Zdraví

Oholit či neoholit?

Ochlupení v intimních partiích je pro mnoho žen estetickým problémem. Odstraňováním ochlupení se již zabývali lidé v období starověku. Například ve Starověkém Egyptě, Francii, Řecku a Římě mělo odstraňování ochlupení velkou tradici a nalezneme o tom zmínky v odborné historické literatuře. Módním trendem vyšších společenských vrstev výše zmíněných států, bylo tělo zbavené veškerého ochlupení včetně vlasů. V současné době je odstraňování ochlupení jedna z nejpopulárnějších metod estetické (korektivní) dermatologie a kosmetologie.

Zeptali jsme se proto kožní lékařky MUDr. Hlavaté-Stružinské na jednotlivé metody odstraňování ochlupení.

„Metody odstranění ochlupení z hlediska hloubky zásahu rozdělujeme na tzv. povrchové odstraňování neboli depilace (bez ošetření vlasových folikulů) a tzv. hloubkové odstraňování neboli epilace (ošetřující vlasové folikuly). Nejčastěji jsou chloupky odstraňovány z těchto míst: obličej, okolí prsních bradavek, podpaží, lýtka, třísla (bikini linie) a dnes zejména z velmi hodně diskutované oblasti intimních partií (zevních genitálií).“

Pro odstranění ochlupení známe tyto metody:

Depilační metody (metody mají dočasný efekt)

Mezi nejstarší depilační metody patří odírání pemzou, kamennou solí – tuto metodu nedoporučujeme, protože má opravdu velmi dočasný efekt, navíc je zde riziko vzniku jizev.

Chemické přípravky – tyto přípravky obsahují účinné látky, jako jsou sirníky nebo thioglykolát vápenatý. Metoda je to krátkodobá (2-3 týdny), nebolestivá, ale časově zdlouhavá. Chemické depilační krémy rozpouštějí tu část ochlupení, která vyrostla nad kůží. Bohužel se nehodí pro citlivou pokožku, protože často vyvolají iritační nebo i alergické reakce v místě aplikace. Je doporučeno přípravek nejprve vyzkoušet na předloktí, zda alergickou reakci nezpůsobuje.

Nejčastější metodou je holení - tento způsob je velice oblíbený. Více než 20 % žen nad 15 let tuto techniku využívá. V některých zemích patří holení k celkové hygieně těla, kdo se neholí, je považován za nehygienického člověka. Holení je možné provádět dvojím způsobem na mokro: chloupky jsou měkčí a lépe se holí, či na sucho.
Pokud o holení požádáte partnera, může to být skvělá hra pro zpestření Vašich sexuálních hrátek... Obě metody jsou při správném provedení rychlé, bezbolestné, ale velmi krátkodobé. Chlup při holení vyrůstá seříznutou hranou a ochlupení se opticky zdá hustší a tvrdší, ale je to jen optický klam. Pro holení na trhu existuje nejvíce přípravků a tento způsob se dá i použít, při vhodném výběru kosmetických přípravků, pro citlivou pokožku.

K depilačním metodám řadíme i odbarvování ochlupení, i když jde spíše o úpravu barvy chloupků. Používáme většinou přípravky originální s obsahem peroxidu vodíku, kyseliny citrónové aj., ale také i magistraliter (pozn. na předpis) přípravky.

Epilační metody s krátkodobým efektem

Mechanické vytrhávání provádíme buď pinzetou nebo elektrických přístrojem pracujícím na principu rotačních spirál. Efekt metody je dva až tři týdny. Nevýhodou je bolestivost a při ošetření se často setkáváme se zánětlivými komplikacemi a poruchami růstu chloupků - tzv. zarůstající chloupky.

Oblíbená je i metoda epilace vosky - používají se buď tzv. teplé nebo studené vosky. Vhodnější je aplikace teplého vosku, vzhledem k jeho větší přilnavosti k chloupku. Metoda je méně bolestivá díky rychlosti odstraňování a je s menším rizikem zánětlivých komplikací.

Podobně účinná je epilace pomocí orientálních směsí - touto směsí rozumíme cukrovou (karamelovou) adhezivní hmotu s příměsí různých přírodních látek (např. výtažky z citrusů). Oproti voskům je lépe přilnavá k vlasovému keratinu, ale efekt je opět krátkodobý (3-7 týdnů). Bolestivost je individuální, jsou možné i zánětlivé komplikace a ztmavnutí kůže jako u klasických vosků.

Epilační metody s dlouhodobým efektem

Iontoforéza - v praxi se moc k odstraňování chloupků neužívá, i když efekt může být při využití na větší plochy dlouhodobý. Principem je použití galvanického (stejnosměrného) proudu k vpravování roztoku, který má poškodit buňky epitelu vlasového váčku osmotickým přetlakem a vést k jejich destrukci – natrávením. Chloupky jsou uvolněny, ale musíme je ještě mechanicky odstranit.

Elektrokoagulace - podél chloupku se zavádí elektrická epilační jehla a pomocí výboje elektrického vysokofrekvenčního proudu na hrotu epilační jehly, mitoticky je zasažena aktivní část chloupku. Tato metoda má dlouhodobý efekt a lze ji využít i na ochlupení bez tmavého pigmentu. Je náročná na zručnost terapeuta. Zákrok je však velmi bolestivý a při nesprávném provedení hrozí vznik malých atrofických jizviček.

Elektrolýza - využívá se stejnosměrného proudu, tj. pacient drží v ruce druhou elektrodu a funkční elektrodou je právě hrot epilační jehličky, elektrický impuls je při srovnání s elektrokoagulací méně bolestivý. Efekt by měl být dlouhodobý a ošetření je nutno vícekrát opakovat.

Nejsou tyto metody moc náročné?

„Elektrokoagulace a elektrolýza jsou metody velmi pracné, neboť se odstraňuje chloupek po chloupku, každý samostatně. Proto se využívají k odstraňování chloupků například v obličeji. Odstranění rozsáhlejších oblastí například na nohách, je z časového, ale i finančního hlediska téměř nemožné.“

V současné době se velmi využívá epilace laserem. K této metodě si řekneme více. Cílovou tkání je pigment, melanin, umístěný v bulbě v místě bujení. Po zasažení laserovým paprskem by mělo dojít k destrukci barviva a tepelnému poškození okolní mitoticky (pozn. buňky se dělí nepřímo) aktivní tkáně. Ideální je tmavé ochlupení na světlé kůži, i když již existuje systém umožňující ošetření i opálené kůže. Bohužel metodu nelze doporučit ženám se světlým ochlupením (blond, rusá nebo bílá barva), protože zde chybí cílový pigment – melanin.

Před laserovým ošetřením je důležitá konzultace s lékařem, který pacienta poučí o principu metody, výsledném efektu, o možných nežádoucích komplikacích a zejména o předpřípravě, která spočívá v nevytrhávání ochlupení po dobu 5 týdnů až 2 měsíců. Pro kosmetické ošetření po dané období je vhodné bud holení, chemická depilace či zastřihávaní. Místo po laserovém zákroku musí být čerstvě oholeno, aby nedocházelo k připálení ochlupení nad kožním povrchem a rozptylu laserového paprsku. V průběhu epilace se ošetřuje postupně po malých ploškách celá ochlupená oblast. Během výkonu a po výkonu se různými způsoby daná plocha ochlazuje (ledem, chladicím gelem či sprejem). Při zvýšené citlivosti můžeme použít i lokální znecitlivění.(například krém s lidokainem, roztok xylokainu). Po ošetření je místo zarudlé s drobnými pupínky, které vymizí do 48 hodin.

Mezi komplikace patří i možnost vzniku popáleniny a následně ztmavnutí či naopak zesvětlení pokožky a jizvení. Nevýhodou je nutnost opakování zákroku a celkem vysoká cena. Počet opakování je individuální a záleží na množství zasažených či poškozených chloupků v růstové fázi. Po ukončení základního ošetření (tj. 4 opakování), by mělo dojít k permanentní redukci ochlupení. Po určité době se doporučuje zopakování v důsledku možné regenerace folikulů.

Zmíníme i epilaci rtg zářením. Tato metoda se i přes její trvalý efekt pro epilaci nevyužívá. Riziko nevratného poškození kůže a vzniku kožního nádoru je velmi vysoké!

A jak se lékaři dívají na současný trend holení si intimních partií?

„Vzrůstající tendence odstraňování chloupků v intimních partiích se týká žen, ale v současné době se ochlupení zbavuje i mnoho mužů. Pokud se žena rozhodne odstranit si ochlupení v této oblasti, měla by si vybrat metodu, která by nejlépe vyhovovala danému typu ochlupení v této lokalitě. Dále také i zvážit velikost ošetřované plochy, barvu a charakter ochlupení, trvalost efektu po ošetření a v neposlední řadě svůj zdravotní stav (například u žen s cukrovkou hrozí vyšší riziko zánětlivých komplikací). Ochlupení v oblasti zevních genitálií plní úlohu sekundárních pohlavních znaků a dle některých gynekologů i určitou ochranu před vnějším prostředím.

Máme-li vybrat ideální metodu odstranění ochlupení intimních míst, měla by být zejména bezbolestná, rychlá, snadno aplikovatelná, jednoduchá, ale v této citlivé oblasti obzvláště bez nežádoucích místních či celkových následků (zánětlivých). Záleží tedy na ženě, jak vnímá ochlupení v intimních partiích, zda je pro ni spíše kvalitativním či kvantitativním problémem a jakou z výše uvedených metod zvolí. Z lékařského hlediska tedy neexistuje žádný důvod, proč se neholit. Záleží tedy jen na pocitech jednotlivých žen.“

 
   
19.03.2004 - Zdraví - autor: Iva Endrychová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [261] Marleen [*]

    Tak to co píšou o cukrové pastě (hmotě) je pěkná pitomost. Riziko zánětlivých komplikací je úplně minimální. Všechny holky co znám a začaly jí používat to potvrdí. Není totiž vůbec možnost, že by se do póru zanesla infekce...vysoký obsah sacharidů totiž působí antibakteriálně. Třeba mě se vždycky po holení nebo epilátoru vyhodily pupence a teď po nich není ani památky. Můžete si víc přečíst třeba tady.

    superkarma: 0 25.01.2010, 13:10:59
  2. [260] El-eanor [*]

    Teriquajda: myslím, že se nemusíš bát. možná někdo má tyhle problémy, ale např. já žádné svědění ani šimrání nepociťuju. určitě zezačátku je to "zvláštní pocit", ale dá se na to velmi rychle zvyknout.. zkus to

    superkarma: 0 24.08.2007, 10:22:10
  3. [257] dance-girl [*]

    Ahoj holky!
    Jak to děláte, abyste se tam dole vyholily co možná nejvíc do hladka? Já se vždycky holim po směru, ale pak tam mam takový menší strniště, na dotek ta pokožka prostě škrábe. Holit se proti smětu růstu je blbost, tim se jen podráždí pokožka... Jak to děláte vy, abyste byly hladký? (hlavně pro partnera
    A jakej máte názor na vytrhávání intimních partií a podpaží epilátorem? Zatim to nechci zkoušet, musí to pekelně bolet... spíš by mě zajímalo, jestli to třeba nějak nepoškozuje kůži nebo uzliny

    superkarma: 0 08.08.2006, 23:46:05
  4. avatar
    [252] zauzka [*]

    superkarma: 0 19.04.2005, 23:33:59
  5. avatar
    [251] Solei [*]

    MichaelaT: ahoj Miso, mam stejny problem, uz nekolik let ... zacala jsem s vytrhavanim, a prestoze vytrhavam pravidelne a poctive porad zarustaji at delam co delam nepomaha nic zadne masaze lufou ani kremy proste nic. Kdyz pouziji krem, tak za deset minut jak je v navodu se nic nezmeni, az na silne podrazdeni kuze - aby to melo ucinek musim to tam nechat o pet minut dele. No a klasicka ziletka? Ta je jeste horsi nez to trhat. Takze prosim jestli zjistis ze na Tebe neco funguje, prosim napis mi.

    superkarma: 0 13.04.2005, 23:46:35
  6. avatar
    [249] *Kotě* [*]

    horny.pce: žiletkou se musíš obsloužit sám.

    superkarma: 0 25.03.2005, 02:58:16
  7. avatar
    [243] Vivian [*]

    Župík: proč se necháváš před lékařem zarůst?
    Jemu do toho přece vůbec nic není, jestli se holíš nebo ne... on se taky určitě holí (třeba na tváři ), takže... navíc by od něj bylo hrubě neprofesionální komentovat vzhled tvých intimních partií.

    superkarma: 0 17.12.2004, 12:43:13
  8. avatar
    [236] Esťa [*]

    Tedaaaa...vyholit..k tomu jsem se odhodlávala a odhodlávala až jsem se konečně odhodlala...ted už 3.den zápasím s pupínky a svěděním, stydím se svlíknout před ...vyzkoušela jsem Niveu, kterou tady někdo vychvaloval, miláčkovu kolínskou a přesto nic...no tak jsem zvědavá, jak se s tím poperu a nebo to nechám zpátky narůst...jsem fakt zvědavá, jak to dopadne..zatím teda toho kroku lituju :-((

    superkarma: 0 20.10.2004, 07:55:33
  9. avatar
    [226] Vivian [*]

    Milenia K: nejdřív se nalož do vany, do teplé vody, aspoň na dvacet minut. To je základ. Chloupky pak budou měkčí a výrazně se sníží pravděpodobnost, že se ti udělají ty červené bodky nebo že budeš mít podrážděnou pokožku... (Při holení "na sucho" je téměř jisté, že budeš mít zanícené pupínky...)

    Pak namydlit pěnou na holení (spec. pro ženy) nebo stačí i sprchový gel, a holit buď po směru růstu a nebo kolmo (ze strany), sama brzy poznáš, co ti sedí nejlépe... někdo může holit i proti směru, záleží na kvalitě pokožky a ochlupení.

    Tip: zkus před oholením provést peeling těchto partií, buď masážní rukavicí z lufy nebo peelingovým přípravkem na obličej. To výrazně snižuje riziko zarůstání chloupků do kůže.

    Po oholení můžeš pak pokožku ošetřit ještě nějakým speciálním krémem s protizánětlivými složkami.

    superkarma: 0 19.09.2004, 16:13:11
  10. avatar
    [224] Sanofi [*]

    Pokud vidím v dnešní době ženu nevyholenou, beru ji za osobu,která o sebe příliš nedbá. Oholení beru u ženy za samozřejmost. O líbení či nelíbení podle mě už tady nejde.
    Muži nás s holením mílovými kroky dohánějí a je to dobře. I když popravdě - neoholený muž mě nepobuřuje jako žena. Ze zkušenosti můžu říct, že muž s oholenými intimními partiemi je při milování . Co se mi líbí,je chlupatá mužská hruď

    superkarma: 0 15.08.2004, 19:20:53
  11. avatar
    [222] iri [*]

    To je pravda proč nevimyslí,někdo neco aby,chloupky po požití neměli sílu närůst.Souhlasim s Pawlinkou.Tim pádem by si ta žena ušetřila spoustu času.Schválně si spočitejte kolik hodin za rok stravíte v koupelně jen kvůli tomu abyste si nepřipadali jako opice.

    superkarma: 0 02.08.2004, 14:39:25
  12. avatar
    [208] zlato [*]

    Holim se vsude pro svuj dobry pocit,ne proto jestli se to libi manzelovi......nahodou se mu to libi,pokud ne,mel by smulu.

    superkarma: 0 27.03.2004, 14:12:44
  13. avatar
    [207] zlato [*]

    Holim se vsude pro svuj dobry pocit,ne proto jestli se to libi manzelovi......nahodou se mu to libi,pokud ne,mel by smulu.

    superkarma: 0 27.03.2004, 14:11:45
  14. avatar
    [206] lightblue [*]

    Já tedy nevím, ale holím se především proto, že např. v podpaží se drží pot, a ty chlupy akorát podporují přenášení pachu dál anebo používat deo-stick, ale to ty chlupy akorát nabílí a ke kůži se to vůbec nedostane. Neodsuzuji nikoho, kdo se neholí, ale nejradši bych i svojí mámě ty nohy oholila, když vidím, jaké vlasy jí čouhají přes silonky pod sukní .

    superkarma: 0 26.03.2004, 16:09:37
  15. avatar
    [204] Vivian [*]

    nač důkazy? Pokud umíš pracovat s internetovým vyhledávačem, najdi si nějaké články či pojednání o životě ve starém Egyptě, tam toho je spousta.
    Ovšem pochybuju, že tě z tvé chlupaté obsese nějaké "důkazy" vyléčí...

    superkarma: 0 26.03.2004, 15:47:05
  16. [202] xenie [*]

    kopr: ženy se holily už ve starém Egyptě...

    superkarma: 0 26.03.2004, 09:32:52
  17. avatar
    [200] *Kotě* [*]

    kopr: holit se není moderní, ženy se holí už 5000 let.

    superkarma: 0 26.03.2004, 01:20:45
  18. [195] Peth [*]

    Jak to tady tak čtu, tak mám pocit, že jsem snad jediná ženská, která se nikde neholí.Manžel to nesáší. Je mu 40 a říká, že je to rozmar mladé generace a nechápe, že se to někomu může líbit.S ním souhlasí i ostatní jeho kamarádi jeho věku.Když vidí ženu s oholenýma nohama, tak říká, že je slizká jak žába. Tak já se noholím, protože je pro mě nejdůležitější, abych se líbila jemu a ne co o mně řeknou ostatní.Kdybych neměla jeho, asi bych se holila kolem plavek, jinak ale určitě nikde.

    superkarma: 0 25.03.2004, 10:08:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [194] trdlo [*]

    Zaregistruj se a muzeme se bavit o prezdivkach, debile.

    superkarma: 0 25.03.2004, 03:04:41
  2. avatar
    [191] *Kotě* [*]

    xaverka: já myslím, že to trošku přeháníš, mně zarostlí chlapi vůbec nevadí.

    superkarma: 0 24.03.2004, 03:51:46
  3. avatar
    [190] trdlo [*]

    Kopr, zaregistruj se, at nejses anonym, a pak pindej. At aspon vime, kdo pinda ty vymeteny debilismy, kteryma tu otravujes. Anebo treba vypadni a jdi si cist neco co je myslene pro blbce se zarazenou pubertou. Jasny?

    superkarma: 0 24.03.2004, 01:50:03
  4. [184] Sasa [*]

    kopr: to jako každej chlap co se meje a používá deodorant případně se holí je teplej?
    Ty jo! Ty si vůl! Neberu ti právo na názor, ale co je moc....

    superkarma: 0 23.03.2004, 09:29:38
  5. avatar
    [183] Vivian [*]

    kopr: kopr, ty seš tady jako odborná poradna přes holení, nebo co? se mi zdá, že by sis to měl v hlavičce srovnat sám...

    superkarma: 0 22.03.2004, 22:42:21
  6. avatar
    [179] Clerenc [*]

    Mam rada, kdyz se pritel oholi i dole. To ze se holi v podpazi je naprosto prirozene. Pri predstave drnu pod rukou se mi dela zle

    superkarma: 0 22.03.2004, 14:58:10
  7. avatar
    [177] Ťapina [*]

    Sasa: To já bych se fakt dole musela holit s železnou pravidelností, jinak by mě ty vyrůstající chloupky sežraly

    superkarma: 0 22.03.2004, 12:10:51
  8. [176] Sasa [*]

    Ťapina: no máš pravdu, asi moc často nejsem.....a pokud bych byla, tak jak jsem pasala, nohy vydrží, podpaží je šup šup a dole, no ať si to dělá co umí, jak budu moct, doupravím....

    superkarma: 0 22.03.2004, 11:45:12
  9. avatar
    [175] Ťapina [*]

    Sasa: No jo, ale to fakt nikdy nejsi v podmínkách, kde se oholit nemůžeš? Já docela často, fakt si to nedovedu představit.

    superkarma: 0 22.03.2004, 11:39:32
  10. avatar
    [174] mufly [*]

    tss: s holením problem nemám - klidně se oholím i ve společné sprše a co se týče holení pohlaví - nevěřily byste, kolik legrace se dá užít, když Vás holí váš .o)

    superkarma: 0 22.03.2004, 11:36:40
  11. [173] Sasa [*]

    Simona: i ve společné koupelně sdílím sprchu sama, ne? No a když to nejde tak to nejde, to klidně vydejchám....

    superkarma: 0 22.03.2004, 11:19:39
  12. [172] Sasa [*]

    Simona: dyť se ráno sprchuju a fakt to netrvá dlouho. Nohy ne, ty dělám trhochlupem a vydrží to dost dlouho. A jen tak mimochodem ten trhochlup se nabíjí a nestojím nikde u zásuvky...

    superkarma: 0 22.03.2004, 11:18:27
  13. avatar
    [168] janinkab [*]

    kopr: Nevím, jestli si chlap! ale podle způsobu, jak mi oponuješ, to tak vypadá...

    superkarma: 0 21.03.2004, 15:20:12
  14. avatar
    [167] Lucylle [*]

    Jo a ten laser je na ,byla na tom kamoska(intimni partie) a stejne ji furt chloupky rostou,i kdyz malo,ale holit se musi.A stoji to majlant!

    superkarma: 0 21.03.2004, 14:51:02
  15. avatar
    [166] Lucylle [*]

    Me jen prekvapuje,jak v ruznych anketach tolik zenskych udava,ze se holi i v intimnich partiich a pak,kdyz jdu kdekoliv do sauny,tak jedina oholena tam jsem ja
    Holim se kazdy den,nanejvys obden,beru to uz jako soucast kazdodenni hygieny.Skocim do sprchy,cik cak a je to,za 5 minut

    superkarma: 0 21.03.2004, 14:49:12
  16. avatar
    [164] Suzanne [*]

    kopr: a proč kynou chlapi???

    superkarma: 0 21.03.2004, 13:35:07
  17. avatar
    [163] Suzanne [*]

    ...říká se, že ,kapr vystrčil hubu z vody a povídá knížepánovi: TLOUBO!!! Knížepán a kopr

    superkarma: 0 21.03.2004, 13:33:44
  18. avatar
    [161] Landriel [*]

    kopr: nooo, dobrá rada nad zlato, savo je určitě menší zlo než antiperspiranty a holení.

    superkarma: 0 21.03.2004, 12:48:30
  19. avatar
    [160] janinkab [*]

    kopr: Doba se mění- možná sis nevšiml, že mamuti už nejsou a v lese dneska chytneš tak možná k líště. Ale chlapi si možná holeji bradu, protože Krakonoš taky nejni v módě. Pánbůh možná nenadělil vousy jen tak z ele, možná si při holení krátíte rozum ...

    superkarma: 0 21.03.2004, 12:39:26
  20. avatar
    [158] Landriel [*]

    kopr: aha, takže chlapské brady jsou skutečně zarostlé jen tak z prdele, jo?

    superkarma: 0 21.03.2004, 12:23:17
  21. avatar
    [156] Eva_CZ [*]

    kopr: co je to JAPKA, prosim?

    superkarma: 0 21.03.2004, 12:14:03
  22. avatar
    [154] janinkab [*]

    kopr: A proč teda nechoději všichni chlapi s plnovousem?

    superkarma: 0 21.03.2004, 11:42:20
  23. avatar
    [148] Vivian [*]

    *Kotě*: obojí se u nás určitě ujme. Bobinka proto, že to je můj domácí nick, a "landing strip" proto, že můj von je pilot
    Navíc mě to prostě přijde hrozně přesný, to označení "landing strip." Protože co jinýho to taky je, že...?
    U nás se "jí" jinak říkalo "pampeliška" (když jsme byly malý holky) a nebo "pipinka". S kolegyněma v práci jsme jí ale říkaly "jůlina", to se mi líbilo nejvíc , není to dětinský a může se to říct i u dospělý ženský (a takovej výraz jsme jako zdravotnice občas potřebovaly pro pacientky)

    superkarma: 0 20.03.2004, 19:33:36
  24. avatar
    [147] Eva_CZ [*]

    lulie:

    superkarma: 0 20.03.2004, 19:18:25
  25. avatar
    [146] Eva_CZ [*]

    Vivian: *Kotě*:

    superkarma: 0 20.03.2004, 19:17:23
  26. avatar
    [144] *Kotě* [*]

    Vivian: bobinka, to se říká u nás v rodině, no... netušila jsem, že tě to tak dostane... A "landing strip" tomu říkají v módních časopisech, bohužel nejsem autorem tohoto originálního výrazu.

    superkarma: 0 20.03.2004, 19:12:11
  27. avatar
    [143] Vivian [*]

    *Kotě*: "bobinka" a "landing strip" to jsou teda výrazy. Všichni mi říkají Bobinka A já teď budu takhle říkat i svojí "kikince" (to je zase moje ségra"
    A "landing strip" si budu taky pamatovat, to je dobrýýý

    superkarma: 0 20.03.2004, 18:55:36
  28. avatar
    [142] trdlo [*]

    No nekdo mi servat horkej vosk ZROVNA ODTAMTAD tak asi zarvu a vyletim a nekoho prastim! Pripomina mi to, jak mi zubar striknul vodu na zub, co se umrtvoval nejak pomalu. Takovej krasnej vtipnej a hodnej doktor a jak sem vyletela z ty zidle, dostal pesti do obliceje (zcela automaticky) a jeho mrnavou cinskou asistentku moje druha pest minula jenom diky tomu, ze mela asi 140 cm. Cili bych mohla byt kosmeticce nebezpecna!

    superkarma: 0 20.03.2004, 18:05:19
  29. avatar
    [141] ad.astra [*]

    Eva_fl a trdlo: díky za info a odkaz

    superkarma: 0 20.03.2004, 18:04:20
  30. avatar
    [140] *Kotě* [*]

    Koukám, že se mi povedl hezkej překlep (131): "Nechci se do sebe navážet..." Já jsem na sebe tak outlocitná, panečku!

    superkarma: 0 20.03.2004, 17:57:05

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme