Bulvár

On je hodnej, nikomu neublíží!


Poslední dobou je velmi diskutovaným tématem  „chování psů na veřejnosti“, a především jejich napadání lidí, které mnohdy skončí tragicky. Většinou jsou tyto případy spojeny s tzv. bojovými plemeny. Ovšem, jak jsem zjistila u veterinářů, žádná taková plemena oficiálně definována nejsou. Jenže když se na mne zazubí doga, ovčák a nedejbože rotwailer, není mi nejlépe. Je mi úplně jedno, jaké je to plemeno.

Kde se však bere ta zvýšená agresivita?
Lidé si často pořizují „módní“ rasy. Jenže na ně nemají moc času. Nevědí, jak je vychovávat, jak se k nim chovat. Pes musí pochopit, že „pánem smečky“ je člověk a ne on. Má poslouchat svého pána. Jenže tomu tak mnohdy není. Vidíme až groteskní situace, kdy si dospělý neporadí s malým ratlíkem, o větších psech nemluvě. Majitel „nepřikáže“ psovi, aby si sedl, lehl, nechal si nasadit košík. Spíše ho ukecává. A protože psa řádně nevychoval, ten jej neposlouchá.

Takové zvíře je vlastně zkažené. Následky nese celý život, a pak je nevypočitatelné. A přitom na začátku to bylo takové roztomilé štěňátko a já jsem ho tak miloval a dělal, co jsem mu na očích viděl. Prý stačí jen málo. Když si pořídím psa, nemůžu počítat s tím, že bude jen domácím miláčkem a mazlíčkem. Je to běh na dlouhou trať. Pokud se mu budu věnovat, dopřeji mu řádný odborný výcvik, pes by měl být poslušný, vychovaný a připravený na život ve společnosti.

Navíc je tu také problém lidí, kteří si potřebují zvýšit sebevědomí. Pořídím si střelnou zbraň, silné auto a „nebezpečného“ psa. A aby bylo vidět, že si se mnou jen tak někdo nemá začínat, budu ho vychovávat k agresivitě. Tito lidé si vůbec nelámou hlavu s tím, že by jejich „ochránce“ mohl vážně někomu ublížit. Léčí si své mindráky.

Trochu odbočím. Žiji v Praze, v centru. V okolí je jeden malý parčík s hřištěm pro děti. Pejskaři, a že je Vás hodně, přestaňte po večerech venčit psy na dětských hřištích. Přestaňte zanechávat exkrementy svých miláčků na ulicích. Čím dál tím častěji si připadám jak ve hře na kličkovanou, když chci bez újmy na podrážkách svých bot dojít domů. Máte kolem speciální odpadkové koše s papírovými sáčky. To je Vám tak zatěžko sebrat hovínko a vyhodit ho tam, kam je určeno?

Také jezdím tramvají. Dle zákona má mít pes na veřejnosti náhubek. Opravdu mi není příjemné, když vedle mne stojí pes s vyplazeným jazykem bez náhubku. Už slyším Vaše slova: „On je hodnej, nikomu neublíží.“ Jenže cesta dopravním prostředkem je stresující. Řidič prudce dupne na brzdu a poleká se nejen člověk, ale i pes. I ten „hodnej“ pes se může ohnat po okolí, a když nemá košík, může dojít k neštěstí. Dá to takovou práci mu ten košík nasadit?

Lidé, buďte soudní, a pokud si chcete pořídit nejvěrnějšího přítele, uvědomte si, že s tím na sebe berete velkou odpovědnost. Zamyslete se, zda na to stačíte. Pořídit si psa je nejenom zábava, ale jsou i určitá pravidla, která by se měla dodržovat. To, že pes je obrazem svého pána, bylo už několikrát prokázáno. Pes není v žádném případě jen kus „masa na šňůře“, je to tvor, kterého si máte vážit a stejně tak prostředí, kam si s ním vyjdete.

   
06.01.2006 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [122] borrasca [*]

    SarteP: Sama mám dva malé psy. Myslím opravdu malé, ale jsou naštěstí perfektně vychované (jsou to holky). Taky mě štve jak lidi říkaj ať má člověk toho velkého na vodítku, ať sbírá po tom velkém hovínka, protože jsou větší a jsou víc vidět atd. atd. Lidi považují velkého psa automaticky za nebezpečného, ale on takovej malej uštěkanej hajzlík zakousnutý v lítku taky není nic příjemného. Pes je prostě pes, ať je velkej nebo malej a bobek je pořád bobek, ať je velkej nebo malej.....takhle se pořád dohaduju s mojí matkou, ona prostě po našich psech uklízet nebude, protože jsou to malý bobky, ať si prý uklízej ty co mají velký psy. Taky si myslí, že všichni velký psi jí chtěj sežrat naše holky. A pak si myslí, že krmit psa granulema znamená, že toho psa nemám ráda Nic s ní neudělám, jen jsme se asi tak 1000x pohádaly a pak jsme spolu nemluvily, už jsem to vzdala.....

    superkarma: 0 11.01.2006, 07:37:32
  2. avatar
    [119] Amálie [*]

    Pokud bych nechtěla psa cvičit a věnovat se mu, nepořídila bych si ho. Pravda, ten muj nezná vodítko, ale poslechne na slovo, takže nehrozí, že by např. vlezl na dětské hřiště a bobky dělá až v lese za obytnou zónou, pokud dřív, tak to seberu. Nesnášim nevychovaný psy.

    Statistiky uvádí, že nejčastěji pokoušou člověka pudlové, jezevčíci a knírači. Jenže od nich to neni tak "závažné" kousnutí, jako od velkých plemen. Bohužel prinicip, že pes vůbec kousne, je u všech stejný.

    superkarma: 0 08.01.2006, 17:01:06
  3. [117] Sasa [*]

    A jen tak mimochodem, kolem baru je toho nablitýho víc než dost, nicméně je mi fuk, jestli je to 1x naebo vícekrát, ale že to vůbec JE! Stejně tak jako ty psí exkrementy...

    superkarma: 0 07.01.2006, 20:19:25
  4. [116] Sasa [*]

    No on tu asi těžko někdo veřejně řekle: Neuklízím nikdy a uklízet nebudu!"medved:

    superkarma: 0 07.01.2006, 19:44:03
  5. avatar
    [115] medved [*]

    SARI: za psy se opravdu plati SILENE sumy byt tebou, tak psa radsi nemam, aby se z nich nevykrmovali urednici

    je to porad stejna debata, vsichni vlastne uklizi, ale hoven je vsude po kolena ...s miminem mi to vadi jeste vic jak driv a to jeste mlada nechodi, aby do toho sama slapla...ale dost na tom, ze nekolikrat tydne cistim kola kocaru, protoze "naberu" ..a to ted v zime jezdim hlavne po chodnicich, protoze polnacky a vubec neudrzovane cesty jsou spatne sjizdne
    ale vubec se tomu nedivim, kdyz se juknu u nas ve vchode, kde ma psa prakticky kazdy, tak je to samy duchodce, ktery sotva chodi, tak by byl div, kdyby se jeste shybali kvuli uklidu

    superkarma: 0 07.01.2006, 15:56:00
  6. avatar
    [114] Losarim [*]

    Vždycky tu budou dva tábory: pejskaři a ti proti nim. Těžko s tím někdo něco udělá......

    superkarma: 0 07.01.2006, 15:53:51
  7. avatar
    [113] ad.astra [*]

    můj názor: kdo nemá rád zvířata, nemá rád ani lidi, je zahleděn jen do sebe Já například zase nesnáším feťáky, huliče...takže co je taky zavřít do nějaké rezervace?

    superkarma: 0 07.01.2006, 15:41:15
  8. avatar
    [112] Eva_CZ [*]

    SARI: V jinych zemich platej za podelany psy daleko vic a je zajimavy, ze po ulicich zadny hovnocucy nejezdi. Ti lidi totiz nejsou hovada, asi na rozdil od tebe. Mne je uplne jedno, kolik kdo plati, pokud psa doma mermomoci chce mit. Co chci ja - klid a cisty chodniky.

    superkarma: 0 07.01.2006, 03:06:37
  9. avatar
    [111] mutina [*]

    Elvie: A ona jsou opravdu místa, kde hovínka nevadí? Jak komu, že jo.

    superkarma: 0 06.01.2006, 22:05:52
  10. avatar
    [110] tyrkys [*]

    folkart: díky, já nepejskař to nepochopila

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:36:59
  11. avatar
    [108] folkart [*]

    NO = Německý ovčák

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:16:56
  12. avatar
    [107] tyrkys [*]

    Sasa: co je to NO?

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:12:15
  13. avatar
    [106] Meander [*]

    Sasa: Kolik tak asi lidí se chodí denně vyblít ven na chodník?

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:11:25
  14. avatar
    [105] folkart [*]

    Dokud u nás nebudou pořádný zákony a pokuty, a dokud budou policajti ke všemu tak nečinně přihlížet jak to dosud dělají, tak to na chodnících, dětských hřištích apod. bude vypadat, tak jak to vypadá a nemám na mysli jen psí bobky, ale i to ostatní, jak psala Sasa

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:11:21
  15. avatar
    [103] folkart [*]

    Aniko, souhlasím s tebou, vše je jen o lidech, ti psi za to nemůžou.

    superkarma: 0 06.01.2006, 18:04:47
  16. [102] Sasa [*]

    Známí mají křížence z útulku a bojí se s ním jít ven, je spíš menší než střední a zásadně napadá psy od NO výš...A tak napadl i No našich, ten měl kovový koš, tak si ho čumákem a packama nahrabal pod sebe. Pes ječel jak na lesy, asi ho to řádně tím kovem bolelo, ale nic platné. Asi za týden měl sešitý bok, to nevydržel jiný pes....a ten náhubek neměl.

    A k těm bobkům. Tuhý se dá odklidit, ale co s průjmem fakt nevím. je mi někdy fakt trapně....
    Druhá věc co mě štve, jsi pro změnu poblitý chodníky, ale to asi nevadí, že? To je od lidí, tak to je mimo kritiku. A blivajz na dětským hřišti a tak....Vajgly kam se podíváš....

    superkarma: 0 06.01.2006, 17:59:56
  17. avatar
    [101] folkart [*]

    nemyslím si, že se za psa platí horentní sumy, a s tím úklidem jsi SARI trochu ujela, za vyvezení tvých výkalů také platíš a když to vezmeš kolem a kolem ty koše na psí exkrementy něco stojí, takže za to, že tvůj pes ( a nejen tvůj) podělá celé okolí to s tím placením není tak strašné, nehledě na to, že těžko bude někdo chodit a lovit psí hovno kdoví odkud, tento úklid se dá provozovat pouze na chodnících a pokud ti jde o tohle, není to zas až tak neproveditelné, jenže tím pádem za toho psa budeš platit daleko větší sumy, jako je to jinde ve světě, proto to u nás zatím takto nefunguje a úřady se spoléhají na solidnost pejskařů, která ovšem leckdy dost chybí a venčení na dětských hřištích nebo právě posekaných trávnících je česká specialita. A propó ve světě je hodně rozšířeno, že k venčení psů slouží psí parky a běda tomu kdo nechá vydělat psa někde jinde a neuklidí to. A ještě k těm úředníkům, za psa neplatíš jim, ale právě na ty koše a pytlíky, aby jsi mohla po svém psovi uklidit, ale to jak je vidět zřejmě neděláš, chtěla bych to vidět u tebe doma.

    superkarma: 0 06.01.2006, 17:59:30
  18. avatar
    [99] Blueberry [*]

    Jsem v Kanade uz 23 let a jeste jsem psi hovno na ulici nevidela . A parky jsou naprosto ciste. Kazdy pejskar s pytlickem - vzdyt i ti pejskari musi chtit ciste okoli!

    superkarma: 0 06.01.2006, 17:08:50
  19. avatar
    [97] SARI [*]

    Nyotaimori: Jo takhle, ale to si raděj nepředstavuj - nebyl by to pěkný pohled A to si troufám říct, že někteří už ju mají i zarostlou......

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:22:47
  20. avatar
    [95] SARI [*]

    Nyotaimori: No hemoroidy.Žádný hemeroidy.To nevíš??????????

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:13:24
  21. avatar
    [93] SARI [*]

    Jo, jo, pes je jako dítě.Člověk se o něj prostě starat musí a pokud na to nemá /ani finančně ani psychicky/, tak ať si žádnýho nepořizuje.Já mám psa a myslím, že jediný co neumí, je mluvit.Jinak chápe dokonale.Taky byl na operaci s pátěří.I to se může stát.3 měsíce jsem ho nosila v tašce do schodů a ze schodů.
    Další věc je ale ta, že když už za psa platíme takový sumy, tak bych si představovala, že ty hovna budou uklízet ty hovnocucy.A nebo by se měl stanovit symbolický poplatek a hovna si budu sbírat.Na co takovejma prachama prokrmovat úředníky na úřadech????Beztak z toho věčnýho sezení na zadcích budou mít všichni hemoroidy......

    superkarma: 0 06.01.2006, 15:01:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [92] Fazol [*]

    Máme dva pudly-dle jiných skvěle vychované,já to vidím trochu jinak.Starší pes se pravidelně snaží být vůdcem smečky,takže mu musíme neustále dokazovat,že šéfové jsme pouze my.V šesti letech se rozhodl,že romové nejsou podle jeho gusta,byla fuška mu vysvětlit jak hluboce se mýlí.A proto nikdy nikdo neví co si pes vymyslí.Košík je nezbytný i když psi mě poslouchají na slovo.Nemáme problémy s jinými pejsky a nezáleží na velikosti.

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:57:33
  2. avatar
    [90] borrasca [*]

    Žábina: přesně tak, pes je smečkové zvíře a když je sám někde na dvorku tak bere jako nejhorší trest a to vyloučení ze smečky. V přírodě to znamená, že zvíře je odsouzeno k smrti, neubrání se samo predátorům atd......
    Takže klidně bys si vzala do bytu Bernardýna! A s klidem na duši, že ho netrápim, protože bych se mu věnovala! A VO TOM TO JE!

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:30:31
  3. [89] vasenka [*]

    Ano, žádný pes není ani hodný ani zlý. Záleží na výchově. A hlavně - je to zvíře, může reagovat instinktivně, proto kecy typu on je hodný, nic neudělá, nebojte se, přímo nesnáším. A psí hovna kam se člověk podíva mě přímo serou!

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:28:33
  4. avatar
    [88] Meander [*]

    sarume: A co že tajíš věk, stařenko

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:12:22
  5. avatar
    [87] Meander [*]

    Žádný pes není hodný nebo zlý. Buď je vychovaný nebo není. A těch nevychovaných je rozhodně víc Proto každého psa obcházím hooooooodně velkým obloukem

    superkarma: 0 06.01.2006, 14:08:34
  6. avatar
    [84] Žábina [*]

    borrasca: č.73 to si budu pamatovat ...byli u nás známí a manžel jim říkal, že si chcem pořídit boxera - oni jsou z vesnice...a ten kluk říkal - no to bude chudák pes,zavřenej v bytovce
    a můj ho pěkně uzemnil - ne, on nebude chudák, protože my se mu budeme věnovat, bude pořád s námi
    na vesnicích mají psa většinou u boudy nebo někde v kotci a je tam chudák celej den sám
    pro psa je důležitější být mezi lidmi, je to smečkové zvíře
    jasně procházky jsou také důležité a s tím také počítáme, že se s ním bude chodit hodně ven

    prvně jsem viděla jak to vypadá, když se řekne, že někomu spadne brada údivem

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:18:56
  7. avatar
    [83] Syrael [*]

    A kdo chce psa VYCHOVAT a ne mu vymýt mozek na cvičáku, těm doporučuji:
    http://psiskolafalco.web3.cz/

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:15:22
  8. avatar
    [82] Syrael [*]

    Lidé, pořizujte si do bytů raději děti!!!

    superkarma: 0 06.01.2006, 13:13:04
  9. avatar
    [81] ještěrka.ehp [*]

    vlcice: nejlepší na výcvik jsou naši. Jejich první i druhej pes pro ně byl prostě jejich hodnej Míša/Eríšek a oni na něj přece nebudou křičet, nedejbože ho za něco trestat, nebo dokonce nějak vychovávat Maj vyloženě kliku, že ty psi sou takoví, že se jim prostě a jednoduše poslouchat chce

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:36:08
  10. avatar
    [80] vlcice [*]

    ještěrka.ehp: To je správné, že jsi si to nastudovala. Já jsem si nic nikdy nečetla a začala jsem rovnou cvičit. Byla to občas sranda, jak jsem se snažila vysvětlit Ťapce, aby si lehla...apod. Ale nakonec jsem na to přišla. Taky jsem musela dost bojovat s jezevčičí tvrdohlavostí. Ale nakonec jsem to zvládla a byla jsem na sebe nesmírně hrda. Jen jsem ji nikdy nedokázala vysvětlit, aby mi šla u nohy. Vždycky šla těsně za nohou a já jsem ji občas kopla do čumáčku. Ale to byla chyba právě toho, že jsem se ji učila cvičit sama, bez jakých koliv rad někoho zkušeného.

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:28:58
  11. avatar
    [78] borrasca [*]

    Je fakt, že pes bez čumáku budí u lidí buď úplně pozitivní reakci a chtějí si je pohladit a tak, nebo někdo řekne fuj ty jsou hnusný. To já mu pak odpovím: Tak se podívej do zrcadla a poznáš co je hnusný. A mám klid

    superkarma: 0 06.01.2006, 12:01:52
  12. avatar
    [77] borrasca [*]

    Hihi to jo, museli by mít masku jako v Mlčení jehňátek no ale pokousat ne, ale štípnout taky uměj. Udělaj jen malinkatou štěničku. Teda mě ne, ale mojeho 3 letého synovce jedna štípla, když jí už po několikáté tahal za ucho a chtěl jí píchnout do oka.....pořád jsme ho napomínali, nedal si říct, dostal na zadek a pořád to zkoušel, ona vrčela, tak jsem jí pak nechala ať si ho srovná sama, říkala jsem si, že nebudu napomínat jeho ať jí neubližuje a zároveň napomínat jí, ať nevrčí. Tak jsem je jen sledovala a za chvilku chňap a pláč a štěnička na světě už jí nikdy neubližoval

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:58:08
  13. avatar
    [76] ještěrka.ehp [*]

    vlcice: určitě s tebou souhlasím , jen jsem zmínila, co mám nastudováno z odborné literatury (abych to tu svojí megerku zvládla pořádně naučit)

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:53:48
  14. avatar
    [75] vlcice [*]

    Borrasca: Pokud vím, tak pes bez čumáku nedokáže pokousat. Moje teta měla pekinéze a měl tentýž problém. Pro tyto psy by samozřejmě měla platit výjimka. Navíc na ně náhubky ani neexistují a teta si s tím zažila dost potíží.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:50:01
  15. avatar
    [74] vlcice [*]

    To nemohu posoudit. Já jsem tento povel naučila naší Ťapku (kříženec jezevčíka)asi ve 4 letech věku a nepřišlo mi to až tak náročné. Nejhorší bylo vysvětlit ji, co po ní chci. Ale je pravda, že v té době už uměla sední, lehni a zůstaň. Já jsem však chtěla naznačit, že skutečně stačí naučit psa základní povely.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:47:43
  16. avatar
    [73] borrasca [*]

    A k boxerovi v bytě. Kámoška má psa boxera. Doma je naprosto klidný, venku řádí. Je to o tom se mu věnovat. Je pravda, že svojí vahou a velikostí odrovná některé věci úplně nechtěně. Například, když máte nízký stolek a on vrtí ocasem, tak z něj všechno letí na zem no ale alespoň se nenudíme

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:43:49
  17. avatar
    [71] borrasca [*]

    A ještě k těm pytlíkům. Jsem z Ústí nad Labem, nejsou tu ani stojany ani pytlíky. Takže nosím svoje a letim s tim do popelnice. Nesnášim, jak teď na sněhu jsou to takový ty rozmáčený hnědý fleky, z toho se mi fakt dělá

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:41:48
  18. avatar
    [70] borrasca [*]

    Jo a k těm náhubkům, souhlasím, že každý pes by je měl nosit, tím by se předešlo ublížení na zdraví jak mezi psy tak mezi lidmi. Ale moje holky by museli mít masku přes celou hlavu, nemaj totiž čumák. A taky musím říct, že pokud bych měla velkého psa a proti mě by šel velký pes nebo i malý bez náhubku, tak bych tomu mému okamžitě náhubek sundala, nenechám si ho totiž sežrat kdyby něco
    A k tomu, že pes nepatří na sídliště a do měst: kdyby všichni lidé po svých psech uklízeli výkaly, bylo by po problémech a spousta lidí by měla psy ještě raději a někteří by je přestali nenávidět.
    A k tomu, že pes je chudák v bytě: je to blbost, který pes víc trpí? Ten co je celý život jen na své zahradě, za kterým přijde majitel jednou za den, dát mu nažrat NEBO ten co se venku vyblbne s jinými psy, pohraje si s páníčkem a pak spokojeně usne v pelíšku v teplíčku? Myslíte, že ten pes na zahradě se tam sám vyběhá? Asi si řekne: Tak a teď si dám pár koleček po zahradě......takhle myslet je krátkozrakost a vypovídá to akorát o tom, že člověk který takhle myslí, neví o psech vůbec nic! Možná že kdyby se začal zajímat, myslím tím opravdu zajímat, číst články a tak, tak by poznal, že je všechno v lidech a pes je úžasné a strašně komplikované stvoření. Ne hračka

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:38:46
  19. avatar
    [69] ještěrka.ehp [*]

    vlcice: "Kdyby každý pes uměl jen dva povely: zůstaň a ke mně, tak by bylo po starostech." To sice jo, blbý je, že zrovna to "ke mě" je jeden z nejnáročnějších na výuku a bez ostatních drobnějších se to neobejde

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:37:11
  20. avatar
    [68] vlcice [*]

    Žábina: když pes demoluje byt, je to známka toho, že se nudí a potřebuje zabavit. Někdy nestačí psovi dát hračku ať si s ní hraje sám. Je potřeba se mu intenzivně věnovat. Tohle je charakteristické hlavně pro šťěňata, ale i pro některá workholická plemena. Prostě potřebují neustále pozornost člověka. Jsou plemena, která nepotřebují, aby se jim člověk tolik věnoval. Pokud hodláte pejska nechávat delší dobu doma samotného, tak si pořiďte méně aktivní plemeno nebo mu pořiďte dalšího společníka.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:37:09
  21. avatar
    [66] ještěrka.ehp [*]

    petula: u nás je pytlíků všude dost - těch papírových a ty modré igelitové jsou zdarma na městském úřadě a u všech veteriářů. Myslela jsem, že to tak je všude, ale vypadá to, že asi ne Jinak čas od času si myslím, že ještě mám nějakou zásobu po kapsách, nebo v tašce a ono prd, to pak nechám hovínko ležet a při příští obchůzce sbírám na revanš i ty cizí, tak jako ty Někteří mí přátelé se za mě trochu stydí, ale toje mi fuk, taky nejsem ráda, když do toho sama hamtnu

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:31:59
  22. avatar
    [65] borrasca [*]

    No u nás na sídlišti jsou hromádky všude. Sama mám dvě fenky japonských chinů a sbírám po nich bobečky, tedy dělají je fakt miniaturní, takže žádný problém. Sama miluju velké psy, ale ještě si nemůžu velkého psa pořídit. Jinak já si myslím, že psi na sídlištích a ve městech jsou v pohodě POKUD po nich jejich majitelé uklízí. Taky bych byla pro, aby se na psa skládaly psychické a znalostní zkoušky. Tím by se předešlo tomu, že spousta debilů si pořídí psa, ať je velký jak chce, a vychová z něj rozmazlenýho, uštěkanýho a drzýho čokla, kterej chce sežrat a vykázat do správných mezí všechno co potká.....já mám fenky vychované a jsem na ně nesmírně hrdá a tedy i na sebe, že to sem tak napíšu, nejsou agresivní ani neposlušné a jsou naprosto bezproblémové. Předtím jsme měli pudlici 13 let a byla také naprosto v pohodě. Nesnášim takový ty uštěkaný zakrslý hajzlíky, navíc většinou pak vidím, že jsou opravdu stejní jako jejich páníčci.....jenže to už je na výchovu pozdě. Není jednoduché vychovat psa. Zkazit výchovu malého psa je potíž, zkazit výchovu velkého psa to je sakra potíž, navíc se to pak velmi těžko bez odborné pomoci napravuje. Pes je původem vlk, a podle toho by se měl člověk chovat, né že mu uváže mašličku zašišlá na něj a řekne: On rozumí úplně všemu co řeknu, cítí se provinila, pozná, že udělal něco co nesmí. To jsou ale blbosti. Než si pořídíte psa, musíte znát něco o kynologii, ´hlavně o chování psů, pak se předejde tomu, co z nich lidi někdy splodí...

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:29:19
  23. avatar
    [64] vlcice [*]

    20jana: tak, s tím rozprášením hovínek do vzduchu je to pěkný nesmysl. Kdyby to tak bylo, tak dýcháme nejen psí hovínka, ale taky kočičí, holubí (a jiných ptáků), myší, potkaní, muší (a jiného hmyzu)a často i lidská. A na venkově by to bylo ještě horší. Daleko horší je, že výkaly jsou ideálním prostředím pro rozvoj bakterií, především E. Coli.
    To, že nejsou někde odpadkové koše a pytlíky na psí exkremety, tak to je skutečně jen výmluva. Každý pejskař, který po svém pejskovi uklízí, ví, že pejsek se obvykle vykadí tam, kde zrovna žádný koš s pytlíky není. Navíc pytlíky bývají často rozkradeny. A tak si pejskař stejně ten pytlík musí vzít z domů. A nejlepší je vzít si dva, protože pejsek často kadí na dvakrát i víckrát. Odpadkový koš se najde všude (a nemusí být na psí výkaly). A když není zrovna po ruce, tak není problém k němu dojít. Aspoň má pejsek trochu pohybu navíc. Jedinou výhodou u odpadkových košů na psí výkaly by mělo být častější vyvážení odpadů, což se ovšem většinou neděje. Poplatky za psa by se měli využívat na svoz odpadů. Navíc na většině úřadů se pytlíky dají nafasovat. Stačí jen otevřít pusu a zeptat se. Takže výmluvy typu, že za psa platím, jsou taky nesmyslné.
    Všichni pejsci by měli mít náhubek a velcí pejsci by měli mít povinný základní výcvik. Kdyby každý pes uměl jen dva povely: zůstaň a ke mně, tak by bylo po starostech.
    Mám pejsky ráda. Sama jsem měla fenečku křížence jezevčíka. Před 2 lety jsme ji museli nechat utratit, měla rakovinu mléčné žlázy. Teď bydlím v Brně a nemám vhodné podmínky na chov psa, ale jednou bych si nějakého chtěla pořídit.
    Mým snem je cvičit slepecké psy.
    Mimochodem doufám, že víte, že slepecký pes nemusí mít náhubek ani v MHD. Jsou to pracovní a řádně vycvičení pejsci. Občas se stane, že slepcům někdo za to vynadá nebo nejsou vpuštěni do šaliny. Touhle znalostí jím i sobě ušetříte hodně nepříjemností. A chtít, aby slepec po svém pejskovi uklidil výkaly, to je taky nesmysl. Možná bychom jim v tom mohli pomoci.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:29:04
  24. avatar
    [62] Žábina [*]

    ještěrka.ehp: č.47 - no já tohle taky slyšela že demoluje někomu byt
    a já mám novou sedačku za dost peněz, to by mě asi trefil šlak

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:18:45
  25. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    apina: ja si myslim, ze zvirata a deti nema rada spousta dalsich lidi, jen se od nich proste ocekava neco jineho, tak o tom nemluvej. My jsme si vybrali bydleni, kde deti a psi a jina havet byt proste nesmi. Fakt ne kazdej stoji o psi vyti a detsky rev.

    superkarma: 0 06.01.2006, 11:15:33
  26. avatar
    [59] gwen [*]

    damanka: Náš psík taky chodí na záchodek, ale i ven. Určitě se má pes v baráku se zahradou lépe, ale na procházku s ním jít musíš. Nemůžeš ho připravit o kontakt s jinými psy, lidmi. Bál by se a mohl by pak být i agresivní. Nešťastných psů, kteří za svůj psí život neopustili zahradu jsem viděla dost. To je týrání.
    Copak tvoje kamarádka má yorkšíry pořád na zahradě, nebo jen doma? Některá plemena jsou především bytová, nevyžadují dlouhé venčení a v bytě jsou rádi.

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:56:58
  27. avatar
    [58] evelyn [*]

    katchabinka: bastarda muze vychovat blbej majitel i z gaucove rasy.

    damanka: takove argumenty, ze pes v byte trpi jsou liche. Muzou trpet uvazani u boudy venku na zahradce, stejne jako v byte, kde ho majitel zanedbava. Ale muze mit i krasny zivot, jak tam, tak tam, zase je to jen v majiteli.

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:52:21
  28. avatar
    [57] Chameleonka [*]

    Sirka: s tím pejskem z útulku - někdo mu musel ublížit nebo mu zkazil povahu, proto se stal zlej a už to nešlo napravit, protože to bylo v něm příliš hluboko Proto je velkej pes z útulku hrozný riziko. Když nám teď umřela Britka, sháněli jsme taky jen štěně. A sehnali. Je úplně stejná jako ona
    sigi: taky měla rakovinu, rozpadala se jí kost v nožce a nemohla už stoupnout ani na druhou.. musela dostat injekci.. prý to je u těhle psů velmi časté onemocnění ve vyšším věku

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:47:58
  29. avatar
    [54] k@tchabinka [*]

    volani po tom, ze zvire patri tam, kde je mu nejlip je sice hezky ale celkem potrefeny. Pes je natolik domestikovany, ze by neprezil sezonu. A jestli myslite ty chudaky, kterych se majitele zbavuji, protoze je uz nepotrebuji, tak mam pro vas dobrou zpravu. Tech je vic nez dost.
    Podle me bojovne plemeno vice mene neexistuje. Bud je majitel prase bradavicnate a psa bojoveho z psa normalniho vychova a nebo se mu bude venovat s laskou a vychova si bud pritele nebo vazala.
    Hovnousy by se proste sbirat meli, je to ekl. Jenze to obcas "utece" i me, majitelce psa.
    A je pravda, ze na prazskem sidlisti je pejskar s pytlickem asi tak castym ukazem jako ufouni v supermarketu.

    superkarma: 0 06.01.2006, 10:18:54
  30. avatar
    [50] ještěrka.ehp [*]

    jenom pro informaci, můj pes má výšku zhruba po kolena a od pohledu je to trochu telátko, takže krvelačná bestie je to poslední, čemu se podobá

    superkarma: 0 06.01.2006, 09:55:24

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme