Lidé si on-line služby oblíbili a využívají je pořád víc. Mohou tak snadno, rychle a pohodlně zařizovat, pracovat, platit nebo nakupovat. Vychutnávat si vlastní nezávislost a dělat věci tak, jak chtějí, kdy chtějí, jednoduše po svém.

Celosvětově narostl objem on-line služeb a tzv. samoobslužných kanálů a úkonů bez osobní asistence (tj. těch, u kterých nejste závislí na pomoci jiné osoby). Takové chování spotřebitelů je i pro poskytovatele služeb výhodnější (levnější a snadnější), a proto není divu, že se jej snaží různě podporovat a stimulovat (např. bonusy).

„On-line životní styl“ je výrazný už i v Čechách. Uživatelé internetu tu tvoří víc než jednu třetinu české populace - 34 % (Zdroj: ČSÚ, 4.Q 2003) a připojují se nejčastěji v rozsahu 1 až 4 dny v týdnu (Zdroj: ČSÚ, 4.Q 2003).

 

V současnosti existuje několik zajímavých on-line trendů, které ovlivňují zejména bankovnictví, cestovní ruch, ale též mobilní komunikaci.

 

OSKAROVA  SAMOOBSLUHA – NOVÁ SLUŽBA „PO SVÉM“

Oskar jako první přichází s odměňováním zákazníků, kteří si ovládají svůj účet samostatně prostřednictvím hlasové, internetové nebo SMS Samoobsluhy. Za jejich nezávislost se službou „Po svém“ zákazníky odmění 20% bonusem na hovory do všech sítí v České republice, podrobným elektronickým vyúčtováním a SIM Plus kartou zdarma. Nejenom sleduje aktuální trend na trhu, ale též zdokonaluje svůj obchodní model postavený na přímém přístupu k zákazníkovi.

 

ON-LINE BANKOVNICTVÍ

Lidé pořád častěji platí faktury z domova a využívají GSM bankovnictví. Je to výhodné pro obě strany. Zákazníci zaplatí účet snadno a rychle přes mobilní telefon nebo internet, a tím zároveň snižují počet osob na přepážkách. On-line služby je možné využívat bez ohledu na čas, nemají totiž žádné „otevírací hodiny“.  Kromě jiného je pro tyto on-line zákazníky stanovená i výhodnější cena.

Stručně řečeno, máte lepší cenu, 24hodinový přístup k účtu 7 dní v týdnu, snadný přístup i ze zahraničí a k tomu všemu ještě sbíráte bonusy.

 

ON-LINE CESTOVNÍ RUCH

On-line služby značně ovlivnily i sféru cestovního ruchu. Téměř každá cestovní kancelář má zřízené své webové stránky, některé dokonce fungují pouze  „on-line stylem“. Zájezdy on-line cestovních kanceláří totiž mohou být o několik desítek procent levnější (nemusí platit nájemné, sílu na obsluhu zákazníků atd.).

Přidanou hodnotou on-line kanceláře jsou například též meteorologické předpovědi, převodník měn či dopravní zpravodajství. I klasické aerolinky (ČSA, British Airways, Lufthansa) již změnily přístup k prodeji letenek a zvýhodňují prodej přes internet.

 

ON-LINE OSKAROVU PORADNU naleznete ZDE

Reklama