Bulvár

Obdivuji menšiny, ale vietnamské děti by měly chodit do speciálních škol.

Krásný den do redakce,

obdivuju každého člena menšiny, že v sobě našel sílu a z jakéhokoliv důvodu opustil svou domovinu. To já bych nezvládla. Když jedu v létě na dovolenou, kde se mám jak prasátko v žitě, už po týdnu se mi začně stýskat a vědomí, že bych tam měla zůstat třeba jen rok, je pro mě nepředstavitelné.

Jinak při hodnocení menšin samozřejmě záleží na tom, jací lidé ji tvoří. Miluji Řeky, líbí se mi, že i když žijí v jiné zemi, umějí se svou kulturou prorazit a svými kolovými tanci nadchnou všechny přihlížející.

Pokud se menšiny chovají podle našich zákonů a nepáchají zlo, tak mi nevadí. Vadí mi ale, když je na normální základní škole 7 dětí z 25 vietnamské národnosti. Podle mého názoru by měly navštěvovat zvláštní školy pro cizince. Tam by bylo zaměření převážně na český jazyk a pak teprve další předměty. Myslím si, že učitel na normální škole musí něco šidit na úkor cizinců.

Když pak v TV vidím, jak dospělí Vietnamci pořád opakují nerozumím, tak už se těším, až konečně z těch našich škol vyjde někdo, kdo bude rozumět.

A ještě abych se vyjádřila ke vztahu k homosexuálům - opravdu mě ani nenapadá, co bych proti nim mohla mít. Znám ze svého okolí jen jednoho homosexuála, který by mohl jít příkladem všem lidem, a jediné, co bych mu vytkla, je to, že mě nechce!
 
ahoj Eva

Milá Evo, pokud jde o Vaši náklonnost k Řekům, k tématu to nepatří, ale mějte je ráda dál. Že Vás nechce kamarád homosexuál je mi líto, ale nic s tím nenaděláte. Mám stejnou zkušenost. Ale vietnamské děti v speciálních školách je námět na diskusi, pokud vím, patří v českých školách mezi nejlepší žáky.

Co na to naše čtenářky - patří Vietnamci do zvláštních škol? Podělte se o své názory!


editorka Mira

Dnešní téma

Jaký máte vztah k menšinám?
Vadí Vám děti cizinců v našich školách?
Registrované partnerství homosexuálů, souhlasíte s ním?
Co nebo kdo jsou podle Vás menšiny?
Pište, nejzajímavější příspěvky odměníme dárečky!

redakce@zena-in.cz

   
15.11.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [59] marylin [*]

    evo ..kvo kvo ..ty jsi ale slepicka vid ..

    superkarma: 0 16.11.2005, 04:08:37
  2. avatar
    [57] Meander [*]

    teda overloaded

    superkarma: 0 15.11.2005, 18:43:17
  3. avatar
    [56] Meander [*]

    al.do: Neřeš. Už jsem drobet overload.

    superkarma: 0 15.11.2005, 18:42:58
  4. avatar
    [53] Meander [*]

    Nyotaimori: Ještě někdy se budu snažit odpovídat za tebe

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:48:25
  5. avatar
    [52] Meander [*]

    al.do: Přečti si ten článek. Reakce Nyo není rasistická.

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:48:01
  6. avatar
    [50] folkart [*]

    nechápu, všechny ostatní ano a vietnamce ne? Co je to za názor? Asi nevíš co mluvíš. Pokud jsou lidé slušní je přeci jedno jaké jsou národnosti. To samé by mohli říci o tobě třeba právě ti tebou oblíbení Řekové.

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:36:57
  7. avatar
    [49] Vivian [*]

    Jinak ale fakt nechápu, proč by malí Vietnamci (nebo kdokoli jiný) měli chodit do separátních škol .

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:15:12
  8. avatar
    [48] Vivian [*]

    Jakto, že Evina náklonnost k Řekům k tématu nepatří, editorko Miro?! Copak vy nevíte, že tady už několik desítek let žije řecká menšina? Emigrovali k nám v době občanské války v Řecku někdy koncem čtyřicátých let, bylo jich tenkrát asi osmdesát tisíc. Sžili se s námi ale tak dokonale, že o nich dnes asi nevědí ani editoři Narozdíl od jiných národnostních menšin, které o sobě dávají vědět nepěkným způsobem

    superkarma: 0 15.11.2005, 17:13:03
  9. avatar
    [46] Susina [*]

    Lowel: to teda jo...

    superkarma: 0 15.11.2005, 15:48:10

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Susina [*]

    no po těch našich reakcích aby si Eva hodila mašli, teda..nebo se aspoň nad sebou zamyslela..

    superkarma: 0 15.11.2005, 15:33:44
  2. [39] xenie [*]

    ano, Hitler by měl radost

    superkarma: 0 15.11.2005, 12:28:16
  3. [38] Kaliban [*]

    Fascinující text. Kamarádka má ve třídě vietnamské děti a je z nich nadšená. Jak by se líbilo vám, kdybyste se přestěhovaly/i do cizí země, kde hodláte žít a vaše děti by strčili do ghetta? Bez ohledu na to, co umějí, jak jsou talentované... Něco mi to připomíná. A nic hezkého to není.

    superkarma: 0 15.11.2005, 12:19:03
  4. avatar
    [37] Anouk [*]

    Reneta: jen jestli to nebezpeci nehrozi spis naopak
    jinak clanek je autorce bych doporucila vycestovat aspon na chvili z rodne hroudy

    superkarma: 0 15.11.2005, 12:15:05
  5. avatar
    [36] psycho [*]

    Reneta: to já se bojím, aby se moje děti nepotkávaly s blbcema, aby to od nich nechytly.
    P.S. To fakt myslíš vážně?

    superkarma: 0 15.11.2005, 12:11:25
  6. avatar
    [34] Meander [*]

    To je hustý

    superkarma: 0 15.11.2005, 11:34:39
  7. avatar
    [33] Gabi [*]

    louže: že by pomoc "sociálně slabším"? Jsem také z devítky, ale na jiných m.č. je to stejné. V ČR je to vůbec parodie na "sociální stát".

    superkarma: 0 15.11.2005, 11:13:16
  8. avatar
    [32] Juana [*]

    Na škole, kam chodí kluk na judo - není to "jeho" škola, ale sousední - pořádají nějaké kurzy češtiny a seznamování s českou kulturou právě pro děti cizinců a platí to myslím magistrát. To mi připadá fajn nápad.
    Jinak co se týká těch spratků - podle mě to není záležitost národnost, jsou i české děti, které jsou příšerné a já se těm učitelkám nedivím. Kluk má ve škole spolužáka, říká o něm, že je to psychopat a prý minulý rok zmlátil učitelku klíčema a ona pak z té školy odešla. No co bude dělat, až bude takový magor v pubertě? To bude učitele střílet nebo co? Tak se nedivím, že se takových dětí snaží zbavit. Tenhle magor je už taky na druhý škole. A to ta učitelka nebyla žádná semetrika.

    superkarma: 0 15.11.2005, 11:08:59
  9. avatar
    [31] IMI [*]

    myslím si, že to je hloupý názor, oddělovat děti cizinců do speciálek. Spíš by se mělo zapracovat na našem školském systému, aby to integrování a práci s různými jinými dětmi zvládal.
    a taky si myslím, že nebude dlouho trvat a ty děti těch vietnamců, co jimi lidi tak pohrdají, nás vzděláním a ambiciózností a pracovitostí převálcují, protože to autorka článku zapomněla napsat - vietnamské děti jsou strašně silně motivované - za prvé obrovský dril a píle je u těchto východních kultur samozřejmostí a za druhé jejich rodiče je strašně tlačí do toho, aby měly vzdělání a dostaly se na lepší společenskou pozici, než do stánku. A na základkách s takovou převahou žáků-vietnamců se běžně stává, že dva ze tří premiantů, kteří měli celou ZŠ vyznamenání jsou právě vietnamci. A co já potkala vietnamské děti, tak jsou vychovávané českými chůvami a česky umí velice dobře, takže jazyková bariéra je otázkou skutečně tak generace jejich rodičů, hlavně žen.

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:58:10
  10. [30] louže [*]

    Mně zase vadí spíš ti žáci, kteří do školy nechodí! Bohužel se to týká především jedné skupiny (přiznávám, že je nemám ráda - třeba si mě rozcupujte). V ZŠ na Praze 9, (víc konkrétní nebudu), mají dokonce kroužky zdarma - dotuje to škola (potažmo obec) a ty ostatní děti "z normálních rodin" si to musí platit? POZITIVNÍ DISKRIMINACE!!! Co vy na to?

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:57:45
  11. avatar
    [29] psycho [*]

    To je pěkná hovadina, speciálka pro cizince, to právě způsobuje jejich nepřizpůsobování se našim podmínkám. Naopak si myslím, že právě vietnamská komunita se nejlépe přizpůsobuje a je to díky tomu, že dávají své děti do "normálních" škol a snaží se je začlenit a hlavně mají zájem o to, aby jejich děti byly vzdělané. Což se zdaleka nedá říci o komunitách, které zde žijí už 1000 let. A jejich děti mluví krásně bez akcentu. A že rodiče neplatí daně a prodávají padělky, ale to přece naši "podnikatelé" dělají také. Dělají přesně to, co jim stát dovolí.

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:44:10
  12. avatar
    [28] Janulina [*]

    Mě nevadili cizinci, měli jsme Libanonku a byla bezva. Vadili mě spíš ti hloupí, co fakt nestíhali a kvůli kterým se stupidní věci říkali na základce furt dokola. myslím, že to není o národnosti, ale o tom, že na základce se holt jde straaaaašně pomalým tempem a nic se člověk nenaučí. Byla to jedna veeeeeeeeeklá nuda

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:39:32
  13. [27] a.... [*]

    Lowel: no já jsem jen popsala konkrétní příklad, kdy mi paní učitelka mý dcery důvěrně pošeptala, že se toho americkýho nevychanýho spratka musí zbavit, že na to nemá nervy mít ho ve třídě.Vím taky o tom, že tyhle děti si přehazují jako horký brambor ze třídy do třídy, protože je žádná učitelka nechce Nejde o to, že by to nezvládla, ale prostě nemá zájem si komlikovat život.A bohužel takových učitelek je na běžných ZŠ většina.

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:37:14
  14. avatar
    [26] Gabi [*]

    Proč by děti jiných národnostní nemohli chodit do normálních českých škol? Jak se mají jinak začlenit do naší společnosti? Myslím, že českým dětem to jenom svědčí. Většinou to bývají chytré a pilné děti. Teď nedávno jsme měli dlouhý rozhovor s dcerou (2. třída ZŠ), která v podstatě popsala šikanování svého čínského kamaráda některými jeho spolužáky .

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:33:20
  15. avatar
    [24] anitech [*]

    tak jsem to dočetla,jsem úplně na mrtvici. Pevně věřím, že autorka je absolventka zmíněné školy,protože jak jinak chápat její stupidní názory.Mám chuť tu napsat pár ostřejších a méně vyjmenovaných slov, ale jak by k tom přišly ty slušné čtenářky

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:27:46
  16. avatar
    [21] Susina [*]

    Lowel: no teda fakt je dobrá, jo, ty školské předlohy se liší, všimla jsem si toho, když jsem byla jako au-pair ve Francii a teď, co dělám grafologii, tím spíš.. počkej, jak bude mít malá usnadněnej život, s tolika znalostí jazyků a přizpůsobení se různým kulturám...

    superkarma: 0 15.11.2005, 10:04:03
  17. avatar
    [19] Juana [*]

    My máme jednoho známého Maďara a dlouho jsme si mysleli, že má jen maďarské předky a narodil se tady. Jenže on je v Čechách až od 20 let, kdy sem přišel studovat vysokou školu a to neuměl česky ani slovo. A naučil se to naprosto perfektně. Tomu teda říkám talent na jazyky.

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:59:17
  18. [18] a.... [*]

    Taky si myslím, že začleňovájí dětí cizinců do běžných tříd je to nejlepší řešení.Dětem to žádné problémy nečiní, ale problém mají ty naše paní učitelky-mají víc práce, žáci si žádají alespoň to minimum individuálního přístupu a pro paní učitelku je to zátěž, kterou není ochotna podstoupit.Proto se snaží seč můžou těchto dětí zbavit. Zvláště pak malých Američanů a dětí ze západní Evropy-prostě zastávají názor-ať si toho svýho nezvladatelnýcho spratka dají do mezinárodní školy, my na tu jejich liberální výchovu nejsme zvyklí.
    Takže závěrem-nikoli odsunout děti, ale zapracovat na vzdělání u učitelek, aby se dokázaly přizpůsobit změněné situaci dnešní doby.

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:58:43
  19. avatar
    [17] Susina [*]

    Lowel: jo, tebe obdivuju, jak to zvládáte..a holčičce držím palečky..

    Lhasa: naprostý souhlas.. každý kváká, jak je tolerantní, ale nakonec z něj vyleze, že mu vadí tenhle, protože je černej, tenhle, protože je Vietnamec..
    kruci, moji nejlepší kamarádi na fakultě byli černoši, byli to skvělí a chytří lidé, holky, kluci, a my je milovali a snažili se jim v jejich zoufalství nad záhadama češtiny pomoct, právě pro tu odlišnosti, byli pro nás exotičtí a úžasní, poprvé jsem si tenkrát sáhla na zacopánkované vlasy kamarádky z Konga.. s láskou na ně dodnes vzpomínám.. dokonce jsem jednoho z nich viděla před nějakou dobou v televizi viděla jako ministra spravedlnosti (tuším) jednoho afrického státu..

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:55:44
  20. avatar
    [16] kačinka [*]

    Dámy, naprostý souhlas!!! Co bych za to dala, kdyby se můj puboš ve škole snažil jako např. vietnamské děti. Myslím, že co do ctižádosti a snažení mají naše děti často co dohánět a může se stát, že nastupující generace cizinců tu domácí časem převálcuje.

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:53:24
  21. avatar
    [15] Lhasa [*]

    Ty brďo No, souhlasím se Susinou. Extra školy pro Vietnamce mi smrděj segregací, Evo
    Víš, proč je česká společnost tak xenofobní? Víš, proč se 9 lidí z deseti ohlídne a blbě čumí na pár hoka - kluk s rozdílnou barvou kůže? Protože tady generace nebylo zvykem, aby cizinci odmalička vyrůstali a žili společně s našinci Zamysli se trochu

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:46:54
  22. [14] Pidulina [*]

    teda le za tanhle názor ti utrhnout hlavo ty "paní autorko"!!!
    Co je to za vejmysl - speciální škola?? Dcera chodí na jazykovku a v třídě, ba v celé škole, jsou děti všech možných národnosti. Zrovna v její mají Ukrajice, Rusa, Francouze a Maďara. Všechno naprosto v pohodě a jsou skvělá parta, žádné ústupky a problémy s učením. Takové smíšení třídy jen podporovat, aspoň budou děti víc tolerantní k jiným národnostem a nebudou koukat přes prsty!
    HOWGH

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:41:44
  23. avatar
    [11] gerda [*]

    Vietnamci přece nejsou nic zvláštního, tak proč je cpát do zvláštních škol? Při jejich pověstné přičinlivosti jsou schopní učit se rychle. Já hodnotím právě to, že děti už od malinka kolem sebe vidí rozmanitost.

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:39:03
  24. avatar
    [9] JanaVi [*]

    Susina: Napsala jsi to přesně

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:37:40
  25. avatar
    [8] sirael [*]

    Susina: Blues:

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:37:33
  26. avatar
    [7] Juana [*]

    Nevím, na jaké jazykové úrovni jsou vietnamské děti z té třídy, ale ty, se kterými jsem se setkala u kluka ve školce a ve škole, všichni mluví česky naprosto plynně (narozdíl od mnohých cikánských), navíc ony jsou schopné se jazyk naučit opravdu velice rychle.
    Kdysi jsem mluvila s ženou, která emigrovala v 68 do Kanady s dvěma dětmi, starší byl po první třídě v Čechách. Prý stačilo, aby se paní učitelka věnovala těmto emigrantským dětem asi půl hodiny denně po škole a po 2 měsících byly schopné naprosto sledovat vyučování bez jakýchkoliv jazykových problémů.

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:35:59
  27. avatar
    [6] jajulka [*]

    ,plně souhlasím s názorem Susiny

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:34:15
  28. avatar
    [5] Susina [*]

    Blues: přesně tak.. Vu Thi, nebo jak jí říkají ve škole Soňa, byla první, kdo loni v první třídě začal psát perem, fakt je to šikovná, snaživá a hezká holčina, je úsměvné, jak ona nebo její starší sestra chodí s tatínkem na třídní schůzky a překládá mu, co paní učitelka říká..

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:33:49
  29. avatar
    [3] Blues [*]

    Kdyby se "naše" děti snažily ve škole jen zpoloviny tak, jako děti vietnamské, skákali by jejich rodiče do stropu radostí.
    Oni jsou totiž velmi ctižádostiví a pilní, první generace jsou sice stánkaři, co "nerozumět česky", ale jejich děti jsou vesměs premianti a ještě se budeme divit, až vystudují i vysoké školy, jaká to bude konkurence pro naše rozmazlené jedináčky! To není žádná další generace pobíračů sociálních dávek, jako "někteří jiní"..

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:31:26
  30. avatar
    [2] Susina [*]

    Evo, nezlob se na mě, ale co to je za pitomost, že by měli chodit Vietnamci do speciálních škol???? naopak, kruci, vždy´t tady žijeme všichni spolu, tak proč by i děti neměly chodit spolu do školy?? Je zajímavé, že takovéhle blbosti řeší jen dospělí, děti s tím nemají nejmenší problém. S mým synem do třídy chodí vietnamská holčička, je moc šikovná, jedna z nejchytřejších dětí ve třídě, a děcka jí prostě berou naprosto normálně jako kohokoli jiného.. ve vedlejší třídě jsou tuším dva Rusové, jedna holčička maďarského původu, o ročník níž dva Angličani... no a co??????? vždyť je to naprosto přirozené...přátelíme se s rodinou z Bosny, která má tři holčičky, jejich nejstarší je stejně stará jako můj syn a je moc šikovná, nevidím důvod, proč by měla chodit do "speciální školy" naopak, já jsem moc ráda, že můj syn chodí do školy s dětmi z "jiných krajů a mravů", díky svému slovenskému kamarádovi ze školky mu nedělá problém spousta slovenských výrazů, bez problémů ve svých sedmi letech kouká na pořady na Markíze (což hodně dospělých nezvládá), a jsem ráda, že právě díky těmto kontaktům s dětmi s původem v jiných státech, jiných kulturních původech se všem velmi rozšiřuje obzor... Všichni tu přece budeme žít, musíme se naučit vzájemné komunikaci a toleranci...

    teda mě tenhle článek fakt docela nadzvedl..

    superkarma: 0 15.11.2005, 09:27:04

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme