Novinky

Od padesáti let beru antidepresiva a přežívám

„Pilulky štěstí“ tak říká svým práškům čtenářka Prababka. Osud jí nenadělil zrovna jednoduché výchozí podmínky do života, tak se s ním pere, jak umí. A pilulky štěstí jí v tom pomáhají.

Příspěvek čtenářky Prababky je smutný, ale i taková je někdy realita...


Po delší době mě téma zaujalo natolik, že něco málo napíši. Od dětství jsem trpěla nízkým sebevědomím, v pubertě se hodně i to skoro nic snížilo, ve škole, na studiích i v zaměstnání mou nejlepší kamarádkou bývala tréma spojená i s velmi silnými projevy neurózy, migrénami. Ty jsem bez většího úspěchu potlačovala spoustou tablet. Když se doba měnila, změnila jsem se k lepšímu i já, od padesáti let věku beru antidepresiva  a přežívám. Tyto pilulky štěstí /brala jsem různé typy/ obsahují serotonin, jehož se mně v genetické výbavě nedostává.

Taky na mě mělo vliv i rodinné prostředí, maminka mě nijak nechválila, dodnes si myslím, že měla raději bratra. Těžko bych ale maminku mohla obviňovat, protože sama byla úplný sirotek, předávali si ji příbuzní, tak moc lásky a něhy nepoznala.

Přeji všem čtenářkám, aby si produkovaly štěstí samy a nemusely žádné tabletky polykat.

Prababka

Pozn. red.: Text neprošel jazykovou korekturou.

Téma dne 22. 7. 2013: Tabletky, bez kterých se neobejdete

  • Potřebujete ke svému normálnímu fungování nějaké medikamenty?
  • Máte v kabelce záchranné tabletky pro případ nouze?
  • Napište mi, bez jakých tabletek se neobejdete v běžném životě i v krizových situacích!
  • Jaké prášky s sebou nosíte v kabelce?
  • Patříte mezi polykače, nebo se tabletkám vyhýbáte?

Můžete také popsat svůj přístup k polykání prášků. Své příspěvky posílejte nejpozději 22. 7. 2013 do 15.00 hodin na e-mailovou adresu redakce (viz níže). Pokud chcete mít šanci na získání pěkného dárku, nabušeného balíčku potravinových doplňku pro zdraví, který obsahuje: Multi-tabs pro dospělé a děti od 10 let 90 tablet – vitamíny, minerály, Houbové quarteto 60 tablet – upevňuje zdraví a vitalitua Karnitin 30 tablet – příznivě ovlivňuje spalování tuků, dbejte, aby váš příspěvek dorazil do redakčního e-mailu včas a aby byl dlouhý alespoň jako tento odstavec textu.

houbovekarnitinmulti-tabs

   
22.07.2013 - Čtenářské příspěvky - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] borůvka [*]

    Tak mi to nedá a musím se k tomuto tématu vyjádřit. Beru antidepresiva a nevím proč. Teda vím, že je brát musím, aby mi bylo dobře, ale nevím, proč se to stalo. Prostě jednou mi bylo jako by na mě šel infarkt, srdce mi bušilo, bylo mi strašně slabo, měla jsem strach o život a pak se ještě přidala žaludeční a střevní neuróza. To bylo vlastně to nejhorší. Mít hlad a nemoct se na jídlo ani podívat, ze všeho se mi zvedal žaludek, za den jsem byla schopná do sebe postupně naládovat jeden jogurt. A doteď se nepřišlo na to, proč se to stalo, prostě mám jako prababka asi nízkou hladinu serotoninu. Poprvé se to stalo před 5 lety a prášky jsem brala 2 roky. Pak jsem vysadila a 3 roky to bylo O.K. Letos v lednu to přišlo znovu. Už jsem věděla, že infarkt nemám, že mi jenom blbne hlava, věděla jsem, proč je mi tak "divně", nic mi nechutná, v noci nemůžu spát. Tak jsem si řekla, že se tomu ubráním sama, bez léků. Silou vůle. 14 dní jsem se trápila, skoro nejedla a pak to vzdala. Prostě jsem musela zase nasadit léky a smířila se s tím. Doteď nevím proč, ale beru antidepresiva, aby mi bylo dobře.

    Jenom podotýkám, že mám super rodinu, manžela který mě nadevšechno miluje a podporuje, hodnou dceru, mamku, ségru..... 

    superkarma: 0 29.07.2013, 17:25:37
  2. [77] erarigi [*]

    doufám, že se vám zdraví upraví a později budete schopná být bez tabletek.

    superkarma: 0 26.07.2013, 19:27:54
  3. [76] m.neumannova [*]

    Také beru anp a už to beru jako , že to k životu patří jako ranní káva.

    superkarma: 0 25.07.2013, 00:52:00
  4. avatar
    [75] kobližka [*]

    Brixik — #73 Ale jo,vždyť píšu,že do člověka jeden nevidí....Sml80

    superkarma: 0 22.07.2013, 22:57:01
  5. avatar
    [74] marde [*]

    PBD — #57

    To je svatá pravdaSml16

    superkarma: 0 22.07.2013, 22:05:05
  6. avatar
    [73] Brixik [*]

    kobližka — #65 Každý je nastavený jinak, ale to podhoubí v rodině už opravdu často bývá. Pak stačí pár kopanců do zadku od života, k tomu nějaká ta hormonální nerovnováha a máte zde fyziologickou příčinu úbytku serotoninu. S tím opravdu silnou vůlí nejde dělat nic, i když by se ten člověk třeba rozkrájel. A tím víc je z toho nešťastný a tak pořád dokola a jen se to zhoršuje a zhoršuje. Možná, kdyby to člověk poznal hned na začátku a začal chodit na psychoterapie a odhalil příčiny a na těch začal pracovat, tak by na antidepresivech neskončil. Jenže deprese bývá diagnostikována dost pozdě a pak už s tím fakt nejde dělat nic jiného, než začít ty antidepresiva brát. Ale jak už jsem psala níž, pokud nepřidáte i psychoterapii, tak to stejně nevyřešíte.

    1. na komentář reaguje kobližka — #75
    superkarma: 0 22.07.2013, 22:03:46
  7. [72] MaVy [*]

    hodně štěstí dál v životě a věřte si,zvládnete ted už všechnoSml16Sml16

    superkarma: 0 22.07.2013, 21:32:11
  8. [71] Rikina [*]

    A upřímně mě potěšilo, že diskuze pod článkem o milencích má o cosi víc příspěvků než zde o antidepresivech. Lidstvo si snad ještě nezasluhuje vyhynouti, když nemyslí jen na ty choroby. Sml67

    superkarma: 0 22.07.2013, 21:25:47
  9. [70] Rikina [*]

    Maria28 — #62 to je zbytečný luxus, já to prádlo chodím plácat o kameny v potoce, to taky jde Sml32  Sml79

    superkarma: 0 22.07.2013, 21:24:07
  10. [69] freyacz [*]

    Někomu mohou prášky opravdu pomoct  a je dobře že jsou. Přeji vše dobré Sml79

    superkarma: 0 22.07.2013, 20:25:09
  11. [68] free [*]

    Pentlička — #66 Já bych je moc ráda vytěsnila ze svého života a právě to zkouším snižovat.  Uvidíme.

    superkarma: 0 22.07.2013, 18:35:39
  12. avatar
    [67] ladouch [*]

    PBD — #60 Teď už je to v pořádku už jsou to čtyři roky, všechno už se to srovnalo.Sml16

    superkarma: 0 22.07.2013, 18:18:01
  13. avatar
    [66] Pentlička [*]

    Nejsou pilule jako pilule. Když někdo bere lexaurin nebo neurol při každé špatné náladě, může se snadno stát závislým. Zato antidepresiva jsou nenávyková a pokud někdo nemá nedostatek serotoninu, tak prostě nijak neúčinkují. Lidi to neustále zaměňují a mě to dost štve. Antidepresiva beru už 14 let a budu je brát do smrti. Benzodiazepiny však neberu.

    1. na komentář reaguje free — #68
    superkarma: 0 22.07.2013, 18:11:27
  14. avatar
    [65] kobližka [*]

    Člověk do toho druhého nevidí a nezle šmahem odsoudit.Ale tady je absolutní absence chuti do života.Nečetla jsem nic o nějaké rodinné tragédii,jen to,že maminka nebyla z těch,které nějak moc chválí své dítě.Ale,kdyby se všem dětem,které rodiče jaksi malinko upozaďují,měl rozvinout pocit méněcennosti,měli bychom tu zástupy nešťastníků,co polykají "prášky na radost" .No,já taky nejsem nejkrásnější,nejšikovnější,umím prd,nemám dokonalou postavu,běloskvoucí zuby,mám šedivé vlasy,povadlé svalstvo,nemám žádné vyšší vzdělání,ale jsem na tom světě ráda.Myslím,že pro pár lidím něco znamenám,někomu na mě záleží.Snažím se být veselá a vzpruhou pro moje kamarády,kteří zrovna potřebují nějakou tu berličku.Co na tom,že nejsem dokonalá?Když se podívám kolik lidí nemá takové štěstí,jako já,aby byli zdraví,styděla bych se žehrat....

    1. na komentář reaguje Brixik — #73
    superkarma: 0 22.07.2013, 17:50:39
  15. [64] Roland [*]

    Přeji hodně sil a také trošku více radosti v životě.

    superkarma: 0 22.07.2013, 17:35:10
  16. avatar
    [63] Jindriska8 [*]

    PBD — #56 S tebou naprosto souhlasím,vše je v lidech.Momoje mamina,které před týdnem bylo 90 nebere ani jednu pilulku a k lékaři nechodí,jenom lékaře navštíví,když má nějaký úraz a těch měla za svůj život dost.Sml22

    superkarma: 0 22.07.2013, 16:38:19
  17. [62] Maria28 [*]

    Rikina — #12 Rikino, ty pereš na valše? taky to jde.

    1. na komentář reaguje Rikina — #70
    superkarma: 1 22.07.2013, 15:35:23
  18. avatar
    [61] fulfy [*]

    Rikina — #30 To je rozumnej názorSml67

    superkarma: 0 22.07.2013, 15:32:46

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] PBD [*]

    ladouch — #59Doufám,že už je fajn:)

    1. na komentář reaguje ladouch — #67
    superkarma: 0 22.07.2013, 14:17:34
  2. avatar
    [59] ladouch [*]

    PBD — #57 V tom s Tebou naprosto souhlasím, to se stalo mě, vcuclo mě to a už se to nedalo zvládnout.Sml22

    1. na komentář reaguje PBD — #60
    superkarma: 0 22.07.2013, 14:04:25
  3. avatar
    [58] dasena [*]

    smutne

    superkarma: 0 22.07.2013, 14:03:10
  4. avatar
    [57] PBD [*]

    ladouch — #55:/ opora je třeba vzájemná...je v pořádku být oporou druhému,ale musí být i on nám,jinak nás to vycucne a zmačká jak papír..

    1. na komentář reaguje ladouch — #59
    2. na komentář reaguje marde — #74
    superkarma: 0 22.07.2013, 14:00:59
  5. avatar
    [56] PBD [*]

    Tak aby nedocházelo k mejlkám:)

    mě se dostal do ruky předpis na antidepresiva po té,co se salo to nejhorší v mém životě.Mělaj sem z toho strach a přišlo mi to jako blbé řešení - tak jsem je nebrala a dostala jsem se z toho bez léku,za pomoc,opory a podpory od blízkých a psychologa. Potřebovala jsem padnout na dno,abych se mohla odrazit..Pilulový utlum mi prostě přišel jako hloupé řešení a jsem za to dnes moc ráda.Tu sitaci si bylo třeba natvrdo prožít,smířit se abych mohla jít dál...

    Netvrdím,že pilule jsou vždy špatná volba nebo zbytečnost.Ale trvdím,že v mnoha případech je lidé opravdu požírají zbytečně...težko říct,zda je to vlastní nechutí to řešit,a nebo laxní lékařem pro kterého je snažší,jak už tu kdosi chytrá psal, lečit než vyléčit..

    Jsou případy,kdy jsou pilule potřeba,ale podle mě jsou i případy,kdy je třeba se s danou sitací porvat a ne se dopovat lékama..Ano,je to připad od případu..lékaře od lékaře... 

    Vím,že jde zvládnout ledacos - ale člověk musí v první řadě chtít...a mít oporu.Ale vše začíná i konči u sebe sama,protože boj se sebou samým vyhrát můžeme zase jen my sami.. 

    jsou lidé,kteří takové pilule musí brát..

    jsou lidé,co je chtějí brát,protože je to snažší..

    jsou lidé,kteří nechtějí a bojují..

    a jsou lidé,kteří je nikdy nepotřebovali ani nechtěli,protože mají štěstí  či svůj život zvládají na 1*a nedostali se nikdy na dno.. 

    To dno má každá jinde,někdo se hroutí při každé ,s odpuštěním,volovině..jiný nepodlehá bežným věcem,ale přijde sitace,která ho srazí na kolena-- vše je subjektivní a hlavně ten přístup:)

    1. na komentář reaguje Jindriska8 — #63
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:57:24
  6. avatar
    [55] ladouch [*]

    PBD — #54 Opora blízkých a rodiny je důležitá, ale já v té době jsem se snažila být oporou mým blízkým a pak jsem se sesypala.

    1. na komentář reaguje PBD — #57
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:49:19
  7. avatar
    [54] PBD [*]

    ladouch — #51nevím,jestli zasloužím obdiv..spíš bych řekla,že ho zaslouží mojí blízcí,bez kterých bych to nedala..základní impuls chtít to řešit byl ze mě,jinak by to ani nešlo..ale bez podpory a opory v blízkých a v psychologovi bych to asi nedala...

    1. na komentář reaguje ladouch — #55
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:46:25
  8. avatar
    [53] PBD [*]

    peetrax — #49to já také...ale šla jsem na to jinak než ty,ale hlavní je,že to máme obě cajk:)

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:45:14
  9. avatar
    [52] PBD [*]

    Altamora — #48nepletu ,sama píšeš nemusí to být jen vnejším traumatem"-ale může...a psala jsem i,že když je příčina " z venku" je ji třeba řešit,a ne jen práškovat - pokud je to "zevniřů a je to nefunkčnost nějakého orgánu a jiná cesta než pilule nejsou,tak ok..

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:44:26
  10. avatar
    [51] ladouch [*]

    PBD — #47 Máš můj obdiv, jsi silná osobnost, já bych to tenkrát nezvládla, bylo toho na mě moc.Sml22Sml22

    1. na komentář reaguje PBD — #54
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:39:37
  11. [50] FAXÍK [*]

    Je to smutné, ale sama vím co je mít nízké sebevědomí. Snažím se s tím něco dělat a vím, že něco mám z dětství a něco z manželství. Ale chci s tím něco dělat a antidepresiva si nechám až na posledním místě...

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:31:20
  12. avatar
    [49] peetrax [*]

    PBD — #45 já jsem to měla po traumatu a dosud nejhorší události svého života. A že se mi toho už v životě stalo. Sml30

    1. na komentář reaguje PBD — #53
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:26:03
  13. avatar
    [48] Altamora [*]

    PBD — #26 Pleteš si smutek, žal, zoufalství s depresí. Deprese nemusí být způsobena žádnou vnější událostí. Brát pilulky na každý zármutek či špatnou náladu je nesmysl, ale neléčit depresi je stejný nesmysl jako neléčit zlomenou nohu. Řečmi se deprese nevyléčí.

    1. na komentář reaguje PBD — #52
    superkarma: 5 22.07.2013, 13:20:09
  14. avatar
    [47] PBD [*]

    ladouch — #44 ten jsem měla taky napsaný-ale nebrala jsem.

    A já netvrdila,že zavislost musí nastat - nemusí,ale může - a já se toho tenrá bála...a nebrala to,teda nejen z toho důvodu, a dnes jsem za to moc ráda..

    S prožitým traumatem jsem se potřebovala smířit,vyrovnat se,překonat to ...a to z čistou hlavou...a dopadem na dno,abych se mohla odrazit...Pro mě byl chemický utlum nepřijatelný,měla jsem pocit,že bych se v tom pak plácala mnohem déle a že bude lepší si to vše natvrdo prožít,abych mohla jít dál..

    1. na komentář reaguje ladouch — #51
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:18:14
  15. [46] prababka [*]

    knihovna 23

    Vřele souhlasím.Já jsem měla velmi náročnou práci a cítila jsem, že na ni / moje milované komplexy  !/ nestačím, k tomu trable doma,tak jsem , jak už se tady rozvinula bohatá diskuse, především " chtěla nebýt ", nedostatek práce a přemíra meditování nebyla pravou příčinou padnutí na dno.Rodina nepomohla, pobyt ve specializovaném zařízení ano.

    superkarma: 1 22.07.2013, 13:16:36
  16. avatar
    [45] PBD [*]

    peetrax — #41Možná jsem se blbě vyjádřila,tedy spíše nekonkrétně - pokud je příčinou nějaká životní udalost,tak anidepresiva neřeší,ale potlačuji..pokud je příčina vlastně "jen" zdravotní( ne po prodělaném troumatu atd) tak léky řeší..to je vlastně ( je to jen přirovnání) při cukrovce - slinivka neprodukuje to co má a v potřebném množství,tak je třeba přispět k rovnováze dietou a "chcemicky"...není to trauma,ale věc většinou vrozená či "nafasovaná" z věkem.A když si třeba zlomím ruku,tak je to trauma a je naprava a ne jen podávaní tlumících léků. A v "psychoů zoně to vidím stejně ...pokud nefunguje orgán tak jak má,tak mu pomoct chemicky..a když je težko po traumatu,tak se s tím vyrovnat,překonat to,přijmout to a ne se chemicky otupovat a neřešit..

    no snad to pochopíš tak jak jsem to myslela:)

    1. na komentář reaguje peetrax — #49
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:15:48
  17. avatar
    [44] ladouch [*]

    PBD — #37 Řeší alespoň u mě brala jsem Lexaurin a hodně mě pomohl, teď už jsem bez něj a žádná závislost nenastala.Sml23Sml23

    1. na komentář reaguje PBD — #47
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:10:00
  18. avatar
    [43] PBD [*]

    Brixik — #40To jsi napsala trefně...léčit a ne vyléčit..

    Přeju Ti,ať už po pilukách saháš jen když bolí hlava-a to po těch růžovách:)

    Přeju pohodový život a na antidepresiva už jen vzpomínání:) 

    PS - Já měla psychologa " na pokladnu" a byl užasnej - takže i Ti co si nenechávají platit keš bývají dobří:) Teda mám zkušenost jen s jedním a 100 pro spokojenost:)

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:09:45
  19. avatar
    [42] peetrax [*]

    Brixik — #40 hlavně, ať to zabere, věřím, že to jednou půjde i bez nich a zas bude dobře. Sml72

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:09:16
  20. avatar
    [41] peetrax [*]

    PBD — #37 neřeší? Měla jsem léky se serotoninem, který právě nedostatek serotoninu v mozku vyrovnávaly. Bez nich bych chcípla. Pomalu jsem po čtyřech letech vysadila bez jakéhokoliv problému se závislostí.  

    Ovšem bavím se o lécích, které byly vhodně a pečlivě zvolené, ne jen tak střelené od boku. Taky jsem mívala v nejhorších dobách třeba léky na spaní - Stilnox, Hypnogen, na ty se závislost vypěstuje, ani člověk nemrkne. Ale ruku na srdce, když jsem nemohla třeba nějakých 27 hodin usnout, ač příšerně unavená a padala jsem na h.bu a stejně to nešlo, tak mi bylo v ten moment všechno jedno. To bych měnila i závislost za hodinku spánku.

    1. na komentář reaguje PBD — #45
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:07:48
  21. avatar
    [40] Brixik [*]

    PBD — #37 Jojo, ale to má být záležitost těch doktorů, aby to lidem vysvětlili a poslali je i k psychologovi. Jenže to by pak možná přišli o dlouhodobého pacienty. A jak známo, většina doktorů nechce vyléčit, ale léčit.

    Já jsme se s braním léků nechtěla smířit a hned jak to šlo a já jsem se cítila dostatečně silná, tak jsem je po velké hádce s psychiatrem vysadila. Pak přišla krize, měla jsem léky asi na 2 měsíce znova, ale teď je to zase OK. Stále samozřejmě chodím na psychoterapie, dokonce si je hradím ze svého, protože tenhle terapeut mi fakt vyhovuje, ne jak ten, co je placený od pojišťovny, a jen si to tam přijde odsedět.

    1. na komentář reaguje peetrax — #42
    2. na komentář reaguje PBD — #43
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:04:43
  22. avatar
    [39] PBD [*]

    peetrax — #32neříkám,že jsou pilule vždy naprosto zbytečné...jde o to,hodnotit to subjektivně,probrat všechno moná řešení a až v poslední řadě sáhnout po pilulích...a to dočasně,jak jsi to měla ty...

    A s tímto naprosto souhlasím -Každopádně záleží na doktorech, pro některé je fakt nejjednodušší něco předepsat, ať má od pacoše klid. A máš pravdu, záměnu "depky" za depresi, která je regulérní nemocí, taky nesnáším. Takové ty výkřiky "dneska mám hroznou depresi"...

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:03:24
  23. avatar
    [38] Brixik [*]

    Pokud by si chtěl někdo přečíst na toto téma víc, tak doporučuji dvě )úžasné knihy, mně opravdu dost pomohly pochopit, co se se mnou děje.

    Nevyšlapanou cestou - Morgan Scott Peck

    Deprese jako řeč unavené duše - Rüdiger Dahlke

    superkarma: 0 22.07.2013, 13:01:42
  24. avatar
    [37] PBD [*]

    Brixik — #33 taky si právě myslím,že to neřeší,ale jen tlumí..příčina zustavá,jen nasledky nejsou třeba tak silné..takže bludný kruh který vede leda tak k zavislosti...

    1. na komentář reaguje Brixik — #40
    2. na komentář reaguje peetrax — #41
    3. na komentář reaguje ladouch — #44
    superkarma: 0 22.07.2013, 13:00:42
  25. avatar
    [36] PBD [*]

    peetrax — #28To samé přeji Tobě a děkuju moc:) Věřím,že se mi sny splní:)

    superkarma: 0 22.07.2013, 12:59:48
  26. avatar
    [35] Brixik [*]

    peetrax — #32 Jé ani nevíš, jak s Tebou souhlasím, mám naprosto stejnou zkušenost. Já jsem tak moc chtěla, aby to zase bylo v pohodě, bez léků. A ono to nešlo, naopak, čím víc jsem chtěla, tím to bylo jenom horší a horší. A moje okolí mě podporovalo, ale já jsem je sice slyšela, ale nebyla jsem schopná vůbec vnímat a hlavně vyvíjet jakoukoliv činnost. No, nebylo to vůbec hezké období, ale posílilo mě to a zatím jsem bez léků.

    superkarma: 0 22.07.2013, 12:59:15
  27. [34] Rikina [*]

    Brixik — #29  Sml22 to byla jen taková teoretická úvaha. Všeobecná. Jasně, jednotlivě je to prostě u každého jiné, a příčin může být spousta.

    superkarma: 0 22.07.2013, 12:57:39
  28. avatar
    [33] Brixik [*]

    PBD — #26 Souhlasím a hlavně z vlastní zkušenosti vím, že ty pilul to stejně nevyřeší. Ano, dokážou dost ulevit, ale ten problém tam stále bude. Mám o tom nastudováno dost knížek a v ŽÁDNÉ není napsáno, že léčba jsou antidepresiva, naopak tam varují, že antidepresiva bez psychologické pomoci a vyřešení problému (smíření se  snimi a vytvoření si jinéhom pohledu) jsou nezbytnou součástí léčby.

    1. na komentář reaguje PBD — #37
    superkarma: 0 22.07.2013, 12:56:04
  29. avatar
    [32] peetrax [*]

    PBD — #26 taky jsem chtěla, moje okolí taky chtělo, ale doktorka mi vysvětlila, že je to nerovnováha v mozku, jak píše prababka v příspěvku. To vůlí spravit nejde, i když by to člověk milionkrát chtěl a vsugerovával si to. Je to zdravotní problém, bohužel. Načetla jsem o tom svého času dost literatury, nedokázala někoho šmahem odsoudit, že "radši" sáhl po tabletkách, než se v tom utápěl. 

    Každopádně záleží na doktorech, pro některé je fakt nejjednodušší něco předepsat, ať má od pacoše klid. A máš pravdu, záměnu "depky" za depresi, která je regulérní nemocí, taky nesnáším. Sml15 Takové ty výkřiky "dneska mám hroznou depresi"... Sml31

    1. na komentář reaguje Brixik — #35
    2. na komentář reaguje PBD — #39
    superkarma: 0 22.07.2013, 12:55:14
  30. [31] Míša 12 [*]

    knihovna — #24 každý jsme nějaký a problémy řešíme dle svého nejlepšího vědomí

    superkarma: 0 22.07.2013, 12:55:06

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme