Vánoční svátky jsou každoročně plné dobrého jídla. Pečeme cukroví, které potom s chutí mlsáme, smažíme kapra, ke kterému si dáváme bramborový salát, na Silvestra se bohaté pohoštění také neodpíráme. Mezi svátky střídá návštěva návštěvu, a to jsou potom samé jednohubky, chipsy, chlebíčky a jiné rychlé dobroty. Takže určitě i vy znáte ten pocit, že s počátkem ledna je více než vhodné nechat naše tělo trochu odpočinout a naservírovat mu něco lehkého, netučného, zdravého.

Odlehčeme na pár dní náš jídelníček. Zařadíme více zeleniny a ovoce. Dopoledne si můžete dát ovocný salát s ovesnými vločkami a jogurtem. Na jeho přípravu stačí pár druhů ovoce a trocha času. Nejen, že se po takovém jídle nebudete cítit unavení, ale velká dávka vitaminů, které do sebe takto dostanete, se vám bude v nevlídném počasí určitě hodit.

light

Na několik dní zkuste vyřadit i pečivo. Kdo to nedokáže, může to z bílé mouky nahradit celozrnným pečivem s kousky semínek. To obsahuje vlákninu, zasytí vás na delší dobu a je mnohem zdravější. K němu potom stačí třeba sýr typu žervé nebo kvalitní dušená šunka. Při dopolední svačině doplňte jablkem nebo hroznovým vínem, při té odpolední kouskem papriky nebo okurkem.

K obědu si dopřejte teplé jídlo. Obloukem se vyhněte všemu smaženému a zkuste si připravit třeba kuřecí prsíčka na páře. Stačí je jen osolit a dochutit oblíbeném kořením. Přílohou může být zeleninový salát. Výborné jsou nejrůznější listové saláty, které můžeme doplnit třeba o pečenou červenou řepu, slunečnicová semínka a všechno dohromady dochutit zálivkou z olivového oleje a vinného octa.

1Partnerem rubriky Vaření je značka Maggi a stránky www.maggi.cz, kde najdete mnoho zajímavých receptů. Chceme vám doporučit i facebookové stránky značky, kde se stále něco děje a každý den zde najdete zajímavé tipy a inspiraci – můžete se stát členem https://www.facebook.com/MaggiCZSK

Komu salát nebude stačit, doporučujeme uvařit si rýži, kterou můžeme ochutit kostkou bujonu nebo solí se sušenou zeleninou. Když si rýži dobře dochutíte, určitě vás zasytí i bez masa, opět jen s kouskem zeleniny nebo salátem.

Kuřecí maso můžeme nahradit kvalitní čerstvou rybou. Pstruh pečený s trochou olivového oleje a oblíbenými bylinkami je naprosto neskutečná pochoutka, díky které na těžkého smaženého kapra s Vánoc ani nepomyslíte.

Nezapomínejte na pitný režim, který je při očistě vašeho svátky rozmazleného těla nezbytný. Vypít byste měli dva až tři litry vody denně. Nejlepší je obyčejná voda, bez bublinek. Na zažívání působí velice dobře, pokud je lehce vlažná a přidáte do ní citronovou šťávu. Opět dodáte do těla spoustu vitamínů a vlažná voda ještě pomáhá vašemu zažívání.

Zkuste zmenšit porce, které si dáváte na talíř, ale naopak jezte častěji. Vyhýbejte se obloukem sladkostem, všemu smaženému a tučnému. A co dělat když vás přece jen přepadne touha po něčem sladkém? Ulomte si kousek kvalitní čokolády s vysokým obsahem kakaa.

Reklama