A tak to má být. Pomalý, ale jistý úbytek váhy, centimetrů z objemu, tuku a vody bez hladovění, a pocitu únavy. Nikola je spokojená a my s ní.

Další (sice necelé) kilo je dole a Nikola se cítí skvěle. Září, je plná energie a další chuti do hubnutí. Poctivě chodí doporučené kilometry a krokoměr je její věrným společníkem. Z diety a zdravého životního stylu si udělala program a už ho bere jako samozřejmost. I okolí a přátelé si zvykli na to, že si hlídá čas jídla, nosí s sebou svačinky a pije pouze vodu. Občas si dá bílý střik, aby netrhala partu. Ale ani proti tomu neměla její výživová poradkyně vážnější námitky.

Nikola své hubnutí bere opravdu zodpovědně, i když se mi přiznala, že měla perné chvilky. Bylo jí těžko po brokolici. I když se pak přiznala, že ji „chroupala“ k obědu syrovou, protože si ji v práci nemá možnost uvařit, a chtěla za každou cenu dodržet jídelníček. Večer si dala mátový čaj a nevolnost přešla, ale příště si těžko stravitelné potraviny, jako je právě brokolice nebo květák, musí uvařit.

Chybami se člověk učí. Přesto uvítala dny s přílohami, i když měla trochu obavy, že se to projeví na menším úbytku váhy.

To se při přeměření a převážení na další konzultaci v NATURHOUSE naštěstí nepotvrdilo. Váha, centimetry, tuky a voda jdou dolů přímo ukázkově, pochválila ji výživová poradkyně. Větší váhový úbytek bychom museli trochu přibrzdit, směje se.

1

Jaká je další změna v jídelníčku?

Jednou týdně si může připravit rýži - Natural, basmati nebo parboiled. Uvařit a smíchat se zeleninou a kousky kuřecího masa jako rizoto. Ochutit bylinkami a posypat strouhaným nízkotučným 20% sýrem.

Dvakrát týdně, ne ve dnech za sebou, se do jídelníčku zařadí ryby (nejlépe pstruh, okoun, štika nebo treska) a chřest jako příloha. Chřest působí na odvodnění, obsahuje spoustu minerálních látek a je málo kalorický. Právě probíhá jeho sezona, takže je snadno k dostání a cenově dostupný.

Ryba přinese do jídelníčku živočišné bílkoviny a důležité nenasycené mastné kyseliny. Velmi chutnou a doporučenou rybou je pstruh. Jak ho dietně připravit? Dovnitř ryby se může přidat kousek másla, plátek citronu a čerstvé bylinky. Zabalí se do alobalu a na dvacet minut dá upéct do trouby.

Vařený chřest se podává jako příloha. K jídlu se může přidat zelený salát s kapkou olivového oleje. Nepleťme si zelený salát se zeleninovým. Zelený se skládá ze salátu například z ledového, římského, hlávkového doplněný zelenými listy polníčku, rukoly nebo špenátu.

Jako odpolední svačinu dostala Nikola pro zpestření koktejly a tyčinky, které zaženou hlad třeba po sportovní aktivitě nebo jako plná náhrada svačiny.

Jídelníček už vypadá celkem lákavě, co říkáte? Docela se mi sbíhají sliny. Asi si půjdu koupit rybu.

Ve spolupráci s  NATURHOUSE

Čtěte také:

Reklama