Zdraví

Nový zákon: V hospodách se bude kouřit dál

Zákonodárci dali zelenou protikuřáckému zákonu, který zakazuje kouření na veřejnosti a měl by chránit lidi před pasivním kouřením.

V této restauraci se nekouří„Co se týče regulace kouření v restauracích, prošla varianta, že majitel se sám rozhodne, zda je jeho restaurace kuřácká, v takovém případě ji označí samolepkou. Nebo se rozhodne, že je nekuřácká, a opět ji označí značkou,“uvedl předkladatel zákona poslanec Boris Šťastný (ODS).

Poslanec Šťastný také sdělil, že existuje i možnost, že restauratér ve svém podniku vymezí část nekuřáckou a část kuřáckou.

Šťastný tuto normu pokládá za evropsky unikátní, on podle svých slov hlasoval pro úplný zákaz kouření v restauracích, ale jako celek zákon prý podpořil, protože to pomůže ochraně zdraví českých občanů.

V této restauraci se kouříPůvodní návrh měl úplně zakázat kouření ve všech restauračních zařízeních, dopravních prostředcích, krytých nástupištích a ve veřejných prostorách.

Zákaz kouření by měl platit na zastávkách veřejné dopravy pouze v krytých nebo uzavřených prostorách, kde lze očekávat hromadění tabákového kouře. „Tím bude jasně odstraněna pochybnost o tom, kde je a kde ještě nástupiště není,“poznamenal Šťastný. Zpřesnění se týká i omezení kouření ve zdravotnických zařízeních a společných prostorách bytových domů.

Zákon ještě musí posvětit senát a prezident. Pak by vstoupil v platnost 1. července 2010.

Zákaz kouření ve všech barech a restauracích už platí například v USA, Kanadě, Anglii, Francii, Itálii, Irsku, Švédsku nebo v Bavorsku. Na začátku roku přistoupil k tomuto omezení i turecký parlament.

Jste proti kouření ve veřejných prostorách? Zdá se vám zákon moc přísný, nebo naopak zbytečný?

   
10.06.2009 - Zdraví - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [36] Bébina [*]

    OlgaMarie — #7 U vas ve vsi mate jen hospodu s hotovkou do 60Kc, ci co? Hospoda, kde das za veceri pro dva par stovek je snad vsude ne? Dve jidla, neco k piti, k tomu sladkou tecku a jsi na peti stovkach, ani se nenadejes.

    superkarma: 0 11.06.2009, 09:36:30
  2. avatar
    [35] Evly [*]

    Mně je to docela jedno, máme na výběr, pokud vím, že ten či onen podnik je začuzený a mě to vadí, tak tam nejdu, ale pokud je tam půlka pro nekuřáky, tak klidně sednu. Přítel je sem tam kuřák, takže nejsem až tak proti (a to jsem astmatička, čímž se tu někdo oháněl), pokud je podnik dobře odvětrávaný, tak mi to až tak nevadí, ale upřednostňuju třeba i sedět venku. A ve většině restaurací je v našem městě zákaz kouření v době podávání meníček. Záleží čistě na majiteli, myslím, že my to tu máme fajn a je z čeho vybírat. Stejně zrovna ten oběd do sebe hodím a jdu.

    superkarma: 0 11.06.2009, 08:57:54
  3. [34] radga [*]

    Zákon je naprostý výsměch nekuřákům! vejít do lokálu, kde se kouří a nejzadnější dva stoly nesou cedulku "pro nekuřáky" je opravdu možné jen u nás! VYbírám si zásadně podniky nekuřácké a zjišťuji, že nekuřácké části, pokud jsou skutečně odděleny od kuřáckých, bývají plné a není si kam sednout, kdežto kuřácká část zeje prázdnotou. Asi si ještě dlouho počkáme, než majitelé restaurací pochopí, že nekuřák nejde na pivo, ale třeba na večeři a možná i na pivo, ale také třeba zrelaxovat a užít si to. Třeba budou jednou chtít mít majitelé podniků opravdu narváno a podnik na úrovni.

    superkarma: 0 11.06.2009, 07:49:20
  4. avatar
    [33] čiperka [*]

    Kouření bych striktně zakázala v každé restauraci v době od 11:00 do 14:00, po zbytek dne ať je to na rozhodnutí majitele. Absolutní zákaz kouření by měl platit na veřejných místech-zastávky,nádraží,čekárny...Myslím, že na tom není nic diskriminačního.

    superkarma: 0 11.06.2009, 05:59:17
  5. [32] posp [*]

    naši zákonodárci jsou srabové ,konečně by tu byl aspon jeden zákon ,který by prospěl malým dětem astmatikum ,ale to ne oni radši at si to rozhodne majitel restaurace !!!!!!!

    superkarma: 0 11.06.2009, 05:56:00
  6. [31] libuno [*]

    Zbytečná diskuze v parlamentu. Nechť si každá restaurace nalepí samolepku a pokud vidím, že mi to nevyhovuje, tak tam nejdu. Nedávno jsem četla článek, že daleko horší než cigaretový dým je přítomnost plísní (např. staré chalupy ...). Nevíme, na co zemřeme. Stále více se zabýváme smradem (cigaretovým kouřem), ale  také přežírání vadí (třebaže ne okolí). A kolik tlusťochů nekuřáků chodí kolem nás, je to jen jejich problém, ne náš. Vždyť ty firmy, které vyrábějí cigarety jsou prodány cizincům a vydělávají, budou vydělávat. Je dnes na nás, abychom vychovávali své děti proti všem drogám! A nejen těm (cigaretám), které nás obtěžují. Životní prostředí nejsou jen hospody.

    superkarma: 0 10.06.2009, 20:35:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Myškomedvídek [*]

    TAKÉ MĚ JE TO JEDNO,ALE KDYŽ SE JÍ TAK BY MĚ NEMĚL NIKDO BAFAT DO JÍDLA,Sml24Sml75

    superkarma: 0 10.06.2009, 20:19:02
  2. [29] FAXÍK [*]

    je mi to celkem jedno, protože kuřáci budou vždycky kouřit a je jim jedno kde?

    oni bez cigarety nemůžou být

    superkarma: 0 10.06.2009, 17:34:46
  3. avatar
    [28] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #27 To bych neřekla, ale neboj, hlavu si lámat nebudu stačí mi výpis z účtu Sml30

    superkarma: 0 10.06.2009, 17:01:03
  4. avatar
    [27] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #26 ne, ale ja jsme tak torchu jednoduchej, tak si s nicim nelamu hlavu, bylo by to zbytecne Sml54

    1. na komentář reaguje wolves13 — #28
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:59:36
  5. avatar
    [26] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #25 Nelam si s tím hlavu Sml8 My ženské sme potvůrky, na to sis už zvykl,ne? Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #27
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:57:26
  6. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #24 dvojsmysly, to me vubec nenapadlo? Sml2Sml9

    1. na komentář reaguje wolves13 — #26
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:55:30
  7. avatar
    [24] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #20 Sml52 Sml52 ty dvojsmyslné výrazy, to je něco

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #25
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:48:35
  8. avatar
    [23] shb [*]

    tak konečně ten zákon vypadá rozumně...

    superkarma: -3 10.06.2009, 16:48:27
  9. [22] Anai [*]

    Když je někde dokonalá klimatizace, nebo spíše to odsávání, což je v "lepších" podnicích už léta, tak to přece nemůže vadit, když někdo od vedlejšího stolu kouří! Mně taky vadí zakouřené pivní putiky alá "čtyřka", ale prostě tam nechodím!

    superkarma: 0 10.06.2009, 16:46:41
  10. [21] Anai [*]

    Myslím, že je v pořádku, když je rozhodnutí na majiteli restaurace  a ne jako ve většině států striktní zákaz. V v poslední době to je hon na čarodějnice - tedy na kuřáky, vyčleňují se z lidské společnosti dost opovržlivě a přitom je jich docela dost.

    superkarma: -1 10.06.2009, 16:45:33
  11. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #19 ok, nehadam se Sml54

    1. na komentář reaguje wolves13 — #24
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:42:48
  12. avatar
    [19] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #18 To právě nebude, ale tvrdou realitu tak či tak pozná Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #20
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:40:52
  13. avatar
    [18] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #17 proc tvrda? bude to kluk? Sml32

    1. na komentář reaguje wolves13 — #19
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:36:47
  14. avatar
    [17] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #16 Ještě má čas, ať si to užívá, pak už už to bude jen tvrdá realita Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #18
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:35:24
  15. avatar
    [16] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #15 dej mu ultimatum Sml30

    1. na komentář reaguje wolves13 — #17
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:34:04
  16. avatar
    [15] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #14 Já nemyslím jen hospody, ale i restaurace a Sml51 je v bříšku s tím zatím nic neudělám Sml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #16
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:32:58
  17. avatar
    [14] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #13 taky Sml50 nema co delat v hospode Sml32

    1. na komentář reaguje wolves13 — #15
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:30:41
  18. avatar
    [13] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #12 No mému Sml50 se to nelíbí Sml23

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #14
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:25:58
  19. avatar
    [12] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #11 ja mam kliku, je mi jedno jestli se nekde kouri nebo ne, mne chutna porad Sml54

    1. na komentář reaguje wolves13 — #13
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:24:56
  20. avatar
    [11] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #10 To je pravda, já budu jak naschvál štěstí na ty kuřcké, jak se známSml30

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #12
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:09:34
  21. avatar
    [10] Lukáš Čejka [*]

    wolves13 — #9 no ted budes vedet, ze konkretni restauraci se kouri a najist se pujdes tam kde se nekouri Sml80

    1. na komentář reaguje wolves13 — #11
    superkarma: 0 10.06.2009, 16:04:44
  22. avatar
    [9] wolves13 [*]

    Lukáš Čejka — #8 Pokud sou oddělené místnosti nevadí mi to, ale rozhodně při jídle uznávám bez kouřovou

    1. na komentář reaguje Lukáš Čejka — #10
    superkarma: 0 10.06.2009, 15:45:17
  23. avatar
    [8] Lukáš Čejka [*]

    no co ted uz bude vedet, jestli do te restaurace chcete nebo ne - kazdy se rozhodne sam jestli kurackou nebo nekurackou , proc chcete nekomu neco zakazovat Sml80

    1. na komentář reaguje wolves13 — #9
    superkarma: 0 10.06.2009, 15:42:11
  24. avatar
    [7] OlgaMarie [*]

    Bébina — #5 A kdeže je ta restaurace s jídlem za několik set a kouří se tam?

    Ať jdu, kam jdu, buď se tam nekouří nebo jsou prostory oddělené.  Zastávky jsou ale větší problém, protože je tam plno vajglů kolem a ty nikdo neuklízí.

    1. na komentář reaguje Bébina — #36
    superkarma: 0 10.06.2009, 15:41:25
  25. avatar
    [6] dajdada [*]

    Jsem odnaučený kuřák a ty jsou prý nejhorší. Asi něco na tom bude. Souhlas s Bébinou

    superkarma: 0 10.06.2009, 15:31:16
  26. [5] Bébina [*]

    Jojo, vsude v Evrope se koureni v restauracich a na verejnych mistech pomalu ale jiste zakazuje, ale u nas se zakon jeste zmirni. Ja bych byla pro zakaz koureni vsude, kde se vari. V pivnicich, kam chodi chlastat pupkati strejci a k jidlu je maximalne utopenec nebo nakladany hermelin, at se klidne kouri, do takovych pajzlu nechodim. Ale dat za veceri nekolik set a jist ji v zakourenem prostredi, to me vazne netesi.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #7
    superkarma: 1 10.06.2009, 15:17:34
  27. avatar
    [4] wolves13 [*]

    Bugy — #3 Souhlasím, taky si vedle mě zapálí na zastávce a na to nejsou zdroje aby objížděly vesnice a kontrolovaly..

    superkarma: 0 10.06.2009, 14:54:06
  28. avatar
    [3] Bugy [*]

    Mně kouř v restauracích vadí.

    Nejhorší je, když si chci dát jídlo a u vedlejšího stolu si zapálí.

    Kdysi se alespoňv době obědů nesmělo kouřit. Teď se kouří i v cukrárnách. V Luhačovicích jsem to zažila a je to moc nepříjemné.

    Ono se nesmí kouřit na zastávkách a na nádražích a kouří se stejně. V menších městech se to nekontroluje, není na to čas a kapacita:

    1. na komentář reaguje wolves13 — #4
    superkarma: 1 10.06.2009, 14:42:33
  29. avatar
    [2] wolves13 [*]

    Tak zas budu si vařit jen doma, kdo to má čuchat, ať si dá na hlavu kouli a kouří si v ní, ať se v tom třeba udusí, je mi to jedno, ale proč mám být kvůli tomu omezována já.

    superkarma: 1 10.06.2009, 14:37:56
  30. avatar
    [1] 13042000 [*]

    Jsem ještě více pro zpřísnění. Jsem nekuřák a kouř z cigarety mi vadí. Když už někdo musí kouřit, ať si kouří doma, ne na veřejnosti.

    superkarma: 1 10.06.2009, 14:23:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme