Bulvár

Nikdy nebudu táta

 

 

Ve středu  jsem byla v kině. Na festivalovém filmu. Na filmu o gayích. Festival je o gayích a lesbách. Jmenuje se Mezipatra. Nešla jsem sama.

 

Kamil je jedináček z „dobré“ rodiny. Svou orientaci po dlouhém zvažování rodičům prozradil v den svých osmnáctin. Byl připraven na výčitky, pláč, křik,  domluvy, přesvědčování, ale ne na jedno jediné slovo: „Ven!“ Vyslovil jej otec a odešel z místnosti. Kamil se zmateně ptal, omlouval se, vysvětloval. Maminka jen tiše seděla a polykala slzy. Otec se zanedlouho vrátil, beze slova položil na stůl rodný list, smlouvu o stavebním spoření a album fotografií z Kamilova dětství. „Sbal se a klíče tu nech!“ Víc se už neviděli. S maminkou se občas setkává v kavárně. Nechce k němu přijít na návštěvu – nežije sám.


Dokumentární snímek byl o snaze newyorského homosexuálního páru pořídit si vlastní dítě. Ti dva nemají stejný cíl jako ostatní gay páry - adopci. Hledají ženu, která by odnosila a přivedla na svět dítě. Jejich dítě. Našli vdanou ženu, která k tomu svolí. Ovšem ne zadarmo.


Ani nevíme, kolik úsilí, času a také financí může stát dítě ještě před svým narozením.

Poznali jsme postupy, které by měly vést až k vytouženému rodičovskému štěstí homosexuálních partnerů. Jak se hledá náhradní matka, kolik stojí její „služby“, jak moc složité může být samotné otěhotnění, donošení a porod zdravého dítěte. Snímek se však, krom vážného a pro řadu lidí dost kontroverzního tématu rodičovství párů stejného pohlaví, věnuje i běžnému životu gayů, zachycuje názory a reakce rodičů a nejbližších přátel sledované dvojice.


Po filmu jsme zašli na svařák. Kamil mlčel. Nejsem z těch zvídavých, kteří se vyptávají. Čekala jsem, až promluví. Najednou se na mne podíval a vyhrkl: „To my chceme taky!“. „Dítě víš, ale to se nikdy nepovede.“ Začala jsem ho přesvědčovat o trpělivosti, svět se mění, zákony taky, vždyť ten film je o skutečném páru, u nás to bude také jednou možné – prostě obyčejné chlácholení. Celou dobu jen tiše kroutil hlavou. Usmál se. Tak zvláštně, jakoby smířlivě. „Ne, já nikdy nebudu táta. Vlastně, my nikdy nebudeme tátové!"

   
18.11.2005 - Společnost - autor: Míra Šindrbalová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [66] arjev [*]

    Symbioza dvou stejných pohlaví se vyskytuje i v přírodě,tak proč ne u lidí?Kde bude lepší dětem v děcáku nebo u partnerů.Vykašlete se na předsudky a dopřejte dětem lásku.Zabezpečení hmotné jakési mají,ale soužití v rodině nebo partnerském vztahu to nemají a nemohou poznat.

    superkarma: 0 21.11.2005, 14:07:27
  2. avatar
    [65] Meander [*]

    Tobbi: Souhlas

    superkarma: 0 20.11.2005, 16:49:54
  3. [64] Tobbi [*]

    Myslím, že jak se něco rozšíří, stane se z toho normalita. tAK to bylo i s "nemanželskými" dětmi. Myslíš, že se dneska spolužáci smějou někomu, jehož rodiče nejsou sezdáni. Ale ještě tak před dvaceti lety kecy určitě měli. Ta první generace dětí z "homo" rodin si to vyžere, tím si můžeme být jistí. Jenže pak už to nikomu nepřijde. Možná starší generaci.... Holt někdo musí být první.

    superkarma: 0 20.11.2005, 16:33:39
  4. avatar
    [62] emma [*]

    normal.girl: a v rozvedenejch rodinách taky nebo když ho budou mlátit
    no, hlavně, že TY jsi "normal"

    superkarma: 0 20.11.2005, 10:37:57
  5. avatar
    [61] Ťapina [*]

    normal.girl: No zato v děcáku tyhle vzory mít bude

    superkarma: 0 20.11.2005, 09:54:47
  6. avatar
    [57] emma [*]

    zazzou: najdi si článek Gayové a lesby - registrovaná menšina? z tohoto týdne, tam Fid nějaké odkazy dával

    superkarma: 0 19.11.2005, 20:48:13
  7. avatar
    [56] Jájja [*]

    emma: ty jsi mě vůbec nepochopila, jen se snažím říct, že naše česká společnost prostě ještě není na adopce dětí homosexuálními páry zralá. Když je stále dost lidí "jen" proti registrovanému partnerství, myslíš, že by by prošly adopce? A že by to případně těm adoptovaným dětem nedali "sežrat", že jsou jiné? Já neodsuzuju homosexuály, ale heterosexuální společnost,a to ne všechny, jen ty netolerantní.

    superkarma: 0 19.11.2005, 19:40:34
  8. avatar
    [54] Ťapina [*]

    Vždyť je už dneska plno dětí, které mají dvě mámy, a není to problém. Protože u ženských to jde, když jim o to skutečně jde. Rozdíl je jen v tom, že ženy můžou a muži ne. A proč by nemohli dítě dobře vychovat dva tátové?

    superkarma: 0 19.11.2005, 19:03:39
  9. avatar
    [53] emma [*]

    Koldice: zákon o registrovaném partnerství umožňuje "partnersky se registrovat" jen homosexuálům, není to pro heterosexuály (což třeba mně připadá docela škoda)

    superkarma: 0 19.11.2005, 15:48:42
  10. avatar
    [52] emma [*]

    Koldice: podle mě je mezi homosexuály úplně stejné procento pedofilů jako mezi heterosexuály hele, když by někdo chtěl ty děti prznit, je pro něj jednodušší ukradnout si nějaké v parku než podstupovat to šílené martyrium adopce, nemyslíš?

    superkarma: 0 19.11.2005, 15:47:16
  11. [48] Tobbi [*]

    Petr / Fid: Souhlas Až na to, že já jsem zase alergicjká na jinou věc. A sice, že v naší spolučnosti je mužská výchova stále vnímána jako hodnotnější než ženská. S tátou je zábava, dítě se vyřádí a vyblbne, zatímco matka je ta neurotička, která má ze všeho zbytečný strach, jde jí jen o čistotu a pořádek
    To se jenom leze do prdele fotrům, kteří jednou za sto let vezmou děcko do Zoo, aby si mysleli, jak báječní jsou tátové.
    Howg

    superkarma: 0 18.11.2005, 22:44:56
  12. avatar
    [47] emma [*]

    Jájja: ale tím, že jsi proti adopci homosexuálními páry odsuzuješ ty děti k děcáku. nějak si protiřečíš
    víš, tohle nesnáším asi nejvíc. mnohem mileješí jsou mi lidovci se svým "absolutně proti všemu", než ty se svým názorem "Já proti homosexuálům vůbec nic nemám, naopak. ale adopce by poškodila to dítě..." jakobys chtěla navenek vypadat "tolerantně", ale zároveň jsi proti tomu, aby všichni měli stejná práva

    superkarma: 0 18.11.2005, 20:32:20
  13. avatar
    [46] Jájja [*]

    Já si rozhodně nemyslím, že je pro děti lepší děcák. Já proti homosexuálům vůbec nic nemám, naopak. Asi jsem to špatně napsala, ale znám, bohužel, dost nesnášenlivých lidí. A pokud jsou "normální" děti "poháněny" svými rodiči a kamarády, tak dokážou udělat těm "nenormálním" ze života peklo.

    superkarma: 0 18.11.2005, 19:49:25
  14. avatar
    [45] emma [*]

    Jájja: třeba tvojí reakcí?
    vážně si myslíš, že je pro ty děti lepší dětský domov než milující rodiče, i když stejného pohlaví?? opravdu si to myslíš? ty děti totiž jinou eventualitu nemají!

    superkarma: 0 18.11.2005, 19:45:21
  15. avatar
    [44] Jájja [*]

    Jsem proti adopci dětí homosexuálními páry,ne kvůli jejich orientaci, ale proto, že si myslím, že naše společnost není natolik tolerantní, aby to "skousla". Myslím, že ty děti by trpěli kvůli nejapným a nesnášenlivým reakcím okolí.

    superkarma: 0 18.11.2005, 19:40:09
  16. avatar
    [43] emma [*]

    Petr / Fid:

    superkarma: 0 18.11.2005, 18:15:41
  17. avatar
    [41] Dášule [*]

    Jsou známé případy, kdy homosexuálové vychovali heterosexuální dítě, dokonce je to velmi pravděpodobné. Byla bych pro aby mohli dostávat děti a přála bych jim i svatbu. Připadá mi absurdní, že v odvěké baště katolicismu, jako je Španělsko, to jde a v nejatističtější zemi evropy ne. V DD je dost dětí, které nikdo nechce, kvůli jejich barvě. Myslím, že taková dvojice tátů by byla šťastná. Proč to nejde? Proč musejí být potenciální tátové, kteří nemají šanci a neadoptovatelné zdravé dět?

    superkarma: 0 18.11.2005, 17:17:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [39] Tobbi [*]

    Dříve se také dívali skrz prsty na nemanželské děti a dneska je to naprosto normální (ehm, nevím tedy jak třeba v takové baště katolicizmu Jižní Moravě). A děcek z rozvedených rodin je málem víc než z těch úplných. Myslím, že to časem povolí.

    superkarma: 0 18.11.2005, 17:01:25
  2. avatar
    [38] emma [*]

    Kekka: jéé, asi to není přímo Děčín, ale nějaké město okolo

    superkarma: 0 18.11.2005, 14:45:14
  3. avatar
    [37] Kekka [*]

    emma: který děcák máš na mysli? Jsem z Děčína, ale vím jen o děcáku v České Kamenici, se kterým spolupracuji a v Tisé.

    superkarma: 0 18.11.2005, 13:33:37
  4. avatar
    [36] Alfinka [*]

    Dobře,dala bych nějakou dobu na "rozmyšlení" jestli matka to dítě chce nebo ne,ale třeba 2 měsíce a pak konec a vemou si ho ti,kteří ho budou milovat a ne rok nebo jak dlouho čekat,jestli si matka vzpomene a pak ještě papírovat a protahovat....Ale hlavně,že pro děti jen to nejlepší

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:50:19
  5. avatar
    [35] svetluszka [*]

    emma: .....to je přesně ono...tyhle "matky" rozhodujou o tom , co je pro nejlepší....je to na

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:38:49
  6. avatar
    [34] emma [*]

    mám spolužačky, které pracují v děcáku v Děčíně a ony osobně a ve svém volném čase objíždějí půl roku po narození dítěte jejich matky na E55, aby daly definitivní souhlas k adopci. jinak by ty matky samy nikdy nepřišly, na nějaké dítě si už nepamatujou a ono by bylo navždy uvázané v domově

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:31:30
  7. avatar
    [33] Channah [*]

    tornado-lou: nápodobně Psychotesty jsou určitě na místě, aby to děcko nedali nějakému úchylovi, ale oni ho nedají ani lidem, u kterých by se to dítě mělo 1000x líp než v děcáku

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:28:49
  8. [32] tornado-lou [*]

    channah: ale pocit si ho muze kazdej blbecek je to cely desne ujety. psychotesty pri adopcich a vubec. dovedeno ad absurdum, to aby kazdej v 15 delal psychotesty jestli muze mit deti a kdyz neprojde, tak mu nedovoli sex. su z toho celyho nejaka smutna.

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:16:57
  9. avatar
    [31] svetluszka [*]

    channah: 30 ...sama jem se o tohle dost zajímala, a můžu říct, že je to opravdu na h**no. Známí mi vykládaly o těch ponižijích kontrolách,pohovorech, testech a tak.... . Jedni už dokonce skoro dostaly holčičku, když se o ni z ničeho nic... po roce přihlásila matka...
    Drží je děcákách blbejma zákonama do doby až jsou skoro dospělí a pak už je nikdo ani moc nechce.... ..

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:14:58
  10. avatar
    [30] Channah [*]

    svetluszka: s těmi adopcemi je to vůbec divné - často to dítě nedají ani heterosexuálnímu páru, nebo jen pro dlouhých průtazích. Jako kdyby ty děti vůbec dávat k adopci nechtěli

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:03:16
  11. avatar
    [29] Channah [*]

    emma: přesně tak. Stejně si užije i dítě, které bude mít blbé jméno, bude nemocné nebo ho maminka bude do školy blbě oblíkat To přeci není důvod.

    superkarma: 0 18.11.2005, 12:01:44
  12. avatar
    [28] svetluszka [*]

    emma: ..to tu nikdo netvrdí... Stoprocentně je lepší pro dítě vyrůstat v rodině, ať v klasické nebo jiné....
    Ale určitě sama víš, jaký u nás s těma adopcema je.... ...zákony jsou na p**u. Heterosexuálnímu neplodnýmu páru dítě taky hned tak nedají....mám spoustu známej s tímhle prodlémem, tak vím o čem mluvím..... a když už je nějaký dítě - jak náš zákon zní- volné k adopci, rozhodně ho dají raději páru...muži a ženě. Kdyby u nás neplatily zákony které sice mají dítě chránit ale zárověň mu znemožňují normální dětství v rodině, která by ho chtěla, bylo by všechno jinak......

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:46:48
  13. avatar
    [25] Kekka [*]

    m.marina: asi máš pravdu, tak teď jen budeme doufat, že se v lidech konečně něco pohne a začnou se chovat líp.

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:32:14
  14. avatar
    [24] emma [*]

    vy si VÁŽNĚ myslíte, že pro dítě je lepší vyrůsta v dětském domově než to, že možná jednou někde potká nějakého debila, kterej se mu bude smát kvůli rodičům?? v tom případě by ale nemohli adoptovat děti ani staří, tlustí, oškliví, kulhaví, hrbatí......

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:31:19
  15. avatar
    [21] svetluszka [*]

    m.marina: 19. Ano děti jsou tolerantnější, ale do určitýho věku... ... až nastane období " hlavně se v ničem nelišit" mohl by v tom být problém.....ale samozřejmě ne u všech.

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:21:49
  16. avatar
    [20] Kekka [*]

    m.marina: já vím, že to je o lidech, ale minulý režim v nás, ať chceš nebo nechceš, vypěstoval netoleranci a podezíravost ke všemu, co trochu vybočuje z normálu. Nebo máš pocit, že za totáče byli homosexuálové, postižení lidé a jiné skupiny přijímány s pochopením?

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:19:57
  17. avatar
    [18] Kekka [*]

    S adopcí je to opravdu ožehavé, ale mě taky neskutečně vytáčí, když v parlamentu přijde na přetřes registrované partnerství a ti černoprdeláči lidovci se málem křižují. Každý musí být připraven přece na to, že se to může týkat i jejich dětí. Proč je tu pořád tak málo tolerance?

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:16:59
  18. avatar
    [17] Alfinka [*]

    y- tam má být.proč já dneska všude píšu i

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:16:58
  19. avatar
    [15] Alfinka [*]

    A představte si,že by se to povedlo a pak to dítě ve škole jak bude vysvětlovat,že má 2 tatínky kteří spolu žijí...Jak by se ho stranili a smáli se mu.Hold v tomhle pokročí doba až až a kdo ví jestli vůbec

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:15:13
  20. avatar
    [13] Kekka [*]

    emma: pravda je, že ty děti by to asi měly dost těžký třeba ve škole, kde by se asi setkaly s posměchem a nepochopením. Mohly by tím trpět.

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:11:22
  21. avatar
    [12] emma [*]

    tornado-lou: bohužel

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:09:35
  22. [11] tornado-lou [*]

    a sme tam, kde sme byli predevcirem. povoli ty adopce, nebo nepovoli? jako to tak vypada, tak bohuzel asi nepovoli...

    superkarma: 0 18.11.2005, 11:01:17
  23. [10] karkule [*]

    Taky by mi vůbec nevadilo, kdyby gayové nebo lesbičky adoptovali děti. Znám jeden pár gayů, žijí spolu asi 15 let a jejich vztah je příkladný. Jsou inteligentní, dost vydělají. Proč by tedy nemohli dát domov nějakým odloženým dětem a dát jim vzdělání? Řekla bych, že jsou proti tomu politici hlavně proto, že to jsou v drtivé většině muži a těm tohle vadí nějak víc.

    superkarma: 0 18.11.2005, 10:51:52
  24. avatar
    [9] *Kotě* [*]

    emma: já jsem pro adopci homosexuálními páry, všema deseti , ale co se týče toho, co se popisuje v článku jako obsah toho filmu, tedy že si homosexuální mužský pár nechá počít a odnosit dítě náhradní matkou, toho teda vůbec příznivec nejsem. Neptej se mě proč, vysvětlit to nedokážu, ale vůbec se mi to nelíbí

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:57:41
  25. avatar
    [8] emma [*]

    Kekka: a aby mohli adoptovat děti?!

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:53:35
  26. avatar
    [7] Kekka [*]

    Je mi smutno z toho, že ještě v dnešní době se rodiče mohou takhle zachovat k svému dítěti. To je ta hnusná komunistická výchova - kdo je trochu jiný, je špatný. Mám kamaráda gaye a je fajn. A taky jim přeji, aby mohli žít normální život a aby jim ti netolerantní pitomci dali pokoj.

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:42:37
  27. avatar
    [6] emma [*]

    Miro, od redaktorky bych čekala trošku "lepší" recenzi než opsat děj filmu z propagačních materiálů

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:40:30
  28. avatar
    [5] Channah [*]

    Teda, nevím, jestli tenhle článek bude Miro tvůj kamarád číst, ale posílám mu hodně Reakce jeho otce mě přibila k židli, to bylo opravdu kruté Doufám, že je s partnerem šťastný a že mu láska tuhle ránu vyváží

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:35:37
  29. avatar
    [4] svetluszka [*]

    Mili: ....ženský to mají trošičku snadnější.... ..i bez AS.

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:16:42
  30. avatar
    [3] Žábina [*]

    Mili: máš pravdu

    superkarma: 0 18.11.2005, 09:14:23

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme