Vztahy

Opustíš-li mě, nezahynu, opustíš-li mě, zahyneš



Jeden můj kolega v práci měl v době, o které chci psát, cca 55 let, byl 30 let ženatý s jednou ženou, měli spolu tři dospělé děti, krásný dům, práci, která je oba bavila, prostě (dle mých měřítek) vše, co člověk potřebuje ke štěstí. Jinak než já to ale viděl můj kolega. Předem chci jen dodat, že měl vysoký krevní tlak, který si průběžně léčil, mimo jiné i pěší turistikou apod.

První signály o tom, že na něj leze druhá míza, jsme zaznamenali při různých podnikových večírcích tak před dvěma lety, kdy nikdy neopomněl připomenout, že by chtěl už vnoučata, že jeho děti mu je nechtějí obstarat, a že si je tedy bude muset „vyrobit" sám. Tyto příhody jsme si zpětně vybavili až nyní, kdy zemřel, tj. v okamžiku, kdy odcházel z práce a při cestě do metra jej zastihl infarkt. Nepřežil.

Následně, jak už to mezi lidmi často bývá, jsme se začali dovídat celý jeho příběh, který byl nastartovaný asi před rokem. V té době jeho manželka (pracovala ve stejné firmě jako on a my) odešla do starobního důchodu. Ten večer jí doma sdělil, že podal žádost o rozvod, jelikož už čtyři roky udržuje poměr" s jednou vdanou (o 15 let mladší) ženou. Dokonce jí sdělil, o koho konkrétně jde. Jelikož byl právník, věděl, že aby je rozvedli, musí žít zhruba půl roku odděleně, a proto se hned další dny odstěhoval. Našel si bydlení ve stejné čtvrti, kde mají rodinný dům, a často do domu ještě i poté docházel na zahradu, za domácím zvířectvem apod. Velmi brzy ale začal s tím, že by měli jejich společný dům prodat, a že by se měli tudíž také finančně vyrovnat.

Ale jak se zdá, podcenil velmi svou manželku. Manželka byla sice v šoku, nic podobného nečekala, ale nezachovala se tak, jak on předpokládal, tj.  že bude po těch letech svolná k dohodě, že nebude dělat žádné problémy. Velmi se spletl.

Manželka se do řešení problému pustila s vervou a nechtěla ustoupit ani o kousek. Dům prodat nechtěla, protože to byl dlouho její domov a navíc s ní tam bydlel ještě jejich nejmladší syn, který dosud studoval. Prvním krokem bylo to, že navštívila jak onu zmíněnou ženu, tak jejího manžela. A co se nestalo!! Manžel, který samozřejmě do té doby nic netušil, svou ženu tak zpracoval (vyhrožoval jí, že přijde o dvě jejich děti), že se ze vztahu s naším kolegou stáhla. To ho velmi zranilo. Dále se od něj distancovali dva synové, pouze dcera zůstala na jeho straně. Manželka se razantně pustila také do boje o dům. Prokázala, že ona vložila do nákupu domu větší část finančních prostředků z prodeje nemovitostí, které zdědila po svých rodičích (byt v Praze a výstavní chalupa v Lužických horách). Takže ani prodej domu by nevyzněl v jeho prospěch. Poslední tečku celému příběhu dala zahraniční služební cesta našeho kolegy. Odletěl do Paříže.

Je známo, že let letadlem není pro lidi s vysokým krevním tlakem zdravý. Lze očekávat zdravotní komplikace. Ty nastaly možná také v kombinaci s vysokým napětím spojeným se služebním jednáním v zahraničí v cizím jazyce. Domů se vrátil ve špatném stavu v pátek večer. Proležel celý víkend, vzal si i dva dny volna a do práce přišel s vypětím všech sil ve středu. Na naléhání blízkého kolegy odmítl jít k lékaři (pravděpodobně nechtěl mít pracovní neschopnost, aby nepřišel o peníze, jelikož ho soudní výlohy související s rozvodem finančně vyčerpaly). Kruh se uzavřel, když odcházel z práce domů...

Jednomu z kolegů se po této politováníhodné příhodě vybavil úryvek z básně českého básníka Sbohem a šáteček": Opustíš-li mě, nezahynu, opustíš-li mě, zahyneš". Nikdo už ale nezjistí, zda by náš kolega zemřel, i kdyby neprošel celou tou popisovanou anabází, nebo zda mu k tomu výrazně přispělo jeho dobrovolné" rozhodnutí změnit od základů dosavadní život. Většina z nás se přiklání k verzi, že si to přivodil sám.

Jana

   
09.01.2007 - Láska a vztahy - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [252] Z_U_Z_U [*]

    grizzly:vidíš a já žiju s chlapem, kterej měl soupravu nádobí, počítač a na dnešní dobu průměrný plat. Bydlíme v podnájmu, dává mi dohodnutou, nijak přemrštěnou částku na domácnost a jinak po něm nechci ani manželství, ani hmotné zabezpečení. Ovšem věrnost, tu chci!

    superkarma: 0 11.01.2007, 15:55:24
  2. [250] Martíšek [*]

    obdivuji duchaplnost jeho ženy...

    superkarma: 0 09.01.2007, 22:52:41
  3. avatar
    [249] edith1975 [*]

    to je život, bylo to vše nad jeho síly.v 55-ti letech lační po vnoučatech, tak si je musí sám vyrobit . Ta chlapská domýšlivost

    superkarma: 0 09.01.2007, 22:00:55
  4. avatar
    [247] Vivian [*]

    standa1: ba ne, v archivu jsou i články, které mají přes 800 příspěvků (tuším, že na téma "porod doma" )

    superkarma: 0 09.01.2007, 19:41:07
  5. avatar
    [246] mikule [*]

    superkarma: 0 09.01.2007, 19:13:44
  6. avatar
    [245] lenagirl [*]

    superkarma: 0 09.01.2007, 19:01:37
  7. avatar
    [244] kareta [*]

    Nyotaimori: tady jde totiž o peníze A stejně to skončilo smrtí

    superkarma: 0 09.01.2007, 18:56:48
  8. avatar
    [242] olafka [*]

    standa1: to víš, tohle téma se týkalo, týká nebo bude týkat snad každého více či méně i mně

    superkarma: 0 09.01.2007, 18:05:45
  9. [241] standa1 [*]

    To čumím na tu bohatou rozvětvenou diskusi. Tento článek má snad rekordní počet příspěvků.

    superkarma: 0 09.01.2007, 18:03:52
  10. avatar
    [240] jednapani [*]

    Nečetla jsem všechny příspěvky a možná to tady už padlo - ta druhá paní byla vdaná a když to prasklo, stáhla se. To teda byla láska! Nedivím se, že ho to velmi zranilo. Já jsem teda plně na straně manželky. Nevidím sebemenší důvod, proč bych chlapovi, který mě 4 roky podvádí, měla něco usnadňovat a nechat sebou orat.

    superkarma: 0 09.01.2007, 16:51:37
  11. avatar
    [239] Z_U_Z_U [*]

    Mickey Mouse: ona to celé byla jeho volba Myslím že za ta léta svou ženu mohl už znát a odhadnout její reakce, takže se na ně mohl i připravit. Očividně byl zdravotně v nepořádku už dlouho.

    a....: taky si myslím že by to tak dopadlo. Ale není nutné aby manželství stálo za pendrek, mám známé, neudělají bez sebe krok, po dvaceti letech jako hrdličky, ale on ji ve čtyřiceti podvádí...očividně jen proto, že si musí dokázat, že na to ještě má.

    superkarma: 0 09.01.2007, 16:34:47
  12. avatar
    [238] risina [*]

    1. Ten citát není ze Sbohem a šáteček od Nezvala, ale ze Zěmě mluví od Dyka.
    2. "Na naléhání blízkého kolegy odmítl jít k lékaři" - kolega nealéhal, aby nechodil?
    3. Nějak nevím, co tím vším autorka chtěla říct, ani jaké očekává reakce...

    A teď jdu číst ty reakce, koukám, že jich je požehnaně .

    superkarma: 0 09.01.2007, 16:10:15
  13. [237] a.... [*]

    Z_U_Z_U: No my se ale pořád jen domýšlíme, jaké to manželství bylo. Třeba to bylo takové manželství, kdy si jeden druhého už vůbec nevšímá a jsou spolu jen ze setrvačnosti, každý si vlastně žije svůj vlastní život. Že si manželka života svého muže moc nevšímala tomu napovídá to, že si nevšimla, že má milenku, nebo ani toho, že není něco v pořádku.Ten vztah trval 4 roky, takže to nebyla jen nějaká krátkodobá aférka.Myslím, že opustit manželku po tolika letech na to nejde najít postup, jak to udělat citlivým způsobem
    No...já osobně si myslím, že kdyby to všechno ve zdraví ustál, tak by si našel nějakou třetí

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:58:29
  14. avatar
    [234] Mickey Mouse [*]

    Z_U_Z_U: Nejspíš by skončil sám a asi by ani moc pohodlí neužil. Ale to by byla jeho volba.

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:51:03
  15. avatar
    [233] Z_U_Z_U [*]

    a....: to už je čistě jejich věc jak si to domluví, já bych ho zpátky nechtěla, když už se tak pěkně rozhodl, at si to nekazí

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:50:56
  16. avatar
    [232] Z_U_Z_U [*]

    Mickey Mouse: já se taky ráda hádám a tak jen podotknu, že jestli si coby právník a chlap myslel že čerstvá důchodkyně které oznámí že ji čenžne za mladší model nebude alespoň z prvu reagovat ne dvakrát vstřícně, byl notorický blb

    a....: já mu to rozhodně nepřeju, naopak je mi to moc líto. celkem by mě zajímalo jak by se to vyvíjelo dál. Jeho milenka si za ním očividně tak pevně nestála a podle mého by nakonec skončil sám. Jestli by mu to tak vyhovovalo, nebo by se mu v jeho věku začalo stýskat po tom že se o něj někdo stará, to je ve hvězdách.

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:48:26

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [231] a.... [*]

    Z_U_Z_U: Návštěva milenky nemusí být vždy věc zavrženíhodná. Manželka se může jít třeba jen poptat, jestli ho ta druhá vůbec chce, nebo jestli jí nakonec ten její trouba nezůstane doma na krku se zlomeným srdcem

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:46:08
  2. avatar
    [230] olafka [*]

    Trošku mě udivují reakce typu - dobře mu tak, ona ho uštvala, zasloužil si to, je to její vina... Copak můžete takhle smýšlet o smrti člověka vlastně mám pocit, že jistým způsobem spáchal sebevraždu a za tu si je zodpovědný každý sám před sebou i před Bohem.

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:43:56
  3. [229] a.... [*]

    To mě teda fakt bere kolik z vás mu to přeje, že z toho, co si na sebe naložil, nakonec exnul Já jsem si myslela, že poměrně dost ženských dokáže odpouštět, ale vidím, že časy se mění...

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:42:33
  4. avatar
    [228] Mickey Mouse [*]

    Z_U_Z_U: S tím už se dá souhlasit, ale já se rád hádám. Takže bych jen podotkl, že asi skutečně nečekal, že někdo považuje rozvodové tahanice za normální...

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:41:27
  5. [227] holly [*]

    Dobře mu tak. Ten úryvek není z básně Sbohem a šáteček, ale od Viktora Dyka Země mluví.

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:32:58
  6. avatar
    [226] Z_U_Z_U [*]

    Rikina: ono jde o úhel pohledu, já bych to zrekapitulovala tak, že vždycky je to na dohodě a mělo by to proběhnout civilizovaně. Ne čekat čtyři roky až ženská odejde do důchodu, což člověku nepřidá, pak se pochlubit se jménem milenky a chtít hned rozvod. Kdyby to udělal šikovněji, nechal ji to chvilku rozdejchat, byť by vyčkával v bezpečí, možná by to dopadlo jinak. Každej se může zhlídnout jinde, ale chce to řešit co nejklidněji, i když je to z prvu těžké.

    - s její návštěvou milenky nesouhlasím a já bych to neudělala, na druhou stranu ji zcela chápu.
    - s tím že mu za těhhle podmínek a v prvním návalu vzteku nechtěla nechat víc než co mu dát musí souhlasím
    - děti jsou dospělé, mají svou hlavu a názory, nedivím se jim, ale časem by se to třeba srovnalo

    a za to že si toho naložil moc a neudejchal to ona nemůže, to bych jí rozhodně nepřisuzovala, zdravotně v háji byl podle článku už dlouho a musel počítat s tím že kolem toho bude rozruch tolik v kostce ke zmíněnému trojuhelníku

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:31:13
  7. avatar
    [225] Susina [*]

    .. jak by řekl můj manžel - každej si řeší druhou mízu jinak...

    no a s tím půlročním odloučením před rozvodem to v článku není moc přesné, samozřejmě není nutné žít před rozvodem půl roku odloučeně... to je jen v případě tzv. "nesporného rozvodu", kdy pak soud nezkoumá příčiny rozvratu, pokud oba manželé s rozvodem souhlasí a doloží ověřenou smlouvu o vypořádání majetku.. což samozřejmě není tento případ...ale pán nejspíš předpokládal, že manželka souhlasit bude a on bude mít rozvod v kapse...

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:28:04
  8. avatar
    [224] olafka [*]

    Kurňa, když někdo s někým nechce žít, tak proč si to neříct rovnou a pak hledat "náhradu". Tyhle dobové tance skutečně nemám ráda

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:26:43
  9. avatar
    [223] Kelly [*]

    Z_U_Z_U: teda, to jeho nářadí a zadek musely potom vypadat .

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:26:17
  10. avatar
    [222] Simba [*]

    Mickey Mouse: Když tady tak hezky radíš, jak měla sklapnout uši, sklopit zrak a odtáhnout, jak se nehezky zachovala jako ženská, co ten manžel té milenky? Mi vrtá hlavou, proč se tedy nezachoval tak on?

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:25:58
  11. [220] Rikina [*]

    Z_U_Z_U: takových je nás tu jen pár, zanedbatelná menšina. To se dá odbýt statistickou chybou, a nebrat na to zřetel.

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:22:59
  12. avatar
    [219] Simba [*]

    Mickey Mouse: Ona ho uštvala? aha A já myslela, že se uštval sám druhou mízou

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:22:39
  13. avatar
    [218] Z_U_Z_U [*]

    ad.astra: tohle tu píšu už dlouho, ale oni se mnou nesouhlasí

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:20:40
  14. avatar
    [217] ad.astra [*]

    Mickey Mouse: (162) jaký zle do další rodiny? Vždyť ona mu vlastně ještě pomáhala, když se rozdváděl kvůli milence a milenka neměla odvahu to svému manželovi říct, tak paní prostě šla a udělala oboum dobrou službu Konečně mohli být spolu a nemuseli se skrývat
    Navíc že ho chtěla oškubat do hola - o tom nikde není ani písmenko a že chtěla víc než půlku majetku, když do toho vložila své dědictví - to je přeci v pořádku, necht se spravedlivě rozdělí pouze to, k čemu přišli společně za trvání manželství. A odříznout od dětí - děti jsou dospělé, ty si sami srovnají, ke komu budou chtít jít a utvoří si názor...

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:01:49
  15. avatar
    [216] Z_U_Z_U [*]

    Kelly: mělo. Po gutalaxu neustále seděl na záchodě a chloupky ze šípků v trenkách jsou lepší než skelná vata Nemluvě o tom že když jsem věděla že místo na služebku si jede vytřásat pytlík ( byla jsem ráda že nebude doma) a nechal si balit kufr ode mně, zabalila jsem mu ohoz ve stylu tričko s nápisem " zachraňte velryby", červené trenky se sobíky a podobně. Dorazil v pracovním, popadl kufřík a odjel. Celej prodlouženej víkend jsem si užívala tu představu, jakej bude mít asi úspěch

    superkarma: 0 09.01.2007, 15:00:45
  16. avatar
    [214] femme [*]

    dostal to, co si zasloužil

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:53:48
  17. avatar
    [213] Kuře [*]

    Mickey Mouse: nevidím důvod, proč by ho měla uštvat. Pouze se bránila a to je jaksi naprosto v pořádku. Taky bych zatraceně rychle vystrčila drápky, kdybych měla nedobrovolně prodat střechu nad hlavou.

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:53:33
  18. avatar
    [212] kareta [*]

    Mončí:

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:49:31
  19. avatar
    [211] ad.astra [*]

    Majucha: (134) jsi měkota, měla jsi chtí půlku za botník a ještě za jeho zhodnocení - určitě za ty roky jste ho nejméně jednou natřeli balakrylem

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:48:05
  20. [210] Mončí [*]

    Mickey Mouse: 204 : Krom toho - kdyby Eva jablko nesežrala Adam by z něj udělal Kalvados.

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:42:21
  21. avatar
    [209] olafka [*]

    kareta: a my jsme se k sobě civilizovaně vrátili, takže se vzájemně s...me dál, už další čtyři roky

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:39:46
  22. avatar
    [208] Kelly [*]

    Z_U_Z_U 193: ... Ty jsi číslo. A prosím Tě, mělo to nějaký prokazatelný účinek? Myslím ten Gutalax a šípky v trenclích

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:38:53
  23. [207] Rikina [*]

    olafka: taky jsem chtěla 200! Celou dobu se chodím jen kvůli tomu!

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:38:29
  24. avatar
    [206] kareta [*]

    olafka: gratuluji k 200
    Jó, někteří muži si to představují jako Hurvínek válku Měl jí dohodit během těch let někoho vhodného a spokojení mohli být všichni- TOTO JE CIVILIZOVANÉ ŘEŠENÍ

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:37:33
  25. [205] Mončí [*]

    Mickey Mouse: jak typické

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:36:22
  26. avatar
    [204] Mickey Mouse [*]

    Mončí: odstartovala to matka Eva, když si v ráji kousla do jablka!

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:33:48
  27. avatar
    [203] Mickey Mouse [*]

    olafka: A ještě mi tu 200ku sebereš... (to je sebevražda! )

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:33:02
  28. avatar
    [202] Mickey Mouse [*]

    olafka: Nějak mne dnes s..e počasí, nechce se mi pracovat a navíc po diskuzi tady mne přešla chuť na "civilizovaná" řešení.

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:32:08
  29. avatar
    [201] olafka [*]

    Jupíííííí

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:30:12
  30. avatar
    [200] olafka [*]

    Já chci být 200tá

    superkarma: 0 09.01.2007, 14:29:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme