...žádná z nás přece neposoudí, jestli Lenka neodpovídá stereotypně "Ale ne, já vám nechci být na obtíž..." a jenom pod vědomím smutného večera se na poslední chvíli nerozhodla jinak...ty to asi víš, ale ten příběh by musel být 100% delší...

    superkarma: 0 26.12.2003, 18:34:19
  11. avatar
    [64] sunnynka [*]

    pajdi, ale oni ví, že nechce být sama . A přijde mi trochu bezohledné trávit štědrý den s rodiči jednoho partnera a matku, která žije sama, nechat doma

    superkarma: 0 26.12.2003, 18:28:19
  12. avatar
    [63] pajda [*]

    sunnynka: ještě dovětek - pokud bych se musela rozhodoavt na téma "známí nebo rodiče", pak bych volila rodiče, ale může se ti opravdu stát, že to rozhodnout nejde...mě se to stalo...můj brácvha měl být na Vánoce sám (rozvedený, děti u bývalé ženy, společného máme jen otce a jeho matka zemřela), a moje máma se zařekla, že buď on nebo oni...rozhodla jsem se pro něj - nemohla jsem nechat vážně nemocného člověka (skončil na invalidním vozíčku) v těžké životní krizi na Štědrý večer samotného...dohodla jsem se sestrou, že naši půjdou k nim (bráchu znala míň než já). Brácha to ale nakonec vyřešil sám - nechal se přes svátky přijmout do nemocnice...jak vidíš, ne vždycky se dá rozhodovat jednoznačně.

    superkarma: 0 26.12.2003, 17:47:44
  13. avatar
    [62] pajda [*]

    sunnynka: vím, ale ve všech rodinách to tak není. Moje tchýně naopak CHCE být sama a trvá na tom, i když ji každý rok zveme.

    superkarma: 0 26.12.2003, 17:41:33
  14. avatar
    [61] sunnynka [*]

    pajdi, nezlob se na mě, ale mám se svojí maminkou takový vztah, že kdyby zůstala sama, nemusela by se se mnou domlouvat, že u nás bude na Vánoce. Bylo by to automatické, navíc bych jí to nabídla sama

    superkarma: 0 26.12.2003, 17:34:59
  15. avatar
    [60] pajda [*]

    Mě tam tak docela nehraje ještě jedna věc: když jsme někoho zvali na Vánoce, vždycky se tak dělo hodně dopředu - nejméně měsíc...Sunnynka píše:"...před týdnem..." ono je opravdu dost dobře možné, že byt je plný lidí, kteří se vzájemně znají, mají společnou zábavu, budou v bytě spát a je otázka, jak by se na ně maminka tvářila...a jestli by byla ochotna se zapojit do zábavy...vím určitě, že moje rodiče bych nemohla pozvat v žádném případě - pokud by nebyla oslava přesně podle jejich představ, následoval by obrovský výstup a dlouhodobé uražené mlčení, nehledě už na kázání, které by držel můj otec tak dlouho, dokud by i poslední návštěvník neutekl...což nemyslím nijak zle, prostě jsou takoví a víme (my i oni) že s některými našimi zvyky se prostě nesrovnají...

    superkarma: 0 26.12.2003, 17:24:13
  16. avatar
    [58] abru [*]

    Pro mě to tedy s tím přestěhováním na ubytovnu souvisí dost. To je sebeobětování podle mě hraničící fakt až s blbostí. Je něco jiného, nečekat, že budu dál součástí životů svých dcer, že se o mě budou starat, s tím se musí smířit leckterá matka. Právě proto je potřeba zajistit si alepsoň trochu podmínky pro svůj vlastní život, a to tedy na ubytovně těžko, přitom co tak asi může očekávat od svých dcer v případě, že ji odsud třeba vyhodí? No nevím.
    Samozřejmě, že není povinnost dětí, zvát rodiče na vánoce, i když vůbec není fér, zvát rodiče partnera a vlastní matku ne, ale to tady neposuzuji. Vánoce jsou jednou do roka, to se překousne. Ale nechat se ožebračit od dcery o byt, alespoň tak to zatím tady vyznělo, to byla chyba a měla by s tím asi co nejdřív něco dělat, jestli nechce skončit za chvíli na ulici.

    superkarma: 0 26.12.2003, 11:13:06
  17. avatar
    [56] elfos [*]

    Kosmi .... řeklas to lépe, než já

    superkarma: 0 26.12.2003, 00:29:17
  18. avatar
    [55] kosmokosmo [*]

    elfos:

    superkarma: 0 26.12.2003, 00:02:31
  19. avatar
    [54] kosmokosmo [*]

    holky....ja nevim..prijdete mi fakt desne tvrdy.......verim sunnynce, ze vi co mluvi.......muze se vam to zdat velmi hloupy a naivni, ze to pise nekdo, kdo na svete zazil jen 33 let, ale verte tomu, ze muj zivot byl velmi pestry a nekdy mi pripada, ze na zazitky bohaty...mozna az zbytecne bohaty.......
    V zivote jsem se setkala hlavne s tim, ze zadne rovnice neplati....bezvadni, skveli rodice...super deti...NE
    Hnusni,zneuzivajici rodice...hnusni spratci.........NE
    Krasne,mile, obetave manzelky.........a nadseni manzele............NE

    Dobra, nekdy ano, ale nekdy taky ne.......

    Znam jednu zenu, co se ke sve matce chovala uplne stejne jako dcery v pribehu /znala jsem dobre jeji matku i ji...i to co se mezi nimi odehravalo za dvermi bytu/ ta dcera byla jedinacek a nad urovni jejiho chovani by clovek zvracel.......nikdy...dodnes...jsem nepochopila proc, jeji matka nebyla zadna obet, ale super mamka......matka uz zemrela....nerozesly se v dobrem.......te dceri je dnes padesat......vycitkama nespi, chodi plakat "mamince" na hrob....navic ji nikdo nema rad a ani ona nema nikoho rada....kde byla chyba....?

    No asi to vsecko pusobi zmatene, to co pisu.......je proste tolik veci, ktere se podili na cloveku, jeho povaze......i vam se muze stat, ani nebudete vedet jak,ze se ocnete samy v byte, cekajici u telefonu na to, az vam zavola vase dite...a zbytecne.....

    Holky kazda, nebo aspon skoro kazda, matka dela co muze, co si mysli, ze je pro deti nejlepsi.......no, nema na to vzdelani, chyby nejdou smazat, vsecko je nacisto uz napoprve, vsechny to zname.......tak nebudte tak tvrde.......

    superkarma: 0 26.12.2003, 00:00:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [53] elfos [*]

    Jasně, máte pravdu - měla by (Lenka) začít žít. Znovu jsem si ten Sunnynčin článek přečetla - myslím, že Lenka prostě chtěla být na Vánoce s rodinou, se svými dcerami - nemá to souvislost s tím, jestli bydlí na ubytovně, ale s tím, že dcery odmítly s ní být (a vůbec jsou s ní málo v kontaktu.. ), a to ji zranilo. Sama, a ještě s vědomím, jak se k ní chovají, a budou chovat.... to není nic hezkého. A nedá se to ZMĚNIT nějakými řečmi a sebevíc hrdě vztyčenou hlavou (Tak to NE, TAKHLE se ke mně chovat nebudeš!) - to musí vyjít z jejich dcer, musí to ony samy cítit v srdci, že chtějí být s mámou, že ji mají rády.... to je na tom právě to smutné. Proto jsem řekla co jsem řekla - Lenka není ani blbá, ani chudák, a ani sebeasertivnější chování by TENHLE STAV VĚCÍ nezměnilo (můj názor) - dokud si to obě dcery neuvědomí, což vidím dost bledě.:-( Co možná Lence může pomoct (leží mi to v hlavě, no.. * 15 * ), jsou JEJÍ přátelé a kamarádky - pomoct tak, aby nebyla sama (ale, asi.. možná.. bude mít zas pocit, aby někoho neobtěžovala, nevisela mu na krku... nerušila v JEHO rodině... nevím, neznám ji..) - no, aby nebyla pořád sama, a aby se dokázala s tímhle chováním svých dcer trochu vyrovnat, aby ji to tolik nezraňovalo (mě by to zraňovalo strašně, přiznávám.. umím si to představit, že to musí být pro každou mámu hrozné.. a stát se to může komukoliv..... proto bych ráda, aby se pro Lenku nějaká rada našla..)..... a už jsem odbočila a zamotávám se v tom * 15 * ... prostě, nebýt sama a mít nějaké blízké lidi, přátele.... i když, ti jí její děti nenahradí, já vím.... ale, snad by mohli aspoň trochu pomoct, aby začala žít pro sebe.. bez dcer :-( ... aby to trochu líp snášela a dokázala se s tím vyrovnat. A, samozřejmě... nevzdávat to - nevzdávat se... třeba se to jednou obrátí k lepšímu

    Leni, a nevztahuj to na sebe - většina ohlasů, co jsem pod tímhle článkem četla, bylo rázných, na způsob "já bych takhle sebou nenechala orat - já bych to takhle daleko nenechala dojít"... ale, holky, JÁ si myslím, že tohle se může stát komukoliv z nás, a třeba i sebelepší mámě... ono, někdy se život dokáže zchumelit... neuvěřitelným, nepředstavitelným způsobem.

    superkarma: 0 25.12.2003, 23:28:39
  2. avatar
    [49] pajda [*]

    Napsala bych to ještě jinak - má, co chtěla...určitě holky omlouvala, chránila před (zřejmě oprávněnými) výhradami...vím, je to složité, ale bylo to její přání - odejít z bytu na ubytovnu...já nevím...prostě udělala to, co jí vyhovovalo a teď brečí nad výsledkem...já bych jí jen trpělivě vysvětlovala, že se SAMA rozhodla odejít...a když si něco vyberu, je to moje věc a nemám právo chtít po ostatních, aby mě za to nějak "odškodňovali" - to může malé dítě, které není schopno domyslet důsledky...ale ne dospělý...

    superkarma: 0 25.12.2003, 11:55:01
  3. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    elfos: ale jestli se SEBOU Lenka nezacne okamzite neco delat, muze dopadnout jeste hur....
    S kazdym je jednano jen tak, jak clovek SAM dovoli, aby s nim bylo zachazeno!
    Vubec si nemyslim, ze je hloupa, myslim, ze je to hodna baba, ale i ONA je na svete, i ONA ma pravo na zivot!
    A je nejvyssi cas, aby to pochopila....
    Mam deti svine? A dala jsem jim, co jsem mohla?
    OK - v tom pripade nemam deti. Budu se s tim muset smirit a zit jinak....

    superkarma: 0 25.12.2003, 11:29:37
  4. avatar
    [47] elfos [*]

    Sunny....... mi se Lenka ROZHODNĚ jako blbá nebo hloupá nejeví.
    Lidi jsou různí a každý není holt asertivní, rázná či feministická ženská. Netřeba proto hned.. zpochybňovat něčí inteligenci... apod.

    superkarma: 0 25.12.2003, 01:56:22
  5. avatar
    [46] Dudlajlama [*]

    Lenkalara. Uderny prispevek, lec neda se jinak, nez s nim vicemene souhlasit. Hezke "po svatcich" vy doma a hezke vanoce vy zamorske. Neni to sranda, tenhle casovy posun?

    superkarma: 0 24.12.2003, 21:44:47
  6. avatar
    [44] sunnynka [*]

    pajdi, nepojímá. Tuhle rodinu znám moc dlouho, její starší dcera je moje spolužačka. Znám dobře i tu mladší a jsou to MRCHY! A odjakživa byly. Od rozvodu jen využívaly toho, jak si je Lenka předcházela a že jim všechno dovolila. Kdybys je slyšela, jak dnes o ní mluví. A ona na ně přitom nedá dopustit a pořád je u všech omlouvá. Opravdu není ten typ, který by jim předhazoval co všechno pro ně udělala

    superkarma: 0 24.12.2003, 11:54:07
  7. avatar
    [43] sunnynka [*]

    pajdi, nepojímá. Tuhle rodinu znám moc dlouho, její starší dcera je moje spolužačka. Znám dobře i tu mladší a jsou to MRCHY! A odjakživa byly. Od rozvodu jen využívaly toho, jak si je Lenka předcházela a že jim všechno dovolila. Kdybys je slyšela, jak dnes o ní mluví. A ona na ně přitom nedá dopustit a pořád je u všech omlouvá. Opravdu není ten typ, který by jim předhazoval co všechno pro ně udělala

    superkarma: 0 24.12.2003, 11:31:26
  8. avatar
    [42] Eva_CZ [*]

    pajda: souhlasim.
    No a ted je navic nejvyssi cas, aby se Lenka ( poucena z chyb ) postavila zivotu celem a zacala i SAMA ZIT! Pro sebe, ne pro sve deti.
    Drzim ji pesti! Ale at maka!

    superkarma: 0 24.12.2003, 11:02:51
  9. avatar
    [41] pajda [*]

    sunnynka: víš, pořád mám pocit, že to pojímáš jednostranně...vím,je to tvoje kamarádka nebo známá, znáš ji, je ti jí líto...ale chtěly to ty holky vůbec? nebylo to jako u nás - že měly od rána do večera na talíři, jak se matka snaží a obětuje? To se odehrává mezi čtyřma očima a neposoudíš to, pokud v té rodině nežiješ...u nás to taky nikdo neví, a o to jsme v horší pozici...přitom to velmi málo, co jsme kdy dostali, jsme vždycky museli několikanásobně vrátit - ale mluvit se o tom nesmělo - a nesmí...

    superkarma: 0 24.12.2003, 09:40:39
  10. avatar
    [37] sunnynka [*]

    Lenkalara a ostatní: Možná se vám Lenka jeví jako blbá, hloupá a naivní, ale protože ji znám, vím, že taková není Jen měla od rozvodu pocit, že holkám něco dluží. ONA (ne manžel, kvůli kterému se rozvedla, protože ji podváděl kde mohl ) jim chtěla vynahradit, že nemají oba rodiče a uznávám, že to přehnala ateď za to pyká

    superkarma: 0 23.12.2003, 21:05:14
  11. avatar
    [30] Drahuška [*]

    Očividně se ve výchově stala chyba, a ne jedna...

    superkarma: 0 23.12.2003, 13:54:56
  12. avatar
    [28] abru [*]

    Já tedy svoje děti taky miluju, ale tohle vůbec nechápu. Dcera si nastěhuje do matčina bytu přítele, jemu se matka nelíbí, tak ji společně přemluví, aby se přestěhovala na ubytovnu, a ona se nechá???? Nechápu. Tohle bych nechtěla za žádných okolností ani od své matky, a asi bych to ani neudělala pro dceru. Neříkám do jiného bytu, vlastního, ale na ubytovnu? Tak to byla velká chyba. Děti mají trochu tendenci být sobci, ale až do jaké míry jim to dovolíme. Je mi jí tedy líto.

    superkarma: 0 23.12.2003, 13:11:50
  13. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    Udelala nekde velkou chybu ve vychove...
    Mozna by bylo lepsi, kdyby nebyla tak ,,hodna" a holky radeji pripravila na zivot. Samostatnej...

    superkarma: 0 23.12.2003, 12:10:51
  14. avatar
    [25] Dašenka [*]

    Eva:Tady aspoň všechny vidíme zářný příklad toho, jak nemáme vypadat, až přijdou ty patřičné roky

    superkarma: 0 23.12.2003, 11:43:08
  15. avatar
    [24] Dašenka [*]

    pajda:Hm, a vy jste ještě museli ty amanty akceptovat a cenit thymolinový chrup, aby byla spokojenost, co? Znám něco podobného

    superkarma: 0 23.12.2003, 11:13:29
  16. avatar
    [22] pajda [*]

    Dašenka: ještě dodatek - anu ta chalupa už v rodině není - po pár letech chátrání se prodala, samozřejmě se ztrátou...

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:59:34
  17. avatar
    [21] pajda [*]

    Dašenka: v tom s tebou souhlasím...navíc vím, jak můj trpěl tím okázalým nezájmem o svoji osobu, když otec odešel a matka myslela jen na peníze a o ničem jiném nemluvila...nic jiného než kdo co kolem má ji nezajímalo. Těžko pak soudit, když vidíš to peklo, které to "sebeobětování" udělalo...navíc my jsme z toho nikdy nic neměli - ty vydřené peníze si pokaždé odnesl některý z milenců...

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:57:45
  18. avatar
    [20] Dašenka [*]

    pajda:Jestli není lepší spoléhat jenom sám na sebe, alespoň člověk nemusí být vděčny. Nejhorší je, když rodič dá a pak vyčítá.

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:51:59
  19. avatar
    [19] pajda [*]

    Ty holky NIKDY pocit nějakého dluhu mít nebudou - a je otázka, jestli něco dluží...celý tenhle přípěh se kolem nás odehrává dnes a denně...a ze své zkušenosti bych viděla spíš druhou stranu mince...protože ji můj muž zažil. Taky měl skoro všechno, taky si domů "chodil jenom pro peníze" - a proč ne? Kdykoliv se doma ukázal, následovala dlouhá litanie o tom, jak se pro něj máma obětuje, jak musí být dlouho v práci, jak je nešťastná, protože ji manžel opustil...nikdo po ní nechtěl, aby měla byt oblepený nesmysly z Tuzexu, které ani nepoužívala, nikdy jsme nechtěli chalupu (ale jak by to vypadalo, kdyby ji všichni měli a ona ne? - přesto, že na ní nejezdila...), nikdy nikdo z nás nechtěl, aby nám na Vánoce cpala tisícovky - bohatě by nám stačilo, kdyby si s námi poseděla, aniž by všem kolem sebe něco vyčítala. A byt? Ano, bydlíme v jejím a všichni kolem ví, že ONA je ta hodná, která dětem uvolnila vlastní velký byt, aby měly kam jít...ve skutečnosti jsme jí zaplatili přestavbu bytu za poměrně velké peníze, přesně podle jejich představ, krásný byteček v cihlovém domě v tiché ulici, který je dneska její a kde má klid a všechno měla úplně nové. Nám nechala byt proto, že s ní postupně přestali všichni mluvit...takže i takto může vypadat příběh "hodné matky"...

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:40:33
  20. avatar
    [18] Acinka [*]

    Připomíná mi to knihu od Honoré de Balzaca - Otec Goriot. Člověk se nesmí nechat "ochcávat"

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:37:53
  21. avatar
    [17] Ťapina [*]

    Dala jim víc, než měla. Ty holky třeba teď můžou mít pocit, že matce hodně dluží, ale neví, jak jí to vynahradit, tak se jí radši vyhýbají, protože se jí nemůžou podívat do očí. Ten byt byl rozhodně příliš.

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:11:35
  22. avatar
    [16] Žábina [*]

    Určitě jim toho dala víc než dost, byt opouštět neměla...udělala chybu....

    superkarma: 0 23.12.2003, 10:02:48
  23. avatar
    [14] Motty [*]

    Souhlasím s tím, co tady zaznělo - tady ta dobrota už hraničí s hloupostí. Přece to byl Lenčin byt, ona měla právo rozhodnout o tom, kdo v něm bude a když se dceřinýmu příteli vůbec, ale vůbec nelíbila, měl jít pryč on. Nechápu, že vůbec měli tu drzost jí navrhnout ubytovnu, nechápu, proč na takovou blbost přistoupila a nechápu, kde se stala chyba, že z holek se staly takový mrchy, kterým je jedno, co s mámou bude. Můj otec nedávno zemřel. Byl nemocný a nebylo minuty, abych si na něj s trnutím v žaludku nevzpomněla, jak mu asi je. Proto nemůžu tohle vůbec pochopit, že mámě ani nezavolají, nestarají se o ni, je jim v podstatě ukradená a snad by byli i rády, kdyby už tady vůbec nebyla.

    superkarma: 0 23.12.2003, 09:34:03
  24. avatar
    [9] Wiki [*]

    no, asi by si byt mela vzit zpatky, prave za to sobecke chovani....pokud teda neudelala tu chybu, ze byt na dceru prepsala :( jinak, takovehle situace jsou hrozne tezke, Lenka se snazila pro holky udelat prvni posledni a jim se to zrejme stalo samozrejmym...Clovek ma byt na sve blizek hodny, ale jak se rika "odtus potud"...proste nikdy ne tak, aby se musel vystehovat na ubytovnu a nebyl pozvan ani na ty vanoce :(((

    superkarma: 0 23.12.2003, 08:14:22
  25. avatar
    [8] Dašenka [*]

    Lenka si za to může ale sama Jak do jejího bytu si může byť dcera nastěhovat okamžitě přítele? Tady měla Lenka pevně stanovit nějaké podmínky. Proč neposlala na ubytovnu mladé? Ono sebeobětování se pro není nic dobrého, protože nakonec člověk zůstává ve většině případů sám jako kůl v plotě

    superkarma: 0 23.12.2003, 08:05:42
  26. avatar
    [7] Dudlajlama [*]

    Tedy babicka byla, uz neni .

    superkarma: 0 23.12.2003, 07:52:52
  27. avatar
    [6] Dudlajlama [*]

    Elfos, moje mamka, moje babicka, moje tety, vetsina z nich jsou moc hodne zenske, neumim si ale predstavit, ze by se kvuli detem prestehovaly na ubytovnu, ta musi byt snad podminena tim, ze je od podniku, kde pracujes (mozna uz to tak neni), co tedy bude dal, az pani Lenka pracovat prestane? Mozna byla ta ubytovna pro Lenku jakymsi podvedomym unikem z nespokojeneho souziti s dcerou a jejim pritelem, protoze nebyla schopna je vyhodit a jine reseni nemela. Pochybuju ale silne, ze tento "typ" deti se chyti pri domluve za nos a najednou si uvedomi, jak asi mamince je. Kdepak, pokud vubec kdy, tak si to uvedomi az zestarnou, zmoudri(?), budou mit vlastni deti a ty se k nim zacnou chovat podobne. Jeste, ze ma Lenka alespon dobrou kamaradku . Strasne si v podobnych pripadech preju, aby ten smutny a opomijeny clovek vyhral treba sportu, to by byl panecku cvrkot, jak by se prizen predhanela o mamincinu pozornost.

    superkarma: 0 23.12.2003, 07:37:12
  28. avatar
    [4] zlato [*]

    Hodna Lenka zustala nakonec sama.....bozi mlyny....

    superkarma: 0 23.12.2003, 06:43:58
  29. avatar
    [3] elfos [*]

    NEMYSLÍM SI, že Lenka ze sebe dělá onuci. Ani si nemyslím, že přenechala byt dceři a odstěhovala se na ubytovnu, protože chtěla "být hodná a oblíbená maminka".... prostě asi hodná je. Někteří lidé se nedokážou bránit nespravedlnosti.. Je smutné, že se k ní dcery takhle chovají (jestliže jsou na vánoce s partnerovými rodiči, proč ne i s maminkou, všichni pospolu?? ). Neumím poradit , nevím... nedá se vynutit a nedivím se, že si TOHLE Lenka nevynucuje - ony na to musejí přijít SAMY, že to, jak se k mámě chovají, je v nepořádku.. a pokud jim to nedochází, možná by je mělo trochu popostrčit jejich okolí... třeba právě jejich partneři, kamarádi, společní známí, kteří znají jejich rodinu, dcery, i Lenku, a vidí, co se děje..
    Lenka asi nemůže dělat nic, než.. zkusit říct svým dcerám (bez nějakého.. opakovaného vyčítání, nářků či nadávání, samozřejmě), že ji jejich chování bolí... možná si to uvědomí, ale možná taky ne. Je to smutné.

    superkarma: 0 23.12.2003, 06:07:46
  30. avatar
    [2] Dudlajlama [*]

    Presne tak, mela bych byt naladena na smirlivou predvanocni strunu, tohle ale nechapu, kde je hranice te spravne miry lasky? Holky jsou sice sobecke, jenze si dovoli jenom to, co je Lenka necha. Sve dite miluju nesmirne, onuci bych ale ze sebe delat nenechala .

    superkarma: 0 23.12.2003, 05:11:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme