Bulvár

O čokoládě a novém zemském pánu

V první přímé prezidentské volbě v naší zemi zvítězil inženýr Miloš Zeman, dlouholetý bývalý šéf ČSSD. V době své největší slávy byl dokonce premiérem. Redakční čokoládovou sázku tak vyhrála Saša Stušková.

ZemanV pátek a sobotu minulý týden proběhlo druhé kolo první přímé volby prezidenta v České republice. Provázely ji mnohé emoce a větší část volícího národa si vybrala za prezidenta inženýra Miloše Zemana. Jeho vítězství nad druhým kandidátem Karlem Schwarzenbergem, stávajícím ministrem zahraničí, bylo přesvědčivé. Získal asi 10 % náskok. Přes to byla až do konce volby situace dramatická a rozdělila celý národ napříč věkem, vzděláním i profesemi na dva názorové tábory.

Dobrá zpráva

Dobrou zprávou je volební účast. Řekl bych, že přímá volba se osvědčila, protože přivedla do volebních místností na poslední dobu nebývalé množství lidí. Myslím, že ať už jste s naším novým prezidentem spokojené, nebo ne, je důležité říct: Nebuďte zklamané a nenechte se demotivovat. Naopak! Prezident je u nás funkce, která nemá mnoho pravomocí. Stejně tak Senát. Doufám, že jsme se poučili a příště nás o to víc půjde k volbám do Poslanecké sněmovny a do obecních zastupitelstev. To jsou dvě místa, kde je potřeba jasně vyjádřit svoji vůli.

Jako pozitivní ukazatel také spatřuji, že zvítězil občanský kandidát. Jinými slovy to znamená, že lidé mohou mluvit do politiky.

Jak dopadla redakční čokoládová sázka?

Většina členů redakce ŽENY-IN.cz hodila v druhém kole svůj hlas Karlu Schwrzenbergovi. Můj ideální kandidát (vlastně kandidátka) vypadl v prvním kole. Zvolení Miloše Zemana nepovažuji za tragédii, myslím, že bude v politice teď docela sranda. Pan Zeman je pověstný svými bonmoty.

Ve vítězství Miloše Zemana v redakci věřila Saša Stušková a vsadila se se mnou o čokoládu. Více viz následující odkaz...

Sašo, gratuluju! Máš mnohem lepší odhad než já, čokoláda je po právu tvoje.

Jedno velké fuj pro Moravce

Co mě zarazilo hned v prvním rozhovoru s novým prezidentem, který jsem po volbě viděl, bylo chování moderátora Václava Moravce. Přijde mi, že se z naší země opravdu trochu vytrácí slušnost. Pan moderátor hovořil s prezidentem agresivně, skákal mu do řeči a Miloš Zeman mu oplácel stejnou mincí. Ať už s volbou souhlasím, nebo ne, přece jen jde o budoucího prezidenta a měl bych zachovávat nějakou „štábní kulturu“. To mě opravdu zklamalo a rozesmutnělo.

Pevně věřím, že pan Zeman (stejně, jako to řekl po volbě Zdeněk Svěrák), v sobě najde to nejlepší a bude naši zemi dobře reprezentovat.

Jste spokojená se zvolenou hlavou státu? Motivovala vás přímá volba prezidenta k pravidelné účasti i v dalších volbách?

Čtěte také...

   
28.01.2013 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [71] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #70 Sml28

    superkarma: 0 29.01.2013, 18:38:26
  2. avatar
    [70] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #69 ja se ale neobhajuji, to jste zcela nepochopila postaveni v diskuzi - ja se nemam co obhajovati ja mam pravo na svuj nazor Sml80

    1. na komentář reaguje Ivásek — #71
    superkarma: 1 29.01.2013, 18:36:58
  3. avatar
    [69] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #66 slovy klasika, neb jste to opravdu nepochopil - je to marný, je to marný, je to marný.. čím víc se obhajujete, tím víc se to nedaří... mějte hezký večer

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #70
    superkarma: 1 29.01.2013, 18:12:14
  4. avatar
    [68] Lukáš Čejka [*]

    Milanka — #67 myslim, ze jsem precetl ten prispevek cely a napsal jsem svuj nazor proc tomu tak je - proste diplomaticka pravidla ocekavaji, ze takove blahoprani zasle kazdy, kdo chce inzerovat , ze nema nebo nechce mit nepratelske vztahy Sml80 ze jsem nepochopil to je mozne

    superkarma: 0 29.01.2013, 17:47:24
  5. [67] Milanka [*]

    Lukáš Čejka — #58 Asi nečtete všechno, protože jste nepochopil, proč jsem to psala.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #68
    superkarma: 0 29.01.2013, 17:38:57
  6. avatar
    [66] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #65 baba-in ale neni zpravodajsky magazin, ale spolecensky, takze neposkytuje zpravy, ktere maji byt nestranne, ale nazory a komentare, ty samozrejme nemohou byt nestarenne - ze sve podstaty

    jinak v zapadnich zemich je bezne, ze se media hlasi a verejne projevuji sympatie  k jednotlivym kandidatum

    1. na komentář reaguje Ivásek — #69
    superkarma: 1 29.01.2013, 16:54:56
  7. avatar
    [65] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #64 Lukáši, asi jste to nečetl pozorně - vztahujete si to na sebe a zbytečně... Já jen říkám, že v době před volbami (a bohužel i teď), není žena-in (nikoliv Vy jmenovitě) nestranná. Knížecí pach (nemyšleno hanlivě) je cítit na sto honů - to je vše, co jsem původním příspěvkem chtěla říct...

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #66
    superkarma: 1 29.01.2013, 16:40:49
  8. avatar
    [64] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #63 Rekl jsem nekde neco takoveho o panu Schwarzenbergovi? Podle me ma mnoho chyb, ale rozhodne nema problemy s pravdou, problemy s moralkou, dokonce i v pripade tech Dekretu mohl mlzit nebo rict neco neutralniho , ale on je proste presvedcen, ze tu doslo ke krivde a tak to rekl narovinu, stejne tak s tim listkem pri hlasovani - to tu i ctenarky psaly,ze to mel zakecat, ale on to rekl narovinu ze se neachal rozhodit a proste to zblbnul .

    V otazkach politickych s nim  nemusim ve vsem souhlasit, ale moralne je naprosto nekde jinde nez Zeman.

    1. na komentář reaguje Ivásek — #65
    superkarma: 1 29.01.2013, 16:37:38
  9. avatar
    [63] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #62 zbytečně jste si to, Lukáši, vztáhl na sebe - já to myslela v globále za celou ženu-in... a propos - pan Schwarzenberg je čistý jako okvětí bílé lilie, že ano? buďte hrdý - závidím Vám to Sml67

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #64
    superkarma: 1 29.01.2013, 16:29:31
  10. avatar
    [62] Lukáš Čejka [*]

    Ivásek — #61 pokud byt neeticky znamena rikat, ze lez je lez a nejvyssi ustavni cinitel  nebo ten kdo jim chce byt nema lhat a pokud uz lze tak se ma umet omluvit, tak ano pak jsem neeticky a jsem na to hrdy Sml24

    1. na komentář reaguje Ivásek — #63
    superkarma: 1 29.01.2013, 16:27:53
  11. avatar
    [61] Ivásek [*]

    Lukáš Čejka — #60 mnohým médiím bylo vyčítáno, že jsou buď proknížecí nebo prozemanovské, což je obecně považováno v rámci televizního prostředí za neetické - můžete se k nim vesele zařadit Sml68

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #62
    superkarma: 0 29.01.2013, 16:23:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Lukáš Čejka [*]

    Alenka0010 — #59 na babe-in je povoleno vpodstate vse, co neni zakazano zakonem, takze se muzete  vyjadrovat k cemu uznate za vhodne

    moje reakce se pak tykala vaseho podiveni (No tak pardon, ale třeba emigrovat do Polska, což jsem už taky od někoho zaslechla) nad tim ze nekdo by sel radeji do Polska nez byt tady Sml80

    Podobne clanky jako na idnes ohledne reakci v zahranicnim tisku najdete snad ve vsech denicich - nemusi pro vas byt seriozni, to je vase vec a je mi to celkem jedno. Pokud vas zajima jak nas vidi treba sousede a umite napr. nemecky, tak jsem v nejake diskuzi na babe-in odkazoval primo na handelsblatt nebo se muzete sama podivat na internetu, osobne je mi to jedno, co hodnotite jako seriozni a co ne. Sml80

    jinak jak jsem psal - debata na tema Zeman pro me skoncila, neni co dalsiho k tomu tematu rict

    1. na komentář reaguje Ivásek — #61
    superkarma: 1 29.01.2013, 14:43:29
  2. avatar
    [59] Alenka0010 [*]

    Lukáš Čejka — #58 A kde čtete, že jim do toho mluvím? Však píšu, "že prosím, každého volba", jen ať jdou. Vyjádřit snad svůj názor můžu nebo už i to je zde na Ženě-in zakázáno?

    Co se týká deníku Idnes, není pro mě seriozním deníkem, článek není souhrnem reakcí ze zahraničního tisku, přináší jen vypíchnuté pasáže, které se pánu redaktorovi zdály důležité.

    K vaší poslední větě...p. Schwarzenberg taktéž. Je pro mě představitelem této zkorumpované vlády, tudíž na Hrad nepatří.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #60
    superkarma: 2 29.01.2013, 14:11:00
  3. avatar
    [58] Lukáš Čejka [*]

    Alenka0010 — #56 at si emigruji, kam uznaji zavhodne , proc mate potrebu jim do toho mluvit? Proc by je neprijali? V ramci unie maji pravo bydlet , kde chteji a mnohe jine zeme je take jiste prijmou - kdyz prijmou podivne existence jako je treba Krejcir, tak proc by neprijali bezneho cloveka   Sml80

    -nechapu co mate za problem s tim clankem - je to souhrn reakci ze zahranicniho tisku, chapu ze se to nevyrovna odkazu na neexistujici clanek v podani pana Zemana, ale pro mnohe bude jiste zajimave dovedet se jak nas vidi napr. sousede.Sml80

    -proc koucourkov, neco se vam na nasem ustavnim systemu nelibi?Sml80

    Milanka — #55 pokud jim treba nevyhlasime valku apod. tak pogratuluji i kdyby se prezidentem stal treba mickey mouse , je to proste diplomaticky zvyk, tradice. Stejne tak nasi zastupci gratuluji treba Estonskemu prezidentovi ke zvoleni, prestoze v podstate nikdo ani nevi kdo se jim stal Sml80

    Osobne me uz pan Zeman nezajima, skoda tim ztracet cas, pro me je on proste nula, spina chlap, verim ze lzi, pomluvy, podvody nakonec dojdou - nejen v jeho pripade - zaslouzene "odmeny" a tim je to pro me uzavrene.

    1. na komentář reaguje Alenka0010 — #59
    2. na komentář reaguje Milanka — #67
    superkarma: 0 29.01.2013, 11:06:20
  4. avatar
    [57] Alenka0010 [*]

    Lukáš Čejka — #20 Tak citovat zrovna idnes Sml28, to jsou zase slátaniny Sml28.

    Lukáš Čejka — #51 Tak když to tady popisujete jako takový Kocourkov, tak nač se vůbec vzrušovat, že?

    superkarma: 1 29.01.2013, 08:01:32
  5. avatar
    [56] Alenka0010 [*]

    Lukáš Čejka — #11 No tak pardon, ale třeba emigrovat do Polska, což jsem už taky od někoho zaslechla.....ale prosím, je to každého volba. Jenže jako politického emigranta žádného Čecha nikde nepřijmou. Myslím si, že se z toho dělá zbytečná hysterie. Kdyby byl zvolen pan S., taky bych nebyla nadšená, ale že bych kvůli tomu tak vyváděla Sml28.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #58
    superkarma: 1 29.01.2013, 06:55:18
  6. [55] Milanka [*]

    Právě se dívám na zprávy a Zemanovi gratuluje Německo, Rakousko, Rusko a další. Divím se, že ti chytří, co nevolili Zemana, věří každému blábolu, který napíše tisk.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #58
    superkarma: 1 28.01.2013, 23:06:18
  7. [54] dadma [*]

    Lukáš Čejka — #51 V tom máte pravdu.Může zde být i vláda úřednická,také jsme ji zažili.

    superkarma: 0 28.01.2013, 22:52:46
  8. avatar
    [53] peetrax [*]

    Už to neřeším. Počkáme a uvidíme. Případně se dobře pobavíme. Sml54

    superkarma: 0 28.01.2013, 18:23:24
  9. avatar
    [52] řinka [*]

    Vždyť je to kolážSml30

    superkarma: 0 28.01.2013, 17:32:22
  10. avatar
    [51] Lukáš Čejka [*]

    dadma — #50 Tak proc stejne pravo protestovat  - tentokrat proti krajske vlade - upiras/te tem studentum ucitelum atd.? Puzivaji k tomu demokraticke prostredky, tak tomu nerozumim. Preci je pravo kazdeho v demokraticke spolecnosti vyjadrovat nesouhlas a prostestovat proti rozhodovani volenych organu. Sml80 ty studentske demonstrace nejsou proti zvoleni te pani, ale proti politicke dohode ktera tu pani usadila do funkce, tedy ne proti vysledku voleb, ale proti politickemu rozhodnuti a to je naprosto demokraticke

    Do vlady neni nikdo volen - ve vlade mohou byt klidne lide, kteri vubec voleni nebyli - nikde a nikdy - nic takoveho ani nas ustavni poradek nepredpoklada. A naopak nas ustavni poradek nepracuje v rozhodovani snemovny se stranickym systemem ale poslaneckym - tedy individualnim - neboli je uplne jedno v jake strane jsou sdruzeni, nebot mandat nalezi jim nikoli stranam (ustava to ptrepoklada primo ve slibu - Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.")

    Takze vlada muze byt kdokoli kdo splni potrebne podminky - tj. krome nejakych vice mene formalnich, je podstatne pouze ziskani duvery poslanecke snemovny Sml80

    1. na komentář reaguje dadma — #54
    2. na komentář reaguje Alenka0010 — #57
    superkarma: 1 28.01.2013, 15:54:57
  11. [50] dadma [*]

    Lukáš Čejka — #49 Proti této vládě určitě.Protože ta  se drží zuby, nehty.Navíc tam má lidi ,kteří sice byli zvoleni, ale ne za stranu, která při volbách vůbec neexistovala.Nepamatuji se na stranu LIDEM? A když vláda odvádí takovou práci jakou vidíme, že odvádí,tak pak jsou demonstrace ať profesních skupin či pod vedením Odborů myslím v pořádku.Ale nemohu přeci protestovat proti, osobě, která byla zvolena v řádných volbách většinou voličů.Mohu potom protestovat proti práci té osoby,potažmo vlády.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #51
    superkarma: 2 28.01.2013, 15:46:17
  12. avatar
    [49] Lukáš Čejka [*]

    dadma — #48 s demonstracema proti vlade souhlasis/te?

    1. na komentář reaguje dadma — #50
    superkarma: 0 28.01.2013, 15:29:08
  13. [48] dadma [*]

    Radost nemám ,ale jsem raději než kdyby vyhrál pan Schwarzenberg.Jak řekl pan Franc"budu volit mezi prasečí a ptačí chřipkou".

    -------------------------------------------

    Já to prostě nechápu? Když asi tak 120 korupčníků a zlodějů(čti poslanců) zvolilo Klause, nikdo neprotestoval. Kde byli ti slavní umělci, vždyť ta minulá "volba" byla trapná fraška a ne volba.(dobře si pamatuji jak neháněli poslankyni Zubovou za SZ). Po 45letech v totalitním režimu máme ve státě jakžtakž demokracii a můžeme si zvolit dokonce i prezidenta a ejhle část lidí zase začíná s totalitními prakt...ikami. Studntům se nelíbí demokraticky zvolená zastupitelka za KSČM, tak začnou ostatním násilím vnucovat svůj názor, některým umělcům se zase nelíbí Zeman, tak začnou psát petice, že to není jejich prezident.... Fakt bezva přístup - v podtatě nám tím chtějí říct, že kdybychom volili tak jak oni chtěli, je to v pořádku, ale když volíme něco jiného jsme "hloupí nevzdělaní prosťáčci( dnes se všude uvádí socky"). Taky patřím k těm co nevolili pana Schwarzenberga, ale ne kvůli nějakým plkům Zemana nebo agresivní kampani. Nevolila jsem ho proto, že je už tři roky součástí naprosto neskutečně arogantní, asociální a zkorumpované vlády a podle mě by slušný člověk mezi takovou verbeží prostě nevydržel ani týden.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #49
    superkarma: 2 28.01.2013, 15:26:34
  14. avatar
    [47] Lukáš Čejka [*]

    dadma — #46 mozna si proste nekteri lidi mysli, ze demokracie neni jen o tom, kdo prvni probehne cilem, ale i o tom jestli nekrizil drahu ... Sml24

    superkarma: 0 28.01.2013, 15:26:12
  15. [46] dadma [*]

    Mě to moc vtipné nepřijde.Spíše ubohé.Léčí si nějaký mindrák? Všichni tito lidé chtěli demokracii a když jí mají neumějí prohrát.Chtěli by aby, to bylo podle nich ,jak oni nadiktují ,ale to jsme potom úplně někde jinde.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #47
    superkarma: 1 28.01.2013, 15:14:17
  16. avatar
    [45] dasena [*]

    Dana Haklová — #44 Mně by jen zajímalo jestli z toho vítězství máte radost? Mně z něho bylo hned po volbách zle, kolik lidí stačíl urazit, jak je sebevědomý (což se nezměnilo ani za posledních 20 let) jeho bonmoty byly chudé a jak zčervenala naše zemička, vracíme se ke komunismu a socialismu

    http://www.novinky.cz/domaci/291506-zemanovi-odpurci-na-internetu-srsi-vtipem.html

    superkarma: 0 28.01.2013, 14:53:53
  17. [44] Dana Haklová [*]

    Kadla — #22 Poslední bod mě nadzvedl ze "židle" nejvíc. Ještěže jsem v tu chvíli seděla za volantem a musela se ovládatSml31

    1. na komentář reaguje dasena — #45
    superkarma: 0 28.01.2013, 13:55:16
  18. avatar
    [43] Lukáš Čejka [*]

    vopis — #42 tak to potvrzuji, nemam Sml54

    superkarma: 0 28.01.2013, 13:46:45
  19. avatar
    [42] vopis [*]

    Lukáš Čejka — #33 asi nemáš představivost Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #43
    superkarma: 0 28.01.2013, 13:35:01
  20. avatar
    [41] Lukáš Čejka [*]

    Jakub D. Kočí — #39 aha tak to pak jo, asi tam dal ty podpisy obcanu a to pretlacilo ty podpisy senatoru Sml80

    dejte uz pokoj s tim narodem  Sml52

    superkarma: 0 28.01.2013, 13:30:09
  21. avatar
    [40] vopis [*]

    gerda — #30 já jsem o žádné statečnosti nepsala! Asi neumím číst mezi tvými řádky, když mi chybí představivost Sml80

    superkarma: 0 28.01.2013, 13:26:54
  22. avatar
    [39] Jakub D. Kočí [*]

    Lukáš Čejka — #37 No, na volebním lístku bylo napsáno: Kandidát navržený občanem ČR, nebo tak něco. Z toho usuzuju napsané Sml58

    Jinak k tomu Moravcovi, jasně, byla to šou. Asi je to spíš problém obecné televizní kultury... takže se opravuju: Jedno velké fuj komerčním televizím. Ale nejspíš to takhle národ chce, když jim to vydělává.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #41
    superkarma: 0 28.01.2013, 13:25:10
  23. [38] Rikina [*]

    Alexandra Stušková — #36 Nic takového jsem nenapsala. Ale když si to chcete myslet, proč bych vám to měla vyvracet? Sml80 

    superkarma: 0 28.01.2013, 13:19:46
  24. avatar
    [37] Lukáš Čejka [*]

    Altamora — #35 popravde je mi jedno jestli je oznacen jako obcansky ci nejaky jiny, jen me to oznaceni zaujalo ve srovnani treba s pani Fischerovou , ale jinak me vyhrady jsou ze zcela jineho soudku Sml16

    1. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #39
    superkarma: 0 28.01.2013, 13:15:02
  25. [36] Alexandra Stušková [*]

    Rikina — #27 Je mi jasné, že zrovna Vy mi přejete, aby mi v puse zhořkla - ale může Vás potěšit, že hořká už je Sml54

    1. na komentář reaguje Rikina — #38
    superkarma: 0 28.01.2013, 13:06:28
  26. avatar
    [35] Altamora [*]

    Lukáš Čejka — #17 Nevím, jestli Miloš Zeman uplatnil kandidaturu z titulu podpory senátorů nebo z titulu podpory občanů - ty podpisy se sehnat podařilo. A upřímně, je mi to fuk. Přímou volbu prezidenta u nás považuji za nesmysl od prvopočátku. Nemáme prezidentský systém. Naše volby mi připomínaly spíš volbu superstar nebo něčeho podobně zbytečného.

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #37
    superkarma: 2 28.01.2013, 13:04:55
  27. [34] Trefa [*]

    Trefa:jsem spokojena,moc jsem neverila ze zvitezi pan Zeman.priste pujdu volit zase.nikdy jsem volby nevynechala.

    superkarma: 1 28.01.2013, 13:01:41
  28. avatar
    [33] Lukáš Čejka [*]

    gerda — #31 Sml80 ja chci porozument, ale tomuto prispevku proste nerozumim

    1. na komentář reaguje vopis — #42
    superkarma: 0 28.01.2013, 12:54:54
  29. avatar
    [32] medulka [*]

    Sapita — #14 souhlasímSml22, Moravec je profesionál, je to dobrý moderátorSml67

    superkarma: 0 28.01.2013, 12:50:03
  30. avatar
    [31] gerda [*]

    Lukáš Čejka — #26 odpověděla jsem - viz níže. Je to o voze a o koze, kdo chce pochopit, pochopí, kdo ne, je neustále proti. Sbohem a šáteček.Sml24

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #33
    superkarma: 0 28.01.2013, 12:46:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme