Cestování

Nevíš, co je to zip, krávo?

drive

Chlapečku, já toho o zipech vím stokrát víc než ty, chtělo se mi zařvat, ale místo toho jsem na něj udělala neslušný posunek. Řidičkám možná došlo, o jakém zipu asi bude řeč. Ano, je to nepsaný zákon přednosti v jízdě, kdy řidiči na hlavní (u nás zatím dobrovolně) pouští střídavě řidiče z vedlejší v zájmu urychlení provozu. 

Do takového zipu jsem se dostala nedávno. Pustila jsem řidičku z vedlejší, ale hned se mi tam neomaleně nacpal další řidič a vehementně se dožadoval přednosti. Kdyby udělal omluvné gesto, možná bych o tom i uvažovala, ale tenhle byl drzý, třeskutě sebevědomý a zřejmě po ránu nenaladěný. To mi došlo ve chvíli, kdy se za mě zařadil a já ve zpětném zrcátku pozorovala jeho agresivní gestikulaci.

Dojel mě na červenou a už si rozepínal pásy, že vystoupí. Zachránila mě oranžová a já se rozjela. Vehementně mě následoval a stále něco mlel pantem. Blikla další červená.

Chlap si opravdu odepnul pásy, vystoupil z auta a hnal se na mě. Pohotově jsem si zamkla dveře zevnitř a čekala, co se bude dít. Přiřítil se k autu, drapl za kliku, div ji neurval, a zařval: „Ty nevíš, co je to zip, krávo?“ Poslala jsem ho někam. Praštil pěstí do okénka a naštvaně odkvačil.

To by mě zajímalo, co by udělal, kdybych se nemohla zamknout. Dal by mi pěstí? Je to docela možné. Dostala jsem celkem strach, protože mi byl stále v patách. Napadla mě hrůzná varianta, že mě bude pronásledovat až do cíle, kde budu nucena vystoupit. Rozbije mi ciferník, začala jsem se bát.

Naštěstí ho to buď přestalo bavit, nebo se dostatečně vyvztekal a odbočil jiným směrem.

Ani nevíte, jak se mi ulevilo.

   
05.03.2010 - Doma - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [96] delfi.na [*]

    wich — #37 Sml22 taky jsem se to tak učila .. prostě, kdo je na kruháči má přednost

    superkarma: 0 11.03.2010, 09:10:15
  2. [95] Lyoness [*]

    Dante Alighieri — #88 Ja tedy kdyz jedu se svym psem, jedu daleko opatrneji, nez kdyz jedu sama... Nalepku ale nemam...

    superkarma: 0 08.03.2010, 16:34:08
  3. [94] jastura [*]

    femme.fatale — #92 Ono možná kdyby se lidi řadili rovnou do obou pruhů a pak se zipovali tak by si tam ušetřili nervy... Podle mě je blbost zasekat celou cestu až k další křižovatce, když to jde jinak.. U nás máme jeden malý kruháč, pár set metrů cesty která vede k dalšímu kruháči a ta se zužuje ze dvou do jednoho pruhu před kruháčem. Když se lidi na této cestě zařadí za sebe, tak cestu během několika málo minut zasekají od kruháče po kruháč a rovnou by to ucpali. Ti vzadu se vztekají, že čekají a ostatní je v druhém pruhu předjíždí a pak zipuju, ale proč tam čekají a neudělají to taky tak?

    superkarma: 0 08.03.2010, 14:10:55
  4. avatar
    [93] kareta [*]

    femme.fatale — #92 ano, bývám v tom levém a po chlapsky se tam cpuSml52 Vzorně zipujuSml80Sml30

    superkarma: 0 07.03.2010, 22:18:36
  5. avatar
    [92] femme.fatale [*]

    kareta — #74 Ten kruháč sám o době v pohodě je, ale když přijíždíš z města, děje se přesně to, co popisovala linde - pokud jedeš v pravém pruhu, často auta stojí v řadě už od poslední křižovatky. A v levém pruhu si vesele přijíždějí přímo ke kruháči další a další.

    1. na komentář reaguje kareta — #93
    2. na komentář reaguje jastura — #94
    superkarma: 0 07.03.2010, 22:02:47
  6. avatar
    [91] wich [*]

    jednapani — #81 Asi patříš k řidičům, kteří dělají za volantem činnosti uvedené v přísp. 69, proto se tě má výtka dotkla tak, že tě přinutila opsat zákon Sml80

    superkarma: 0 07.03.2010, 21:43:00

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] wich [*]

    FAXÍK — #86 Máš pravdu, chlapům by vůbec neměli řidičáky vydávat. I volební právo by jim měli vzít Sml22Sml57

    superkarma: 0 07.03.2010, 21:40:22
  2. avatar
    [89] kareta [*]

    Dante Alighieri — #88 aby brali ostatní trochu ohled a dali pozor. Když vezu psa, jedu jako obvykle, ale kdyby se vyškubnul z pásů, mohl by mi zavařit...děti taky..Sml80

    superkarma: 0 07.03.2010, 17:52:20
  3. avatar
    [88] Dante Alighieri [*]

    Anime Otaku — #84 Já si to právě myslela - že to Zetko by ostatní akorát provokovalo. A povíte mi někdo, k čemu jsou ty nálepky "jede s námi pes" nebo "jede s námi dítě"? Já myslím, že takový řidič jede stejně s nimi jako bez nich nebo ne? Sml80 Aspoň teda já když vozím kočku, tak nezpomaluju...

    1. na komentář reaguje kareta — #89
    2. na komentář reaguje Lyoness — #95
    superkarma: 0 07.03.2010, 17:49:28
  4. avatar
    [87] paníliška [*]

    Dimsy — #82 Sml52Sml52Sml52

    superkarma: 0 07.03.2010, 14:29:21
  5. [86] FAXÍK [*]

    někteří chlapi se chovájí jako mistři světa a jsou to neurvalci a velcí blbci!!

    1. na komentář reaguje wich — #90
    superkarma: 0 07.03.2010, 10:38:24
  6. avatar
    [85] kareta [*]

    Mi se lepí na zadek jen velký bouráky na dálnici, co si to hasí 180 a těm raději včas uhnu, pokud je kam...mít toho mercedesa, taky si to švihám svižnějiSml30 S agresivními řidiči se jinak nepotkávám, neumývám si auto a ty prolákliny z počátků mého ježdění jsem si nechala na památku, takže se mají se svými drahými vozy na pozoru. Já ostatně taky, když potkám pomačkané auto, říkám si- drsoň, tomu je kapota jedno, naseru ho a on mne naboříSml52

    superkarma: 0 07.03.2010, 08:06:05
  7. [84] Anime Otaku [*]

    Dante Alighieri — #77 Je fakt, že s autem se zetkem jsem jela jednou a hned jsem tu pitomost strhla. Většina chlapů na silnici se mi začali lepit za zadek, svítili mi zezadu dálkovýma světlama do zpětného zrcátka - a vím, že to nebylo mojí jízdou, protože pak jsem za volant pustila svého mazlíka (on je profesionální řidič) a dělali mu to samé. Od chvíle co jsem to strhla mám klid, jedou za mnou normálně, netroubí na mě, neblikají a většinou, kdyxž mi to někde občas chcípne (většinou když mám pujčené auto na které nejsem zvyklá), tak se jen usmějou a mávnou rukou stylem no jo, ženská.

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #88
    superkarma: 0 07.03.2010, 07:48:08
  8. avatar
    [83] jednapani [*]

    Dimsy — #82 Tak to potom jo. To jsou teda ale nezodpovědní ti, co netroubí, protože nikdo není varován před nebezpečím choleriků Sml30 

    superkarma: 0 06.03.2010, 22:08:08
  9. avatar
    [82] Dimsy [*]

    jednapani — #81 Ale ona dává výstražné znamení, aby odvrátila hrozící nebezpečí, že nějaký cholerik za ním vyletí ze svého auta a dá mu pěstí.Sml52

    1. na komentář reaguje jednapani — #83
    2. na komentář reaguje paníliška — #87
    superkarma: 1 06.03.2010, 21:32:06
  10. avatar
    [81] jednapani [*]

    wich — #69 troubením na semaforu v obci porušuješ předpisy:

    § 31 Výstražná znamení

    (1) Je-li to nutné k odvrácení hrozícího nebezpečí, dává řidič zvukové výstražné znamení. Mimo obec může řidič dávat zvukové výstražné znamení i tehdy, je-li to nutné k upozornění řidiče předjížděného vozidla.

    (2) Místo zvukového výstražného znamení smí řidič dávat světelné výstražné znamení krátkým přerušovaným rozsvícením dálkového světla nebo přepínáním potkávacích a dálkových světel; k upozornění řidiče předjížděného vozidla je smí dávat i v obci.

    (3) Je-li nutné upozornit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích na hrozící nebezpečí, zejména v případech, kdy je nutné náhle snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo, dává řidič světelné výstražné znamení zapnutím výstražného světleného zařízení.

    (4) Výstražné znamení se užívá jen po dobu nezbytně nutnou.

    1. na komentář reaguje Dimsy — #82
    2. na komentář reaguje wich — #91
    superkarma: 0 06.03.2010, 19:34:20
  11. avatar
    [80] peetrax [*]

    wich — #78 a přidala jsi? Sml58 Sml57

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:27:16
  12. avatar
    [79] Dante Alighieri [*]

    wich — #78 Ten můj byl taky hodně starej. A ještě pořád s autoškolou jezdí, vídám ho.

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:15:32
  13. avatar
    [78] wich [*]

    Dante Alighieri — #77 Já jsem zase jezdila s takovým starouškem, který pořád říkal "plyn plyn plyn" a "jedeme, šlápněte na to", "pozor kočka, uberte, pozor Cigán, přidejte" Sml57 Takový svérázný instruktor Sml52

    1. na komentář reaguje Dante Alighieri — #79
    2. na komentář reaguje peetrax — #80
    superkarma: 0 06.03.2010, 15:02:12
  14. avatar
    [77] Dante Alighieri [*]

    wich — #75 Když jsem byla v autoškole a rozjížděla jsem se na zelené, můj instruktor řekl vždycky "A SVIŽNĚ!". Teď se touhle průpovídkou bavím, když jedeme autem společně s kámoškou. Sml30

    No a o tom "zetku" si myslím, že spíš působí na ostatní jak červený hadr... Že to ještě víc provokuje. Proto jsem zetko nikdy neměla. Spíš bych si tam dala (lživý) nápis "omluvte pomalou jízdu, mám bodovou tíseň". Možná by mě pak tlačilo míň řidičů.

    Jéé, to jsem nevěděla, že jsem pro někoho oblíbená. Sml26

    1. na komentář reaguje wich — #78
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #84
    superkarma: 0 06.03.2010, 14:38:15
  15. avatar
    [76] peetrax [*]

    wich — #75 V pořádku, jen jsem nepochopila, proč píšeš nám, co autoškolu nevlastníme, a že je takových žen-in zřejmě většina, "to musíte řešit zkvalitněním autoškol".

    superkarma: 0 06.03.2010, 13:56:17
  16. avatar
    [75] wich [*]

    peetrax — #72 Za to, že jsou na křižovatkách při zelené prodlevy, opravdu nemůžu já Sml57, ale asi autoškoly, které nevěnují dostatečnou pozornost výuce v provozu a neukáznění řidiči, kteří se za volantem věnují všemu jen ne řízení. Proto nechápu význam košování příspěvku, kde si dovolím napsat, že mi tohle neukázněné chování vadí Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje peetrax — #76
    2. na komentář reaguje Dante Alighieri — #77
    superkarma: 0 06.03.2010, 13:46:26
  17. avatar
    [74] kareta [*]

    femme.fatale — #73 ten je v pohodě, ne?Sml80 Pokud nejedou náklaďáky, tak se tam vecpu, nejhorší jsou ti co zastavují od BrnaSml31

    1. na komentář reaguje femme.fatale — #92
    superkarma: 0 06.03.2010, 13:44:51
  18. avatar
    [73] femme.fatale [*]

    linde — #61 Myslíš ten kruháč před Globusem? Tam se taky vždycky vztekám...a taky vždycky poctivě stojíme a koukáme, jak další a další auta vesele projíždějí až dopředu.

    1. na komentář reaguje kareta — #74
    superkarma: 0 06.03.2010, 13:41:09
  19. avatar
    [72] peetrax [*]

    wich — #71 Sice jsem tě nekošovala Sml39, ale jak to my máme řešit zkvalitněním autoškol? Kdybychom my (nevím stále, koho tím myslíš?) byly/byli majitelé autoškol, tak tuto výtku chápu, ale jinak ne. Sml80

    1. na komentář reaguje wich — #75
    superkarma: 0 06.03.2010, 13:04:37
  20. avatar
    [71] wich [*]

    On mě nějaký chudák košuje i za to, že se na zelené na křižovatkách stojí Sml6Sml52 Ale to musíte řešit zkvilitněním autoškol, nikoli košováním Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje peetrax — #72
    superkarma: 0 06.03.2010, 12:38:23
  21. avatar
    [70] wich [*]

    linde — #62 Dobrý přístup Sml67

    superkarma: 0 06.03.2010, 11:17:22
  22. avatar
    [69] wich [*]

    Dante Alighieri — #59 Myslím, že o troubení se tu rozběhla už zbytečně dlouhá debata. Nicméně v praxi je zcela běžné, že lidé za volantem kecají, snídají, vychovávají děti, telefonují, ČTOU noviny, rabují v zásuvkách atd. a všechny tyto činnosti jim zaberou spoustu pozornosti, a takový je třeba popohnat Sml32

    Vřele to doporučuji začátečníkům lepit "zetko". Ostatní řidiči ví, že si mají udržovat větší vzdálenost, být bystřejší a všeobecně jsou ohleduplnější. Každý nějak začínal Sml22

    Díky za kompliment. Též patříš mezi mé oblíbenkyně Sml67Sml48

    1. na komentář reaguje jednapani — #81
    superkarma: 0 06.03.2010, 11:16:08
  23. avatar
    [68] Anouk [*]

    wich — #57

    Neni nahodou jizda na oranzovou prestupek? Tedy pokud pujdeme uplne do detailu, tak na semaforu neni oficialne oranzova, ale zluta Sml54 

    No a drzet na semaforu spojku v zaberu bych jako zacatecnik opravdu schopna nebyla Sml30  ma to moje spojka ale stesti Sml57

    Jako zacatecnik jsem byla opravdu rada, ze na me temer nikdo netroubil, a to mi to na semaforu chciplo nekolikrat. Troubim na drze blbecky. Ostatnim se snazim v ramci moznosti vyjit vstric, i ja to obcas potrebuji.

    superkarma: 0 06.03.2010, 09:44:27
  24. avatar
    [67] Allma [*]

    linde — #62 za bezdůvodně zapnuté varningy bych brala řidičákySml31

    mě spíš rozhodí, že jedu po hlavní 90kou a na vedlejší stojí auto a až k němu přijíždím, že mi tam vjede a jede 30Sml31 nebo když stojí na Stopce a až jsem u něho tak tam taky vjede. To ani nepřibržďujiSml80Sml80 zrovna nedávno se mi stalo, že jsem dávala přednost autu co jelo po lavní na jedničku a asi 3m před křižovatkou vyhodilo blinkr, že odbočujeSml31Sml31 a ono ejhle pání zákona, debili.

    Ani v Německu nejsou všichni řidiči nejlepší. Jelikož jezdí manžel s kamionem tak má trochu zkušeností a je tam pár taky takových, kteří předjedou na dálnici kamion a šlápnou na brzdu a neuvědomí si, že on tak rychle nepřibrzdí a pak se rozjedou a jim to udělá dobře.

    superkarma: 0 06.03.2010, 09:18:33
  25. [66] Tee.. [*]

    Pro případy blbců za volantem, kteří si myslí, že když mají BMW a 120 na tachometru jsou králové silnic -mám vedle sebe pepřový sprej..tohle by si na mě nějaké individuum dovolilo jen jednou..Sml30

    superkarma: 0 06.03.2010, 08:43:56
  26. [65] macamala [*]

    wich — #54 S automatem to není ono. Určitě je to menší starost s ovládáním, ale řazení dělá jízdu jízdou

    superkarma: 0 05.03.2010, 23:36:57
  27. avatar
    [64] paníliška [*]

    wich: Já teda na dovolené v Řecku byla a tam nám vysvětlovali, že mají úzké cesty, takže troubí pžed zatáčkou, aby upozornili protijedoucího řidičem že jedou, když on je ještě nemůže vidět. Netroubí tam proto, aby urychlili provoz, naopak, jsou naprosto klidní a nenervují se jako Češi. Špatně jsi to pochopila.

    superkarma: 2 05.03.2010, 20:02:51
  28. avatar
    [63] kareta [*]

    linde — #61 Musíš se tam nadrzo vecpatSml30 Já jednou se jednou nevecpala u Brna (páteční provoz) a málem mne zezadu sejmul kamion, musela jsem uhnout až ke svodidlům, a ejhle- najednou zipovat šloSml54, pustili ho! Ale Brnop má debilně krátký připojovací pruhy, Olomouc je v tomto zlatáSml67

    superkarma: 0 05.03.2010, 19:16:46
  29. avatar
    [62] Linde [*]

    Jinak k diskuzi níže - když se stane a zazmatkuju či zaspím v křižovatce, klakson jiných mě tedy dost rozhodí, ovšem beru to jako upozornění, že tam nejsem sama a ostatní mají také svou cestu a své harmonogramy. Na druhou stranu, když stojím v odbočovacím pruhu, kde nakrátko blikne šipka na odjezd a někdo přede mnou prostě nereaguje, lehkým tutnutím jej upozorním, že máme jet a brzdí provoz. Takže se přikláním na obě strany.

    Ovšem nenávidím, když kdekoliv po městě někdo "vyhodí" čtyři blinkry, zaparkuje kdekoliv a jde si vybrat peníze do bankomatu. Za to bych klidně i odebírala řidičák, já raději kroužím, dokud parkovací místo nenajdu, tohle bych nikdy neudělala!

    1. na komentář reaguje Allma — #67
    2. na komentář reaguje wich — #70
    superkarma: 1 05.03.2010, 18:36:34
  30. avatar
    [61] Linde [*]

    pravidlo zipu mě dovádí k šílenství. Věčně stojíme v pravém pruhu u obrovského kruháče v Olomouci, stojí nás tam poctivých asi 50 a v levém stále přijíždějí frkotem další a další vychcánci, kteří se na kruháč tímto pravidlem dostanou za minutku, dvě, ktežto my třeba za 20 minut, až nás předjede tak stovka aut v tom levém. Přitom ti řidiči už zdálky vidí, že pravý je narvaný k prasknutí, kdežto levý slouží chytrákům na povolené předbíhání Sml31. S tím pravidlem nesouhlasím.

    1. na komentář reaguje kareta — #63
    2. na komentář reaguje femme.fatale — #73
    superkarma: 0 05.03.2010, 18:31:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme