Rodina

Novorozenci už neplatí!

Ode dneška začíná platit zákon, který ruší poplatky za pobyt novorozenců v nemocnici. Jejich matkám ale povinnost platit regulační poplatky zůstává.

Osvobození od plateb u lékaře a v lékárnách se ode dneška týká také dárců orgánů a těch, kteří mají soudně nařízenou léčbu.

O ledna, kdy začaly platit vládní reformy, do července vybraly porodnice za čerstvě narozená miminka zhruba deset milionů korun.

„Novorozenců bylo přibližně 26 tisíc, průměrně rodiče zaplatili na jednoho novorozence asi 380 korun,“ uvedl mluvčí VZP Jiří Rod.
 
Nově je také zavedena pokuta až 50 tisíc korun, která hrozí zdravotníkům, pokud vyberou peníze od pacientů neoprávněně.

„Věříme, že pokuta přispěje k větší morálce lékařů a že nebudou pacienty balamutit a vybírat peníze tam, kde na to nemají právo,“ uvedl mluvčí ministerstva zdravotnictví Tomáš Cikrt.

Novorozenci to nekončí

Ti, kdo nebyli novelou osvobozeni, platí i nadále 30 korun za návštěvu lékaře a za položku na receptu, 60 korun za den v nemocnici a 90 korun za pohotovost.

Od ledna 2009 by měl parlament zbavit poplatků i děti do šesti let, u dětí do 15 let by se měl snížit limit pro vrácení peněz z 5 tisíc na 3 tisíce.

 

 

   
01.08.2008 - Těhotenství a porod - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] bokul [*]

    Priznam se, ze z toho mam radost... :) Cekame mimi, a samozrejme kdybychom museli, zaplatili bychom, ale myslim, ze tech nakladu bude i tak dost!

    superkarma: 0 03.08.2008, 21:52:23
  2. avatar
    [43] rek11 [*]

    Vivian: ahoj..mno hele,já se nestačila divit
    s tim nadorem to byla fakt sila-holcicce jsou ted dva mesice a mohla byt bez mamy
    Canadian: sorry,chyba lidského faktoru

    superkarma: 0 03.08.2008, 09:32:26
  3. avatar
    [42] Canadian [*]

    rek11: savlovaci smile tu je, hele>

    superkarma: 0 02.08.2008, 20:53:19
  4. avatar
    [41] Vivian [*]

    rek11:
    Koukám, že jsem možná měla štěstí, že měli loni 1.11. v Podolí stop stav

    superkarma: 0 02.08.2008, 16:42:52
  5. avatar
    [40] rek11 [*]

    Jeremi: nějak mi tu chybi zvracejici smajlik

    superkarma: 0 02.08.2008, 11:52:09
  6. avatar
    [39] rek11 [*]

    Jeremi: pak doktor-dela tam dodnes..VYTRHL svagrove placentu ...den travila na sale s primarem-trikrat ji tam vezli,nic si z toho nepamatuje...Kamaradce pri zachvatu v tehu rekli,ze kazdy ma narok na zachvat,ktery nema pricinu mno kdyz uz rodila dva dny,kdy ji posilali domu-trikrat,ze se neotvira tak jsem ji rekla,at se neda,nedala se,oni ji konecne vysetrili a ihned sla na cisare,protoze decku selhavalo srdce 14 dni po porodu dostala opet zachvat-NAJEDNOU se zjistilo,ze ma nador na mozku jako krava a ze musi na operaci-nador byl sice benigni,ale takoveho rozsahu,ze by tu do vanoc nebyla ,doted ma ochrnutou polovinu tela-to se zlepsuje a s malou ji pomaha maminka ...takze ja mam o jejich "profesionalite dost velke pochyby

    superkarma: 0 02.08.2008, 11:51:54
  7. avatar
    [38] Jeremi [*]

    rek11: V Podolí jsem jednou odležela kus těhotenství na rizikovém, dvakrát porodila, jednou absolvovala gynekologickou operaci a druhé těhotenství jsem tam celou dobu chodila do poradny. Prvně se synem jsem teda nijak nadšená nebyla (snad až na fantastickou dětskou doktorku a jednu starší sestru na nadstandardu). O to ale příjemnějším překvapením pro mě po osmi letech byla péče na normálním lůžkovém oddělení a za další rok péče v těhotenství, při druhém porodu a po něm. Vadila mi jen doktorka interinstka-diabetoložka, která byla klasicky manipulátorská a citově vyděračská a o jejíž odborné způsobilosti mám jisté pochybnosti. Jinak byli všichni , a že teda já a moje děti nejsme zrovna ty pohodové neproblémové případy.

    superkarma: 0 02.08.2008, 11:44:57
  8. avatar
    [37] rek11 [*]

    Jeremi: mno zorvna o Podoli mi nemluv .... jestli driv pousteli to nevim,ale jen v mem okoli jsou dve baby,co seskrabovali hrobnikovi z lopaty prave kvuli nim on to zas tak prestizni ustav neni Normalne zacinam mit pocit,ze je lepsi rodit doma

    superkarma: 0 02.08.2008, 11:20:35
  9. avatar
    [36] Jeremi [*]

    Pokud ale jde o regulační poplatky, tak jsou věci, nad kterými mi zůstává rozum stát. Moji těhotnou švagrovou poslali kvůli špatným výsledkům krevních testů na genetickou konzultaci. Protože to je "vyšetření", kde je důležité rodinná anamnéza, vzala s sebou i manžela, aby mohl poskytnout info o své půlce rodiny. A zaplatili každý 30 Kč. Kdyby si bývala napsala na papír, na co manželovy předci zemřeli a kdo prodělal jaké choroby, vyšlo ji to levnějš.

    superkarma: 0 02.08.2008, 10:42:35
  10. avatar
    [35] Jeremi [*]

    Lindaa: Současný baby-boom ale docela přispěl k včasnějšímu propouštění z porodnice. Při tom akutním nedostatku lůžek se už porodnice snaží lifrovat zdravá novorozeňata a zdravé matky domů co nejdřív. Když jsem před 11 lety porodila syna, propouštělo se z porodnice po spontánním porodu šestý den, po CŘ osmý. Předloni, když se narodila dcera, už v přeplněném Podolí propouštěli po spontánním porodu za 72 hodin, po CŘ pátý den.

    superkarma: 0 02.08.2008, 10:36:31
  11. avatar
    [34] alibaba47 [*]

    no konečně ! Snad bude více takových vítězství rozumu!

    superkarma: 0 01.08.2008, 21:24:12
  12. avatar
    [33] shb [*]

    no aspoň něco....

    superkarma: 0 01.08.2008, 14:30:56
  13. avatar
    [32] Lesana [*]

    Lindaa2: ptž jsem v ČR rodila ambulantně, tak ti můžu říct, proč jsou u nás zdraví novorozenci tak dlouho.
    1. při domácí péči by díky nezodpovědnosti matky zemřeli (názor pediatričky, které pediatrička mých dětí předala ordinaci po svém odchodu do důchodu).
    2. je potřeba udělat vyšetření na metabolické vady a provést očkování proti TBC a kdyby se to neudělalo hned v porodnici, tak se na to rodiče vykašlou a dítě díky jejich nezodpovědnosti zemře (nikoli ojedinělý názor od pediatrů z porodnic)

    Mno a protože metabolické vady by se měli kontrolovat tehdy, když matka už má mlíko a tudíž dítě normálně pije, bývá to cca třetí čtvrtý den po porodu. A kalmetizace se ze zákona provádí od čtvrtého dne života dítěte. Takže tak.

    superkarma: 0 01.08.2008, 14:22:03
  14. avatar
    [31] Gedžitka [*]

    lukas.cejka: no u nás se třeba nijak neslavilo a kdybych měla jít na sociálku, tak teda nevím, jednak jsem měla sama nějaký další koplikace, takže jsem byla delší dobu hospitalizovaná i já sama a pak jsem lítala z oddělení na oddělení mezi oběma dětma, takže by na to ani nebyl čas, kdyby.... a manžel samozřejmě chodí do práce. Myslím to vidíš moc jednoduše

    Jinak souhlasím, že by si mohl plalit každej za sebe, tak jak to píšeš by to bylo i rozumný

    superkarma: 0 01.08.2008, 13:06:36

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] Lukáš Čejka [*]

    rek11: souhlasim

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:36:34
  2. avatar
    [29] rek11 [*]

    lukas.cejka: jak tu psala kdysi Vivian, nekterym jedincum by melo byt volebni pravo odebrano

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:34:03
  3. avatar
    [28] Lukáš Čejka [*]

    rek11: tak to vidime my, oni na to maji podle vseho jiny pohled a bohuzel jejich volebni hlas ma stejnou vahu

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:22:25
  4. avatar
    [27] rek11 [*]

    lukas.cejka: to je jejich problem ne? kazdej normalni clovek si dava bacha,kam dava sve penize a jak je investuje.....a myslim,ze u tech skupin o kterych mluvis bude ponekud vic problemu nez jen postarat se o naslednou peci...

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:19:32
  5. avatar
    [26] rek11 [*]

    lukas.cejka: jj to zni dobre

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:17:56
  6. avatar
    [25] Lukáš Čejka [*]

    rek11: ale myslim ze u urcitych skupin je to nepruchozi, ale nemyslim ze duvod by byl ze by na to nemeli, ale ze by to byla jejich starost, vyzadovalo by to osobni inciativu, snahu

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:16:53
  7. avatar
    [24] Lukáš Čejka [*]

    rek11: v debate jsme se dostali k modelu "povinne ruceni" pro cloveka - proste mas povinnost se pojistit ale jak si to sjednas s pojistovnou je tvoje vec - pojistne, co je hrazne atd.

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:15:29
  8. avatar
    [23] rek11 [*]

    lukas.cejka: ja bych byla urcite pro....myslim,ze flexibilni pojisteni je super...ale bylo by fajn,kdyby porad nejaky ten zaklad byl povinny a aby se to dalo doplacet zpetne...americky system se mi nelibi....Nejdriv resit nad polomrtvym clovekem jestli ma zaplaceno,nebo jestli me zavrou,kdyz mu pomuzu,to je fakt naprd

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:10:21
  9. avatar
    [22] rek11 [*]

    lukas.cejka: ne,jen jsme to nepotrebovali...na co? ani v druhe nemocnici se pouzivali lampicky....velke svetlo potreboval jen v Litaku primar tak jsme zjistily ze funguje

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:08:16
  10. avatar
    [21] Lukáš Čejka [*]

    rek11: jinak mas pravdu a nedavno jsem tu s nekym o tom diskutoval - zmenit system pojisteni, aby kazdy nesl jen sve naklady
    ale to je asi neprochozi, to by luza nevydejchala a meli bychom tu socialni boure

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:07:55
  11. avatar
    [20] Lukáš Čejka [*]

    rek11: kdes to proboha byla, ze tam nebylo ani svetlo? v Rusku?

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:06:11
  12. avatar
    [19] rek11 [*]

    lukas.cejka: nejlepe v lete,kdy se prakticky nesviti, netopi my nesvitili ani v zime,meli jsme tam jen bodovku jedine,ze by diteti davali elektrosoky

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:04:33
  13. avatar
    [18] Lukáš Čejka [*]

    lightblue: myslím, že novopečená matka má jiný starosti než běhat na sociálku. -> tak to bude muset vyridit pan otec kdyz ma pani matka jine starosti

    vojak se stara, vojak ma

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:03:12
  14. avatar
    [17] Lukáš Čejka [*]

    rek11: ja nikde nerikam ze je uzasne byt v nemocnici
    pije moje mliko -> tak to ber jako prispevek na elektrinu, teplo, vodu atd.

    superkarma: 0 01.08.2008, 12:00:38
  15. avatar
    [16] rek11 [*]

    maje: koukam,ze mame stejne stare dcery,budou od sebe mesic a pul taky smolim

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:58:39
  16. avatar
    [15] Lukáš Čejka [*]

    rek11: nic nezakecavam,secti kdo kolik propila projed pri oslavovani vydel poctem a mas prumer

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:58:35
  17. avatar
    [14] rek11 [*]

    lukas.cejka: vis co,me fascinuje,jak vsici tvrdi,jak je uuuuzasny v ty nemocnici byt.Ja jsem obrecela to,ze me pousteli o den pozdeji a to priznam-nehctela jsem tam byt,ale mala nebyla OK. U druhy jsem zebrala dva dny po porodu,aby me pustili...Kazdy normalni clovek se odtamtud snazi utect,to ze platim sama za sebe jeste chapu,proc ne,ale proc za dite,ktere pije moje mliko,kteremu tam musim donest svoje plinky a veskere potreby,to fakt nepochopim

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:57:23
  18. avatar
    [13] lightblue [*]

    lukas.cejka: myslím, že novopečená matka má jiný starosti než běhat na sociálku.
    Mě to nevadilo platit, protože jsme všechno vporodnici dostali, ale když si tam holky musí tahat plíny, oblečení a nevím co všechno pro mimino, tak to bylo fakt

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:55:59
  19. avatar
    [12] maje [*]

    zjišťuji, že jsem smolař. s dcerou jsem byla v porodnici 8 dní (rodila jsem císařem), když zvedli mateřskou, tak mě zrovna končila. teď po prázdninách bude dcera předškoláček a odouhlasili zákon, že školku budou platit i předškoláci a zrušili i pastelkovné. a u pediatrů nebudou platit děti do 6ti let. hádejte, kolik bude dceři 21. ledna?

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:55:54
  20. avatar
    [11] rek11 [*]

    lukas.cejka: nezakecavej, sazka je sazka,delis se s pesanem o veceri

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:54:27
  21. avatar
    [10] Lukáš Čejka [*]

    rek11: vsak rodice dostava rodicovskz prispevek a porodne, tak preci neni problem s ti ze je matka v nemocnici
    a jak jsem psal ten kdo na to nemal si moh dojit pro potvrzeni a nestalo to pak nic

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:54:25
  22. avatar
    [9] rek11 [*]

    lukas.cejka: no 380 kc za novorozence,kdyz k tomu prictes i matku, a to,ze tam je trebas dva mesic-svagrova tam ted byla 10 dni ...

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:52:05
  23. avatar
    [8] Lukáš Čejka [*]

    rek11: to jen dorovnavas na ten prumer - ty nic nekdo za 1000 takze ses na tom prumeru

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:51:30
  24. avatar
    [7] rek11 [*]

    lukas.cejka: tak to bude chudak o hladu,my takove oslavy nevedeme

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:48:46
  25. avatar
    [6] Lukáš Čejka [*]

    Gedžitka: pokud na to nekdo nemel stacilo zajit na socku a dostali potvrzeni
    Vsadim veceri naseho psa, ze na oslavach narozeni rodice v prumeru vyplatej vic penez, nez by je stal ten pobyt.

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:38:39
  26. [5] gentiana [*]

    Lindaa: No, oni drží matky s dětima ve špitále standardně tři dny, protože navzdory zákonům, doporučením unicefu atp. spolků a zdravému rozumu mají doktoři nějakou dohodu podle hesla cobykdyby. A taky každý ví, že ženské jsou dokonale vymatlané, takže se o ně pánové ve špitále musí postarat.
    Jo, a jistě, pojišťovna platí.

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:33:43
  27. avatar
    [4] kareta [*]

    Lindaa: pediatři

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:32:25
  28. avatar
    [3] Gedžitka [*]

    lukas.cejka: myslím, že to bylo především kvůli rodinám, kde se narodí vícerčata, ty se většinou rodí dřív a bývají v porodnici dlouho. Já byla třeba s holkama v porodnici 2 měsíce, než nás pustili domů.

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:30:49
  29. [2] Lindaa [*]

    No sláva, konecne se nekomu rozsvítilo v hlave!
    PS. Proc musí být zdravý novorozene 6-7dní v porodnici . Pak se pojistoovny divej, ze nemaj peníze.

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:19:56
  30. avatar
    [1] Lukáš Čejka [*]

    takze cela ta valka byla pro 380 kc, co v prumeru meli zapaltit rodice za sve ditko
    to je skutecne fuj

    superkarma: 0 01.08.2008, 11:11:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme