Nikole je 22 let a vždycky měla přirozeně štíhlou postavu. Možná to považovala za samozřejmost, která takhle zůstane navždy. Ale „něco se stalo“ a za poslední dva roky přibrala patnáct kilo, které se usadily hlavně od pasu dolů.

Mohlo za to několik faktorů najednou. Hormonální antikoncepce, špatné stravovací návyky, ukončení sportovní aktivity a možná i pocit, že když bude chtít, půjde „to“ samo.

Zpočátku dělala hrdinku a říkala, že jí to nevadí. Jenomže já jsem tušila, že se trápí. Viděla jsem to na ní, ale neměla jsem odvahu o tom mluvit první. Vím, že to bylo špatně, ale bála jsem se, že začne „blbnout“ a spadne do extrému, jako je anorexie nebo bulimie. Nakonec o své snaze zhubnout začala sama mluvit a já jsem pochopila, že nastal ten správný čas jí pomoci.

Naskytla se mi příležitost udělat reportáž o zdravém hubnutí. O hubnutí, které je pod dohledem odborníka a „naordinované“ každému přímo na míru. Zdravým životním stylem se (čistě laicky) zabývám celý život, proč tedy nespojit příjemné s užitečným. Něco nového se dozvím a pomůžu tak (nejen) Nikole. Nikola dokonce souhlasila s tím, že reportáž bude na pokračování a mohu ji vyfotografovat před a po hubnutí.

Objednaly jsme se na první konzultaci s výživovou poradkyní. Ta Nikolu nejprve podrobně vyzpovídala. Ptala se na rodinné dispozice, zdravotní problémy, stravovací návyky, pitný režim, pohybové aktivity, stres, antikoncepci, způsob nabírání na váze atd. Jedním z bodů byla i cílová váha, které by chtěla Nikola dosáhnout. Přitom si poradkyně vše pečlivě zapisovala.

Pak Nikolu zvážila a změřila na speciální váze, která ukázala poměr tělesných tkání.

nikola

Z bioimpedanční analýzy vyšlo najevo, že má svalovou hmotu vzhledem k výšce ideální, ale tělo zadržuje vodu a množství tuku se „šplhá“ lehce přes normu. Na základě výsledků ze vstupní konzultace a bioimpedanční analýzy, poradkyně sestavila dietu přímo pro potřeby Nikoly. Možná bych měla spíš než slovo dieta uvést zdravý a pestrý jídelníček.

nutriční poradkyně

Tento jídelníček vychází ze zásad středomořské stravy, je tedy lehký, pestrý a z běžně dostupných surovin. Je v něm uvedeno množství, frekvence a druh doporučených potravin a nápojů. Tím, že je doporučeno stravovat se přibližně každé 3 hodiny, člověk nehladoví. K jídelníčku získala Nikola několik exkluzivních produktů vyrobených na bázi výtažků z rostlin, které jí pomohou zatočit s přebytečnými kily.

Nikola bude každý týden chodit na „kontroly“, které trvají jen 15 minut, ale během nichž se podle výsledků bioimpedanční analýzy a aktuálního stavu jídelníček opět upraví a přizpůsobí individuálním potřebám na míru.

Není bez zajímavosti, že tento dietní režim ji nemusí omezovat ani v době, kdy je zaměstnaná a chodí s kolegy na oběd. Jen si musí dávat pozor, co si z jídelního lístku vybere. Vepřo knedlo zelo se šesti to samozřejmě nebude.

Nikola je sice teprve na začátku, ale už teď ví, jak dlouho jí bude trvat, než se jí podaří dostat na vytouženou váhu. Já věřím, že to zvládne, a držím jí moc palce. První týden bude mít za sebou, takže vám dám vědět, jak se cítí, co pro ni bylo nejtěžší, a jestli už na sobě pozoruje nějaké změny.

Ale nečekejte žádné zázraky, zdravé hubnutí má být přiměřené tak, aby byl zajištěn jeho trvalý efekt.

Ve spolupráci s NATURHOUSE.

Reklama