Bulvár

Nilský kříž – dá se jím i zabít


Je jedním z nejsilnějších a tím i nejmocnějších zářičů. Jeho využití ve starém Egyptě bylo možno obrátit na obě strany. Stejně jako mohl být použit k záchraně života či navrácení zdraví, stejně snadno jím šlo také zabít. Nilský kříž má dvě strany, každá má jiné silové působení. Jednou stranou je nasávána negativní síla, která je po průchodu křížem změněna na pozitivní a následně šířena ven.

Bývá spojován s nejvyššími egyptskými Bohy, kterými jsou Bůh Osiris, Bohyně Isis (Eset) a jejich syn Bůh Horus. Klíčem k Nilu je nazýván proto, že pomocí něho bohyně lsis ovládala chování Nilu. V rukách Bohů je také často Anch vyobrazován na stěnách chrámů.
Nejčastěji je
 ohraničen prvním a posledním písmenem řecké abecedy, Alfou a Omegou. Symbolizuje lidskou postavu s rozpaženýma rukama. Znamená hluboké porozumění a spojení s vesmírem. Představuje živly vodu a vzduch.

Kříž byl, stejně jako Egypťany milovaná bohyně Isis, přejat antickou kulturou, kde původní tvar nahradil znak "♀", který je znám jako symbol Venuše, symbol ženského pohlaví a symbol nositelky života.

Není na hraní

Je potřeba zacházet s ním velice opatrně a s patřičnou úctou. Ne každému prospívá a ne každý je na jeho energii naladěn. Všechno, co vyzařuje sílu, totiž nemusí nutně prospívat. Velice nerozumné je věšet si Anch na krk, pokud dotyčný nemá jeho účinky vyhodnocené, například uložením na několik nocí blízko hlavy.

Viděla jsem osobně lidi, kterým vysloveně škodil. Znám ale také spoustu takových, kteří na něj nedají dopustit. Doporučuji umístit jej spíše například nad vchod domu, tedy pokud k němu má člověk vysloveně vztah. Říká se, že Anch je tak silný, že si svého majitele umí vybrat. Prostě vás z obchodu „nenechá odejít“ a musíte si ho pořídit. V takovém případě si spolu zřejmě rozumět budete. Pokud ho ale dostanete, nebo vám ho někdo doporučí, tak opatrně. Co je dobré pro kamaráda, nemusí dělat dobře vám.

Nezapomínejme totiž na hlavní fakt: Náš původ, naše kořeny nejsou egyptské, a to není jedno. Jsme jinak „postaveni“. K většině z nás je mnohem blíže magie druidská. Vhodnější energii tak pro nás mají keltské spirály, keltský kříž či trojúhelník, nebo druidský Awen. Jako ochranný symbol pak například pentagram, který je původem patrně také egyptský (objevuje se v Egyptě již 4000 let př. Kr.), ovšem jeho energie není směrována „do bodu“, ale „do kruhu“, čímž nijak neztrácí, jen jeho působení je zcela jiné.

Překlad hieroglyfického významu Ankhu je „životní či božská síla“. Též „vládce“.

 

   
10.04.2008 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [78] wajd [*]

    "pevnovercum" asi vstaou vlasy na hlave, ale ja mam ankh natrvalo na zadech...spolu se skarabem a horovym okem. na nic vazneho netrpim. samozreme me skoli sem tam ryma, ale nic smrtelneho. myslim, ze symboly jsou ve sve podstate jen oznaceni ci pomucky pro silu cloveci, kterou ma kazdy-protoze ne nadarmo se rika: ver a vira tva te vyleci. coz se da vlastne aplikovat na vse...

    superkarma: 0 08.06.2008, 21:40:40
  2. avatar
    [77] Irena1 [*]

    jo, mimochodem, neměl "správný" nilský kříž na konci dole "rozdvojku" ?

    superkarma: 0 14.04.2008, 16:50:40
  3. avatar
    [76] Irena1 [*]

    no mě z vás šlehne

    symbolům věřím, ale ne specielním, ale prostě těm, které mě upoutají - myslím,že "symboly" si své majitele najdou a přitáhnou pro někoho to může být kamínek z dovolené, pro někoho ankh.... on i ten kámen má nějakou paměť a energii

    superkarma: 0 14.04.2008, 16:49:20
  4. avatar
    [75] shb [*]

    michaela.kudlackova: pochopila jste správně, děkuji , jsou to jen takové moje blbé nápady ale snad něco funguje , já si u Vás jako tak ověřím tak děkuju a hezký den

    superkarma: 0 11.04.2008, 15:26:40
  5. avatar
    [74] Michaela Kudláčková [*]

    Danina1: http://www.omniglot.com/writing/ogham.htm Jde o druh písma, nebo spíš projevu. Zkusím Vám najít stránky i v češtině.

    superkarma: 0 11.04.2008, 09:48:53
  6. [73] Danina1 [*]

    hmm - Já třeba vůbec netušim, co je Ogham. Runy už jsem viděla.

    superkarma: 0 11.04.2008, 09:42:04
  7. avatar
    [72] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: Myslím, že bychom si mohly dlouho na tohle tema povídat. Vždyť i samotná věda se historií zabývá staletí. Stále vznikají nová a nová díla i studie. Dokonce celé obory. A pohledů, kterými je možno se dívat, je spousta. Žádný není špatný tím, že se liší. Čím víc tím líp.

    superkarma: 0 11.04.2008, 09:38:36
  8. avatar
    [71] Z cluster [*]

    gentiana: problém je v tom, že run se chytli germano-revivalisté a-lá Guido von List (http://en.wikipedia.org/wiki/Guido_von_List) a vystavili na tom svoje historické utopie. Jeho Futhark, je prostě pro ňúejdžáky mnohem víc "gemütlich", než seriozní historie..

    superkarma: 0 11.04.2008, 08:45:16
  9. avatar
    [70] OlgaMarie [*]

    OlgaMarie: Sisyfos? "A přece se točí!"

    superkarma: 0 11.04.2008, 08:30:00
  10. [69] gentiana [*]

    michaela.kudlackova: Vím, o čem mluvím. Oggham se používal někde ve Skotsku nebo ve Walesu. Runy, jako runy, ve Švédsku a přilehlých lesích.
    Jinak, Elias Wessén, Svensk språ;;khistoria, Stockholm 1992, tuším první díl. Potom něco v Signums Svensk konsthistoria, díl Vikingatid. Ale to je opravdová věda, ne romantická dojmologie.
    OlgaMarie: Tobě pro změnu doporučím slátaninu jménem Čeští králové. I, Atlas kosterních pozůstatků českých králů přemyslovské a lucemburské dynastie s podrobným komentářem a historickými poznámkami od trapného antropologa Emanuela Vlčka. Taky žádnej romantickej opar, ale je tam i to, kolik měl Karel IV. zubů.

    superkarma: 0 10.04.2008, 22:01:10
  11. avatar
    [68] OlgaMarie [*]

    gentiana: Texty na náhrobcích, bez ohledu na písmo a jazyk, jsou určeny pro vzpomínku na zesnulého. Lidé umírají tehdy, není-li nikdo, kdo by na ně vzpomenul. Ale např. v tombách Přemyslovců pod podlahou sv. Víta je pouze označeno, komu ostatky byly přiřčeny při jakémsi někdejším překopávání. Velmi zajímavé jsou texty na náhrobcích židovských hřbitovů. Jeden židovský hřbitov zachránil před fašisty a později komunisty můj otec.

    superkarma: 0 10.04.2008, 21:11:21

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [67] tyrkys [*]

    Nyotaimori: škoda

    superkarma: 0 10.04.2008, 21:10:50
  2. avatar
    [65] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: Nevím, ale myslím, že to o čem mluvíte, "stromové písmo" je Ogam. Používalo se opravdu k rytí do dřeva. Četlo se od spoda nahoru tuším. Runové písmo je trochu jiné. JInak Marie Horáčková mě pobavila.

    superkarma: 0 10.04.2008, 20:40:23
  3. avatar
    [64] tyrkys [*]

    Nyotaimori: a zkusilas s ním na někoho namířit a něco si přitom mumlat?

    superkarma: 0 10.04.2008, 20:38:12
  4. [63] e.b.e. [*]

    Nyotaimori: dyť se tady nepíše, že to zabije každýho zrovna vy si s tím křížem rozumíte asi

    superkarma: 0 10.04.2008, 20:37:13
  5. [61] gentiana [*]

    michaela.kudlackova: To je zajímavé. Podle Eliase Wesséna byly runy určené ke psaní čehokoli. Pochopitelně se dochovaly věci jako kudly a náhrobky - ale implikuje snad, že nápis Zde odpočívá v Pánu Marie Horáčková má magický význam, protože je psaný latinkou a na náhrobku?

    superkarma: 0 10.04.2008, 19:55:09
  6. avatar
    [60] OlgaMarie [*]

    OlgaMarie: Na konec patří:... ale člověka vyspělé civilizace.

    superkarma: 0 10.04.2008, 18:22:10
  7. avatar
    [59] OlgaMarie [*]

    michaela.kudlackova: No, plivnout někomu do jídla moc pozitivní není. Jinak co se po staletí pokládalo za kamenické značky na menhirech, se dnes už zkoumá jako jeden z nejstarších projevů písma. Na počátku zřejmě nebyl Sumer. A kresby v jeskyni Lescaux také nejsou kresbami člověka doby kamenné, což už franc. vědci zveřejnili.

    superkarma: 0 10.04.2008, 18:20:17
  8. avatar
    [58] Michaela Kudláčková [*]

    gentiana: Runové písmo je trochu jiný druh "komunikace". Teď jsem trochu tápala, jak to myslíte, ale mnoho textů je pochopitelně psáno mnoha písmy. I hyeroglify mají něco do sebe, nebo malachim,latina atd. Záleží na tom, které oblasti se týká a odkud pochází. Runy byly dle mytologie přímo určeny ke komunikaci s Bohy, ryly se na kopí, psaly do kůry, na kameny, na štíty....

    superkarma: 0 10.04.2008, 18:05:06
  9. avatar
    [57] Michaela Kudláčková [*]

    shb: Aha. Už chápu. Runy si vrháte a vržené pak malujete jako denní amulet. Proč ne, po každém "použití" je ale dobré je například spálit a pustit popel z okna.Ne po vodě, to se dělá, pokud se jedná o citovou stránku. Každou runu také "obhospodařuje" nějaký ze "strážců", každý den pak také jeden. Ale to jistě víte. Jestli se zajímáte o Runy, budete mít jistě severská božtva a celý panteon "nachozený". Je to neskutečně poutavé. Rituály okolo přípravy jídel, jsou staré jako lidstvo a moc pozitivní.

    superkarma: 0 10.04.2008, 18:00:05
  10. avatar
    [56] OlgaMarie [*]

    shb: Srdíčko na plech? Sežeň si kuchařku Vaříme ......... Omlouvám se, nevím jak kdysi dopadl soud.

    superkarma: 0 10.04.2008, 17:56:04
  11. avatar
    [54] OlgaMarie [*]

    Meander: 49 A pak že to nefunguje! Kamarád přijel do Himalají v české mikině a tam mu jeden šerpa vysvětlil, co znamenají znaky, které kamarád pokládal za textilní design...Musel ji spálit, jinak by ho s sebou nevzal.

    superkarma: 0 10.04.2008, 17:44:16
  12. avatar
    [52] Canadian [*]

    A tuhle "bizu", jak se nize nekdo vesele vyjadril, si pamatuju z detstvi. Videla jsem chlapa, kteremu se to houpalo na krku, uzasle jsem na zirala a i po mnoha letech si pamatuju znaky co na tom mel. Silene se mi libily, ty "dnesni" Anchy jsou takove rozmrzele osklive.

    superkarma: 0 10.04.2008, 17:25:17
  13. avatar
    [51] Z cluster [*]

    Nyotaimori: jj vždy to můžeš svést na ty roztomilé kočičky, co tvoří výplń svastiky O:-).

    superkarma: 0 10.04.2008, 15:26:14
  14. avatar
    [50] tyrkys [*]

    Meander:
    átéčko: když si dám na místo, kde pracuju, dvojitou spirálu, tak co? . Kromě toho, že kolega umře v záchvatu smíchu .

    superkarma: 0 10.04.2008, 15:24:12
  15. avatar
    [49] Meander [*]

    Ale jo, nějak škodlivé to být musí. Jen se podívejte, na Muka. Takovou dobu to nosil na krku a jak teď vypadá

    superkarma: 0 10.04.2008, 15:04:19
  16. avatar
    [47] shb [*]

    gentiana: co proč?

    superkarma: 0 10.04.2008, 15:01:51
  17. [46] gentiana [*]

    shb: A proč?

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:56:59
  18. avatar
    [45] Z cluster [*]

    Nyotaimori: ad 1 samozřejmě máš pravdu, ale jsou i vyjímky (potvrzující pravidlo). Zkus se třeba projít na veřejnosti s trikem, kterém je nakreslena (nejlépe levotočivá) svastika Uvidíš, že to na lidi bude účinkovat mnohem lépe než nějaký ankh či jiná bižu ...

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:31:34
  19. avatar
    [44] shb [*]

    gentiana: ty jsou z jiný doby a vůbec s věštěním nemají nic společného....

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:15:03
  20. [43] gentiana [*]

    michaela.kudlackova: Už jsem se na to ptala, ale ještě jednou. Když runy zmůžou kde co, tak k čemu slouží azbuka a hlaholice?

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:11:44
  21. avatar
    [42] shb [*]

    michaela.kudlackova: zvolila jsem slovo "požehnání" protože nevím jak to říct, ale myslela jsem to jako tak že: např. mám den a třeba problém nebo přání atd. a na to se mi vyvěští 3 runy které mi k tomu mému problému (nebo něčemu) dají určitou věštbu, radu cestu, cokoliv. No a já si ty 3 runy- znaky ten den namaluju na papír, nebo někam kde to mám pořád na očích- že se jakoby těch symbolů držím, nebo spíš že mě vedou, nebo že drží tu cestu...těžko se to popisuje.... nebo třeba když peču tak určité symboly -které pro mně něco znamenají namaluju do pekáče- když vymazávám plech...třeba peču s láskou tak namaluju srdce (to není zrovna extra symbol)...atd. ale jako jestli takové použití symbolů může fungovat..?

    superkarma: 0 10.04.2008, 14:09:03
  22. avatar
    [41] Michaela Kudláčková [*]

    átéčko: Souhlasím, spirály jsou velmi zajímavé a účinné.

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:41:03
  23. avatar
    [40] Michaela Kudláčková [*]

    shb: Předměty tohoto druhu získávají na účinnosti pochopitelně ve spojení s různými materiály. Tady si myslím není jedno, z čeho co je, s ohledem na to, co po tom chceme. K runám bych se chovala s velikou úctou. POkaždé je potřeba při výrobě například amuletu použít přírodní materiály. Runy například přísluší k určitým stromům. Lze je malovat na kameny, ale ne u amuletů. Jen k vrhání. Na amulet dřevo, aby se dal vrátit. Ankh by měl být každopádně z kovu. K tomu "požehnání" no nevím, použila bych asi jiný druh pozitivního působení.

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:39:49
  24. avatar
    [39] Ťapina [*]

    shb: Tak nějak si to taky myslím, tolik možná není mezi lidmi ani magických symbolů

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:27:38
  25. avatar
    [38] shb [*]

    átéčko: dík

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:26:37
  26. avatar
    [37] shb [*]

    Ťapina: v ČR to vychází nějak že snad každý třetí člověk vlastní zbraň...
    Danina1: jo je to ten kříž s kruhem

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:25:47
  27. avatar
    [36] átéčko [*]

    shb: Určitě to funguje! Ale trojrozměrné symboly fungují víc!
    Stačí, když si dáš na místo, kde pracuješ na papíru nakreslenou dvojitou spirálu. A vážně to funguje!

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:24:38
  28. avatar
    [35] shb [*]

    michaela kudláčková: Chtěla bych se Vás zeptat jestli si myslíte, že může fungovat, že když třeba nakreslím tento symbol(nebo třeba runy- taky mé oblíbené) na nějaký papír -který tím "požehnám" aby něco fungovalo- třeba aby něco vyšlo, co je na tom papíře, tak že by to mohlo fungovat? Děkuji shb.

    superkarma: 0 10.04.2008, 13:20:14
  29. avatar
    [34] pajda [*]

    OlgaMarie: na to jsi přišla jak? Přečti si diskuzi pod tím - je to reakce na tvoji poznámku o osobní zkušenosti.

    superkarma: 0 10.04.2008, 12:52:29
  30. avatar
    [33] shb [*]

    můj nejoblíbenější! pěkný článek

    superkarma: 0 10.04.2008, 12:47:11

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme