Třetí týden nového stravovacího režimu přinesl další úspěch v podobě váhového i objemového úbytku. Nikola se cítí skvěle, i když nepopírá, že to není cesta růžovým sadem.

Nic není zadarmo, ale je vidět, že disciplína, se kterou Nikola čelí přebytečným kilogramům, se rozhodně vyplácí. Nejtěžší na dietách je výdrž a nepodlehnutí okolním svodům. O tom se přesvědčila minulý týden na oslavě narozenin a projevilo se to na menším úbytku, než by chtěla.

nutri odborník

Tentokrát šla do sebe, dala si na alkohol pozor a další kilo dvacet je dole. A s ním i další centimetry v pase a na bocích. Je zvláštní, že z partií kolem zadečku to „jde“ poněkud rychleji. Možná tomu přispívá i přidaný pohyb. Denně nachodí doporučených pět kilometrů. To je minimum, abyste řádně rozhýbala metabolismus. Jak spočítá, kolik nachodí? Jednoduše. Koupila si krokoměr, je to docela zábavná a užitečná pomůcka.

V domluvenou hodinu jsme se opět dostavily na další konzultaci s výživovou poradkyní. Po zvážení a změření proběhla krátká rekapitulace uplynulého týdne. Jak snášela novinku v jídelníčku - ananasové dny? První ananas úplně v pohodě, jak říká, ale druhý zřejmě nebyl dostatečně zralý a objevila se mírná alergická reakce v podobě „brnění“ jazyka.

Jen tak pro zajímavost, opravdu zralý ananas poznáte podle toho, že vrchní listy lehce vytrhnete. Při jeho nákupu si ananas dobře prohlédněte a dávejte pozor na plíseň, hlavně v místech řezu od stonku.

V případě, že neženete ideálně zralý a zdravý ananas, můžete ho nahradit grapefruitem.

nutri odborník

Jaká je další změna v jídelníčku? Alespoň pro mě překvapivá. Kila jdou dolů, takže se mohou přidat další potraviny. Květák, brokolice a brambory.

Důležitá je příprava. Květák, brokolici nebo půl napůl se uvaří a podává buď jako příloha k libovému masu, samostatně třeba s vajíčkem a nízkotučným sýrem, nebo rozmixuje a jí se jako polévka. Tu může dochutit ještě bujonem bez konzervačních látek a glutamátu.

Brambory (100 g) uvaří ve slupce, tak se zachová jejich výživová hodnota, a opět jí formou přílohy s masem nebo nízkotučným tvarohem, který ochutí třeba pažitkou, nebo libovou šunkou.

Pozor, pokud se domníváte jako já, že můžete bramboru na sucho upéct v troubě, tak na to v době hubnutí zapomeňte. Pečením se zvýší glykemický index!

Tak uvidíme, jak se přidané potraviny projeví na váze. Nikola už se na změnu těší. Ač jí pestrý jídelníček vyhovuje, nemá hlad, přílohy jí přece jen trochu chyběly.

Ve spolupráci s NATURHOUSE

Čtěte také:

Reklama