Večer po práci na Vás přijde útlum. Děti jdou spát, či už máte vše do školy hotovo (popřípadě se Vám do ničeho nechce). Zbývá Vám tedy jediné. Pustit si televizi. Přece potřebujete relaxovat a někdy si tak trošku vymýt mozek nebo se jen tak pobavit. Po chvilce zjistíte, že v televizi kromě hloupých stříleček či dvoubarevných seriálů nic nedávají, a přepadne Vás nuda. To je to nejhorší pro Vaše stravovací návyky. Nuda vyvolává chuť k jídlu, a jelikož už jste jedli, tak si nechcete vzít nic ,,velkého“ a dáte si oříšky, tyčinky, čokoládu, tatranku – jen tak pro chuť. Bohužel ,,jen tak pro chuť" do sebe dostanete zhruba 2x více kJ než běžnou večeří a ještě má většina těchto pochutin vysoký glykemický index, a tudíž dostanete brzy chuť na něco „malého k zakousnutí“. Po konci filmu či zábavného programu se cítíte unavení, bolí Vás oči, jste přejedení a ještě k tomu máte pocit viny, že jste to zase neuhlídali a mlsali jste u televize. Chcete to změnit?

Je dokázáno, že si nejvíce pochutin přinášíme k televizi během reklam. Zkuste vypnout zvuk a pustit si rytmickou hudbu a po celou dobu reklam cvičit. Většinou jsou během filmu tři až čtyři bloky reklam. Zkuste se nejprve protáhnout, poté cvičit na hýžďové svaly, břišní svaly a nakonec se protáhněte. Každý den můžete obměňovat zaměření cvičení dle Vaší potřeby.

Je úžasně, že se během i takto krátkých, ale denních cvičení dá vytvarovat postava a ještě se při tom bavíte u televize.

A na závěr jen malý kvíz:
1. Jak dlouho musíte rychle běžet, abyste spálili energii přijatou z 1 tatranky (1100 kJ)?
2. Kolikrát je hraní squashe  náročnější než rekreační jízda na kole?
3. Kolik spálíte energie během běžného domácího úklidu?                      

Odpovědi najdete na http://www.doformy.cz/kviz3

Reklama