Domácnost

Óda na život na sídlišti

Každý rok v zimě mívám období, kdy mám sto chutí buď emigrovat nebo se alespoň odstěhovat někam na samotu. Letos toto období kupodivu přetrvává i do krásného pozitivního léta, což mě mírně řečeno, zneklidňuje. Proto jsem se rozhodla o své pocity podělit. Mám naději, že snad najdu u čtenářek podporu, útěchu nebo možná i radu.

Bydlím na nepříliš populárním sídlišti. Můj byt je sice naštěstí umístěn na okraji betonové džungle, ale než se k němu dovleču od zastávky MHD, musím projít opravdovým a nefalšovaným peklem. Věřím, že většina ctěných čtenářek už s nějakým tím sídlištěm měla tu čest, ale troufám si tvrdit, že naše ostravská Dubina je opravdovou třešničkou na dortu hnusu. Pokud jste četly knihu „My děti ze stanice ZOO“, představte si sídliště, kde vyrůstala její hlavní hrdinka, vynásobte dvanácti a máte Dubinu.

Každý den, kdy musím jít na tramvaj (koupila jsem si nedávno kolo, takže cesty MHD omezuju na minimum), jenom žasnu, který zvrhlík mohl něco takového vymyslet.

Většina domů je postavena tak, že lidé z oken nevidí nic jiného, než paneláky, musí si hledět navzájem do oken, případně na betonová „hřiště“. Z plácků s trochou písku uprostřed betonu, kde celý den vysedávají matky s malými dětmi, propadám zoufalství. Tomu teda říkám dětství…

Zkrátka a dobře mě z toho jímá deprese a připadá mi hrozně nespravedlivé, že někdo se klidně narodí někde u moře a někdo tady. Dost se bojím faktu, že tady vyrůstá naše budoucnost…

Vím, že v porovnání s jinými částmi světa jsou moje starosti malicherné, ale když už je naše společnost natolik vyspělá, že nemusíme žít ve slaměných chýších…proč musíme žít takhle?!

Zdar letní depresi a podpoře bydlení! :-)  

         
   
30.06.2003 - Dům a byt - autor: Jaska

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [113] Izzy [*]

    Já jsem na sídlišti vyrůstala, byla jsem panelákové dítě. Teď jsem si našla s přítelem nové bydlení přes reality, opravdu luxusní.

    superkarma: 0 20.04.2015, 12:25:32
  2. avatar
    [112] Ťapina [*]

    Landriel: Přestěhujte se prozatím o tři čtyři ulice výš a uvidíš tu změnu

    superkarma: 0 17.11.2003, 13:11:59
  3. avatar
    [111] Simba [*]

    Dubinu znám, naštěstí na ní nemusím bydlet, ale vím o čem mluvíš.

    superkarma: 0 10.11.2003, 15:08:42
  4. avatar
    [110] Landriel [*]

    život na sídlišti mě neskutečně štve, ale zatím nemám jinou možnost, tak to musíme přežít. Ach jo, ale fakt je to tu hnusné.

    superkarma: 0 01.11.2003, 10:54:00
  5. avatar
    [107] Eva_CZ [*]

    Karolina: ja s tebou absolutne souhlasim, tak kde je problem? Navic - kdyz clovek odmysli luxusnost domu, jsou to nakonec stejne takova sidliste... Upravena, krasna, ale sterilni. MUSIS se podridit pravidlum, jinak te sezerou.
    Muj kamarad mel dum v NY a pracoval v NC. O dum se tedy osobne nemohl starat, ale na dalku musel ridit, co mu ulozili : od natrenych dveri po odstraneni kere, ktery asi lidem ,,hyzdil" ulici...
    Mo jo, co nadelame? Jedine nekam na samotu u lesa...
    P.S.Nejezdi jeste, je sileny vedro!
    Jdu si zaplavat - pod sit, jak jinak. Ale umis si to bez te site predstavit? Brrrrrrrr.....

    Nemyslim, ze bys byla rozhazovacna, nejak se nam dari projist daleko vic...

    superkarma: 0 02.07.2003, 18:15:56
  6. avatar
    [104] emma [*]

    Eva_Fl: nojo, to já vim, že Internet je tam zadáčo a volání laciný. jenže to je zase politika našeho státu: monopol Telecomu.

    superkarma: 0 02.07.2003, 13:31:48
  7. avatar
    [103] Eva_CZ [*]

    Lucimo: cim vyssi prijem, tim vyssi danove zatizeni. Pri vysokych prijmech muze delat dan az 50%, samozrejme s ohledem na to, ze podnikam, mam ruzne odpisy etc.
    A k tem prodavackam - maji pracovni uvazek 40 hod/tyden. Ale protoze vidim stejnou pokladni ve vice supermarketech vim, ze delaji na vic pracovnich uvazku. Ani pro ne tedy neni problem mit dum na splatky.
    Dalsi vec je, ze je tady velice levne jidlo, takze nejvetsi polozka je za bydleni, ale pak uz jsou to jen prkotiny. Telefon stoji ( myslim !! ) $20/mesic a mistni hovory jsou zdarma, stejne jako pripojeni k Internetu. Takze se da 24 hod. telefonovat, ci byt pripojen, aniz to zasahne rodinny rozpocet.

    superkarma: 0 02.07.2003, 11:20:47
  8. avatar
    [102] Lucimo [*]

    Eva_Fl: No, takze tebe stoji mesicni najem cca 10 nasobek tve hodinove mzdy... Coz by u mne bylo okolo 600Kc... Takze ani v mestskem byte to neni ono... Ale nestezuju si. Bydlim ve meste na mensim sidlisti, 12 partaji v dome, zname se, zdravime se, uklizime kolem domu... Rodice mam na vesnici, kam se mozna jednou prestehuju, v nadhernem miste, 10 minut autem do "centra" naseho 50.000 mesta...
    Jo a k veverkam a spol - kamoska si potahla balkon takovym zelenym kobercem specialne pro balkony a terasy, no a do dvou dnu se ji tam zahnizdil holub a snesl vajicko...

    superkarma: 0 02.07.2003, 09:40:33
  9. avatar
    [99] Ťapina [*]

    Ijka: Jo, veverky a ptáčky máme taky Návštěvy se vždycky diví, jak se dostane veverka do pátého patra - nevím jak, ale dostane.

    superkarma: 0 01.07.2003, 15:06:19
  10. avatar
    [96] emma [*]

    takže prodavačka má cca 1500$ měsíčně a platí nájem min. za 700? to jde.
    tady sice může mít prodavačka tak 9000Kč, ale za nájem zaplatí buď 2000 (regulované v obec. bytě) nebo taky 10000 (v garsonce u majitele). což je fakt drsnej rozdíl. takže myslím, že po deregeulaci by se to ustálilo na takové polovině jejího platu, jako je to v USA. divný počty co?
    Prostě se to nedá porovnávat - tady przní trh naše vláda, takže nemůžeš přemýšlet ekonomicky a už vůbec ne logicky. Prostě kdo má štěstí, bydlí za 2tis, kdo smůlu bydlí min. za 10tis. a o bazénkách si necháváme jen zdát....!

    P.S: tady jsou taky splátky na hypotéku stejně velké jako nájem, jenže když si půjčíš na vlastní bydlení 1) musíš dát poč. vklad, 2) většinou nesmíš ručit tím, co si za ty peníze pořizuješ

    superkarma: 0 01.07.2003, 13:54:57
  11. avatar
    [93] Eva_CZ [*]

    Jeste jinak - ono moc nezalezi na tom, jak luxusne clovek bydli, ale zalezi na tom, zda to TAM je obklopeno laskou...
    Vzpominam na sve detstvi stravene v byte s jedinou vylevkou na vodu ( na chodbe domu ), topeni uhlim, ohrivanim vody na vsechno - a presto plnem lasky. Rodiny... Babinka, deda a moji rodice se mnou a tatova sestra s manzelem povila dvojcata + tatuv bratr stale jeste studujici.
    Bylo nas v tom byte 10...Vubec si neumim predstavit, jak to ti dospeli zvladli, ale byli jsme tam tenkrat stastni.

    superkarma: 0 01.07.2003, 13:06:19
  12. avatar
    [92] Eva_CZ [*]

    emma: jiste, ze SE to samo neudela! Nevim, kolik je tady prumer. Fakt ne. Bydleni v techto ctvrtich stoji TADY ( je tady trochu draz, nez jinde ) okolo $1000/mesic ( ted mluvim o byte 2 loznice, 2 koupelny, jidelni kout, obyvak, terasa )+ poplatky ( telefon, elektrina, kabel etc. ). Da se samozrejme najit i bydleni levnejsi ( okolo $700-800/mesic ), to ale clovek riskuje mit ne zrovna idealni sousedy.
    Plat na hod. - lekar $150 - ???( podle specialializace a poctu odslouzenych hodin ), pravnik $300 (?), prodavacka $8,50, IT specialista $100 - ???..
    Zalezi na vzdelani, na oboru. Samozrejme pravnik ani lekar v takove ctvrti nebydli, vetsinou maji sve domy, ale nejen tito, tady paradoxne splatky na dum jsou mnohdy stejne, jako za pronajem bytu. Netyka se luxusnejsich domu, ale zase : kazdy si poridi, na co ma.
    Ja jsem IT ( navrhy a projekty datovych siti, SW, HW, Cisco produkty ), od lonskeho roku podnikam..... Staci?


    superkarma: 0 01.07.2003, 13:02:19
  13. avatar
    [91] emma [*]

    EVA: "Nejdrive ze vseho ( pred vlastni stavbou ) SE ctvrt oddeli od silnice ohromnym mnozstvim stromu ( pripadne i jinych ,,zvukolamu" ), vyhloubi SE jezera a az pote SE zacne stavet." - takhles to napsala, jen jsem nevěděla, co je SE! tak se vyjadřuj přesně a já se tě pak na nic nebudu ptát, když tě to tak obtěžuje. mám poslední otázku: jaký je průměrný plat, tam kde bydlíš a kolik tam to bydlení stojí? (ať máme srovnání se světem). DÍK!

    RÁĎA: nikdy jsem neřekla, že je tady bytová politika super. je to v eli, samozřejmě. jen jsem řešila tvoje stýskání na Prahu. nesnášim, když si někdo stěžuje na něco, co může změnit. pokud se ti v Praze nelíbí, odstěhuj se. pokud budeme řešit bytovou politiku naší vlády nemohu než , že je to kocourkov. ať žije deregulace!!
    a už mír jo? já si jen vyjasňuju, jak co kdo myslí...

    MARRY: jestli ti to neva - co děláš za práci?? a kde?

    superkarma: 0 01.07.2003, 11:58:31
  14. avatar
    [84] Dášule [*]

    Radka: Sídliště nejsou vynálezy socialismu. To je nesmysl. Sídliště jsou v celé západní Evropě, jenže lépe architektonicky řešená. Sídliště se staví i dnes a příliš se neliší od paneláku - jedno takové mi stavějí kousek od mého bytečku v paneláčku v 8. poschodí, kde jsem ráda, že jsem. Soudě podle toho, jak jsou ceny bytů nahoru, i těch paneláků, a vzhledem k tomu, že se leckde uvažuje o tom pár paneláků postavit se domnívám, že to není tak hrozné. Pravda, ty šedé krabice nic moc, ale byly levné, byly na ně přijatelné půjčky a lidé věděli, že je dokáží zaplatit. Myslím, že hodně mladých dvojic by je bralo i dnes.
    Martino, každý nemá na to, aby se odstěhoval na samotu.
    Nelíbí se mi tady, že když si někdo postěžuje, tak se mu předhazuje socialismus a ječí se na něj.

    superkarma: 0 30.06.2003, 21:56:40
  15. avatar
    [83] Libča [*]

    jako dite jsem vyrostla na sidlisti, a verte mi byl to muj rodny domov milovala jsem to misto a byla jsem ta statna, bylo nas tam celkem ze dvou na sebe nalepenych panelku asi 20 deti snad kazda rodina mela dve deti a my si hrali a delali ruzne akce.... ty panelaky meli ctyri patra a v kazdem tri byty a my se tam vyradili. MIlovala jsem vanoce, kdyz vsude byla tma a ja se divala komu uz sviti a nesviti stromecek, milovala jsem leto, kdyz jsem slysela cinkani nadobi po vikendovem obede, verte mi ze ja to tam milovala, pak jsme se odstehovali o par kilacku dal, do domecku, zachod pul roku nebyl,chodili jsem na latrynu, koupelnu jsem tri roky neznala, sprochovani ve skopku, nouzove podminky, na zacatku koupani u babicky nez jsme se mohli jen sprchovat atd. atd. nenavidela jsem to... plakala jsem kazdy vecer ze se chci vratit zpet do meho sidlistniho bytecku...... leta utikala.... vyrostla jsem ... jednou jela s mym synem se podivat na to sidliste kde jsem vyrostla, mela jsem cela leta sen, projit se tam s mym synem a ten sen jsem si ucinila..... prosli jsme se po tom dvorku kde jsme si hrali jako deti a ja snila a byla na chvilku v mem detstvi.....
    Dneska ziji ve velikem dome, je nas, mame na nej dluhy, bydlime tu s tchyni mame moc blizko sebe sousedy, kteri radi slavi ci v poledne kdyz muj syn spinka rezou drivi a on pak nemuze spat... verte mi ze to je horsi nez sidliste...
    ja vim ze sidliste je sidliste, nektera jsou hezka nektera ne ale mozna ze je chyba ze se prislusne organy nesnazi ta sidliste vylepsit, hristem, nejakym parcikem stromkama atd. a taky hlavne cistotou...

    superkarma: 0 30.06.2003, 19:33:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [82] kubikm [*]

    a co říkáte novodobým"panelákům" těm strašným dallasům s podnikatelským barokem, víte o čem mluvím - soukromí žádné, zahrádky taky skoro ne, není to horší?

    superkarma: 0 30.06.2003, 19:07:27
  2. avatar
    [81] Lubar [*]

    Jsem z paneláku, z takového pidisídliště postupně stavěného, takže různý typy domů s naprosto odlišným standardem, z obýváku a kuchyně koukám na vilovou čtvrť a kostel, jenže z ložnic přímo na Jižní spojku (i když za betonovou zdí). Jsem tu ráda a stejně ráda jsem byla i na Lhotce, klasickým obřím sídlišti - do supermarketů to mám dneska stejně daleko (deset minut pěšky), do lesíků taky tak nějak, na metro taky. Mám to tu ráda, protože je to moje doma ... ráda se sem vracím, i když není všechno podle mých představ. Na splíny, které čas od času padnou na každého, ať je v paneláku či na samotě, je podle mě nejlepší uvědomit si, co je pro mě důležitý a že tohle je moje doma, i když s tím možná nejsem úplně spokojená.

    superkarma: 0 30.06.2003, 18:58:52
  3. avatar
    [76] Eva_CZ [*]

    emma: a těžko stát donutíme, aby stavěl paláce s bazénama, rybníčkama, zavlažováním - teda takhle jsem to pochopila, že se to děje nějak samo a tebe to nestálo ani korunu (dolar)??


    __________________________________

    No a jsme zase v tom! Proc kurna donutit stat? Ty si myslis, ze tyhlety ctvrti jsou statni? Velke kulove!
    Vsechno je to samozrejme soukrome! Spolecnost ( majitele ) vystavi tyhle ctvrti a pak si samozrejme za komfort nechavaji zaplatit.
    Obcas ti fakt nerozumim...

    superkarma: 0 30.06.2003, 18:28:02
  4. avatar
    [69] Ivanka [*]

    Já jsem taktéž sídlištní dítě, ale z pěkného sídliště. Na jednu stranu výhled do "civilizace", a na druhou na krásnou jabloneckou přehradu a okolní lesy.....Paneláky stojí vedle sebe, ne za sebou, takže si nikdo do oken nehledí a beton je prostřídaný nějakou tou zelení, takže je to sídliště k celkem pěknému a spokojenému žití....

    superkarma: 0 30.06.2003, 15:21:17
  5. avatar
    [68] medved [*]

    nas prvni byt za vysoke najemne byl na hlavni ulici a nemohli jsme si ani otevrit okna, protoze ten hluk a smrad se nedal vydrzet, ale bylo to nase doma a ja to tam mela rada...pak jsme se prestehovali na klidnejsi misto (pry) ale nad kotelnu, ktere v noci triskal kotel a nikdo s tim neumel nic udelat...ale zase to byl nas kousek mista...ted mame svuj byt na prazskem sidlisti...ma svoje mouchy, ale je NAS a nikdo uz tam odsud nemuze vyhodit (snad)...nejsme na 100% spokojeni...nechceme tam zustat na veky, snad se nam podari nejaky domecek...nekdy casem...ale vsechny mista, kde jsem kdy bydlela jsem mela rada, protoze jsem tam byla doma

    superkarma: 0 30.06.2003, 15:16:50
  6. avatar
    [67] emma [*]

    Ráďa: proč jsi naštvaná? jen jsi mě nepochopila. hele, pokud máš průměrnej plat, tak holt budeš i průměrně bydlet. ti, kteří vydělávají 50000 taky dělaj práci za 50 tisíc. jestli je někdo třeba prodavačka v sámošce, holt 50 tis. mít nebude, ale to je snad v pořádku, ne? a práce mimo Prahu je, ale jeszdit s traktorem nebo dělat šičku nikoho nebaví, to chápu. ale myslim, že v nějakým jiným velkým městě bys práci našla (teda podle toho co děláš..), jenže ne za ty prachy co v Praze. a o tom to je. já bych taky šla klidně z Prahy, kdybych věděla že za mojí práci tam dostanu stejně. ale vím, že nedostanu, tak jsem v Praze a bydlim draze (btw. vydělávám 15.000 což je pražskej podprůměr, Marry, průměr je dneska asi 18,500 což není špatný)
    a co se týče těch bytů: vím, že třeba 30m2 1+kk zděný, Vršovice, suterén se za milion do OV sehnat dá.

    superkarma: 0 30.06.2003, 15:07:59
  7. avatar
    [60] werka [*]

    buny: No někdy mne taky "radnice" pěkně štve ... . Ale celkově je to tu fakt dobrý - pro děti je tu spousta možností kroužků a aktivit a ta blízkost přírody je k nezaplacení. Ikdyž i na JM jsou lokality, kde se mi třeba líbí míň - znám pár baráků "hrůzy" - ale to už je spíš o lidech než o panelu. Ještě kdyby mi někdo do bytu nějakou šatničku nadělit ráčil (máme spoustu krámů - míče, běžky, batohy, spacáky, karimatky ... - to máme kliku, že kola můžeme bez obav nechat ve společné kolárně) - nějak ti architekti zapomněli, že člověk sem tam taky něco vlastní ...

    superkarma: 0 30.06.2003, 13:42:44
  8. avatar
    [59] emma [*]

    Ráďa: mrňavej hnusnej byt bude těžko stát dva miliony. možná tak na Václaváku.
    a je to i o tý práci. buď chceš pracovat a vydělávat v Praze, tak holt musíš platit pražský nájmy a ceny. to by se líbilo každýmu, vydělávat pražsky a bydlet lhotsky!

    Eva F.: jo, ale nic jinýho než paneláky nemáme, a těžko stát donutíme, aby stavěl paláce s bazénama, rybníčkama, zavlažováním - teda takhle jsem to pochopila, že se to děje nějak samo a tebe to nestálo ani korunu (dolar)??

    superkarma: 0 30.06.2003, 13:35:29
  9. avatar
    [54] buny [*]

    werka:souhlasím...o JM se m.č. moc pěkně stará, naposledy mě uchvátili v zimě, když postříkali pro děti kopec umělým sněhem...

    superkarma: 0 30.06.2003, 13:20:17
  10. avatar
    [53] pajda [*]

    Taky se přidám - stěhovala jsem se z jednoho "minisídliště" do jiného, skoro stejného, stejně starého a tak jsem si myslela, že to bude pohoda. Nebyla...za naším domem už je totiž jenom cedulka "Hic sun leones" a dál nic. Všechny rozvody, přívody a taky bohužel veškeré finance končí u paty našeho paneláku, takže zatímco o ulici níž mají nová okna, nové stupačky a nové podlahy, my tady máme ceduli, že nejsou peníze. Kdykoliv a kdekoliv se porouchá něco s vodu, plynem nebo elektřinou, tak u nás se musí příslušné vypnout a bezpečnost obyvatel je na tak "vysoké" úrovni, že se sem policajti bojí chodit. Navíc máme nejen klasické papírové zdi, ale mimo jiné překročenou hlučnost, prašnost a vibrace v celém našem vchodě. A koupě do OV? Jsme přece papírově vedení jako "lukrativní místo!!!!" takže pálka, o které se lidem na opačném konci města ve stejných bytech a mnohem lepším prostředí ani nezdá...

    superkarma: 0 30.06.2003, 13:12:27
  11. avatar
    [50] Eva_CZ [*]

    emma: to je prave to.......Komousi.....
    A vztah lidi ke vsemu okolo. Tady si nikdo nedovoli odhodit papirek na zem... Denne upravovane travniky, kere, prorezavane stromy, zavlazovani atd.atd.
    No jo.....

    superkarma: 0 30.06.2003, 12:48:25
  12. avatar
    [49] werka [*]

    Já bydlím už pomalu dvacet let na tom často proklínaném Jižáku a jsem spokojená vlastně od začátku. Fakt je, že jsme nazažila ty úplně průkopické začátky JM - bahno, autobusy na Budějárnu, protože metro tehdy končilo na Kačerově, žádné obchody, školy, školky .... Já se sem stěhovala v r. 1985 a to už tu fakt bydlení bylo slušné (ikdyž třeba s obchody to nebylo nic extra, ale už byly). Původně jsme bydlela ve dvougarsonce (Meryl - orientované oběma okny na jih - ležet na neschopence s angínou v červencových 30°vedrech byl fakt zážitek ), teď máme 3+1 v malinkém paneláku (ve vchodě je 8 bytů, vchodů v baráku 7), jednou stranaou oreintovaném do parku, druhou do slepé ulice), školku jsme měli přes ulici, školu máme asi o 100m dál, do pěti minut volné chůže 2 supermarkety, další jen o něco dál, středisko za rohem, do lesa a k přehradě max. 15 minut volné chůze, za barákem park, kam můžu pustit s mičudou bez obav, že ho přejede auto ... Musím říci, že bych se dneska dost rozmýšlela stěhovat se jinam (navíc nejsem typ, kterému by chyběla zahrádka ...)

    superkarma: 0 30.06.2003, 12:41:08
  13. avatar
    [42] emma [*]

    Eva_Fl: jojo, komouši uměli roztodivné věci. ale nebýt paneláků, tak polovina obyvatel nemá kde bydlet. takže babo raď, ne každej je na tom jako v USA.

    superkarma: 0 30.06.2003, 12:24:08
  14. avatar
    [41] Ťapina [*]

    Haninka: Asi ne, Chanovem jsem jenom projížděla, ale na ty průhledné paneláky nezapomenu nikdy.

    superkarma: 0 30.06.2003, 12:07:24
  15. avatar
    [40] Haninka [*]

    Myslim, ze nic horsiho, nez Chanov a Janov na Mostecku, nikde neexistuje.

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:56:19
  16. avatar
    [39] Eva_CZ [*]

    Kdyz jsem konecne po rozvodu dostala svuj byt, byla jsem nejstastnejsi clovek na svete. Vubec mi nevadilo, ze je na Kobyliskem namesti... To prislo az potom, po euforii. Pod okny nekonecne rady aut, troubeni, houkani, spina, bordel.....
    Tady ( Florida ) jsou obytne ctvrti reseny uplne jinak. Nejdrive ze vseho ( pred vlastni stavbou ) se ctvrt oddeli od silnice ohromnym mnozstvim stromu ( pripadne i jinych ,,zvukolamu" ), vyhloubi se jezera a az pote se zacne stavet.
    Ve ctvrtich jsou jezirka s vodotrysky, bazeny, pradelny, fitka...
    Toto bydleni je pro start, pozdeji si kazdy porizuje bydleni vlastni.
    Ohromna nabidka, daleko prevysujici poptavku, chcete bydlet, staci si vybrat...
    S desem vzpominam na sve navstevy brachy s rodinou - byt v panelaku... Pretopenej 3+1, v kuchyni se clovek ani neotocil - no co budu povidat, vsak to znate... Nacpat statisice rodin do co nejmensiho prostoru, bez ohledu na jejich alespon minimalni potreby, na aspon kousek prirody a soukromi.

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:50:57
  17. avatar
    [38] Olka [*]

    S životem na sídlišti Lužiny v Praze jsem velmi spokojená. Před domem končí slepá ulice, takže auta neprojíždějí, jen přijíždějí místní. K metru mám pár kroků, do centra 20 minut. Z obýváku a kuchyně koukám na rybník, kolem něhož krouží maminky s kočárky a děti na kolech a bruslích bez obav, že je zajede auto. Dokud jsem sama vozila kočárek, velmi jsem oceňovala i různé bezbariérové úpravy v okolí včetně výtahu do metra. Školek a škol je dostatek, nabídka kroužků pestrá. Hřiště se postupně renovují. Jo, je to tak, není sídliště jako sídliště.

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:43:06
  18. avatar
    [37] borůvka [*]

    emma: V Malešicích.

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:28:43
  19. avatar
    [34] emma [*]

    borůvka: nebydlíš na Zahradňáku?

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:20:00
  20. avatar
    [33] vládík [*]

    Taky bydlím na sídlišti Praha-Stodůlky nebo Lužiny, hned vedle je velký Centrální park, poměrně dost zeleně, z bytu 2 min. do metra. A včera nám vyměnili okna za krásná plastová, docela zadarmo (je to státní byt). Takže důvod ke stížnostem nemám a jsem štastná, že máme s a s konečně kde bydlet

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:13:47
  21. avatar
    [32] Ťapina [*]

    borůvka: To ne, já bydlím v Brně na Lesné. Tohle sídliště bylo takový socialistický experiment, který se kupodivu povedl. Prý se sem jezdili dívat soudruzi ze SSSR, aby se inspirovali To byl převratný objev - sídliště, které je určeno a myšleno pro lidi

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:11:27
  22. avatar
    [31] kubikm [*]

    to je mi líto, já bydlím na moc krásném sídlišti, byty malé, bez sklepů a komor, ale okolí krásné, za humny máme les, kousek dál další, všude hodně opečovávané zeleně - je to Praha 8 sídliště Ďáblice. Jen pořádná hřiště pro děti tu chybí, jsou tu jen pískoviště, ale chtělo by to pingpongové stoly, koše, u rampa a pod...ti větší se nemají na čem vyřádit a co tu bylo - zchátralo.

    superkarma: 0 30.06.2003, 11:02:59
  23. avatar
    [30] Brett [*]

    Ja jsem take nejaky cas bydlela na sidlisti v Praze 8 ve vezaku. Nemohu si na to ale stezovat, byt to byl hezky ale maly. Kdyz tak sleduji sidliste, myslim si, ze dnes jsou mnohem hezci, domy jsou barevne (nekde) vypadaji proste lip, nez za totace. Na druhou stranu sice slo o byty v panelacich, ale vsichni jsme byli radi, ze mame kde bydlet. Nekdo sice oznacoval sidliste jako kralikarny, ale najemne bylo prijatelne a hlavne, bylo kde bydlet. A kdo si muze dnes z mladych lidi poridit byt? Opravdu jenom ten, kdo ma nejake nadprumerne zamestnanai a prijem, protoze z prumerneho mesicniho platu se hypoteky splacet nedaji. A ty domky, co se dnes staveji (ta satelitni mestecka) to jsou takove cukrkandlove domky, ktere nejsou ani ve vetsine pripadu podsklepeny, maji sice malou zahradku, ale takove bydleni by se mi nelibilo. Ale je to samozrejme otazka vkusu.

    superkarma: 0 30.06.2003, 10:55:09
  24. avatar
    [29] borůvka [*]

    Ťapina: Ťapi, nebylíme kousek od sebe?

    superkarma: 0 30.06.2003, 10:52:22
  25. avatar
    [28] borůvka [*]

    Já bydlím v Praze na sídlišti. A taky slyším sousedy, když si pouštějí vodu do vany a v létě máme v obýváku neco kolem 40ti stupňů (je na západní stranu) a přesto si dovolím tvrdit, že bych se nerada stěhovala. Máme domy pouze 6ti patrové, všude krásná vzrostlá zeleň, dětská hřiště s všemožnými prolézačkami (ty jsou umístěné mezi domy, takže auta kolem nich nejezdí), školka za rohem a škola za druhým, MHD jsem v centru za 20 minut. Je fakt, že toto sídliště je druhé nejstarší v Praze, takže už trochu chátrá. Ale protože jsme si (družstvo) domy koupili, tak můžeme vylepšovat. Ze společných úspor (cca 1300 kč měsíčně - nájem se neplatí)jsme nechali opravit střechu, vyměnili okna za plastová. A o okolí a zeleň se nám úžasně stará městský úřad Prahy 10.

    superkarma: 0 30.06.2003, 10:46:18
  26. avatar
    [23] Ťapina [*]

    Já si stěžovat nemůžu. Přistěhovala jsem se úplnou náhodou na sídliště, ze kterého už se nechci celý život hnout. Paneláky jsou tady řešeny tak, aby z jednoho na druhý nebylo skoro vidět, vždycky mezi nimi musí být nějaká zeleň, je tady dost místa pro sport a zábavu, ideální to tady mají rodiče s dětmi a zvířátkomilci - nemusí se bát, že by jejich poklad nejmilejší přejelo auto, protože je tady jedna silnice kolem sídliště a z ní vedou samé slepé, kde každý řidič musí pěkně pomalu. A kromě toho spousta cest, kam se auta nedostanou - ideální pro kolo nebo kolečkové brusle. Taky jsem byla dost překvapená, že tady vůbec není ta sídlištní anonymita, kterou jsem čekala po přistěhování z malé bytovky. Funguje to tady jako na vesnici - všichni se nějakým způsobem, přes někoho znají, jsem tady pár let a už jsem perfektně zapadla Věkový rozdíl tady nehraje roli. Můžu se bavit v hospodě s dvacetiletým klukem nebo s šedesátiletou paní při venčení psů. Fakt se mi tu líbí, kéž by taková byla všechna sídliště.

    superkarma: 0 30.06.2003, 10:23:20
  27. avatar
    [22] emma [*]

    vrátila jsem se teď z Tater do rozpálené Prahy a taky jsem si říkala, sakra, proč bydlím v tomhle betonu a ne někde na horských kopcích, vždyť tam bylo tak krásně! ale pak jsem si představila tu realitu: tlačim kočárek po rozblácené cestě, 6 měsíců v roce zima, nashromáždit dřevo na zimu, posekat louku, do Tesca 50km, jinak maly ubohý krámek za domem, závěje, záplavy....... ono je to hezký na týden, i bez té TV a internetu člověk vydrží, ale představa žít takhle pořád, za každého počasí.... to mám radši pohodlí velkoměsta.
    Jasko: a vo tom to je!!!!

    superkarma: 0 30.06.2003, 10:08:17
  28. avatar
    [19] Wiki [*]

    MYSICKA: jo, to znam, ja se za poslednich 8 let stehovala 14x a vlastni bydlenicko je taky jeste porad v nedohlednu :(((

    superkarma: 0 30.06.2003, 09:17:33
  29. avatar
    [18] Wiki [*]

    Jaska: Taky jsem z Ovy a vim, jak to na Dubine vypada - a musim rict, ze okrajove casti jsou tak pekne, ze bych se tam z fleku nastehovala - dej dobrou cenu a ja bytecek s radosti odkoupim ;))))

    superkarma: 0 30.06.2003, 09:16:34
  30. avatar
    [11] jankucharo [*]

    Protože bydlím v Ostravě,vím o čem Jaska píše. Dům vedle domu, vidíte, co sousedka vaří či servíruje na talíř, že se sousedá hádají, milují... Dvory tak maličké, že pro zaparkovaná auta mají děti ke svým hrám minimum prostoru. Ostravské sídliště s největším podílem kriminality ve městě. Sídliště, kde 3+1 , cca 80 m2, koupíte (vše díky infrastruktuře, složení obyvatelstva i kultuře bydlení) za 400 tis.Kč. Sídliště, kterému se vyhýbá tisíce obyvatel města a rozhodně při výměně bytu do inzerátu či požadavku vzneseného uvedou,ne Dubina.....

    superkarma: 0 30.06.2003, 08:29:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme