Novinky

Nosit kožešiny je kruté a zbytečné!

Ochránci zvířat apelují na modelky Kuchařovou a Sokolovou: Nosit kožešiny je kruté a zbytečné!

Svoboda zvířat - http://www.svobodazvirat.cz

Občanské sdružení Svoboda zvířat včera zaslalo otevřený dopis Miss ČR a Miss World z roku 2006 Taťáně Kuchařové a její následovnici Miss ČR pro rok 2007 Kateřině Sokolové. Ochránci zvířat v něm vyjadřují znepokojení nad tím, že modelky propagují pravé kožešiny.

„Otevřený dopis jsme se Taťáně Kuchařové rozhodli napsat poté, co jsme zjistili, že opět nafotila kožešinovou kolekci. Mnoho lidí, kteří tuto módu podporují, vůbec netuší, jaká krutost na zvířatech se za ní skrývá. Pevně věříme, že toto je i případ paní Kuchařové, která je vzhledem ke své charitativní práci, pro kterou si ji vážím, jistě empatická, a doufáme, že svůj kladný vztah ke kožešinám přehodnotí a okruh svého soucitu rozšíří také na zvířata,“ vysvětluje důvod vzniku dopisu Lucie Moravcová, předsedkyně o. s. Svobody zvířat, a dodává: „Podobný dopis se stejným účelem od nás dnes obdržela také Kateřina Sokolová.“

V červnu proběhly českými médii zprávy popisující focení kožešinových modelů Kateřiny Sokolové při slavnostním otevření pražského butiku Obsession. Další informovaly o fotokampani kožešinové kolekce Ivany Mentlové, jejíž tváří se stala právě Taťána Kuchařová.

Každý rok je pro kožešinovou módu zabito více než 90 milionů zvířat. Existují dva hlavní způsoby! získávání kožešin: prvním je odchyt a zabíjení zvířat ve volné přírodě, druhým pak chov a zabíjení zvířat na kožešinových farmách. Prvně jmenovaný způsob je v ČR zakázán. Na farmách, kterých je zde přibližně 15, se chovají norci, lišky a činčily. Zvířata jsou chována v malých, strohých klecích, v nichž nemají žádné podněty a nemohou projevovat své přirozené chování. Výsledkem těchto podmínek chovu jsou nemoci, abnormální chování, stereotypie, agresivita a sebepoškozování, či dokonce zabíjení vlastních mláďat.

Mnoho evropských zemí již chov tzv. kožešinových zvířat zakázalo. V České republice za tímto účelem vznikla petice, pod níž se již podesalo kolem 8 000 lidí.

Veškeré informace o problematice kožešinové módy najdete na www.protisrsti.cz.

   
26.07.2012 - Redakční novinky - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [58] wich [*]

    kareta — #48 Jako hračka pro děti bych šla spáchat sebevraždu jako jakékoli zvíře, jedno jestli činčila, křeček, pes... Sml14 Chudáci zvířata. 

    A taky jsem si vždycky myslela, že "kočka" je z králíka Sml80

    superkarma: 0 27.07.2012, 08:50:38
  2. avatar
    [57] Introvertka [*]

    SNÍŽEK — #45 tak to je hrůza Sml15

    superkarma: 0 27.07.2012, 05:13:08
  3. avatar
    [56] Kytinkak [*]

    umělá kožešina mi nevadí, dokonce se mi líbí více

    superkarma: 0 26.07.2012, 21:27:39
  4. [55] jukl [*]

    nemám kožich...:-)

    superkarma: 0 26.07.2012, 21:24:47
  5. avatar
    [54] tajnostii [*]

    Umělinu anoSml22

    superkarma: 0 26.07.2012, 20:17:06
  6. avatar
    [53] peetrax [*]

    No jéje, to už tady dlouho nebylo... Sml3

    superkarma: 0 26.07.2012, 19:46:50
  7. [52] sludka [*]

    Když se chová králík na maso tak nechápu proč by se nemohla využít i kožešina.Sml15Sml15Sml15

    superkarma: 0 26.07.2012, 19:33:17
  8. avatar
    [51] ekleinovka [*]

    Njn,kožich nenosím,zabíjení zvířat nesnáším a přitom jím maso.....

    superkarma: 0 26.07.2012, 17:41:24
  9. avatar
    [50] kareta [*]

    řinka — #49 ještě žes mi to připomněla, včera jsem zavřela psa do kotceSml52Sml52

    superkarma: 0 26.07.2012, 16:12:09
  10. avatar
    [49] řinka [*]

    kareta — #48 To je další z nešvarů a kupodivu to nikomu nevadí.To jsou Fretky,velký pes zavřený v kleci v bytě a jiné

    1. na komentář reaguje kareta — #50
    superkarma: 0 26.07.2012, 16:10:57
  11. avatar
    [48] kareta [*]

    Já si myslela, že se kočka říká ledvinovému pásu z králíkaSml30.

    Aktivistky mne opět přinutily koukat se po krokodýlích kabelkách a norkových kožíšcích! Přirozený instinkt např. kuny (taky pěknej kožich) je vraždit slepice a srát na půdě. Norek je asi podobná obluda, o liškách nemluvě! Činčila- hm, fakt se má super v kleci v paneláku jako hračka dětí, na jejím místě se seberu spáchat sebevraždu do nejbližší kožešinové farmy!Sml68

    1. na komentář reaguje řinka — #49
    2. na komentář reaguje wich — #58
    superkarma: 0 26.07.2012, 16:02:15
  12. [47] MaVy [*]

    Alena613 — #35 co já vím,a doufám v to,ty pásy se snad dělali jen,když ta kočka umřela,jen kvůli pásu jí nikdo nezabíjel,....snad to tak měli všichni,kočky miluju

    superkarma: 1 26.07.2012, 15:48:18
  13. avatar
    [46] kareta [*]

    ZaseSml28.

    Kožichy ANO, náhražky NE!Sml57

    superkarma: 2 26.07.2012, 15:26:58
  14. avatar
    [45] SNÍŽEK [*]

    byla jsem v šoku když mi bylo nabízeno prostěradlo ušité z kočičích kožešin jako léčba revmatismu Sml28

    1. na komentář reaguje Introvertka — #57
    superkarma: 0 26.07.2012, 15:20:09
  15. avatar
    [44] Dante Alighieri [*]

    řinka — #43 Ať si lidi najdou jiný léčivo na záda, než mrtvou kočku. Např. termofor.

    superkarma: 2 26.07.2012, 15:05:39
  16. avatar
    [43] řinka [*]

    Alena613 — #40 Tak vidíš, mě jich taky bylo líto.Víc mě ale bylo líto lidí kteří trpěli bolestma zad a neměli Brufen.Dneska už to není potřeba,všechna zvířata mám ráda.Všechna mláďata jsou krásná,nemají se trápit a když na pekáč tak humálně.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #44
    superkarma: 1 26.07.2012, 14:45:33
  17. avatar
    [42] Alka1 [*]

    řinka — #38 Neuhýbám, jen mi to automaticky naskočilo při čtení tvého příspěvku a také při pomyšlení na ty dvě "krasavice" ze článku...Sml57

    superkarma: 1 26.07.2012, 14:45:28
  18. [41] dadma [*]

    Kožich bych si nekoupila a nechtěla bych ho ani darem.Zabíjet zvířata jen kvůli kožešině je hrozné.Souhlasím s řinkou je hnusné zabít nosorožce či slona kvůli klům ,že z toho vyrábí nějaké pofidérní afrodisiakum.Nebo jsem na videu viděla, jak trpí v hrozných podmínkách v Číně medvědi ,kterým odebírají žluč.Dodnes lituji, že jsem se na to video podívala nemohu to dostat z hlavy.Nejkrutějším savcem na Zemi je člověk.

    Jinak maso jím a kožené boty si také koupím.Když již jateční krávu zabijí na maso ,tak proč nezužitkovat i kůži.Ale i se zvířatama, které jsou chovány pro jateční účely ,by se mělo zacházet dobře.Někdy je to také otřesný pohled.

    superkarma: 1 26.07.2012, 14:39:24
  19. avatar
    [40] Alena613 [*]

    řinka — #36

    Jasně vím, že když jsem byla malé dítě to tak bylo, nebylo to fakt hnusné a chudata kočky, dodnes to odsuzuji a proto bych to radši nevzpomínala.

    1. na komentář reaguje řinka — #43
    superkarma: 1 26.07.2012, 14:39:23
  20. avatar
    [39] Altamora [*]

    Pokud by se kožešinová zvířata chovala ve špatných podmínkách, pokud by byla špatně živená, měla by mizernou kožešinu, za kterou by nebyla slušná cena. Kamarádka za socíku chovala nutrie. Podstrojovala jim, snažila se, aby měly dost prostoru, jinak by za kůže moc neutržila.

    superkarma: 1 26.07.2012, 14:38:23
  21. avatar
    [38] řinka [*]

    Alka1 — #34 neuhýbej od tématuSml30

    1. na komentář reaguje Alka1 — #42
    superkarma: 1 26.07.2012, 14:35:31
  22. avatar
    [37] Altamora [*]

    Alena613 — #35 Proč ji to napadne? To je přece jasné. Ony se ledviňáky z kočičí kožešiny dělávaly. Kočky přicházely o život mladé, lidé zužitkovali cokoliv. Pořád mi připadá přijatelnjší ledviňák z mrtvé kočky než upalování živých koček na hranici, jako to dělali v Anglii v sedmnáctém století. (Nic ne tom nemění fakt, že já kožešiny opravdu nenosila, nenosím a nosit nebudu. A že kočky jsou nádherní tvorové.)

    superkarma: 2 26.07.2012, 14:35:05
  23. avatar
    [36] řinka [*]

    Alena613 — #35 To nenapadlo mě ale lidi dávno přede mnou ,já to jen jako dítě viděla.

    1. na komentář reaguje Alena613 — #40
    superkarma: 2 26.07.2012, 14:33:41
  24. avatar
    [35] Alena613 [*]

    řinka — #33

    Né, mě pobuřuje, že tě to vůbec napadne, ledvinák z kočkySml31. . hrozná představaSml31

    1. na komentář reaguje řinka — #36
    2. na komentář reaguje Altamora — #37
    3. na komentář reaguje MaVy — #47
    superkarma: 1 26.07.2012, 14:26:48
  25. avatar
    [34] Alka1 [*]

    řinka — #33  Dřív se dělalo věcí, třeba se některé ženské upalovaly jako čarodejnice...

    1. na komentář reaguje řinka — #38
    superkarma: 1 26.07.2012, 14:21:20
  26. avatar
    [33] řinka [*]

    Alena613 — #29 Fišmi — #31 Vůbec nechápu co vás dvě pobuřuje?Že nesouhlasím z nesmyslným vybíjením zvířat?A,že by se měla kožešina zužitkovat?To se vám nezdá?

    A,že u ledvinového pásu je poťouchlej čertík jste si nevšimly?

    Dřív se tyto kožešiny využívaly na tyto zdravotní pomůcky,to je prostě fakt.

    Dnes už to samozřejmě není potřeba ale tehdy to byla výborná pomůcka at se vám to zdá nebo ne.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #34
    2. na komentář reaguje Alena613 — #35
    superkarma: 0 26.07.2012, 14:06:29
  27. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Fišmi — #31 Jíš drůbež? Hodím ti sem fotku roztomilého žlutého kuřátka nebo káčátka, bude to vypadat úplně stejně "strašně". Jestliže je nutné zastřelit lišku jako škodnou, nevidím důvod, proč by se její kožich neměl využít.Sml80

    superkarma: 4 26.07.2012, 13:49:28
  28. avatar
    [31] Fišmi [*]

    řinka — #23 Že tě huba nebolíSml31 Hele řinko, cokdyž by se někomu hodily třeba tv ledviny, heee?   Sml58 Já teda osobně bych nechtěla nosit kožich, který už měl někdo na sobě....

    1. na komentář reaguje Suzanne — #32
    2. na komentář reaguje řinka — #33
    superkarma: 2 26.07.2012, 13:14:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] wich [*]

    cilani — #17 O tom se v článku konkrétně u slečen Kuchařové a Sokolové nepíše. A dál už to jsou jen ty stokrát okopírované úryvky, co má na svých stránkách každá tahle humanitární organizace.

    Altamora — #21 "protože na telku se může dívat i při svíčkách" Pane Bože Sml52Sml52Sml52 To bylo co za vzdělanou exotku? Sml30Sml30

    carmi — #20 To jo, ale ten nadpis to docela generalizuje, což není úplně nejvhodnější.

    superkarma: 0 26.07.2012, 11:41:02
  2. avatar
    [29] Alena613 [*]

    řinka — #23

    Bože, to je fakt hnusný Sml31.

    1. na komentář reaguje řinka — #33
    superkarma: 3 26.07.2012, 11:33:04
  3. avatar
    [28] wich [*]

    řinka — #23 Teď jsi mi připomněla film Ten svetr si nesvlíkej s I. Janžurovou a P. Nárožným, krásná scénka s hádkou o kočku/králíka Sml30

    superkarma: 0 26.07.2012, 11:32:13
  4. [27] cilani [*]

    LudPa — #26 ale taky se nechovala zvířata pouze na kožešiny, ale spotřebovalo se vše co se dalo využít. Dneska se pro ty drahé kožešiny chovají zvířata v nevhodných podmínkách. Takovéhle týrání pro zbytečnou parádu nanynek neuznávám.

    superkarma: 1 26.07.2012, 11:23:48
  5. avatar
    [26] LudPa [*]

    Se tady pořád píše o návratu k přírodě, že by se dříve nosily umělotiny?

    1. na komentář reaguje cilani — #27
    superkarma: 1 26.07.2012, 11:07:39
  6. avatar
    [25] řinka [*]

    DanaD — #24 Kočičando ty jsi ještě malinká,ale tvůj čas přijde nebojSml54Neházej na mě ty krásný kukadla,je ti to houby platný.Sml52

    superkarma: 0 26.07.2012, 10:53:00
  7. avatar
    [24] DanaD [*]

    řinka — #23 me to nerikej, ale vysvetli to te kocce.... a pekne z oci do oci

    1. na komentář reaguje řinka — #25
    superkarma: 2 26.07.2012, 10:47:05
  8. avatar
    [23] řinka [*]

    To já považuju za větší problém zabít třeba slona,nebo nosorožce a jeho kel a roh použít jako afrodiziakum(magoři).Z prasete se dá využít vlastně všechno,tak proč ne krupon,to samé z krávy.Ale to je kůže.Lišky jsou škodná ikdyž nádherná zvířata.Pokud by zvířata na kožešiny byla chovaná v přijatelných podmínkách proč ne?Jsou ale v klecích a proto NE!A nesmyslné vybíjení z rozmaru bohatých to už vůbec ne.

    No ale takový ledvinový pás z králíka nebo kočky,je výborná věcSml57A teď mě kočkomilky dejte co se do mě vejdeSml52

    1. na komentář reaguje DanaD — #24
    2. na komentář reaguje wich — #28
    3. na komentář reaguje Alena613 — #29
    4. na komentář reaguje Fišmi — #31
    superkarma: 0 26.07.2012, 10:43:01
  9. [22] Bébina [*]

    Kůže a kožešina je ekolgická, narozdíl od různých náhražek. Nejsem proto, aby se zabíjela zvířata jen pro kožešinu. Ale nechápu třeba chovatele ovcí, že když ovci zabijí pro maso, tak kůži nechaji shnít někde na hromadě, místo aby jí dali vyčinit. Bohužel jsem takové chování nejednou viděla. Takové plýtvání. Přitom kabát z ovčí kůže s vlasem dovnitř, to je krása. A v zimě zahřeje víc, než nějaké náhražky.

    superkarma: 3 26.07.2012, 10:06:10
  10. avatar
    [21] Altamora [*]

    Kožešinu nenosím, štítím se mrtvé srsti (kromě té spřadené). Ale tyhle hysterické spolky by mě spíš přiměly, abych si něco takového pořídila, než abych se toho vzdala, když už bych to měla. Mám těžký odpor k aktivistům, kteří o problému vědí pramálo, o to hlasitěji se vyjadřují. Prostě ideologičtí zaslepenci mi hodně vadí. Jako ta zelená Slovenka, která elektřinu nepotřebuje, protože na telku se může dívat i při svíčkách nebo naše Katka Jaujau.

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 4 26.07.2012, 09:57:29
  11. avatar
    [20] carmi [*]

    wich — #12 O tom není pochyb. V článku se ale píše o zvířatech, která se chovají jenom pro kožešinu.

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 2 26.07.2012, 09:41:34
  12. avatar
    [19] enka1 [*]

    Kdyby člověk nenosil kožešiny, tak tu dneska nejsme jako lidstvo vůbec, protože by pomrzlo hned u svého zroduSml24.

    To ovšem neznamená, že jsem pro chov zvířat kvůli kožešině v nezvířecích podmínkách ani pro zbytečný odstřel kožešinových zvířat.

    Nemusím mít ani umělou kožešinu, nikdy to nebyl předmět mé touhySml80

    Jinak dámy ze "svobody zvířat" určitě shání kožené botky neb v umělinách se potí nohy, ale kůže je jen kožešina chlupů zbavenáSml58. Já mám k těmhle spolkům a priori nedůvěřivý vztah. Pročtu si je, abych nebyla nespravedlivá a jestli bojují i jinak, než psaním oteřených dopisů

    wich — #12 Neviděla jsem, ale celkem s tebou souhlasím

    superkarma: 3 26.07.2012, 09:38:52
  13. avatar
    [18] ToraToraTora [*]

    wich — #12 Máš pravdu předsedo.

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:30:46
  14. [17] cilani [*]

    wich — #12 pochybuju, že tyhle propagovaly kožešinu z králíka, co byl zabit na maso...

    1. na komentář reaguje wich — #30
    superkarma: 1 26.07.2012, 09:24:19
  15. avatar
    [16] marianaant [*]

    DanaD — #8 Je to nádherný kousek.Sml59Sml59

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:22:10
  16. avatar
    [15] Alena613 [*]

    DanaD — #8

    Rudolfek ti fakt moc sluší Sml59Sml59

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:12:34
  17. avatar
    [14] ladouch [*]

    Rozhodně jsem za umělé kožíšky.Sml22

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:11:49
  18. avatar
    [13] enka1 [*]

    DanaD — #8 Sml30Sml67

    superkarma: 0 26.07.2012, 09:09:13
  19. avatar
    [12] wich [*]

    Pokud někdo striktně tvrdí kožešiny a kůže ne, je to trošku omezené.  Zabiju-li králíka, či krávu na maso, je kruté a zbytečné zpracovat jen maso a zbytek, tj. kůže, kožešina, vyhodit Sml80 Zabíjet norky, lišky a jiná zvířata, která nejsou hospodářská, jen pro kožich mi taky přijde zbytečné.  Ale ve výsledku kabelka z hovězí kůže je v globálu ekologičtější, než syntetická.

    Mám pocit, že jsem tu kožešinovou kolekci Táni Kuchařové viděla. Šlo o photoshoot, kde srovnávali umělé a přírodní kožešiny. Na jedné stránce outfit s přírodní kožešinou, na druhé s umělou...

    1. na komentář reaguje cilani — #17
    2. na komentář reaguje ToraToraTora — #18
    3. na komentář reaguje enka1 — #19
    4. na komentář reaguje carmi — #20
    superkarma: 3 26.07.2012, 09:00:37
  20. avatar
    [11] saruz [*]

    DanaD — #8 Takové nosení rozhodně ANO! Sml67

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:59:25
  21. avatar
    [10] DanaD [*]

    kobližka — #9 Sml30 kocek neni nikdy dost

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:58:58
  22. avatar
    [9] kobližka [*]

    DanaD — #8 Dano,ty seš kus...ty fakt ty svoje kočky narveš všude Sml30Sml30Sml30Sml30

    1. na komentář reaguje DanaD — #10
    superkarma: 0 26.07.2012, 08:57:07
  23. avatar
    [8] DanaD [*]

    S tim ja nesouhlasdim, nosit kozesiny je jedna z nejlepsich veci, co muzou byt Sml16

    1. na komentář reaguje kobližka — #9
    2. na komentář reaguje saruz — #11
    3. na komentář reaguje enka1 — #13
    4. na komentář reaguje Alena613 — #15
    5. na komentář reaguje marianaant — #16
    superkarma: 0 26.07.2012, 08:54:52
  24. avatar
    [7] Jindriska8 [*]

    Jsem pro kožíšek z umělinySml22

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:54:32
  25. [6] Roland [*]

    Také bych klidně petici podepsala. Kožíšky jsou pěkné i umělé.

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:52:48
  26. avatar
    [5] Hanula [*]

    Sml16take nemusím

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:41:24
  27. avatar
    [4] kobližka [*]

    No,"líbí"se mi,že u nás je první způsob získávání kožešiny (lovem) zakázán.Jaký je rozdíl mezi tím,že zabiju zvíře ve volné přírodě,nebo tím,že ho chovám se záměrem stejně ho zabít?Sml80Jen asi ten,že chudák zvíře na farmě se nikdy neproběhne venku....Nejsem ale ani pro,aby se zabíjela zvířata ve volné přírodě.Proč,když dokážeme kožešinu vyrobit synteticky.....a nakonec se bez ní stejně obejdeme....

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:39:03
  28. [3] czempkova [*]

    kožešiny nenosím

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:38:42
  29. [2] diplopeta [*]

    taky nejsem za, aby se nosili kožichy ze zvířat

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:32:32
  30. avatar
    [1] carmi [*]

    Tak tuhle petici klidně podepíšu.

    superkarma: 0 26.07.2012, 08:29:07

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme