Bulvár

Odpověď Izraele


Po letech bloudění a pronásledování, po staletích utrpení mají Židé konečně svůj stát. Je udivující, že ho nechtějí ztratit? Překvapuje někoho, že v něm chtějí žít v bezpečí, že se nechtějí bát vyjít na ulici, poslat své dítě do školy nebo zajít do synagogy? Je nepochopitelné, že doufají, že se jejich synové a dcery, bratři a sestry, mužové a ženy vrátí z vojenských operací jako vítězové a především živí? A že na jejich podporu svolávají modlitby dokonce po internetu? Mne to nepřekvapuje. A přesto, že s jejich postupem nesouhlasím, vyznění níže uvedeného dopisu, který už možná některé z vás znají, je mi více než blízké.

Chcete-li se dozvědet více o modlitbách, ke kterým se už připojilo 91755 Židů i nežidů z 207 zemí světa, čtěte zde. A jen zajímavá perlička, jak se také vedou války - tyto stránky prý neustále čelí útokům arabských hackerů, zatím však odolávají...

 

 

 

 

 

 

 

A nyní už slíbený dopis:

Celému světu
2. srpna 2006

Toto otevřené psaní celému světu bylo adresováno generálnímu tajemníkovi OSN Kofi Annanovi, aby jej rozšířil. Zatím se tak nestalo, takže dopis koluje i nadále po internetu.

Milý světe, prý jsi na nás tady v Izraeli naštvaný. Dokonce to vypadá, že jsi velice naštvaný, přímo rozezlený (a možná i rozzuřený?). Každých pár let to vypadá, že jsme tě něčím namíchli. Včera to bylo „brutální utlačování Palestinců“, dneska je to Libanon, předtím to bylo bombardování jaderného reaktoru v Bagdádu a válka na Jom Kipur a bitva o Sinaj. Zdá se, že Židé, kteří zvítězí, a tudíž zůstanou naživu, tě štvou opravdu mimořádně.

Ovšem, milý světe, my Židé jsme Tě štvali už dlouho před tím, než vznikl Izrael. Rozčílili jsme Němce, kteří si zvolili Hitlera, a také Rakušany, kteří vítali s nadšením jeho vstup do Vídně, a rozčílili jsme spoustu slovanských národů... Poláky, Slováky, Litevce, Ukrajince, Rusy, Maďary a Rumuny. V dějinách naštvávání světa máme dlouholeté zkušenosti. Naštvali jsme kozáky Chmelnického, a to tak, že museli pozabíjet v letech 1648 až 1649 desítky tisíc Židů; naštvali jsme křižáky, kteří na cestě za osvobozením Svaté země s biblí v levé ruce a mečem v pravé byli na Židy tak rozzlobeni, že jich pozabíjeli nepočítaně. Po staletí jsme štvali římskou katolickou církev, která udělala co mohla, aby nejlépe definovala náš vzájemný vztah prostřednictvím inkvizice; naštvali jsme arci-nepřítele církve Martina Luthera, který ve skutečně křesťansko-ekumenickém duchu vyzýval k vypálení všech synagog a s nimi i všech Židů. A právě proto, deprimováni tím, že vás tak zlobíme, rozhodli jsme se, milý světe, že Vás... svým způsobem... opustíme. Říkali jsme si, že když s Vámi žijeme v příliš těsné blízkosti, jako Vaši domorodí cizinci v zemích, kde jste Vy, zlobíme Vás a rušíme Vás jako věční kozlové odpuštění.

Co mohlo být lepší než Vás ze samé lásky opustit a tím získat i lásku Vaši. Tak jsme se rozhodli, že se vrátíme domů. Domů do té samé země, z níž nás vyhnali Římané, které jsme, zdá se, také rozzlobili. Bohužel se zdá, milý světe, že Tebe usmířit není tak snadné. Odešli jsme, opustili jsme Vaše pogromy a inkvizice, křižácké výpravy a holocausty, opustili jsme ten širý svět, abychom se usadili ve svém vlastním státečku, který je ve svém nejužším místě široký pouhých pět mil (osm kilometrů), a Vy se přesto na nás hněváte. Zlobíte se, že utlačujeme chudinky Palestince, kteří si nepřejí nic jiného, než aby nás úplně zničili. Jste velice rozzuřeni, že se nechceme vzdát území z roku 1967, která jsou jasně překážkou na cestě k míru na Středním východě... ale ano, my se chceme vzdát palestinské půdy do posledního kousku, ale chceme za souseda mírumilovnou demokratickou zemi, nikoliv pobočku extremistických teroristů řízených z Íránu. Moskva se na nás zlobí, Francouzi se na nás zlobí (i když, pokud jde o Francouze... to nám nevadí, naopak, to nám dělá radost). Putin volá po umírněnosti, což je krásné, ovšem když řešil on svůj islámský problém, tak zničil Čečensko a pozabíjel přitom půl miliónu muslimů – tomu se tedy říká zdrženlivost. A všiml jsem si, jak gigantická OSN činí proti Rusku vážné kroky… no jistě... „Radikální“ Arabové se zlobí a jemní egyptští umírněnci (to jistě... ) se zlobí.

Inu, milý světe, uvaž názor obyčejného izraelského Žida. V letech 1920, 1921 a 1929 nebyla žádná území, která by stála v cestě ke smíření mezi Židy a Araby... dobrá, alespoň na tom se shodneme. Vždyť tenkrát nebyl ani žádný židovský stát, který každého tolik pobuřuje. A přesto, ti sami utlačovaní a potlačovaní Palestinci v Jeruzalémě, Jaffe, Safedu a Hebronu zabili stovky neozbrojených Židů. V Hebronu přišlo o život 67 Židů v roce 1929 během jednoho jediného dne. Společnost národů, Tvůj předchůdce, nám tenkrát opravdu pomohla... vzpomínáš si jak? Já taky ne!

Milý světe, proč Arabové - Palestinci - během jednoho dne zavraždili 67 Židů? Že by to bylo jejich rozhořčením nad možnou izraelskou agresí z roku 1967? A proč bylo zavražděno 510 židovských mužů, žen a děti v arabských povstáních v letech 1936 až 1939? To se Arabové tolik zlobili kvůli roku 1967? A opět, Společnost národů, ten vznešený mezinárodní podnik, nám tenkrát vážně píchnul (no jistě!). A když jsi, milý světe, navrhl v roce 1947 v OSN plán na rozdělení, podle něhož by se vedle maličkého a neškodného novorozence jménem Izrael vytvořil „palestinský stát“, a Arabové řekli, že ne, a zahájili válku a zabili šest tisíc Židů... zdalipak to rozzlobení způsobila agrese z roku 1967? Mimochodem, milý světe a milá OSN, proč jsme od Vás tenkrát neslyšeli ani slůvko o tom, že se „zlobíte“?

Hmmmmmmmmmmmm, možná jste zapomněli. Proč? Protože Vám Židi pořád jdou na nervy, že zbytečně strašili, když jejich vlast málem zemřela při porodu jenom proto, že jste seděli se založenýma rukama? Chudáčci Palestinci, kteří dnes beztrestně zabíjejí výbušninami a pumami a kameny, jsou ti samí lidé, kteří... když vlastnili všechna území, jichž se nyní dožadují k založení svého státu... zkusili zahnat židovský stát do moře. Ty samé pokroucené obličeje, ta samá nenávist, ten samy pokřik „itbach al-jahud!“ (Pobijte Židy!), které slyšíme a vidíme dnes, jsme viděli a slyšeli i tenkrát. Ti sami lidé, tentýž sen: zničit Izrael. Co se jim včera nepovedlo, o tom dnes sní, ale neměli bychom je „potlačovat“, protože chtějí mír... (už je to tu zase).

Milý světe, během holocaustu jsi přihlížel a udělal jsi... chvilečku strpení... nebylo to nic? Ano! V roce 1948 jsi přihlížel, jak sedm dobře ozbrojených arabských států zahájilo válku, kterou Arabská liga hrdě srovnala s mongolskými masakry... a znovu jsi řekl... ano, správně, neřekl jsi nic. I přesto, že Izrael s plánem OSN na rozdělení souhlasil. V roce 1967 jsi nečinně přihlížel, když Násir, za divoké podpory zdivočelých davů ve všech arabských hlavních městech a arabských čtvrtích po celé Evropě přísahal, že zažene Židy do moře... díky Ti za Tvoji tehdejší pomoc (jo, jo)... a obzvláštní díky Francii, která v tu chvíli opravdu pomohla tím, že na nás uvrhla embargo na dovoz zbraní. A zítra budeš stejně tak nečinně přihlížet, až bude Izrael stát před zničením... děláš to tak pořád a soustavně... jistě, hlídáš si záda, jako jsi to dělával vždycky (a dobře činíš).

Jelikož víme, že Arabové-Palestinci o tom vyhubení sní svůj každodenní sen, uděláme všechno možné, abychom ve své vlastní zemi přežili. Jestli tě to, milý světe, štve, inu, vzpomeň si, kolikrát jsi v minulosti štval Ty nás. V každém případě, milý světe, jestli tě zlobíme, jeden Žid z Izraele Ti sděluje, že mu je to naprosto jedno.

Christoph Mulveney (přeložili Jiří a Petr Adlerovi)

   
04.08.2006 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [52] bokul [*]

    mishelinek: Bohuzel to tak vzdy bylo a stale se na tom nic nemeni... :-(

    superkarma: 0 06.08.2006, 21:42:37
  2. avatar
    [49] man-mimo [*]

    Meander: 42. 5.8.2006 13:04:08 - man-mimo

    A když se někde objeví jakékoliv prohlášení pošahaných bigotních katolíků, které se týká jenom katolíků, je mi to celkem lhostejné. Což mi nebrání v tom, abych si ho případně přečetl.

    superkarma: 0 06.08.2006, 16:00:13
  3. avatar
    [48] Meander [*]

    man-mimo 29: Když se někde objeví jakékoliv prohlášení pošahaných bigotních katolíků, je oheň na střeše a každý se vymezuje atheismem. Ale když něco hodí do placu pošahaní orthodoxní Židé, je to následováníhodné?

    superkarma: 0 06.08.2006, 15:27:17
  4. avatar
    [47] Suzanne [*]

    Tak si vždycky říkám, jak by bylo krásný, kdyby se (jako v Šíleně smutný princezně) pomlátili generálové mezi sebou

    superkarma: 0 05.08.2006, 22:16:50
  5. avatar
    [46] ivana.kuglerova [*]

    man-mimo: Asi blbne server, zkusím zjistit, co se dělo Pokud je to něčí nenápadná cenzura, osobně ho .
    Jistěže fanatici jsou na obou stranách .
    Jinak k té formulaci - vidíš, to mě nenapadlo, že by ji někdo mohl vnímat jako urážlivou - já mám sice židovské předky, ale Žid nejsem - předci jsou po otcovské linii a nekonvertovala jsem - tudíž se přirozeně považuji za ne-Žida a nevnímám to jako urážku, ale jako fakt - ale pokusím se příště být více politically correct .

    superkarma: 0 05.08.2006, 20:36:25
  6. avatar
    [45] Vera.Macík [*]

    Válka je vůl.

    superkarma: 0 05.08.2006, 19:43:33
  7. avatar
    [44] man-mimo [*]

    Barbucháč: to "Skoro by mě to mohlo urážet" znamená, že ho mhouřím taky Ale ...

    superkarma: 0 05.08.2006, 16:52:56
  8. avatar
    [43] Barbucháč [*]

    man-mimo: já se taky nepovažuju za nežida, ale naštěstí nejsem vztahovačná, tak mhouřím oko

    superkarma: 0 05.08.2006, 16:33:30
  9. avatar
    [42] man-mimo [*]

    ivana.kuglerova: zkusím zrekonstruovat své neprošlé myšlenky

    (29) Moje tam není ani písmenko - CtrlC, CtrlV. Jen jsem sem chtěl dát názor někoho, komu lze jen těžko nadávat do nacistů (oblíbená to zbraň prožidovských fanatiků) A nenechám si vymluvit, že fanatici jsou na obou (všech) stranách
    A k článku. Nějak se mi nelíbí formulace "Židů i nežidů". Skoro by mě to mohlo urážet. Nepovažuju se za nežida. Takhle zpupných označení většiny lidstva moc neznám. Teď si vzpomenu ještě na nerom, neameričan a neárijec.

    superkarma: 0 05.08.2006, 13:04:07
  10. [41] vodena [*]

    superkarma: 0 05.08.2006, 11:54:44
  11. avatar
    [40] monca13 [*]

    Podle mého názoru asi nebyl nejšťastnější výběr hranic Izraele, i když to má samozřejmě své historické důvody - ale kolik lidí už zbytečně zahynulo .

    superkarma: 0 05.08.2006, 11:13:44
  12. avatar
    [39] ALISKA [*]

    superkarma: 0 05.08.2006, 10:19:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [38] man-mimo [*]

    ivana.kuglerova: už chápu řeči o cenzuře, i když na ni nevěřím (tady) Napsal jsem sem příspěvek, a není tady

    superkarma: 0 05.08.2006, 09:54:11
  2. [37] Lidka110 [*]

    zahoďte ty zbraně a na světě bude krásně

    superkarma: 0 05.08.2006, 02:03:49
  3. avatar
    [36] murena [*]

    tak tomu já nerozumín ...

    superkarma: 0 05.08.2006, 00:54:20
  4. avatar
    [35] ivana.kuglerova [*]

    zelenoocka: Popravdě, taky by mě zajímalo, jaká cenzura? Asi mi něco uniklo

    man-mimo: přesnější by bylo na úvod říci jistá, poměrně malá skupina ortodoxních Židů... Svým odporem ke státu Izrael je tato skupina proslulá - ovšem více ortodoxních stát Izrael podporuje a existuje i náboženská větev sionistů, ačkoli je to samozřejmě původně ateistická ideologie.

    superkarma: 0 05.08.2006, 00:02:13
  5. avatar
    [34] Kikinka001 [*]

    superkarma: 0 04.08.2006, 21:37:46
  6. avatar
    [33] Kahomar [*]

    nemám ráda války, vždy to odskáčou úplně nevinní lidé a děti

    superkarma: 0 04.08.2006, 20:30:32
  7. avatar
    [32] evelyn [*]

    zelenoocka: jaka cenzura, neco mi uteklo?

    superkarma: 0 04.08.2006, 18:50:47
  8. avatar
    [31] Meander [*]

    Začínám se tu už doopravdy bát.

    superkarma: 0 04.08.2006, 16:26:07
  9. avatar
    [29] man-mimo [*]

    Ortodoxní židé žádají ukončení sionistických zvěrstev na Blízkém východě
    New York, 18. 7. 2006

    Brutální a nevybíravý útok sionistického státu „Izrael“ na libanonské obyvatelstvo a infrastrukturu je zločinem proti všem základním principům slušnosti a lidskosti.
    Jako omluva pro tento vražedný vpád se uváděl útok Hizballáhu na izraelskou armádu. Co to má ale mít společného se statisíci libanonských nevinných mužů, žen a dětí, kteří jsou vystaveni pokračujícímu peklu, to je mimo dosah lidského chápání.
    Samozřejmě, probíhající agrese je pouze další kapitolou současné brutality; první byl zuřivý vpád do Gazy a útok na její civilisty a zničení jejích základních služeb.
    Lze ovšem slyšet hlasy, že akce izraelské armády byla pouhou odpovědí. Toto tvrzení ovšem opomíjí problém zla, spočívajícího v trestání nevinných lidí za něčí smrt. A zcela ignoruje kořen problému, podmanění palestinského lidu a zabrání jeho majetku, které začalo v roce 1948, rozšířilo se v roce 1967 a pokračuje bez ustání dodnes. Jádrem problému je, že za nemorálností sionistického zacházení s Palestinci je základní fakt – ideologie sionismu a následné vytvoření sionistického státu, které odporuje základům učení judaismu.
    Sionismus je znetvoření judaismu, zbožnosti a spirituality, v bezbožnost a materialismus s nacionalistickými aspiracemi. Theodor Herzl a jeho kohorta, původci poměrně nové ideologie sionismu, Nejvyššího z rovnice odstranili.
    Vytvoření sionistického státu, naplnění sionistické ideologie, posunulo toto rouhání o krok dál. Židovský lid byl poslán do exilu Božím nařízením. Bylo mu Nejvyšším výslovně nařízeno, aby se žádným lidským zásahem nepokoušel svého exilu zbavit. Výslovně mu bylo zakázáno vytvořit vlastní stát, jakým je sionistický stát „Izrael“. (Talmud, traktát Ketuboth 111).
    Židovskému lidu je zakázáno utiskovat jiné národy. K vytvoření státu „Izrael“ došlo krádeží, podmaněním a útiskem palestinského lidu.
    Židé Tóry samozřejmě odsuzují strašlivé utrpení způsobované jak palestinskému, tak libanonskému lidu. Z výše uvedených důvodů jsou všechny pokusy dosáhnout pro „Izrael“ míru a stability odsouzeny k nezdaru. Stvořiteli nelze vzdorovat.
    Rabíni prohlásili, že stát „Izrael“ způsobí nekonečnou bolest, utrpení a krveprolévání. Stát „Izrael“ nemluví jménem židů, jméno „Izrael“ ukradl. Židé jsou povinni být loajálními občany všech zemí, v nichž žijí.
    Sionismus a stát „Izrael“ jsou hlavními příčinami rozšíření všeobecného antisemitismu.
    Vláda nelegálního státu „Izrael“ se neustále pokouší zbavit Tóry a jejích nařízení. Bez ustání utiskuje Tóře věrné židy, kteří žijí na jejím území.
    Modlíme se, aby všechno utrpení ve Svaté zemi a v Libanonu skončilo a sionismus, příčina utrpení, byl nahrazen vírou v Tóru. Brzo budeme všichni svědky klidného rozpadu sionistického státu „Izrael“. Kéž je v dohledu den, kdy bude všechno lidstvo sloužit Nejvyššímu v harmonii a míru. Amen.

    Článek Orthodox Jews Demand End to Zionist Atrocities in the Middle East vyšel 18.7. na serveru ortodoxních Židů Neturei Karta. Překlad Eva Cironisová.

    superkarma: 0 04.08.2006, 13:51:04
  10. avatar
    [28] Zdenicka1983 [*]

    armáda at ae pozabíjí,ale je mi líto civilistů

    superkarma: 0 04.08.2006, 13:27:44
  11. avatar
    [27] zanetinka [*]

    to mam teda mrazení brrr

    superkarma: 0 04.08.2006, 12:39:03
  12. [26] helip [*]

    Souhlasím s Aludnev

    superkarma: 0 04.08.2006, 12:38:20
  13. avatar
    [25] evelyn [*]

    Luciš: my tu tech arabu mame taky plno, stoji u obchodu a rozdavaj letaky, ze si nemame kupovat ovoce z Izraele, jeste ze me upozorni, zrovna si ho koupim

    superkarma: 0 04.08.2006, 11:31:41
  14. avatar
    [24] Luciš [*]

    Batka: a není to jediná věc, kterou se podobají. Zatímco izraelců spíš ubývá, před vyhrocením konfliktu to zachraňovali přistěhovalci z Ruska, palestinců je jak veverek, s ohledem na životní úrovně by to mělo být spíš naopak, nicméně to taky o něčem vypovídá

    superkarma: 0 04.08.2006, 10:32:47
  15. avatar
    [23] ALUDNEV [*]

    Nemám ráda válku ,protože je tam spousta nevinných lidí a hlavně děti a ty za nic nemohou.

    superkarma: 0 04.08.2006, 10:32:24
  16. avatar
    [22] Kocicka [*]

    batka: tak to je...a proto je jim izrael trnem v oku jako cikánům náš majetek

    superkarma: 0 04.08.2006, 10:16:08
  17. avatar
    [21] blesksoft [*]

    to je úplně jiný svět

    superkarma: 0 04.08.2006, 09:32:54
  18. avatar
    [20] batka [*]

    opravdu zajímavý článek, taky se přikláním k Izraeli, jsou to inteligentní vzdělaní lidé pyramida vzdělanosti má úplně opačný tvar než u zbytku světa, možná proto jsou mu trnem v oku a zvlášť jednoduchým Američanům a Palestinci? manžel tam byl v době míru a prohlásil, že jsou jako naši cikáni, hluční, obtěžující, násilničtí ,nepřizpůsobiví, povalující se po ulicích, kde po nich zůstává jen s prominutím bordel. ale ono se tady těm lidem vede kupodivu vždycky líp vzpomeňte si na zeď v Ústí

    superkarma: 0 04.08.2006, 09:22:50
  19. avatar
    [19] Luciš [*]

    evelyn: kdyby jen vybavení, nemoct vystrčit nos, že mě nebo mé blízké někdo někde odpálí, unese, umučí. Nejsem pro válku, nedivím se však tvrdým opatřením na hranicích.

    superkarma: 0 04.08.2006, 09:15:43
  20. [18] Monika_286 [*]

    taky myslím,že tohle nikdy neskončí a doplatí na to nevinní - děti

    superkarma: 0 04.08.2006, 09:00:21
  21. [17] Hanule [*]

    markousek: souhlasím a ještě hrozí, že se válka roztáhne i na další území.

    superkarma: 0 04.08.2006, 08:47:13
  22. [16] markousek [*]

    chyba je na všech stranách,ale právě proto,že to nejvíc odnášejí děti by to už mělo skončit!!!!

    superkarma: 0 04.08.2006, 08:32:05
  23. avatar
    [14] Alenka0010 [*]

    gufca, evelyn: myslím si v podstatě totéž co vy. Mrtvých je mi samozřejmě líto, ale jde to vůbec vyřešit nějak jinak? S militantníma Arabama se dle mého názoru nikdo nedomluví.

    superkarma: 0 04.08.2006, 08:13:19
  24. avatar
    [13] kareta [*]

    Mé názory se vyvíjely, jak jsem se setkávala s příslušníky obou stran a nyní se přikláním k Izraeli, jsou chytří, pracovití..sice docela militantní, ale byli přinuceni okolnostmi, nejsou to už pasivní ovce . Poučeni minulostí si už nenechají všechno líbit a kdo by se jim divil, že?

    superkarma: 0 04.08.2006, 08:09:31
  25. avatar
    [12] Zzuzzka [*]

    nehádejte se tady

    superkarma: 0 04.08.2006, 08:05:57
  26. avatar
    [10] evelyn [*]

    Ivana Kuglerová: dekuji za nazor z druhe strany. Ja jsem teda jednoznacne pro Izrael, zide jsou pracovity narod a vybudovali si prosperujici stat, ktery si ted samozrejmne brani a za to jsou kritizovani ze vsech stran. Tem kritikum bych vzkazala, aby si to prevedli na svuj maly svet, kdy budou mit neprizpusobiveho souseda, ktery jim poleze do bytu, bude rozbijet vybaveni (zabijeni tady moc vklinit nelze), tak jen reknete: "jen si posluz?" a neudelate nic?

    superkarma: 0 04.08.2006, 07:59:17
  27. avatar
    [9] gufca [*]

    zelenoocka: Nesouhlasím s tvým názorem. Kristus byl Žid a o jeho osudu rozhodli též Židé. Byly to jejich zákony a jejich rozhodnutí. A římskému císaři po tom mohlo být prdlajs. Měl si sám zamést před vlastním prahem. Židé vždy byli trnem v oku a já dodnes nechápu proč. Snad proto, že je to nejstarší a duchovně nejvyspělejší národ. A též nechápu, podle čeho se dnes pozná Žid. Spousta lidí je tak nazýváno - třeba jen podle příjmení, i když tuto víru nevyznávají.

    superkarma: 0 04.08.2006, 07:45:58
  28. avatar
    [8] bizonka [*]

    Léthé: Tak to jsi trochu divná ne?Jak ti může být jedno,že umírá spoustu lidí zbytečně?To jsi tak sobecká a zahleděná jen do sebe,aspoň si teda odpusť komentář...lepší než takový názor snad žádný názor.

    superkarma: 0 04.08.2006, 07:32:47
  29. [6] MartinaC [*]

    popravdew taky me valky jinde moc nezajimaji spis by se molo resit co je tu v nasi zemi a toho je dost neb to stoji ted za

    superkarma: 0 04.08.2006, 07:31:33
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    Já nevim ….asi jsem hrozný cynik, ale mě celá tahle záležitost a válka je u ele.

    superkarma: 0 04.08.2006, 02:48:25

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme