.

Odjela jsem na dovolenou sama a doma nechala manžela a dvě děti. Jsem sobec?

Vztahy

Odjela jsem na dovolenou sama a doma nechala manžela a dvě děti. Jsem sobec?

Je čas letních dovolených, který se obvykle snažíme trávit co nejvíce se svými dětmi, zvlášť když jsou malé a ještě o naši přítomnost stojí. Na druhou stranu jsou pro hodně maminek takové dny jen pokračováním obvyklého maratonu – jen na jiném místě. Mohou si i ony DOVOLIT odpočinout si podle svého přání?

Třicetiletá Lucie se před pár dny vrátila z dovolené. Dle jejích slov zažila báječné chvíle a cítí se po dlouhé době opravdu odpočinutá a plná energie. Bohužel jí její radost poněkud kazí špatné svědomí. A také výtky jejího manžela.

lucie

  • Na svou zatím poslední dovolenou totiž odjela sama… Bez manžela. A bez dětí.

Máme dvě malé kouzelné děti, miluji je. I svého manžela. Ale poslední rok jsem měla pocit, že už to věčné starání se o někoho nevydržím. Připadala jsem si jako tlakový hrnec před výbuchem. A bála se toho, co ze mě vyletí,“ začíná své vyprávění mladá žena a pro dokreslení situace detailněji popisuje uplynulé měsíce: „Obě děcka byla stále nemocná. Nic vážného, ale prakticky jsem se nehnula z domu. K tomu u nás několik měsíců bydlela tchyně, která měla komplikovaně zlomenou nohu a potřebovala, aby se o ni někdo staral. A to nebylo vše. Ukázalo se, že má celkem vážné psychické problémy, takže u nás zůstala ještě dlouho po tom, když už na nohu normálně chodila.“

Lucie to tedy skutečně neměla jednoduché. Svou energii poctivě dělila mezi péči o děti, manžela, tchyni a malé hospodářství, které mají. Vstávala, když všichni ještě spali, a uléhala, když už zase spali. Do toho fungovala jako rodinný taxikář.  

Jednoho dne to na mě přišlo. Sedla jsem si v noci v prázdné kuchyni a rozbrečela se,“ vypráví Lucie, která ještě tu noc přes internet objednala zájezd k moři a za peníze, které dostala před svatbou od své babičky, si dopřála tu pravou dovolenou. „Nemám pocit, že bych ošidila rodinu. A už vůbec ne o peníze. Dala mi je babička před naší svatbou s tím, že každá žena by měla mít nějaké peníze na horší časy. A mně se zdálo, že ty horší časy přišly,“ konstatuje suše.

Na otázku, jak trávila u moře čas, odpovídá, že vlastně nedělala vůbec nic. Kolikrát se nešla ani koupat. Seděla v příjemném plážovém baru u hotelu a se sklenkou vína v ruce koukala do dálky. Nechtěla se s nikým bavit, o ničem přemýšlet, nic organizovat. Užívala si zkrátka jen klid, o kterém už ani nevěděla, jak vypadá.

Myslíte, že Lucie udělala dobře?

Možnost%
Ano, rozhodně. Každý si potřebuje občas na pár dní vydechnout a nemuset se starat o druhé. Také to tak dělám.52,4
Asi ano, ale já bych to neudělala, když bych měla doma malé děti.36,7
Ne, matka od malých dětí by rozhodně nikam sama jezdit neměla!8,2
Nevím, nepřemýšlela jsem o tom.2,7

Přečtěte si také:

   
20.07.2017 - Příběhy - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [48] Rikina [*]

    free — #47 Tak to je ale výrazný rozdíl, jet někam sám, a jet někam s tím, že tam budu bydlet na pokoji s cizím člověkem. Sml80 Jezdím sama často, a často si musím připlatit za prázdnou postel v dvoulůžkovém pokoji, když jednolůžkový není k dispozici, ale abych někde musela přežívat řadu dní s někým neznámým, kterého mi tam přidělí, to v žádném případě ochotná nejsem. Vydržím na jednom pokoji s kamarádkou, maximálně týden, víc ne. Pak už by mi začala lézt na nervy a já jí jistě také, jakkoli si jinak dobře rozumíme. S cizí osobou bych to ani nechtěla zkoušet, to musí být dost peklo. Sml80

    superkarma: 0 23.07.2017, 17:00:17
  2. [47] free [*]

    Jednou jedinkrát jsem byla někde sama. Nebyla to dovolená ale lázně. První dva týdny jsem tam šílela, moje spolubydlící, sice stejného věku, se chovala jak puberťačka a bylo těžké se od ní osvobodit a určit hranice, ale potom jsem se uklidnila a vyrovnala se se vším a asi hlavně s sebou. Začala jsem chodit častěji do bazénu, delší procházky a domů přijel jiný člověk. Já dokonce začala hubnout, jak se dřív nedařílo při všech možných dietách. Vydrželo mi to několik let. Klidně b ych zase jela... ale jedině na jednolůžkový pokoj.

    1. na komentář reaguje Rikina — #48
    superkarma: 0 23.07.2017, 01:06:30
  3. avatar
    [46] Rampepurda [*]

    Když jsem tohle udělala poprvé,můj muž taky nechápal,ale v zájmu zachování si zdravého rozumu jsem si prosadila,že jeden týden v roce je jenom můj.Jedno jestli české lázně nebo pobyt u moře,zkrátka relax, s nikým nemluvit,nikdo nic nechce ,vyčistit si hlavu a vrátit se jako nový člověkSml22Sml80

    superkarma: 2 22.07.2017, 06:01:24
  4. avatar
    [45] OlgaMarie [*]

    Lídy — #44 Já si zajela až na Kavkaz a bylo mi šumák, co si myslí tchýně. Manžel si zajel na Ťan Šan a to mu pořídila super bágl. Ale co si pamatuju, nepomohla mu s našima dětma a poté ani mně. Když jsem odjela, tak mu přišla píchnout moje máma a uznala, že to zvládne, tak co by tam překážela. Manžel byl rád, že to v dobrém pochopila.

    superkarma: 2 21.07.2017, 18:43:35
  5. avatar
    [44] Lídy [*]

    kareta — #25 Měla jsem to podobně, manželovi jsem vysvětlovala, že melu z posledního - bohužel on celou dobu nechápal, protože jsem přece byla na mateřské DOVOLENÉ! Tak jsem mu oznámila předem, že pojedu s kamarádkou na týdenní "opravdovou" dovolenou. Do poslední chvíle věřil, že to neudělám! Jak by mohla matka opustit svoje dítě, že? Jenže oni děti mají většinou i tatínky a já jsem věděla, že postarat se umí - jen nechce, když já mám na to tu "dovolenou". Takže nakonec musel. Tchyně mě samozřejmě zatratila, ale to mi bylo jedno, ona mi stejně jen do všeho kafrala a s ničím nepomohla. Nedovedu si představit, kdybych neodjela, jak bych fungovala dál. Takže jsem nikdy nelitovala.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #45
    superkarma: 3 21.07.2017, 14:01:42
  6. [43] cilani [*]

    kobližka — #41já to pochopila tak, že si nestěžuje, jen prostě přiznává, že je toho na ní sakra moc a ventiluje to takto.. Možná je to i lepší, než to v sobě dusit.. má to srovnané, ví proč to dělá, ale to neznamená, že to pro ni není záhul... Tak to aspoň chápu já. Souhlasím však s Karetou - chtělo by to výpomoc. Slušný životní standard je sice fajn, ale mít čas na sebe navzájem a odpočívat má pro mě větší cenu.

    superkarma: 3 21.07.2017, 08:47:23
  7. avatar
    [42] kareta [*]

    Bébina — #39 tak si zaplaťte nějakou výpomoc, ať nevyhoříš. Jinak vila a partner furt v práci nemají vůbec žádný smysl.

    superkarma: 3 20.07.2017, 20:48:43
  8. avatar
    [41] kobližka [*]

    Bébina — #39 Teď ovšem je tvůj komentář trochu jiný,než ten,na který jsem reagovala.Předtím to vypadalo,že jsi z té rodinné situce na dně,ale teď čtu,že je všechni v pořádku,partner je pracant,žijete v Praze ve vile,kterou vám dala stará paní,slušný standard....tak promiň,já myslela,že jsi nešťastná...

    1. na komentář reaguje cilani — #43
    superkarma: 4 20.07.2017, 20:35:58
  9. [40] Wally [*]

    Bébina — #39A kolik lidí tě nazvalo zlatokopkou? A proč neodejdeš? A stejně si za všechno mohla sama. Znám, kdo nezažil nepochopí.Sml15Sml15Sml15

    superkarma: 0 20.07.2017, 20:26:37
  10. [39] Bébina [*]

    kobližka — #34To víš že to pomáhá. Však jak se to říká, že žena má slzu, aby jí použila když potřebuje. A já jsem holt profesionální plačka. A jestli má tohle soužití smysl? No jistě, tím že bych odešla, bych si nijak nepomohla. Rozbila bych funkční rodinu, vzala dětem tátu, šla bydlet z pražské vily do podnájmu v paneláku, snížila sobě, dětem i jejich otci životní standard. Tak holt máme starou babku, která nám dala barák a my jí za to nedali umřít do LDNky a holt mám chlapa, co není líný a furt něco dělá a vyrábí a krom toho dokáže dobře finančně zabezpečit rodinu.

    1. na komentář reaguje Wally — #40
    2. na komentář reaguje kobližka — #41
    3. na komentář reaguje kareta — #42
    superkarma: 0 20.07.2017, 19:05:00
  11. avatar
    [38] Dudlajlama [*]

    Bébina — #28 Sml79Sml15

    superkarma: 0 20.07.2017, 19:03:16
  12. [37] slavuska [*]

    každý to máme holt jinak. já bych si dovolenou bez dětí ani trochu neužila, bych se ustýskala. Tedy vlastně ne, protože bych bez nich nikam nejelaSml79

    superkarma: 2 20.07.2017, 18:38:11
  13. avatar
    [36] peetrax [*]

    kobližka — #34 někdy věci nemají smysl. Někdy je to prostě život takový, jaký je. Sml80

    superkarma: 1 20.07.2017, 18:18:40
  14. [35] babinka [*]

    Myslím, že záleží na tom, jak to ve které rodině funguje a jak to mají nastaveno a ne co by měl nebo neměl partner dělat a dovolit...Sml22

    U nás to fungovalo tak, že jsme jezdili na dovolené celá rodina...tak to mají i moje děti...a já sama bych od rodiny nikam neodjela...Sml22

    superkarma: 1 20.07.2017, 18:06:09
  15. avatar
    [34] kobližka [*]

    Bébina — #28 A pomáhá to ? Až bych si utřela slzy,popřemýšlela bych,jestli takové soužití má smysl... Sml80

    1. na komentář reaguje peetrax — #36
    2. na komentář reaguje Bébina — #39
    superkarma: 1 20.07.2017, 17:24:09
  16. [33] Popoluška [*]

    souhlasímSml67

    superkarma: 0 20.07.2017, 12:53:21
  17. [32] Nikar [*]

    Rikina — #18Jedeme na dovču po několikáté s přáteli, co mají také dvě děti a naštěstí si v tomto s kamarádkou rozumíme, k moři ano, na dva týdny (týden je málo), ale bez vaření. Oběd odbydeme (salát, meloun, de facto studená strava), večeře restaurace nebo chlapi něco ugrilují. Nejezdíme na dovolenou proto, abychom stály celký den u plotny.

    superkarma: 1 20.07.2017, 12:40:58
  18. [31] P+P [*]

    Jako starat se sama o děti a ještě o tchýni?Nevím jaká tchýně je ale v mém případě bych k tomu nikdy nepřistoupila a kdyby u nás měla tchýně bydlet několik měsíců tak už se houpu na nejbližší větvi a nebo spíš bych sbalila děti a odstěhovala se Sml24

    superkarma: 3 20.07.2017, 12:24:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] kareta [*]

    Bébina — #28Sml15Sml79Bouchneš do stolu?Sml58

    superkarma: 0 20.07.2017, 11:40:16
  2. [29] cilani [*]

    gerda — #15 mně by se nelíbilo, kdyby mě partner někam nenápadně manévroval, proto to nedělám ani jemu. Když jsem unavená, tak to prostě řeknu, stejně tak i on. U nás by to spíš byla cesta do pekel, než ke spokojenosti. Ovšem taky si nedovedu představit, že budu obstarávat domácnost, partnerova rodiče a děti sama. To bych se rychle ohradila a požadovala více pomoci a nějaký čas sama pro sebe.. Řeknu to slušně, mile, vysvětlím proč a všechno jde..

    superkarma: 5 20.07.2017, 10:19:09
  3. [28] Bébina [*]

    To je dobrá, že se rozbrečela jen jednou. Já s dvěmi malými dětmi, babkou co nechodí a dělá do plen a partnerem, co chodí domů se setměním, brečím tak dvakrát třikrát do týdne.

    1. na komentář reaguje kareta — #30
    2. na komentář reaguje kobližka — #34
    3. na komentář reaguje Dudlajlama — #38
    superkarma: 3 20.07.2017, 10:04:31
  4. [27] MARIE MATEJKOVA [*]

    Správný manžel by měl.ocenit,co vše jeho manželka pro rodinu dělá a tu dovolenou jí dopřát. Snad se spolu s matkou dokáže o děti postarat. K čemu nějaké vyčítaní,když vidí jak to jeho ženě prospělo. Určitě je z ní zase klidná a obětavá manželka a matka.

    superkarma: 4 20.07.2017, 09:39:28
  5. [26] Suzina [*]

    dávám pro, sama jsem to poznala, když otec měl mozkovou mrtvičku.totálně vyčerpaná jsem manžela nepřemluvila na dovolenou-a nejela jsem nikam. teď bych se sbalila a jela sama

    superkarma: 3 20.07.2017, 09:34:16
  6. avatar
    [25] kareta [*]

    Tak jestli si manžel nevšiml, že mu žena už mele z posledního a pak jí vyčetl, že je sobec, tak je on naprostý uzurpátor a debil. Ale chlapi občas rádi přehlédnou náznaky a přeslechnou přímé konfrontace, pak nezbývá než je postavit před hotovou věc a nechat jim to sežrat se vším všudy. I s následkama. Sml31

    1. na komentář reaguje Lídy — #44
    superkarma: 16 20.07.2017, 09:03:09
  7. avatar
    [24] man-mimo [*]

    Allma — #22 netuším kdy to bylo Sml80 (poznámky o školce, případně škole, si nechám pro sebe) Sml30 Sml30 Sml30

    superkarma: 1 20.07.2017, 09:00:22
  8. avatar
    [23] jarka1234 [*]

    Allma — #22Sml57pěkně tady machrujeSml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 20.07.2017, 08:56:17
  9. avatar
    [22] Allma [*]

    man-mimo — #19 sakryšSml15 kdes byl když jsem se vdavalaSml30Sml30

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #23
    2. na komentář reaguje man-mimo — #24
    superkarma: 2 20.07.2017, 08:48:54
  10. [21] Rikina [*]

    gerda — #15 Ale no tak, muži nejsou nesvéprávní. Dá se s nima mluvit úplně normálně. A valná většina mužů je schopná se o děti i domácnost postarat stejně dobře jako žena. Lucie si sice mohla přes noc objednat zájezd, ale velice pravděpodobně to neznamenalo, že už by ráno byla u moře a manžel překvapeně hleděl na prázdnou kuchyni. Pravděpodobně ona zvážila možnosti a věděla, že svým odjezdem nezpůsobí žádnou katastrofu, a jestli pán po ten čas pociťoval mírné nepohodlí, tak to byl nejvyšší čas, aby taky ocenil, co jeho žena všechno dělá a jak se stará. Ono jí taky doma asi příjemně nebylo, když měla tolik práce a trvalo to celý rok, a taky jí nikdo diplomaticky nic nevysvětloval, musela to prostě zvládnout. Sml80

    superkarma: 8 20.07.2017, 08:46:24
  11. avatar
    [20] Eva_CZ [*]

    Nez tahat male deti na tyden k mori, nechat je doma je to nejlepsi reseni. Sml67Sml22

    superkarma: 7 20.07.2017, 08:45:03
  12. avatar
    [19] man-mimo [*]

    jarka1234 — #14 Sml80 to je úděl dnešních žen Sml24 I proto jich tolik zůstává single Sml30 Sml30 Sml30

    1. na komentář reaguje Allma — #22
    superkarma: 0 20.07.2017, 08:43:03
  13. [18] Rikina [*]

    Jinak je to smutný fakt, že často dovolená není pro ženu žádná dovolená, protože musí zajišťovat plný servis zbytku rodiny, akorát ve ztížených podmínkách a v cizím prostředí. Tomu jsem se vzbouřila již dávno tomu, když jsme kdysi byli na dovolené s malými dětmi pod stanem, a s příbuznými. A tetička celý den uklízela ve stanu, vařila na plynovém vařiči teplá jídla, chodila nakupovat čerstvé potraviny, přepírala ve škopíčku prádlo a věšela jej na šňůry mezi stromy, větrala spací pytle, vymetala mravence atd., zatímco její manžel a děti se koupali, užívali výletů, chodili do lesa a pokládali za samozřejmé, že se vrátí do uklizeného a k hotovému jídlu. Tento model jsem zamítla a tím jsem se v očích příbuzných stala krkavčí matkou a neschopnou hospodyní, která si klidně jede na vejlet, a nedbá, že nebude uvařeno a děti budou jíst k večeři chleba s paštikou. No, víckrát jsme s nimi nikam nejeli a nechybělo mi to. Sml57

    1. na komentář reaguje Nikar — #32
    superkarma: 16 20.07.2017, 08:38:59
  14. avatar
    [17] man-mimo [*]

    Wally — #10 cilani — #11 oba to jsou možné směry mnou očekávaného pokračování Sml80 Sml30 Sml30

    superkarma: 0 20.07.2017, 08:37:03
  15. [16] bobani [*]

    to si nedovedu představit

    superkarma: 0 20.07.2017, 08:33:45
  16. avatar
    [15] gerda [*]

    cilani — #11No přece aby bylo doma příjemně, o to jde, ne? Aby se nevrátila do nachmuřeného prostředí s pocitem viny. Bylo by přece mnohem lepší, kdyby ho napadlo, že má ženu totálně vysílenou péčí o jeho maminkuSml58 a z vděčnosti by jí navrhl nějaký relax. Možná by jí ho i zaplatil. Takhle ho asi dost šokovala, pokud nic nenaznačila, a na to, aby na to přišel sám...chlapi se opravdu většinou musí trochu popostrčit. Paní si samozřejmě dovolenou zasluhuje, to je bez debat, i dvakrát delší. Jenom to prostě manažersky nezvládlaSml30 Taky je rozdíl, jestli jela od batolat anebo od dětí předškolního věku, které už jsou relativně samostatné a líp zvladatelné.

    1. na komentář reaguje Rikina — #21
    2. na komentář reaguje cilani — #29
    superkarma: 1 20.07.2017, 08:31:58
  17. avatar
    [14] jarka1234 [*]

    man-mimo — #12Sml32já nejsem pokrytec. Jen vím,jakýho má doma chlapaSml30.

    To byl jen příklad,ona by nikam nejela sama.

    Každá nemá doma dokonalého chlapa,jako jsi TySml57

    1. na komentář reaguje man-mimo — #19
    superkarma: 0 20.07.2017, 08:30:12
  18. [13] Rikina [*]

    Hlavně aby jí to "sobectví" chvíli vydrželo, a nenechala se uvrtat zpátky do kolotoče služby pro všechny, s tím, že na ni nemyslí nikdo a automaticky se očekává, že se o všechny a všechno stará jen ona, přece "je tam od toho". Sml57 Občas je velmi zdravé být sobecký a stanovit ty meze, kdy jsem ještě ochotná opečovávat bližní a kdy už mám pocit, že jsem za nedoceněnou služku.

    superkarma: 8 20.07.2017, 08:29:42
  19. avatar
    [12] man-mimo [*]

    jarka1234 — #6 Sml28 pokrytče Sml31 každá může, jen chudinka ségra nesmí? Sml80 Sml30 Sml30

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #14
    superkarma: 0 20.07.2017, 08:21:21
  20. [11] cilani [*]

    gerda — #5a v upřímném vztahu by se prostě normálně domluvili.. Na co někoho někam dostrkat, když něco chci, tak mám pusu, abych to řekla..

    man-mimo — #7 není tam nic o podvádění manžela a zamilování se do nějakého plavčíka, co.. Sml32

    1. na komentář reaguje gerda — #15
    2. na komentář reaguje man-mimo — #17
    superkarma: 1 20.07.2017, 08:20:31
  21. [10] Wally [*]

    A kdyby to udělal manžel byl by článek o:

    Cítím se podvedena a zrazena. Žili jsme si velmi spokojeně a najednou odjel sám na dovolenou za peníze, které přede mnou tajil. Prý si potřeboval od nás ospočinout. Mám mu ještě věřit?

    1. na komentář reaguje man-mimo — #17
    superkarma: 4 20.07.2017, 08:16:00
  22. avatar
    [9] ModráKočka [*]

    Hlavně jestli měla tu dovolenou dost dlouhou. Jak tu píše kareta... Protože jestli se tam nedostala z toho vymatlaného stavu mezišoku mezi totálním zápřahem a opravdovým odpočinkem, tak doma padne únavou hned první den, zblázní se nebo bouchne. Nejhorší jsou odpočinky, ve kterých si ani nestačíte uvědomit, že odpočíváte a rázem jste zase v zápřahu. Tělo a duše potřebují nejprve nějaký čas pochopit, že vůbec SMÍ vypnout, pak vypnout a načerpat síly.

    Paníí z článku chápu převelice a dodnes nerada vzpomínám na doby, kdy jsem si přála jen a pouze pár hodin klidu a jediným relaxem bylo zavřít se na chvíli na záchod. Musela jsem často vypadat jak celodenní prostatik.Sml24

    superkarma: 11 20.07.2017, 08:03:24
  23. [8] Bucík [*]

    Myslím, že je dobře si odpočinout. Já jsem sice nikdy takhle sama nikam nevyrazila, ale teď budou mít doma odpočatou, spokojenou maminku.

    superkarma: 1 20.07.2017, 07:57:08
  24. avatar
    [7] man-mimo [*]

    Sml14 chtělo by to volné pokračování, třeba od MŠ Sml80 Sml30 Sml30 Sml30

    1. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 3 20.07.2017, 07:19:31
  25. avatar
    [6] jarka1234 [*]

    kareta — #4Sml30tak to si nedovedu představit v případě mojí sestry. Mají dvě malé děti a že by odjela na dovolenou a byl s nimi tatínek sám??? Tak ten určitě teda.Sml30

    1. na komentář reaguje man-mimo — #12
    superkarma: 0 20.07.2017, 07:15:03
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    A ona se předtím s manželem neradila a postavila rodinu před hotovou věc? Hm.Sml80 Diplomatická manželka by vytvořila atmosféru, aby jí to navrhl sám manželSml58

    1. na komentář reaguje cilani — #11
    superkarma: 2 20.07.2017, 07:09:17
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    To známSml30. Podle mne by tak měli ti hlavní pečovatelé jezdit pravidelně každej rok, pokaždé to byl skutečný relax. A ne na týden, ale na 2-3, aby si skutečně orazili.Sml22

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #6
    superkarma: 5 20.07.2017, 07:06:46
  28. [3] 511 [*]

    Souhlasím, taky jsem to parkrát udělala a i když zmizely výčitky, tak jsem si dovolenou s kamarádkama nebo podle svého užila a vrátila se nabytá energiií a trpělivostí Sml16

    superkarma: 3 20.07.2017, 06:35:21
  29. avatar
    [2] jarka1234 [*]

    Také si myslím,že udělala dobře. Děti mají přece i tatínka.Sml58

    superkarma: 3 20.07.2017, 06:27:42
  30. avatar
    [1] OlgaMarie [*]

    Udělala dobře. Děti, přestože byly malé, byly s otcem nebo s babičkou. Alespoň si to taťka zkusil.

    superkarma: 6 20.07.2017, 06:15:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme