Není olej jako olej. Mají různé složení, různé vlastnosti, a každý se hodí k trochu jinému účelu. Olejům bychom měli mezi tuky dávat přednost. Jsou totiž zdrojem kvalitních mastných kyselin, které náš organismus potřebuje a nedokáže si je sám vyrobit. Jaké je správné množství a které na co používat vám poradí Karolína Hlavatá s Petrem Havlíčkem ve video seriálu Vím, co jím.

olej

Rostlinné oleje se získávají lisováním různých semen, ořechů nebo bobulí. Z výživového hlediska je lepší sáhnout po oleji než po sádle. Rostlinné oleje mají totiž vhodnější složení.

Olivový olej ano!

Jednou z nejlepších možností je olivový olej. Ten má řadu pozitiv pro lidský organismus, například má ochranný vliv z hlediska kardiovaskulárních onemocnění. Je dobrým zdrojem mononenasycených mastných kyselin. Přispívá k lepšímu poměru omega 3 a omega 6 mastných kyselin ve stravě, je zdrojem vitaminu E a řady prospěšných polyfenolů (látky s antioxidačním účinkem).

olej

Olej prospívá našemu zdraví

Zdravotní účinky olivového oleje spočívají v tom, že vzhledem k svému složení pozitivně ovlivňuje poměr HDL a LDL cholesterolu, tedy špatného a dobrého cholesterolu, a má vysoké antioxidační účinky. Díky všem pozitivům a především díky kvalitnímu nutričnímu složení si vysloužil logo Vím, co jím.

olej

Na teplou a na studenou - pokaždé jiný

Používat na studenou i teplou kuchyni stejný olivový olej ale odborníci nedoporučují. Panenský se hodí na studenou, kdežto rafinovaný na teplou kuchyni. Proč tomu tak je a jaké další oleje jsou vhodné pro zdravý životní styl, se dozvíte ve videu.

Reklama