Vztahy

O české závisti

Nedávno na kosmopolitním auditku děvčata žijící ve světě, mluvila o závisti jako o specifické české vlastnosti.
Tak se pojďte nad tím zamyslet.

O Češích se traduje vtip – Němec se modlí: Bože, soused má kozu, dej, ať mám dvě. Čech se modlí: Bože, soused má kozu, dej, ať mu chcípne.
Závist – vůči těm, co emigrovali a venku se vypracovali.
Závist – vůči těm, kterým se v restituci vrátil dříve ukradený majetek.
Závist – vůči těm, kteří začali od nuly a vlastní pílí a šikovností se vypracovali.

Ale nezávidí jen prostí občané, ale také naši poslanci na budoucí europoslance … peníze převážily nad solidním výběrem kandidátů.
Řízením osudu u nás nejsou staré bohaté rodiny, na které bychom mohli být hrdí.
Začalo to asi již po Bílé hoře.
Naše protestantská šlechta musela opustit zemi a konfiskáty obdrželi cizinci. Nevzniklo u nás bohaté měšťanstvo jako v jiných zemích.
Za Rakouska-Uherska jsme byli my tou zemí se silnou ekonomikou – bohužel v pozadí stáli opět cizinci. Skoro každý, kdo tady byl bohatý, byl vlastně cizinec – tedy jsme k nim měli nedůvěru.

Po roce 1989 se situace znovu opakuje, velkými investory jsou, jak jinak, cizinci… A tak nikdo neuznává legitimnost úspěchu – kdo je bohatý, je podvodník.
Nejsou pevně stanovená pravidla – a pokud ano, nikdo je nedodržuje, dokonce ani poslanci či policie.
Úspěch je už předem považován za podvod. Kdežto v cizině lidé vědí, že to, jak se jim povede, záleží jen na jejich přístupu k životu.
Když budou pilně studovat a pracovat, úspěch je nemine.
Již Masaryk říkal – nebát se a nekrást. A jak se to změnilo? Nebát se a nakrást

Co tedy s námi?
Bude to chtít několik generací s výchovou k sebedůvěře, poctivosti, pracovitosti – a potom se možná přiblížíme k Americe.

Nebo máte jiný názor?  

Kosmopolitní auditko: http://www.zena-in.cz/auditoria/auditorium_osobni.asp?stranka=1&id=246

   
26.02.2004 - Láska a vztahy - autor: Jitka Kubíková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [285] Dudlajlama [*]

    Andreak, no vid? Ja jsem zvykla, ze vetsina Cechu umi Evropu jako kdyz bicem mrska. Zeby to byla nedrazenost a ignorace tech zapadnich statu vuci chudickemu vychodu? BTW, caj s mlekem jsem zacala pit pomerne nedavno a moc mi chutna, to bych si asi u strejdy nasplhala . A ten samovar jsem doma kdysi opravdu mela, privezl mi ho otec z dovolene, mohlo byt hur a ja byt obdarovana takovou tou kycovitou svitici lampicku ve tvaru hribecku, ono toho na prevezeni zrejme moc nebylo .

    superkarma: 0 01.03.2004, 19:22:48
  2. avatar
    [279] Dudlajlama [*]

    Zadna typicka narodni vlastnost neexistuje, je jen prostredi a spolecenske a kulturni normy, ktere uzpusobuji pusobeni techto vlastnosti na vnejsi svet.
    Andreak, taky me tato neznalost prekvapila u Anglicanu, jakozto soucasti Evropy. Kanada a USA toho o nas skutecne moc nevi, jenze pro ne je Evropa neco silene vzdaleneho a rochnaji se na svem pisecku, taky system vzdelani tu neni tak encyklopedicky jako v CR. Ja si pamatuju, ze na stredni skole jsme srotili zemepis a to i hospodarsky, takze jsem v urcitou dobu vedela nejen staty USA a hlavni mesta, ale i kde maji jakou fabriku!!! Setkala jsem se tu ale s lidmi, kteri vedeli opravdu hodne, jeden pan dokonce i co to byla "Perestrojka".

    superkarma: 0 01.03.2004, 01:21:34
  3. avatar
    [278] stasha [*]

    "A tak nikdo neuznává legitimnost úspěchu ".....autorka zřejmě zaznamenala názory všech spoluobčanů, když se nenašel nikdo, kdo by uznával, že?

    Všem zastánkyním názoru pro typickou národní vlastnost doporučuji k četbě Bakalářovo Tabu. I když pro vás možná bude málo radikální

    Titulovat někoho s odlišným názorem debilem

    superkarma: 0 01.03.2004, 00:06:49
  4. avatar
    [276] Dudlajlama [*]

    Tak to asi ziju taky na jine planete a to jsem kousek od zdroje nejzdrojovatejsiho. Ve Vancouveru je nejvetsi pocet kradezi aut v Severni Americe, vetsinou je ale najdou za par dni rozflakane nebo nekde v dalsi provincii, protoze auto nekdo ukradne a pouzije jako soukrome taxi, kdyz dojede na misto urceni, tak ho tam jednoduse necha. Jak uz psala Anina, jsou to vetsinou mladeznici a casto importovani, kteri kradou vesele dal, protoze za kradez aut se jim prd stane, takove to tutununu a pusti je zpet na ulici. Paradoxni pripad se stal, kdy zlodej auta jel k soudnimu projednani v ukradenem aute. Kanada ale neni jenom Vancouver a dalsi velkomesta, v mensich mestech je kradez auta temer udalosti.

    superkarma: 0 29.02.2004, 18:13:45
  5. avatar
    [272] Ťapina [*]

    S Barkou souhlasím. Vlastně ať si každý kupuje co chce, ale fakt se mi nelíbí, když někdo (někdo konkrétní) jezdí autem přes dvě ulice denně do práce a fakt v tom není závist. Nevidím důvod, proč jezdit autem do práce tam, kde funguje MHD. My jsme auto dlouho neměli, přestože peníze na něj by byly. Teď ho máme, ale na potřebné věci, ne na vožení se po městě. Jenže pro některé to skutečně je snaha ukázat, že na to mám.

    superkarma: 0 28.02.2004, 15:55:33
  6. avatar
    [270] Dudlajlama [*]

    Natalie... , mimochodem, taky si nemyslim, ze Barka psala az tak od veci.

    superkarma: 0 28.02.2004, 02:43:01
  7. avatar
    [269] Vivian [*]

    Eva_Fl: mě její názor zase tak mimo nepřipadal a přinejmenším česky to bylo správně

    superkarma: 0 28.02.2004, 00:49:46
  8. avatar
    [268] Eva_CZ [*]

    Barka: jestli TY reprezentujes CR v cizine, tak Buh s CR!
    Vetsiho debila jsem uz dlouho necetla! A nauc se cesky, kdyz chces reprezentovat!

    superkarma: 0 27.02.2004, 23:55:25
  9. avatar
    [266] aninas [*]

    gryzli: No tady, kdyz me nekdo neco nadstandartniho, tak si VETSINA pomysli - Sakra, ten ma ale dobry job, ze si to muze dovolit. Zrejme dobre maka a tim padem na to ma!
    V Cesku si VETSINA pomysli - KDE NA TO NAKRAD??? KOHO OBELHAL??? CO VYTUNELOVAL???? KOHO PODMAZAL????
    Tech, co v Cesku ke svemu blahobytu prisli opravdu poctivou praci je jako safranu.

    gryzli - dum na noc vubec nezamykam - ostatne mame psa - cokoli necham na zahrade, tak to tam najdu. Na vetsine kradezi, lumparen a kradezi aut se podili mladeznici - jsou v podstate nepostizitelni - ukradnou auto, povozi se, vyjezdi benzin a kde jim to zastavi tam to nechaji. Ale organizovane zlodejny aut, kdy jsou na to cele gangy a mafie a kradou se auta na objednavku, tak to tady neni. Evidence aut a technika je na takove urovni, ze nikdo "normalni" si nedovoli jezdit v kradenem, nebo jinak nezakonnne ziskanem aute.
    Tady se proste vyplati nakrast a nelhat, v Cesku to plati jeste porad naopak.
    S povdekem kvituji za posledni dobu nekolik odsouzenych policejnich dustojniku, uredniku, kteri brali uplatky, proste uz to trosku smeruje tim spravnym smerem.

    superkarma: 0 27.02.2004, 19:32:41
  10. avatar
    [265] aninas [*]

    Barunka: no to at ti klidne vadi. To, ze nezavidis zrovna ty, nebo vetsina tady - myslim tim to hnusne zavideni - tak to neznamena, ze to neni jev, v ceske spolecnosti se objevujici ve VETSI mire, nez je tomu KDEKOLI jinde

    superkarma: 0 27.02.2004, 19:15:39
  11. avatar
    [264] Dudlajlama [*]

    Gryzli, jak uz jsem psala, jsem tu 12 let a se zavisti jsem se tu nesetkala, prisaham na holy pupik! Lidi mozna zavidi, ona je to konec koncu vrozena lidska vlastnost, je ale na nich, jak dalece se ji nechaji ovladat. Tady se lidi za negativni vlastnosti stydi, takova zeme Dusinu je to, i kdyz mluvim o prumeru, vyjimky se najdou vsude. Auta se tu bezne nechavaji odemcena, i kdyz se to pomalu zacina menit, jsme dost blizko Vancouveru, kde je nejvyssi kriminalita v Kanade, takze zlodeji aut rozsiruji sve teritorium. Lidi maji casto neoplocene pozemky s drahym zahradnim nabytkem venku, grily atd. Rozestavene domy s jiz zabudovanym prislusenstvim v noci nikdo nehlida, atd. Jinak, ja jsem se nad nic nepovznasela, ja jsem se sem vdala, takze jsem prisla k hotovemu bez krusnych emigrantskych zacatku, tudiz bych si nerada brala kredit za neco, co jsem "nespachala".
    Natalie, to jsem asi opravdu spatne pochopila, ty buranky, takze tu hysterku beru zpet .

    superkarma: 0 27.02.2004, 18:14:36
  12. avatar
    [261] Drahuška [*]

    K Americe ne!

    superkarma: 0 27.02.2004, 14:53:24
  13. avatar
    [252] Barunka [*]

    Aninas - 233 + gryzli -156 - to o koze a autě - vadí mi vaše přesvědčení, že je to v české povaze. To asi spousta z nás nejsou Češi

    superkarma: 0 27.02.2004, 08:08:44
  14. avatar
    [251] Kájina [*]

    Eva_Fl - to vis ze jsem uzasna,skvela,inteligentni a taky to mam v hlave srovnany zavidi kazdy clovek,a kazdy alespon jednou za zivot rekl..jeeeeeee ten(ta)se ma...a to je ta zdravejsi cast zavisti... a ten kdo tvrdi ze nezavidi,nebo nikdy nezavidel, je presne ten co zavidi hodne,vsechno a vsem a stejne si stojim za svym,ze je jedno jestli je clovek Cech, American,Francouz, Nemec...vsude je to stejny

    superkarma: 0 27.02.2004, 07:45:33
  15. avatar
    [250] Dudlajlama [*]

    Natalie, na nazor, ze zde konverzuje par ubozacek a buranek zijicich venku, mas plny narok, ja mam zase narok si to myslet o tobe, to uz je holt ten virtualni svet a na moc pevnych zakladech se tady nestavi. Na druhou stranu, nemam pocit, ze vam tu nekdo kazi vlastenecke citeni a ty buranky zijici venku s temi domacimi na ZIN maji docela dobre vztahy a vznikla mnoha pratelstvi, takze bych prosila nezevseobecnovat a neplest si diskusi, byt i kritickou, se zapsklym urazenim. Mimochodem, nechapu, z ceho jsi tak hystericka, cetla jsi vubec komentare? Ty buranky zvenku totiz vetsinou pisi o tom, jak to chodi jinde, nejvic kritiky zaznelo prave ze strany domacich, jenze nektera lebeda tento fakt holt nepojme.

    superkarma: 0 27.02.2004, 02:19:07
  16. avatar
    [249] Eva_CZ [*]

    ja uz vim, na co muze byt CR pravem pysna! Na mobilni telefony!

    Na pocty sms, na pocet mobilu na hlavu!

    Poprve jsem se dnes setkala s reakci na Prahu....
    Ten pan mi rekl : neupravena, spinava, bordel, chaos. Skoda tak krasneho mesta....
    Ale zenske tam jsou nadherne!

    A to jsem rada, ze Prahu nenavstivil tak pred patnacti lety, to by teprve koukal...

    Nevazime si veci, nevazime si jeden druheho, o tom to asi vsechno je....

    werka: ja taky nemam 150 kilo a doufam, ze nejsem totalne vypatlana.... A ctu!

    superkarma: 0 27.02.2004, 01:05:37
  17. avatar
    [247] werka [*]

    Charmed: Ale já taky jiným přeju úspěch, nešmíruju u sousedů, nikomu jsem neobešla auto s korunou, co si sousedi koupili mne zajímá akorát ve chvíli, kdy mne sousedka pozve, abych to přišla okouknout, a je mi úplně fuk, kdo k nim chodí na návštěvy (pokud si neodemyká pajcrem nebo sekerou). A nemusela jsem kvůli tomu opustit rodnou hroudu. A nelíbí se mi, když jsem automaticky někým onálepkována jako závistivý Čecháček a to ještě z pozice, že když jsem nežila venku, tak jsem téměř buran ... A ty reakce tu, nezlobte se na mne, někdy tak zní.

    superkarma: 0 26.02.2004, 22:07:54
  18. avatar
    [246] Vivian [*]

    Galadriel: z celého centra kdysi krásné, historické Prahy, se stal jeden velkej kýčovitej obchoďák. Vůbec nechápu kdo a podle jakých pravidel o tom rozhoduje, ale když vidím nádherný, starý, gotický nebo renesanční dům, jehož přízemí je omítnuto křiklavě růžovou či zelenou barvou, "ozdobeno" obrovským vývěsním štítem ve čtyřech jazycích a do ulice má vyvalené útroby plné kýčovitých "upomínkových předmětů", pochybuji o tom, že vůbec nějaká pravidla existují. Praha je prostě krásná od prvního patra nahoru a od půlnoci do úsvitu... pak už to není nic, než pouťová atrakce pro turisty a jejich valuty...

    superkarma: 0 26.02.2004, 21:41:17
  19. avatar
    [245] Charmed [*]

    Galadriel: Jasně, že se člověk musí hodně učit, i já se musela učit a v podstatě se učím stále... přesto si myslím, že jsou věci, které by se prostě neměly a to mi nikdo nevymluví. Nevím, proč bych měla třeba sousedovi závidět, že má poslední model bavoráka, když moc dobře vím, že je v práci od nevidím do nevidím a o nějakých volných víkendech nemůže být ani řeč. To si myslím, že je problém - člověk vidí jen ty hmotné statky, ale už ne to, co pro to člověk musí udělat.

    superkarma: 0 26.02.2004, 21:03:07
  20. avatar
    [244] Charmed [*]

    aninas: Cože?!?!? Jak vykázána? A odkud???

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:59:48
  21. avatar
    [243] aninas [*]

    Charmed: ty mas pocit, ze mam nejake nerviky? Dekuji, ale byla jsem vykazana, takze

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:52:39
  22. avatar
    [242] Dudlajlama [*]

    Charmed, ja se priznavam, ze i presto, ze nas vedli doma ke slusnosti, jsem se tady musela hodne ucit, v zacatcich jsem se opravdu nekdy chovala jako buran, ted jsem ovsem za uslechtilou .

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:37:01
  23. avatar
    [241] Charmed [*]

    Galadriel: aninas: Eva_Fl: Holky, neměla bych semka překopírovat "Kosmo" auditko? Já jen, že bychom si ušetřily nervíky a v klídku bychom si mohly pokecat o něčem jiném... co vy na to?

    Stejně tomu, kdo nikde jinde nežil, než v ČR, nevysvětlíte, že jsou lidé a zvyky jiní, že někomu přejí úspěch, protože mu ho opravdu přejí, že se někoho zeptají, jak se mu vede, protože ho to opravdu zajímá, že vám nikdo nepoškrabe auto jen proto, že jste si koupily nové, že vám sousedka neprošmejdí byt jen proto, že chce vidět, jaké to doma máte, že vás za oknem nikdo nešmíruje, v kolik hodin jste přijeli domů, co všechno jste si nakoupili, kdo k vám chodí na návštěvy... je také možné, že si takoví lidé, kteří jsou celý život "jen" doma a nikdy nezkusili žít v cizí zemi, kde musí dodržovat zákony té dané země, kde se musí naučit cizí jazyk, kde si před ním nesednou na el jen proto, že přišel od jinud, kde si člověk musí vydobýt nějaké postavení, aby svou rodinu uživil, kde musí pracovat dvakrát tvrději právě proto, že je "cizinec", kde, i když zastává stejnou funkci jako "domorodec" je hůře placen, kde... samozřejmě, že i za hranicemi je závist, zloba, nenávsit, urážky, zloději, vrazi atd., ale to, jak se chováme k okolí, jestli někomu něco závidíme, jestli někoho pomlouváme - to přece záleží na nás a nikdo nás k tomu nenutí nebo ANO?!?!?! Už když si vezmu třeba jen pozdrav při vstupu do obchodu... v ČR se dost často stává, že když vejdu do krámu a pozdravím, tak mi prodavačka neodpoví, když odcházím (a nic si v krámu nekoupím) a rozloučím se, tak na pozdrav od prodavačky můžu ve většině případů zapomenout. Není to všude, ale ve většině případů . V Německu se mi tohle ještě nestalo... a nemyslím si, že by to bylo něco nadlidského slušně odpovědět na pozdrav... i když, čemu se divím, když se mi to stává i na Ženě-in na chatu. Přece když vstoupím do nějaké komůrky, tak pozdravím... nebo ne??? A přitom je to taková maličkost... "Ahoj" nebo "Zdravím všechny přítomné"... to přece není tak těžké nebo je?

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:26:08
  24. avatar
    [240] Dudlajlama [*]

    P.S. Takovy kyc bych predpokladala v te komercni Americe, ne ve vysoce kulturni zemi .

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:24:25
  25. avatar
    [239] Dudlajlama [*]

    Rekla bych, ze politici si to posiraji celosvetove, tady byla nedavno anketa, jaka profese je nejmim duveryhodna a a na spodku nejspodnejsim se chumoulili politici, na druhem miste byli prodejci aut . Viv, na to vem jed, ze ma silikony a taky ratafak, nic proti tomu, tedy, aby me nekdo naosocil, ze ji to zavidim. Ja se hrde hlasim k tem vlasovym zavistivcum! Jo, jeste k tem krasam doma, uz jsem tu jednou psala, ze nepochopim, kdo povolil na Staromaku ty odporne prodejni kadibudky, takhle si zanesvarit to krasne mesto!!!

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:22:31
  26. avatar
    [236] *Kotě* [*]

    Vivian: ad Hradčany - máš úplnou pravdu. Pro mě je ale nejhorší místo ve staré Praze Karlova ulice. Nemůžu tudy projít, aby se mi nechtělo z toho hnusu zvracet.

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:07:10
  27. avatar
    [235] Vivian [*]

    kubikm: jo, to skuhrání je fakt děs... když vidíš dva lidi bavit se spolu, můžeš se vsadit, že si jeden druhému stěžuje, i kdyby to mělo být jen na počasí.

    Eva_Fl228: upřímně, teď z hlavy nevím...

    Eva_Fl230: přesný.

    aninas: já jsem na Hradčanech za dvacet minut, ale to fakt teď zrovna není to nejhezčí místo v Praze... tam na tebe vůbec nedýchá nějaká česká státnost či národní hrdost, ani česká historie či jen půvab gotické a renesanční architektury... tam na tebe dýchá kšeft. Čecha tam pomalu nepotkáš, cizinci ve velkém nakupují hrníčky, kčiltovky, trička, obrázky... a domů si jako suvenýr přivezou čepici s rudou hvězdou. Hradčana nejsou ten nejlepší příklad...

    Galadriel: mě silikonová nepřipadala spíš tak trochu utahaná...

    superkarma: 0 26.02.2004, 20:02:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [234] Dudlajlama [*]

    Jojo, uz je to tu zase, "nasi a vasi". Ziju v Kanade, ne v USA, beru je jako sousedy, se kterymi jsou nekdy trenice, jejich politiku moc nebastim, i kdyz ji zase neznam tak odborne, abych o ni mohla zasvecene krafat, Bushe nemusim, Clinton mi pripadal sibalsky , bezni Amici mi nevadi a jsou prevazne slusni,... atd. Muzu pokracovat doaleluja. Clovek se az divi, kdyz tady cte ty komentare, ze jim to tam vubec funguje, zeme je na takove urovni, na jake je a priliv emigrantu do te porhnile a tuparny neustava. To, ze se v Cechach zacina lezt Amikum do ele ale prece neni vina te Ameriky, diktuji vam to snad? Jeste k te odhalene kozence J. Jackson. Perfektni reklamni trik jeji pohasinajici hvezdy, nic vic, nic min. Ja bych to ale brala tak, ze je to stejne silikonka, takze to je jako ukazat treba drevenou nohu .

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:50:16
  2. avatar
    [233] aninas [*]

    Aja - 168. nepletes si a nezamenujes krapet stesk po domove se zavisti?
    Ze muzes jit na Hradcana kdy si vzpomenes a lidi venku treba ne, v tom mozna trosku zavisti je, ale je to uplne jina zavist, nez o ktere se mluvi v clanku. To mohu zrovna tak ja rict, ze zase ty se nemuzes podivat kdyz chces - tak jako ja - treba do naseho parku, nebo na Skaliste hory, nebo co ja vim. Vzdalenost se neda prekonat behem chvilky. Tobe to trva na Hradcana 2-3 hodinky a podstatne min penez a mne 15 hodin a za podstatne vic penez.

    Samozrejme, ze se zavidi vsude, ale o Cesich to jaksi plati vicenasobne. V Cesku - i presto, ze se vi, ze zavidet se nema, tak se zavidi zcela otevrene a nepokryte. Jinde - treba v Americe se take zavidi, take se vi, ze je to spatne, ale od malicka se uci, ze zavist shazuje predevsim toho, kdo zavidi. Takze zavideji tise, na vas se usmivaji a placaji vas po ramene. Nekteri to mysli uprimne a u jinych je to naucena maska.
    OBECNE ale american nezavidi, protoze to je jeho vlastni neuspech, kdyz nema to, co soused.
    Jde o ten pristup.
    Uz tu nekdo psal o te koze:
    V Ceske povaze je, aby sousedovi ta koza radeji chcipla a v americke povaze by bylo - ja chci taky mit kozu, tak udelam pro to maximum a budu ji mit taky

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:24:55
  3. avatar
    [232] *Kotě* [*]

    Capelucita: jo, Mexiko... tam jsem strávila jedny prázdniny. Bylo to super, ale podruhý už bych tam nejela.

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:23:07
  4. avatar
    [231] Léthé [*]

    Capelucita:všichni jsou již v Mexiku,buenos dias, já taky jdu ..hasta la vista

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:21:50
  5. avatar
    [230] Eva_CZ [*]

    A denne se setkavam s takovym tim : slyseli jste, kolik dostala Bila za ten koncert!


    Na to je jedina odpoved : zkus to taky!


    Na coz je mi vetsinou odpovezeno : no proc bych to zkousel ( a )......

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:18:47
  6. avatar
    [229] Eva_CZ [*]

    Vivian: Aaaaaaaaaale Vivi, zavidi se vic, nez jinde, to mi ver!

    Mozna ze na Slovensku je to jeste horsi....

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:17:10
  7. avatar
    [228] Eva_CZ [*]

    Vivian: na co ( byt hrdi )???

    A ted do toho fakt netahej historii.

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:15:15
  8. avatar
    [227] kubikm [*]

    Vivian: to říkám já, pozitivní myšlení...
    ale u nás je moderní skuhrat....
    jak se máš? ále ani se neptej...

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:10:12
  9. avatar
    [226] Vivian [*]

    kubikm: no šak právě a to stejně není ta pravá hnusná závist. Nebo si říkáš: "Bože, kámoška má miminko, dej ať chcípne..." ...?

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:10:08
  10. avatar
    [225] Vivian [*]

    Eva_Fl: když většina lidí zná Ameriku akorát z televizních seriálů, tak čemu se divíš... odkud znají cizinci Čechy teda nevím, ale sázela bych na podobný zdroj, možná ještě méně kvalitní.
    Já tohle zobecňování a paušalizování prostě miluju
    Nic přece není černobílý. A lidská blbost je všude na světě, stejně jako ostatní nešvary, závist nevyjímaje. Tak nechápu, proč zrovna my, Češi, bychom měli mít v erbu závist. Jasně, že se tady závidí. Ale určitě ne o moc víc, než jinde.
    A my, Češi, bychom se měli spíš zaměřit na pozitivní věci - na věci, na které můžeme být jako národ hrdí. A ne se pořád shazovat a lézt do prdele světovým velmocem.

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:07:23
  11. avatar
    [223] Irka1 [*]

    Zavidim....lidem, kteri nikomu nezavidi.

    A Cesi? Co dodat.

    Americka muzika,
    americke dziny,
    mala ceska dusicka
    a platenky z Ciny.

    ( Fousek??)

    superkarma: 0 26.02.2004, 19:02:55
  12. avatar
    [221] kubikm [*]

    Vivian: v 56?

    superkarma: 0 26.02.2004, 18:58:22
  13. avatar
    [220] Eva_CZ [*]

    kubikm:

    Tohle ani tak neni o zavisti, jako je to nas vecnej boj : CR versus Amerika.

    A uplne k nicemu, protoze at se vam to libi, nebo ne, my jsme porad cesky holky, holt jen zijeme jinde.

    Ale me urazi, kdyz beru US jako svuj 2,domov, ze neustale slysim, ze ziji v zemi debilu, USA a jine hysterie.

    Nikomu by se nelibilo, kdyby bydlel co ja vim v Jablunkove a nekdo neustale nadaval na Jablunkov a tvrdil by, ze tam je to samej tlustej a nevzdelanej idiot.

    A nejvic zvraci ti, kteri tady nikdy nebyli, takze vi prd, protoze : jedna pani povidala jsou info na houby.

    A jestli nekdo spatne nese, ze je tady jiny zivot a vetsi penize ( za daleko vic prace.... ), ma moznost si pozadat o jiste druhy viz a zkusit si, jak to chutna... Mame vsichni stejne moznosti, sance a zalezi na tom, co si kdo vybere.... A rozumim tomu, ze nekdo by nasi vlast proste neopustil. Je to jeho volba.
    Ale at laskave necha zit ty, kteri ziji jinde, protoze to je zase jejich volba.

    A stve me, kdyz reknu, co se mi doma ( CR ) nelibi, ze okamzite vystaruji hlasy, at sklapnu, protoze ziju jinde.
    Jo, ziju. Ale doma mam TAM. Tam jsme se vsechny narodily a nevim, proc by me nemelo stvat, jak se tam s lidma vydrbava....
    Nota bene tam mam rodinu a pratele...

    Tenhle vecny boj nema cenu. Zivot neni o byte v panelaku, ani o nejakem blbem baraku, ten je o poznani... O vedeni a o tom, ze by tady po nas melo zustat neco jineho, nez par starejch kramu.


    A Evropa ma zustat Evropou, asi by mi taky dost lezlo na nervy, kdyby mi nekdo denne nutil co ja vim jugoslavske ( CI JINE!!!! ) filmy a porad mi predhazoval, jak mam zit, abych byla IN.
    Jenze ja bych ho poslala do ele.
    Z extremu lasky k SSSR k lasce k USA?
    V tom vas chapu, ze vam to leze krkem.....

    superkarma: 0 26.02.2004, 18:40:37
  14. avatar
    [219] Vivian [*]

    kubikm: pokud tě to nemotivuje k tomu, abys začala pracovat na změně, pak je závist neproduktivní vlastnost... ale ty asi mimi neplánuješ, ne?

    superkarma: 0 26.02.2004, 18:37:11
  15. avatar
    [218] kubikm [*]

    kamarádce mé dcery se dnes narodil kluk a holčička - závidím....

    superkarma: 0 26.02.2004, 18:24:52
  16. avatar
    [217] k@tchabinka [*]

    hlasim se do rady na zajezd do Mechika :)

    superkarma: 0 26.02.2004, 17:26:43
  17. avatar
    [216] mam-ča [*]

    Vivian: Všichni ne, ale každý máme tady to svoje místo. Můj syn měl kdysi kamaráda mudrce, kterému to ve škole moc nešlo. Jednou se mu kluci posmívali a on řekl památnou větu : "Kdyby nebylo nás hloupých, neměli byste vy chytří nad kým vynikat".
    Chytrej chlapeček (tehdy cca 10 let), dnes úspěšný překladatel.

    superkarma: 0 26.02.2004, 17:22:00
  18. avatar
    [215] Vivian [*]

    Všichni máme stejné možnosti.

    superkarma: 0 26.02.2004, 17:14:34
  19. avatar
    [212] Eva_CZ [*]

    Vzdycky je neco za neco. Mohla jsem sedet v Cesku a byt nasrana na Spidly, ale mohla jsem videt denne Chram sv.Vita....
    Nebo holt nevidet chramy a kosteliky a znama mista a zabojovat jinde....Misto na rozkopane Kobyliske namesti koukat na podelany palmy a pracovat x hodin denne, protoze nevim, jak kde, ale tady vam nikdo nic neda - a ja nehodlam zebrat nekde o duchod....

    No a misto na kafe s ceskou kamoskou na Z-IN....

    Jsem tady tak stastna a spokojena, jako jsem nikdy nebyla.

    Ale uz jsem priznala mockrat uplne uprimne, ze se i bojim jet do CR, abych neudelala jednu velkou chybu, abych tam nezustala...

    A co zavidim? Ne vam, ale vasim detem, jak skvele maji maminky! A to myslim naprosto vazne, protoze jak vy pisete o detech, s jakou laskou se o ne starate, za to byste zaslouzily denne aspon jednu !

    superkarma: 0 26.02.2004, 16:32:20
  20. avatar
    [210] kubikm [*]

    petruška: teda jestli nemáš od rána migrénu jako já - tak ti závidím

    superkarma: 0 26.02.2004, 16:10:28
  21. avatar
    [201] lejla [*]

    Ja vam vsem zavidim,ze jste v CR a uz se tam tesim.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:56:32
  22. avatar
    [196] abru [*]

    Ještě k té Americe, nebylo by asi fér, kdybych řekla, že na ní neobdivuju vůbec nic, pár věcí se určitě najde, spisovatelé, některé filmy, někteří lidé, místy krásná příroda. Jenom si myslím, že bychom nemuseli bezpodmínečně usilovat o to přiblížení se. Naší mentalitě by to asi nesedělo. Bylo by lepší zůstat, kdo jsme, a umět si taky sami sebe vážit.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:32:00
  23. avatar
    [194] Charmed [*]

    gryzli: Věř mi, že nepřitahují pouze čecha...

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:27:57
  24. avatar
    [192] Charmed [*]

    BIM: Možná máš místo vlasů pápěří, ale zamysli se... co máš ty a co nemá tvoje kamarádka. Určitě máš něco, co ti ona "závidí". A co ty víš, třeba se tvému miláčkovi právě to pápěří líbí .

    Kdybychom byli všichni dokonalí, svět by byl nudný.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:24:31
  25. avatar
    [188] kubikm [*]

    Lucimo: to by chtělo sew domluvit, a to auto mu zablokovat, tady jednou nechali takového blbce vyhnisat...

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:17:41
  26. avatar
    [186] Radu [*]

    Evi…já myslím, že jsi tu debatu špatně pochopila..každý má svoje citlivější místo a tam když někdo píchne nebo se jen zlehka dotkne tak vyskočí….. ale to myslím nechtěla ta dotyčná říct…možná tím, že už tu nejsi nějakou dobu tak Ti uniká ten podtext a vnímáš to jinak než to bylo myšleno…..Já si myslím, že nejsem rasista… to vůbec ne a je mi opravdu moc líto lidí, kteří nemůžou být doma se svojí rodinou a vydělávají v cizině peníze…třeba i podřadnou prací…i když co je podřadná práce…mě se nezdá žádná, pokud ji člověk dělá dobře….ale nicméně faktem zůstává, že u nás je ubytovna s rusky mluvícími spoluobčany a je opravdu velký risk jít večer okolo…..ale to nemá nic společného s národem jako takovým ale spíš se sortou lidí, která tam bydlí….ty jsi si asi spíš představila ty co posílají peníze a ta dotyčná měla spíš asi špatnou zkušenost s těmi co tu dělají binec…a je to někdy opravdu nepříjemné..snad jsi pochopila co jsem Ti chtěla říct….

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:16:01
  27. avatar
    [185] Charmed [*]

    kubikm: Jenže "milé" zprávy o tom, kde se co povedlo a třeba i ZADARMO lidi neláká... prodává se právě ta hrůza, to rozkrádání, ty podovdy, to tunelování, to lidské neštěstí, když při krachu kampeliček lidi přišli o peníze... atd.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:15:41
  28. avatar
    [184] k@tchabinka [*]

    kubi to taky nebylo na tebe ale na zvlastni ""diskuzi" viz petruska a spol.

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:13:12
  29. avatar
    [183] Charmed [*]

    Vea: Jak píšeš... "A dokud nebudou všici tací, tak nikdo nema pravo hazet vsechny na jednu hromadu!" Vidíš to a přitom valná většina národa si myslí, že romové opravdu neumějí žít v nových bytech, které dostanou od státu, potažmo od města, obce...

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:11:03
  30. avatar
    [182] Lucimo [*]

    kubikm: Máme v baráku rodinku s postiženým chlapečkem - místo vyznačené nemají, ale všichni z domu se jim ho snažíme neblokovat. Až na jednoho troubu, který je pan důležitý a jezdí k nám za milenkou. Takové sobce nechápu. Pořád jim říkám, ať si to místo nechají vyznačit, pak na něj aspoň budou moct zavolat policajty, když prosby a domluvy nepomáhají...

    superkarma: 0 26.02.2004, 15:09:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme