V horkém letním dnu spojeném s náročnější fyzickou aktivitou můžeme ztratit i osm litrů tekutin. Měli bychom je tedy neustále doplňovat.

Jak nejlépe na to nám poradili odborníci z projektu Odlehčeme zeměkouli!®.

1. celonárodní zábavný a vzdělávací projekt Odlehčeme zeměkouli!® mění životní styl obyvatel České republiky. Účastníci, kteří jsou v něm zdarma registrováni, zhubli k dnešnímu dni více než 1 400 kilogramů. Před sebou mají ještě další měsíce, kdy mohou v rámci projektu snižovat váhu nebo formovat svou postavu.

1.

Teplota nápoje by v létě neměla být nižší než 10 stupňů Celsia. Po dokončení fyzické aktivity by měla být spíše vyšší. Ledový nápoj může organismu způsobit termoregulační šok, který se projeví stažením cév. Ty by však měly být v teplých dnech naopak rozšířeny, aby byly schopné dostatečně odvádět teplo.

2.

Čím bude větší horko, tím bychom si měli vybírat řidší a kyselejší nápoj. 

3.

Před krátkodobou fyzicky náročnou aktivitou si vybírejme nápoje s vyšším obsahem minerálních látek. Po náročném pohybu se nezapomeňme napít především v prvních dvaceti minutách.

4.

Chuť nápoje by nám měla vyhovovat – nejlepší je ale grepová, citronová a pomerančová příchuť či nápoje úplně bez příchuti.

5.

Omezme kofein – vysoké dávky totiž způsobují podrážděnost, poruchy zažívání, svalový třes, nespavost a velmi nepříjemné bolesti hlavy.

6.

Voda s bublinkami je absolutně nevhodná. Oxid uhličitý se totiž v těle váže s vodou a vytváří kyselinou uhličitou, která zpomaluje odbourávání kyseliny mléčné vznikající v organismu při tělesné aktivitě. Právě ta způsobuje únavu a bolesti svalů.

7.

Rychlejší regeneraci organismu zajistíme, když v obyčejné vodě rozpustíte šumivou multivitaminovou tabletku nebo alespoň vitamin E.

napoj

Zdroj: tisková zpráva

Související články

Reklama