Rodina

O prázdninách mají děti zmizet z domova!

Mají děti trávit prázdniny se svými rodiči, anebo si mají vzájemně „orazit“? Já v tom mám jasno. Deset měsíců v roce jsem s vlastními dětmi v jednom kuse, a aspoň o prázdninách si od nich chci odpočinout. Týden společné dovolené u moře a pak šupajdá do světa!

kids

Má žena by ale nejraději celé prázdniny trávila se svým mamánkem. Samozřejmě, že musíme do práce, ale umístit ho někam, kde je přes den hlídán, ale kam za ním může pokud možno co nejčastěji jezdit, jí dělá dobře. Když se vyskytne možnost, že by odjel na týden daleko, a zároveň je možnost mít ho blízko, vybere si blízko.

Mé argumenty, že i to nebožátko si potřebuje od maminky a od prostředí, ve kterém je skoro celý rok, odpočinout, sice vyslechne, ale pak najde důvody, proč to nemůže být jinak, než aby zůstal v dosahu.

Zde mé argumenty, proč mají děti o prázdninách zmizet z domova, a pokud možno objevit se až na poslední týden prázdnin, kdy se z divoké zvěře opět promění ve slušné školáky.

  • Utužování rodinných vazeb. Mají jet k babičkám, dědečkům, strýčkům a tetičkám. Aby navázaly těsnější vztahy se svými příbuznými, rozvinuly přátelství se svými bratranci a sestřenicemi. Aby si užily rozmazlování, kterého rodiče nejsou většinou schopni.
  • Poznávání cizích lidí a prostředí. Rozvíjení sociálních dovedností, jako komunikace s lidmi, kteří uvažují jinak, než na co jsou zvyklí. Rozvíjení schopnosti „postarat se o sebe“, když není milující ruka, noha či hlava na blízku. Uvědomění si, jaký že to mám doma ráj.
  • Odpočinek rodičů. I rodič je jen člověk, který má po školním roce plně zuby svých ratolestí, a aby je mohl milovat i další rok, potřebuje si od nich aspoň chvíli odpočinout a získat za pomoci samoty a prázdného bytu  pocit, že je tam nějak prázdno a ticho.

A nyní k otázce, která se mé ženě zrcadlí v očích, když jí tyto argumenty skládám k nohám a vyhazuji své nejmladší dítě co nejdál od sebe.

Jsem sobec?

Možnost%
Ano17,5
Ne82,5

   
09.08.2012 - Děti - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] femme [*]

    sobec rozhodně nejste, děti se potřebují otrkat, není nic horšího než mamánek Sml22

    superkarma: 0 22.08.2012, 08:37:20
  2. [43] Lydia001 [*]

    Pokud vase deti tabory vitaji, stejne jako pobyty u pribuznych atd, pak je jen dobre, ze jim to umoznite a odpocinete si. Vzdyt na to mate po tom celem roce narok!

    superkarma: 0 10.08.2012, 00:07:57
  3. [42] Reni [*]

    I dříve děti jezdily na tábory - různé puťáky. Rodiče, tak naberou sil a třeba udělají důležité věci na bytě. Nebo něco jiného podniknou bez dětí.

    superkarma: 0 09.08.2012, 22:52:36
  4. avatar
    [41] ladouch [*]

    Děti jezdily na tábor, ale moc jsme si odpočinku neužili, protože jsme si vždy náplánovali nějaké úpravy, malování a tak.Sml22Sml22

    superkarma: 0 09.08.2012, 20:14:11
  5. avatar
    [40] Ivana. [*]

    no to je hezký dát k prarodičům...jedna babička s námi bydlí v domě (a navíc už není schopná pohlídat ani sama sebe natož rozcapenýho spratka), druhá bydlí hned přes ulici (navíc chodí do práce, takže holku tak na jednu noc) a prababička bydlí o ulici níž  Sml32Sml80

    superkarma: 0 09.08.2012, 19:04:06
  6. avatar
    [39] denkas [*]

    daska59 — #36 My si brali vnoučata o dovolený na týden.Týden byl pro ně a týden pro nás.Sml80.Teď ,když sem v důchodu,tak si je bereme různě .Týden,14 dní ,..jak chtějíSml80

    superkarma: 0 09.08.2012, 17:28:16
  7. avatar
    [38] Pentlička [*]

    Já jsem jako dítě trávila celé prázdniny na chatě u tety s mým vzdáleným bratrancem, bylo to super a vždycky jsem litovala svoje děti, že nic takového nezažily. Moje děti bývaly přes týden u dědečka a babičky, měli sice domek s malou zahrádkou, ale ve městě, takže žádné volné lítání po lese a čvachtání se v potocce, výlety na houby, maliny a borůvky nezažily. O víkendech jsme si je brali zpátky a taky jsme s nimi jezdili na dovolené, k moři i po vlastech českých, to jsem zas téměř nezažila s našima. Vnoučata, ani synovce či neteře nemám, takže si děti nemusím brát, jsem ráda, děti moc nemusím. Asi bych to pár dní vydržela, ale odpočinek by to pro mě nebyl.

    superkarma: 0 09.08.2012, 17:26:53
  8. [37] Rikina [*]

    Koukám, že mám dost kliku - nejsem ničí teta ani babička, u nás v rodině se děti školou povinné a ani ty ještě mladší vůbec nevyskytují. Čili nikdo nemůže pojmout výše uvedenou myšlenku o utužování příbuzenských vztahů. Sml57 

    superkarma: 0 09.08.2012, 17:13:57
  9. avatar
    [36] daska59 [*]

    Problém je, že dnešní babičky musí chodit do práce. A jestli budem chodit do důchodu v 70ti, kdo nám, senilním starcům, s klidným svědomím svěří své dítě? Ale ono takové třicetileté vnouče už moc hlídání nepotřebuje, že?

    1. na komentář reaguje denkas — #39
    superkarma: 0 09.08.2012, 16:54:24
  10. [35] anina4 [*]

    carmi — #23 jj, na to my čekali celých 13 let,když jsem konečně vypravili všechni 3 děti najednou na tábor a to se podařilo takhle 2x za sebou a pak šmitec, potom už nám vždy někdo zůstal doma a nejednou neodjížděly

    superkarma: 0 09.08.2012, 16:04:11
  11. [34] magic11 [*]

    moje mamka vždycky obrečí, když končí prázdniny a ségra odváží děti domů, moje tam bývaly taky hodně, ale babi a děda chodili také do práce, tak to nebyly celé prázdniny, střídali jsme se s nimi v létě na chatě všichni.

    superkarma: 0 09.08.2012, 15:52:39
  12. avatar
    [33] átéčko [*]

    Radka.Radecka — #29 To si piš, že bych k takové babičce nechtěla jet ani já. Ani za nic!!!Sml57

    superkarma: 0 09.08.2012, 15:35:25
  13. avatar
    [32] SNÍŽEK [*]

    no a co když jsou sobecké babičky a nechtějí hlídat?Sml80

    superkarma: 0 09.08.2012, 15:30:48
  14. avatar
    [31] RosaGloriaDei [*]

    já vlastně ani nevím, jakou odpověď do ankety ťuknout (některou dám, je za to bod....ale objektivní názor to není, nemyslím ani ano, ani ne)

    superkarma: 1 09.08.2012, 15:06:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] step1 [*]

    Pokud dítě chce někam jet dobrovolně a je ta možnost, tak ho samozřejmě pustím. Ale nikdy bych ho nenutila odjet na prázniny jenom proto, abych si já odpočinula. Na druhé straně zaměstnaní rodiče a malé dítě - nějak se to vyřešit musí.

    superkarma: 0 09.08.2012, 14:06:17
  2. [29] Radka.Radecka [*]

    Taky jsem babička, ale nikoliv hlídací. Hlídám jen velmi, velmi zřídka. Stále jsem zaměstnaná a dovolená je pro mě tak vzácná, že si potřebuji sama za sebe odpočinout a zase se vrátit do práce. Dnes se v práci (alespoň u nás maká, a věru to už dávno není místo, kam si člověk přišel odpočinout po tom, co se fyzicky zruinoval doma) pracuje a nedá se flákat.

    Jsem ochotná jet na dovolenou s mladými a děti kdykoliv pohlídat. Ale vzít si děti na celou dovolenou a nemít ani chvilku klidu pro sebe, tak to ne. Možná jsem sobec, ale necítím se na to.

    No a do důchodu mi ještě zbývají 4 roky a jeden měsíc, a to bude mít moje nejstarší vnučka 19 let, a určitě k babičce na prázdniny nebude chtít.

    1. na komentář reaguje átéčko — #33
    superkarma: 0 09.08.2012, 13:55:13
  3. [28] Trefa [*]

    Trefa:nikdy me deti neotravovali.jedne jezdili na tabor a jinac byli doma.

    superkarma: 0 09.08.2012, 13:31:30
  4. avatar
    [27] aviaki [*]

    Když jsem měla děti menší, pořádala jsem "soukromý tábor"Sml58 vždy o prázdninách na naší zahradě (maringotka, žádná elektřina, voda studená venku, plynová bomba na vaření, venkovská Jednota na nákupy a plný sad ovoce). Zastávám totiž názor, že čím víc dětí, tím méně práce. Tudíž se tam sešly moje dcery se svými kamarádkami a synovci se svými kamarády. Chce to ale dobrou organizaci (děti si vařily po službách samy, vždy odpoledne jedna parta připravovala večerní bojovku pro tu druhou, pokud služba nedošla nakoupit a neuvařila, byly k obědu piškoty s mlékem). Taky se osvědčila příručka her v přírodě. Co já na těch dovolených přečetla knížek....Sml22 A největší lichotka pro mne byla, že když sestra domlouvala se synovci termín jejich dovolené u moře, tak kluci prohlásili, že klidně, ale nesmí se to křížit s termínem prázdnin s tetou na zahradě!Sml22 Sml58

    superkarma: 0 09.08.2012, 13:11:22
  5. avatar
    [26] Aspiková [*]

    Májík — #4 Dřív to normální bylo, ale teď babičky a dědečkové pracují. Vnoučat mají požehnaně. Myslím, že je nereálné v dnešní době vyslat děti na celé prázdniny mimo domov. Tábory jsou drahé a víc než jeden jim zaplatit nemůžu. A tetičky mají taky děti a zaměstnání ... jak by mohli ještě hlídat ty moje ??? Blbost.

    superkarma: 1 09.08.2012, 12:35:13
  6. [25] dadma [*]

    Myslím, že se má nechat rozhodnout dítě.Já si pamatuji když mě naši poslali na tábor.Děti i vedoucí byli v pohodě.Měla jsem tam známé kamarádky,protože dříve byly tábory organizovány od zaměstnavatele rodiče.Ale mě se tam nelíbilo,nemám ráda organizované věci.Víckrát sem nikam nejela.Babičky jsem sice měla,ale jelikož byly již opravdu staré, tak nejevily moc zájem hlídat dítě a ani já jsem u nich nebyla moc ráda,byly zvyklé na svoje a já jsem nic nesměla.

    Nepochopím rodiče ,kteří jedou k moři a děti pošlou na tábor nebo k prarodičům?

    superkarma: 1 09.08.2012, 11:35:36
  7. avatar
    [24] jednapani [*]

    Já jsem jako dítě byla vždycky tak na 14 dní na táboře, pak jsme na týden - 10dní jeli s rodiči někam po republice (tenkrát ještě ČSSR, takže jsme to projezdili od Košic k Chebu) a jinak jsem byla spokojená, že jsem doma a mám čas na knížky, kino, kamarády, na všechno co se ve školním roce moc nestíhalo.

    Moje děti byly na táboře každý jednou a vůbec se jim tam nelíbilo, tak jsem je pak už nenutila. Proč by dítě mělo trávit svoje volno někde, kde je z donucení a nelíbí se mu tam? Rádi jeli k babičce, ale ta dost dlouho  byla ještě zaměstnaná a taky měla nárok si odpočinout, tak to nebylo na celé prázdniny. S náma taky pobyli - jeli jsme nejdřív na týden všichni a pak jsme se další 2 týdny s manželem střídali v dovolené, aby to vyšlo na dýl. I doma se zabavili, když už byli větší. Jo, týdny, kdy byla dítka pryč, byl pro mě docela příjemný oraz, ale asi bych jim nenaplánovala prázdniny mimo domov za každou cenu, jen abych je měla z krku.

    Naproti tomu syn mého nynějšího muže byl  zvyklý jet z jednoho tábora na druhý, doma se jen zastavit přebalit kufr. Jemu se tam líbilo, tak proč ne. Prostě bych to brala podle dítěte, co jemu vyhovuje. Vy byste chtěli trávit svoje volno někde, kde byste byli neradi a jen proto, aby si od vás rodina odpočinula?

    superkarma: 2 09.08.2012, 11:30:26
  8. avatar
    [23] carmi [*]

    Já bych přidala ještě čtvrtý bod - utužování vztahů mezi rodiči. Vzpomínám, jak to bylo úžasné, když děti odjely na soustředění a my byli sami doma. Konečně sami!

    1. na komentář reaguje anina4 — #35
    superkarma: 1 09.08.2012, 10:57:44
  9. [22] zzandaa [*]

    Myslím, že dnes děti jezdí na tábory moc málo. Nevím proč je rodiče radši nechávají doma aby se jim náhodou něco nestalo... Ne každý samozřejmě, ale mám takové zkušenosti.

    superkarma: 0 09.08.2012, 10:56:26
  10. avatar
    [21] kuzle [*]

    prazdniny z dosahu rodicu jsem vzdycky milovala Sml22 na tabore bych mohla byt ccele 2 mesice, jako druhou moznost kde bych taky zvladla 2 mesice byla babi a deda s chatou v Beskydech Sml67 

    ted jsem uz 2 tyden doma sama bez svych deti a maximalne si to uzivam, skoncila mi materska, nastoupila jsem do prace, ze ktere mi zatim jde hlava kolem a snazim se najit nejaky rad zatim jen pro sebe, nez se k tomu prida ta zbyvajici banda Sml57 na jednu stranu se mi po nich styska, na druhou stranu si zajdu k holici, na kosmetiku, do kina, na vinko s kamoskou a tak Sml58 vsak ony se mi na ten posledni tyden v srpnu vrati a to teprve zacne poradny srumec Sml28

    superkarma: 1 09.08.2012, 10:19:14
  11. [20] rebelkabubu [*]

    Mají si o prázdninách odpočinout rodiče i děti, jen jim to prospěje Sml67

    superkarma: 0 09.08.2012, 10:15:11
  12. [19] Saritka [*]

    Ať i děti užijí tábory  nebo babičky, i rodiče potřebuji odpočinek.Sml30

    superkarma: 0 09.08.2012, 10:03:41
  13. avatar
    [18] Radek Kříž [*]

    ToraToraTora — #13 Díky :) že to je vlastně obdivný pohled mne nenapadlo Sml57

    superkarma: 1 09.08.2012, 09:39:37
  14. [17] FAXÍK [*]

    Nemáme hlídací babičky, tak jsme pro dceru vymysleli na týden tábor mimo domov a pak ještě 2 týdny chodit do tanečního tábora. Ráno ji odvedeme a odpoledne vyzvedneme.

    superkarma: 0 09.08.2012, 09:04:16
  15. avatar
    [16] Alenka0010 [*]

    Mám doma nejmladšího syna a bohužel si nějak musím poradit bez babiček...ne že by nebyly hlídací, ale obě by ho posadily k tv a tak si já prázdniny 11ti letého dítěte nepředstavuji. Takže 4 týdny příměstský tábor, 2 týdny společná dovolená, zbytek kluk zvládne nějak doma s naším zvířectvem sám.

    superkarma: 0 09.08.2012, 08:56:46
  16. avatar
    [15] LudPa [*]

    Strýčky a tetičky bych vynechala, ti mají své děti, kterých se potřebují zbavit a určitě nestojí o výměnu. To by bylo z bláta do louže.Takže jen babičky a dědové. Jinak souhlas.

    superkarma: 0 09.08.2012, 08:55:55
  17. avatar
    [14] Eliana [*]

    Já chtěla o prázdninách do školy, né se táhnout někam do čančuliček....

    superkarma: 1 09.08.2012, 08:26:45
  18. avatar
    [13] ToraToraTora [*]

    Radku, ta anketa je blbá. Já musela kliknout na to, že jste sobec, což vás ve výsledku staví  do špatného světla, ale s vaším názorem souhlasím, protože tohle je přesně ta míra sobectví, která posunuje rodinu dál a zvyšuje šance na úspěch. Negativní vlastnosti jako je žárlivost, nenávist , sobectví a mnohé jiné jsou totiž velmi účinným nástrojem k dosažení kladných cílů. Takže ano, jste sobec, gratuluji.

    1. na komentář reaguje Radek Kříž — #18
    superkarma: 3 09.08.2012, 08:20:41
  19. [12] Jitka46 [*]

    plně souhlasím, škoda, že to tak ve většině případů nefunguje Sml15

    superkarma: 0 09.08.2012, 08:11:52
  20. avatar
    [11] Hanula [*]

    Sml16také jsme prázdniny trávily u babiček (teda sbíráni borůvek - to byl pěkný vopruz, ale sem tam se z toho dalo nějak vyvléknout), táborech - a bylo to fajn...

    superkarma: 0 09.08.2012, 08:08:51
  21. [10] Draco [*]

    My jsme jako děti každý rok strávily 1-2 týdny někde s rodiči a pak zbytek prázdnin u babičky a dědy na chalupě v Beskydech, s láskou na to vzpomínám.Sml29 O to víc, že letos jsme byli nuceni chalupu prodat. Prarodiče, ktřeí tam dosud žili už nebyli schopni se o dům a pozemek starat, navíc se jim zhoršil zdravotní stav.Sml15 2x mě rodiče donutili jet na tábor a to jsem upřímně nenáviděla Sml31 Takže pokud bych měla děti, poslala bych je tam jen na jejich vlastní žádost.

    superkarma: 0 09.08.2012, 08:07:02
  22. avatar
    [9] Kytinkak [*]

    děti moc k babičkám nechtěli, tedy k jedné a tak jezdili pokud to šlo na tábory, a musím říci, že to bylo fajn, mohla jsem si třeba v klidu vymalovat, všechno vygruntovat, trochu si odpočinout, vůbec to není o tom, že je člověk rád, že je někam vyšoupne, ale i o tom, že se něčemu naučí, poznají nové kamarády, takže jen ať jedouSml16

    superkarma: 0 09.08.2012, 07:40:54
  23. avatar
    [8] Severacka [*]

    Tak pokud je dost příbuzných ochotných si dítko vzít proč né, já bych se taky ráda svých 3 ratolestí občas alespoň na týden zbavila Sml16, ale jaksi bydlíme s mými rodiči, takže tam je to fuk, když chtějí za mámou tak stejně jdou, druhá babi taky hlídá, když jsem v práci a protože je děcek přeci jenom víc, tak jí nechci víc unavovat.

    Švagrová sice předloni říkala, že by si vzala nejstaršího, ale asi to byli jenom řeči, protože letos se ani nezmínila a já jí ho vnucovat nehodlám.

    Několik let, když jsem byla na mateřský jsem si brávala neteř se synovcem na týden, neteř v pohodě, ale u synovce je problém s jídlem, protože je strašně zmlsanej a nejí všechno, což by mi až tak nevadilo já jsem byla ochotná se přizpůsobit a udělat mu co má rád, jenže to z něj člověk nedostane Sml32. Loni tu už nebyli, neteř je velká a zamilovaná a má jiný starosti než jet k tetě Sml30

    superkarma: 0 09.08.2012, 07:25:05
  24. avatar
    [7] Altamora [*]

    Souhlasím se všemi argumenty. Moje děti jezdily k babičce, když byly malé. Jako větší strávily polovinu prázdnin v táboře, u babičky už jen týden. Na tábory jezdily rády. Ještě nebyly mobily, a tak než domů došel dopis, že je to tam hrozné a že chtějí domů, už to bylo bezpředmětné, protože to hrozné přestalo být a užívaly si táborových her. Obávám se ale, že dnešní matky už nejsou tak statečné, aby snesly pomyšlení, že se jejich dítě denně nevykoupe v teplé vodě, a tak je připraví o pohled na východ a západ slunce, o brouzdání v ranní rose i o noční hlídky.

    superkarma: 0 09.08.2012, 07:15:25
  25. [6] anina4 [*]

    vzhledem k tomu,že nemáme ani jednu babičku a dědečka,tak děti byly převážně s námi,kluci tak týden na soustředění a pak třeba týdenní tábor,jinak nic...nejmaldší je nyní se mnou doma, jelikož jsem bez práce  a tak si to užívá

    superkarma: 0 09.08.2012, 06:57:10
  26. [5] lidicka [*]

    Dcera o prázdninách pobývala na městských táborech a tam se ji líbilo. U babiček trávila prázdniny minimálně a většinou s námi - rodiči.Sml22

    superkarma: 0 09.08.2012, 06:44:15
  27. avatar
    [4] Májík [*]

    Předpokládám, že v článku nejsou myšleny úplně malinké děti, ale spíš školou povinné, pak ano, jen ať si o prázdninách užijí bez rodičů. A jak čtu komenty, tak jsem ráda, že mi je už nějaký ten čas...cet a že jsem jako dítě strávila s rodiči o prázdninách společnou dovolenou a zbytek pěkně u babičky, na táborech apod. a můj syn zrovna tak, počítám,že s námi strávil max. 3 týdny,zbytek měl "rozlítáno" - tábory, soustředění, babičky, protože to bylo úplně normální.

    1. na komentář reaguje Aspiková — #26
    superkarma: 0 09.08.2012, 06:44:01
  28. avatar
    [3] gaba23 [*]

    děti zatím nebyly z domu. Žádnej strýček, tetička, babička, či děda. Sml24

    superkarma: 0 09.08.2012, 05:51:49
  29. avatar
    [2] hubajda [*]

    me nevadi ze mam doma cacorku kdyz chce jede k babicce a kdyz ne tak je doma ja pak planuji ruzne vylety a tak podobne

    superkarma: 0 09.08.2012, 01:02:33
  30. avatar
    [1] ondrasek74 [*]

    Radku, doufám, že máte aspoň tři sourozence a Vaše žena také a všichni jejich děti tráví část prázdnin u vás v Praze. Jste přeci jejich strýček a tetička Sml30 a rodiče si přeci od svých dětí musí odpočinout a nabrat sílu v tichém prázdném bytě bez dětí Sml52 Sml52

    Ale jinak Vás chápu i když nesouhlasím, záleží na tom, kolik dětem je let, resp. v kolika se toho nejmladšího snažíte dostat co nejdál od domova.

    superkarma: 4 09.08.2012, 00:09:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Akce pro čtenářky: Velikonoční pečení a vaření s Globusem
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme