Vztahy

On je SOVA, já jsem SKŘIVAN - najdeme společný čas na sebe?

Jsou věci, které v zamilovanosti podceňujeme. Někdy jsou docela závažné, jindy spíš úsměvné. Ale i ty druhé mohou časem způsobovat nepříjemnosti, které lze překonat jen s opravdovou dávkou tolerance. A lásky.

Třicetiletá Sandra dlouho hledala toho pravého, ale nakonec svého rytíře na bílém koni našla. Po několika zklamáních byly pro ni dny a noci strávené v blízkosti chlapa snů rájem na zemi. Jenže jak bylo řečeno výše – zamilovanost nám nasazuje růžové brýle, přes které nevidíme to, co po několika letech výrazně bije do očí. A také díky kterým děláme to, co bychom jinak nedělali, protože nás to stojí hodně úsilí a není to naše přirozenost.

Vlastně se nejedná o žádný zásadní problém,“ říká s hraným nadhledem ke svému příběhu usměvavá prodavačka a dodává, že některé její kamarádky, které řešily třeba i domácí násilí či nevěru, jí vyloženě jejího chlapa závidí.

vstavani

Foto:Shutterstock

On je vážně báječný a vůbec jsem nedoufala, že někoho takového ve svém věku ještě najdu. Je totiž už poněkud přebráno,“ konstatuje Sandra, kterou na současném vztahu trápí jediná věc.

  • Čím déle spolu jsou, tím méně se svým partnerem nacházejí na sebe čas.

Počáteční snaha být s tím druhým co nejvíce na čas potlačila jejich přirozené chování, ale nyní je přemáhání starých zvyků a osobních potřeb stále těžší a těžší. A ochota něco pro to udělat menší a menší.

Já jsem typický SKŘIVAN. Nevadí mi vstávat před šestou hodinou a ráno mám také nejlepší náladu a chuť do všech aktivit. Energie ze mě přímo sálá. Ovšem zákonitě pak brzy večer odpadávám a vím, že jsem tou dobou také už někdy i dost protivná,“  nastiňuje potíže se společným životem Sandra

Můj miláček je naopak typická SOVA. Kdyby nemusel do práce, prospal by den. Pokud už musí vstát, je neobvykle nepříjemný, lépe na něho vůbec nemluvit. O víkendu ho nedostanu z postele dřív, než v poledne. A i pak má pomalý a mrzutý rozjezd. Jak postupuje den, stává se z něho šarmantní a milý chlapík. Večer je pak úplně dokonalým společníkem, ale to už já zase pomalu upadám do svých vyčerpaných nálad,“ dokončuje popis svého na první pohled banálního trápení Sandra. 

Sama říká, že se snaží se svému milému přizpůsobit a svůj navyklý denní režim upravovat, ale bez výsledku. Ráno spát nemůže a večer nedokáže být dlouho vzhůru. A její partner to má zase obráceně. Usíná až kolem druhé v noci a dřív nezabere, takže ráno bývá pekelné.

Samozřejmě to není nějaký velký problém, kvůli kterému by se rozpadl jinak pěkný vztah, ale bojím se, že časem bude,“ říká Sandra, která přiznává, že už teď vznikají někdy zbytečné hádky, neboť oba mají občas pocit, že ten druhý se nesnaží dost. „Cítím, jak se pomalu vzdalujeme a nacházíme stále méně společných chvil,“ uzavírá svůj příběh.

Přečtěte si také:

   
04.08.2016 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [49] rychenza [*]

    Ja jsem sova a muj muz skrivan. Pokud nemusim, nevstanu pred 11 rano, muj muz beha od 6. Ja jsem plna energie jeste ve 2 rano a on kolem 10 pochrupuje.

    Naprosto nam to vyhovuje a jsme s tim oba velmi spokojeni. A mame spolecnou loznici, kdyz si jdu ja lehnout nebo on rano vstava, tak by musel delat sakra bordel, aby toho druheho probudil.

    Vyhovuje nam hlavne to, ze i po tolika letech spolu, mame "svuj" cas sami pro sebe, takze si nelezeme vecnym stanim za zadkem na nervy.

    Taky to bylo uzasny, kdyz byly deti maly. Ja jsem k nim vstavala prvni pulku noci, muz tu druhou.

    Klicem je nic si nevycitat a nechtit po partnerovi aby se zubil a hyril energii a dobrou naladou ve chvili kdy se probouzi nebo jde spat.

    superkarma: 1 09.08.2016, 22:27:04
  2. avatar
    [48] Matinea [*]

    gerda — #2To už pak bude záležet na ní, zda ho nechá znovu usnout Sml30

    superkarma: 0 04.08.2016, 19:20:59
  3. avatar
    [47] Matinea [*]

    Davidek — #10 Vstávám v cca 7:00 ...vyhovuje? Sml57Sml52

    superkarma: 0 04.08.2016, 19:19:26
  4. [46] Karo Líná [*]

    Myslím, že tohle zas takový problém není. Ale dvě ložnice jsou nutnost Sml22 Jsem typická sova a nevím proč, ale vždycky jsem měla skřivany. Nikdy to ale nebyl důvod našich rozchodů, tohle teda fakt ne Sml23 Prostě jsme si každý zařídili svou ložnici, já měla večer a v noci televizi co nejtiššeji to šlo, hlučných činností jsem se vyvarovala a stejně tak oni poránu a o víkendu dopoledne, kdy já spím. V ty doby byl zákaz domácích prací, třískání s nádobím, puštěná hudba apod. Fungovalo to Sml80

    Jak píše Rikina, my sovy to máme mnohem těžší, svět (tedy ČR určitě) je víc přizpůsoben skřivanům. Já například úplně nesnáším, proč všechna zdravotnická zařízení otevírají pomalu ještě v noci a mají snahu člověka honit po různých vyšetřeních, odběrech apod. na šestou, sedmou a tak podobně Sml68 Já jim na to vždycky odpovím, že v tu dobu fakt nepřijdu, protože to by mě tam musel jedině někdo donést v bezvědomí. Naštěstí jsou i doktoři, co mě v pohodě objednávají po desáté a nemají s tím problém. Ale musela jsem je hledat. Pokud někdo tvrdí, že se biorytmus dá přeučit, tak vůbec neví, o čem mluví. Měla jsem kdysi práci, kde se začínalo v sedm. Byla daleko, tak jsem vstávala v pět. Musela jsem dát výpověď, protože po necelém roce jsem už nepřipomínala člověka, ale zombii Sml30 Nemluvě o chybách v práci, které jsem pravidelně poránu nasekala a odpoledne je po sobě opravovala. Zjistila jsem, že do takové desáté dopolední mám ukrutně nízký tlak, pod 100/70. A neproberu se ničím, nefunguje to. Samovolně mi stoupne, až se tělo samo probudí. Neudělám s tím nic. Je spíš o úraz se do něčeho násilím nutit.

    superkarma: 1 04.08.2016, 18:47:17
  5. avatar
    [45] Jandywoman [*]

    Eliana — #7Přesně tak! Napsala jste to velice výstižně. Ani já v tom nevidím žádný problém. My jsme žili jako sova a skřivan v zájemné symbióze celých 25 let. Myslím že společný čas na ulehání a vstávání není to, co by mělo být alfou a omegou dobrého vztahu. A tvrzení, že on je vždy po probuzení bručoun a ona zas naopak vždy před spaním, se mi zdá trochu přitažené za vlasy.

    superkarma: 1 04.08.2016, 18:22:29
  6. [44] manma [*]

    U nás také tak, protiklady se přitahují a klape to:-).

    superkarma: 0 04.08.2016, 17:15:55
  7. avatar
    [43] gituška [*]

    gerda — #17 Taky dělám všechno ráno brzySml67

    superkarma: 0 04.08.2016, 16:35:39
  8. avatar
    [42] gituška [*]

    raddre — #41 U nás je to taky takSml59přesně tak.Sml30

    superkarma: 0 04.08.2016, 16:31:36
  9. avatar
    [41] raddre [*]

    gituška — #38já pro změnu to mám naopak a jsme spolu 45let v úplné spokojenostiSml16, on mně nenutí vstávat brzo a já ho nenutím být dlouho vzhůruSml30

    1. na komentář reaguje gituška — #42
    superkarma: 0 04.08.2016, 16:30:43
  10. avatar
    [40] kobližka [*]

    enka1 — #39 No a když se vezme v potaz globání oteplování,chudoba,sucho,záplavy a blbej program v televizi,má vůbec cenu vstávat z postele? Sml32

    superkarma: 1 04.08.2016, 16:29:32
  11. avatar
    [39] enka1 [*]

    A do toho všeho ty posunutý hodiny na jaře a na podzimSml54

    1. na komentář reaguje kobližka — #40
    superkarma: 0 04.08.2016, 16:21:31
  12. avatar
    [38] gituška [*]

    Já jsem se sovou přes 40 let a stále nám to klape.

    1. na komentář reaguje raddre — #41
    superkarma: 0 04.08.2016, 16:19:15
  13. avatar
    [37] SNÍŽEK [*]

    Boros — #36 jo,dvanáctky nepřetržitý provoz a budete mít po problémech Sml30

    superkarma: 0 04.08.2016, 15:39:23
  14. [36] Boros [*]

    Střídavé směny na vás a bylo by vám jedno, kdo co je. Spím, kdy mohu a hotovo a ostatní si dělejte, co chcete.

    1. na komentář reaguje SNÍŽEK — #37
    superkarma: 1 04.08.2016, 15:11:27
  15. avatar
    [35] phoebe24 [*]

    Kadla — #34Přesně jak píšeš: naše holky měly taky režim naprosto stejný (jsou od sebe rok a půl, takže téměř dvojčataSml16 ). Jasně, že musely ráno vstávat do školky a do školy... Starší má před maturitou a před rokem přestoupila na vzdálenější školu, která jí lépe vyhovuje studijním plánem i kvalitou výuky. Ráno vstává ve čtvrt na šest naprosto bez problémů. A mladší v sedm mžourá a nadává. Pokud má ráno tělocvik, tak je odrovnaná doslovaSml80. Ale koukám, že Myšák by nám biorytmus dětiček srovnal. Napadá mě píšťalka, nástěnka a pravidelné denní hlášení.Sml57

    superkarma: 3 04.08.2016, 14:53:15
  16. avatar
    [34] Kadla [*]

    Mickey Mouse — #31Hele, často s tebou souhlasím, ale s tím, že je to o tom, jak si člověk "zvykl", když byl mladší, teda fakt nesouhlasím. Mám dva syny, režim měli stejný, rozvrh dne od rána do večera taky a přitom jeden je sova a druhý skřivan. Se vším všudy. A to už od malička. Jeden býval jako dítě vzhůru už v pět ráno, druhého jsem musela v půl sedmé budit a dalo mi to fakt práci. I během dne to na nich bylo vidět jeden míval o hodně lepší známky, když byla písemka brzy po ránu, druhý když psal písemku od osmi nebo devíti ráno, mohla jsem se spolehnout, že to bude v lepším případě za tři... Sml30

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #35
    superkarma: 0 04.08.2016, 14:04:44
  17. avatar
    [33] kobližka [*]

    Kadla — #20 Sml22 Sml67 Souhlasím do puntíku.

    superkarma: 0 04.08.2016, 13:36:14
  18. avatar
    [32] kobližka [*]

    Ježíšmarjááá,já jsem sova,manžel skřivan a v životě mě nenapadlo,že by nás tohle mohlo vzdalovat,jak o tom přemýšlí Sandra.Ona i ta sova málokdy spí až do oběda,jak je zmiňováno v článku.Kdo chce,hledá možnosti,kdo ne,tak jen samé výmluvy.

    superkarma: 1 04.08.2016, 13:30:10
  19. avatar
    [31] Mickey Mouse [*]

    phoebe24 — #27 Tohle "nastavení" je hodně o zvyku a denním rytmu. Čili třeba o tom, jak si Tvoje dcery organizovaly zbytek dne a jak byly zvyklé fungovat, když byly mladší. Kdy se věnovaly svým zájmům a kamarádům, jak pravidelný měly rozvrh dne. A podle toho se jim později v určitém úseku dne učilo lépe (byly zvyklé se v tom čase soustředit).

    Je dostatečně prokázané, že k učení člověk potřebuje především klid. Hlavně tedy záleží na tom, jak si kdo ten klid udělá.

    Jinak - maturitu mám a studoval jsem MatFyz (MFF UK). Takže jsem se v životě učil docela dlouho a intenzivně. Sml80

    1. na komentář reaguje Kadla — #34
    superkarma: 1 04.08.2016, 13:03:41

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Rikina [*]

    ... a za sebe dodávám, že ve chvíli, kdy na mě nějaký "skřivan" začne prskat, že se nesnažím dost, jsem se dosnažila a dotyčnému sdělím, že ranní ptáče možná dál doskáče, ale víc sežere a dřív chcípne, čímž debata bude u konce. Sml57

    superkarma: 2 04.08.2016, 13:02:16
  2. [29] Rikina [*]

    Mickey Mouse — #26 Snad by i to přizpůsobování mělo mít jisté hranice. Sml80 Ano, lidé žili mnoho staletí v rytmu podle zemědělských prací, domácích zvířat, případně té manufakturní výroby. Ale dožívali se podstatně nižšího věku, ve 40 už byli staří, padesátky se dožil málokdo a ještě starší jedinci už byli zváni "velebnými kmety" a bylo jich jako šafránu. Vzato do důsledků - vezmu schválně hodně hraniční příklad - lidi se dokázali přizpůsobit i životu v koncentračních táborech. Lidi obecně opravdu vydrží hodně. Otázka je, kdy je to nutnost, a kdy je zbytečné ty síly a možnosti přepínat. Ve výše popsaném případě žádná nutnost nenastala, jen si dva lidi neumějí trošku vycházet vstříc a inteligentně se domluvit. Sml80

    superkarma: 1 04.08.2016, 12:56:41
  3. avatar
    [28] gerda [*]

    Mickey Mouse — #26V tom ti dávám za pravdu. Jestli má člověk čas a podmínky, aby rozvažoval nad svým založením, není na tom ještě tak zle. To by bylo v případě, kdy by makal až by se z něj kouřilo a nestačil si ani uvědomit, že se mu tím ubližuje.Sml30

    superkarma: 0 04.08.2016, 12:13:18
  4. avatar
    [27] phoebe24 [*]

    Mickey Mouse — #26Takže je to o pocitech, jo? Sml23 Pokud máš aspoň maturitu a musel jsi se učit na náročnější zkoušku, tak si vzpomeň, kdy ti to "lezlo líp do hlavy". Já jsem sova, takže jsem se učila jedině v noci (a ráno spala klidně do jedenácti). Jedna moje dcera to má taky tak a ta druhá se učí pouze časně ráno a dopoledne. Po desáté večer odpadává. Naštěstí mohou mít každá svůj pokojík.Jinak by se přizabily.Sml15Sml30

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #31
    superkarma: 3 04.08.2016, 11:03:06
  5. avatar
    [26] Mickey Mouse [*]

    To jsou starosti rozežrané doby. Sml68

    Celá tisíciletí lidé žádné "sovy" a "skřivany" neznali, protože museli fungovat podle denního rytmu zvířat a zemědělských prací. Pak celá staletí vstávali tak, aby na práci v dílně, v úřadu nebo v továrně bylo světlo. Někomu to možná šlo hůř, ale lidé se kvůli tomu nechodili věšet.

    Člověk je tvor přizpůsobivý, tím vyniká nad všechny ostatní živé bytosti. Také tohle je jen o ochotě přizpůsobit se a přestat přemýšlet nad tím, jak "se necítím dobře". Jasně, když se v tom někdo rochní, tak se potom opravdu cítí blbě.

    1. na komentář reaguje phoebe24 — #27
    2. na komentář reaguje gerda — #28
    3. na komentář reaguje Rikina — #29
    superkarma: 1 04.08.2016, 10:35:04
  6. avatar
    [25] catcat [*]

    jsem 30 let znásilňovaná sovaSml15 prostě do práce se musí chodit a budík v 5:30 nebo v 5:00 je hnus dodneška

    superkarma: 0 04.08.2016, 09:58:38
  7. avatar
    [24] Kadla [*]

    bobani — #23To jsi skřivan jak vyšitý. Sova by nikdy v 6 nebo 7 nevstala... Vím to, mám 2 sovy doma Sml30

    superkarma: 0 04.08.2016, 09:39:55
  8. [23] bobani [*]

    jsem něco mezi - večer kolem 23 °° a ráno mezi 6 - 7 . ideál

    1. na komentář reaguje Kadla — #24
    superkarma: 0 04.08.2016, 09:33:03
  9. avatar
    [22] Suzanne [*]

    Nehroťte to. Popovídejte si o tom s vědomím, že to vyřešit chcete. Připusťte si, že i ten druhý má právo na dostatek času pro sebe a že není nutné se probouzet a usínat spolu, využijte ten čas každý pro sebe. Zatímco on spí, cvič, medituj, čti, jdi na procházku. On se taky večer zabaví. My to takhle spokojeně děláme šest let a není jediný problém. Já se za ty roky už párkrát přemohla, abych vstala už v devět, můj zase, aby vydržel do noci, jak stárneme, je to čím dál tím snazší. Časem se to ještě trošku upravilo, protože se tu a tam propojujeme i pracovně, což je taky dobrá motivace.

    Jak je vidět i níže, jde to.

    Pentlička — #16 Sml67

    superkarma: 0 04.08.2016, 09:01:07
  10. [21] Andreadornova [*]

    Sml80 buď se bude jeden jak druhej snažit nebo mají po vztahu, protože je evidentní že jim to oběma začíná vadit

    superkarma: 0 04.08.2016, 08:56:11
  11. avatar
    [20] Kadla [*]

    Tak my to máme doma úplně stejně - já jsem skřivan, přítel sova. Ale nevidím v tom vůbec žádný problém a nejsou ani nutné oddělené ložnice. Já prostě chodím spát dřív, kolem desáté (vím, že za mnou dorazí nejdřív ve dvanáct a spíš v jednu v noci) a ráno já vstávám dřív a nechávám ho vyspat (pokud nemusí do práce). Problém nikde žádný není - proč by měl být. Já mám ráno příjemnou chvilku jen sama pro sebe, on má zase chvilku o samotě večer. Vždyť je to jen dobře. Proč by manželé nebo partneři spolu museli být od rána do večera... A ten čas mezi tím si spolu užijeme parádně. Podle mne je potřeba přizpůsobit vstávání / odchod do postele biorytmu. Člověk je pak v pohodě a neprudí nikoho kolem sebe.

    1. na komentář reaguje kobližka — #33
    superkarma: 2 04.08.2016, 08:53:47
  12. [19] Rikina [*]

    gerda — #14 Inu, já abych mohla začít od 9, musím jít v půl sedmé na vlak. Sml15 Kdyby po mně někdo chtěl začínat od sedmi, tak bych takovou práci nemohla dělat, nebo tam asi spát, nevím. Sml80 On nemá každej cestu do práce na 5 minut pomalé chůze.

    superkarma: 0 04.08.2016, 08:52:32
  13. [18] Rikina [*]

    Pentlička — #16 Ano, přizpůsobit navzájem, dobrovolně, a protože chci. Ne proto, že ten druhý prudí. A v článku se píše, že se hádají kvůli tomu, že se ten druhý málo snaží - čili oba jsou nespokojení a oba jsou naštvaní na toho druhého. To je cesta do pekel a jestli toho nenechají, tak jak píše Davidek, sbohem a šáteček. Sml80

    superkarma: 1 04.08.2016, 08:49:13
  14. avatar
    [17] gerda [*]

    amphora — #15Přesně tak, nejlíp se mi pracuje brzo ráno a dopoledne, k večeru už odpadávámSml30

    1. na komentář reaguje gituška — #43
    superkarma: 0 04.08.2016, 08:30:22
  15. avatar
    [16] Pentlička [*]

    Já nevím, co jsem - večer skřivan, ráno sova. Včera jsem třeba šla spát už o půl deváté a ráno v šest bych ještě tak 2-3 hodiny spala. O víkendu spávám běžně do 9-10 hodin, do 12 teda ne.

    Já si narozdíl od Rikiny myslím, že lidé v manželství se musí trošku přizpůsobit navzájem, tedy ne násilím, ale protože chtějí. Skřivan nebude opruzovat v šest ráno a sova spát do poledne, ale shodnou se tak na devátou-desátou, kdy začnou fungovat společně, aby z toho společného času něco měli. Mluvím o víkendech a dovolené, v pracovních dnech holt musí vstávat brzo všichni.

    1. na komentář reaguje Rikina — #18
    2. na komentář reaguje Suzanne — #22
    superkarma: 4 04.08.2016, 08:29:02
  16. avatar
    [15] amphora [*]

    Sml16 já taky ráno udělám nejvíc práce,ještě před odchodem z domu. Uklidím, uvařím,vyperu, vyluxuji, povlíknu peřiny, uklidím koupelnu, wc, nakoupím ...no prostě , co je třeba ten který den udělat, udělám ráno, pak jdu do práce, a odpoledne máme čas na sebe, na kino, na sport, ...Někdy jdeme večer do divadla, na koncert, za kamarády.A vyhovuje nám to oběma. Manžel sova, já skřivan a vůbec nemám pocit, že bychom se nějak míjeli či neviděli.Sml58 Sml59

    1. na komentář reaguje gerda — #17
    superkarma: 0 04.08.2016, 08:10:36
  17. avatar
    [14] gerda [*]

    Rikina — #6A já zas nadávám, když jedu do města a všude (

    teda skoro) se začíná od devíti. To je pro mě strašně pozdě, já bych měla nejradši všecko vyřízené už od sedmi - to mě před pár lety nachvěla Česká pošta, že pískla začátek provozní doby od 8. Prý "nechodili lidi"...haha. Před 7. stabilně fronta na otevření. Nejlíp by mi bylo za Franze Josefa, to byl můj člověk, prý začínal ve 4Sml52

    1. na komentář reaguje Rikina — #19
    superkarma: 0 04.08.2016, 07:50:11
  18. avatar
    [13] Davidek [*]

    .. pak nechápu proč si usměvavá prodavačka stěžuje ..

    sama poznamenala že .. že je poněkud přebráno

    superkarma: 0 04.08.2016, 07:40:14
  19. [12] Rikina [*]

    Davidek — #10 Vždyť se ještě nevzali Sml57 tak jakýpak řízení.

    superkarma: 0 04.08.2016, 07:26:08
  20. avatar
    [11] Eliana [*]

    Ni-ka — #9je to docela prima, že si ráno v klidu můžu číst, dát třeba pračku nebo myčku a zas večer se občas hodíme do gala a někam vyrazíme, nemám pocit, že bychom se rušili či spolu byli málo a když někam společně musíme brzo ráno vyrazit, tak třeba se nabídnu, že budu řídit než se doprobere a on zas řídí v noci, kdy je jako čiperka a já tuháSml30. Myslím, že nám to prostě vyhovuje mít ten čas pro sebe a přesto být nablízkuSml9.

    superkarma: 0 04.08.2016, 07:21:59
  21. avatar
    [10] Davidek [*]

    Rikina neradí dobře .. chce to vyrazit do ulic a sehnat odpovídající protějšky .. Sova sovu a Skřívan skřivana

    rozvodové řízení kde si vyjasní .. vo co go Sml52

    1. na komentář reaguje Rikina — #12
    2. na komentář reaguje Matinea — #47
    superkarma: 0 04.08.2016, 07:21:26
  22. avatar
    [9] Ni-ka [*]

    Eliana — #7 S mým přítelem jsme 3 roky a máme to úplně stejně - já škřivan (ale ne jakože vstávám v pět ráno, dalo by se říct, že jsem ranní pták:), on sova. Moc jsi mě potěšila, že Vám to klape přes 15 let. Já se o víkendu snažím dýl spát, ležet v posteli, nebudit - což mi nedělá velký problém:)))Večer se snažím být vzhůru,ale někdy usínám za chůze, můj milý to pozná a jde se domů, já usnu a on kuká na tv. Přítel se snaží i v tom, že jde se mnou fakt ležet a chce se naučit dřív usnout, jenže mu to nejde, já už spím a on si vyřizuje maily atd. Ráno vstávám po páté do práce, nechám jej spát a budím ho po sedmé, ještě, že může chodit do práce až na osm:)))Potkáváme se normálně, no a to že jsme oba někdy nabručení???Neva, nějaký výlet nám za to stojí:)))

    1. na komentář reaguje Eliana — #11
    superkarma: 0 04.08.2016, 07:11:47
  23. avatar
    [8] aďka [*]

    U nás je to naopak , manžel superskřivan já sova jak vyšitá. On je ráno superčilý , kdyžto já se ploužím po bytě jak mátoha.Kdybych nemusela do práce ,tak ani nevstanu. Ale večer v 9 odpadá , kdežto já jsem čilouš. O víkendu je to stejné , jen s tím rozdílem že nemusím do práce, tak jsem si vyčlenila neděli na dlouhé spaní. Zvykl si , že dřív jak ve 12 nevstávám. Teda pokud zrovna nejedeme někam na výlet. A hlavně pomohlo, že máme oddělené ložnice, takže se navzájem nerušíme.

    superkarma: 1 04.08.2016, 07:03:40
  24. avatar
    [7] Eliana [*]

    Úplně na pohodu nám to klape přes 15letSml30, muž je sova a já skřivan, funguje to naprosto normálně, nerozumím, kde má být ten problém...kdeže se nepotkávají? Nebo, že je bručoun po probuzení, když je vůle tak se to dá zjemnit oboustraně to bručounství, hezké chvilky snad nejsou otázkou společného spánku, neb neznám nikoho, kdo spočine na osm hodin ve vzájemném objetí aniž by mu nepřebrněly kosti v těle.

    1. na komentář reaguje Ni-ka — #9
    2. na komentář reaguje Jandywoman — #45
    superkarma: 2 04.08.2016, 06:59:09
  25. [6] Rikina [*]

    gerda — #5 Léta zkušeností Sml57 já jsem spíš noční tvor, a vstávat ráno je pro mě utrpení. Ráno je tak do devíti... Sml30 jenže 25 let jsem měla psy, a ti si to nedali vysvětlit, někdo s nima jít musel. Už v sedm! Strašné. A děti jsem musela budit a vyhánět do školy (oba synci taky sovy, pro ty by škola měla začínat tak v 11 hodin, nebo radši až v jednu). Manžel taky sova, ale musel vstávat do práce, a taky jsem ho musela budit a vystrčit ze dveří, aby tam došel. No a o víkendu kolikrát vstanu časně dobrovolně, protože chci jet někam na výlet, a musím se přizpůspbit tomu, jak jedou vlaky/autobusy. Svět - bohužel - je spíše uzpůsoben pro skřivany. Sml15 My sovy to máme těžké. Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #14
    superkarma: 1 04.08.2016, 06:59:07
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    alenabl — #4No jo, ale v osm nebo v poledne, to je podstatný rozdílSml80 Já jsem superksřivan, co dlouhé desítky let procitá před pátou a pak už neusne. Spát chodím před desátou, abych nebyla uzívaná. Nedovedu si představit, že jsem kolem půlnoci plná elánu a bavím společnostSml30. Takže celkem chápu trápení těch, co mají být předěláváni. Rikina radí dobře, nechat být.

    1. na komentář reaguje Rikina — #6
    superkarma: 1 04.08.2016, 06:48:00
  27. [4] alenabl [*]

    u nás je to tak už 40 let, pokud jsme vstávali oba do práce, tak jsem to ani nevnímala, teď, co jsme v důchodu, tak já jdu spát většinou 21.30, manžel kolem půlnoci, já vstávám v 6 (taky kvůli venčení pejska), on v 8, ale neřeším to.Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #5
    superkarma: 0 04.08.2016, 06:43:44
  28. [3] Rikina [*]

    To má jediné řešení - netrvat na tom, že se ten druhý musí přizpůsobovat. Sml80 Oba, samozřejmě. Oddělit ložnice, aby mohl každej spát jak potřebuje a nebýt rušen, a když ten druhý zrovna spí, tak si dělat něco svýho a ne ho prudit, aby vstal a předstíral čipernou rybičku. To se dá výjimečně, třeba když se dopředu oba domluví na společné aktivitě, například že se pojede brzo ráno na výlet, nebo že se půjde večer do společnosti. Ale musí se to naplánovat, aby to nebylo překvápko a ten, co se musí "přemluvit", aby se na to duševně připravil. Sml57 A nebude to nikdy fungovat, jestliže jeden z obou je tzv. ocásek, který neumí být 5 minut sám a nutně musí všechno sdílet, jinak není spokojený. Sml80

    superkarma: 0 04.08.2016, 06:41:06
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Matinea — #1Jo, ale pak se vrátí do postele a bude chrnět dál. Tohle je obrovský problém a nemyslím, že to bude klapat.Sml15

    1. na komentář reaguje Matinea — #48
    superkarma: 0 04.08.2016, 05:53:12
  30. avatar
    [1] Matinea [*]

    Ráno ti vstane ... bude muset - když mu dáš večer pořádně napít, jeden dva litry vody Sml57

    1. na komentář reaguje gerda — #2
    superkarma: 1 04.08.2016, 00:37:32

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme