Vztahy

On chce stanovat, já do hotelu

Naplánovat dovolenou, to není jenom zvolit tuzemsko, nebo zahraničí, červen, nebo srpen, případně finanční obnos, který můžeme utratit. Je to také o tom, kde hlavu složit. Zda v chatce, v hotelu, v apartmánu, ve stanu, anebo třeba pod širákem. Jsou páry, které se na všem neshodnou.

camphotel

Eva chce na hotel, Romanovi by stačil stan

Mladý pár, Eva s Romanem, se téměř před každou plánovanou dovolenou dohadují o tom, kde budou spát. Zatímco na místě pobytu se shodnou ihned, letos zvítězila Sicílie, kam se toužili podívat už dlouho, nemohou si vybrat, zda bungalov, apartmán, chatku, hotel, nebo stan.

A tak je to téměř každý rok. Vloni byli v Chorvatsku. Eva je z domova naučená, že jezdila s rodiči výhradně na hotel, zato Roman kempoval snad už od doby, co se narodil.

Dohodli se, že budou dělat kompromisy. Jeden rok se bude bydlet podle Evy na hotelu nebo v luxusním apartmánu, a ten další podle Romana, v chatce nebo ve stanu. Jezdí tak už pátý rok, co jsou spolu, a i když kompromisy dělají, ten druhý pak ale dává značně najevo, jak je z ubytování otrávený.

Roman hotely z duše nenávidí.
„To je jako na činžáku, to jsem mohl zrovna zůstat doma a zajít si jen na koupaliště.“
Má rád, když vyjde přímo do trávy.

Ale Eva má ráda komfort. Připojení na internet, televizor, klimatizaci, výhled z výšky, žádné mravence a pavouky, útulnou postýlku a krásnou koupelnu.

Letos je čeká ona Sicílie a vybírá Roman. Eva je už na nervy z toho, že přece nebude na Sicílii jako chudák, a chce luxusní ubytování. Kdyby bylo na Romanovi, sbalil by jen stan a dva spacáky.

Jak se tito dva tentokrát shodnou, to opravdu nevím. Každopádně bych chtěla mít jejich problémy.  Vždyť krásná dovolená může být v hotelu i pod širákem, důležité je, aby se ti dva nehádali.

Jaké upřednostňujete ubytování na dovolené?

Možnost%

Další příspěvky

Komentáře:

1. [67] Bi [*]

Nesnáším společné sociální zařízení, skoro bych řekla, že z něj mám fobii. Manžel se naštěstí přizpůsobil, takže nejčastěji rodinný penzion nebo nějaký apartmánek

superkarma: 0 19.07.2012, 11:56:09
  2. avatar
    [66] Ptáčínek [*]

Každý jsme jiný, ale já jsem rozhodně přizpůsobivější, co se týče výběru ubytování. Mám ráda apartmán i stan... Hotel se mi někdy zdá až příliš oddělený od okolního života. Naopak by mi vadila mini-chatka, to už se líp cítím ve stanu. Partner nemá rád stanování, potřebuje komfortní koupelnu a trochu soukromí. Já se smířím i s jednoduchou sprchou na mince a společné záchody taky přežiju. Jsem tedy zvědavá, jak to dopadne při příštím výběru dovolené... Vlastně, je to jasné... Bude to nejspíš volba nejmenšího zla pro oba. Sml80

superkarma: 0 14.07.2012, 11:18:56
  3. avatar
    [65] Vetinari [*]

kareta — #64 Tak mě by takový způsob dovolené také nebyl dalek, kdyby se jednalo o 2-3 "nouzovky" ... prostě jednou romantika pod širákem a podruhé v civilizaci se sprchou. Ale já pevně věřím, že to auto dá přítel nějak dohromady a pofrčíme. Sml16

superkarma: 0 12.07.2012, 13:50:06
  4. avatar
    [64] kareta [*]

Vetinari — #63 pod širákem je alespoň čestvý vzduch a na sicilii nebude zima, to se dá...Sml67

1. na komentář reaguje Vetinari — #65
    superkarma: 0 12.07.2012, 13:29:35
  5. avatar
    [63] Vetinari [*]

No tak my letos také plánujeme Sicílii a jak já bych byla šťastná i za tu chatku. Právě včera jsem se dozvěděla, že pokud se nestihne připravit multivan, tak budeme spát pod širákem. Já pořád doufám, že to byl jenom vtip, kterému jsem správně neporozuměla ... ale i tak, pro jistotu od rána googlím, co tam všechno žije za hmyzí potvory.

1. na komentář reaguje kareta — #64
    superkarma: 0 12.07.2012, 13:06:33
  6. [62] zzandaa [*]

carmi — #13 pajda — #12 Tak my jsme většinou několik dní na jednom místě, jezdíme celý autobus a zařizuje to známý. Všechno je zařízené a když máte stan, který se rozbalí za dvě vteřiny a sbali do jedné minuty, tak je to v poho.

superkarma: 0 12.07.2012, 08:42:00
  7. [61] kolackova.pavca [*]

Taky jsem dříve měla vztah s přítelem, který preferoval "fesťáky", jízdu autostopem a spánek pod širákem. No musím říct, že jsem ráda, že můj manžel stejně jako já preferuje vlastní auto a hotýlky nebo apartmány ;-)

superkarma: 0 10.07.2012, 12:30:05

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

1. avatar
    [60] delfi.na [*]

mi je jedno, kde budu ubytována, hlavně, ať vyjde počasí a jsem někde úplně jinde, než v městě, kde bydlím Sml16

superkarma: 0 10.07.2012, 10:28:35
  2. avatar
    [59] Alenka0010 [*]

pajda — #37 Takovou dovolenou v Bulharsku jsem zažila už 2x a fakt mi to stačilo. Samozřejmě každý máme jiný představy o dovolené a já jsem z těch lidí, kteří si ji naplánují den po dni opravdu do puntíku, mám vždy dopředu vypracovaný itinerář. Mám prostě ráda aktivní dovolenou s minimem lidí a s individuálními výlety, to si nejlíp odpočinu Sml80.

superkarma: 0 10.07.2012, 06:24:59
  3. avatar
    [58] hubajda [*]

pod stan bych nesla dnes clovek nemuze byt jistej ze mu do nej druhej nevleze

superkarma: 0 09.07.2012, 22:30:46
  4. avatar
    [57] HankaPU [*]

Každá dovolená může být hezká se správnou partou blízkých lidí. Sml16

superkarma: 0 09.07.2012, 22:14:21
  5. avatar
    [56] wich [*]

kareta — #48 Ano. Lenošení, dobré jídlo, dobré víno a to vše obohacené o tu konzumaci na pláži Sml30 Blbnutí v moři, plkání do noci u několikáté láhve Retsiny, pozorování hvězd... A pak si půjčit auto a projet ostrov dle sebe Sml67 Aaaachjo, už aby to bylo Sml30

superkarma: 0 09.07.2012, 22:12:14
  6. [55] Reni [*]

Určitě. když dovolená se vším všudy. Hlavně si odpočnout a nabrat sil.

superkarma: 0 09.07.2012, 22:04:40
  7. avatar
    [54] tajnostii [*]

I pod stanem je moc pěkná dovolenáSml22

superkarma: 0 09.07.2012, 21:26:36
  8. [53] kirgyt [*]

To já každý rok řeším podobný problém, ale s tím rozdílem, že manžel nevydrží doslova "nic nedělat", u moře se nudil, vyhovuje mu jet na nějaké vyhlídnuté místo, najde si jaké jsou v okolí památky a od rána do večera (v loni od 7-22 hodin a to jsme za celý den zhruba jen 2 hodiny strávili u jídla :-)) chodili po památkách...on má zcela jinou představu o dovolení..pracuji v kanceláři a toho pohybu fakt tolik nemám a naráz "takový dovolenkový šok"..po týdnu dovolené s manželem potřebuji týden na relax...nemusím celý den jen tak ležet, ale abych od rána do večera chodila to mě nebere,po třech dnech fakt už unavená, kompromis nechce udělat..Sml31takže fakt asi už ten příští rok pojede na dovku sám...

superkarma: 0 09.07.2012, 19:22:19
  9. avatar
    [52] peetrax [*]

Alenka0010 — #35 sama nejsi, mě moře taky nebere, vlastně celkově dálavy... Sml39

superkarma: 0 09.07.2012, 19:02:22
  10. [51] helča 65 [*]

Sml15 Spaní ve stanu mě nelákalo ani v mládí. Sml23

superkarma: 0 09.07.2012, 18:38:20
  11. [50] Jala [*]

Alenka0010 — #35 Nejsi jediná.

Taky jsme u moře 2x byli, ale v těchto vedrech se raději povalujeme v našem domácím "kempu" u bazénu a v altánku. Cestujeme v mírnějším počasí.

Ve velkém hotelu s velkou jídelnou jsme vlastně nikdy nebyli, vůbec ty "továrny", jak o tom někteří píšete, neznáme.

Jezdíme do hotelů tak 30 - 60 pokojů. Ale jak píšeš snídaně od 9 hodin, to se mi zdá taky dost pozdě. To je pak den v čudu. Nicméně hotel bez snídaně bychom si nikdy nevybrali.

Ale asi to bude taky tím, že jezdíme soukromě a ne přes CK (i když to jsme také kdysi byli). Vůbec ale cestování s CK nezavrhuji, někomu to vyhovuje, proč ne, určitě se dají pořídit dovolené za pusu, zvláště pokud jsou to lasťáky. Cestovky mají pobyty ve velkých hotelích nasmlouvány určitě za slušné peníze.

Takže pokud je to levné a zároveň komfortní, tak si myslím, že se to dá i v hotelu tohoto typu přežít.

A Evě a Romanovi bych poradila mrknout se na boooking.com či jiný server a vybrat nějaký domácí hotýlek. Jsou toho všude mraky! A určitě se jim tam bude líbit oběma!

superkarma: 0 09.07.2012, 17:58:04
  12. [49] Rikina [*]

Šmarjá, vždyť je tolik možností ubytování, to si neuměj vybrat něco, co by vydejchali oba? Sml57 Takhle z té dovolené nic nemají ani jeden rok, akorát už dopředu nervy, jak se zase budou krásně hádat. Ale třeba je to dohadování baví... Sml24 Nebo můžou jet každej zvlášť, s kamarádama, a po dovolené se budou na sebe těšit, a můžou si vyprávět úžasné zážitky. Sml80

Mně je to jedno, beru všechno. Od spaní pod širákem až po drahej hotel, když mě do něj ovšem někdo pozve. Sml57 Za svý si all inclusive nemůžu dovolit, takže obvykle jsem spíše blíž tomu stanu. Sml30

superkarma: 0 09.07.2012, 17:52:33
  13. avatar
    [48] kareta [*]

wich — #25 já o dovolené přes poledne v gr. taky nevylezu ven...spím, nebo lenoším. Občas se vybičuju k cestě do lednice a něco sním.Sml16 Nejedu tam chytat barvu, ani povinně lámat rekordy, vypnu mozek a hibernuju. Plkám s přáteli. Dělám co mne napadne. Jsem nezodpovědná. Blbnu. Nosím nevhodné oblečení. Prostě SI TO UŽÍVÁMSml16

1. na komentář reaguje wich — #56
    superkarma: 0 09.07.2012, 17:27:27
  14. avatar
    [47] arminka [*]

dříve mi to bylo jedno,dnes už bych brala minimálně aspoň tu chatku Sml16

superkarma: 0 09.07.2012, 17:10:00
  15. avatar
    [46] daska59 [*]

Vzhledem k zdravotnímu stavu už pod širák radši ne . Vše ostatní je přípustné Sml16

superkarma: 0 09.07.2012, 16:28:13

stan už ne,aspoň chatkuSml22

superkarma: 0 09.07.2012, 14:50:51
  18. [43] Trefa [*]

Trefa:jiz davno kdyz byli deti male jsme jezdili po stan.deti ani do hotelu nechteli.pak jezdili na tabory,dneska jezdi zase pod stan.

superkarma: 0 09.07.2012, 14:29:21
  19. avatar
    [42] black.bird.third [*]

Pojedeme do chatky, ale jestli budou děti pořád marodit, nepojedeme ani do té chatky.

superkarma: 0 09.07.2012, 14:12:32
  20. avatar
    [41] ekleinovka [*]

tak já už raději vybírám pohodlí hotelů...

superkarma: 0 09.07.2012, 14:12:26
  21. avatar
    [40] Yannize [*]

já v hotelu ani jednou nebyla. párkrát jsme byli v nějakých apartmánech v soukromí, nic extra. ale stan je stan, je to dobrodrůžo Sml59a když není nic, stačí auto Sml30

superkarma: 0 09.07.2012, 13:58:32
  22. avatar
    [39] ToraToraTora [*]

A mě se zdá, že se ti dva neumí dohodnout a ani tolerovat, tak proč se na to nevybodnout. Nemyslím dovolenou Sml80

Záměrně vydírají druhého stanem či luxusem, protože kdyby jim šlo o společné chvíle, vybrali by skutečný kompromis, kterým není střídání extrémů v ročních intervalech, ale skutečná dohoda na půli cesty.

superkarma: 1 09.07.2012, 13:51:28
  23. avatar
    [38] carmi [*]

Jo a jednou jsme bydleli na lodi (Holandské kanály) a to nemělo chybu.

superkarma: 0 09.07.2012, 13:51:28
  24. avatar
    [37] pajda [*]

Alenka0010 — #35 záleží na tom, co si představuješ jako dovolenou u moře. Už jsem to tady psala - jedeme se synem na Slunečné pobřeží na 7 dní. Jeden den výlet do Istanbulu, jeden nebo dva dny v historickém Nesebaru, další den ve Svatém Vlasu na opačném konci pobřeží a jeden den výlet do "dobové" vesnice - cca 6 km do hor. Jeden den na pláži se mi zase nezdá až tak moc a to nepočítám možnost zajet si do Burgasu nebo Varny. Je to spíš o tom, jestli jsi ochotná si dovolenou skutečně naplánovat nebo jenom zaplatit. A ano, jde mi o komfort - v hotelu máme všechno, takže se nemusím o nic starat, jedině snad abych došla na nějaké jídlo, které se podává od osmi ráno do desíti do večera a nemusela úplně všechno platit...vzhledem k tomu, že všechny výlety s výjimkou

Istanbulu  jsou na cca půl dne, nevidím v tom problém.

1. na komentář reaguje Alenka0010 — #59
    superkarma: 0 09.07.2012, 13:09:57
  25. [36] magic11 [*]

Já přežiji týden s rodinou pod stanem, když jezdíme na vodu, rodina se mnou zase nějaké to povalování se v hotelu Sml16

superkarma: 0 09.07.2012, 12:36:13
  26. avatar
    [35] Alenka0010 [*]

Velké hotely s obrovskou jídelnou a bazénem nemám ráda. A k moři nejezdím, protože mě to tam nebaví.....asi budu jediná. V sobotu jsme se vrátili z Beskyd z malého hotýlku, byli jsme jediní ubytovaní, byla jsem spokojená, jen tedy snídaně na 9tou ráno je pro mě moc pozdě, to už bývám dávno pryč.

1. na komentář reaguje pajda — #37

superkarma: 0 09.07.2012, 11:30:02
  29. avatar
    [32] kareta [*]

Suzanne — #31 třeba souložili se psem, to je pak drahý...prej...znáš to, ochránci..zeleníSml80

1. na komentář reaguje Suzanne — #33
    superkarma: 0 09.07.2012, 11:25:07
  30. avatar
    [31] Suzanne [*]

wich — #25 K moři bych pod stan taky nejelaSml23 Navíc teď probíhala slovinskými novinami aféra, že kdosi souložil na pláži a dostal pokutu 1800 euro Sml6Sml30