Rodina

O kolik vám spadla mateřská

money

Vládní úsporný balíček nejen zvýšil daně, a zdražil tak některé zboží, ale dopadl i na rodiny s malými dětmi. Od 1. ledna 2010 začala platit nová opatření, která mají naší zemi trochu finančně zmátožit. Pokud pobíráte peněžitou pomoc v mateřství či vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství, přicházíte o docela slušnou sumičku.

Změna je život. Poslanci již v lednu zasednou k jednáním o zrušení těchto opatření v úsporném balíčku. Shodnou-li se, vrátí se v květnu 2010 výše peněžité podpory v mateřství a vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství na hodnoty z roku 2009.

  • O kolik konkrétně přijdete, to si můžete spočítat v přehledné kalkulačce na stránkách Ministerstva práce a sociálních věcí zde: Kalkulačka sociálních dávek

Položili jsme se mluvčí Ministerstva práce a sociálních věcí Štěpánce Filipové několik otázek...

Týkají se změny v dávkách i rodin s dětmi, které již „mateřskou“ pobírají, anebo jde o děti narozené od 1. 1. roku 2010?
Změny se týkají všech - viz náš leták: Úsporný balíček - Změny v gesci Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

Jaký dopad těchto změn očekává Ministerstvo práce a sociálních věcí na rodiny?
Snížení peněžité podpory v mateřství má vést k úspoře výdajů státního rozpočtu ve výši cca 1,6 miliard korun a Ministerstvo práce a sociálních věcí odhaduje, že se celkem dotkne cca 130 tisíc osob.

Existují nějaká zvýhodnění pro matky-samoživitelky?
Osamělé ženy mohou pobírat peněžitou pomoc v mateřství delší dobu - konkrétně podpůrčí doba činí 28 týdnů u pojištěnky, která porodila, a to i v případě, že se jedná o zaměstnankyni, která je neprovdaná, ovdovělá, rozvedená či z jiných vážných důvodů osamělá. Toto zvýhodnění platí i v letošním roce.

Úsporná opatření vládního balíčku se sice dotkla peněžité podpory v mateřství a vyrovnávacího příspěvku v těhotenství a mateřství, ale naštěstí už ne následného rodičovského příspěvku ani porodného.

Můj názor

Jsem patriot a rád se budu podílet na ozdravení českých financí, ale proč se řeší problémy až nyní? Proč náš státní dluh tolik bobtná a kdo je za to odpovědný? V naší politické střelnici, aby se čert vyznal. Kéž by se konečně ukázalo prstem na konkrétní lidi a řeklo, že tihle mají máslo na hlavě a nemají v naší politice co dělat. Pánové poslanci, uvědomte si, že špatné hospodaření s veřejnými financemi je zločin krádeže jako každý jiný.

Jak moc se konkrétně vás dotkne snižování dávek a zdražování zboží?

   
06.01.2010 - Děti - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [107] wich [*]

    Nějak bylo, nějak bude. Holt si lidi musí zvyknout, že mateřská a následný RP jsou jen podporou a trošku předpovídat, než si dítě pořídí Sml22 Také nutno podotknout, že ČR je sociální stát, kde si tyhle věci lidé předplácí formou odvodů ze mzdy, srovnání s USA je tu trošku mimo (především máme oproti jiným zemím bídné platy a všechno předražené). Kdybych pracovala jako zaměstnanec, třeba ve státní sféře, zůstanu na RD plný čas - matka si užije dítěte a ještě se dá bokem vydělat dost peněz Sml67

    superkarma: 0 14.01.2010, 17:43:33
  2. avatar
    [106] denkas [*]

    Teď zrovna mluvili ,že nemaj na důchody! Že museli snížit v rozpočtu důchody!To jako čekaj ,že nějaký důchodci umřou a že to nějak vyjde? Ale ,že se nemusíme bát ,že bysme důchod nedostali!Že když nebude ,tak v rozpočtu šáhnou jinam!! Ale KAM!???!Sml80

    superkarma: 0 13.01.2010, 14:40:02
  3. avatar
    [105] denkas [*]

    Mishaak — #104 Já jsem už v důchodu a taky si myslím ,že to je sprostý brát dětem! A vůbec se mě nelíbí ,ty názory ,že může jít mamina dělat! Protože tím se šidí o ty nejkrásnější okamžiky s tím mimčem!Sml50 Prostě jdem ZPĚT! a taky oni už nemaj kde brát! Co se dalo to rozebrali,rozkradli,rozprodali! A teď už nic nemaj! A ty argumenty typu ,že máme nejdelší mateřskou,..Ale ,že máme drahý jídlo ,drahý nájmy,... Já osobně lituji rodiny s dětma a vůbec nechápu ,jak to v dnešní době zvládají!

    superkarma: 0 12.01.2010, 14:43:27
  4. avatar
    [104] Mishaak [*]

    Ale jinak je mi jasné, že lidi, kterých se to snížení mateřské nijak nedotýká, tohle nebudou chtít chápat a budou argumentovat stále po svém, že. Ono se to hezky píše, když se vás to netýká...

    1. na komentář reaguje denkas — #105
    superkarma: 0 12.01.2010, 14:32:43
  5. avatar
    [103] Mishaak [*]

    paníliška — #97 Nepsala jsem, že se o dítě nedokážeme s manželem postarat i přes tu sníženou mateřskou ani to, že nechci na rodičáku dělat (což si již delší dobou v práci domlouvám, aby to nějak šlo udělat), ale psala jsem, že to není spravedlivé, když se úsporný balíček dotkne prostě nejcitelněji právě maminek na mateřské, které předím chodily do práce. Státní správě se uberou 4%, ale nám se ubere téměř 25%. Pokud se utahují opasky, tak to má být pro všechny stejně.

    Nechápu tu poznámku, že dítě má 2 rodiče. To jako trvdím někde opak?

    superkarma: 0 12.01.2010, 14:28:25
  6. [102] magdulali [*]

    úplně s Tebou " macamala" souhlasím.

    superkarma: 0 12.01.2010, 14:10:05
  7. [101] Hlavja [*]

    když měl kluk 5 let, tak jsem ovdověla. taky mi nikdo moc v ničem nepomohl, musela jsem změnit zaměstnání, abych ho nemusela stavět ke dveřím školky ještě před otevřením a brát si ho jako posledního. šla jsem tehdy s platem dolů, ale je fakt, že mi to vynahradil vdovský důchod. takže nikdy jsme toho nic neměli, ale myslím, že jsme nežili špatný život. peníze jsou potřeba, ale nikdy jsem je nestavěla na první místo.

    superkarma: 0 12.01.2010, 09:27:18
  8. [100] Hlavja [*]

    maturovala jsem ze zdravotních důvodů v září 1971 a okamžitě se mi podařilůo otěhotnět, je fakt, že termín svatby jsme v té době už měli. syn se narodil v roce 1972 a protože těhotnou mě nikde nezaměstnali, nedostávala jsem ani korunu mateřské. Nedal mi ji ani národní výbor, který tehdy vyplácel mateřskou 500Kč a to proto, že jsem neměla písemnou žádost o zaměstnání, ale tu mi nikdo tehdy nepřijal. byl to začarovaný kruh.  Takže jsme žili z jednoho platu na bramborách, chlebu, tvarohu a filé. to byly tenkrát nejlevnější potraviny. přežili jsme tu dobu i když syn musel do jeslí už v půl roce. Dnes se nemůže stát, že by maminka nedostala žádnou mateřskou i když se snížila, přece aspoň něco je.

    superkarma: 0 12.01.2010, 09:18:47
  9. avatar
    [99] Altamora [*]

    Jsem pro podporu rodičovství. To rozhodně ano. Ale ne tak, že se budou dávat nějaké paušální dávky, ale že se bude z výše daně, resp. sociálního pojištění, odečítat právě tahle částka pracujícímu rodiči. Každý má pořád spoustu keců o tom, že daně jsou vysoké, stát moc utrácí, ale zároveň od téhož státu chce peníze za to, že má dítě, že postavil lyžařský vlek, a ono v zimě nenasněžilo, tak ho nemá z čeho splácet, a tak dál ad libitum. A těm, kteří říkají, jak jsme se měli skvěle za socíku - na první dítě byla mateřská a pak už nic, až na druhé dítě byl po mateřské příspěvek 600,- Kč do dvou let mladšího z dětí. Botičky stály stovku, zimní bundička dvě, dámské boty se pod čtyři stovky nepořídily. Jediná výhoda byla v tom, že na nás ze všech stran neútočila reklama na krámy, bez kterých se dá obejít a že jsme na tom byli téměř všichni stejně nevalně. Chce to někdo zpět? Já tedy ne.

    superkarma: 0 07.01.2010, 23:33:40
  10. avatar
    [98] Eva_CZ [*]

    paníliška — #97 Sml67

    superkarma: 0 07.01.2010, 19:58:21
  11. avatar
    [97] paníliška [*]

    Mishaak — #95 Opakuji, je to jen tvoje věc. Přece když se rozhodnu mít dítě, musím taky vědět, jak se o ně dokážu postarat. Chápu, že zaměstnavatelé se nepřetrhnou s nabídkami zkrácených úvazků a podobně, ale péče o dítě je věcí toho konkrétního rodiče a ne zaměstnavatele ani státu. A dítě většinou mívá 2 rodiče.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #98
    2. na komentář reaguje Mishaak — #103
    superkarma: 0 07.01.2010, 16:34:19
  12. avatar
    [96] paníliška [*]

    macamala — #91 Přesně tak, do puntíku souhlasím.

    superkarma: 0 07.01.2010, 16:31:15
  13. avatar
    [95] Mishaak [*]

    paníliška — #61 Jak nevyužiju? Já nepíšu, že ji nevyužiju, já pouze píšu, že to není jen tak. Kam asi tak dám ani ne půlroční dítě, když budu sedět několik hodin v práci??? Neříkám celý den jako teď, ale i třeba 4 hodiny. To ho jako nechám samotný doma? A nebo si mám zaplatit chůvu? Dobře, ale to potom, to co za ty 4 hodiny vydělám, nacpu právě té chůvě. Kdyby to šlo dělat jenom z domova, bezva, ale kolik je takových prací? Jestli o nějaké víš, sem s ní.

    1. na komentář reaguje paníliška — #97
    superkarma: 0 07.01.2010, 15:22:57
  14. [94] macamala [*]

    Prostě nejdřív si na mateřskou vydělat, aspoň troškou přispět do měšce, teprve pak by žena měla nárok na mateřskou.

    Co mě fascinuje je i podpora tzv. rádoby samoživitelek. Některé ženy jsou samy na děti, ale pak jsou to ty, co to jen tak hrají.

    superkarma: 0 07.01.2010, 14:57:10
  15. avatar
    [93] Bugy [*]

    edith1975 — #74 Souhlasím, že komunisti žádní lidumilové nebyli.

    Všichni obyčejní lidé měli přibližně stejně málo.

    Kdyby byly nároky jako tehdy, kdy žádné zboží vlastně nebylo, tak by si nikdo moc nestěžoval. Vždyť nebylo co koupit...

    Děti by se neměli rodit kvůli nějaké mateřské, ale protože to dítě chceme.

    superkarma: 0 07.01.2010, 14:32:46
  16. [92] magdulali [*]

    úplně s Tebou souhlasím, takovýto s odpuštěním "coury" nasekaj si děcka, každý s jiným a STÁTE STAREJ SE. Vykašlala bych se na ně. Ať si poraděj a nebo neroděj. Stejně z těch dětí nevyroste nic kloudnýho.

    superkarma: 0 07.01.2010, 14:07:08
  17. [91] macamala [*]

    paníliška — #61 Jo a to nesmíme zapomenout, že některé ženy si na mateřskou ani pořádně nevydělaly. Vidím kolem sebe plno holek, které pořádně nedělaly a dnes berou prachy od státu, i když samy nepřiložily ruku k dílu. To se pak nemůžeme divit, že politici straší, že stát nebude mít jednou na důchody. Je pravda, že v tomhle je stát hodně sociální. Dávala bych příspěvek podle toho, zda si člověk na to vydělal nebo ne. Ať si říká, kdo chce co chce, ale holka, co je prodavačka, neměla důvod nedělat - všude hledaly v té době prodavačky. Dnes bere stejný peníze jako ten, kdo poctivě dělal - jako ta, která stávala ráno do fabriky nebo do nemocnice či kamkoli jinam.

    1. na komentář reaguje paníliška — #96
    superkarma: 0 07.01.2010, 11:52:38

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [90] Rikina [*]

    Nicméně to hodnocení v článku - "zločin krádeže" - je tak trochu komické. Sml57 Kdyby se dal prokázat úmysl, mohlo by se špatné politické rozhodování případně považovat za zneužití pravomoci, nebo možná přímo sabotáž. Ale ono to bude spíš nedbalost, neschopnost a úplatkářství... Sml15 Sml80 

    superkarma: 0 07.01.2010, 01:00:36
  2. avatar
    [89] Lukáš Čejka [*]

    Tak kdyz jsem si tu tak pekne zaklel na komance tak jedna smutna zprava - http://www.lidovky.cz/zemrel-ivan-medek-novinar-a-nekdejsi-kancler-prezidenta-havla-pu1-/ln_domov.asp?c=A100106_132836_ln_domov_ani

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:57:09
  3. avatar
    [88] denkas [*]

    Lukáš Čejka — #87 Sml16Sml16No taky mě to napadlo ,zda to tak je! (nebo bylo) ale měla sem jen 2 děti ,tak fakt nevim. jen sem tim chtěla říct ,že jako vdově se mě nežilo špatně! A tím ted nemyslím "za komoušů" Protože vdova sem byla od roku 89!-97.Tam sem vyfotila ,že nekecám,že to bylo těch 30%Sml50

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:51:19
  4. avatar
    [87] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #86 Ja se jen ptam, protoze pak by se treba cikanum vyplatilo klepnout otecka  a byli by v balikuSml54

    1. na komentář reaguje denkas — #88
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:45:44
  5. avatar
    [86] denkas [*]

    Lukáš Čejka — #81 a 10 dětí?! no to fakt nevim! Jestli to pak krátili?já měla dvě děti + vdovský a brala sem 2063 v roce 1990!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #87
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:43:57
  6. avatar
    [85] Eva_CZ [*]

    denkas — #82 vis, tady neni zadna materska a tyhle vymozenosti a presto tady lidi maji snad v prumeru 3 deti. A jasne, platy jsou tady dalko vyssi, ale opravdu si neumis ani predstavit, jak moc se tady pracuje. Ani ja jsem si to neumela predstavit. Fakt. Nesrovnatelny.

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:42:13
  7. avatar
    [84] Eva_CZ [*]

    Rikina — #80 Sml67

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:40:10
  8. avatar
    [83] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #82 a co to teda je denkas — #64 ?

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:39:09
  9. avatar
    [82] denkas [*]

    Eva_Fl — #78 Víš ,co ,já se tu o komunistech nezmínila a přesto se do mě Lukáš pustil! Je pravda ,že pracovní morálka se značně zhoršila! Viděla sem to u nás ve fabrice! Jak se tam lidi poslední dobou flákali! Nechápala sem! A nikomu to nevadilo! Sem ráda ,že tam už nejsem! A politika!? Tomu už vůbec nerozumim! Ale myslím si ,že teď už to došlo tak daleko ,že se bude muset něco dít! Ale je jasný ,že to odnesem všichni!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #83
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #85
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:34:15
  10. avatar
    [81] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #79takze kdyz by byly 4 deti tak to bylo 120% ?Sml14

    1. na komentář reaguje denkas — #86
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:33:03
  11. [80] Rikina [*]

    denkas — #77 no jo, ale není to právě ten luxus, který si nemůžeme dovolit my tady? Sml80 Platit daně zrovna na to, aby mohly být ženské doma s dětmi? Mnohem radši bych platila daně na funkční infrastrukturu bez toho současného důrazu na sociální záležitosti, protože to, co tady máme, není sociální síť, ale přímo matrace, vysoká, pěnová, a umožňuje tak hanebné zneužívání systému, že to nutně musí daňového poplatníka nas... rozčilit. Jo, já vím, všeobecně se hospodaří blbě. Ale taky všeobecně chodí k volbám ani ne pětina oprávněných voličů, takže jsme si to poněkud zavinili sami. Jak se nechá volná ruka bez kontroly lidem s poslaneckou imunitou, tak holt roste státní dluh. Mělo se obyvatelstvo probudit dřív. Sml57 

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #84
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:31:28
  12. avatar
    [79] denkas [*]

    rae — #72 když šly ceny nahoru ,tak šel i plat nahoru a taky sirotčí důchod!! Měla sem ho taky a každej rok se měnil!!A sirotčí byl 30% ,jak jsem už psala ,takže jestli jste byly dvě děti ,tak to bylo 60%!A nevim ,jestli byla mamka vdova (nebo jestli už byli rozvedený) jestli ano ,tak to byl vdovský důchod k tomu ! A 90-91 už nebyli komunisti!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #81
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:26:52
  13. avatar
    [78] Eva_CZ [*]

    denkas — #77 procti si to! Myslis, ze my na Floride neplatime dane, nebo co? Ja jim nenadavam. Jen me muze vzdycky nasrat, jak natahujete pazoury a pritom jste celou pracovni dobu vyvaleny soukr. na netu. A vzpominate na stary zlaty komunisticky casy. To bych se vzteky preskocila.

    A taky me toci, ze ,,by se mela udelat defenestrace". Jako KYM? JA VIM, ZE TO TAM MATE TEZKY. No my tady mame taky soudruha Obamu, ze kteryho radosti nechrochtam. Ale - jak bylo voleno, tak to proste je. Tady i u vas. Sml80

    1. na komentář reaguje denkas — #82
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:24:37
  14. avatar
    [77] denkas [*]

    Eva_Fl — #75 a neplatíme si na tohle všechno daně! I na to aby mámy mohli bejt s dětma doma! že vy to na Floridě nemáte ,tak tady ženským nadávášSml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #78
    2. na komentář reaguje Rikina — #80
    superkarma: 0 07.01.2010, 00:17:07
  15. avatar
    [76] denkas [*]

    Lukáš Čejka — #68 Hale ,já sem si nestěžovala,já jen napsala ,že se to nedá srovnávat! Že nemůže říct ,že tenkrát měla přes 300 a ted ,že maj 12tis.sirotčí+vdovský!A že se maj!!

    superkarma: 0 07.01.2010, 00:14:57
  16. avatar
    [75] Eva_CZ [*]

    Lukáš Čejka — #71 protoze jsou to hovada. Ja bych jim dala materskou, tyyyyy jo! To me muze nasrat..... Hele, nejsou ty deti, co si delate, tak nahodou VASE?

    Jedna rada nakonec : kdybyste v praci pracovaly a netlachaly kokotiny na z-in, mozna byste se tam meli vsichni lip.

    Cest.

    1. na komentář reaguje denkas — #77
    superkarma: 0 06.01.2010, 23:59:26
  17. avatar
    [74] edith1975 [*]

    Proboha. Jestli si někdo myslí, že když volí komunisty, že bude líp, tak je padlý na mozek. Sml31

    1. na komentář reaguje Bugy — #93
    superkarma: 1 06.01.2010, 23:03:39
  18. [73] rae [*]

    Lukáš Čejka — #71 Lukáši máte pravdu - krátká paměť a nostalgie jsou šílenost - v celém okresním městě jedna lékárna, léky nebyly, sunar na příděl, tolik omýlané hygienické potřeby, ale prostě jakékoliv potřeby denního životy byly dostupné jen sporadicky. Občas i já říkám "zlatý komunisti - věci buď byly nebo nebyly" a nikdo neremcal nad kvalitou. Ber nebo nech bejt.

    superkarma: 0 06.01.2010, 22:52:13
  19. [72] rae [*]

    peetrax — #66 Já to taky vztahuju k celému tehdejšímu stavu  - 400,- sirotčího - máma měla 1600,- čistý plat - takže čtvrtina jejího příjmu. Tenhle sirotčí důchod nezaplatil ani náklady na bydlení (cca 650,-)  V roce 90-91, kdy šly ceny nahoru to byla opravdu síla - než vůbec zareagovaly úřady na situaci, byli jsme s bráchou doslova na chlebu s máslem, protože výplatu ještě na rok pozastavili, než zafungovaly soudy se svěřením do péče. Takže dorostenec ve vývoji + já + bydlení, to celé za měsíční příjem 2300,- - v tý době chleba 16,-, čtvrtkilovej margarín 11,- a bílý jogurt 6,-. Už bych to nechtěla prožívat znovu.

    Pokud to přepočtu na dnešek - mělo by to být cca 4000,-, ale to pisatelka má rozhodně víc - tedy víc než čtvrtinu průměrného čistého platu.

    1. na komentář reaguje denkas — #79
    superkarma: 0 06.01.2010, 22:48:09
  20. avatar
    [71] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #64http://www.zavolantem.cz/retro/pred-dvaceti-lety-co-jste-si-mohli-koupit-v-mototechne

    tady mas i prepocitane ceny bezninu 

    Opravdu nechapu jak muzou mit lidi tak kratkou pamet Sml43

    1. na komentář reaguje rae — #73
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #75
    superkarma: 0 06.01.2010, 22:32:04
  21. avatar
    [70] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #64 a jeste jeden http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/za-komunismu-se-zilo-lip-opravdu-srovnani-cen.html

    superkarma: 0 06.01.2010, 22:26:13
  22. avatar
    [69] Lukáš Čejka [*]

    taky pekne http://obcan.blog.cz/0510/srovnani-cen-kdysi-a-dnes

    Sml24

    superkarma: 0 06.01.2010, 22:23:44
  23. avatar
    [68] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #64  proti komancum je vpodstate krome najmu  vsechno levnejsi - http://finance.idnes.cz/cenove-srovnani-s-rokem-1989-dnes-je-opravdu-levneji-fsl-/viteze.asp?c=A081113_114854_viteze_hru

    Tak nevim co si porad vsichni stezujete Sml24

    1. na komentář reaguje denkas — #76
    superkarma: 0 06.01.2010, 22:20:42
  24. avatar
    [67] Lukáš Čejka [*]

    denkas — #64 Za komancu te nemuselo trapit jestli je neco zavadne nebo neni zavadne, za komancu si byla rada, ze aspon neco je. Sml24

    superkarma: 0 06.01.2010, 22:12:29
  25. avatar
    [66] peetrax [*]

    rae — #60 nechceš doufám ceny a životní náklady z tehdejší doby přirovnávat k dnešním? Chce to si uvědomit, že kupní síla dnešních a tehdejších 395 Kč se poněkud liší. Sml14

    1. na komentář reaguje rae — #72
    superkarma: 0 06.01.2010, 21:54:19
  26. avatar
    [65] peetrax [*]

    martasko — #1 podpora v nezaměstnanosti se ale od 1. 1. 2010 taky snížila. Sml24 Nepočítá se z hrubého, ale čistého. A to je sakra rozdíl.

    superkarma: 0 06.01.2010, 21:52:11
  27. avatar
    [64] denkas [*]

    rae — #60 Já měla za komunistů sirotčí 516kč! Bylo to 30%! A myslim ,že se to nedá srovnávat s dneškem! Dnes je hlavně podstatně dražší bydlení! A věci na děti! Dnes nás akorát všude upozorňujou na závadný věci pro děti ,ale že lidi na ty nezávadný prostě peníze nemaj ,to nikoho nazajímá! Je moc špatná doba! moc a bude hůř! Bohužel!A pro děti se nedělá nic! Jen kecy!

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #67
    2. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #68
    3. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #70
    4. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #71
    5. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #83
    superkarma: 0 06.01.2010, 19:49:17
  28. [63] komendova [*]

    dost jsem na mateřké dovolené a máme hypotéku na byt. Takže budeme šetřit jestě více nez dosud ale páni politici by se meli zamyslet na tom aby sobe snižovali platy a né lidem kteří chtějí mít rodinu.

    superkarma: 0 06.01.2010, 19:44:45
  29. avatar
    [62] paníliška [*]

    Rikina — #56 Přesně. Znám dost prodavaček ze supermarketů, plat mají 7000 a makají od rána do večera, soboty, neděle a svátky.

    superkarma: 1 06.01.2010, 19:38:38
  30. avatar
    [61] paníliška [*]

    Mishaak — #55 No, to je ale Tvůj problém, nemyslíš? Prostě ta možnost tu je, že ji Ty nevyužiješ, to je věc jiná. A jak říkám - 7600 - to už je skoro plat, spousta lidí není na mateřské a s těmito penězi vyjít musí. A měly bychom si, milé dámy uvědomit, že tak vysoký RP a po tak dlouhou dobu nemá snad žádný stát v Evropě. Jinde matka dostane mateřskou 3 měsíce a dál nic. Buď nastoupí do práce nebo ji živí manžel. 

    1. na komentář reaguje macamala — #91
    2. na komentář reaguje Mishaak — #95
    superkarma: 2 06.01.2010, 19:37:08

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme