Reklama

Milá redakce i všechny ženy-in,

s podomními obchodníky moc zkušeností nemám, toho jednoho, co u nás zazvonil s nabídkou telefonních služeb, jsem velmi rychle vyprovodila. Spíš bych ráda napsala o tom, co mi poslední dobou hodně „hnulo žlučí“, a to jsou takové ty rádoby jednodenní zájezdy s prodejními akcemi.

Klobouk dolů před tím, kdo tento typ akcí vymyslel, ale zároveň  bych toho člověka zavřela někam hodně hluboko. Mám pocit, že je to totiž prachsprosté využívání bezbranných lidí, hlavně důchodců. Mrzí mě, že se tolik lidí nechá na tyto „levné“ zájezdy nachytat, já vím, že můžete namítnout, že do toho jde každý dobrovolně, ale když jsem slyšela, jak to ve skutečnosti probíhá, jak pořadatelé dokáží zcela nenápadně vyvinout velký psychický nátlak…

Je mi z toho vážně zle, připadá mi, že takhle okrádají bezbranné lidi. Moje, jinak velmi praktická a spořivá, babička se párkrát, společně se svou podobně založenou sestrou (pochází z velmi chudých poměrů), na podobnou prodejní akci rozjely. Obě s předsevzetím, že tam nikdy nic nekoupí! A tak má babička doma zdravotní matraci (moje, velmi podobná, stála asi třetinu), dvě teplé deky, nějaký skvělý hrnec… A úlovek poslední doby je vysavač, který je sice na akumulátor, ale příliš dlouho nevydrží a přiznejme si, ani moc nevysává. V obchodě by sice stál tak čtvrtinu, „ale mně se tak líbil“, jak prohlásila babička.

Já mám doma zase „skvělý“ tyčový mixér od firmy Zepter, příslušenství je dost titěrné, nic moc s ním také neumixuji, ale babičce se také tak strašně líbil, až mi ho dala, že ho vlastně nikdy používat nebude… ach jo. Když jsem slyšela cenu za tuhle blbost, tak jsem se kácela k zemi.
Mají to prostě vymyšlené velmi dobře, je to dokonalý psychologický tah. A když si někdo svojí objednávku rozmyslí? Většina těchto pořadatelů si bere nevratnou zálohu z vystavení objednávky. Opakuji se, ale mrzí mě, ne štve mě, že někdo takhle dokáže využívat bezbranné lidi!

Jediní podomní obchodníci, kteří mi nevadí, jsou ti u nás v práci. Pracuji v budově, kde je přes 1.000 zaměstnanců, a odbory každý měsíc pořádají tzv. prodejní akce. Jednu svou kancelář pronajmou prodejcům (kožené zboží, cukrovinky, prací prášky, oblečení, bižuterie, obrázky…) a tam pak můžete zajít nebo to ignorovat, nikdo vám nic nenutí a nepodstrkuje.

paviocko


Děkujeme za pěkné povídání.

Také mám s nabídkami reklamních zájezdů bohaté zkušenosti, svého času jsem se hodně věnovala studiu sekt, tak jsem si na pár takových zájezdů taky zajela - a ejhle, metody používané k psychické manipulaci sektami a těmito "prodejci" se často příliš nelišily. Člověk je totiž stále týž a pořád na něj zabírají stejné metody. Například odvézt člověka do neznámého prostředí, zahltit ho spoustou vjemů, slov, ukázek... Vyvinout tlak - tato aktuální nabítka platí jen teď, musíte se rozhodnout hned... A podobně. Odborníci proto mluví o znacích sekt i u nejrůznějších prodejních společností (např. Amway) a o ekonomických sektách...

Máte nějaké zkušenosti s prodejními zájezdy nebo akcemi, na které si firmy sezvou řadu lidí a pak jim nabízí nějaké produkty? Víte, čím se liší "letadlo" a "pyramida"? Napište mi své zážitky a názory na redakce@zena-in.cz!