Bulvár

Nucené prázdniny

Nadšená omladina, naštvaní rodiče a zavřená vrata škol. Tak to bude zítra vypadat nejen v metropoli, ale i ve většině měst a obcí v celé České republice. Čeští školáci se totiž zítra nebudou učit, protože jejich učitelé stávkují. Kantoři se k tomuto kroku odhodlali proto, že se jim mají příští rok zvednout platy jen o pouhých 1,5 %, což by vzhledem k očekávané pětiprocentní inflaci znamenalo pokles jejich reálných mezd. Po čtyřech letech se tak odboráři a učitelé opět rozhodli dát hlasitě najevo svou nespokojenost s vládní politikou.

Podle pedagogů však nejde jen o platy, ale na pováženou je především celkové směřování českého školství. „Jak a kde máme do školy získávat špičkové specializované učitele, když nastupují s platem 15 470 korun hrubého a po třiceti letech praxe se vyšplhají na částku 23 280 korun?“ ozývá se častá otázka z řad pedagogických pracovníků.
 
Školský rozpočet letos počítá se 118,3 miliardy korun. Odboráři však chtějí, aby se navýšil o tři miliardy korun. Z nich by 490 milionů korun mělo jít na učebnice, učební pomůcky a 2,5 miliardy korun na platy všech zaměstnanců regionálního školství. Poslanci ale zatím počítají jen s tím, že jim přidají necelou miliardu korun. Rozhodnou o tom ve středu ve sněmovně při hlasování o státním rozpočtu. Mnozí ředitelé připomínají, že jejich požadavky by měli podpořit hlavně rodiče školáků a studentů, protože právě oni by měli mít největší zájem na kvalitním vzdělání svých dětí.

Myslíte si, že je práce pedagogů v Česku hodnocena odpovídajícím způsobem? Je správné, že se plat nastupujícího učitele po skončení fakulty pohybuje kolem 11tisícové částky? Co se vám na českém školství líbí a co ne ve srovnání s ostatními okolními státy?

   
03.12.2007 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [320] Anouk [*]

    al.do: Asi jsem se spatne vyjadrila, nechapala jsem proc mindulinka operuje s tim, ze ucitele neustale zvelicuji sve zasluhy, zatimco na me to pusobi presne tak, jak pises ty nize

    superkarma: 0 05.12.2007, 00:09:45
  2. avatar
    [318] Anouk [*]

    al.do: Pardon!!! Tys me spatne pochopila, ja to myslela zcela pozitivne!

    superkarma: 0 04.12.2007, 23:36:14
  3. avatar
    [316] risina [*]

    mindulinka: No vidíš, jaká jsi šikulka .

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:10:18
  4. [315] mindulinka [*]

    A když jsme u vybavenosti škol: mám vlastní zkušenost se školkami: loni jsem pečlivě vybírala školku: vybrala jsem si 14MŠ v Pb - po renovace dětských koupelen a wc, dřevění obložení skla na chodbách, jídelna třídí odpad, sběr baterií, pěkně upravená zahrada s prolézačkami. Třídy vybavené novými hračkami - na ty si školka např. snaží vydělat sběrem kaštanů nebo vánočním jarmarkem, kde se prodávají věci vyrobené maminkami apod. Na příští prázdniny se plánuje - nová střecha a okna (peníze již paní ředitelka sehnala). A mimochodem velmi příjemné paní učitelky. A tato školka dnes nestávkovala. Pro srovnání 12MŠ, která je starší a do které jsem chodila i já - tak za těch 28 let se vůbec nezměnilo - zahrada v katastrofálním stavu, žádná oprava budovy se neplánuje - že by to měl za vinu stát svým přílivem peněz??? Já bych spíš řekla, že je to o schopnosti a neschopností paní ředitelky.

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:08:47
  5. [314] mindulinka [*]

    risina: argumenty uvádím, aby učitelé byli soudní a konečně připustili, že stávkují jen a jen pro PENÍZE . Ale asi je to pod jejich úroveň si to přiznat. viz. článek, že pedagogům nejde jen o platy . Většině stávkujícím jde pouze o platy, ale proč to neschovat
    za kolonku: chci peníze pro školu.
    A nemyslím si, že peníze na školství nejsou - ono spíš záleží na vedení školy. Je spousta škol - většinou dost starých - proč novější mají na novou fasádu, opravu střechy a výměnu oken a dříve postavených se neopravilo vůbec nic??? Ono to bude asi schopností ředitele vědět na co má nárok a jak to získat. A tak je to i s vybavením školy - jsou tady výborně vybavené školy - od počítačů počínaje po čipový systém vydávání obědů konče (mluvím o základní škole, kterou znám). Sama EU nás kritizuje, že čerpáme velmi nízké procento dotací z celkového množství na které máme jako stát nárok (nejen školství). Tak kde je chyba???

    superkarma: 0 04.12.2007, 21:54:10
  6. avatar
    [313] Anouk [*]

    a....: Moje poznamka o platovem ohodnoceni nesmerovala k rozliseni pracovniku s VS, nybrz k dle memu neadekvatnimu srovnani ucitele a delnika v tovarne.
    mindulinka: Vetsina argumentu o narocnosti ucitelskeho povolani se odebira ve stylu al.do 305.

    superkarma: 0 04.12.2007, 21:33:30
  7. avatar
    [312] risina [*]

    mindulinka: Neudělal jsi chybu (leda v tom, že někteří z ostatních VŠ jsou placeni podle tabulky v příloze 3, zatímco učitelé podle tabulky z přílohy 2 (http://www.msmt.cz/uploads/soubory/zakladni/SPsb184_06.pdf) , ale nevím, co tím chceš dokázat, tedy proč tyhle argunemty uvádíš.

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:39:14
  8. [311] mindulinka [*]

    risina: a jak se jich to týká??? Že by v družině přibylo hraček??? Já chodila do družiny a družinářka si tam pletla a koukala jak si hrajeme.

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:19:58
  9. [310] mindulinka [*]

    A když tedy budu srovnávat jen vysokoškolské profese a vysokoškolská místa ve státní správě:
    učitelé: ostatní VŠ:
    psychická náročnost ANO ANO
    malý plat ANO ANO
    zodpovědnost ANO ANO
    více dovolené ANO NE
    samostdium ve volném čase ANO ANO
    přesčasy ANO ANO
    pokud jsem někde udělala chybu, tak mě opravte, nebo pokud jsem na něco zapomněla

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:17:21
  10. avatar
    [309] risina [*]

    mindulinka: Taky chtějí, aby šlo ze státního rozpočtu do školtsví víc peněz.

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:12:26
  11. [308] mindulinka [*]

    risina: tak to jsi jedna z mála, ale většina argumentů se tímto směrem odebírá. A ještě by mě zajímalo proč stávkují i družinářky???

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:10:13
  12. avatar
    [307] risina [*]

    a....: Tenhle kompliment-nekomlimetn mě docela nadzvedl. Nazančovat, že učitelé obecně jsou "neosvícení", mi připadá stejně nepodložené, jako když chlapi říkají, že všechny ženy jsou nešikovné, nelogické, špatné řidičky atd... (nebo jako když ženy říkají, že muží jsou nemožní při domácích praccehc, v péči o děti apod.)

    superkarma: 0 04.12.2007, 19:59:22
  13. avatar
    [306] risina [*]

    mindulinka: Mluvíš obecně, ale odpovídáš mně, tak považuju za nutný ti připomenout, že jsem několikrát (v téhle debatě i jinde a naposledy v příspěvku 301) řekla, že nepovažuju učitelsku profesi za nějak výjimečnou a nadřazenou ostatním.

    superkarma: 0 04.12.2007, 19:56:00
  14. [304] mindulinka [*]

    risina: víš, ani jednou jsem neřekla, že nemají učitelé stávkovat, mě vadí jakým způsobem si to argumentují. Já sama jsem VŠ - mám odbornou školu s pedagogickým minimem a z fleku bych mohla jít učit na SŠ. Pro informaci dělám ve státní správě - ta se řídí stejnýma tabulka a platy rostou stejně mizerně, ale nemyslím si, že je moje práce něco víc a že je nadřazená jenom proto, že mám VŠ a vysokoškolské místo. A zdůrazňuji, že svojí práci dělám, protože mě baví, jo holt má svoje nevýhody jako je malý plat, velká zodpovědnost, samostatnost a rozhodnost, ale jako argumenty ke stávce v tom nevidím. Stávkujte za platy - jsou málé - to opravdu rozumný důvod, ale nevyvyšujte svojí profesi nad ostatní např. lékaře, když už někomu vadila ta továrna - jen tak mimochodem - v továrně dělají i VŠ a také pracují na směny a podřizují se pracovní době.

    superkarma: 0 04.12.2007, 19:50:59
  15. [303] a.... [*]

    Anouk: Když se podíváš na platové třídy, tak to ohodnocení podle vzdělání uvidíš. Ovšem rozlišování jen podle vysokoškolského vzdělání, to bychom se mohli taky dostat tam, že někdo začne křičet, že školy mají různou váhu, jejich úroveň je odlišná. Pak by třeba náročnost pedagogické fakulty mohla být srovnávána s náročností studia medicíny a to by pro učitele nedopadlo dobře
    Lidé by měli být především ohodnoceni podle náročnosti své práce. Pokud někdo studoval jen proto, že si myslel, že dostane lepší peníze, tak to udělal vážně chybu. Já jsem vcelku srozuměna s tím, že mě svými příjmy převálcuje nějaký středoškolák, který úspěšně podniká. Jenomže já svou práci dělám, protože mě celkem baví a to, co dělá on by mě asi netěšilo. A zrovna ze stejného důvodu jsem studovala, prostě jsem si chtěla rozšířit obzory.
    risina: Na to, že jsi učitelka jsi dost osvícená tobě bych ten vyšší plat přála

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:52:26
  16. avatar
    [302] Anouk [*]

    risina: Ja vubec nechci rict, ze je ucitelska prace narocnejsi, jen mam casto pocit, ze mnozi si mysli ze je zcela nenarocna A tak nejak se domnivam, ze ted jiz zijeme ve spolecnosti, kde by platove ohodnoceni melo byt umerne vzdelani (samozrejme nejenom).

    superkarma: 0 04.12.2007, 17:46:41
  17. avatar
    [301] risina [*]

    Anouk: Já si nemyslím, že by moje práce byla nějak náročná oproti ostatním profesím, jak píše mindulinka, a jsem víceméně spokojená s tím, že mám ten průměrný plat. Jen mě trochu zaráží, že ho má muž cca 10 let, když vlastěn podle toho, že už tak dlouho pracuji, by mi měl stoupat (když uže teda máme tu výhodu, že jsme paceni státem podle počtu odpracovaných let), a taky bych ráda, aby aspoň průměrný zůstal.
    Mimochodem, mám kamarádku, která je vyučená, pracuje v továrně na 3 směny (částečně je placená v úkole) a bere víc než já - a myslím, že si ty peníze sakra zaslouží.

    superkarma: 0 04.12.2007, 17:19:44
  18. avatar
    [300] Anouk [*]

    mindulinka: Ty asi trpis mylnou predstavou, ze ucit muze kazdy, ze? Podle vzoru do skoly jsme chodili vsichni, vsichni tomu rozumime. Ucitel je prumerna profese??? On prumerny obcan CR ma VS vzdelani??? Proc srovnavas praci v tovarne na smeny s praci ucitelskou???

    superkarma: 0 04.12.2007, 17:11:41
  19. avatar
    [299] risina [*]

    mindulinka 297: Pokud někdo tohle všechno dělá, neprojeví se mu to na odměně a on je s tím spokojený, je to v pořádku. Pokud s tím spokojený není, má (stejně jako učitelé nebo třeba loni zaměstnanci Škodovky) právo vyjednávt se zaměstanvatelem o zvýšení platu, případně se uchýlit až ke stávce jako krajnímu prostředku.
    Opakovat, že ta stávka není jen o platech, asi nemá cenu...

    Víš, co mi není jasný? Když je to učtelství podle mnohých tak snadné a skvěle placené povolání, proč se do něj nehrne tolik lidí, aby bylo možné si vybírat ty dobré a se špatnými se rozloučit?

    superkarma: 0 04.12.2007, 16:56:08

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [298] mindulinka [*]

    Jo a ještě někde byl argumetn, že jim přibývá papírování. On 1.4.2004 co jsme vstoupili do EU přibylo papírování snad úplně všem - jak ve státní správě, tak v podnikatelské sféře, takže stížnost opět není na místě.

    superkarma: 0 04.12.2007, 15:55:12
  2. [297] mindulinka [*]

    Opět jsem si trochu pročetla diskuzi, tak mě připadá,že přesčasy, školení, samostudium ve svém volném čase mají navíc jenom učitelé - že by se ostatní profese nemuseli vzdělávat - to je přece samozřejmé - tohle je argument, který neberu. Ještě jsem tady nečetla ani jeden argument podle kterého mají tak náročnou práci oproti ostatním profesím.
    např.: psychická práce s dětmi - a kdo dneska není pod stresem (lékaři, zdravotní sestry apod.)
    málo peněz: a která průměrná profese má průměrný plat???
    přesčasy: a kdo nemá???
    samostudium ve volném čase: lékaři, zd.sestry, účetní apod.
    nedostatek financí na pomůcky: ve zdravotnictví to platí obzvlášť
    Tak chci vědět pořádný argumet!!!! Snažím se být objektivní.
    Oproti tomu výhody:
    více prázdnin (pokud i o prázdninách chodí do školy určitě netrpí stresem z dětí)
    Nemusí vstávat v 5 ráno - víceméně je docházka od 8 hodin (ale ve většině fabrik se dělá od 6 hodin a také na směny - včetně noční)

    superkarma: 0 04.12.2007, 15:53:36
  3. avatar
    [296] risina [*]

    a....: Ad play ve státní sféře. sféřehttp://www.msmt.cz/uploads/soubory/zakladni/SPsb184_06.pdf zákon 564, učitlé jsou placeni podle přílohy 2, třeba úředníci na školském odboru podle přílohy 3...
    A dík za názory a podnětnou diskuzi.

    superkarma: 0 04.12.2007, 14:47:37
  4. [295] a.... [*]

    risina: Nemyslím si, že by se platy vysokoškoláků ve státní sféře až tak lišily. A vyrovnat platy státních zaměstnanců a těch, kteří pracují v soukromé sféře, tak to asi žádnými silovýmo prostředky nepůjde. Co se týče učitelů vidím jedinou cestu, která zatím je poněkud stranou- rozšíření kvaliního soukromého školství, pak může být spokojenost na obou stranách, učitelé budou ohodnoceni lépe, tak, jak si zaslouží a rodiče si musí uvědomit, že vzdělání je hodnota, za kterou se platí a zároveň pro dítě investice. Tohle by mělo být ale doprovázeno nějakým systémem stipendií pro nemajetné schopné děti. No už nebudu unavovat...bylo by to na dlouho a dnes na to nemám čas

    superkarma: 0 04.12.2007, 14:35:31
  5. avatar
    [294] risina [*]

    a....: To je pořád dokola - ti, co to dělají rádi, zůstanou, pokud budou mít platy, jejichž růst aspoň pokryje inflaci... A kdo nový to půjde za tyhle peníze dělat? Poku dse platy učitelů a jiných vysokoškoláků budou čím dál víc lišit, tak těch, kteří půjdou do školy ze zájmu o tu práci, bude zas míň než těch neschopných, kteří se jinde (za lepší peníze) neuchytí.
    Ad ospobní ohodnocení - kdyby byly ty kredity, nebylo by to na libovůli ředitele, jeslti učiteli, který na sobě pracuje, přidá. A halvně kdyby ředitelé dostávali víc peněz na platy, mohli by to osobní ohodnocení dávat...

    superkarma: 0 04.12.2007, 14:22:04
  6. [293] a.... [*]

    risina: Jak sama podotýkáš, uvědomělých učitelů je málo, proč tedy investovat do plebsu z dlohodobého hlediska neperspektivního? Ti, co to dělají rádi a dobře tam zůstanou, ty ostatní to třeba přiměje hledat práci jinde.Pokud jim k tomu schopnosti budou stačit. Jsem rozhodně proti navýšení tabulkových platů, ale s tím diferencovaným( výrazně) osobním ohodnocení a oceněním práce navíc souhlasím. Ovšem pokud vím, osobní ohodnocení, které by mělo zafungovat jako odměna pro ty schopné je přímo závislé na libovůli ředitele? Takže krapet začarovaný kruh.

    superkarma: 0 04.12.2007, 14:16:34
  7. avatar
    [292] risina [*]

    a...: A fondech jsme ti to nevysvětlovoala, jen jsempodotkla, že tebou zmiňvaný Erasmus není určený pro učitele.

    superkarma: 0 04.12.2007, 13:46:34
  8. avatar
    [291] risina [*]

    a....: Nejsem pro plošné zvýšení tabulkových platů. Mluvím právě o tom, že by za sebevzdělávání byly kredity, které by zvyšovaly základ, a za práci "navíc" kromě učení možnost dát vyšší osobní ohodnocení, tj. byla by motivace, aby to lidi dělali.
    Málo je tak "uvedmělých", aby na sobě nebo pro žáky studenty prcovali jen kvůli svému dobrému pocitu...
    A (v ideálním případě, jak jsem psala v příspevku 213)), bude-li toto finančně ohodnoceno, bude to dělat víc lidí a do školství přijdou i další kvalitní a schopní lidé - a ti méně schopní a méně kvalitní podlehnou konkurenčnímu boji.
    Ovšm je ve mně i ten strach (o kterém jsem psala taky ve 213), že prostě ti schopní a ochotní věnovat se našim dětem nejsou - ani za větší peníze...

    superkarma: 0 04.12.2007, 13:45:35
  9. [290] a.... [*]

    risina:Pro koho je který fond mně vysvětlovat nemusíš nicméně se shodnem, že obého mohou využívat učitelé( toho prvního tedy jen ti, kteří jsou čerstvými absolventy). Když chce dostat učitel něco nad rámec toho, co nabízí jen jeho škola znamená to každopádně práci navíc. Je to jako u jiných profesí, když chceš prachy musíš vyvinout nějaké úsilí, pracovat víc. Pokud tě to nebaví, tak samozřejmě nic nedostaneš a musíš se spokojit s tím, co je ti vyměřeno tabulkami.Jde spíš o to, že tyhle možnosti existujou a mohou být využity, kdy si s nimi někdo tu práci navíc dá( mimochodem časové rezervy na to máte, už mě opravdu unavuje, jak paní učitelky zde vykřikují, že práce do školy jim rozhodně zabere těch 8 hodin denně a celé prázdniny) Žáci by se měli učit samostatnosti a aktivnímu přístupu ke svému život. Jak je to má naučit učitel, který toto neuplatňuje u sebe, který místo aktivního přístupu vyřvává, že chce navýšit rozpočet pro školy a zvýšit svůj tabulkový plat???

    superkarma: 0 04.12.2007, 13:33:16
  10. avatar
    [289] OlgaMarie [*]

    Dnes je samozřejmě nutné umět se orienovat v informacích a správně je používat,neboť informace byla,je a bude zboží.
    V říjnu jsem vysvětlovala studentce 1.ročníku stř.školy,jak se rychle naučí z hlavy násobit dvojciferné číslo dvojcifernýn,což mě naučila má babička s osmi třídami obecné školy,rok narození 1881.Potíž byla v tom,že vyrostla na kalkulačce a neuměla ani sčítat.

    superkarma: 0 04.12.2007, 12:01:49
  11. avatar
    [288] risina [*]

    Omlouvám se, píšu na starém notebooku, takže k mým obvyklým překlepům se přidává vynechávaání písmen.

    superkarma: 0 04.12.2007, 11:28:12
  12. avatar
    [287] risina [*]

    a....: Erasmus je pro vzdělávání studentů a (tuší) čartvých abslovetnů. Pro učitele je Socrates. Z aposladneích 10 jsem od něj 2x dostal grant (můžeš žádat nejdřív 2 roky od předchozího, žádal jsem a dostával odpověď, že dali přednso tzchazečům, kteří ještě nikde nebyli, teď v lednu je první termín, kdy můž upořádat zas a už se an to chystám). Ovšem ani ten frant nepokryje náklady na kurz + bydlení + stravování + případně nějaký ten vet. Takže jsem stejně doplácela za svého.
    to se edná o jednorázvé čtrnáctidenní akce, nemluvím o spoustě seminářů a školení, kteé se nabízejí a kde musím smlouvat se zaměstnavatelem, jestli mě na ně za těch (třeba) 600,- pošle.
    Ve fondech jsou i peníze např. na výměny stzdentů - ovšem psát nekonečné žádosti o granty a organizovat výměny je časově i organizačně činnost, která chce učitele zapálené, nadšené - a měli by za to dostávat extra peníze. Takhle to většinu z nich přestane bavit, když vidí, že dělají nohem víc než kolegové, co "jen učí" (dobře či méně dobře) a mají tu spoustu volného času, o kterém tady pořád píšete

    superkarma: 0 04.12.2007, 11:27:09
  13. avatar
    [286] barkl2 [*]

    sukovka: ty děláš ve svátek??? a nemáš za to příplatky???
    jdu manifestovat:-)))

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:37:24
  14. avatar
    [285] sukovka [*]

    na co si pořád stěžují? to jsou samá volna, prázdniny, ve svátek nedělají......... to dělníci nemají

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:32:46
  15. [284] FAXÍK [*]

    já bych učitelku nemohla dělat, nemám na ty dnešní děti nervy,platy by se měli zvýšit hlavně dělníkům, bez nich to nejde a dělají za málo peněz,taky prodavačkám a všem pracujícím rukama

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:28:34
  16. avatar
    [283] duxi [*]

    souhlasím s přidáním platu učitelům. A co ti ostatní co mají mnohem menší průměr než 22 tis.Proč se to neřeší jinak?Zase se berou jako rukojmí studenti,žáci.

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:19:14
  17. [282] a.... [*]

    risina249: Tím, co tady píšeš ty neznalé hodně mystifikuješ Vzdělávání učitelů je každopádně velmi prospěšná věc, nicméně to neznamená, že musí být financováno z rozpočtu školy. Existují různé fondy, které jsou k tomu určené. Jen tak namátkou, fond EU Erasmus, pro jazykové vzdělání učitelů,agentura Socrates, o dalších fondech a grantech se můžeš dočíst na stránkách MŠMT. Jde jen o to aktivně se zajímat a najít si možnosti. A v tom mají teda učitelé značné mezery
    Sasa: Pokud ty učíš na prestižním gymnasiu pak jsem o našem školství ztratila ty poslední iluze

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:16:02
  18. avatar
    [281] barkl2 [*]

    Sasa: jj máš pravdu, u nás je to stejný,ale už vidím, že spousta kolegů raději než by jela podle svého dál, tak spíše než aby měli problémy s rodiči raději poleví. S těmi absoloventy máš pravdu je to fajn když dojdou a řeknou většina je pohodě to vše už známe z gymplu:-))

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:12:52
  19. [280] Sasa [*]

    barkl2: po každých třídních schůzkách se objevují stížnosti rodičů, že výuka je moc náročná (jsme docela prestižní gympl)....takže kde je chyba. Odpověď vedení školy je ale jednoznačná...dejte dítě jinam, tato škola náročná je, ale je náročná na žáky i vyučující a náročnou zůstane, protože to nese výsledky. Když ti student rok po maturitě řekne, že celý rok na vejšce bral vědomosti z gymplu, tak to fakt pohlí....

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:06:36
  20. avatar
    [279] barkl2 [*]

    Milá Olgo Marie,tvůj názor je zajímavý a myslím, že bys jej jako rodič měla projevovat na schůzích školy a v debatách mezi rodiči. Já učím na gymnáziu,bohužel jsem "vyfasovala" i předmět na nižším gymnáziu,a mohu ti říci, že jsem "nejhorší a nejzlejší učitel" a představ si, že to není tím, že bych neučila do hloubky a do objemu učiva např. dle knihy. Ale právě naopak. Studenti si stěžují, že po nich toho chci moc, nedej bože když se snažím o drobné rozvíjení logického myšlení....
    V současné době se dělají tzv ŠVP kde se přikládá důraz na to, aby dítě pracovalo ve skupině, aby obhajovalo svůj názor....,ale výuka v něm prvořadá není.... tato nařízení přišla shora - učitel se tomu musí jen přizpůsobit. Důraz se klade na to, že se doba změnila je čím dál více poznatků a informací, a student se má učit jak a kde poznatky najít.... Nesouhlasím s tím,ale to je asi tak vše co s tím mohu dělat. Tato problematika je mnohem složitější a takto jedním příspěvkem se nedá vysvětlit. Na jedné straně si říkám, že je fakt dobré že nám nevyroste žádná konkurence, na druhé se ptám, kdo nám bude vydělávat na důchody. Ale mě to už nezajímá, útoky na mou osobu, že děti přetěžuji...atd už mě zmohly natolik, že podávám výpověď a odcházím ze školství.

    superkarma: 0 04.12.2007, 09:01:44
  21. avatar
    [278] honuska [*]

    OlgaMarie: o tom jsem včera psala, myslím si, že se na základce učí málo, co do obsahu i hloubky učiva.

    superkarma: 0 04.12.2007, 08:49:02
  22. [277] Sasa [*]

    OlgaMarie: náhodou učím i matiku na SŠ a ptám se, jak tito studenti udělali přijímačky?????? U nás by nepostoupili do dalšího ročníku......ono to nebude asi jen to, že neví, kdy je A x B =0

    superkarma: 0 04.12.2007, 08:31:24
  23. avatar
    [276] ireda [*]

    jsem pro zvýšení platu, za ty nervy se sígry

    superkarma: 0 04.12.2007, 08:27:56
  24. avatar
    [275] OlgaMarie [*]

    Manžela stávka učitelů dost nadzvedla,protože tenhle semestr zas jako externista učí matiku na vysočce a bláhově se domníval,že děcka mají lepší základ v matematice ze ZŠ, než měly před 5-10 lety.Včera večer zas nevěděly, kdy se A x B = 0,což mají vědět ze základky.Podle něho by dnes měli všichni učitelé doučovat.A pokud chtějí víc peněz,měli by víc pracovat a jít na půl úvazku na další školu a stále budou mít víc času než on.

    superkarma: 0 04.12.2007, 08:15:35
  25. [274] Lisa11 [*]

    Nám příští rok zřejmě nepřidají nic. Jsem v jedné firmě už skoro 20 let a mám 14500,- hrubého.Občas si říkám, na co jsem studovala. Ale žiju na malém městě a tady to nikde o moc lepší není.

    superkarma: 0 04.12.2007, 06:09:19
  26. avatar
    [273] honuska [*]

    risina: je fakt, že nemám srovnání se sebou v jeho věku, ale s manželem se v tomto názoru shodujeme, že my jsme se učili více. Chodil do stejné školy.

    superkarma: 0 04.12.2007, 02:14:34
  27. avatar
    [272] honuska [*]

    Milí zde přítomní, koukám, že pokročila hodina a já zítra hlídám kamarádce prvňáčka. Dobře jsem vykecala a můžu jít spát.Dobrou noc

    superkarma: 0 04.12.2007, 02:11:01
  28. avatar
    [270] risina [*]

    honuska: Tak jselti dopadl dobře, máš srovnání s dalšími dětmi a školami. Bohužel ne sama se sebou v jeho věku, protože za nás se takové testy nedělaly.

    superkarma: 0 04.12.2007, 02:10:35
  29. avatar
    [269] honuska [*]

    koukám, že nás je tu jen 14 přihlášených

    superkarma: 0 04.12.2007, 02:07:53
  30. avatar
    [268] honuska [*]

    risina: dobře, on si to užíval, protože to nebral jako výuku, dokonce jsem ho kvůli testům musela přeobjednat u zubaře.

    superkarma: 0 04.12.2007, 02:06:20

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme