Reklama

Jarní počasí je první předzvěstí nového šatníku. Přišel nejvyšší čas koupit letenky a vyrazit na prodloužený víkend do Paříže nebo za nákupy do Milána. Jenže na low-cost aerolinky se nedá vždycky spolehnout. Existuje však cesta, jak si nerušené nákupy pojistit. 

 nakupy

Znáte to, cokoli se může pokazit, se zaručeně pokazí. Takže zatímco cestou na letiště plánujete, které obchody nesmíte vynechat a jakými kousky doplnit šatník, letecká společnost nahlásí zpoždění. To se protáhne na pár hodin a pak v horším případě zcela zruší. Pokud se tak stane ještě v Praze, dá se to řešit. Horší je, když zůstanete s kufry na letišti v Miláně. Ale nebojte, letecká společnost má totiž povinnost se o vás náležitě postarat. „Při zpoždění do 3 hodin musí dopravce cestujícím na vlastní náklady zajistit občerstvení a v případě nutnosti také ubytování. Pokud zpoždění trvá déle a neděje se tak z důvodu takzvaných mimořádných okolností, má cestující právo na náhradu škody ve výši 250 až 600 euro v závislosti na délce předpokládaného letu,“ vysvětluje František Herynk ze společnosti Click2Claim.eu, která se odškodněním za zpoždění zabývá.

letadlo

Nárok na zpožděný let lze navíc uplatnit až 24 měsíců zpětně. No a co si budeme nalhávat, 250 EUR už dokáže pár kousků z nového šatníku zaplatit. Takže klidně začněte plánovat nákupní cesty a pokud by došlo k nějakým problémům, mějte na paměti, že vždy existuje řešení.