Bulvár

No, tak mi konečně pomoz


O dělbě práce mezi mužem a ženou už byly popsány stohy papírů, tedy spíše o tom, jak nefunguje…

Nevím jak u vás, možná někde existují andělé, ale v mém okolí jich je opravdu poskrovnu. Zato se to všude hemží chlapáky, kteří si dělbu práce mezi mužem a ženou představují následovně: žena se postará v podstatě jen o chod domácnosti. Oni o to ostatní.

Chod domácnosti v sobě zahrnuje vaření, praní, uklízení, žehlení, psaní úkolů s dětmi, venčení psa, stejně jako návštěvu třídních schůzek a hádku s domovníkem. Chlapi řeší všechny ostatní důležité věci. Přezují auto na zimní pneumatiky, zavezou ho do myčky a vždy dokáží najít baterie do dálkového ovládání.

Někde to funguje

Ne, nechci být za feministku, která muže nenávidí a v ženách vidí světice. Jistě, určitě existují muži, kteří jsou jiní. Podělí se se ženou o práci, když vidí, že ji nezvládá, nabídnou svou pomoc, když je potřeba. Jen je jich poslední dobou nějak málo. Nebo jsou prostě málo vidět.

Možná je to tak, jak říká ve svém pojednání o rodině Jarmila Kubátová: „Emancipace ještě nedospěla do toho stádia, aby byla zavedena jednotná výchova dívek a chlapců k péči o dítě a domácnost. Stejná výchova obou pohlaví k rodičovství je nutná, aby přijali jako samozřejmost myšlenku, že domov a děti patří jim oběma, a proto péče o domov a děti má být úkolem oboustranným. Aby se zcela přestalo mluvit o určitém způsobu chování vhodném pro chlapce a jiném pro dívky.“

Já vím, můžete říct, že psychologické příručky jsou jedna věc, ale realita druhá. A že příroda to tak prostě zařídila. Zatímco muž má problém dělat více než jednu věc, žena bez problémů žehlí, diktuje úkol prvňáčkovi a dokáže přitom jedním okem sledovat děj oblíbeného seriálu. Určitě máte pravdu. Ale já z vlastní zkušenost dodávám, že by se ještě k tomu měla asi naučit být taky občas za chudinku.

Chudinky to mají jednoduché

Jestli totiž někdo dokáže ulovit muže, kterého naplňuje potěšením, když může ženu opečovávat, je to právě ona. Očima plnýma bezmoci se hroutí pod taškou velikosti větší ledvinky, popláče si nad nelehkou úlohou té, která by snad měla vyžehlit koš prádla a dokáže se zhroutit pokaždé, když je zapotřebí vyřešit nějaký problém. A kupodivu to funguje.

Muž, kterého by jinak od finálového fotbalového zápasu nikdo nedostal, se ochotně zvedá, aby ji podepřel, a v úloze velkého chlapa obránce je schopen nečekaných obětí. A tak chudinka ve vhodné chvíli poplakává a muž kmitá. Naplněn láskou k ní, své malé bezbranné holčičce.

A co my na to? My velké, silné, soběstačné holky?

   
19.05.2006 - Společnost - autor: Markéta Breníková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [61] Blueberry [*]

    vasniva ctenarka: Tak to beru!

    superkarma: 0 22.05.2006, 19:55:44
  2. avatar
    [59] Radka27 [*]

    Jako matka čtyřměsíčního dítěte můžu říct o mužské pomoci v domácnosti akorát to, že kdyby mi manžel doma nepomohl s domácími pracemi, žádot o rozvod by ho neminula. Na nějaké hry typu chudinka nemám čas a nemám čas ani na to, abych uklízela po dospělém chlapovi, ba co více, aby mi přidělával práci (praní, žehlení, vaření) a ani nepomohl. Jednoduše bych se ho zbavila.

    superkarma: 0 22.05.2006, 16:45:50
  3. avatar
    [57] Meander [*]

    7kraska: To z ní ovšem nedělá služku

    superkarma: 0 22.05.2006, 10:36:58
  4. [56] Delenka [*]

    Manžel mi pomůže - když si řeknu. Pak udělá (většinou)to co jsem řekla, ale pouze to co jsem řekla - takže když řeknu ať pověsí vyprané košile, tak ostatní vyprané prádlo tam nechá (je to samoýřejmě příklad toho jak to fungule). Takže pokyny musí dostávat přesně. Jenomže nejhorší je, že já už nějak nemůžu si o všechno říkat. Připadá mi to nedůstojné dospělého člověka řídit ho jak malé děcko. Navíc - já nepotřebuji aby mi pomáhal, potřebovala bych aby něco dělal - cokoliv, co si vezme na starost a bude to dělat bez toho, abych o tom musela mluvit - starost o zahradu, zametení chodníku...cokoliv. Všechny opravy jsou na mě. Teď po dva víkendy jsem vymalovala, opalovala dveře, měnila lino... manžel se mi nabídl, že mi pomůže, takže začal dělat ty dveře, ale pak jsem měla akutnější práci jinou a přestala jsem dveře dočišťovat(chystáme totiž vyměnit kuchyň tak se docela chvátá s opravama), tak toho nechal a aktivita skončila. Tento víkend mu nebylo dobře, takže jsem všechno dělala sama, jsem z toho docela unavená a to je možná důvod, že vůbec o tom píšu, protože v pozitivnějším duševním stavu si uvědomuji, že si nemám co stěžovat - tohla jsem si vzala a takhle jsem si to zařídila.... Ale jinak hezký den.

    superkarma: 0 22.05.2006, 08:13:22
  5. [54] 7kraska [*]

    Blueberry, treba on vydela vic, ale zase musi v praci stravit vic hodin. Nevim.

    superkarma: 0 21.05.2006, 20:03:07
  6. avatar
    [53] Blueberry [*]

    vasniva ctenarka: To je nazor - "On vydela v praci vic" . Takze kdyz oba pracuji 8 hodin a zena vydela mene, je jeji povinnosti pracovat dalsich rekneme 6 hodin v domacnosti, aby tim vyrovnala rozdil mezi vyplatami?

    superkarma: 0 21.05.2006, 17:41:47
  7. [50] 7kraska [*]

    AdaD klobouk dolu, ja to nezvladam ani s jednim prckem, ale je fakt, ze ten muj neni doma skoro vubec a ja jeste chodim 1 den do prace a ve zbylych dnech dodelavam na pocitaci, co v praci nestihnu.

    S jednim byvalym jsme uklizeli kazdou sobotu spolu, ale byl to mnohem mensi byt nez mam ted. Pak jsem zjistila, on toho dela nejak min a ze to dela pomaleji, vlastne krom toho jeste delal nejake blbosti, ktere s uklidem nesouvisely. Takze jsme si rozdelili sluzby - jeden uklizel komplet vsechno jednu sobotu a druhy druhou sobotu. A fungovalo to. Ja blbec jsem se s nim rozesla (v podstate kvuli kravinam) a ted uklizim jenom ja porad vsude vsechno :-(.

    superkarma: 0 21.05.2006, 13:43:04
  8. avatar
    [48] Suzanne [*]

    Tobbi: já jsem flink a mám pevné nervy Proto mám tak skvělého manžela

    superkarma: 0 21.05.2006, 11:39:32
  9. [47] Tobbi [*]

    jaku:

    superkarma: 0 19.05.2006, 22:37:04
  10. [46] Tobbi [*]

    Blueberry: Ani nemusíš dupat. Stačí to nedělat... On to pak udělá sám. Ale k tomu musí být člověk takový flink jako já, málokterá normální ženská to zvládne

    superkarma: 0 19.05.2006, 22:36:37
  11. avatar
    [44] Meander [*]

    Suzanne: Já vím hergot

    superkarma: 0 19.05.2006, 19:47:03
  12. avatar
    [43] Suzanne [*]

    Meander: najevo

    superkarma: 0 19.05.2006, 19:45:38
  13. avatar
    [42] Meander [*]

    Blueberry: Pokud tak vehementně dávají na jevo svou sílu, velikost a soběstačnost, tak ano. Ani rozumný chlap se tak nevymezuje.

    superkarma: 0 19.05.2006, 18:56:25
  14. avatar
    [41] Suzanne [*]

    jaku:

    superkarma: 0 19.05.2006, 18:33:31
  15. avatar
    [40] jaku [*]

    Pohádka :
    Bylo jedno děvče a jeden chlapec.
    Dívka šla za chlapcem a ptá se ho : vezmeš si mne za ženu ?"
    a chlapec odpověděl : " NE".
    A od té doby děvče cestovalo, chodilo na kosmetiku, do restaurace, užívalo si s přáteli,jezdilo po světě,nesbíralo prádlo po bytě, nedělalo teplé večeře a žilo spokojeně až do smrti.

    superkarma: 0 19.05.2006, 17:47:33
  16. avatar
    [39] Blueberry [*]

    Meander: A tim myslis co? Jako ze vsechny velke, silne a sobestacne holky musi zvladnout vsechno bez pomoci partnera? Jiste, pokud ziji samy. Ale pokud jsou v domacnosti dva, prace se deli.

    superkarma: 0 19.05.2006, 17:09:30
  17. [38] apina [*]

    No tak to je přesně muj problém!! Já ale neumim ze sebe dělat chudinku, nejsem žádná blbka! To opravdu nejsou muži, kteří mají rádi vedle sebe cílevědomé, schopné, úspěšné ženy? To opravdu potřebují kikinky a slepičky?? Nechápu to. Přitom i takové ženy potřebují pomazlit , ochránit, milovat........

    superkarma: 0 19.05.2006, 16:20:53
  18. avatar
    [35] =božmila= [*]

    Já si myslím že ješitní budou vždy.I když já jdu bez řečí uklidit dílnu a on vařit nebo by neměl co jíst.

    superkarma: 0 19.05.2006, 13:24:01

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [34] SENSITIVESKIN [*]

    Meander: ... jasně, jako s chlapem

    superkarma: 0 19.05.2006, 13:14:58
  2. avatar
    [32] Meander [*]

    Mimochodem, když se někdo prezentuje jako "velká, silná, soběstačná holka" nemůže se divit, že je s ním tak i nakládáno

    superkarma: 0 19.05.2006, 13:08:04
  3. avatar
    [31] SENSITIVESKIN [*]

    jiti: tak to máš asi manželku

    superkarma: 0 19.05.2006, 12:41:02
  4. avatar
    [30] SENSITIVESKIN [*]

    Vaše příspěvky by si měla přečíst ta zoufalá maminka z chůvy v akci, jejíž manžel, resp. trotl, byl poprvé v životě nakoupit a pod dozorem televizních kamer přebalil svý 4. dítě

    superkarma: 0 19.05.2006, 12:39:53
  5. avatar
    [29] Kayty [*]

    Mě domácí práce nevadí, máme totiž malinký byt a všechno je tak za hoďku hotové. Můj přítel má za úkol vynášet koš, umývat nádobí, podle potřeby pomáhat (leda tak kolkovanou žádostí a dopisovou bombou ) a veškeré vrtací, šroubovací, manuální práce.
    Nejlepší je, když já něco dělám a mám to už skoro hotove, tak přijde a zeptá se jestli nechci něco pomoct . Ale zeptá se...

    superkarma: 0 19.05.2006, 11:29:30
  6. avatar
    [28] závislá na čokoládě [*]

    Taky mám doma poklad, který domácí práce přisuzuje zásadně ženským a já mu tvrdím, že mně trénuje na úplnou samostatnost. Pod velkým nátlakem sem tam poseká trávu(sekačkou) a vyčistí bazén.Když má vyjíměčně zapnou pračku, tak se musí zeptat syna, ten to umí perfektně. Proto dámy nerozmazlujte své syny, budou vám budoucí snachy vděčné

    superkarma: 0 19.05.2006, 11:25:15
  7. avatar
    [27] Lesana [*]

    Marcelín: STÁVKA Toužila jsem po myčce nádobí, ale byl proti - stojí peníze, musí se překopat odpady a voda, nevejde se nám do bytu... až jsem toho měla dost a přestala mýt nádobí. Maximálně jsem si odmyla talíř pro sebe a děti. A co se nestalo - Ježíšek MI přinesl vysněnou myčku a přitáhl vodu + odpad a smířil se s tím, že přístup do své skříně má díky myčce značně omezený

    superkarma: 0 19.05.2006, 11:22:34
  8. avatar
    [25] Evča [*]

    Meander:

    superkarma: 0 19.05.2006, 10:54:02
  9. avatar
    [24] jiti [*]

    Můj muž ani neví jak často se mění v autě olej, zato umí navařit

    superkarma: 0 19.05.2006, 10:50:28
  10. [23] Rikina [*]

    Suzanne: jistě, ale co bylo popsáno v článku? "Očima plnýma bezmoci se hroutí pod taškou velikosti větší ledvinky, popláče si nad nelehkou úlohou té, která by snad měla vyžehlit koš prádla a dokáže se zhroutit pokaždé, když je zapotřebí vyřešit nějaký problém." To není dojem zranitelnosti, to je živé zoufalství. To bych jaksi nesrovnávala.

    superkarma: 0 19.05.2006, 10:36:32
  11. avatar
    [22] Meander [*]

    "Ne, nechci být za feministku, která muže nenávidí a v ženách vidí světice."

    Prosím! Než příště napíšeš takhle zavádějící prohlášení, zjisti si význam slova feminismus

    superkarma: 0 19.05.2006, 10:32:36
  12. avatar
    [21] Suzanne [*]

    Rikina: tam je přece baba krev a mlíko, ale dokáže budit dojem zranitelnosti

    superkarma: 0 19.05.2006, 10:15:15
  13. [20] Rikina [*]

    Gabi: co je s nimi?

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:55:11
  14. avatar
    [19] Gabi [*]

    Rikina: a co Postřižiny ?!

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:47:37
  15. avatar
    [18] Linde [*]

    Suzanne: jeho nabídka notně převyšuje poptávku, tak proč ne?
    Zvláště když vidím, že se mu do něčeho extra nechce

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:32:51
  16. avatar
    [17] Suzanne [*]

    linde: ty vyhrožuješ, že nebude To bych si nikdy neudělala

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:28:05
  17. avatar
    [16] jaku [*]

    linde: , můj muž má ( naštěstí) hrozně línou mámu, takže byl z domova zvyklej, že jeho táta se otáčel kolem domácnosti.
    A pak, když mu táta umřel, tak už bylo úplně automatický, že bude fungovat na 100%.
    Ale proto s ním nejsem, chtěla bych ho, i kdyby byl trošililinku línější

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:26:34
  18. avatar
    [15] Linde [*]

    jaku: že by?

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:22:11
  19. avatar
    [14] jaku [*]

    linde: to víš, já ti to prozradím a ty mi ho sebereš!!

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:20:45
  20. avatar
    [13] Linde [*]

    a kdepak jste takový chlapy natankovaly??
    Já musím doma dvakrát říct - hele, chtělo by to umýt auto a napotřetí vyhrožovat, že nebude-li umyté auto, nebude
    .... A tak to chodí se vším
    Ale asi máte pravdu, nejspíše jsem si ho rozmazlila, je zvyklý, že jsem soběstačná. Poslední dobou zkouším nátlak, že jsem unavená a trošku se už hejbe , ale pouze pod palbou přímých příkazů

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:14:33
  21. [12] Rikina [*]

    Ježíš, o to snad ani nemůže normální chlap stát, aby měl doma "chudinku" opečovávání potřebnou? To bych musela být sama sobě protivná, o něco takového se pokoušet.

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:13:48
  22. avatar
    [11] Suzanne [*]

    Jsem doma víc než manžel, tudíž to spíš leží na mně. Ale když přijde domů, tak vaří, než přijde, tak volá, jestli má něco nakoupit, když přijde návštěva, připravuje pohoštění. Baví ho to. Dvakrát týdně k nám na 2 hodiny chodí paní na úklid, takže já v podstatě uklízím jen povrchový binec. Nežehlí u nás nikdo, ale automyčku, věšení obrázků, výměnu pneumatik a žárovek u nás řeším já.

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:10:57
  23. avatar
    [10] Gabi [*]

    Blueberry: taky to nechápu, k tomu člověk přece přihlíží i u výběru partnera. Muž zvládne úplně všechno jen mu k tomu dát dostatečný prostor
    Já mám ale z okolí i rodiny spíše opačné příklady: ženské chlapa postupně vyšoupnou ze všeho, co jinak rád dělal (vaření, úklid, péče o děti) - jsou přece "hospodyně a matky" a pak si stěžují, že jim "ani nepomůže a jsou na všechno samy" nebo ho prudí tak dlouho "prosím tě jdi od toho, jde ti moc pomalu" až se na to .
    Příklady jsem kolem sebe nikdy neměla inspirtivní, ale přesto jsem si dost rychle udělala jasno - řešení "mužských" a "ženských" prací je mi cizí. Já přece také umím natankovat, umýt auto v myčce, zapojit computer nebo vyměním žárovku ...
    Ale pamatuju si, jak se moje babička (celý život se živíci jako služka, později uklízečka) smála chlapům, kteří doma vaří či věší záclony a jejich ženy označila za líné nebo "paničky".

    superkarma: 0 19.05.2006, 09:07:54
  24. avatar
    [8] Helik [*]

    souhlasím s BLUEBERRY jsem velká,silná, soběstačná.A doma mám chlapa co mi pomáhá uklízet každý víkend.Na velké nákupy jezdí se mnou a občas uvaří.Jedinou práci kterou odmítá dělat je žehlení.

    superkarma: 0 19.05.2006, 08:32:00
  25. avatar
    [7] singulair [*]

    Tak muj ,me pomaha od zacatku.A plne souhlasim s BLUEBERRY

    superkarma: 0 19.05.2006, 08:15:30
  26. avatar
    [6] Aka [*]

    A mám jednu dobrou story od kámošky. Potřebovala v domácnosti něco přišroubovat. Požádala manžela ať to udělá a on se k tomu postavil a spustil: podej mi šroubovák, přidrž mi to, postrč mi ono.... Ona, jako chytrá žena pomohla. Potom šla vařit. Postavila hrnec na sporák a spustila: zlato, podej mi mrkev, nalij mi sem vodu, zamíchej to, přisol.... Chlap na ní hleděl jak spadlý z višně. A ona se ho nevinně zeptala: poznáváš se?

    superkarma: 0 19.05.2006, 08:14:17
  27. avatar
    [5] Aka [*]

    Můj přítel není zrovna hrrr do domácích prací, ale když vidí že toho mám moc, tak se zvedne a řekne sedni si, ty už jsi dneska pracovala moc. No a když toho zas tolik není ale nechce se mi, tak ho požádám o pomoc a vždy udělá co je třeba. Moc si toho vážím že je takovej, protože vím, že spoustě chlapů jakákoliv pomoc dělá problémy.

    superkarma: 0 19.05.2006, 08:10:40
  28. avatar
    [3] Lostris [*]

    Můj mi pomáhá dost, nemůžu si na něj vůbec stěžovat

    superkarma: 0 19.05.2006, 07:21:22
  29. avatar
    [2] jaku [*]

    Blueberry: souhlas, u nás platí dohoda a zapojování všech členů rodiny do všech domících prací. Nemůžu si stěžovat. čera jsem přišla z práce, sedla jsem si k poslední třetině hokeje a můj muž dělal večeři a úkol s dcerou.
    A chudinku nedělám, na to bych neměla čas

    superkarma: 0 19.05.2006, 07:17:52
  30. avatar
    [1] Blueberry [*]

    Nejak to proste nechapu - jsem velka, silna a sobestacna a VZDYCKY jsem mela chlapa (a ze jich nebylo malo ), ktery se se mnou o praci delil. Jestli ono to neni tim, ze si ty zenske proste neumi dupnout nebo ho ze zacatku tak rozmazli, ze uz to pozdeji nejde napravit. Tak jim proste ten servis nedelejte - prijdte domu a hodte nohy nahoru, a je to.

    superkarma: 0 19.05.2006, 03:58:48

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme